Forum >> 159

ALFI15620-02-2010 19:38:20 // 6521
Szerintem ebbe nem lehet belenyúlkálni ilyen téren,hogy EGR,részecskeszűrő,katalizátor kiiktatása.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:38:00 // 6520
persze el de nem úgy ahogy egyenlőre én :P ezek a 3km-es rövidtávok nem a legjobbak még egy 1.2 benzines is 8L-et zabrálna...
ALFI15620-02-2010 19:36:59 // 6519
Szerintem 8 körül el lehet kocsikázni vele.Én teljessen csurig tankoltam kinulláztam.Kiváncsi leszek a fogyasztásra.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:36:33 // 6518
szenzorokat kiiktatod akkor letilt...van benne 3om vagy kettő...
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:33:14 // 6517
no egy kis fogyi mérés ...ma autóztam 300km-et 3/4 gyorsforgalmi 120 tempomat + város 7,7L....
ALFI15620-02-2010 19:04:48 // 6516
És ha ebből is csak simán kiveszed akkor mit csinál?Letílt?
GEORGE20-02-2010 18:57:15 // 6515
Elképzelhető, ha a katalizátort is érezted a 156-ból kivéve, akkor ez is csak egy plusz fojtás...
ALFI15620-02-2010 18:54:57 // 6514
Miért az akkorát folyt?
GEORGE20-02-2010 18:50:24 // 6513
Hogy jobban szaladjon a verda :-)
ALFI15620-02-2010 18:05:50 // 6512
Miért is kellene kiiktatni a DPF-et?
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 17:42:44 // 6511
ez engem is érdekelne :P a fogyasztás csökkenést nem hiszem el nálam 25e km alatt egyszer tisztított a DPF....
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 17:40:33 // 6510
biztos hogy nem mivel a lambda is beleszól ebbe a játékba...tudom már rákérdeztem
13720-02-2010 16:47:14 // 6509
link

Itt azt írja az EGR-re az Alfatune-os ember az egyik kérdezőnek, hogy menjen el bármilyen chippeshez, és simán kapcsoltassa ki az ECU-ban. Sval úgy tűnik lambdajáték nélkül is oké.
13720-02-2010 16:36:04 // 6508
Arról pont nem láttam semmi konkrétat:(
A DPF-ről írták, hogy a szenzorokat és a regeneket kapcsolják ki. Viszont azt is írják, hogy remap nélkül a DPF kiszedése csak annyit ér, hogy alul erősebb lesz, a max teljesítmény nem változik.
Asszem én kezdem érezni magamban a vállalkozó kedvet, leszek szívesen tesztalany, jövő héten keresek valami céget, akik egyben vállalják a DPF kiszedés+kipuff behegesztés+chippelés mókát. Nem lesz egyszerű.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 16:00:49 // 6507
sajnos nem tudok nem értek angolul de kivi lennék rá, főleg az egr kiiktatására ...nekem azt mondta egy tuning matyi hogy mivel a lambdával van kapcsolatban nem lehet kiírni...
GTPeti20-02-2010 15:32:33 // 6506
(Sajnos nem tudom megnézni. Az átmeneti HW-emnek sok lenne.)
13720-02-2010 15:27:40 // 6505
video

Gyorsulás a srác Brerájában. Nem tudom a kuplung hogy bírja...
GTPeti20-02-2010 15:09:27 // 6504
Ezek, amiket ír a fickó elég jól hangzanak. Főleg a sokkal jobban megy és kevesebbet fogyaszt...
13720-02-2010 15:06:07 // 6503
DPF delete

DPF törlés az ECU-ban, plusz a DPF fizikai kiszedése, plusz egy-két hasznos dolog. Mégiscsak lehetséges... A 280 LE sem rossz, de a lényeg, hogy ki lehet szedni a nyamvadt DPF-et.
DrB20-02-2010 07:48:54 // 6502
2.4 mJTD fogyasztás, újabb személyes tapasztalat:

