Forum >> 159

droberto27-08-2012 16:24:19 // 23771
Az enyém gyári, de nem dobtam el a hajam tőle, a Thule manual-ját nézegetve sokkal profibbnak, kidolgozottanak tűnik. Továbbá szerszám sem kell a felrakásához. A gyári viszont SZVSZ elegánsabb.
Tibcsi16627-08-2012 15:14:50 // 23770
Én is akarok venni kereszt-rudat a vashoz, de úgy látom nem túl olcsó ez a THULE. A gyári keresztrúd olcsóbb (EPER szerint 160€), mint a hasonló THULE (120 CM ALUPROFIL-al 53eFt). Melyiket érdemes venni szerintetek ? Jobb a THULE mint a gyári ?
Tibcsi16627-08-2012 14:12:10 // 23769
Nem tudom, hogy Belgiumban mennyit volt garázsban, de nálam 5 év alatt egy napot sem. Azt nem tudom mennyi volt az állóhelyzetben az áramfelvétele, sosem mértem meg. Szerintem azért bírt ki ennyit, mert a 100Ah „lazábban” bírta ezt a nagy motor és a sok fogyasztót. Mivel nagyobb töltőáramot tud felvenni, mint egy 75Ah aksi, ezért hamarabb feltöltődik városban.

Azaz pl. egy indítás után mondjuk elég csak 20 percet menni hogy visszatöltődjön az indításkor kivett energia. Míg mondjuk egy 75Ah-nál lehet 30 perc kell. (ezt soha nem számoltam, csak a példa kedvéért írtam) Ez sok városi indítózásnál sokat számít. És ha az aksi nincs rendesen feltöltve akkor ugye hamarabb szulfásodik.

Ezért is írtam, hogy a 2.4-es motorhoz szerintem min. 95-100Ah aksi kéne. És az 1,9 hez is 75-80 járna. Csak ugye ez is egy költség csökkentés, hogy mindenből kisebbet raknak és akkor olcsóbb a kocsi. Az hogy az aksi nem bír ki csak 3-4 évet az már nem érdekli a gyárat.

Az más téma, hogy a egy kisebb aksi is tud 4-500 ampert indítóáramot, ami lazán bepöcköli bármelyi motort. Viszont nincs akkora élettartama.
droberto27-08-2012 14:01:48 // 23768
A UM szerint a 205/55-16 az alapméret, bizonyos piacokon ettől eltérően lehet 215/55-16.
Extraként kérhető hozzá:
225/50-17
235/45-18
235/40-19 (ti)
droberto27-08-2012 13:55:59 // 23767
Brutális sok, az fix!
Vagy csak nekünk szokatlan. Egyszerűen eddig így lettünk "nevelve".
Ebből is látszik, hogy a 159 futóműve mennyire zseniális!
Az első olasz vas (Fiat, Alfa), aminek a német konkurensek jelenthetnek tartósság terén!
Hangolás terén már az előd 156-is zseniális volt, csak ott kissé alul méretezték az alkatrészeket.
Ha elírás lenne, nem ez lenne a 159 40-60%-án.
GTPeti27-08-2012 13:42:51 // 23766
4cm különbség átmérőben brutálisan sok... Tartom: Vagy a 205 vagy a /55 elírás.
droberto27-08-2012 13:39:08 // 23765
Vsz. neki tényleg mindegy! De legjobb tudomásom szerint a ti-ben ugyanazok a futóműalkatrészek vannak mint a simában (lengőkar, stabilizátor, kerékcsapágy). Ergo nem megy szét előbb a futómű, mint a ti-ben. Sőt az ültetés beleszámolva még jobb is leszek.
Liquid27-08-2012 13:38:27 // 23764
hümm, ezt nem tudtam
GTPeti27-08-2012 13:38:08 // 23763
Eldönthették volna, hogy 205 vagy 215... Most nem számolok utána, de az előbbi hsz alapján is az utóbbi tűnik hihetőbbnek.
GTPeti27-08-2012 13:36:26 // 23762
Itt is ezt a témát boncolgatják. Mivel a 159-re köztudottan nagyobb kerék kell, mint a 156-ra, a 205/55R16 innentől már gyanús is. (Ez a 156 "közepes", józan kerékmérete.)
droberto27-08-2012 13:35:41 // 23761
Van olyan is, de az enyém a legkisebb a gyáriak közül!
Liquid27-08-2012 13:33:02 // 23760
215 az a 205 nem?
GTPeti27-08-2012 13:32:30 // 23759
"205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón."
Ezek feltételezhetően nem váltóméretei egymásnak. SZVSZ valaki valamit elírt/elszámolt.

