Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2016 14:36:43 // 80233
sosem hasonlítottam a 2.0 dejzlet a TBi-hez nem egy kategória a 2,4-es inkább az, a zuzmókímélő 2,4 nem sokkal eszik kevesebbet viszont nálam 9 alatt ritkán evett gyári állapotában ... :DDD
Shadin15-03-2016 14:33:24 // 80232
Ja. Normális üzemben hasonló nekem is.
Shadin15-03-2016 14:32:14 // 80231
Csodák nincsenek, nálam a TBi sem állna meg 12 alatt, állítom, hogy a két autó között nem 1 liter különbség van fogyasztásban ;-)
Kikkó15-03-2016 13:55:27 // 80230
Pont én is így jártam a napokban (2.2 JTS). Ahhoz, hogy közel azonos értéket mutasson a nívópálca is és a számítógép is, egy napot állni kell hagyni a kocsit. Műszerfal szerint egy pálca volt benne, a nívó szerint csak egy osztás hiányzott. Végül fél liter olajat sikerült beletöltenem, többet nem mertem. 5000 km-t mentem az olajcsere óta.
Most a számítógép szerint egy pálca hiányzik, a nívó szerint pedig maximális az olajszint.
Nivan8415-03-2016 13:51:48 // 80229
Skaccok.

Találkozott már valaki a P0683 hibakóddal?

Izzítás hibát jelez random. Van amikor jelez, van amikor nem. Ami biztos, hogy generátor, aksi, indítóáram rendben van, az izzítás vezérlőig elmegy a feszültség.
A vezérlő csatlakozásait megpucoltuk, kapott wd40et, utána jó volt. 7 óra elteltével újra dobta. Gondolom ha a vezérlő szar, akkor az mindig szar.

Mi az ami néha működhet, néha nem?
- elfáradt egy gyertya?
- kontakthiba a vezérlő és gyertya között?
- relé (vagy solenoid)? nem tudom melyik van benne.

Valami tipp? Köszi
Giuntini15-03-2016 12:50:08 // 80228
Robi, még azt elfelejtettem mondani, hogy hideg motornál nem jelentkezik ilyen jól hallhatóan a süvítés, és mintha magadabbra menne a turbonyomás. De most megnézem.
droberto15-03-2016 12:35:53 // 80227
Nekem a téli üzem az 8,4. 40% pálya, 20% városon kívül; 40% város. A város hideg motorral és rövid távokkal értendő. Jelenleg ez az átlagom. Nyáron ez inkább 7,5.
Ha kímélném a gumit ez fél literrel lehetne kevesebb. :)))
Chianti15-03-2016 12:33:48 // 80226
Mille Grazie! Úgy legyen! ☺
Chianti15-03-2016 12:31:31 // 80225
Nálam nagyon nem ideális használat mellett ( rövid távok, sok hidegindítás) téli üzemben, csillaggarázzsal, gyakorlatilag hideg motorral, a számolt fogyasztás 6.6
Haddel15-03-2016 12:23:11 // 80224
Üdv a klubban Cimbi!😃 Gratulálok! Ne is legyen semmi gond azt kívánom.
dpetrenyi15-03-2016 12:19:56 // 80223
Ide is, hátha...!

Érkezik az utódja a 3.0 V6-nak.

ha valakit érdekel:

Eladó
Haddel15-03-2016 12:16:50 // 80222
Igen ,én is igy oldottam meg,hogy már nem foglalkozok vele😃
Nekem most 4500 km-re a nagy átlagom 6.9 liter.De ez szinte csak autópálya,igaz ott elég haladósan.😃
Chianti15-03-2016 12:16:24 // 80221
Köszönöm, és hidd el én is ugyanezt kívánom neked! Nagyon rád férne már!
Giuntini15-03-2016 12:13:50 // 80220
Szerintem ha levesszük, akkor lehet látni, és főleg hallani, hol szökik a levegő.
Chianti15-03-2016 12:13:27 // 80219
Köszi, az jól esne! :o)
droberto15-03-2016 12:11:54 // 80218
Még legalább 2,5x ennyit! :)
Giuntini15-03-2016 12:11:18 // 80217
Sok boldog kilométert!
droberto15-03-2016 12:09:40 // 80216
Most nézem, hogy ezt nem is neked, hanem az Emilnek akartam írni! :)
Chianti15-03-2016 12:08:06 // 80215
Örömmel jelentem, hogy mától én is tagja vagyok a 200K klubnak. Sikerült is elkapni a pillanatot...

