Forum >> 159

Tozo27-09-2012 20:42:15 // 24990
Az enyémet takarították nemrég, gyári Fiatos EGR szűkítő volt benne. Ez csak jelenthet vmit...
Piritu - 1.000.00027-09-2012 20:39:55 // 24989
Peti, ne kezdd már megint! Azzal, hogy minden topikban többször leírod, még nem biztos, hogy úgy is van. Lazíts egy kicsit!
(A múltkor sem hoztál egyetlen példát arra, hogy az EGR káros a motorra, csak valami grínpíszes blabla linkre futotta. Ennek valós ellenpontjaként a 156-om végig EGR-el túl van a 200ezren, és jó egészségnek örvend.)
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 20:28:10 // 24988
neked volt hibakód, nekem soha semmi
Tozo27-09-2012 20:25:48 // 24987
Én magamtól vettem meg és remélem sokáig jó lesz :-)! Már csak azt bánom, hogy sokat agyaltam rajta, és mire hívtalak már nem volt a nagykerben...

DPF szenzor csere
GTPeti27-09-2012 20:24:12 // 24986
Ugye nem a Gábor volt? :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 20:21:44 // 24985
na igen a kollégám is kérdezte mit szopok ezzel az olasz szarral de hát ez az igazi fanatizmus mikor az ember nem sajnál időt, pénzt, energiát hogy abban az autóban ülhessen amit szeret
Csabi27-09-2012 20:18:33 // 24983
" mi alapján nézi"
Minden szűrő telítettségének a mérése a nyomáskülönbségen alapul... ezért van a DPF elött és után nyomásmérés, a különbségből lehet számolni telítettséget vagy %-os értéket. Persze ez változik a fordulattal de ezt jól tudja az ECU.
GTPeti27-09-2012 20:15:16 // 24982
"Arra próbáltam rávilágítani, hogy pl egy hibás nyomásszenzor miatt arra a következtetésre juthat egy dilettáns hogy kidobatja a DPF-et..a hiba megszűnik." Ilyen tényleg előfordulhat. Bár DPF kiíráskor SZVSZa nyomáskülönbség-szenzor is veszít a jelentősségéből.
Shadin27-09-2012 20:14:05 // 24981
hét végén szűrő és első fék csere... Köszi
Már csak a vezérlés+vízpumpa+féltengelyzsírok kellenek...
Meg majd tavasszal hátsó fékek, olajcsere stb...

