Forum >> 159

Kolci13-03-2016 20:18:50 // 80033
Valamit félre értettél. Nekem nincs bajom Magával a DPF-el. Nekem a gondolkodással van bajom. Azt mondják ki végül is, hogy ne megfulladjunk a tüdőnk miatt, mert az nagyon nyilvánvaló lenne egy boncolásnál, hogy mi okozta, hanem inkább haljunk meg pl rákban, mert azt nehezebb visszavezetni.
Amúgy jól hangzik amit írtál az egyszerű kémiával, csak az a bibi, hogy ez laborban igaz, de az életben nem.
Az ideírt elemek reakcióira ez igaz, de sajna nem csak ezek vannak az üzianyagban és a levegőben.
Szén, hidrogén és oxigén amiket leírtál és ezen formáikban ideális körülmények között igazad is van.
A baj ott kezdődik, hogy még kismillió elem vesz részt az égésben. Csak néhány a teljesség igénye nélkül : Nitrogén, foszfor, kén alumínium, vas, magnézium, klór ...........
Sajna ezek között is van sok ami nem éppen életbarát anyaggá válik egy égési reakció közben.
Azt is agyon hallgatják, hogy ha nem fogyasztásnöveléssel tisztítanánk a kipufgázokat, akkor tényleges tisztításról is beszélhetnénk, ami persze szintén nem tökéletes.
Itt egy offos példa: a BKV-nál egy ikarus 260-as kb 25-30 lityót eszik, és max euro-3-as. Egy citaro olyan 50 lityó körül miközben euro 5-ös.
1 kilométer ha jól emlékszem 385 FT -ba kerül az ikarus-al és 1000 Ft körül a mergával. Ja és a motorja adagolós mindkettőnek, nem commonrail. Ha eltekintünk a koromszemcse méretétől és a NOx mennyiségétől, akkor is dupla annyi kipufgázt eresz ki 100-on az euro 5-ös, hisz kétszer annyit eszik az olajból.
Ez tetten érhető a szgk-nál is.....
'''''13-03-2016 20:10:13 // 80032
A fiathoz nincs novi box?
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 20:09:14 // 80031
Egyszer vezettem eddig mikor kipróbáltam többször sem fogom, Abarth kellett volna 190 lóval :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 20:07:50 // 80030
akkor a DPF-es dejzel zöld autó, miért toszogatják a VW-ent? a japcsik is tiszta hülyék, hogy kitiltották....bakker mindenki fordítva ül a lovon ez itt a baj :DDD
'''''13-03-2016 20:07:45 // 80029
Megnéznélek egyszer a kis fiatban a hátsó ülésen! :-P
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 20:04:42 // 80028
már nekünk is, megszüntettük az 1.3 multifost is :P
droberto13-03-2016 20:04:07 // 80027
Nem lesz annak semmi baja. 3500-as fordulat kb. 5 percig. A vízpumpa és venti megfelelő hőmérsékleten tudja tartani a motort. Cserébe jó tiszta lesz a DPF. :)
droberto13-03-2016 20:00:59 // 80026
"Jelenleg az az álláspont, hogy nem az a legnagyobb baj, hogy rákkeltő, hanem a régi rendszereknél a korom mérete "nagy" volt, ezért ha letüdőztük, akkor nagyjából ki is lélegeztük. A jelenlegi rendszereknél a korom mérete pont akkora, hogy eltömíti a léghólyagocskák diffúziós sejtjeit. Azok innentől már nem tudnak részt venni a légzésben." -Szerinted erről a szűrő tehet. Ez magas nyomás velejárója. Pont ezt felismerve tettették fel a szűrőt. Az tévhit, hogy csak mennyiségi korlátozás miatt.
"A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük" - Na itt a baj. Légyszíves állíts elém azt az embert aki ezt kimondta először. A korom égésekor víz és CO2 keletkezik!!!
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia.
