Forum >> 159

Atek09-09-2011 01:22:54 // 15964
Honnan hallottad a kattanást csattanást, kintről vagy bentről?
Csabi08-09-2011 22:59:36 // 15963
pontosan milyen hibát töröltél? az EGR-ed rendesen nyit-zár? (Fiat EcuScannal tudod ellenőrizni)
sxr8508-09-2011 22:40:53 // 15962
Kezdem azt gondolni, hogy az olaj cserének van valami köze ehhez a történethez ugyanis eddig nekem sem volt pechlámpa soha. Lehet, hogy a régi olajnak valami sűrűje ami nem csepegett le, nem keveredett el az új olajjal és megégett...vagy nem tudom, de holnap kiderül, ha 400 km alatt nem lesz semmi akkor nincs para :)

Ja még egy eszembe jutott, az olajteknőnek elengedett a tömítése, ami amúgy paszta és ez lett újrapasztázva...talán ez is benne lehet.
Csabi08-09-2011 22:21:08 // 15961
A 73% az normális, nekem 85-90% és 20% között mozog a DPF eldugulás(mint ahogy többeknek is) és soha nem jött hibalámpa, és semmi bajom nem volt eddig, valószínű, h nálad valami más az okozója a problémának, ami lehet akkor jön elő amikor egy kicsit jobban kokszos a DPF...
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 20:16:55 // 15960
nekem még 1x sem égett a pechlámpa meg nem rakott szerviz üzemmódba sem :)
GTPeti08-09-2011 19:57:51 // 15959
Tudta, hogy nálad feleslegesen panaszkodna. Érezte, mi vár rá. :))
'''''08-09-2011 19:49:13 // 15958
Most már megoldottam a problémát: :-)
ALFI15608-09-2011 19:46:46 // 15957
Pont azért szart be.
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 19:32:43 // 15956
nem tudom nálam 96%-os telítettségnél sem írt hibát, sőt soha sem írt hibát még is szar volt!
'''''08-09-2011 19:20:01 // 15955
De én szar olajjal használtam és csak városban.
ALFI15608-09-2011 19:15:55 // 15954
Ne legyél benne biztos.Nekem minden hibátlan és tökéletes volt kivéve a szívósor.Szerintem ha valaki a megfelelő olajjal használja és nem városba akkor nincs gond a dpf-el.
'''''08-09-2011 19:14:01 // 15953
Végül is lehet,mert ha fordulaton tartottam akkor addig nem tiltott le.Végülis a dpf eltömődés az egész okozója.
ALFI15608-09-2011 19:09:59 // 15952
Biztos,hogy az miatt volt?Nem a szívósor miatt?Én is így jártam de nállam mint a végére kiderült a szívósor volt a ludas az állandó vészprogramnak.
'''''08-09-2011 19:05:06 // 15951
Én beszívtam.Horvátból visszafelé végig szórakozott a dpf miatt.Érdekes út volt.
ALFI15608-09-2011 18:46:06 // 15950
A hosszú út még jót is fog tenni neki.Csak ne kis fordulaton használd.Mondjuk ne 90-el hatodikba.
Alfa 159 Zico08-09-2011 18:38:44 // 15949
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem, mert attól tartok a szerelőm nem áll a helyzet magaslatán...

Kb. 2 hete történt, hogy hazafelé tartottam a Balatonról, amikor egy kattanó (zörrenő, csattanó?) hangot hallottam a 159esem bal első részéről, majd ezt követően beesett a kuplung-pedálom. Kocsit hazavontattuk, aztán ment a szerelőhöz, aki szerint a felső munkahenger krepált be - csakhogy csere után ugyanaz a hiba jelentkezett. Ezt követően a teljes hidraulikát kicserélték: csöveket, alsó munkahengert kinyomócsapágyastól - és lám: a pedálba vissza tért az élet. Pár napos használat után aztán a következő hibajelenségre figyeltem fel: a kuplung-pedálon kb. 2 cm-es holtjáték érezhető, ami folyamatos használat mellett kb. a "pedálút" feléig növekszik, majd ott stagnál - a kuplung működik, hibátlanul tudok váltani, csak rohadtul zavaró, hogy a pedált. kb. félig le kell nyomni, hogy fogni kezdjen, és olykor nem is jön teljesen vissza.

