Forum >> 159

ALFI15624-05-2010 19:25:57 // 7209
Azért várd meg,hogy biztos elintézte e.Mert ha egyszer bemérnek azt még a Draskovics se tudja törölni.
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2010 19:25:21 // 7208
képletesen rúgom le...fenn marad a helyén csak a szűrő részét átfúratom 3 helyen 20-as fúrószárral az ECU-ból meg kiíratom....látszatra minden ott lesz ahol kell...
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2010 19:23:34 // 7207
majd meghálálom neki :) úgy is jön egy párszor ..
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2010 19:21:12 // 7206
ez csak itt helyben működik :( ez volt a szerencsém...
W.24-05-2010 18:57:40 // 7205
Ha már írunk valamit, akkor előbb nézzünk utánna a dolgoknak.... Mellesleg én ezért nem szálltam vitába, mert nem értek a dolog többi részéhez...
GTPeti24-05-2010 18:44:18 // 7204
Azonban a mondanivaló(já)n(a)k lényegén ez semmit sem változtat.
W.24-05-2010 18:16:56 // 7203
Csak egy apró adalék: " Csak annyi, hogy egyenes átjut a sejtmembránokon, be e véráramba, sejtekbe. Ha valami "rákkeltő", az ez."
Minél kisebb egy részecske átmérője, annál tovább juthat a tüdöben, DE nem kerül soha a véráramba! A korom is és pl. a kátrány is úgy okozhat rákot ( elsősorban tüdőben) hogy lerakódik! Viszont a koromszemcsék hamarabb okoznak ún. COPD-t vagyis krónikus tüdőbetegséget mint rákot. Ezt azért nem árt tisztázni, mert sokszor ilyen félremagyarázott szövegek keltik a felesleges félelmet.
Összegezve: minél kisebb egy káros anyag részecske mérete, annál veszélyesebb mert az emberi szűrők ( orrszőrök, légutak csillószőrei stb.) nem képesek megszűrni!
13724-05-2010 18:09:25 // 7202
Szerintem rossz oldalról közelítitek meg a problémát. Nekem a legnagyobb bajnak az tűnik, hogy egy gyerekcipőben járó, teszteletlen technológiát raktak az autónkba. Nem állok a fejlődés útjába, de ha rossz az implementáció, akkor ki kell venni, és kész. Ha megnézem a német, angol fórumokat, egyértelműen látszik, hogy mindenkinek folyamatos problémája van a DPF-el, ráadásul olyan szinten, ami a napi használatot is befolyásolja. A meghibásodási ráta 100%. Nem szívesen mondom, de vannak más márkák, ahol nem ilyen rossz az arány.
GTPeti24-05-2010 17:45:37 // 7201
Ha szakértői vélemény, az más. Akkor a sejtjeink a hülyék. :)
Blade24-05-2010 17:42:20 // 7200
Ez nem marketing szöveg, hanem egy szakértői véleményből való, ami taglalja a problémákat is. Senki nem mondta hogy a DPF problémamentes, én csak azt hogy hasznos a problémái ellenére is, és többet ér mintha nem lenne.
Blade24-05-2010 17:39:24 // 7199
A 8C azért kapott 4,7-es V8-as motort,mert egyrészt ez a motor rendelkezésre állt, másrészt presztízs és marketing okokból...
GTPeti24-05-2010 17:36:29 // 7198
Ebben a marketing szövegben elég sokmindent elhallgatnak.
Blade24-05-2010 17:36:14 // 7197
Én egy modern nagyméretű szivó benzinest vennék. A hangsúly a modernen van. Csak azért nem mondtam a turbót,mert jobban kedvelem a szivó motorokat, ennek ellenére tudom,hogy egy modern turbó motor jobb mint egy benzines,hatásfokban is, stb... Ha azt várod hogy alátámasztom az érvelésed,akkor most egy hagyományos és nem modern szivó benzinest mondtam volna,karburátorral és katalizátor nélkül:)
A hajómotor irányába meg tényleg ne menj el,mert az teljesen más felhasználási terület, és semmi köze az autókhoz.
Blade24-05-2010 17:30:14 // 7196
Mi jön ki akkor?:)
A dízelmotor koromszűrője, pontosabb fogalmazással a részecskeszűrője (DPF – Diesel Particulate Filter) környezetünk védelme, ismét fogalmazzunk pontosabban, saját egészségünk védelme érdekében, nélkülözhetetlen. Ez ma már az Euro 5 és Euro 6 előírások teljesítéshez is feltétlenül szükséges.
A DPF befogja, kiszűri a kipufogógázból a részecskéket, és magában tárolja. Hatásfoka a teljes szemcseméret tartományban eléri a 95%-ot. Tisztítása – regenerálása – a részecske szén és szénhidrogén tartalmának oxidációját jelenti, ezekből széndioxid és víz keletkezik. Az oxidáció beindításához oxigén és hő, egy meghatározott hőmérséklet-küszöbnél nagyobb kipufogógázgázhőmérséklet kell. Oxigén a dízelmotorból bőségesen kerül ki, főleg a részterhelési tartományban, és a kipufogógáz is meleg. Ekkor az oxidáció spontán végbemegy, a DPF szűr és szinte folyamatosan regenerálódik is.
GTPeti24-05-2010 17:25:01 // 7195
Szerintem ezt a nagyköbcentis-nyomatékos játékot jól ismeri a cartárs. Volt már pár V6-osa. :))