'''''13-03-2016 20:00:44 // 80025
Különben meg csak neked van dízeled,nálam már csak két benyás van! :-)
'''''13-03-2016 19:58:33 // 80024
Nem beszélek angolul csak németül.Ebben van az is leírva,hogy csalnak a károsanyag kibocsájtás méréssel és visszahívnak 1.600.000 autót a konszern márkái közül? :-)
Csabi13-03-2016 19:57:36 // 80023
Párszor csináltam már erőltetett regent, 3500as fordulat 6percig. Ezt egy jó motornak bírnia kell, ami azért nem egy extra nagy terhelés. Hűtési elégtelenség 30°C fölött jöhet szóba, amit Robitól tudunk 107 fokos vízhőfoknál megszakítja a regent, amit nem árt kerülni.

A motor generálod óta mentél már 20ezer km-t ha jól emlékszem, gond nem lehet ha minden passzol...
Egyébként ha Shadinnal magas szürőellenállást néztek akkor érdemes megcsinálni.
Referencia értékeket írtam anno, alapjáraton és 3500as fordulaton is.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 19:55:17 // 80022
nem adok ki háttér információkat, én szeretem a dízel autókat, semmi bajuk :DDD
remélem lesz belőlük eur 7, 8, 9, 10 és nem kell szakmát váltanom erre a kis időre...:P
droberto13-03-2016 19:51:46 // 80021
:)
Tomi eddig kerültem őket, de ha te erre vágysz. Neked bármit. :)
W.13-03-2016 19:50:19 // 80020
Ez az, amire jó,agam is próbáltam utalni!
droberto13-03-2016 19:49:38 // 80019
OK, igazad van. De ne is egy alkétrészesbácsi tapasztalatát. :)))

Viccet félretéve, tőled hányan vesznek "csak" olajat, és hányan DPF-et (vagy, hogy igazságos legyek hányan panaszkodnakrá, vagy kérik el egy kiíró telefonszámát)?
W.13-03-2016 19:48:18 // 80018
Ezek szerint számodra sem világos teljesen. Már hogyne válogatna a nagyságon! Piritu pont azt írta, hogy fejlesztik a dpf-et a mikron alatti porszemcsék megkötése felé!
Kolci13-03-2016 19:45:35 // 80017
Jelenleg az az álláspont, hogy nem az a legnagyobb baj, hogy rákkeltő, hanem a régi rendszereknél a korom mérete "nagy" volt, ezért ha letüdőztük, akkor nagyjából ki is lélegeztük. A jelenlegi rendszereknél a korom mérete pont akkora, hogy eltömíti a léghólyagocskák diffúziós sejtjeit. Azok innentől már nem tudnak részt venni a légzésben.
A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük. A vicc az, hogy így ezek a részecskék bekerülhetnek a véráramba, aztán, hogy tényleg kiürülnek e, vagy kifejtik áldásos hatásukat, az már a jövő zenéje.

A közvetlen befecskendezéses motorok, mindegy, hogy benyás, vagy diesel, azok sok NOx-et termelnek. Ez azért van, mert nagy nyomáson kerülnek a hengerbe (benzin : 50-70 bar)(diesel : ~ 2000 bar) és a tökéletesebb porlasztás, és a precízebb adagolhatóság miatt magasabb lesz az égéshő, ami az oka a NOx-nek. Na ezért hűtik az égésteret az EGR segítségével, hisz a kipufogógáz beáramoltatása csökkenti az oxigén szintet, ezért nem lesz "tökéletes" az égés, csökken a NOx és a koromszemcseméret nő.
Az elmélet tökéletes, de tudjuk, hogy a valóságban rengeteg problémát okoz.....