Nincs véletlenül olcsó vezérlés rögzítőd? Vagy ne szarozzak vele, mehet IQ-ból ? :-)
'''''27-09-2012 20:14:05 // 24980
Én így jártam.185.000Ft-ot költöttem rá és fél évet aztán pécsi szervízből hazafelé (40Km) már megint szar volt.Utána sokalltam be!
Két választásom volt: 1.eladom az autót és szidom a márkát
2.kidobom a dft és lesz egy nagyon király verdám.
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 20:13:01 // 24979
jut eszembe gyári állapot már alig várom hogy legyen egy gyári 210 lovas Brera-m amit kiherélek és felrángatok 250 lóra és telekormolhatom a sztratoszféráig .... :)
Csabi27-09-2012 20:09:56 // 24978
Pedig egyre jobban hiszem, h Te nagyon másról beszélsz:)) EGR+DPF sok nyűg okozója, nem kérdés. Arra próbáltam rávilágítani, hogy pl egy hibás nyomásszenzor miatt arra a következtetésre juthat egy dilettáns hogy kidobatja a DPF-et..a hiba megszűnik. Szóval megállja a hasonlatom a helyét:))
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 20:05:34 // 24977
no és akkor visszafelé is feltehetem a kérdést hogy hány ember veszi meg a nyomáskülönbség mérőt több tízezerért és a vége a DPF kiiktatása, mert ugye a legtöbb szerviz megveteti az ügyféllel aztán mikor ugyan az a hiba szétteszi a kis kezét hát ez ilyen :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 20:02:30 // 24976
onnan hogy láttam fizikálisan hogy nézett ki a DPF ez amit ír a gép hogy hány % a telítettség egy baromság mi alapján nézi? az átáramolt füst alapján? az jó csak a valóságban kicsit más a képlet kár hogy nem fényképeztem le a 20%-os DPF-et ...a valóságban inkább 70%-os volt
GTPeti27-09-2012 20:00:45 // 24975
Igaz, amit írsz, viszont nem vágom, mire írtad. :)
Tozo27-09-2012 19:59:24 // 24974
Én jövő héten viszem a vasamat hozzá, szaraxik az izzításom már egy ideje. Gyertya, relé csere nem segítettem, meg vacakul is indul hidegen néha. Kíváncsi leszek, hogy mit talál :-)!
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 19:58:39 // 24973
mondjuk Csabinak abban igazat adok hogy nem minden rángatás DPF hiba sajnos nagyon hasonló a hibajelenség a rossz EGR, szívósor, törött kipuff tőcsavar, kokszos pillangóház esetében, ha rossz a nyomásmérő azt egyből hibakódra dobja nálam az nem is volt sanszos
Csabi27-09-2012 19:54:36 // 24972
"érdekes módon hidegben mindig eltűnt a hiba jelenség " ez az ami érdekes, ha eldugult a DPF és az volt a hiba oka, akkor hidegben miért nem? Mi alapján mutatott 20-40%-ot a nyomáskülönbség szenzor regen után(ha eldugult?), valszeg annyi is volt...sok itt a kérdés
GTPeti27-09-2012 19:51:54 // 24971
Az EGR okozta károkat hozzánemértésnek titulálni picit erős. Na.
A sok DPF probléma sem hiszem, hogy a véletlen műve és egytől egyik a galád ("hozzánemértő") tulajoknak köszönhető. Nem, nem beszélek másról, mint te.
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 19:47:17 // 24970
végül is mindenki másra törekszik én arra ami az autómnak és a pénztárcámnak jó
Csabi27-09-2012 19:45:28 // 24969
Tökéletlen? :) fogalmi kérdés, hagyjuk. Elméletben azért elég jól működik ez a rendszer, gyakorlatban nagyjából úgy 150e km.ig míg nem rakódik el a szívósor. Te másról beszélsz mint amiről Én...Én azt próbáltam a hasonlatommal mondani, h sokszor szül a 'hozzánemértés téves és feleslegesen drága beavatkozásokat ezt jól igazolja Novoth Tibor történetei...
GTPeti27-09-2012 19:24:33 // 24968
A gyári állapot nem egyenlő azzal, ami a mérnökök 100%-os véleménye... Sok más szempont is szerepet játszik. Nem fogadnék rá nagy összegben, hogy a mérnök urak saját autójuk torkán is lenyomják a kormos kipufogógázt... A hosszú olajcsereperiódust meg tudom érteni, elvégre a lízingcégek nyugaton igen fontos megrendelők... (Igen, azok akik 4 évesen elpasszolják az autókat und tcsüssz.)
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 19:22:30 // 24967
én bizonyítottam magamnak, kb 4 helyen voltam a rángatás miatt és senki sem tudott okosat mondani még menet közben is néztük Banánnal hogy milyen szépen pucolt a DPF rángatás közepette kb olyan 20-40%-ra és egy adat nem stimmelt a szállított levegőmennyiség nem stimmelt, de hát persze hogy nem mivel a DPF fojtotta a rendszert így a turbó sem tudott dolgozni rendesen és érdekes módon hidegben mindig eltűnt a hiba jelenség aztán 1 év után elegem lett belőle, kiírattam, kifúrtuk és láss csodát most már 53e km óta nem volt rángatás...kell ennél több bizonyíték? nekem nem, engem meggyőzött....
A DPF olyan mint a torokmandula amíg fogja a bacikat és nem durran be állandóan addig jó ha már tüszösödik rendszerességel akkor ki kell vágni....
Piritu - 1.000.00027-09-2012 19:20:19 // 24966
A hangsúly a gyári állapoton van...
droberto27-09-2012 19:19:46 // 24965
Listát nem kaptam, de majd megnézem, ha kiszerelem... Ha szerencsém van találok rajta gyártási időt.
Csabi27-09-2012 19:18:35 // 24964