Bár még csak szűk 50.000--et töltöttünk együtt, de idáig semmi rendkívüli nem történt. Tudom, majd fog, de Igyekszem megelőzni. :o)
Csabi15-03-2016 12:01:38 // 80214
ha-ha, ennyire nem vagyok paranoiás:))
droberto15-03-2016 11:56:25 // 80213
Hogy látható e valahol tömörtelenségre utaló nyom. :)
Giuntini15-03-2016 11:54:26 // 80212
Megpróbálom először ezt, csak megnézni, mi látható alulról. Az a süvítő hang, nagyon azt mondatja, hogy valahol nagyon szökik a levegő.
droberto15-03-2016 11:52:53 // 80211
Megnéztem, a Sprintmonitor szerint átlagfogyikat:
1.9 JTD 150 LE: 7,14 l/100 km (113 db autó átlaga)
2.4 JTD 200 LE: 8,49 l/100 km (43 db autó átlaga)
2.0 JTD 170 LE: 7,12 l/100 km (29 db autó átlaga)
1,75 TBi 200 LE: 10,5 l/100 km (24 db autó átlaga)
Most már tudjuk, mi, hogy megy, mivel mennyi a szopás, melyik hogy óvja az izlandi zuzmókat és cserébe mit fogyaszt.
Chianti15-03-2016 11:47:44 // 80210
Nagyon sajnálom ami veled, meg az imádott autóddal történik, ezt jó érzésű ember senkinek nem kívánja, legyen bármilyen márka rajongója. Nem tudok mást írni, csak mielőbbi gyógyulást a vasnak, meg a lelkednek! Remélem mostmár tényleg sikerül pontot tenni ennek a hosszú és idegőrlő tortúrának a végére. Kívánom, hogy a VTT-n már csak rossz emlék legyen ez az egész! Fel a fejjel Emil bátyó!
Csabi15-03-2016 11:46:16 // 80209
Miért is? :)
droberto15-03-2016 11:40:52 // 80208
Le kéne venned mielőbb a haspáncélt. :)
Giuntini15-03-2016 11:25:23 // 80207
Na én is így értettem! A turbónál kellett volna keresni, mert ilyen drasztikus teljesítménycsökkenés egyik pillanatról a másikra ennek is lehetett volna előjele.
Csabi15-03-2016 11:17:40 // 80206
De hát még nem biztos a turbó hiba....lehet csak az egyik csövednél szökik a vákuum....
Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2016 11:17:38 // 80205
jah hát semmi baj miért nem írnak 2L-et? sokkal jobban mutat :D
Giuntini15-03-2016 11:05:48 // 80204
Aztán a legjobb esetben a 2.4 8,5-öt fogyaszt autópályán. Nekem mostanában felment 10 fölé, de hát megvan a miértje. Én azt mondom, erről igazán nem tehet senki, hogy nem ismerte fel a hibát. A szerelőket rákényszerítették a gyárak, hogy ne keressék az okokat, teljesen a computerre hagyatkoznak, és a valódi okokat nem keresik. Emellett a DPF az én esetemben annyi hibának okozójává vált, hogy mindenre rámondják, hogy DPF hiba. Dettó ugyanez van a BMW-nél. Csak azt nem értem, hogy miért nem hallgatott senki rám! Többször megkérdeztem, több szerelőtől (FIAT, Alfa), hogy nem okozhatja ezt a turbó? Az volt a válasz, hogy a turbónak nincs baja, az Examiner nem írta ki. Pedig amit többször megkérdeztem, a tempomat jelenség, az utalhatott volna erre. Futottam a felesleges köröket, DPF tisztítás, Egr csere, lefalazás, légtömegmérő csere, és mind felesleges volt. Az a baj, hogy ezt nem nekünk kellett volna észrevennünk. Amikor valami nyugtalanított a turbóval, az egy megérzés volt. Én használom az autót, én tudom milyen, helyt kellett volna adni ennek. Ismerősömmel vetettek a BMW-hez egy új részecske szűrőt, és javulás nem lett. Nekem csodálatosan meg lett csinálva a motor, ami tényleg igazi szerelői szakértelmet követelt, az tökéletesnek mondható. Nekem az a meglátásom, hogy egy egész rendszer áttekintésére viszont nincs idő, annyi autó van, hogy három órát eltökölni mindennek a kielemzésével, az időveszteség, amikor ott toporog az ügyfél. Légtömegmérő hiba? Akkor cseréljünk légtömegmérőt. De nem az volt a hiba, hiszen a motor nem kapott levegőt, csak dőlt bele az üzemanyag. Az elején kellett volna kizárni a turbo hibát. De az órákba került volna, és az idő pénz. Sajnos!
droberto15-03-2016 10:34:25 // 80203
Miért vagy ezen leakadva?
A 2.0-nak is 4,4 a specifikációja. Sőt a 2.4-nek is csak 5,4.

