Elég? :-O
Azért megnézném, hogy hogyan veszi fel a tempót Pestről kifelé az M7 érdi emelkedőjén. Ott sok "komolyabbnak" mondott autó is elvérzik. :-DD
Forum >> 159
Piritu - 1.000.00017-11-2012 21:48:41 // 26940
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 21:48:14 // 26939
jövő 7en megnézem a Phedra-t, aztán ha jó akkor mehet a háztól ....................................................................................................................egyenlőre a punto :DDD
droberto17-11-2012 21:47:12 // 26938
Előztél már ezres Swiftel?
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 21:44:59 // 26937
magyarországon bőven elég egy ezres Swift is vazz hivatkozz másra :)
Piritu - 1.000.00017-11-2012 21:43:01 // 26936
Tavasszal mellé teszem a Spider adatait is, csak most alszik :-)
Piritu - 1.000.00017-11-2012 21:41:37 // 26935
Stimmel :-)
droberto17-11-2012 21:39:57 // 26934
Igen jól megy a 2.4, az tuti, de SZVSZ Mo-n bőven elég a 1.9 teljesítménye. Egyenesben az OFF-ok több mint 90%-át lehagyom (ha akarom), viszont az élményfaktor kanyarban jön ki igazán ott az arány 99% feletti. :)))
Piritu - 1.000.00017-11-2012 21:39:32 // 26933
Nekem a vezetési élmény nem okvetlenül a gyorsulást, a sebességet és az erőt jelenti. A Trabi is felejthetetlen élmény volt. A 156 valahogy mindent idegesebben reagált le. Ugyan az a kanyarsebesség a 156-nál már necces lehetett, a 159 még csak meg se billen. A két autó karaktere más. (A Spider meg még "olyanabb" mint a 156.)
Gumi ügyben az Alfa elég "jól" választotta a méreteket. Szinte az összes típus gyári mérete nehéz ügy. Pl. a Spider 205/50x16 gyárilag, ha /55-öt keresek (és mondjuk a németeknél), akkor kevesebb, mint feléből kijön egy garnitúra.
Gumi ügyben az Alfa elég "jól" választotta a méreteket. Szinte az összes típus gyári mérete nehéz ügy. Pl. a Spider 205/50x16 gyárilag, ha /55-öt keresek (és mondjuk a németeknél), akkor kevesebb, mint feléből kijön egy garnitúra.
droberto17-11-2012 21:33:07 // 26932
Az 1,9 vegyesben 6,8-7,2 l eszik 100 km-enként.
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 21:32:55 // 26931
a T5 2.5TD 170 lóval sem tartós ügyfelem 0 km-en vette 160e--él elkopott a vezérműtengely, hidrotőkék kukások meg mind az öt porlasztó cserés lett....a többi dologról nem is beszélve, egy igazi boltosokálma gép :DDD
droberto17-11-2012 21:32:35 // 26930
Persze simán vissza lehet tenni, már ha megvan. Ha nincs akkor én szívesen elküldöm az enyémet. :)
droberto17-11-2012 21:30:55 // 26929
Ez egy értékes blog! :)
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 21:29:47 // 26928
sose? 170 loval sose de még 200-zal sem kell hozzá a 220 vagy több és széles vigyor, mint nálam
Liquid17-11-2012 21:29:42 // 26927
kolegámnak is van egy T5 2.5TDI, csak 140ló , de megy korrektül, csak qurva sokat fogyaszt ha 110 fölé megy vele és kanyarodni nem tud :)
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 21:28:52 // 26926
a tapasztalat az alkatrész meghibásodása lenne de mivel ilyened nem volt ezen okból csak feltételezés :P
Liquid17-11-2012 21:28:06 // 26925
egyszer kipróbálhatod az enyémet és rájössz hogy van vezetési élmény csak motor kell hozzá :) Az tény hogy könnyű a tiltott tartományba kerülni.
Jók ezek a fogyasztás adatok, az enyém 8,7-9,4 körül alakul :)
Egyébként gumi ügyben pedig érdemes a nem hivatalos de még tűrésen belüli méreteket is megnézni, mert a 19"-es gyári méret nagyon ritka, és drága.
Jók ezek a fogyasztás adatok, az enyém 8,7-9,4 körül alakul :)
Egyébként gumi ügyben pedig érdemes a nem hivatalos de még tűrésen belüli méreteket is megnézni, mert a 19"-es gyári méret nagyon ritka, és drága.
droberto17-11-2012 21:27:21 // 26924
A 6,6 valós fogyasztás volt?
Az 56-od és az 59-ed gumija közt, szélességben 1, átmérőben 3,6 cm van. Sokat számít ez is.
Az én mini téli mini kerekemmel megy mint állat, és átlagban 0,5 l-el kevesebbet eszik a ti kerékkel.