Nála kezdődik a diagnosztizálás...szerinted hány OFFos dobta ki a DPF-et mert elromlott a nyomáskülönbség érzékelője?:)
GTPeti27-09-2012 19:16:42 // 24963
"az átfúrás, az EGR kikötés mégis csak egy olyan megoldás, mint ha egy fogfájás miatt levágnák a fejed..."
Egyáltalán nem. Egyszerűen tökéletlen, kiforratlan és elméletben sem nagyon működő megoldások kiiktatása.
.....27-09-2012 19:14:54 // 24962
hát azt nem tudom, de a szerviztörténetbe ez is bent van
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 19:07:46 // 24961
de olvastam csak nem megint más tészta ha egyszerre adsz ki sokat vagy sokszorra keveset
droberto27-09-2012 19:06:39 // 24960
DPF: Odafigyeléssel azt gondolom maximalizálható az élettartama!
Novoth Tibor: A TC-ban is rendszeresen posztol! Korrektnek tűnik az ember, jók az írásai!
Köszi a cikkeket!
Coolby27-09-2012 19:06:26 // 24959
hát nekem garanciában már nem fogják... a megszorulásnak mi volt a jele? attól, azután sípolt így? Lehet alá kellene nézni vagy lehet egyáltalán így megtalálni ha kifúj valahol? Holnap rákötöm FES-re, hátha látszik valami...
.....27-09-2012 18:57:56 // 24958
Nálam volt turbó megszorulás, garanciában cserélték.
'''''27-09-2012 18:56:54 // 24957
Talán valahol a csöved repedt vagy egy tömítés és a melegedéstől tágul és elhallgat?
Piritu - 1.000.00027-09-2012 18:56:49 // 24956
Szerintem nem olvastad el, amit írtam...
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 18:49:32 // 24955
egy százas valahol vissza kell hozni a hosszú csereperiódust :P
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 18:48:14 // 24954
vagy is csak egy TBI tulajt ismerek kis hazánkba őt is csak áttételes de 10e km előtt vissza adta a lízingcégnek a TBI-t mert 3x kellett trélerezni külföldről hát no comment....
Coolby27-09-2012 18:47:45 // 24953
Ha kifújna, akkor nem fújna ki mindig? Ha megyünk kb 2km-t, utána már egyáltalán nem fütyül...
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 18:44:48 // 24952
és tudod mit cseréltek benne? adták hozzá a listát hogy az előző tulaj mit cserélt?
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2012 18:43:49 // 24951
sok sikert hozzá a JTS egy hulladék, a TBI meg megbízhatatlan de mivel nem a sajátoddal vered a csalánt ezért neked mind1 hogy mennyit költ rá a cég :)
'''''27-09-2012 18:43:37 // 24950
75.000?Faterom mercije a duplája volt.Jól ki is röhögtem. :-)
Piritu - 1.000.00027-09-2012 18:41:38 // 24949
Nem is mondtam, megvolt a 70ezres szerviz, szakszervizben. Szűrőcsere (levegő, pollen, gázolaj), fékolajcsere és az átvizsgálás. Szerintetek mennyi volt?
Eddig egy 45-ös tipp volt, más esetleg?
Csabi27-09-2012 18:40:39 // 24948
Azért ne temessük ennyire a 2.4-et.
DPF mizéria: Eddig soha senki nem bizonyította, h a rángatás a sok DPF-el kapcsolatos hibakód csakis a DPF eltömödése miatt van(csak példának említem meg h nem egy eset volt amikor a deltaP mérés vezetéke tömödött el ezért, tiltott a vas mintha DPF tömödés lett volna, és egy kifúvatás kellett csak..) ki vitte el olyan emberhez aki ért is a modern dízelek diagnosztikájához, ki találta meg a rángatás valódi tényleges okát? Az átfúrás, az EGR kikötés mégis csak egy olyan megoldás, mint ha egy fogfájás miatt levágnák a fejed...persze értem, h mint használó amikor már elvitted 10 helyre és sehol nem tudnak rá megoldást akkor ez a leg kézenfekvőbb a "fejezés" :) Másodsorban rendszeresen nézem és követem a regeket a vasban 120e km van óra szerint mivel buherálva lett az óra így +50-et rászámolok... és minden reg alkalmával ~20% körülire pucol=>nem látom a romlást a megtett 30ekm alatt, azt ugye meg senki nem gondolja,h egyik napról a másikra dugul el...
Olvasni való 1
Olvasni való 2
Olvasni való 3
.....27-09-2012 18:39:41 // 24947
Olyan mintha gázadásra fütyülne. Turbó?
'''''27-09-2012 18:39:32 // 24946
Ahogy a turbód felpörög,lehet hallani a sípolást.Olyan,mintha kifújna valahol.Legalábbis nekem úgy tűnik.
Coolby27-09-2012 18:29:01 // 24945
Sziasztok!

Pár napja egy új hangra lettünk figyelmesek az autónál. Indításnál jelentkezik rövid ideig, utána egyáltalán nem jelentkezik... Sípol... mi lehet? Valakinek tipp?

Hang
droberto27-09-2012 18:04:47 // 24944
Grat! Jól döntöttél! Bár én lehet kipróbáltam volna egy Pilot-ot.
Piritu - 1.000.00027-09-2012 17:59:03 // 24943
Egyértelmű, csak mint Erhard írta: "mind1 hogy 2,4 vagy 1,9 mindegyik oldalról ismerek ugyan annyi embert akinek beszart a DPF-je"
Az egyikben ez van, a másikban az. Mindössze az ellentmondásra próbáltam rávilágítani. :-DD
Piritu - 1.000.00027-09-2012 17:57:32 // 24942
"kivi lennék ...Te mit választanál " - benzinest :-P
A kérdés amúgy még érteném is, ha nem tudnád, hogy a Spiderben is csak GYÁRI megoldásokban gondolkodom és egy DPF nem lenne összemérhető azzal, amit már ráköltöttem...
droberto27-09-2012 17:56:06 // 24941
Ez nem teória, hanem tény! Selénia WR = High SAPS = DPF kill!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.