MA visszavittem a szerelőmhöz, aki megpróbálta légteleníteni a rendszert, de a hiba változatlanul fennáll.

1.9-es JTDm-es típusról van szó és nagyon remélem, hogy segíteni tudtok, mert a szerelőm most ott tart, hogy elgondolkodik a dolgon, de a megoldásról halvány gőze sincs.

Előre is köszönök minden ötletet.
sxr8508-09-2011 18:37:24 // 15948
Na most jutottam odáig, hogy megnézzem a hibakódot. A DPF szűrő volt a ludas, az eltömődöttsége most 73%, kitöröltem a hibakódot, eddig jó az autó. Hány % kell ahhoz, hogy vészprogramba állítsa az autót amúgy? El lehet indulni vajon vele hosszútávra? (400 km autópálya)
ALFI15608-09-2011 11:50:56 // 15947
Ha találsz ott helyben jó programozót aki foglalkozik programírással szerintem ő is ki tudja.Ára 10.000.- körül van.
sxr8508-09-2011 11:32:37 // 15946
Hol lehet kiíratni? (miskolci vagyok, gondolom csak pesten foglalkoznak ilyesmivel) Azóta nem kormol neked?
'''''08-09-2011 11:20:57 // 15945
Dpf-et kidobtam és kiírattam.Addig annyit szívtam vele,mint te!Sajna nekem a szívósort is cserélték pedig egy tisztítás elég lett volna+lapátok kikötése.Neked ez 30.000Ft-ból megoldható.
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 10:45:37 // 15944
ritkán használja :DDD
sxr8508-09-2011 10:37:54 // 15943
Es mi volt a megoldás?
'''''08-09-2011 10:36:37 // 15942
Nekem is mindig letiltott.Én már menet közben kapcsoltam ki-be az autót.Van a szervizeknek program a tisztításra.Pár percig álló helyzetben pörgetik nagy fordulaton a motort.Nekem már az sem használt.
sxr8508-09-2011 10:23:41 // 15941
Lehet ilyet kapni bármilyen autós boltba?
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 10:18:03 // 15940
DPF tisztító lötty :)
sxr8508-09-2011 10:06:51 // 15939
Mi az a cataclen? :)
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 10:02:39 // 15938
meg előtte vegyél cataclen-t bár sokat az sem ér...
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 10:01:29 // 15937
persze kimész a városból bemelegszik berakod 4-esbe és tartósan menj 3000 fordulaton...
sxr8508-09-2011 09:56:14 // 15936
Amúgy azt el lehet érni, hogy regenerálja a DPF-et az én kívánságomra? :)
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 09:52:56 // 15935
lehet DPF, szívósor, EGR, vákumcső, MAP szenzor, nyomásszabályzó stb...
sxr8508-09-2011 09:50:27 // 15934
Még nem raktam gépre, arra sajnos csak délután fog sor kerülni. Azt hittem ezt DPF-es probléma lesz. Amúgy ha újraindítom a kocsit egy pár percig minden rendben, csak az után áll a vészprogramra.
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 09:26:17 // 15933
gépre rakjátok milyen hibát ír? az a baj hogy sok minden lehet így nem is fogja senki megmondani mi lehet
sxr8508-09-2011 08:12:48 // 15932
Help! Ma egy újabb hibakód fogadott munkába jövet: "have engine checked". A motortelejesitmény kb a nullával egyenlő, 3000-es fordulatnál nem engedi fentebb pörgetni. (Tegnap volt olajcsere, aral C3 olaj került az autóba) Mi lehet a probléma? Légyszi segítsen valaki :(
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2011 08:05:04 // 15931
mikor a szívósorom le lett bombázva olyan 120e km-nél volt benne korom de a lapátoknak semmi baja sem volt meg lett pucolva és a békesség kedvéért kiakasztva
Csosznorbert07-09-2011 23:10:56 // 15930
Én ugyan még nem néztem azokat a bizonyos lapátokat, de nálam már 1700 től van a nagy rántás. De van egy sejtésem, hogy ez sem az igazi.
