Forum >> 159
ALFI15604-01-2011 20:40:05 // 10540
Ha a kipörgésgátló ki van kapcsolva és kipörög a kerék akkor se kapcsol be.
W.04-01-2011 20:39:59 // 10539
Érdekes dolog. Most próbáltam ki jégen: a kerék kipörgött, majd felvillant a sárga kiprgésgátló jel a műszerfalon és bekapcsolt. Ez azért érdekes, mert elvileg ha be van kapcsolva, akkor ugye nem pöröghetne a kerék kicsit sem, vagy tévedek?
ALFI15604-01-2011 20:38:57 // 10538
Akkor te 30ezrenként cserélsz majd olajat?
ALFI15604-01-2011 20:36:59 // 10537
Az olajcseréd 4 év ha 10ezer kilóméterenként cseréled.
'''''04-01-2011 20:35:11 // 10536
A kipörgést úgy gondoltam,hogy ha nincs kipörgésgátlóra kapcsolva és elpörgetem a kereket,akkor autómatikusan mégis bekapcsol?Magyarul:Ki lehet teljesen kapcsolni úgy,hogy addig pörgessem a kereket amíg akarom?(Még ezt sem próbáltam ki?)
Piritu - 1.000.00004-01-2011 20:28:48 // 10535
...ez a nem megfelelőolaj érdekes kérdés.
Ha a gyár X-dolgot ír elő, de Y-t teszek be (bármilyen alkatrészről is legyen szó), mert tudom, hogy X-t beletenni nem egészséges, majd valami (bármilyen) baj lesz a vassal megyek reklamálni, hogy garis az autó, tessék megcsinálni!
Tutira veszem, hogy a gyár helyből elutasítja a garanciális kötelezettségét, mondván "nem a gyári előírások szerint lett javítva/karbantartva az autó".
Ha valakinél meg kibukik a dolog, hogy X-től ment tönkre legfeljebb módosítják az előírást a tapasztalatokra hivatkozva. (Lásd TS motorok vezérműszíj csereperiódusának csökkentése 120-ról 60 ezerre.)
Érdekes per lenne :-)
Ha a gyár X-dolgot ír elő, de Y-t teszek be (bármilyen alkatrészről is legyen szó), mert tudom, hogy X-t beletenni nem egészséges, majd valami (bármilyen) baj lesz a vassal megyek reklamálni, hogy garis az autó, tessék megcsinálni!
Tutira veszem, hogy a gyár helyből elutasítja a garanciális kötelezettségét, mondván "nem a gyári előírások szerint lett javítva/karbantartva az autó".
Ha valakinél meg kibukik a dolog, hogy X-től ment tönkre legfeljebb módosítják az előírást a tapasztalatokra hivatkozva. (Lásd TS motorok vezérműszíj csereperiódusának csökkentése 120-ról 60 ezerre.)
Érdekes per lenne :-)
Piritu - 1.000.00004-01-2011 20:15:12 // 10534
Motorindításkor elvileg automatikusan bekapcsol.
Piritu - 1.000.00004-01-2011 20:14:07 // 10533
A működési elvét tapasztalataim szerint igenis ismerik az autónak, úgyhogy a tuti el tudják mondani. Eddig gondom, csak azzal volt, hogy nem árulák el, ill. nem alkalmazták a tudásukat :-(((
"Még azt se tudják milyen olaj kell bele." - a gyár adta meg tudtommal rosszul, nekik be kell tartani a gyári előírásokat, különben ugrik a gari :-((
Eddig mindegyik autómnál szigorúan betartottam a gyári előírásokat, itt sem lesz másképpen :-))
"Még azt se tudják milyen olaj kell bele." - a gyár adta meg tudtommal rosszul, nekik be kell tartani a gyári előírásokat, különben ugrik a gari :-((
Eddig mindegyik autómnál szigorúan betartottam a gyári előírásokat, itt sem lesz másképpen :-))
'''''04-01-2011 20:08:06 // 10532
Mármint a váltóolaj négy év?Még egy kérdés:a kipörgésgátló autómatikusan bekapcsol,normál állapotban,ha nincs külön benyomva?