750 km-en 8,85 L/100km valós, márha a MOL kúton tényleg annyi liter ment bele... Fedkomp szerint 8,6 L. Mindezt +2-3 fokban végig. Ebben kb. 550km autópálya, 20km Prágán való áttötyörgés, a többi közút. Az átlag sebesség (nem röhög!) 110km/h. Németeknél Lipcsétől a cseh határig 180-nal mentem, ahol lehetett, cseh és szlovák barátainknál nem kockáztattam a vendégszeretetüket, ezért max. 150-nel.
DrB20-02-2010 07:42:41 // 6501
Szerintem is normális, nálam is így van.
pityke19-02-2010 23:25:42 // 6500
a nem baj : )
13719-02-2010 23:12:29 // 6499
:) Nem erre gondoltam. A motor lámpa égve is marad, egész indításig.
GTPeti19-02-2010 22:54:58 // 6498
Gyújtás ráadás után az összes visszajelzőnek világítani kell pár másodpercig. Ezt hívják izzótesztnek. :)
13719-02-2010 22:43:46 // 6497
Egy dolgot kérdeznék, ne nézzetek hülyének. Kulcs behelyezése után az normális, hogy ég a motorkontroll lámpa? Gyújtás után rögtön elalszik. Vétel után szervízben azt mondták, ez a normális menete, úgyhogy azóta rá se tojtam, de most eszembe jutott. Mivel gépkönyvem nincs hozzá, ezért nem tudom benne megnézni.
ALFI15619-02-2010 22:19:41 // 6496
Ahogy megtellik.Ki hogyan használja.Mennyi a város,mennyi a pálya ki,hohy huzatja....Ez előfordulhat párezrenként is,de 100ezrenként is.
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2010 22:15:03 // 6495
azt olvastam én is hogy ne állítsam le na de az volt a fura hogy csak 25e km-ként tisztít?
GTPeti19-02-2010 22:14:59 // 6494
Volt itt egy fél-K.

Ennek okán egy kép. Tizenegyfél ide nyolcfél oda, azért ez is egy formás vas.

ALFI15619-02-2010 21:57:10 // 6492
Szinte mindegyik helyen ugyan azt a programot töltik rá.
ALFI15619-02-2010 21:53:19 // 6491
Nekem van magyar nyelvű leírás,könyv stb...Na ott íra,hogy mikor kigyullad ez a kis ikon ezzel nem kell foglalkozni mert öntisztító és tisztitja magát majd elalszik.Azért jó,hogy vannak magyar papírok.
GTPeti19-02-2010 21:29:20 // 6490
no pára, no para. :)
GTPeti19-02-2010 21:28:31 // 6489
Az 25-30 százalékkal több, mint a 10évvel azelőtti konstrukció, az 1.9 8V könnyebb kasztniban. Érdekes, hogy fogyasztás terén nem sokat fejlődtek. (Tudom, hogy Euro 1000-es töréstesztű a 159, meg nagyobb, meg nehezebb, meg 200+ LE, de akkor is.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2010 21:04:37 // 6488
viszont ma indításnál jelzett a részecskeszűrő ikonja aztán hirtelen el is aludt....? nem bírja a párát? :P
Erhard 242 (Pure Energy)19-02-2010 21:02:32 // 6487
ez nem 156 ezen a téren 8,5-öt a 2,4 eszik 150-nél....
13719-02-2010 20:15:56 // 6486
Tudom, frissítenem kellene, de ahhoz fényképeznem kellene, fényképezőgépem meg nincs. Majd ha jó idő lesz, kérek kölcsön valakitől.
11,5-öt 190nél nem bánok, 150nél viszont annál inkább. Sajnos így kényszerítve vagyok, hogy gyorsan menjek:)
GTPeti19-02-2010 19:52:08 // 6485
Info: Az adatlapod szerint rossz topicba irogatsz. :)

