Forum >> 159

Krisz15931-12-2010 20:48:10 // 10490
Én figyeltem a kocsit mikor kezd égetni, mert érdekelt a story... autópályán 130 körül mentem, amikor a fogyi 6,6 ről fokozatosan emelkedni kezdett 9,5 környékére, és 15 percig tartott a dolog. Érdekes volt , hogy utánna a fogyi kb 3-4 dl-el kevesebb lett. Végig tempomat 130 km/h.
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 15:45:28 // 10489
Boldog Új Évet Kívánok minden kedves Alfa tulajnak na meg Sikerekben Gazdag és Hibákban Mentes Alfázást :D
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 15:44:15 // 10488
a legtöbb korom hidegen van :) meg a chipes autóknál van sok korom mivel túl van töltve a rendszer
imi15631-12-2010 14:18:00 // 10487
Itt most a padlógázas erőltetett menetről volt szó,nem a lendületes autópálya menetről 3-3500-as fordulaton pl.,félgázzal.
Én erről beszéltem.
A dízelből akkor jön a legtöbb füst,mikor padlózod nem?.Mert akkor kap a legtöbb üzemanyagot,tehát akkor a legkisebb a légfelesleg.Vagy:-)?
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 13:35:36 // 10486
a computer abszolute faxságokat ír arról hogy mikor égetett a DPF utoljára meg mennyi ideig ...onnan veszed észre ha városban kapod el hogy felmegy a pillanatnyi fogyi 50L-re pár percig, autópályán meg nem veszed észre mert pár perc alatt kiégeti...mi teszteltük a Banánnal 1x menet közben szépen telt a DPF 90%-ig utána pár perc múlva 15%-os lett...
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 13:31:41 // 10485
na ez a 4000-en pörgetjük előadás semmit sem ér max az ép csövek leolvadnak a helyükről :(
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 13:29:48 // 10484
euró 4-et :) de a nélkül is teljesíteni tudja
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2010 13:12:56 // 10483
ezt ki mondta? minél nagyobb fordulaton hajtod annál tökéletesebb az égés ezért akkor zár az EGR...igazság szerint 3000 fordulaton kéne mindig járni...azoknak van gondja a DPF-vel akik csak városban használják vagy 6-ban autókáznak 60-nal....az én autómban 126e km van és tökéletes a DPF soha nem írt ki semmilyen hibát
Piritu - 1.000.00031-12-2010 13:01:20 // 10482
Személy szerint büszke vagyok rá, hogy teljesíti az 5-öt. A német kollégák nem mutogathatnak többé a kormos kipufogóra utána meg a saját ódijuk, stb. tiszta csövére. Más kapaszkodót nem találtak az Alfán, most már ezt se adom meg nekik :-)
Kinnt tombol a környezettudatosság, beállok a sorba :-)
Az autó még Riegleréknél pihen, az első héten indul a folyamat. Remélem pénteken el tudom hozni.
'''''31-12-2010 12:52:55 // 10481
Az ok sok minden lehet.Rossz üzemanyag,nem megfelelő égés....Én meguntam a próbálkozásokat és inkább kidobtam belőle.Azóta nincs baj vele.Csak arra kell,hogy teljesítse az euró 5-öt. Különben,még nem vetted át az autót?
Piritu - 1.000.00031-12-2010 12:45:10 // 10480
Nem is kéne/illene kidobni. Én sose venném ki. Ha valami elromlik a kocsiban, annak oka van, az okot kellene megszüntetni.
Tetszene, ha valahonnan tudná az ember, hogy most éppen éget a rendszer és akkor nem állítaná le. A könyve szerint ilyenkor kicsit megemelkedik az alapjárat. Minden esetre kíváncsi vagyok. Még egy hét, aztán kiderül.
'''''31-12-2010 12:35:19 // 10479
Én sosem vettem észre,hogy mikor csinálja az autó.Nekem mikor még próbálták megmenteni a r.szűrőt,akkor álló helyzetben pörgették 4 ezer körül.Erre van külőn programjuk a szakszervízben.Pécsen van valaki,akinek annyiszor volt ilyen gondja,hogy már ő kezelte a gépet.Csak beállt és már tudott mindent(Állítólag).Az a baj,hogy a legtöbben nem tudják,hogy simán ki lehet dobni.
Piritu - 1.000.00031-12-2010 12:20:33 // 10478
"Ha tartósan fordulaton tartod" - akkor elég, ha tempomattal megyek pár km-t pl. 100-al? Mennyi ideig tart egy ilyenkiégetés?
'''''31-12-2010 12:05:02 // 10477
Ha tartósan fordulaton tartod,akkor indul be az öntisztítás,vagyis kiégeti a részecskeszűrőt.Ezért mondták,hogy hajtsd meg.Ezt a computer tárolja és ha kíváncsi vagy rá, vissza tudják nézni,hogy mikor tisztított utoljára.
Piritu - 1.000.00031-12-2010 11:32:46 // 10476
Az a baj, hogy a lelkem mélyén nagyon is :-))
GTPeti31-12-2010 11:31:21 // 10475
Nem értesz. Nem régi dolgokat sírtam vissza.
imi15631-12-2010 11:26:14 // 10474
Sztem ennek az erőltetett menetnem semmi értelme:(!
Ha padlógázon mész,csak mégtöbb korom keletkezik............:-S.
Krisz15931-12-2010 11:26:12 // 10473
Köszi!
BUÉK mindenkinek, az újoncok nevében is...:-)
imi15631-12-2010 11:22:17 // 10472
Köszi:-))!
Viszont neked is!:-)))
ALFI15631-12-2010 09:57:08 // 10471
B.U.É.K. mindenkinek!
59-el 2011-be is sok boldog,balesetmentes kilómétert!
'''''31-12-2010 09:21:28 // 10470
Nekem ugyan ez volt.Kb 3km megyek ,utána leállítom,aztán vissza ugyanez.Dobd ki a részecskeszűrőd és ami előtte van az nem dugul el.Nekem is próbálták vezérléssel kiégetni,meg meghajtani,sőt még le is szedték kipucolni,de nem lett jó.A második után dobtam ki.Azóta jó az autó!:)
Sandree8031-12-2010 09:11:56 // 10469
Sziasztok!