ALFI15604-01-2011 20:04:43 // 10531
Neked még ha 10ezrenként cserélsz az is 4 év az évi 2.500km. futásoddal. :)
ALFI15604-01-2011 20:03:14 // 10530
Gondolod a "szakik" tudják?Még azt se tudják milyen olaj kell bele.Te hány kilóméterenként fogod cserélni?Vagy akkor mikor jelzi,kéri a cserét?
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2011 20:02:07 // 10529
valamit néz mert tényleg van olyan opció hogy égett az olaj
'''''04-01-2011 20:01:23 // 10528
Mikor megvettem lecseréltettem,aztán kb 10.000-ként cseréltettem.A menüben még nem is néztem mit ír ki.Mondjuk,olyan keveset járok vele,hogy még az óra átállítást is elfelejtem,pedig azt félévente kellene.Váltóolajat mikor kell cserélni?
Piritu - 1.000.00004-01-2011 19:56:16 // 10527
Valószínűleg a távolsággal kombinálva számolja az üzemi körülmények figyelembe vételével. Elvileg csütörtökön megyek a szervizbe, akkor megkérdezem a "szakiktól".
ALFI15604-01-2011 19:52:23 // 10526
Hol cseréltetted az olajat?
enká04-01-2011 19:49:02 // 10525
Köszi a válaszokat Peti, Erhard, Zsolti.
Tehát ezek szerint csak a két olajcsere között megtett távolságot figyeli az ECU, magát a használt olaj minőségét nem kontrollálja semmi? (Ez esetben miért van a szervizkönyvben az égett motorolaj c. fejezet? Vagy ez is csak a megtett km-n alapuló jelzés?)
Tehát ezek szerint csak a két olajcsere között megtett távolságot figyeli az ECU, magát a használt olaj minőségét nem kontrollálja semmi? (Ez esetben miért van a szervizkönyvben az égett motorolaj c. fejezet? Vagy ez is csak a megtett km-n alapuló jelzés?)
.....04-01-2011 19:44:55 // 10524
A menüben a service -nél mennyi km ír?
.....04-01-2011 19:38:50 // 10523
B.U.É.K !
Nálam is kiírta már, miután kicseréltem az olajat és szervizintervallum reset megvolt eltűnt a figyelmeztetés.
Nálam is kiírta már, miután kicseréltem az olajat és szervizintervallum reset megvolt eltűnt a figyelmeztetés.
ALFI15604-01-2011 19:19:07 // 10522
Hány kilóméterenként cserélsz olajat?
'''''04-01-2011 17:29:40 // 10521
Nekem csak az eldugult részecskeszűrőt jelezte ki,mást még soha!Más hibaüzenet nem lett törölve!Ez egy jó autó!!!:-)
Piritu - 1.000.00004-01-2011 17:26:07 // 10520
Nem baj :-))
Piritu - 1.000.00004-01-2011 17:25:31 // 10519
Elvileg mindegyik figyeli, hacsak a DPF-el az is ki nem lett törölve:-))
Szerintem a szervizszámláló nullázásával újra indul az olajcsekkolás. Viszont, ha már hibaüzenet volt, az ki kell töröltetni. De ez csak tipp :-)
Szerintem a szervizszámláló nullázásával újra indul az olajcsekkolás. Viszont, ha már hibaüzenet volt, az ki kell töröltetni. De ez csak tipp :-)
'''''04-01-2011 17:21:42 // 10518
Bocs,ezt enká-nak ítam!
'''''04-01-2011 17:20:25 // 10517
Nálam már három olajcsere volt,de még sosem írta,ki,hogy kéne cseréljem.Pedig nem lett kiütve belőle semmi.Létezik,hogy az enyém nem jelzi az olajcserét?
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2011 15:22:30 // 10516
persze 59-nél ki kell nulláztatni :) nem tudtad?
GTPeti04-01-2011 15:18:48 // 10515
SZVSZ valóban meg kell mondani az ECU-nak, hogy olajcsere volt, különben honnan értesülne róla? (Nincs beépített tribológiai laboratórium még a 159-ben sem. :)
enká04-01-2011 15:16:00 // 10514
yoyo, búék, sok locsolót :)
Nem leszek rövid :).