Giuntini13-03-2016 19:43:49 // 80016
Egyébként én sem lennék híve kiszedni a Dpf-et. Most itt a városban használtam. Mintha semmi baja nem lenne sőt! Hihetetlenül megy, mint tudjátok Egr lefalazva. Gyönyörűen pörög fel, hihetetlenül megy, csak simogatni lehet a gázpedált. Nem értem az egészet, hajlok arra, amit Shadinék mondanak, hogy itt valami más lehet az egész hátterében. Nem tudom, hogy a turbo környékèn, vagy máshol kell keresni a hiba okát. Lehet, hogy jót tenne a Dpf-nek egy kényszer regen, csak ennek ellene vagyok, féltem a motort.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 19:42:46 // 80015
jaja amit sokszor sulykolnak a végén hihető lesz :DDD
'''''13-03-2016 19:41:19 // 80013
Volkswagen konszernnél keress. Ott biztos minden adat stimmel. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 19:39:30 // 80012
a struccpolitika, amit nem látunk és hallunk az nincs is, ne hogy már egy fórumot vegyünk alapul a hibák arányának a megállapításra :) elárulom rengetegen szopnak a DPF-fel és nem Alfás szinten, a héten pl Sprinterhez adtunk el :P
droberto13-03-2016 19:33:52 // 80011
Nem tudom, hogy kéne mondani, hogy érthető legyen.
A DPF nem egy szűrőbetét aminek van egy mikrométerben megadott szűrési finomsága, hogy az az felettieket szűri, az az alattiakat nem.
A részecskeszűrő egy mezei porcsapda, ami nem válogat a részecskék nagyságán.
Úgy van, ahogy írod (meg kb mindenki), a kicsi részecskék a legkárosabbak, de hidd el, ezeket is nagyon jó hatásfokkal szűri. Próbálok neked keresni egy írást erről. :)
Csabi13-03-2016 19:29:18 // 80010
Könnyen lehet. Viszont tudom, h az enyém is az első szériás darabok egyike 2006/01. és semmi gondja nem volt a DPF-el, viszont a szívósort cserélték gariban.
Ettől függetlenül csak az általánosítással nem értek egyet.
droberto13-03-2016 19:19:53 // 80009
Itt vannak ezek a gonosz kis koboldok a DPF gyárban:
W.13-03-2016 19:17:23 // 80008
Aha. Eddig ok. Viszont minél kisebbek maradnak a szemcsék, annál károsabbak. Ez viszont biológiailag bizonyított. Vagyis a dpf akkor töltené be azt a funkciót, amire született, ha a mikron alatti részecskékkel is boldogulna.
droberto13-03-2016 19:15:00 // 80007
Most, és már korábban többször is szükségét érzem, egy jó kis blog írásának a DPF szerepével és működésével kapcsolatban.
Egyszerűen és érthetően. Nagyon sokszor sokan túlmisztifikálják és félreértik a létét. Anno még a TC is lehozott egy zavaros és blődségekkel teli cikket.
A DPF tulajdonképpen csak egy zsír egyszerű porcsapda. Megtesz amit megtud a részecskék szűrésében, nem csökken a keresztmetszet még teljes telítődésekor, nem fogyaszt többet vele az autó, és nem megy vele kevésbé jól. Ellenben csendesebb és kevésbé büdös. Már amennyire egy dízel lehet ilyen. Mert még így is k@rva büdös.
Lehet kételkedni, de ezeket a saját bőrömön tapasztaltam. 1 hétig az aknában kuksoltam, agyaltam és próbáltam megérteni ezt az egészet. Nem mondom, hogy nagy öröm volt és nem tudja szopatni az embert de alapvetően egy hasznos eszköz, és a mienk még passzív is, nem kell bele lóhugy meg fűtőszál. Azt se mondom, hogy tökéletes mert hazudnék, de hát az 1.9 és a 2.4-é első generáció. Az újabbak tisztulása, működése már sokkal kiforrottabb. Én továbbra is tartom, hogy nincs vele több hiba mint bármely más alkatrésszel. Szerintem az átlagos elhasználódásuk bőven 300k km felett van. Nem hemzseg a topic sem ezeknek a hibájától.