Az 56-od és az 59-ed gumija közt, szélességben 1, átmérőben 3,6 cm van. Sokat számít ez is.
Az én mini téli mini kerekemmel megy mint állat, és átlagban 0,5 l-el kevesebbet eszik a ti kerékkel.
'''''17-11-2012 21:16:12 // 26923
Az előbb vittek egy T5-ös Transzporterrel.Gyárilag 170ló és két tonna.Most kis ültetés és nagyobb kerék volt rajta.Motor felhúzva 240lóra (padon is mérve) és nagyobb turbót is kapott.Brutál,hogy ment!Az enyémnél is simán elment.És ezt tartósan tudta.Kollár Szabi írta a progit.Egyébként a srác most vesz még egy motort és egy váltót és azt 300ló fölé húzzák.Állítólag Turán Frici rallyversenyző csapatát irányítja.
.......................17-11-2012 21:05:37 // 26922
8 körül eszika 2,4 is ,és jobban megy mint a 156 1,9 es
Piritu - 1.000.00017-11-2012 20:54:27 // 26921
Itt vannak a mérési eredményeim a széria kivitelű kocsikról.
Zsolt15517-11-2012 20:48:18 // 26920
Szerintem nem lehetetlen, de kell egy kis kitartás hozzá míg találsz olyat amilyet nagyjából szeretnél magadnak.
Piritu - 1.000.00017-11-2012 20:40:40 // 26919
Nem feltételezés, tapasztalat. Érezhetően nem tetszik neki, akár a legkisebb terhelés sem. Gurulás az más, de előbb-utóbb lesz terhelés. Ráadásul a pill fogyi alapján nem is fogyaszt többet, ha visszakapcsolok és pár százzal feljebb kerreg a motor. Kint az autópályán a 80-as korlátozás határeset 6-ban, 70-nél már kéri az 5-öt.
Piritu - 1.000.00017-11-2012 20:30:13 // 26918
"volt benne Novitec box + Sprintbooster " - a tuningoltat kár a szériához viszonyítani :-(
Megkockáztatom, hogy volt annyi lovad, mint most.
Szerintem a 159 érzésre sose fog úgy menni, mint a 156. Tapasztalatom szerint a nagy és csendes kaszni és a stabil futómű eldugja a sebességérzetet. Úgy gyorsul fel az ember vele a "tiltott" sebességtartományokba, hogy észre sem veszi.
Emlékeim szerint már tisztázva lett itt már, hogy az új sw sűrűbben égeti ki a dpf-et, amihez több nyál kell. Azért a 8 liter nagyon sok, nehéz jobb lábad lehet :-))
Megkockáztatom, hogy volt annyi lovad, mint most.
Szerintem a 159 érzésre sose fog úgy menni, mint a 156. Tapasztalatom szerint a nagy és csendes kaszni és a stabil futómű eldugja a sebességérzetet. Úgy gyorsul fel az ember vele a "tiltott" sebességtartományokba, hogy észre sem veszi.
Emlékeim szerint már tisztázva lett itt már, hogy az új sw sűrűbben égeti ki a dpf-et, amihez több nyál kell. Azért a 8 liter nagyon sok, nehéz jobb lábad lehet :-))
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 20:22:11 // 26917
hibás feltételezés max akkor nem tesz jót ha vissza kapcsolás nélkül gyorsít 1500-as fordulaton amúgy semmi baja sem lesz
Piritu - 1.000.00017-11-2012 20:20:29 // 26916
Azért elbeszélgetnék azzal, aki 1500-on jár vele. Az még érezhetően nem tesz jót a kettőstömegűnek, mert dolgozik rendesen.
Shadin17-11-2012 20:04:50 // 26915
De egybe van építve a katalizátorral. Kíváncsi leszek ezekre később...
Shadin17-11-2012 20:03:49 // 26914
Én 6.6-ot toltam a 156-tal ugyanezen az útvonalon, volt benne Novitec box + Sprintbooster :-). 159 esetében ez az első időkben 7,8 körül volt, majd visszavettem a lábamból mert ez nem esett jól pszichésen és letornáztam 7.2-re amolyan tatásan vezetve, ami nem igazán élvezetes. Ha úgy tolom neki mint a 156-osnak akkor 8 fölött van. És nem megy úgy. Azért ez sok. A kerék a 156-on 205/55R15 a 159-en 215/55R16 volt. 156: -200Kg, 159: +20LE.
A 17" kerékváltás nem okozott tényleg számottevő fogyasztásnövekedést, mert a mostani téli garnitúrával is kb ennyit fogyaszt, tehát úgy néz ki, hogy a friss sw okoz némi (~7-8DL) plusz nyáligényt. Vissza lehet tenni a régebbi sw-t vajon????
