Forum >> 159
AdamV626-04-2010 20:01:50 // 6959
20 ezer az éves luxusadó rá csak?
AdamV626-04-2010 19:59:36 // 6958
72 ezerrel vettem. most van benne 92 kerekítve! fél év alatt!
Most költöttem rá majd 300 HUFet! én barom! :)
Most költöttem rá majd 300 HUFet! én barom! :)
DrB26-04-2010 19:58:42 // 6957
Olvasgatom az alfisti.net fórumát is motorolaj ügyben. Amit eddig ott olvastam, az alapján ők sem jutnak dűlőre, melyik olaj is való a 2.4-es motorba DPF ide vagy oda...
ALFI15626-04-2010 19:49:18 // 6956
A GT után nagyon nem fog menni.Emlékszek az 56-osodra Kaposújlakról.Ahoz képest meg mégjobban nem fog menni.De te tudod.....Luxusadó köteles az igaz.De azt az évi 20ezret szerintem ki lehet birni.De valamit valamiért.Fogyasztásba sem kevesebb az 1.9.A GT-be mennyi km.van?
GTPeti26-04-2010 19:47:00 // 6955
Ofinak 1.9-es automatája van. Biztos van nála (mármint az autónál :) erősebb, de szépen el lehet vele közlekedni az tuti.
AdamV626-04-2010 19:42:35 // 6954
nagyon sokat járok a városba,ideális társ lenne egy autómata!
azért 1,9 mert eddig megvoltam vele elégedve, 2,4 luxusadó köteles! 1,9 meg nem egy erőgép a 159 be és sztem így illik hozzá az autómata! minek huzassam úgy sem megy cimszóval! :)
azért 1,9 mert eddig megvoltam vele elégedve, 2,4 luxusadó köteles! 1,9 meg nem egy erőgép a 159 be és sztem így illik hozzá az autómata! minek huzassam úgy sem megy cimszóval! :)
ALFI15626-04-2010 19:39:29 // 6953
És miért pont autómata?Miért 1.9 és nem 2.4?Ilyen csere van most?
AdamV626-04-2010 19:37:09 // 6952
Helló!
Van vkinek tapasztalata 159 1,9 M-jet AUTOMATA vasról?
Gondolkozom rajta h becserélem a GT egyre!
Van vkinek tapasztalata 159 1,9 M-jet AUTOMATA vasról?
Gondolkozom rajta h becserélem a GT egyre!
Grego26-04-2010 14:12:47 // 6951
Ahogy elnézem valószínűleg Csőrinek lehet, de hát Várpalotáig elautózni?????
GTPeti26-04-2010 13:53:03 // 6950
Rákérdezhetek? Nektek van?
(Jobb készülni a jövőre. Ha esetleg előbb lenne ilyen vasam, mint kiütő célszerszámom. :)
(Jobb készülni a jövőre. Ha esetleg előbb lenne ilyen vasam, mint kiütő célszerszámom. :)
Grego26-04-2010 13:52:50 // 6949
Csak nem tudsz esetleg valakit?
Csöri26-04-2010 13:45:46 // 6948
Akinek van hozzá programja az is ki tudja, nem kell feltétlen szagszervíz.
Grego26-04-2010 13:00:58 // 6947
1 kérdés fiúk: a kijelzőn kijelezte, hogy cseréljem le az olajat (degradálodott az oilom), lecseréltem, a hibaüzenetet csak szakszervíz tudja kiütni?
Erhard 242 (Pure Energy)26-04-2010 11:34:14 // 6946
ja és a legjobb hogy még gariban sem lehet érvényesíteni ez ebből származó károkat ... hülye olaszok ..
Corn26-04-2010 11:03:13 // 6945
Ez szép hír... Ezek szerint a márkaszerviz 3 éve nem megfelelő olajat tölt az autómba, én meg csodálkozom, hogy miért indít olyan gyakran DPF-regenerációt. Köszönöm az infót!
Csöri26-04-2010 10:59:20 // 6944
Nem lett kiütve a DPF?:)
Ennek én is álafutottam egyszer. Emlékszel meséltem is a GT-s esetet.:)
Ennek én is álafutottam egyszer. Emlékszel meséltem is a GT-s esetet.:)
Ofi26-04-2010 10:29:43 // 6943
Nekem azért kellett mégegyszer kicserélni mert nem lett rendesen kiűtve az olajcsere, most már végre jó.
A Selénia honlapon megtudjátok nézni a megfelelő feltöltést " flselenia.com "
A Selénia honlapon megtudjátok nézni a megfelelő feltöltést " flselenia.com "
Ofi26-04-2010 10:25:54 // 6942
Szia!
