Forum >> 159

13726-01-2010 11:07:41 // 6309
420 euróért csábító. Egy tisztességes Pioneer cucc 200+a beszereléshez szükséges hülyeségek. És nem passzol annyira a konzolba, mint ez.

A blue&me miatti óravillogás konkrétan mitől van? Nem lehet valami vackot ráhekkelni?
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2010 10:46:42 // 6308
jah írja hozzá a kódot ...erről az előző Alfám jut az eszembe amihez adtak mindent (szervízkönyv, kódkártya, blau kódkártya) még sem tudtam belőni a gyári fejegységet mert a kód a kezemben volt csak a fejet cserélték ki :DDD
csak úgy mennék ebbe bele hogy kipróbálható legyen s ha müxik akkor áll a vétel...
13726-01-2010 10:41:34 // 6307
Úgy tűnik igen, ha a codice azt jelenti. Olaszul nem beszélek. Csekkold meg.



http://cgi.ebay.it/NAVIGATORE-CONNECT-NAV-ALFA-159-GT-BRERA-SPIDER-MP3_W0QQitemZ180459418219QQcmdZViewItemQQptZAltro_Navigatori_e_Gps?hash=item2a0438326b#ht_1056wt_1165

Az MP3 ebben az esetben azt jelenti, hogy rá lehet kötni a blue&me-re?
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2010 08:23:15 // 6306
s az imo kártyát is adják hozzá? anélkül lehetetlen beüzemelni...
13726-01-2010 08:14:04 // 6305
Azóta utánanéztem, ebay.it-n 450 euróért van komplett új navi, viszont az aluminium lemezt cserélni kellene. A blue&me miatt villogó órára viszont nincs megoldás.
Cgo26-01-2010 07:18:28 // 6304
ahaaa, nem olvastam vegig, a kep szerint linkeltem. elnezest...
ALFI15624-01-2010 17:55:34 // 6303
Szerintem nem navi CD-t keres hanem a sima fejegység helyett a képen látható nagykijelzőst.
Erhard 242 (Pure Energy)22-01-2010 07:27:29 // 6301
no ezért nem is sajnálkoztam hogy nem navis az autóm no meg azért sem mert már kerestek nálam újat mert a régi elfüstölt...potom 8-9 kiló :(((
pettinke21-01-2010 10:24:02 // 6300
ott a német fórumos linken van 2 kép is, az egyik konzolról, a másik pedig a gyári rádió helyére kendácsolt fejegységről
pettinke21-01-2010 10:22:21 // 6299
fogsz egy PDAt, meg a Brodit-tól egy 159-re szabott konzolt, és annyi. kb. 5 perc szerelés, nekem bejött.

az eredeti navihoz meg nemtom, van-e magyar lemez, illetve v.színűleg Európa részeként rajta leszünk, de nem részletesen és nem aktuálisan :( amennyire tudom, a Navteq adatbázisát használják, és ők meg Kelet-EU-ban nem túl jók.
ALFI15621-01-2010 10:07:04 // 6298
Hogy érted,hogy konzollal beépíteni?Mit,hogyan,hova?Pont azt akartam kérdezni van e hozzá magyar navi lemez?És valaki használta már?
pettinke20-01-2010 17:54:19 // 6297
ne tedd.
nemrég egy kollégánk kérésére már körülnéztem ebben a körben, eredmény:

ahogy utánaolvastam egy német fórumon, a dolog nem lehetetlen, de nem is lesz tökéletes:
http://www.alfisti.net/alfa-forum/alfa-159-alfa-brera-alfa-spider-939/79369-einbau-connect-navi-alfa-159-a.html

a lényeg, hogy:
- kell egy másik rádiókeret, mert a normál rádió és a navi mérete eltér...
- mivel nem lehet átírni (állítólag a frankfurti Alfa képviselet segítségével sem) a fed.comp. konfigurációját, ezért állandóan villogni fog a km óra figyelmeztetésül
- nem fog működni az sem, hogy az órák között a kis képernyőn mutassa a navi a navigációs nyilat (merre menjél)

ráadásul mindenki azt szajkózza, inkább v.milyen egyéb navit kell venni és pl. konzollal utólag beépíteni, mert a gyári navi nem olyan okos mint a kifejezetten erre (és frissen) fejlesztett kütyük (+ friss magyar térkép hiánya).

