Forum >> 159

FireAlfa11-03-2016 17:24:46 // 79833
Betettem a falat most az EGR alá. Első amit észrevettem hogy a turbó nyomás hamarabb felépül és megy az autó. Egyenlőre check engine nincs még és ki is akarom iratni belőle.
Giuntini11-03-2016 16:50:48 // 79832
Rossz helyre nyomtam a választ! Szóval ki is akarod iratni az Egr-t, vagy csak próba?
FinnMate11-03-2016 16:17:13 // 79831
Köszi, ez jónak tünik, bár én wd40 helyett isopropil alhohollal fogom tisztitani, az való a nyáklapra leginkább.
Liquid11-03-2016 15:20:45 // 79830
szerintem ez nem lehet gond
ProdyG11-03-2016 15:16:03 // 79829
köszi a "kisfék"/"nagyfék" válaszokat :)

Közben kiderült, hogy a felni, amit kinéztem, a TÜV engedélye szerint 180 lóerőig mehet rá a 159-esre. Mivel az enyém 200 lóerő, a TÜV szerint nem lehet rá felrakni (amúgy fizikailag simán felmegy). Ugyanez a felni mittudoménmilyen Opelre felrakható 250 lóerőig. Gondolom ez azért van, mert a 159 jóval nehezebb súlyú, mint az Opel.

Szerintetek ez lehet baj? Megvehetem így a felnit?
Giuntini11-03-2016 15:03:35 // 79828
Ki is akarod íratni belőle az Egr-t, vagy csak próbaként?
yani🍀11-03-2016 11:30:44 // 79827
Hátha segít:
blog
FinnMate11-03-2016 10:45:00 // 79826
Köszönöm a kielégítő választ, hetvegen ha kicsit jobb idő lesz, megvan a programom.

Amúgy Helsinkiben teljesen jó, de ahogy kimegyek vidékre, kritikán aluli, szóval biztos van valami a kábelemmel.
FireAlfa11-03-2016 08:32:45 // 79825
Köszi
Shadin11-03-2016 07:51:52 // 79824
EGR alá.
Don Gombóc11-03-2016 07:45:38 // 79823
Én is és sokan megvannak elégedve a rádióval.
Szerintem maga a rádió a jobbak közül való.
Mivel többen problémáztak ezen, néhány gondolatot írok.
Általában az autórádiók vételi érzékenysége, szelektivitása, viszonylag szarra van hangolva. Ezt tudomásul kell venni, mert ezek nem szuper vevők.
Ugyan is, a frekvencia sávok kiosztása és a lefedettség, úgy van megoldva, hogy egy bizonyos frekin hallgatott műsorba ne szóljon bele ha lehet, illetve ne legyen áthallás egy másik adóról, ami vagy ugyan azon a frekvencián dolgozik, igaz távolabbról, de mégis ha nagyon jó lenne a vevő az csak vételi problémákat okozna. Illetve a felharmonikus azaz felhallásos frekik se zavarjanak be.
pont ezért direkt úgymond szar a vevő.

Ezek úgymond laza illesztésű bemenettel készülnek, sokan azt mondják hogy 75 ohm a bemeneti impedanciája a rádiónak de ez csak névleges.

Inkább azt javasolnám, hogy ha van valakinek ideje és energiája rá, az próbálja átnézni az antenna kábelét, mégpedig hogy megfelelően hibátlan jól árnyékolt-e a vezeték, az antenna csatlakozói megfelelően tiszták-e, az antenna már ha olyan típus azaz rövidre zárt antenna, akkor kap-e a talp pontja a kaszniról testet.
Lehet hogy egy olcsóbb antenna cserével megúszható a dolog. És az sem egészséges ha a bemenet túl van gerjesztve egy akármilyen előerősítővel.

Vagy egy ideiglenes antennával azt bedugva a rádióba, kikísérletezni hogy azzal hogy szól egy állomás, ami a gyárival egyébként gagyibban szól.
Közel nem biztos hogy a rádióval van gond.
Szerintem a 159 vételével semmi gond, de így volt ez a 166 esetében is.
Pl. itt nálunk hallom az Alfából a Budapesti 90,0-ről a Jazzy rádiót, a 3 céges kocsiból, és az asszonykám Puntójából egyáltalán nem hallani.
Szóvak van kevésbé szar autórádiók. :-)
FireAlfa11-03-2016 07:34:27 // 79822
Üdv! Egy kérdésem lenne EGR-t akarom vakolni. Hova tegyem a vakolót? Közvetlen az EGR alá, vagy a turbóhoz? 159 1.9 16V Köszi
Kócosw11-03-2016 06:40:55 // 79821
nocsak merre etted ezuttal?
Itt finoman csinalja az öreg. Ismerös az a környek ahol az ex verda van fenykepezve :)
Kócosw11-03-2016 06:39:13 // 79820
mivel nem nalav veszem ezert ugymond neki aztan tökmindegy kene legyen nem? :)
FinnMate10-03-2016 23:09:42 // 79819
Srácok, használ valaki antenna boostert? Milyet érdemes megvenni?