5W-40-es olaj a közösnyomócsőves nem részecskeszűrős motorokhoz való. A részecskeswzűrősőkbe 5W-30 kell. Sajnos egy ídőben még a Selenia honlapon is rosszul volt a 159-es írva ( 5W-40 ), többször jeleztük a gyárnak és végre már kijavították.
Minden Alfa 159 Jtd részecskeszűrős igy az összesbe 5W-30 kell.
5W-40-es olaj a közösnyomócsőves nem részecskeszűrős motorokhoz való. A részecskeswzűrősőkbe 5W-30 kell. Sajnos egy ídőben még a Selenia honlapon is rosszul volt a 159-es írva ( 5W-40 ), többször jeleztük a gyárnak és végre már kijavították.
Minden Alfa 159 Jtd részecskeszűrős igy az összesbe 5W-30 kell.
Csöri25-04-2010 20:25:03 // 6941
Szerintem mindegyik mehet bele, bár az 5W40-et tényleg írja a gyár.
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2010 20:20:18 // 6940
nézd tőlem aztán mindenki azt rak a saját autójába amit akar, a DPF-es autókba akkor is 5w30-as kell mivel az tudja az 507-es minősítést hogy mit írnak a szervizkönyvbe az egy más dolog Ofi is mondta hogy el van kúrva a szervizkönyv ezen a téren...a viszkozitás fontos dolog de ilyen a világon nincs hogy az 1.9es autóba más olaj kell mint egy 2.4-be :P a JTD-nél és az Mjet-nél hogy hogy ugyan az kell :D ?
Mivel nem csak Alfákkal foglalkozunk ott van példának pl a BMW mind a 2.0d, 2.5d, 3.0d-be ugyan az az olaj kell 5w30 LL04 vagy ott a VW a PDTDI-be amiben nincs DPF 5w40 amiben van 5w30 LL03 kell és még sorolhatnám tovább ...én csak tanácsként tudom ajánlani az 5w30-at nem muszáj max úgy jár mint én...
Mivel nem csak Alfákkal foglalkozunk ott van példának pl a BMW mind a 2.0d, 2.5d, 3.0d-be ugyan az az olaj kell 5w30 LL04 vagy ott a VW a PDTDI-be amiben nincs DPF 5w40 amiben van 5w30 LL03 kell és még sorolhatnám tovább ...én csak tanácsként tudom ajánlani az 5w30-at nem muszáj max úgy jár mint én...
pettinke25-04-2010 19:12:02 // 6939
hogy kicsit még fokozzam a zavart: van egy szerviz CD, aszerint 5W40 kell mindegyikbe, 1.9 és 2.4 egyaránt.
ALFI15625-04-2010 19:04:31 // 6938
Ofi az övébe beletette az 5W-30-at majd kis idő múlva aktuális olajcserét írt ki neki a komp.Mondjuk az övé 1.9-es.
DrB25-04-2010 18:36:11 // 6937
No, de hová tűnt Daemon Hill... :)
Akarom kérdezni, no, de akkor mi is való a 2.4 JTDm-be?
Akarom kérdezni, no, de akkor mi is való a 2.4 JTDm-be?
pettinke25-04-2010 17:59:59 // 6936
WR mind a kettő.
de az 5W30 az még Pure is
de az 5W30 az még Pure is
ALFI15625-04-2010 17:50:05 // 6935
De akkor mibe való a Pure?
ALFI15625-04-2010 17:49:02 // 6934
Igen azokba mondják az 5W-30-at a Puret.De a könyv WR-t ír az 1.9-hez is meg a 2.4-hez is.
pettinke25-04-2010 17:26:56 // 6933
én azt látom a használatiban, hogy a 2.4-esbe az 5W40-est írja elő a gyár (szerintem azért, mert az 5W40-es magasabb hőmérsékleten is jobban ken).
Erhard242 szerint viszont Seleniából csak az 5W30-as készült speciálisan részecskeszűrőhöz.
Erhard242 szerint viszont Seleniából csak az 5W30-as készült speciálisan részecskeszűrőhöz.
DrB25-04-2010 17:14:04 // 6932
Kösz! Ezt viszont fontos lenne beton biztosan tudnunk, nem szívesen kísérleteznék a motorral... Majd megkérdezem a szerelőmet is, mi a tapasztalatuk.
ALFI15625-04-2010 17:05:27 // 6931
Akkor most milyen kell bele?A 2.4-esbe.5W-30 vagy 5W-40?