Az autóban valós km van (Magyarországi, szervizkönyves), ez tuti, azért is fáj, hogy ilyen hamar kell ennyit ráköltenem. Márkaszervizben olvasták ki a hibakódot, és ott javasolták, az "erőltett menetet", csak nem jött be...
Szerintem az lehet a gond, hogy Budapesten napi 2X 10km-es távot teszek meg, és mire bemelegszik, addigra pont le kell állnom, így szinte soha nincs rendesen kihúzatva. Persze, ha hosszabb útra megyek normális kereteken belül kihúzatom, de az max havi egyszer van. Azt hiszem be fogom vezetni a heti egy autópályázást, picit megforgatva, nem is olyan hálátlan feladat... :)

Köszi mindenkinek a segítséget, meg a tippeket, ja meg persze B.U.É.K. :)

Sandree80
Piritu - 1.000.00030-12-2010 23:17:38 // 10467
Igen, a furata lett nagyobb, meg a teljesítménye. A többi nem érdekel. Akármennyire is nem tetszik a fogyasztói társadalalom errefelé tendál :-(
Lehet morgolódni, visszasírni a régi dolgokat (amit ma már ugye üzembe se lehetne állítani, vagy ha már üzemel a német városok nagy részébe be se engednek vele) vagy örülni annak ami van és büszke lenni a márkára. (Legalábbis arrra, ami megmaradt.)
Nem fogok pl. kardba dőlni, mert a motor az egr-en keresztül visszaszívja a kormot, akkor mi van? Mint már írtam törször is, az 1,9-es motor elmegy 350-400 km-t megbontás nélkül. Mit akarunk többet? Mennyivel lenne több, ha nem szívná vissza a kormot? Hány év alatt megy az átlag user ennyit??? Szóval miért baj?
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2010 23:12:24 // 10466
azt jelzi ha már 3x megszakítottad a tisztítást...
GTPeti30-12-2010 23:08:31 // 10465
Jó éjt srácok! ;)
imi15630-12-2010 23:08:11 // 10464
Persze,vannak ilyen szélsőséges esetek.Nagyon remélem,hogy én nem olyan autót vettem:-))!
A szervízkönyve szerint 30 és 60e-nél volt szervízben.Persze ez sem szentírás:-S!
Jövő tavasszal-egyébként-mindenképp megejtünk rajta egy nagyobb szervízt.Szíjjak,görgők,vízpumpa,stb,stb.Az a biztos:-))!
GTPeti30-12-2010 23:07:12 // 10463
Akkor le kell, hogy lombozzalak. A Párduc dízele az ős blokkon alapul, tudtommal. Csak rápakolták ezeket a hülyeségeket. Ne a technikai tökéletesség legyen a cél, hanem, hogy ne fejlődjünk vissza... Pl. a tartósság (tartós üzembiztosság) tekintetében.
Piritu - 1.000.00030-12-2010 23:03:14 // 10462
Jó, jó tudom a technikai tökéletesség nem valósul meg :-DD