Az esetek nagy részében pedig szűrő csak egy szerencsétlen áldozat (pl. egy hibás VGT-től, befecskendezőtől, EGR működéstől, vagy egy hibás tömődés számítástól, korábbi sw verzióknál).
Sajnos az enyém is látott szebb napokat (kis pamacsokat már bőven ereget), de ha egyszer végleg tönkremegy nem fogom azt mondani, hogy a mekkora fos és mindenki rohanjon kiíratni, mert ez igenis hasznos mind környezetvédelmileg, mind optikailag.
Piritu - 1.000.00013-03-2016 19:06:45 // 80006
Nem, a mikron alattiakat is szűri.
"Die Wirkungsgrade, bezogen auf die Partikelmasse und Anzahlverteilung, liegen damit auch bei ultrafeinen Nanopartikeln mit Partikelgrößen von mehr als 20 nm im Bereich von 90 bis zu 99,9 %.
Alle für die Feinstaubdiskussion relevanten Bereiche wie PM10, PM2,5, PM1 und PM0,1 (siehe Feinstaub) werden mit einem Wandstromfilter wirkungsvoll reduziert."
Wikipédia
(Itt már a 20 nm feletti tartomány 90-99,9%-os szűréséről beszélnek :-)
W.13-03-2016 18:59:50 // 80005
Mivel a dpf-ben, (ha jól tudom, de te majd kiokosítasz..) a szűrési tartomány 300-400 mikronos méretig tart, az ennél kisebbek átmennek rajta. Hiába szűri meg és égeti el a nagyokat, attól még a legkárosabb méretű elemeket átengedi, vagy nem?
Piritu - 1.000.00013-03-2016 18:59:28 // 80004
A 2,4-be eredetileg előírt SELENIA WR 5W-40-es olaj nem volt DPF "barát", míg az 1,9-hez előírt SELENIA WR PE. 5W-30 C2 igen. A magasabb hamutartalom nagy valószínűséggel tömítette el a dpf-t.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 18:53:33 // 80003
jó pár 2,4-ről tudok aminél idő előtt gariban cseréltek DPF-et nálam konkrétan 100e előtt ment gallyra, szóval valamit az elején elkúrtak elég rendesen....
Csabi13-03-2016 18:34:23 // 80002
Dehogy! :) Remélem Shadinnal megtaláljátok a hibát végre.. Szurkolunk! :)
Shadin13-03-2016 18:31:08 // 80000
Ez meg egy igen durva "K"! Grat!
Shadin13-03-2016 18:29:06 // 79998
Ne ússzunk a számokkal, Piritu azt írta, hogy a kicsi és a nagy részecskék ~90% meg van fogva a DPF által... Továbbá ezek a kis részecskék talán jönnek a direkt befecsis (TBi?) motorokból is.
Csabi13-03-2016 18:25:28 // 79997
A 20km-es regen nem hosszú, és teljesen normális! Átlag ~10percig regenerál mindig, így 150-es tempónál 25km-t teszel meg...
Csabi13-03-2016 18:18:21 // 79996
"A mérleg másik nyelve, hogy a 2.4-nek nagyon rosszat tett a Dpf. Igazából 40-es olaj kellene bele, a Dpf miatt kell beletenni 30-ast. Szerintem a rengeteg motorhalál a 2.4-nél az elhibázott Dpf miatt van. "

Én 40-es olajjal járok már 5éve, kétszer volt benne 30-as, semmi baja a a DPF-nek, nem is értem miért állítod...
Én továbbra is azt vallom, amit kb 2havonta le is írok ide, h alapesetben semmi baja nincs a DPF-nek a 2,4-ben sem. A kezdetekben nem sok tartalékot hagytak neki ez igaz, de az én autómban még így is már több mint 10éve (!) teszi a dolgát( és még sok más Cartársnál) , szóval nem osztom azt az állítást sem, h elhibázott. Sok esetben a hozzá nem értés, és az ez miatt kialakult végső elkeseredettség miatt dobják ki....