Tünet: Kiírás a fed. compon: "Change engine oil" + az olajlámpa jel felvillan, picit mutogatja magát, majd eltűnik. Néha indítás után, néha menet közben.
Reakció: Olajszintek ellenőrzése: minden rendben. (Olajcsere 9 e km-rel ezelőtt)
Utánajárás:
1.) Kézikönyv:
Égett motorolaj
(csak DPF-es Diesel verzióknál)
A kijelző lámpa villog és (bizonyos típusok/ piac esetén) a kijelzőn megjelenik egy hibaüzenet. A verziótól függően a kijelző lámpa a következők szerint villoghat:
– két óránként 1 percig;
– 3 perc villogás 5 msp szünet egészen addig, amíg nem cseréli ki az olajat.
Az első kijelzést követően, valahányszor beindítja a motort, a kijelző lámpa villogni fog az előzőekben leírt módon egészen addig, amíg nem cseréli ki az olajat. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is. Amennyiben a kijelző lámpa villog, ez nem jelenti a gépjármű meghibásodását, de azt jelzi a gépjárművezetőnek, hogy a gépjármű mindennapos használata miatt szükségessé vált a motorolajcsere. A motorolaj öregedéséhez, besűrűsödéséhez vezet:
– amennyiben a járművel túlnyomó részben városi forgalomban használja, ami fokozza a DPF regenerációs folyamat gyakoriságát.
– amennyiben a járművet rövid távlatók megtételére használja, s ezáltal megakadályozza, hogy a motor elérje a teljes üzemi hőmérsékletet.
– amennyiben ismételten félbeszakítja a DPF regenerációs folyamatot, melyet a DPF kijelző lámpa kigyulladása jelez.
2.) Nemzetközi alfa fórum:
2.1.) Re: Change engine oil warning on 159 1.9jTDM
There is oil quality sensor if your car is equiped with DPF.
Every time you change oil you should reset oil change in body computer, I think only authorised services can do that (it requires Examiner).
Azaz azt mondja, hogy minden olajcsere alkalmával resetelni kell a komputert, különben azt hiszi, hogy nem volt olajcsere és addig figyelmeztet téged, míg ezt ki nem ütetted. Mivel most 87 e km van az alfiban és 67 e km-rel vettem, mikortájt is olajat cseréltek benne; no meg a 78 ezres olajcserénél tutira nem reseteltük az alfi agyát, így akár ezért is villoghat a drága.
Lehetséges ez? Van ilyen a 159-ben?
2.2.) Másik vélemény:
It is an oil quality light. Depending on your driving, you can get between 8K and 40K without the oil quality deteriorating. According to my service guy, the oil will deteriorate much,much more quickly if you do a lot of stop/start driving.
Azaz az alfában van egy olaj minőség ellenőrzés, és bár akár 8-40 e km-t is el lehet furikázni az olajjal; ám akár jóval gyorsabban elvesztheti minőségét városi közlekedésben, mint ahogy kéne. Ez a lámpa ezt jelzi ki. (megjegyzem, többségében nem városban furikázok).
(A fórum linkje egyébként (írnak mindent itt is a srácok):
change engine oil fórum
(A gépben most Castrol 5W-30 Pure energy működik, - tudom, tudom, nem Selenia, de ez még drágább is, és talán nem is rosszabb. Megjegyzem, az első hibajel egy 150 km-es út 100 km-nél jött elő menet közben, azaz nem éppen alacsony motorhőmérsékleten, városi forgalomban.)
Volt már valamelyikőtök ilyen helyzetben? Hogy oldotta meg? Köszi a tanácsokat előre is. Meg persze hátra is :)
Nem leszek rövid :).
Tünet: Kiírás a fed. compon: "Change engine oil" + az olajlámpa jel felvillan, picit mutogatja magát, majd eltűnik. Néha indítás után, néha menet közben.