megnéztem a szerviz CD-t is, abban ugyan minden csatlakozó kiosztása benne van, meg a ki- és beszerelési műveletek, de persze olyan eljárás, hogy rádiót ki - navit be, olyan nincs.
13720-01-2010 14:12:02 // 6296
Connect Nav-ot keresek az autóba, a gyári CD-s rádiót cserélném ki. Lehet ilyesmit venni jóáron utólag? Valaki tud vmi tippet?
Cgo18-01-2010 12:23:46 // 6295
nem tudom, en mobilon keresztul nezem es azt hittem, minden hatrebb tolodott, azert. ha oldalrol kapta, akkor ok. amugy szerintem nagyon sokat akar erte, nem hiszem, hogy a klimakompresszor vonala tulelte es ott ugye van par alkatresz. de ha a motor tul is elte, tul sok a kalapalnivalo
Erhard 242 (Pure Energy)18-01-2010 10:57:32 // 6294
??? azért tolódott mert odaverte valamihez :P különben a sárvédő mitől gyűrődött volna meg?
Cgo18-01-2010 10:34:27 // 6293
mondom en, hogy tul gyorsak a 159-ek...
amugy eleg durvanak talalom, hogy a hatso ajto is tolodott.
Erhard 242 (Pure Energy)16-01-2010 19:43:18 // 6292
valamit utolért, nem olyan vészes 1-2 millából megáll :P
atesssz16-01-2010 07:04:28 // 6291
Balázs156SW13-01-2010 08:37:47 // 6290
Érdekelne 16-os könnyűfém felni 159-re. Akár gumival is. Ha tudnátok segíteni, megköszönném.
DrB09-01-2010 13:35:52 // 6289
Ma kiolvastattam a hibakódot, a befecskendező jelzett be. Megnézték, minden rendben vele. Valamit magyarázott a szaki evvel kapcsolatban, de ennyire még nem megy a német. Lényeg, hogy semmi gond vele, néha előfordul. Ja, és végre az aksi csere is letudva.
Kamile09-01-2010 10:17:32 // 6288
Sziasztok!

Eladó a Dupla kipufogóm a kocsimról!

Érdeklődés esetén telefon vagy üzenetben, de nem a vaterán :)
pettinke04-01-2010 16:25:17 // 6287
háááááááát.... ha már, akkor inkább Fiat / Opel / Saab, azok GM-tagok, legalább valami esély van rá.
DrB04-01-2010 15:50:28 // 6286
nem baj, legalább nem veszek legközelebb 2.2 JTS-t :D
DrB04-01-2010 15:07:42 // 6285
Az Alfa márkaszervízben a távolság és a hülye nyitvatartási idejük miatt csak szombaton lenne legkorábban lehetőségem kiolvastatni a hibát, jövő pénteken meg újabb nagy út áll előttem. Ismerve a gyorsaságukat, ha mégis javítani való lenne rajta, lehet, nem lenne kész addig.

Tippként mondták, próbáljam meg a 2 km-re lévő Ford kereskedés szervizében kiolvastatni a hibakódot. Van enek értelme? Standard a csatlakozó és a szervíz szoftver? Egy Ford szerviz is megmondja, mi a hiba ill. mi a teendő vele? Vagy nem érdemes költeni rá, csak egy Alfa szervíz jön szóba a kiolvasásra ill. hibamegállapításra?
Grando04-01-2010 15:05:57 // 6284
ÁÁááá! De fasz vagyok! Elnézést. A linkelt fórum a 2.2 JTS-ről szól... Bocs, bocs, bocs, bocs..... :((
DrB04-01-2010 15:04:00 // 6283
Az enyém 2006 decemberében lett forgalomba állítva. Az még kezdeti modellnek számítana?
Grando04-01-2010 14:14:53 // 6282
Ja ja. Az lesz a legjobb. ;)))
De akkor ezek szerint lenne egy ilyen típushiba a kezdeti modelleknél a vezérműtengely jeladókeréknél...(?)
DrB04-01-2010 13:40:20 // 6281
Furcsa érzéseim vannak ennek a szervíznek a szakszerűségét illetően már az elejétől fogva. Ők egyébként 20 km-re vannak tőlem, míg egy másik, egy német alfás fórumon ajánlott alfás szerviz meg kb. 50 km-re. Érik, hogy kipróbálom inkább azt...