ALFI15625-04-2010 17:03:27 // 6930
Igen az is selénia.A pure 5W-30 állítólag jobb mint a WR ami 5W-40 Az Elaforg oldalán láthatod.
pettinke25-04-2010 16:59:16 // 6929
nem, pont ez a lényeg, hogy a két olajnak NEM egyforma a viszkozitása magas hőfokon. ezért 30-as az egyik, és ezért 40-es a másik. (milliPascal-ban meg nem mérnek viszkozitást, kéne még utána egy s=secundum).
http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WR.pdf
http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WRPE.pdf
(itten speciel Stokes-ban mért viszkozitás szerepel, de látszik, hogy ez semmiképpen sem egyforma a két olajnál.)
ezzel együtt, én is csak a Selenia 5W30 WR PE adatlapján látom leírva a kifejezetten alacsony koromtartalmat, ami DPF kímélő.
mindez nem változtat azon, hogy valamiért az Alfa szerint hivatalosan mégiscsak 40-es olajat illene rakni a 2.4-be, és 30-asat az 1.9-be :)
http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WR.pdf
http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WRPE.pdf
(itten speciel Stokes-ban mért viszkozitás szerepel, de látszik, hogy ez semmiképpen sem egyforma a két olajnál.)
ezzel együtt, én is csak a Selenia 5W30 WR PE adatlapján látom leírva a kifejezetten alacsony koromtartalmat, ami DPF kímélő.
mindez nem változtat azon, hogy valamiért az Alfa szerint hivatalosan mégiscsak 40-es olajat illene rakni a 2.4-be, és 30-asat az 1.9-be :)
DrB25-04-2010 16:55:42 // 6928
Mi az a Pure, ez is Selenia? És kik mondják?
Pár ezer km múlva 15 e km lesz a mostani olajban, én is cseréltetni fogom.
Pár ezer km múlva 15 e km lesz a mostani olajban, én is cseréltetni fogom.
ALFI15625-04-2010 16:51:55 // 6927
A könyvbe nekem is ezt írja,de azt mondják Pure kell bele.Így én Puret tettem bele.
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2010 10:06:35 // 6926
no látom azért vannak zavarok az olaj minősítések terén :D
az első szám az 5 a kenőanyag hidegfolyási tulajdonságát jelöli a második hogy 150 fokon mennyire hígul fel az olaj a 30-as illetve 40-es olajnak 2.9 mPa a viszkozitási értéke tehát rakhatnánk mind a kettőt de!
Mivel csak 5w30 olaj tudja az 507-es minősítést ami a DPF-es autókhoz kell (e miatt nem tömődik el a részecskeszűrő) ezért ezt kell bele rakni ...esetleg lehet a selenia feltaláta a spanyol viaszt de sajnos én csak 505-ös jelölést látok a WR-en
az első szám az 5 a kenőanyag hidegfolyási tulajdonságát jelöli a második hogy 150 fokon mennyire hígul fel az olaj a 30-as illetve 40-es olajnak 2.9 mPa a viszkozitási értéke tehát rakhatnánk mind a kettőt de!
Mivel csak 5w30 olaj tudja az 507-es minősítést ami a DPF-es autókhoz kell (e miatt nem tömődik el a részecskeszűrő) ezért ezt kell bele rakni ...esetleg lehet a selenia feltaláta a spanyol viaszt de sajnos én csak 505-ös jelölést látok a WR-en
DrB25-04-2010 09:25:58 // 6925
Na, most akkor milyen olaj kell a 2.4 JTDm-be?
A használati ezt írja:
Synthetic-based oil, grade SAE 5W-40, SELENIA WR
A használati ezt írja:
Synthetic-based oil, grade SAE 5W-40, SELENIA WR
gekki25-04-2010 09:17:07 // 6924
pettinke25-04-2010 09:11:15 // 6923
ezt félrefordították benne - az angol "exhaustion"-ről, a német pedig "Verschleiß"-ről beszél, mind a kettő elhasználódást, előregedést jelent.
és igen, nekem is ugyanígy éget városi üzemben.
és igen, nekem is ugyanígy éget városi üzemben.
Corn25-04-2010 09:05:21 // 6922
Az említett cikkek:
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskesz2/
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/
http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskesz2/
Corn25-04-2010 09:01:53 // 6921
A leírás szerintem nem teljesen helyes - az olaj sűrűsödésével fenyeget, pedig pont nem sűrűsödni fog.
Nekem 50e km alatt egyszer sem jelzett a DPF-jelzés, pedig sajnos sokat használom városban, dugóban, és sokszor kénytelen elindítani a regeneráló ciklust városi forgalomban is.
Észre lehet venni a regenerálást városi üzemben: a motor járása durvábbá válik, a fogyasztás eszméletlen (stabil 50km/h-nál 20-30 liter), a hűtőventillátor kb. folyamatosan jár, a légkondit magától bekapcsolja. Ennek az a célja, hogy növelje a motor terhelésének növelésével és hatásfokának lerontásával növelje az üzemanyagfogyasztást, és így felfűtse a katalizátort a regeneráláshoz - ez különben alapjárat-közeli poroszkáláskor nem érné el a szükséges hőmérsékletet. Ilyenkor kívülről érezni az égett szagot, a katalizátorról ég le a por.