A 2,4-es motorproblémák azért pár dologra visszavezethetőek, elég csak gondolni a műanyag légtelenítő csavarra, vagy a kezdeti gyári SKF vízpumpák hibáira amik miatt egy-pár motor "megfőtt".
Piritu - 1.000.00013-03-2016 18:10:35 // 79995
Miért nem a StAR-t teszed bele, ha az van előírva?
Piritu - 1.000.00013-03-2016 18:07:41 // 79994
Ez "K" a "20K" az más :-)
Giuntini13-03-2016 17:29:58 // 79993
Már képzelődöm!
Kikkó13-03-2016 17:25:17 // 79992
5W40 is létezik belőle.
Kikkó13-03-2016 17:17:53 // 79991
Amikor megvettem, azonnal szerelőhöz kellett vinnem, mert szétment a szervócső. Nem volt időm saját magam beszerezni az alkatrészeket és még nem voltam Amorés sem. Akkor az Alfariumban azt tették bele.
Legközelebbi csere előtt majd megveszem a teljes olajcsere szettet és Selénia Star fog bele kerülni.
'''''13-03-2016 16:50:25 // 79990
Nem maradt valakinek elfekvőben egy darab fekete gyári szőnyeg a vezetőoldalhoz?
Unalmamban kiglancoltam még utoljára a vasat és azt még kicserélném.
Vagy esetleg tudtok olyan helyet ahol lehet rendelni külön elsőt?
Piritu - 1.000.00013-03-2016 16:49:12 // 79989
Látom még mindig nem érted a dpf működését. A méret eloszlásán a dpf nem változtat, mivel nem darabolja, hanem elégeti a kormot. Ami kicsi részecske volt, annak is legalább 90% benne marad. (Az általam talált mérés kb. 10 éves, azóta fejlődhetett a technika, lehet, hogy ma már bőven magasabb ez a szám.) Ha nincs ott a dpf, megkapod azt is, amit megfogna, kicsiből is és nagyból is. Dpf-el mindne mérettartományban drasztikusan kevesebb a részecskék száma.

Szemcseméret eloszlást nézve a károsabb, kicsi tartományban a korszerű nagy nyomású dieselek termelnek a hagyományos adagolósokkal szemben. Pont ezért kell a szűrő, a régiekhez meg nem. Erről másolt be Erhard.
Giuntini13-03-2016 16:30:08 // 79988
Van egy kérdésem. Mennyi kartergáz jöhet ki a nívópálcánál? Amikor szétment a motor, beindítás után nem sokkal fekete kartergáz dőlt belőle. Most csak ilyen halvány füstöt nem is füstöt, hanem halvány gőzt ereget. Ez ugye szabályos, hiszen a motorolaj hőmérséklete jóval magasabb, mint a kinti levegő. Úgy tudom, valamennyi kartergáznak a legújabb motornál is kell lenni.
yani🍀13-03-2016 16:00:36 // 79987
Valamit félreértettél!
Nem a motorgenerál alatt ég ki a hengerfej, hanem a hosszú regenerálás miatt, lesz szükség motorgenerálra.
Alfonis13-03-2016 15:42:47 // 79986
1,9 8V nél mire kell figyelni a DPF nél... Elvileg nekem még minden jól működik. most lesz majd 200E benne. Mit értesz a hengerfej kiég motorgenerál alatt????
W.13-03-2016 15:06:57 // 79985
Lehet, hogy az a 10% kis szemcse (márha annyi...) károsabb, mint a 90% nagy....
W.13-03-2016 15:04:56 // 79984
Egyik sem jó de a kisebb károsabb! Azt viszont még senki nem vizsgálta, hogy mondjuk egy DPF nélküli és egy DPF-es dízel által egységnyi idő által kibocsájtott károsanyag részecskék mennyisége hogyan viszonyul egymáshoz! Lehet, hogy a DPF-es kevesebbet bocsájt ki, viszont a károsabb tartományból! Akkor melyik a jobb?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.