A hibakódot meg szombaton kiolvastatom velük.
DrB04-01-2010 13:35:52 // 6280
Persze, have engine checked volt, csak elírtam. Kösz a belinkelt fórumot. A kézikönyv is több hibalehetőséget felsorol egyébként, pl. üzemanyagellátás, gyújtás, stb. Szombaton kiolvastatom velük a hibakódot.
pettinke04-01-2010 12:58:12 // 6279
hát az a szaxerű neve, de másik ilyen lámpicska úgysincs :)

és tényleg szinte BÁRMITŐL lehet, amit idéztél az csak 1 a kb. 100 lehetséges okból. a motor és segédberendezéseinek bármilyen nyavalygása ezen az egyetlen lámpán csapódik le.
pettinke04-01-2010 12:56:16 // 6278
nem normális, mert ha nem ismétlődik a hibakód, akkor valami nagyonsokadik indításra még a tárolót is törli.
másfelől meg felelőtlenség ilyet mondani, egy szporadikusan jelentkező hiba lehet előszele valami csúnyábbnak.
másik szarvíz?
Grando04-01-2010 11:11:03 // 6277
Ez nem inkább "have engine checked" kijelzés?
(have checked engine = motor ellenőrizve)
(have engine checked = ellenőriztesse a motort)

Egy ilyet találtam erre a kijelzésre ezen a fórumon:
"When mine came on they changed the oxygen sensor and it went out. I drove about half a mile and it came back on again. Since then I've had a pair of new camshafts because apparently on early 159s the phonic wheel (a sensor on the camshaft) is just an interference fit and it can slip. They have modified the camshafts since which is supposed to cure the problem. However in order to get the engine to run smoothly the ecu over compensates and pumps more fuel into the engine (high fuel consumption is another symptom) and this eats the oxygen sensors."
DrB04-01-2010 09:54:21 // 6276
Az előbb beszéltem telefonon a szervizvezetővel. Azt mondta, semmi teendő az autóval, nem kell bevinnem, használjam nyugodtan tovább. Avval indokolta, hogy az ereje visszajött és a hibajel eltűnt. Persze a saját megnyugtatásomra kiolvastathatom a hibakódot. Ez legközelebb szombaton jön szóba, olyan hülye a nyitvatartásuk...

Ez a normális eljárás ilyen esetben???
DrB03-01-2010 21:54:25 // 6275
Nálam a 4. vagy 5. indításra tűnt el. Holnap hívhatom fel megint a szervizt, de becsületére váljon, hogy rendben haza vitt, elfurikázott otthon vagy 1500km-t, majd vissza is hozott. Remélem, valami banális hibáról van szó!
pettinke03-01-2010 21:44:57 // 6274
AKÁRMI is lehet :)
nekem volt ilyen 2x is, az autó ment mint a golyó, és előbb-utóbb elaludt a piktogram (ha nem keletkezik újra a hiba, akkor meghatározott számú indítás (asszem 4?) után nem jelez, DE a hibatárolóban bent marad - szóval érdemes kiolvastatni.
ezt aztán a 2. eset után én is megtettem, a szerviz szerint a hűtő ventilátor vezérlő dobozka makrancoskodott, amit ki is cseréltek gariban (bár működött).
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2010 21:23:49 // 6273
persze az a biztos ha kiolvastatod a hibakódot....
DrB03-01-2010 21:17:26 // 6272
Ma csinált megint egy érdekes dolgot az autó...

600 km kímélő (130-140km/h) autópályás menet után, 10 km-re a német határ előtt még a cseh oldalon, hatodik sebességben 2000-2500 rpm, 130 km/h mellett kb. 1 másodpercre hirtelen megtorpant a kocsi, kigyulladt a motor piktogramm a műszerfalon, folyamatosan égve is maradt és kiírta, hogy "have cheked engine". Semmi egyéb tünet, a motor hangja normális maradt, az erő is visszajött. Leállósávban félreálltam, motor leállít, majd újraindít, pöccre indul. A motor ikon továbbra is folyamatosan világított és a "have checked engine" is maradt. Gondoltam, a német oldalra megpróbálok átérni, ne már a cseheknél kelljen az ADAC-ot hívni. De a vas gond nélkül ment, normál motorhang, megszokott gázreakció, igaz, nagyon óvatosan nyomtam neki, 110 főlé már nem mentem vele. A vízhőmérséklet is rendben volt és a turbó is rendben üzemelt. A kézikönyv azt írta, óvatosan, de tovább lehet így menn, úgy döntöttem, megpróbálok hazaérni. S a visszalévő 120 km-en minden rendben volt, igaz, egyáltalán nem húzattam, nagyon óvatosan mentem vele, s a hó is szakadt már a német oldalon, 80-100 kmh környékén lehetett csak menni. Közben egyszer még megálltam egy pihenőnél kb. öt percre, újra induláskor maradt a hibajel. Haza érve el kellet lapátolnom a havat a parkolóhelyről, kb. 20 percig tartott, addig állt a vas. Után beindítva az autót már semmi hibajel, semmi "have cheked engine". A múltkori vezérlés, hengerfej csere óta haza mentem vele, 750 km autópálya. Az ünnepek alatt beletettem otthon vagy 1500 km-ert, ebben alig volt város. Az elején egyszer tele tankoltam MOL EvoNeo diesellel, majd végig OMV-nál tankoltam az alpesi dieselt, ma tankoltam csak rá kb. 15 liter MOL EvoNeo dieselt megint. Legutóbb az EGR szelep is ki lett pucolva elméletileg.