Először azt hittem, hogy csak az én autómban van a hiba, hogy nem fogja patentul a rádió állomásokat, de olvastam, hogy ez ilyen olasz autó betegség.
Hardy10-03-2016 23:04:04 // 79818
Lehet az erzekelővel van valami gond.
norbi040910-03-2016 22:57:46 // 79817
Csak Shell Nitro+ és Maxx Motion...kizárólag ezeket. :)
Hardy10-03-2016 22:23:49 // 79816
Nekem az 56 csinálta folyamatosan. Néha be bevillant. 1honapos szűrőben nem szokott víz lenni hacsak nem valami gagyi üzemanyagot tankolsz.
norbi040910-03-2016 21:54:17 // 79815
Valóban...pont dombnak felfelé mentem amikor bevillant....akkor lehet érik lassan a leengedés. :)
norbi040910-03-2016 21:50:33 // 79814
Ahaaa értem. A víz leengedéséhez csak csavarjam ki a szűrő aljából az erzékelőt? :) Amúgy maga a szűrő a porlasztók felújításakor lett cserélve 1 hónapja kb.
droberto10-03-2016 21:35:39 // 79813
OFF
A minap a Bravós barátom panaszkodott, hogy van egy rejtéjes hang, amire nincs ötletünk. Esetleg, ha valakinek van valami tippje vagy tapasztalata azt szívesen fogadom.
Szóval... a rejtéjes hang gyorsításkor jön, fémes (vagy inkább kemény műanyagos) kalapálás ütődés szerű, akkor adja, amikor megjön a nyomaték. A videón nem igazán hallatszik, mert nem sikerült a legerősebb produkciót felvennem. 10,5 s-nél lehet leginkább hallani, ha jól felhangosítjátok.
Ja, a motor: 1.9 JTDm 16V 150CV. A km 150k környéke.
Köszönöm előre is.
ON
Liquid10-03-2016 21:25:04 // 79812
ha tényleg jó cimbid akkor lehet hogy tud objektív lenni, de a gumisokkal az a tapasztalatom, hogy iszonyúan tudnak érvelni amellett, amiből a legnagyobb hasznot húzzák :)
Liquid10-03-2016 21:22:34 // 79811
na látom olvasom kellett volna tovább :) Pityukoma már megelőzőtt
Liquid10-03-2016 21:21:51 // 79810
Ha jól csalódom, akkor 3 féle fék van: a sima úszónyerges, a kis és a nagy Brembo. Ezzek közül az utóbbi igényli a 17-es kereket.
Tudtommal az 1.8TBI, 3.2V6 és a 2.4JTDm volt alapból nagyBrembo-s, illetve a TI csomagos autók.
Piritu - 1.000.00010-03-2016 20:58:29 // 79809
A kóstolásról jut eszembe, yufkát ettem tegnap vacsorára. Király volt. Szerintem annál a döneresnél is volt, ahol anno voltunk. Mondjuk az ottani menü is király volt :-)
Soldiert10-03-2016 20:58:14 // 79808
Üdv!