Gondolom a Giu-t is a végtelenül életszerű NEDC ciklus alapján mérték.
Egyébként ha pont ezzel a 0,4-el eszik kevesebbet (1,9-hez képest 0,8-al), akkor az már nagyon jó. Hozzá kell tenni, úgy néz ki sikerült letennie a típusnak a 200 kg-ot amit a 159 felszedett a 156-hoz képest. Tömeg táblázat.

Ami viszont a súlynál és a fogyasztásnál is sokkal fontosabb a Giulia esetében, hogy élénk, pörögni, menni szerető, jól vezethető és agilis legyen. Olyasmi mint anno a könnyű karburátoros típusok. Ne lehessen érezni az emisszió besorolás, villabygáz okozta tunyaságot és kelletlenséget. Ha ezt - amit egyébként egyik autógyár se nagyon tud megoldani - megoldják az új motorok, akkor kasszasiker lesz az utód. :)
Don Gombóc15-03-2016 10:27:19 // 80202
Pedig van olyan. Tavaly egy vezetéstechnikai tréningen az egyik okos csávó azt mondta, ő a 2.0 D Mondeojával úgy jár hogy ráteszi a tempomatot 180-ra, és az pont 4 liter fogyasztás 100 kilométeren. Csodálkoztak hogy elfordultam és inkább félrementem rágyújtani.
Don Gombóc15-03-2016 10:23:53 // 80201
Akkor megnyugodtam. Így van ez nálam is. Inkább akkor 8 ha nagyobb részt városizok. Ha túlnyomó részt országuti a megtett táv ott elég neki a 7 ha meg a szabályokat is betartom, illetve a közelében vagyok, akkor a 6,6. Most lent voltam Hódmezővásárhelyen egy 400 km-es turnén, elég volt neki a 7 lityi. Csekket meg majd küldenek ha valami nem sikerült. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2016 10:16:21 // 80200
na ezért vagyok szkeptikus a 2.2-es 4L-es fogyijára, de hát vannak csodák...
Don Gombóc15-03-2016 10:16:16 // 80199
Nekem tavaly ez volt a problémám, Shadin lecsekkolta a gépet a VTT-n aztán már nem írta ki. Ősszel megjött a hidegebb idő, azóta megint írkálja szintén a reggeli indításkor. Aztán ha jó pár órát állok akkor nem, majd csak megint reggel, de olyan is előfordul hogy reggel sem írja. Megtaláltam a megfelelő megoldást rá közben. Leszarom ! :-) Amúgy szerintem az olajgomba konstrukciójával van a hiba. Túl későn jelez nyomást, csúszik az adott jel így időben, az okoska fed. comp. meg baszkurál az egérmozin. :-)
Csabi15-03-2016 10:04:12 // 80198
lassan ott tartunk, hogy az izlandi zuzmóra az amore-t fogja kidobni a google...:D
Shadin15-03-2016 09:52:14 // 80197
Ha kitaposom a lelkét akkor eléri a 8-at is. Egyébként 7,4.
Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2016 09:48:09 // 80196
tényleg neked mennyit eszik a 2.0? nehéz a lábad azt tudom :D
Erhard 242 (Pure Energy)15-03-2016 09:46:09 // 80195
eddig 7en vagyunk TBi-sek akiket ösemerek....rajtam kívül senki nem írogat ide ...biztos mentik az Izlandi zuzmókat meg közben élmény autóznak :DDD
Ugyan olyan hibákkal biztos nem mivel nincsenek a 3 betűs sz@arságok, majd lesz más :DDD
Shadin15-03-2016 09:36:53 // 80194
Nem azért mert erősebb volt mint a 2.0? :-D
A Zuzmók köszönik a 25% többletfogyasztást abból az üzemanyagból amiből leginkább kevés ban :-DDDDD
És bár a TBi példányszám miatt nem is lesz a típusnak (típus)hibája, kívánom, hogy sose kelljen vele akkorákat szopni, mint a büdös, kerregő dízel szarolaszokkal :-DDDD
És sose derüljön ki, hogy pont ugyanolyan hibákkal fog küzdeni, mint bármelyik másik traki. :-))))))))
És ha valaki betér ide, ajánljuk neki tiszta szívből az egyéb benzines modelleket is, elvégre azok is környezet és zsebpénzbarátok...