Reakció: Olajszintek ellenőrzése: minden rendben. (Olajcsere 9 e km-rel ezelőtt)
Utánajárás:
1.) Kézikönyv:
Égett motorolaj
(csak DPF-es Diesel verzióknál)
A kijelző lámpa villog és (bizonyos típusok/ piac esetén) a kijelzőn megjelenik egy hibaüzenet. A verziótól függően a kijelző lámpa a következők szerint villoghat:
– két óránként 1 percig;
– 3 perc villogás 5 msp szünet egészen addig, amíg nem cseréli ki az olajat.
Az első kijelzést követően, valahányszor beindítja a motort, a kijelző lámpa villogni fog az előzőekben leírt módon egészen addig, amíg nem cseréli ki az olajat. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is. Amennyiben a kijelző lámpa villog, ez nem jelenti a gépjármű meghibásodását, de azt jelzi a gépjárművezetőnek, hogy a gépjármű mindennapos használata miatt szükségessé vált a motorolajcsere. A motorolaj öregedéséhez, besűrűsödéséhez vezet:
– amennyiben a járművel túlnyomó részben városi forgalomban használja, ami fokozza a DPF regenerációs folyamat gyakoriságát.
– amennyiben a járművet rövid távlatók megtételére használja, s ezáltal megakadályozza, hogy a motor elérje a teljes üzemi hőmérsékletet.
– amennyiben ismételten félbeszakítja a DPF regenerációs folyamatot, melyet a DPF kijelző lámpa kigyulladása jelez.
2.) Nemzetközi alfa fórum:
2.1.) Re: Change engine oil warning on 159 1.9jTDM
There is oil quality sensor if your car is equiped with DPF.
Every time you change oil you should reset oil change in body computer, I think only authorised services can do that (it requires Examiner).
Azaz azt mondja, hogy minden olajcsere alkalmával resetelni kell a komputert, különben azt hiszi, hogy nem volt olajcsere és addig figyelmeztet téged, míg ezt ki nem ütetted. Mivel most 87 e km van az alfiban és 67 e km-rel vettem, mikortájt is olajat cseréltek benne; no meg a 78 ezres olajcserénél tutira nem reseteltük az alfi agyát, így akár ezért is villoghat a drága.
Lehetséges ez? Van ilyen a 159-ben?
2.2.) Másik vélemény:
It is an oil quality light. Depending on your driving, you can get between 8K and 40K without the oil quality deteriorating. According to my service guy, the oil will deteriorate much,much more quickly if you do a lot of stop/start driving.
Azaz az alfában van egy olaj minőség ellenőrzés, és bár akár 8-40 e km-t is el lehet furikázni az olajjal; ám akár jóval gyorsabban elvesztheti minőségét városi közlekedésben, mint ahogy kéne. Ez a lámpa ezt jelzi ki. (megjegyzem, többségében nem városban furikázok).
(A fórum linkje egyébként (írnak mindent itt is a srácok):
change engine oil fórum
(A gépben most Castrol 5W-30 Pure energy működik, - tudom, tudom, nem Selenia, de ez még drágább is, és talán nem is rosszabb. Megjegyzem, az első hibajel egy 150 km-es út 100 km-nél jött elő menet közben, azaz nem éppen alacsony motorhőmérsékleten, városi forgalomban.)
Volt már valamelyikőtök ilyen helyzetben? Hogy oldotta meg? Köszi a tanácsokat előre is. Meg persze hátra is :)
Piritu - 1.000.00003-01-2011 22:13:52 // 10513
Ma "meglöktük a hintát" és beindult az üzembe helyezés :-))
Téli gumma ha minden igaz holnap-holnapután lesz, tud szerezni a gumisom, ja és Conti TS 830 :-))
Téli gumma ha minden igaz holnap-holnapután lesz, tud szerezni a gumisom, ja és Conti TS 830 :-))
DrB03-01-2011 13:57:52 // 10512
Nem volt semmi tunet, egyszer csak bedobta "have engine checked" risztast. Limp mode-ba sem kerult a vas. Eloszor eltunt magatol, masodjara vagy harmadjara, mar nem emlekszem, nem tunt el. Mindannyiszor elvittem az autot szervizben, s a Sandree80 altal is irt hibakodot dobta ki a szamitogep. A markaszerviz eloszor azt mondta, semmi gond, neha elofordul atmeneti zavar a befecskendezorendszerben. Aztan amikor harmadjara is elojott, akkor egy napra ott fogtak a kocsit, allitolag atneztek, azt mondtak, nem talaltak semmit, hibakodot toroltek, hasznaljam nyugodtan tovabb. Erre beulok a szalon elott a kocsiba, inditok, s a piktogramm ott fogad megint. Kicsit voltam ideges... Ezutan csereltek az LMM-t, en meg hagytam ott utana a markaszervizt... Az LMM csere elott sem ment rosszul a vas, vegulis nem volt osszehasonlitasi alapom, de utana valamivel dinamikusabb lett, s az emlegetett morgos 5 hengeres hang is megjott.