Valakinek ötlete, mi lehet ez? LMM? Valami szennyeződés az üzemanyagban? Gondolom, mindenképp vigyem el a szervízbe kiolvastatni a hibakódot, még ha ki is aludt a hibajel, ugye? Két hét múlva megint mennék haza...
GEORGE01-01-2010 17:16:05 // 6271
lehet az izzó, de lehet a trafó, vagy esetleg a vezérlő adta meg magát.

Át kell tenni a másik oldali izzót a rossz helyére és akkor azonnal látod, hogy izzó gond-e vagy más.
A lámpa alján oldalán a 156-nál az alján van a vezérlő amit 3 csavarral le lehet szedni.
A trafó a 156-nál a lámpán belül van cseréjéhez szét kell vágni a lámpát a 156 esetében,,,,
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2010 16:28:37 // 6270
ma csinált egy érdekes dolgot az autó...az automata klíma kijelzője sötét maradt de működött egyébként aztán 100km után restart és megint mutat mindent....
DrB24-12-2009 16:12:30 // 6269
Kösz a CD-t, le is töltöttem a fa alá. :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-12-2009 07:22:52 // 6268
ennyit bírt a xenon izzó..cserélheted párban vagy kérd a fa alá nem olcsó :(
pettinke23-12-2009 01:41:52 // 6267
nnna, hát ez egy kicsit késő este lett, de az FTP-n fent van az ISO a /pettinke_159WSM könyvtárban. aki szeretné, húzza le, nem tudom, mennyire minősül nem FTP-re illő tartalomnak, és nem esik-e törlés áldozatául hamarost....
13722-12-2009 22:03:32 // 6266
Úgy tűnik, hogy rövid időre felvillan, tehát valszeg nem az izzó lesz a problémás. Az érintkezéseket végignézem holnap, amikor látok is valamit. Rákerestem a xenon vibrálásra, és több helyen azt írták, hogy a canbusos autóknál letilt az elektronika a kezdeti nagy áramfelvétel után.
A trafó olyasmi lesz, mint az utólagos Xenon szettes 156omban volt, tehát külön fityeg valahol, vagy bele van intregrálva már valamibe?
Szilárd22-12-2009 21:30:09 // 6265
Lehet ,hogy maga az izzó égett ki,vagy a trafód krepált be!
Sajnos sima izzóval nem lehet pótolni:((
GTPeti22-12-2009 21:23:05 // 6264
DrB , komolyan mondom vedd meg az első utadba kerülő ATU-nál, mert Mo-n talán még nem is hallottak a CTEK-ről. (Jártam már nem egy ilyen "szak"üzletben...)
Vikking 31122-12-2009 21:13:46 // 6263
Szia! Ugyan már írták, de azért én is elmondom: valszleg a fájlok számát nem tudja kezelni a rendszer, ha ugyanennyi zenét feltennél egybevágva, akkor esélyes simán, hogy az egészet játszaná.

Az MS-DOS alapú filenevek miatt van (szerintem - így hallottam.).

Legalábbis az én fejegységemen a 45-ben igen.
13722-12-2009 19:51:26 // 6262
Újabb problémám van, persze karácsony előtt, hogy ne tudjam szervízbe vinni. A bal oldali tompított xenonom indításkor villan, de aztán nem marad égve. Néhány nappal korábban észrevettem, hogy vibrált. Ez lehet akkuprobléma, vagy inkább a fényforrás környékén van a gond?
Sima lámpát nem tudok betenni a xenon helyére, ugye?
13722-12-2009 13:53:47 // 6261
Ja, a régebbin próbáltam, annak már mindegy volt, az újon még nem. Kíváncsi leszek.
pettinke22-12-2009 13:48:06 // 6260
nekem az használt, hogy marokra fogtam a lapátot, és ellenhajlítottam neki erőből (ámde ésszel :) ) - hogy ne formázzon annyira C-betűt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.