"de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá..."
Gratulálok neki. Azzal nem lehet megvádolni, hogy futóműspecialista mérnök lenne. :)
droberto27-08-2012 13:32:00 // 23758
Bocs! Úgy látszik már éhes vagyok.
205/55-16 91H
droberto27-08-2012 13:31:08 // 23757
Na szóval még egyszer: 159 Crosswagont! :)
Liquid27-08-2012 13:30:57 // 23756
205/50R16?
Liquid27-08-2012 13:30:06 // 23755
maga a futómű ültetett, bár a 215/55R16 hoz képest a 235/40R19 is emel bő másfél centit.
droberto27-08-2012 13:29:36 // 23754
Azért ezt megcáfolnám! Az enyémmel a ti felni 159 Crosswagont csinált! Előtte mindenhol leért a bölcső, azóta pedig sehol (kopp-kopp-kopp). A 205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón. Pont annyit amennyit a ti futómű ültet. Jelenlegi eszemmel a fentiek miatt meg sem fordul a fejemben az ültetés és a ti futómű beszerzésének gondolata...
Eleddig mindig kínosan ügyeltem a váltóméret problematikára, de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá...
droberto27-08-2012 13:22:03 // 23753
Nemigen elképzelhető. Már csak azért sem, mert a ti-n Ø330 mm-es tárcsa van a tieden pedig Ø305-ös. A "nagyfékre" gyáriból csak 17" feletti kerék megy fel, aftersale-ből pedig általában 18" felettiek.
De írd be az eLUM-ba az alvázszámod és megtudod, hogy ti, vagy sem (a distinctive az - HI).
droberto27-08-2012 13:15:05 // 23752
Vsz. a tieteket másféle rugóval szerelték!
GTPeti27-08-2012 12:51:13 // 23751
Na várj, az hogy 16-os v. 19-es felni van az autón NEM (vagy csak minimális mértékben) befolyásolhatja a hasmagasságot. Ezért vannak gumi-váltóméretek előírva.
Csosznorbert27-08-2012 12:44:17 // 23750
Akkor létezhet olyan is hogy sport futómű, (volt esetleg TI felni is valamikor) és most visszadobták rá a gyári 16-os felniket..... ebből kifolyólag lehet az enyém igy qva alacsony?
Liquid27-08-2012 11:26:48 // 23749
2cm-es
Liquid27-08-2012 11:26:39 // 23748
a cm-es ültetés a TI "sport" futóművel jár elvben
BadBoy27-08-2012 11:12:45 // 23747
A 159 nem tudni miért, mlg a szervizben sem tudtak megválaszolni 2 különboző futóművel érkezett. Amikor mi vettük a miénket pont volt bennt a kereskedésben egy teljesen ugyan olyan 2.4JTDm mint a miénk, ugyan olyan felnikkel, és szemre láthatóan a miénk alacsonyabban volt. Nem akarta elhinni az eladó, és ugyan ilyen paraszt logika alapján megmértem neki, hogy elhiggye, és 2cm volt a különbség a hasmagasságban. Utána a szervizben kérdeztem, hogy mi ez, és nem tudtak rá választ adni ők sem.
droberto27-08-2012 09:23:09 // 23746
8 év így nem kevés! Akkor talán fűtött garázsban állt? Vagy nem volt semmilyen fogyasztód, ami álló helyzetben csípte volna az áramot, s így csak alig szulfásodott? Vagy a 100 Ah óra tette?
Tibcsi16627-08-2012 00:57:16 // 23745
Áá semmi különös, A nyarat kivéve szinte csak városban mentem vele. Havi egyszer megyek ki városból akkor is csak 2-300km. Tehát több mint fele út városban. Soha nem volt kiszedve a 166-os aksi és semmilyen spéci töltőn sem volt.
droberto26-08-2012 20:24:03 // 23744
Nálam is eddig mindig csak a dátumot és az időt kérte, pedig volt olyan, hogy 3 hétig se volt rajta az akksi.
Köszi szépen értékeidet, lemegyek és én is megmérem őket!
Így van ez a gyári akksi. Nem pazortak az biztos. (Már az 1.6-os Tipomban is 55 Ah volt a gyári.)
Az 1.9-esekben ekkora van, ha jól emlékszem elvétve láttam olyat amiben nagyobb volt.
droberto26-08-2012 20:15:40 // 23743
Akkor gondolom a 166-al mentél rendesen hosszabb köröket?!?
droberto26-08-2012 20:05:27 // 23742
Köszi a hasznos infókat!
droberto26-08-2012 20:03:56 // 23741
Én amíg lehet halogatom a cserét! Őszintén már azon meglepődtem, hogy a tavalyi telet kibírta. Tavaly novemberben amikor vettem is alig akart elindulni.
Komoly jótékony hatása van a garázsnak!
Sokszor, főleg ha nyaggatom az ECU-t, 2 hét után még így melegben is alig teker és egy füstpamacs kíséretében indul csak el nehezen. Ezzel valószínűleg nem teszek jót semminek. Ezért hosszabb leállás idejére, vagy ECU turkálás után rá szoktam tenni a CTEK-et.
GTPeti26-08-2012 20:00:18 // 23740
"Lemegyek lemérem a tálca méreteit és majd utánaolvasok, hogy mik az elérhető árú technológiák."
És rá fogsz jönni, hogy elérhető áron a Ca+Ag a legjobb. B)
droberto26-08-2012 19:57:19 // 23739
És 760 az indítóárama!
Úgy érzem együtt fogunk akksit cserélni!
Szerintem ahogy beállnak a fagyok eljön a csere ideje.
Ezen nálam már a Ctek és az Akuvit sem segített.
Lemegyek lemérem a tálca méreteit és majd utánaolvasok, hogy mik az elérhető árú technológiák.
droberto26-08-2012 19:47:57 // 23738
Ohh! Ez az info most pont nem hiányzott, nagyon-nagyon megfájdítottad a szívem! :)
Anyagilag, most igencsak meg kéne erősödnöm ehhez. :(
Még így sem mondható olcsónak, de így már eléggé csábító.
Nagy álmom egy Thule EuroClassic G6 929 + 4. bicó adapter.
Köszi az értékes infót!
Pityukoma26-08-2012 14:54:00 // 23737
Giancarlo szakinak ilyen került a kezébe, vagy péntek volt és már máshol járt az esze:-)
Pityukoma26-08-2012 14:49:26 // 23736
Peti, Tibcsi, köszönöm a tanácsokat. Rákészülök a cserére,csak kiheverem a nyaralást:-) Bár tervbe van a dupla kipöfögő (nagyon tetszik) nem tudom melyik lesz előbb. Azért az üzembiztonság az elő számú szempont.
Tibcsi16626-08-2012 14:46:14 // 23735
Ja ez vicces a 60Ah aksi. Nem is értem, eLearn is 70-et mond, akkor hogy rakhattak bele 60ast?