ALFI15603-01-2011 08:18:53 // 10511
És,hogy szar volt a légtömegmérőd szarabbul is ment a kocsi vagy csak hibakód volt?
DrB02-01-2011 23:35:09 // 10510
A lentebb leírt sztorim során ugyanezt a hibát dobta ki a nekem is, a szervizben ezt mondták. Másodszori-harmadszori előfordulásából lett az LMM csere. Az EGR beszűkítés, majd Csörinél tett látogatás pedig ezután jött.
Krisz15902-01-2011 21:58:23 // 10509
Azt meg tudjátok mondani, -főleg akinek nagy NAVI-ja van- hogy lehet-e valahogy, valami interface segítségével a bluetooth-os telefont is használni? Nem csak a beépített SIM kártyásat? (természetesen nem Blue@Me NAVI-ról van szó...)
Sandree8002-01-2011 19:17:32 // 10508
Ez amúgy is egy hálátlan feladat, a heti egy biztosan meg lesz :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-01-2011 13:09:38 // 10507
lehet a szívósor kokszolódott be....a lényeg 1 héten 1x kormold ki rendesen...én heti 2x pályázom akkor megkapja :P
Sandree8002-01-2011 11:53:23 // 10506
Megnéztem a 174. oldalon található piktogramot,de nekem ezt még soha nem jelezte ki, ezek szerint legalább a részecskeszűrő rendben működik.
Ami most világít, az a "Befecskendezési rendszer" lámpa. Érdekes, hogy a szerviz azt mondta, hogy forgassam meg a motort kb. 10 percig, a kezelési útmutatóban meg azt írják, hogy folytathatom az utat, de ne terheljem az motort :)
Minden esetre maradok annál a változatnál, hogy EGR szelep csere, utána meg rendszeresen megforgatom meleg mocinál, aztán majd meg látjuk, ez hogyan válik be.
Ami most világít, az a "Befecskendezési rendszer" lámpa. Érdekes, hogy a szerviz azt mondta, hogy forgassam meg a motort kb. 10 percig, a kezelési útmutatóban meg azt írják, hogy folytathatom az utat, de ne terheljem az motort :)
Minden esetre maradok annál a változatnál, hogy EGR szelep csere, utána meg rendszeresen megforgatom meleg mocinál, aztán majd meg látjuk, ez hogyan válik be.
Piritu - 1.000.00001-01-2011 18:51:27 // 10505
Az lehet, mert visszakerestem 2000 hsz-t itt és sehol se volt így leírva (vagy nem találtam meg), ellenben a múltkor elég sokat beszélgettem a szerelővel a témában.
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2011 18:51:08 // 10504
itt nem az a kérdés ha nem az hogy semmi nem jelzi mikor működik a DPF kivéve mikor a kis sárga ikon felvillan mert nem sikerült neki 1x vagy 2x vagy 3x esetünkben tök mind1 hányszor és akkor tényleg ne állítsa le a júzer az autót
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2011 18:48:45 // 10503
a szervizben mondták :)
ALFI15601-01-2011 18:48:18 // 10502
Hol szerepel a három?Vagy a kettő vagy az akárhány?
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2011 18:45:51 // 10501
megint játsszuk végig a kb 1 éve feltett lemezt? :)
"a körülmények nem teszik lehetővé az automatikus tisztítási folyamat megkezdését"
"a körülmények nem teszik lehetővé az automatikus tisztítási folyamat megkezdését"
ALFI15601-01-2011 18:38:58 // 10500
Azért jól jön a magyar leírás.