Egy TBi sztem jobb hatásfokú, mint egy dögnagy szívóbenzines. A hajómotorok - a bődületes teljesítményigényen kívül - inkább a túlméretezésért (megbízhatóságért) olyan nagyok.
LeZo24-05-2010 17:13:34 // 7194
"Egy ilyen motor többe is kerül, több anyag kell hozzá többet fogyaszt stb. Látod, ez az elved szerint csak az őskori motorok lennének a jobbak, és ezért nincs értelme ennek a levezetésnek..." - Személyeskedés nélkül kérdezem, megnéztem milyen autóid voltak. Ha a közeljövőben autót cserélnél mit vennél szívesebben? egy alacsonyabb ccm-es magas fordulatra kihegyezett gépet, vagy egy dög nagy 3.2-nél nagyobbat?
Hülye példa, de a 8C se véletlen kapott akkora böszme motort... És tartom hogy meg lehetne csinálni azt a motort, ami nagy lökettel bír, ezért alacsony fordulaton jár, és gazdaságosan működik. Más kérdés, hogy nem érdeke senkinek, mert akkor nem mennének tönkre a motorok, nem szenvednénk egr-rel, DPF-el..stb (És egy hajómotor is őrült nagy lökettérfogatra épül, hogy alacsony fordulaton a hatásfok minél jobb legyen...:) )
LeZo24-05-2010 16:47:21 // 7193
Igy van.! Egy bizonyos részecske méret felettit visszatart... de az ami átjön rajta az egyenes átmegy a sejtek membránjain is, mert kisebb mint a sejtmembrán. És az az igazán egészségtelen. Csak ennyi az átka a DPF-nek.
De azt hiszem nem igazán érti Blade, mit is próbáltam megfogalmazni:)

Nem azt mondtam hogy őskori motorok a jók. Hanem azok amivel nem etetik meg újra a szart, ami kijön a végén. És nagyon mind1, hogy dizelről beszélünk vagy benzinesről. És most ne az legyen az érv hogy nincs DPF a benzinesen:)
Elég a hatásfokra odafigyelni, mennyi üzemanyagból lesz mekkora teljesítmény.
GTPeti24-05-2010 16:15:45 // 7192
"ha nem jön ki korom az autóból"

Éppen ezaz, hogy jön... A DPF csak egy ideig köti meg a kormot, ha megtelt, elégeti, vagyis tovább bontva kipufogod.