De simán vegyél 75-85Ah-körül
GTPeti26-08-2012 14:24:47 // 23734
(Már régóta készülök rá, hogy leírjam, hogy lehet trükkösen [az áramkör megszakítása nélkül] lemérni a nyugalmi áramfelvételt.)
GTPeti26-08-2012 14:23:28 // 23733
Igen, ezek jó értékek. A 16mA kellemesen alacsony, a 12,6V is jó. (Fontos, hogy 12,4 felett legyen mindig, mert az alatt indul be a szulfátosodás.) A 14,0V töltőfesz is rendben van. (Nálam is annyi.) A 60Ah-s akkuval nem túlozták el Giovanniék. De ez legyen a legnagyobb baj.
Pityukoma26-08-2012 14:09:24 // 23732
Köszi a tanácsot, megfogadtam. Bár kicsit remegett a lábam mint szűz lánynak a randi előtt, mert még mióta nálam van nem volt levéve a saru és nem tudtam kér-e kódot a navi. De egyszer túl kellett esnem rajta: Nem kért. A dátum és az idő kivételével nem felejtett el semmit :-)
Nyugalmi áram felvétel: 39mA-ről lassan csökkent 16mA-ra, ott stabilan megállt. Nyugalmi feszültség:12.6V. Alapjárati feszültség: 14.05V. (minden fogyasztó kikapcsolva: klíma,rádió,belső vil...stb)
Fordulaton nem mértem meg, mert a gyerek aludt a babakocsiban a kert végében és nem akartam hangoskodni. Nekem Exide 60Ah 540A akku van benne (1.9JTD). Valószínű még gyári, mert Alfa logós.
Ezek jó értékek?
Liquid26-08-2012 13:59:04 // 23731
az enyém jelenleg 1 hetet se nagyon bír ki
Csosznorbert26-08-2012 13:55:40 // 23730
a 17 cm nél nekem tuti lejebb van a horog alja, keréknél stimm, rugó szinkódhóz majd beállok valami száraz helyre, mert itt most locsog az eső :(
GTPeti26-08-2012 13:40:02 // 23729
"Amúgy pedig független az indítóáram az akku élettartamtól."
Persze. Tekintve a felhasznált anyagok minősége és vastagsága határozza meg. (Pl. a tasakszeparátoré.) Na meg az "életkörülményei" (töltöttségi állapota, van-e rajta pulser, lát-e valaha regeneráló töltőt).
Tibcsi16626-08-2012 13:37:01 // 23728
Mindenképpen vegyél újat, és szerintem legnagyobbat ami belefér a tartóba.