Piritu - 1.000.00001-01-2011 18:34:02 // 10499
Tényleg :-)
(csak nekem a 178. oldalon)
Akkor honnan vettem a 3-at? :-O
(csak nekem a 178. oldalon)
Akkor honnan vettem a 3-at? :-O
ALFI15601-01-2011 17:56:34 // 10498
174. oldal.Nem ír ilyet.Ezt írja:
A figyelmeztető fény világít amikor a kipufogógáz részecskeszűrő eltömödött és a körülmények nem teszik lehetővé az autómatikus tisztítási folyamat megkezdését.A tisztításí eljárás megkezdése érdekében hajtsunk a gépkocsival addig amíg a figyelmeztető fényjelzés kialszik,vagy a szimbólum eltünik a kijelzőről.
A figyelmeztető fény világít amikor a kipufogógáz részecskeszűrő eltömödött és a körülmények nem teszik lehetővé az autómatikus tisztítási folyamat megkezdését.A tisztításí eljárás megkezdése érdekében hajtsunk a gépkocsival addig amíg a figyelmeztető fényjelzés kialszik,vagy a szimbólum eltünik a kijelzőről.
Erhard 242 (Pure Energy)01-01-2011 15:01:12 // 10497
z így van
DrB01-01-2011 14:40:20 // 10496
A jobb fogyasztáshoz annyi még hozzá tartozhat, hogy figyelve a fordulatszámra, azaz lehetőleg 2500 felett tartani, ritkábban teszem hatodikba, mint korábban. Hogy esetleg ebben a fordulatszám-tartományban effektívebb lenne-e a motor, majd a hozzáértők megmondják. :)
Piritu - 1.000.00001-01-2011 14:36:38 // 10495
A könyv szerint a lámpa akkor gyullad ki, ha már 3x eredménytelenül tisztított, mert félbeszakadt a tisztítás.
DrB01-01-2011 14:35:53 // 10494
Hogy hozzászóljak a DPF, EGR témához is, nálam a következők zajlottak ezügyben. Hátha az új '59-es cartársak közül nem olvasta korábban mindenki.
57 ezer km-rel vettem a vasat 2009 nyarán. Hamar jött a 60 ezres szerviz, akkor az Amorén olvasottak miatt kértem egy EGR tisztítást is a biztonság kedvéért. A vasat az elejétől kezdve túlnyomó részt hosszú távokon használom, városozás alig. Rákövetkező télen elkezdte dobálni a "Have engine cheked" figyelmeztetést, minden következmény nélkül, a vas ment normálisan. Először még magától eltűnt a hibajel, az itteni márkaszerviz sem tudott érdemlegeset kiolvasni. Később már nem tűnt el a figyelmeztetés a műszerfalról. Akkor az LMM csere lett a megoldás. Aztán 2010 elején szervizt váltottam, mert enyhén szólva nem voltam megelégedve a csili-vili márkaszervizzel. Az új helyen rögtön átnézettem a vasat. Az új szerviz automatikusan felajánlotta az EGR szűkítést, mint gyári ajánlást. Mondták utána, hogy egyébként nem volt elkormolódva. Aztán idén nyáron Magyarország felé, autópályázás közben berakta magát Limp mode-ba kétszer is. A motor újraindítása és tisztességes meghajtása, tartósan 3000-3500 fordulat között, többször alaposan kihúzatva, megoldotta a dolgot. Az autó a vissza lévő 500 km-en gyönyörűen ment, másnapra a hibajel is eltűnt. De hazaérve az első utam Csörihez vezetett. Aki átnézte a kormolódásra hajlamos helyeket, alkatrészeket, átfújkálta a rendszert. S egyébként mindent rendben talált. Ő magyarázta el akkor, hogy a lekormolódást elkerülendő igyekezzek 2500 fordulat felett tartani a motort. Sokszor autópályázás közben, hatodikban ez nem teljesült nálam. Azóta erre is figyelek. Ezt követően, még nyáron, megejtettem egy olajcserét is (15 e km volt az addigiban), már az új előírás szerinti, kisebb koromtartalmú került bele. Csörinél tett látogatásom és az olajcsere óta semmi gond, pedig idén ősszel és télen rendszeresebbé váltak a rövid városi utak. Az elmúlt 30 ezer km alatt, nekem egyszer sem jelzett a DPF, ha égetett is, nem vettem észre.