A 11,5 egy dízeltől szerintem baromi sok még 190-nél is. Szerintem ott kéne max. 8,5-nek lennie...
BFMSE18-02-2010 15:56:14 // 6484
A fogyasztásra nem tudok mit mondani, de a Vmax szerintem kevés.
Blade18-02-2010 15:53:39 // 6483
Vagy ez ? A típusválasztásnál van a lista
pettinke18-02-2010 15:40:56 // 6482
katalógus szerint a 200 lovasnak (de a 210-esnek is, hálistennek teljesen egyértelmű adatot nem találni) 223 - 225 km/h a vége óra szerint, szóval ez mondjuk határesetnek nevezhető :)

mennyi idős a dög?
13718-02-2010 15:26:21 // 6481
Tegnap este le kellett ugranom vidékre, új tapasztalatokkal gazdagodtam. Fogyasztás 190-nél 11.5 (ugyanennyi 150-nél is). Vmax = óra szerint 220, Gps szerint 209. Ennél jobban sehogysem akart menni, lejtőn lefelé se nagyon. Ezek alapján jól gondolom, hogy nincs meg benne 200 ló, ugye?
13717-02-2010 20:57:21 // 6480
Nekem a max teljesítménnyel nincs gondom, illetve sztem tökmindegy, mert nem gyorsulásra használnám. A városi vezethetőségét viszont nagyon utálom, alul nem húz, és rossz a gázreakció, nagy a turbólyuk, csak ennek a megszüntetése érdekel. Ehhez meg optimalizálgatós megoldás kell. Körbenézgetek, aztán meglátom mi lesz. Legfeljebb semmi.
GTPeti17-02-2010 20:48:40 // 6479
Azért egy előre megírt program is lehet jó. Ez a dolog sem fekete-fehér. Az lehet, hogy pár százalékkal kevesebbet hoz ki, mint egy optimalizált viszont többszörösen ki van próbálva. (Amúgy a motorok szórása sem túl nagy, de persze létező dolog.)
pettinke17-02-2010 20:42:19 // 6478
igen, általában így van... ez kb. annyit ér mint egy beiktatós tuningbox.
egy ideje már keresem, de nem lelem azt a cikket (talán a Totalcarról?) ahol pont egy olyan tuningos cégről írtak, amelyik optimalizálgat, szád íze szerint.

ha kiszeded a DPF-et, akkor szerintem megborul a motorvezérlés ... az egész kipufogórendszer erre a fojtásra van optimalizálva, meg mintha a DPFben is lenne szenzor, amit figyel az ECU. a ződkártyát nemtom,,,
13717-02-2010 20:27:03 // 6477
Egyébként mi van, ha kiszedem a DPF-et? Zöldkártyán nem megy át?
13717-02-2010 20:25:24 // 6476
A probléma az, hogy a legtöbb helyen előre legyártott programot töltenek fel a chipre, és nem sokat optimalizálgatnak. Bemérik előtte, bemérik utána, aztán szevasz. Még azt is megmondják, hogy melyik német cég csinálta a programot. Ez nekem nem frankó.
pettinke17-02-2010 18:26:00 // 6475
a német fórumot olvasgatom, ott többen negatívan állnak a csippeléshez.

állítólag problémákat okoz a részecskeszűrővel meg az EGR-el, meg a megnövekedett nyomaték miatt a 400 Nm-re méretezett hajtáslánccal, sőt az egyik ember bepakolta a képeit a csippelt 159-eséről, ami némi DPF túlmelegedés után le- és kiégett :-/

de ezek a gondok nyilván csak hosszú távon jelentkeznek, és a pozitív serpenyőben van a teljesítménynövekedés mellett az egyenesebb nyomatékgörbe is (mármint, lentebbről húz).

az persze nem derül ki egyértelműen, hogy ezek csak box-os tuningok voltak, vagy valódi remapping is történt-e...

jó, tudom, nem sokat segítettem rajtad :))
13717-02-2010 13:11:54 // 6474
Tapasztalat van róluk?
13717-02-2010 13:02:30 // 6472
Chip remapot szerintetek hol érdemes csinálni 2.4hez? Lassan elvinném. Kíváncsi vagyok a fékpados mérésekre is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.