Boci07-09-2011 22:39:49 // 15929
A szívóházon/szívóházban lévő műanyag "lyukak" vannak teljesen besülve. (illetve 2 db belőlük) Ha megpiszkálom picit mozognak. 2 mozog 2 nem. Alacsony fordulatszámon nem húz annyira,de 2000 felett már megy rendesen. Legalábbis mióta meg van nem változott.
Csabi07-09-2011 22:04:41 // 15928
Oks, :) félre olvastam azt hittem h Neki zárva vannak és úgy nem mozognak!
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2011 21:59:07 // 15927
ilyen nem ...ha nem megy a motor normálisan azt vissza jelzi.
'''''07-09-2011 21:57:31 // 15926
Egy fém rúdon össze van kötve az összes lapát.Ha egy is kicsit szorúl,a comp letilt.Neki a lapátok fixen nyitva állnak,nem mozognak.Nincs mitől beszorulniuk.
Csabi07-09-2011 21:52:06 // 15925
és ha maga a mozgató szerkezet mozog, de a szerencsétlen lapátok meg be vannak sülve(főleg hogy műanyagból vannak) akkor a comp azt hiszi h a lapátok is mozognak, vagy ilyen nem fordulhat elő?
'''''07-09-2011 21:44:29 // 15924
Most tisztítottam az enyémet.Magasnyomású mosóval tök simán megy.Felesleges a csere.
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2011 21:34:42 // 15923
ha nem mozog rendesen a computer vissza jelzi persze ami nincs lekötve, ami le van ott nem jelez vissza amíg a motor megy...
Csabi07-09-2011 21:28:10 // 15922
Annyi hogy ha rendelsz akkor már a módosítottat kapod amit 2007.04-től lehet rendelni, amivel a gyárból kijött azt nem árulják mivel rájöttek hogy szar.
Ezeknek a lapátoknak annyi a szerepe hogy alapjáraton teljesen zártak hogy nagyobb legyen az örvénylés a hengerben(kisebb károsanyag kibocsájtás), magasabb fordulaton meg ki kell h nyissanak h több levegő tudjon beáramlani, ha nálad nem mozognak az gáz, lehet akkor nem is megy úgy az auto ahogy kellene.
És igen ezek a lapátok vannak fémből, vagy fémmel megerősítve.
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2011 21:26:30 // 15921
euró 3-ban sincs lapát károsítja valami a blokkot? :)
Boci07-09-2011 21:24:49 // 15920
És ha úgy hagyom, ahogy van, levett lapátokkal? Nem cserélem, nem tisztíttatom akkor okozhat később valami gondot, jelezhet valami hibát később, károsíthatja a motort?
Boci07-09-2011 21:15:18 // 15919
Nekem most a fém rúdon lévő full műanyag valamik zárnák elvileg a szívóházon lévő full műanyag lyukakat. Elvileg azoknak kicsit rugózni kellene, de teljesen be vannak állva, abszolút nem mozognak.

Akkor ami full műanyag( kör alakú izék) az van fémmel megerősítve, jól gondolom?
Boci07-09-2011 21:11:21 // 15918
Hogy-hogy nincs 2007.04-nél korábbi konstrukció?
Csabi07-09-2011 21:06:48 // 15917
Igen, arra gondol! :)
Boci07-09-2011 20:51:19 // 15916
Akkor most nem értem. (bocs) fém rúdon vannak kis műanyag kor alakú valamik, amiknek állítólag a szívóházon lévő műanyag kör alakú lyukak nyitják vagy zárják. Eredetileg az a feladata a rúdnak, hogy a motor vezérlése szerint a kör alakú lyukakat nyissa vagy zárja. Erre gondolsz, amikor a lapátokról beszélsz vagy valami egész másról?
Boci07-09-2011 20:51:18 // 15915
Akkor most nem értem. (bocs) fém rúdon vannak kis műanyag kor alakú valamik, amiknek állítólag a szívóházon lévő műanyag kör alakú lyukak nyitják vagy zárják. Eredetileg az a feladata a rúdnak, hogy a motor vezérlése szerint a kör alakú lyukakat nyissa vagy zárja. Erre gondolsz, amikor a lapátokról beszélsz vagy valami egész másról?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.