Én sajnos nem tudtam, mert amikor beszart a gyári, akkor szombat volt és nem volt más normálas bolt, csak TESCO-AUCHAN Éppen nem volt más méret csak 75Ah Exide-ban.
Tibcsi16626-08-2012 13:31:19 // 23727
Ez igaz, nekem is volt már a Cromámban Exide Maxima, ami 900A tudott és 55Ah. Az simán kibír tíz évet. De az más kategória, mert az spirál cellás.

Amúgy pedig független az indítóáram az akku élettartamtól. A 166-osban a gyári aksi 100Ah és 430A indítóárama volt és 8 évet ment. A mostani 159-ben ha jól emlékszem 85 Ah volt a gyári és kb 500-600A indítóáramot tudott, mégiscsak 4 évet bírt. Ezért gondolom, hogy alul van méretezve a 159-ban a gyári aksi.
Pityukoma26-08-2012 13:23:00 // 23726
Küldöm amit ígértem: vonóhorog alja-talaj=17cm. Gumi teteje-sv.ív=6.5cm (gumi méret:215/55R16) A rugóim színkódja: c.sárga+c.sárga+rózsaszín+zöld.
Nézd meg a tiédet, így már van összehasonlítási alapod.
GTPeti26-08-2012 13:18:04 // 23725
Én ez esetben lehet, neki sem vágnék a télnek ezzel az akkuval...

(A nyugalmi áramfelvételt azért megérné ellenőrizni. 50mA alatt kell lennie.)
Pityukoma26-08-2012 13:00:11 // 23724
Ez tényleg jónak tűnik. Az enyém is halódik, szerintem a telet már nem éli túl. (2007-es) A nyaraláskor 2 hétig nem volt indítva a vas, alig akart életre kelni.
Pityukoma26-08-2012 12:56:07 // 23723
Sziasztok,
Tavasszal volt téma itt a kerékpár szállítás. Indult a THULEnyár végi leértékelése. Akit érdekel mos jó áron vannak.
GTPeti25-08-2012 23:07:43 // 23722
Elég ha az indítóáram nagy. Egy Optima pl. 50Ah-s és 815Ampert tud leadni (asszem -40 fokban). Ez az a pont, amiben a ZAP-ok is elég jók, adott méretnél kimagasló az indítóáram.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.