Azt is szoktam érezni, amikor már kezd szükségessé válni a regenerálás: előtte darabosabb a motor járása, főleg hidegen, és magasabb a fogyasztás. A tisztítóciklus után mintha kicserélték volna a motort. És alapesetben nem jelzi a műszerfalon (nekem legalábbis), pedig van olyan néha, hogy hónapokig nem megyek ki a városból ezzel az autóval, így csak a lassú forgalomban tud regenerálni.
A Totalcaron volt régebben egy elég korrekt cikk a DPF-ről, érdemes megkeresni.
Nekem 50e km alatt egyszer sem jelzett a DPF-jelzés, pedig sajnos sokat használom városban, dugóban, és sokszor kénytelen elindítani a regeneráló ciklust városi forgalomban is.
Észre lehet venni a regenerálást városi üzemben: a motor járása durvábbá válik, a fogyasztás eszméletlen (stabil 50km/h-nál 20-30 liter), a hűtőventillátor kb. folyamatosan jár, a légkondit magától bekapcsolja. Ennek az a célja, hogy növelje a motor terhelésének növelésével és hatásfokának lerontásával növelje az üzemanyagfogyasztást, és így felfűtse a katalizátort a regeneráláshoz - ez különben alapjárat-közeli poroszkáláskor nem érné el a szükséges hőmérsékletet. Ilyenkor kívülről érezni az égett szagot, a katalizátorról ég le a por.
Azt is szoktam érezni, amikor már kezd szükségessé válni a regenerálás: előtte darabosabb a motor járása, főleg hidegen, és magasabb a fogyasztás. A tisztítóciklus után mintha kicserélték volna a motort. És alapesetben nem jelzi a műszerfalon (nekem legalábbis), pedig van olyan néha, hogy hónapokig nem megyek ki a városból ezzel az autóval, így csak a lassú forgalomban tud regenerálni.
A Totalcaron volt régebben egy elég korrekt cikk a DPF-ről, érdemes megkeresni.
pettinke25-04-2010 08:59:14 // 6920
pl. nagyobb a hőterhelése mint a kisebb teljesítményű 4 hengeresnek. ezért hőtűrőbb olaj kell bele, azaz 40-es.
Erhard 242 (Pure Energy)25-04-2010 07:41:42 // 6919
akkor meséld már el lécci hogy a plusz 1 hengeren kívül még miben különbözik egy 2.4jtdm az 1,9jtdm-től :P
pettinke25-04-2010 01:19:00 // 6918
???
szerintem 159-esből nincsen DPF nélküli.
30-as meg az enyémbe kell, az 1.9 16V-be.
a külön DPF-esekhez kiadott kis füzet sem ír eltérő olajról.
viszont egész jól elmagyarázza a "sárga lámpácska" működését :)
szerintem 159-esből nincsen DPF nélküli.
30-as meg az enyémbe kell, az 1.9 16V-be.
a külön DPF-esekhez kiadott kis füzet sem ír eltérő olajról.
viszont egész jól elmagyarázza a "sárga lámpácska" működését :)
DrB24-04-2010 23:42:44 // 6917
Na, erre értettem, hogy zavaros. :P
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 23:03:39 // 6916
dehogy tisztít folyamatosan, érzékeli mikor megtelik majd kap többlet befecskendezéssel naftát és kiégeti ...
ALFI15624-04-2010 22:58:34 // 6915
Így van!De nem értem mi zavaros.
DrB24-04-2010 22:57:07 // 6914
zavaros ez kérem szépen... :P
Lényeg a lényeg, nálam ha kigyullad az ikon, addig hajtom a lovakat, amíg ki nem alszik. :)
Lényeg a lényeg, nálam ha kigyullad az ikon, addig hajtom a lovakat, amíg ki nem alszik. :)
ALFI15624-04-2010 22:55:26 // 6913
Folyamatossan tisztít.De ha nem kap elég anyagot akkor nem tud.Ilyenkor magának adagolja.Ilyenkor világít a kis ikon.Ilyenkor ne álítsd le.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 22:50:15 // 6912
"a körülmények nem teszik lehetővé az automatikus tisztítási folyamat megkezdését" szóval akkor ez nem a normál tisztítás :P
ALFI15624-04-2010 22:47:27 // 6911
Így írja a magyar nyelvü kezelési útmutató.(azért van előnye is a magyarországon vásárolt autónk)
ALFI15624-04-2010 22:46:17 // 6910
A figyelmeztető fény világít mikor a kipufogógáz részecskeszürő eltömödött és a körülmények nem teszik lehetővé az autómatikus tisztítási folyamat megkezdését.A tisztítás folyamat megkezdése érdekében hajtsunk a gépkocsival addig,amíg a figyelmeztető fényjelzés kialszik,vagy a szimpolum eltünik a kijelzőről.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
529
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?