Személy szerint örülök, hogy a 159-et nem az "ős" 1,9 jtd-vel adják. :-)
imi15630-12-2010 23:01:51 // 10461
Abból nem lesz hiba,úgyis járok az M3-as fele jövő héten:-))))!
Amúgy figyelmeztetni fog rá valami,ha már ténylegesen tisztíttatni kell a részecskeszűrőt?
Piritu - 1.000.00030-12-2010 23:00:55 // 10460
Az a fontos, hogy tudd mi történt a Vassal, mielőtt megveszed. Ahogy írod, a 156-od nem volt lutri, mint ahogy az enyém se lesz. (Van is rá jelentkező rendesen) A jelek meg nem mindig árulkodóak, mint írtam a 146-omat 150 ezerrel tekerték vissza és senkinek se tűnt fel a belseje alapján.
Egy ismeretlen helyről jött autónál már érdekesebb, hogy manipulálták-e az órát. Pont a cserélendő cuccok miatt.
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2010 22:59:44 // 10459
semmit se csinálj a DPF-fel teszi az a dolgát, max járasd meg az autót üzemi hőmérsékleten 180-nal egy tíz percig simán kikormolja magát
GTPeti30-12-2010 22:59:12 // 10458
Általánosságban elmondható. Valóban nem örülök a technika visszafejlődésének.
imi15630-12-2010 22:56:11 // 10457
Persze,értem én,de az a 400e meg is látszik a gépen-gondolom.
GTPeti30-12-2010 22:56:01 // 10456
Nem. Ezt egészen tévesen érzed. Az ilyen botrányos félmegoldásoknak nem örülök. Amik részben kockafejű EU-bürokraták nyomására születtek.
imi15630-12-2010 22:53:57 // 10455
Persze,elméletileg lehet vele annyit menni,de az meg is látszik rajta általában.
Kormánykeréken,könyöklőn,ülésen,stb.
Ilyen nyomokat pedig nem nagyon találtam......
Egyébként anno a 156-ot négy évesen vettem 170e-el.Az is cégautó volt.Viszont 160e-ig ott volt a szervízben 20ezrenként.Nem is kellet vele sokat szívnom.


Ebben a dpf-témában nem annyira vagyok otthon,kezdő 159 tulajként.
Csak a szerelő mondta,aki a diagnosztikát csinálta,hogy mikor szar az egr,eléggé meg szokott telleni korommal a dpf.Persze lehet,hogy nem gondolta,hogy ilyen hamar kicseréltetem:-)!
Piritu - 1.000.00030-12-2010 22:48:02 // 10454
Jól érzem, hogy nem nagyon örülsz a technika fejlődésének? :-))
Piritu - 1.000.00030-12-2010 22:47:19 // 10453
Simán lehet. Nekem is megvan az évi 50. Van aki ennél még többet jár. Láttam már 3,5 éves OFF-ot majd 400ezerrel :-(
Piritu - 1.000.00030-12-2010 22:45:24 // 10452
Az összehasonlítás nem ér, más a kaszni, a súly :-)
Amúgy mondasz valamit, a 159 könyve szerint:
- 1,9 8V - 120LE - 5,2 vegyes
- 1,9 16V - 150LE - 5,9 vegyes
- 2,0 16V - 170LE - 5,4 vegyes
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2010 22:44:55 // 10451
2,5 évesen simán mennek ha cégautó volt 150e-et....minek pucoltatsz DPF-et feleslegesen? rárakják computerre és kiírja hány %-os....feleslegesen ne égesd szét a motorolajat...
imi15630-12-2010 22:42:17 // 10450
Részecskeszűrő tisztításra mindenképp megyek,így az egr csere után.Majd rákérdezek.
Hozzám két és fél évesen került.Annyi idő alatt csak nem mentek vele többszázezret.
GTPeti30-12-2010 22:41:09 // 10449
De nem ettől erősebb/étvágytalanabb. Annak pedig, hogy a motorral még1x megeteted a saját kormát, majd vki megfizeti az árát. (Az aktuális tulajdonos, akinél a korom hatása jelentkezik.)
imi15630-12-2010 22:39:29 // 10448
Nálam az 1.9 jtd 8v épp egy literrel kevesebbet fogyasztott minden körülmények közt,mint 1.9 jtdm 16v.
Igaz,gyengébb is volt 40 lóerővel.
Piritu - 1.000.00030-12-2010 22:39:19 // 10447
Azért ha arra jársz, én megnézetném a helyedben.
Pl a karbantartási teendők miatt se mindegy. A 146-omat 196ezerről 42-re(!!!) tekerték vissza a márkakereskedésben. Elég csak a vezérműszíjra gondolni, vagy a gyertyákra, amit 4 ezer múlva kellett volna cserélni a 42-höz képest meg 58ezer múlva.
Még szerencse hogy valahogy megtalált a srác.
imi15630-12-2010 22:36:03 // 10446
Nekem a 156 hibátlanul működött "ledugózott" egr-el is.Talán még erősebb is volt alacsony fordulaton,mint előtte.
Piritu - 1.000.00030-12-2010 22:35:04 // 10445
Cserébe nagyobb teljesítményű, kevesebbet eszik és környezetbarátabb, mint egy ledugózott 115 lovas JTD :-)))
imi15630-12-2010 22:34:14 // 10444
Akkor talán a valós lehet,mert nem mondta a szerelő,hogy gebasz van:).Pedig már ismerem a srácot régóta.Többször is javított már nekem.
GTPeti30-12-2010 22:33:10 // 10443
Szegény motor életét nem könnyítik meg ezzel a sok ráaggatott sz@rral...
imi15630-12-2010 22:29:51 // 10442
Igen,ez a 156-nál járható út volt,mert ott nem volt részecskeszűrő.
A 159-nél viszont a-szerelő szerint-ez a megoldás nem jó,mert pillanatok alatt megtellik a részecsketároló:-(!
Piritu - 1.000.00030-12-2010 22:28:14 // 10441
Persze, amivel az egr hibát kiolvasták annak tudnia kell. Vagy a valós van benne vagy nulla. Ha nulla, akkor törölték.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.