...ja nem, bocsi,de hát azok gyengécskék és ahhoz képest sokat esznek, ráadásul a TBi-hez képest pofon egyszerű motorok erősen szervizigényesek :-((((((((((((((((((((((

Jöhetne már VTT, van miről beszélni ;-)
norbi040915-03-2016 08:51:43 // 80193
Szerezz be egy nem nagynavisból való középkonzolt :)
'''''15-03-2016 07:37:42 // 80192
Ha mondtad volna,hogy Robinál leszel,elhoztam volna próbára a dpf-em.Még egy hétig biztos itt marad az autóm és addig az alkatrészeket sem kell hozzáadnom.
Egy próbát megért volna.
szlobod9515-03-2016 00:49:24 // 80191
Sziasztok!

A Navi-s középkonzolba gyári rádió lett utólagosan berakva.
Kérdésem, ha én nem akarok navi-t ill. multimédia lejátszót, és megakarom tartani a gyári rádió egységet, ezzel a hézaggal?

l mit lehet kezdeni?



Mivel ugye, nem szabvány méret se maga a "lyuk", se a rádió.

Köszi a választ.
Haddel14-03-2016 22:34:15 // 80190
a víz nálam nem fogy , a sör annál inkább :D
Na viccet félre téve,a hűtőfolyadék nem fogyott sose,csak most mikor a vízpumpánál eresztett.
Gabesz0114-03-2016 22:31:15 // 80189
11.5C volt a garázsban. Amikor meleg, vagy ha csak első indításkor,amikor kiírja leállítom, majd újra indítom, már nem írja ki...
Haddel14-03-2016 22:28:42 // 80188
Hideg időben nekem is ki szokta írni egy pillanatra.
Giuntini14-03-2016 22:01:34 // 80187
Hazaérkeztem. Köszönöm Robi, és Zoli fantasztikus segítségét. Hihetetlen egy csapat. Most már el lehet indulni. Az utóbbi időben figyeltem a turbo műszert, és feltűnt, hogy nem tartja meg kellőképpen a nyomást. Amit megfigyeltem: a lepadlózásnál nem megy feljebb 1,2 bar-nál a turbonyomás. Ha viszont folyamatosan nyomom, normál stílusban, akkor felmegy 1,4-re. Ami érthetetlen mostanáig, az autó rapszódikus viselkedése. Van amikor érzésre teljesen jól viselkedik. Most visszafelé, megint visszaváltogatott az emelkedőkön. Odafelé viszont erőlködés nélkül ment mindenütt hatodikban. Ezért reménykedem valami csőben, vagy illesztésben. Ha maga a turbo lenne rossz, állandóan ugyanazt produkálná.
Gabesz0114-03-2016 21:18:11 // 80186


Sziasztok!

Lehetséges, hogy a nyomás kapcsoló gyengélkedik?
Találkozott már valaki ilyennel? Csak napi első indításkor írja ki...
droberto14-03-2016 21:08:38 // 80185
Kinek ez, kinek a herélt JTD.
Valamibe meg kell halni nem? :)
Egészségedre neked is!
droberto14-03-2016 21:05:43 // 80184
B@sszameg ott a tömlő az első képen:

Többet nem ihatok /:
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.