Okozhat ilyen fogy. növekvő tendenciát, hogy a DPF egyre tömöttebb? Egyébként nem is olyan drága egy DPF, kb 80e Ft-ért hozzá lehet jutni...
A 17" kerékváltás nem okozott tényleg számottevő fogyasztásnövekedést, mert a mostani téli garnitúrával is kb ennyit fogyaszt, tehát úgy néz ki, hogy a friss sw okoz némi (~7-8DL) plusz nyáligényt. Vissza lehet tenni a régebbi sw-t vajon????
Okozhat ilyen fogy. növekvő tendenciát, hogy a DPF egyre tömöttebb? Egyébként nem is olyan drága egy DPF, kb 80e Ft-ért hozzá lehet jutni...
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 20:02:36 // 26913
azért menjél fel az Alfisti-ra és van egy pár hiba a 2.0JTM-re pl az EGR-t szidják "Ruckeln bei 1500/min, schlechter Durchzug (2.0JTDm)" van egy pár dolog amin nem változtattak :( de majd az idő/km eldönti
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:32:25 // 26912
Szerintem érdemesebb. Nagyon úgy néz ki, hogy jó pár dolgon változtattak és ettől csak javult a vas. Apróság, de pl az első ülés támlája más, így a hátul ülőnek több helye van. Aztán a DPF is más, jóval közelebb van a motorhoz.
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:29:42 // 26911
Egyetértek.
Röhej, de ezek a 17-esek jóval könnyebbek, mint a Spider eredeti 16-osa.
Röhej, de ezek a 17-esek jóval könnyebbek, mint a Spider eredeti 16-osa.
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:27:43 // 26910
60 alatt volt darabja, egy "normális" gyártótól származó is van ennyi. A puhaalumínium nem játszik.
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:18:46 // 26909
Annyi különbség azért nincs.
A 156-om (150LE) 6,24-el zárta a 183ezres együttlétünket, a 159-em (170LE) most 75ezer után 6,74-nél tart. Ez pont fél liter többlet egy erősebb motorral.
A 156-om (150LE) 6,24-el zárta a 183ezres együttlétünket, a 159-em (170LE) most 75ezer után 6,74-nél tart. Ez pont fél liter többlet egy erősebb motorral.
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 19:17:21 // 26908
olcsó áron nem igazán de azt kint sem :P
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:11:28 // 26907
"Nem muszàly azért Michlent venni rà," - igazad van. Meg is próbáltam jó párszor mást venni. Aztán mindig a Michelinhez jutottam vissza. Ez az egy, amivel sose volt gondom. Ráadásul 45ezer km-t is elmehetek vele, másfél szezont kibír. (Azért kíváncsi lennék azokra a gumikra, amik újonnan kijönnek 20-30 ezerből 19-ben, de akár 17-ben is. Nekem most épp ezt dobta a net a 19-re.)
Felniből is létezik olcsóbb. Pontosabban nem. Egyet sem talált a gumis, amire garantálták, hogy felmegy a fék miatt. Majdnem lett Replika, de (így utólag) szerencsére elvitték az orrom elől. A gyárival nyugodtan gurulhatok (mint eddig 75ezren át), nem kell félnem, hogy mikor lesz tojás, mint az Alessióm volt anno a 147/156-on. Ha belegondolok anno a végén, javításokkal jóval többe volt, mintha vettem volna gyári felnit a márkakereskedésben. A költség esetleg használttal csökkenthető lenne, de azzal meg isten tudja mi volt. A 159 még fiatal. (Bár a Spiderre megkockáztattam, hogy egy felni új áránál kevesebbért vegyek egy szettet. Ott azért látványosan kisebb az igénybevétel.)
Felniből is létezik olcsóbb. Pontosabban nem. Egyet sem talált a gumis, amire garantálták, hogy felmegy a fék miatt. Majdnem lett Replika, de (így utólag) szerencsére elvitték az orrom elől. A gyárival nyugodtan gurulhatok (mint eddig 75ezren át), nem kell félnem, hogy mikor lesz tojás, mint az Alessióm volt anno a 147/156-on. Ha belegondolok anno a végén, javításokkal jóval többe volt, mintha vettem volna gyári felnit a márkakereskedésben. A költség esetleg használttal csökkenthető lenne, de azzal meg isten tudja mi volt. A 159 még fiatal. (Bár a Spiderre megkockáztattam, hogy egy felni új áránál kevesebbért vegyek egy szettet. Ott azért látványosan kisebb az igénybevétel.)
atesssz17-11-2012 18:36:53 // 26906
vagy érdemesebb lenne már 2.0-ás új motoros dízelt keresni?
atesssz17-11-2012 18:34:16 // 26905
pont ez az, hogy egyáltalán lehet normális 2.4-et találni a magyarországi használtautó piacon?
droberto17-11-2012 18:14:17 // 26904
A minőséget meg kell fizetni. Ha Aftermarket-es Momo-t, vagy OZ-t veszel ott is megfizeted!