Sajnos ma még olyan rendszer nincs, hogy mindent benttart. (Pedig ilyenre kellene. Pl. tankoláskor kéne üríteni.) Ennek így lenne értelme és nem csak parasztvakítás lenne.
Blade24-05-2010 16:11:11 // 7191
Nem értelek, egyrészt nem hiszem hogy csak akkor "köpi" ki az ember a kormot, ha látja.. A másik meg, ha nem jön ki korom az autóból, akkor mit kell "kiköpni", és mi kerül a tüdőbe?:))
Én tudom milyen a nyomaték, az igazi nyomaték, nem a dizeles..:))

"És ahol kisebb a fordulat, kisebb a kopás..és folytathatjuk. De offolnánk a topikot..."
Egy ilyen motor többe is kerül, több anyag kell hozzá többet fogyaszt stb. Látod, ez az elved szerint csak az őskori motorok lennének a jobbak, és ezért nincs értelme ennek a levezetésnek...
Blade24-05-2010 16:03:57 // 7190
Szerinted.. Szerintem meg nem:)) Mindenesetre én a fejlődés útját támogatom, és szerintem a DPF arra felé vezet. De amit vizionálni szerettem volna, az az hogy ha már gyárilag benne van, akkor érdemes megtartani. Mert ezzel az erővel sok mindent kidobhatnánk az autóból...
LeZo24-05-2010 15:42:28 // 7189
Csak egyetlen gondolat a részecskeszürővel kapcsolatban.

Ha nincs DPF, akkor ugye kijön a dízelből a korom. Látható, mérhető, letüdőzhető, irritáló és a leggusztább: kiköphető.
Ha van DPF, akkor ezt nem látod, nem veszed észre, de érzed és ha lejut a tüdőbe mi is lesz? Csak annyi, hogy egyenes átjut a sejtmembránokon, be e véráramba, sejtekbe. Ha valami "rákkeltő", az ez.
Van létjogosultsága, mert "láthatóan" zöldebb a környezet....ugye? ez a rész a merkating! Azt hiszed, hogy jobb.
Nem kell visszamenni a kőkörszakba bár én jobban örülnék egy v6-v8 nagy dögnek, amelyik minden sarkon pöffent egyet, de a mai befecskendezős cuccal, mint egy közel másfél tonnás tankban visító 1400 ccm-es turbós papiron másfél száz lovas játéknak. Aki ült már nagymotos gépben tudja hogy mennyire más nyomatékból autózni. És ahol kisebb a fordulat, kisebb a kopás..és folytathatjuk. De offolnánk a topikot...
GTPeti24-05-2010 15:35:25 // 7188
Nem tudok németül Nagy kár, mert német oldalakon elég mélyrehatóan szoktak folyni az eszmecserék. Nem kéne sokat olvasnod hozzá, hogy meginogjon a hited eme innovációban.
Blade24-05-2010 15:17:17 // 7187
Nem tudok németül, de egy fórum mivel hitelesebb mint a mérési eredmények? Lehet nem tökéletes a rendszer még, de a katalizátor sem volt az amikor megjelent. Pedig ahhoz is sok mindent kellett fejleszteni, ugye a karburátor mehetett a szemétbe, jöhetett a lambda szonda és az elektronika a befecskendezéssel. Nem hiszem hogy helytálló lenne azt mondani most, hogy ha a befecskendezést és a többi "járulékos elemet" elhagynánk a benzinesről és rátolnánk egy karburátort, akkor az jobb vagy legalább ugyanolyan jó motor lenne mint befecskendezéssel és katalizátorral és a többivel..:) Szerintem a DPF-el több egy autó. A DPF úgyis marad és kötelező lesz mint Németo.-ban ha jól tudom, és egyre csak jobban fog működni.:)
GTPeti24-05-2010 15:09:43 // 7186
Kb. annyira ugyanaz a céljuk, mint amennyire ugyanaz a célja egy vonatnak és egy autónak....