159 1.9 JTD 8V-n a turbó csövek csatlakozásánál milyen tömítés van?
Egy merő olajsár az egész, érdekelne hogyan tudnám megoldani, hogy takarításuk után pár héttel később ne legyen ugyanolyan.
Nincs ott valami O-gyűrűs tömítés vagy ilyesmi amit cserélni lehet?
Piritu - 1.000.00010-03-2016 20:52:56 // 79807
"Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)"
Várjuk a tapasztalatokat.
Kócosw10-03-2016 20:46:22 // 79806
Gumis cimbim x éve ismerem,ha valaki sztem akkor ő tudja mit érdemes megvenni és mit nem.meglássuk :)
Piritu - 1.000.00010-03-2016 20:39:14 // 79805
Fém-fém esetén bárhol lehet a forrás. A kaszni jól vezeti a hangot. pl. az emelő rögzítése is lötyöghet a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.00010-03-2016 20:37:39 // 79804
Jahh, a TS ugrott be LMM tárgyban. Az meg ugye a 159-ben nincs :-DD
(Lehet, hogy tudat alattimból így tör fel, hogy venni akarok egy tartalékot a Pókhoz?)
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2016 20:32:31 // 79803
inkább az olajkérdés illik erre...LMM-ből nagyon kevés az alternatíva mondjuk kínai nincs is az 59-hez :P
Laci8210-03-2016 20:30:43 // 79802
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.
Piritu - 1.000.00010-03-2016 20:28:39 // 79801
A kóstolással csak az a baj, hogy először el kell költeni a pénzt. A 159 esetében nem keveset.
Aztán jössz rá (pl. ahogy Hardy is írta), hogy megfelelt-e vagy sem. Ekkor két út van. Megy a levesbe a kóstolásra költött pénz, vagy valahogy kihúzod amíg elkopik. Egyik se jó.
Kicsit az LMM történetre hajaz a dolog. Sokan megpróbálnak alternatív gyártmányt venni, aztán a legtöbb kidobja és megveszi a Bosh-t.
Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2016 20:26:04 // 79800
emléxem mikor az LG még GoldStar-ként indult mindenki csak röhögött meg a Samsungon is ...most meg azok röhögnek a japán márkákon...sajnos be kell látni, hogy gumi márkában sem csak a Pirelli, Conti, Michl, Dunlop létezik fejlődnek felfelé a többiek is...ráadásul a kintről behozott 3-5 millás német autókon is szinte csak kenyai gumit látok...de érdekes
Piritu - 1.000.00010-03-2016 20:22:30 // 79799
Szerintem ha épp a határon van, akkor csak be-bevillan, ha már tényleg "van" benne akkor folyamatosan ég. Mint a tartály szegénység jelzője. Először csak dombnak felfelé világít, aztán már mindig.
Kócosw10-03-2016 20:15:28 // 79798
Szívemből szóltál pont így látom én is.
Greentimus10-03-2016 20:08:55 // 79797
Egyik ismerősöm keres 159 Sw-t 1.9 JTDm 16V motorral, kézi váltóval 2 millió környékén. Ha van tippetek, szívesen elfogadnánk. Pesti az illető és jó lenne, ha ő nem járna úgy, mint pl én. Köszi!
Pityukoma10-03-2016 20:04:09 // 79796
Nézd végig a motor-váltó felfüggesztést. Szilentek, bakok, csavarok...stb.
Laci8210-03-2016 20:02:07 // 79795
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.
Pityukoma10-03-2016 19:59:54 // 79794
Jelzi hogy a szűrő aljában összegyűlt némi víz. Ha máskor is észreveszed hogy fel-fel villog, esetleg folyamatosan világít, akkor mielőbb engedd le a vizet. A szűrő mikor volt cserélve?
Invisible10-03-2016 19:58:47 // 79793
Kézikönyv szerint: "A figyelmeztető lámpa menet közben folyamatosan világít (a kijelzőn megjelenő üzenettel együtt), amikor víz gyűlt össze a gázolajszűrőben."

Nekem is ezt jelezte akkumulátor halálakor. Azóta nem.
norbi040910-03-2016 19:52:10 // 79792
Folyamatosan kéne jeleznie vagy csak úgy ahogy esetemben is...csak egy pillanatra? :)
Laci8210-03-2016 19:46:41 // 79791
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.
Laci8210-03-2016 19:41:15 // 79790
Sajnos ez a motortéből jön. Második harmadik sebességnél hallatszik jobban.utánna már szinte észrevétlen.
Pityukoma10-03-2016 19:32:24 // 79789
Ciao! Nem akarom el poénkodni a problémád, de pakolj ki mindent a kocsiból és úgy is próbáld meg.
Én a fél offossal ugyanebbe a szituba kerültem. Gázadáskor és fékezéskor egy koppanást hallgattam egy évig. Többször cibáltam, rángattam végig a futóművet és minden egyebet ami adhatna ilyen hangot. Majd egyszer úgy indultam el hogy nyitva volt a kesztyű tartó és onnan jött a hang. Gurgulászott benne a szivargyújtó betét amit egy laza mozdulattal oda csaptam be mivel soha nem használom. Szóval azt hittem dobok egy hátast :-DDD
Pityukoma10-03-2016 19:26:00 // 79788
3 féle: 305mm-es ATE egydugattyús úszó nyerges; 305mm-es "kis"Brembo 4dugattyús fix nyerges; 330mm-es "nagy"Brembo 4 dugattyús fix nyerges.

Hátsó fékből is legalább 2 féléről tudok. A két 59-emen két féle fék volt hátul is.

A 2.4JTDm + a TBi az mindkettő a "nagy"Brembo-s fékkel van szerelve.
Laci8210-03-2016 19:04:32 // 79787
Sziasztok Cartársak... Egy furcsa jelenség kezdődött az autómnál.Hirtelen gáz adásra és ha leveszem a lábam a pedálról koppan egyet valahol valami a motornál.Mi lehet ez??? valamelyik motortartó? váltó???
Piritu - 1.000.00010-03-2016 17:43:43 // 79786
A gázolajszűrőben van vízérzékelő. Ha megtelik vízzel jelez.
norbi040910-03-2016 17:23:43 // 79785
Sziasztok! Ma reggel menet közben felvillant egy pillanatra olyasmi üzenet, hogy a víz az üzemanyagban. Nem volt 1 másodperc se és eltűnt. Most találkoztam először ilyennel... Kéne valamit lépnem ezzel kapcsolatban? Az addig oké hogy alapvetően nem jó helyen van az a víz...csak az a furcsa, hogy épphogy bevillant.
Shadin10-03-2016 16:47:29 // 79784
Hosszú 7végén felteszem a nyári kerekeket :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.