A semmi gond annyiban igaz, hogy az idei télen befagyott az üzemanyagfilter, 30 ezer km volt benne, nem indult a motor. Csere óta természetesen semmi gond. Ami meglepő(?), hogy azóta jobb lett a fogyasztás, a vas is finomabban jár. Télen korábban mindig 8 liter felett voltam, most ugyanazon szakaszokon 7,3-7,5. A benzinkutak sem változtak igazán.
Röviden ennyi. :)
57 ezer km-rel vettem a vasat 2009 nyarán. Hamar jött a 60 ezres szerviz, akkor az Amorén olvasottak miatt kértem egy EGR tisztítást is a biztonság kedvéért. A vasat az elejétől kezdve túlnyomó részt hosszú távokon használom, városozás alig. Rákövetkező télen elkezdte dobálni a "Have engine cheked" figyelmeztetést, minden következmény nélkül, a vas ment normálisan. Először még magától eltűnt a hibajel, az itteni márkaszerviz sem tudott érdemlegeset kiolvasni. Később már nem tűnt el a figyelmeztetés a műszerfalról. Akkor az LMM csere lett a megoldás. Aztán 2010 elején szervizt váltottam, mert enyhén szólva nem voltam megelégedve a csili-vili márkaszervizzel. Az új helyen rögtön átnézettem a vasat. Az új szerviz automatikusan felajánlotta az EGR szűkítést, mint gyári ajánlást. Mondták utána, hogy egyébként nem volt elkormolódva. Aztán idén nyáron Magyarország felé, autópályázás közben berakta magát Limp mode-ba kétszer is. A motor újraindítása és tisztességes meghajtása, tartósan 3000-3500 fordulat között, többször alaposan kihúzatva, megoldotta a dolgot. Az autó a vissza lévő 500 km-en gyönyörűen ment, másnapra a hibajel is eltűnt. De hazaérve az első utam Csörihez vezetett. Aki átnézte a kormolódásra hajlamos helyeket, alkatrészeket, átfújkálta a rendszert. S egyébként mindent rendben talált. Ő magyarázta el akkor, hogy a lekormolódást elkerülendő igyekezzek 2500 fordulat felett tartani a motort. Sokszor autópályázás közben, hatodikban ez nem teljesült nálam. Azóta erre is figyelek. Ezt követően, még nyáron, megejtettem egy olajcserét is (15 e km volt az addigiban), már az új előírás szerinti, kisebb koromtartalmú került bele. Csörinél tett látogatásom és az olajcsere óta semmi gond, pedig idén ősszel és télen rendszeresebbé váltak a rövid városi utak. Az elmúlt 30 ezer km alatt, nekem egyszer sem jelzett a DPF, ha égetett is, nem vettem észre.
A semmi gond annyiban igaz, hogy az idei télen befagyott az üzemanyagfilter, 30 ezer km volt benne, nem indult a motor. Csere óta természetesen semmi gond. Ami meglepő(?), hogy azóta jobb lett a fogyasztás, a vas is finomabban jár. Télen korábban mindig 8 liter felett voltam, most ugyanazon szakaszokon 7,3-7,5. A benzinkutak sem változtak igazán.
Röviden ennyi. :)
DrB01-01-2011 14:02:46 // 10493
Boldog Újévet és vidám alfázást minden cartársnak. Remélem, már többen ébredeztek a kötelező fejfájásból... :D
imi15601-01-2011 13:45:56 // 10492
Chip nincs,viszont a városi "hidegüzem" elég gyakori nálam-sajnos:-((.
ALFI15601-01-2011 10:00:44 // 10491
Azt látod.Amikor tisztít a dpf akkor a műszerfalon kigyullad a kis ikon.Majd elolvasod a könyvébe.De neked se nagyon fog tisztítaní.Nem sokat városozól.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
407
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?