Ha tudsz némeül itt egy témába vágó fórum.
Nem kell mindent elhinni, amit a marketingesek, politikusok és környezetvédők hazudnak mondanak.
Blade24-05-2010 15:05:49 // 7185
Miért? Azért mert más elven működnek, a céljuk ugyanaz nem?:)
Blade24-05-2010 15:03:54 // 7184
Úgy tudom hogy névelegesen 90%-ot tart bent. Mivel szerintem itt senkinek nincs ezt megcáfoló hivatalos mérési eredménye, maradjunk is ennél az értéknél. Amit benntart azt utána elvileg elégeti,és ez az égéstermék tartalmaz még kormot? Mert ugye nem mindegy mi jön ki, lehet hogy más égéstermék értékét megnöveli, de a szennyezőbb meg egészségkárosítóbb korom eltűnik. Elvileg, nem?:) A katalizátornak is valami hasonló a célja. Azt sem dobjuk le, mert úgy is ugyanazt az eredményt kapjuk, nem:)
GTPeti24-05-2010 15:00:39 // 7183
Bocsánat, a katalizátort összehasonlítani a DPF-fel alma vs. körte klasszikus esete. Nem azt mondta a cartárs, hogy nincs szükség károsanyagki.bo. csökkentő berendezésekre, hanem azt, hogy olyanok kellenének, amik valóban működnek és nem parasztvakítás kategória...
Blade24-05-2010 14:59:11 // 7182
Szerintem ez csak feltételesen igaz. Ilyen elv alapján nem kell a katalizátor sem, meg semmilyen káros anyag csökkentő fejlesztés, hanem menjünk vissza az őskorba...a karburátorhoz meg a hétezres V8-akhoz. Szerintem ha összehasonlítasz egy 7,5-ös V8 big blockot 420lóerővel 1965-ből, és pl. a mai Corvette 7L-es V8-as 512 lóerős mai, az ős V8-hoz képest modern V8-at, nem kérdés melyik a "környezetkímélőbb" és jobb motor.
GTPeti24-05-2010 14:57:21 // 7181
Az szép dolog lenne, ha minden benne maradna, ő meg melléktermék nélkül jól elégetné a fenébe az egészet.
Blade24-05-2010 14:49:09 // 7180
Miért, a DPF-nek nem az a lényege, hogy nem engedi ki a kormot, amit utána eléget?
LeZo24-05-2010 14:48:16 // 7179
Bizony Peti, jól írod!