Ezek nem hajolnak/törnek el az első úthibánál, továbbá a tömegelőnyük sem mellékes.
Az Alessio és csapata felejtős.
Ezek nem hajolnak/törnek el az első úthibánál, továbbá a tömegelőnyük sem mellékes.
Az Alessio és csapata felejtős.
Imi17-11-2012 16:49:19 // 26903
Kesztyűtartóba.
direttore17-11-2012 16:46:03 // 26902
Persze jók, de árban húzos a gyári ...:)
Boticselli17-11-2012 13:41:45 // 26901
egy kérdésem lenne, hova kell dugni az aux kábelt a kocsiba? :D
droberto17-11-2012 12:49:53 // 26900
Pont azért mert sokat szerelted! :)
Legalábbis nálam ez így működik. Persze csak akkor, ha meghálálja. Anno volt 2 Szaljut csónakmotorom is, no azokat állandóan szereltem, de sose értem át velük a túloldalra. Azokat nem szerettem, hálátlan dögök voltak! :)))
Legalábbis nálam ez így működik. Persze csak akkor, ha meghálálja. Anno volt 2 Szaljut csónakmotorom is, no azokat állandóan szereltem, de sose értem át velük a túloldalra. Azokat nem szerettem, hálátlan dögök voltak! :)))
droberto17-11-2012 12:44:48 // 26899
Ha figyelembe vesszük a kerékméretet (a súlyt már nem lenne igazságos) és a 156 mérőóracsalását akkor szerintem nincs az 1-1,5 l.
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 12:24:32 // 26898
nem vonom kétségbe csak almát nem hasonlítok a körtével :)
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 12:23:36 // 26897
akkor helyesbítek opel, bmw, merci, ford fosvágenkonszern stb gond a DPF, EGR kombináció a bmw-nél, opelnél a szívósor is
nálunk a kormánymű (bár nekem teljesen hibátlan lassan 170e km-nél) máshol pl az olajszivattyú pont az említett VW konszern 2.0TDI-nél és sorhaltnánk a többi márkát is...
nem tudom mennyi egy A4-es használtan de egy fapad fos az 59-hez képest
majd ha lesznek olyan 2.0jtdm-ek amik sokat futottak akkor lesz érdemes nyilatkozni
nálunk a kormánymű (bár nekem teljesen hibátlan lassan 170e km-nél) máshol pl az olajszivattyú pont az említett VW konszern 2.0TDI-nél és sorhaltnánk a többi márkát is...
nem tudom mennyi egy A4-es használtan de egy fapad fos az 59-hez képest
majd ha lesznek olyan 2.0jtdm-ek amik sokat futottak akkor lesz érdemes nyilatkozni
Shadin17-11-2012 12:16:01 // 26896
Érdekes, hogy jobban "kötődtem" hozzá.
GTPeti17-11-2012 12:06:02 // 26895
Igen, ebbe belenyúltál, de ettől még a 156 an bloc nem egy bütykölős autó. Főleg, ha dízel.
Shadin17-11-2012 11:53:36 // 26894
Abba rendesen belenyúltam. 2002. 04. havi volt belül felvarrt kívül nem. Az alkatrészeknek semmi közük nem volt az ePer-hez, azt rakták bele ami éppen a polcon volt. Jó, lehet, hogy kicsit túlzok, mert alapvetően nem volt sok baja. Termosztát, ablakemelő, kieg. fűtés amit soha nem tudtunk működésre bírni, EGR szarakodott állandóan. Ami miatt ráköltöttem még fél autó árát az nem az ő hibája volt. A főtengely bégén lévő szíjkerék el volt fordulva bk. fél foggal, ami a vezérműnél már egy teljes fognak számított, amitől az autó cudar jól ment, de télen nem lehetett beindítani.
GTPeti17-11-2012 11:45:31 // 26893
Mit kellett a 156-odon állandóan bütykölni?
Shadin17-11-2012 11:44:43 // 26892
Vazze! A 156-hoz képest ez egy tökéletes hibátlan (szerelés bütykölés szempontjából unalmas), ámde kicsit nehézkes (bálna). Szerethető autó annak ellenére, hogy ugyanúgy használva mint a 156-ost 1-1,5 lityivel iszákosabb és szerintem kevésbé fürge mint a 115LE-s 156 volt. Mondjuk az enyém a 100KW-os.
GTPeti17-11-2012 11:44:41 // 26891
Hibrid 159 (JTD)=az akkupack a kieg. fűtéseket táplálja, hogy még aznap bemelegedjen a motor
:)
:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
503
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?