Adva van egy X ccm-es motor, ami legyen nyersen 160 Le, és bocsájtson ki y gramm károsanyagot. Tegyünk rá egy EGR-t és azonnal lecsökken az az y gramm mondjuk 10%-al. Viszont kell az a teljesitmény, igy nehezebb lesz a lábunk a pedálon. Már is ott tartunk hogy ugyan az károsanyag kibocsájtásnál. Ez után ugye az ember olyan mint a strucc, azt gondoljuk ami nem látszik az kevésbé káros, tegyünk rá részecskeszürőt. Ami ha éppen üzemel, igen csak "egészségtelen", és ismét levesz egy pici teljesítményt, garantáltan. De úgy látszik hogy egészségesebb. Ahogy a Start-stop dologról is ez a véleményem.
BadBoy24-05-2010 14:41:01 // 7177
Nekem kell 180-al menned, hogy elinditsd a folyamatot, 3-ban 90-nel 3100 fordulaton porog a fotengely, az eleg hozza.
GTPeti24-05-2010 14:21:57 // 7176
Mondjuk arról lehetne vitázni, hogy mi az egészségtelenebb: a látható, vagy a láthatatlan korom...
ALFI15624-05-2010 14:21:24 // 7175
Jó néked.Irigyellek.Akkor ne is gondolkozz lézerblokkolón.Ez a verzió olcsobb.
Blade24-05-2010 14:11:36 // 7174
Ne "rúgasd le" ha már egyszer rajta van. Ez olyan mint amikor valaki kidobja a szemetet az autóból az útra , vagy a csokipapírt..
Blade24-05-2010 14:07:46 // 7173
Ki az és mennyiért intézi el?:)
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2010 14:00:03 // 7172
így van ... 1x kitakaríttatom másodszorra lerúgatom...
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2010 13:58:37 // 7171
szerencsémre van :P
ALFI15624-05-2010 13:54:01 // 7170
De a DPF kiiktatható.
GTPeti24-05-2010 13:51:53 // 7169
Nekem úgy tűnik, hogy a DPF-fel még az EGR-t is sikerült az autóiparnak alulmúlni...
ALFI15624-05-2010 13:49:34 // 7168
A WR nem belevaló.Pont a szűrő végett.Puret rakjatok bele.
ALFI15624-05-2010 13:48:25 // 7167
Ha téged vagy akárkit bemérnek 180-nal nincs az a cartárs aki el tudná intézni,hogy ne kapjál csekket.
13724-05-2010 10:44:56 // 7166
Érdekesek ezek a részecskeszűrős tapasztalatok. Nekem soha nem volt még bíbor színű jelzésem. Olyan se volt szerencsére, hogy nem engedi indítani az autót. Olyan viszont rendszeresen, hogy beadja a sárgalámpát, és visszaveszi a teljesítményt. Egyszer volt olyan, hogy kiírta, hogy particle filter clogged, de akkor meg pont nem volt semmi baja. Nyugodtan mondhatom, hogy egyszer sem a könyvben leírtak alapján történtek a dolgok.
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2010 10:25:43 // 7165
biztos nem a kormány összekötő mert kopogó hangja van és a forgással van összefüggésben...
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2010 10:23:07 // 7164
Kasselban lakott az előző tulaj és pályázott 90%ban...110e km-nél járok
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2010 10:21:38 // 7163
hülye hasonlat de a WC-t is húzogathatod lefele ha már el van tömődve...pucoltatnom kell sajnos nem elég hogy 180-nal mászkálok az autópályán....múltok is mértek csak egy Kartársnak köszönhetem hogy nem kapok csekket...
BadBoy24-05-2010 10:05:54 // 7162
Most beszeltem apummal, szervizbol hazaert, a fo kilometer szamlalo nagy valoszinuseggel azert villog, mert nem mukodik a bluetoothos csatlakozas, es igy jelzi az auto az elektronikai hibat. Nem tudtak a szervizesek sem sajat telefonon "megtalalni" az autot. Sajnos diagnosztika csak szerdan lesz, mert a gepuk elromlott, es akkor kapjak vissza. Akkor mondanak biztosat, hogy mi a baj.
BadBoy24-05-2010 09:59:16 // 7161
Igen, az autot ujjan vettuk. Hat hogy mi volt, es hogy volt: Azt mondom, hogy 120 ezer km-ig az autoval nem volt semmi gond. Olajat Seleniat rakunk bele WR dieselt. Olajcsere a fedelzeti computer szerint van elvegezve. Kb. 38 ezer utan jelzi az olajcseret. Vezerles 118-ezernel volt. Az auto napi szinten van hasznalva. Ami az utobbi idoben elojott, az a kormanyrud csere 130 ezer kornyeken jott elo, es azt mondtak, hogy nem mi vagyunk az elsok, nekunk annyira szerencsetlenul jott ki, hogy 1 honappal a garancia lejarta utan jott ki, es nem tudtak semmit sem csinalni. Azota a DPF tomodott el, es most ez a gond, hogy villog a fo kilometerszamlalo. Jah, es egy hiba volt meg, ami vegett majdnem egy hetig az auto szervizben allt, az auto elvesztette az erejet, es nem ment, az egy szivo toroknal levo szelep adta meg magat, es allandoan nyitva volt, nem csukodott be, azt kellett cserelni. Ez mind az elmult durva 40 ezer km utan jott elo, de mar kezd idegesitove valni, hogy mindig van valami, mert addig nem volt semmi az autoval, egyaltalan.
ALFI15624-05-2010 09:49:36 // 7160
Tök jól elkezdted írni az oldaladon,hogy mikor mi volt a kocsival kapcsolatba.Kár,hogy abba maradt.Azért az nem semmi,hogy 38ezernél cseréltek olajat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.