Forum >> 159

'''''20-11-2012 13:50:12 // 27064
Nem a gumi méretével van gond,a 17-es felnivel. :-) A 18 jobban mutatna.
droberto20-11-2012 13:02:12 // 27063
Látom volt tapadás.... :)
Dömpi (il dottore)20-11-2012 13:01:17 // 27062
Miért nem szóltál? Megnéztem volna veled! Itt dolgozom a kereskedéstől kb. 200 m-re!
Naponta a kereskedés előtt járok el. A kocsi kb. másfél éve ott áll.
Van laptopom, szoftverem, szkennerem, és még rétegvastagságmérőt is tudok szerezni pillanatok alatt.
Szívesen segítek! Szólj nyugodtan!

A fotók alapján egy kérdés fogalmazódott meg bennem: az enyém csak elöl villanyablakos, mégis multikormány van benne. Ez istt felszereltebb az enyémnél, mégsem multi a kormány. Miért? Netán nyílt a légzsák és raktak bele egy bontós kormányt?
Csabi20-11-2012 12:45:34 // 27061
Üdv Kartársak!

Nyári gumi vételén gondolkodom, viszont ezúttal a gyári méret(225/50/R17) helyett a 235/45/R17 méretű gumikkal szemezek, a jobb kanyarstab. és a sokkal kedvezőbb ár miatt. A kérdés az lenne, h mennyire nézne ki hülyén a -13mm-rel kisebb abroncs a vason, mennyire szembetűnő a méretbeli különbség? Esetleg valaki használ ilyen méretű gumit?
Dömpi (il dottore)20-11-2012 12:45:06 // 27060
Képzeld! 120 LE-s nek van hirdetve, de ha beütöm az EPER-be a motorkódot (937AXA1A) akkor kidobja a motorverziót: M1 1600 TS 16 V 76KW - ami ugyebár 101,86 LE.
Na, most mi legyen?
Valaki ment már ilyennel? Megy úgy mint az 1.6 16V-s Marea? Ha igen jó lesz.
Amúgy a Fiestához képes jobb kell legyen, mert az csak 55 KW (73,7 LE).
Fiesta saját tömege: 1 027 kg
147 saját tömege: 1 200 kg
A Mareám pedig 1 270 kg volt és 103 LE-s.

Vélemény? Megjegyzés? Bármi?
atesssz20-11-2012 12:36:32 // 27059
Ismeri valaki? Vélemények?

Ma megnéztem, a hátsó lökhárító sokkal sötétebb árnyalatú, mint az autó többi színe. Reális lehet a futásteljesítménye?
sas-15920-11-2012 11:32:37 // 27058
nekem még soha nem mozdult el 90 fokról a víz hőmérséklet kijelző, miután egyszer már felmelegedett.
ahogy mondjátok, mintha odaszögelték volna.

1,9-es egy kipufogós gépre lehet dupla krómozott kipuff véget rakatni?
tapasztalat? vélemény? megvalósíthatóság? költségek?

a lökhárítóban a helye ugye meg van jobb oldalon is.

gondolom mindenképp be kellene kötni a rendszerbe, hogy ne csak egy üres cső legyen ott, ami ráadásul télen bután néz ki, mert nem "füstöl".
Csosznorbert20-11-2012 11:17:51 // 27057
90..... elötte pár 100 méterre még 100

röhej az hogy vasárnap reggel fél 10 kor van kedvük ilyenhez
Liquid20-11-2012 10:16:32 // 27056
szép képek :) mennyi lett volna a megengedett?
.......................20-11-2012 10:04:41 // 27055
mennyi volt a megengedett?
Csosznorbert20-11-2012 09:47:11 // 27054
picxxxxsába.......





Szerintetek odaadjam nekik egy körre ha már ennyire csorgatják a nyáluk egy 159-re? :D
Dömpi (il dottore)20-11-2012 09:19:14 // 27053
Sziasztok!
Eddig az EPER-ben ha megdtam a VIN-számot, akkor kidobta a kocsi adatait. Most nem. Nálatok mi a helyzet?
Coolby20-11-2012 08:00:55 // 27052
eddig nekem is, de nekem új termosztáttal nem csinálja... most reggeli csorgásnál is városban tartja tovább a 90-nek mutatott hőfokot.
.......................20-11-2012 07:26:54 // 27051
Nem olyan,tempós menet utàn,autópàlyàs épitkezésnél ,ahol csak gurulok
Nekem is visszahűlt 65 fokra is
Coolby20-11-2012 07:22:18 // 27050
Biztos, hogy +- x fokot is meg fix 90nek jelez, de eddig nekem olyan nagy volt x, hogy jelezte mutató is...
Coolby20-11-2012 07:20:03 // 27049
15e korul volt a termosztat, de Erhard cartars segit neked pontosabbat :-)
Erhard 242 (Pure Energy)20-11-2012 07:04:53 // 27048
nincs mit de akkor nálam is csere érett ezek szerint...
GTPeti19-11-2012 23:03:51 // 27047
"városban, mindenhol mutató szerint szépen tartja a 90 fokot, mintha oda lenne szögelve"
Mert állítólag oda is van szögelve (elektronikusan). Nemrég írta itt valaki, hogy a 159 is (sajnos) olyan, hogy adott hőfok felett, 90-re tapasztja a mutatót és onnantól nem a valós hőfokot mutatja (ami ingadozhat kicsit).
Csosznorbert19-11-2012 22:21:35 // 27046
Mennyibe fájt neked a termo? Nekem cserés lesz :(
Piritu - 1.000.00019-11-2012 21:48:11 // 27045
TS igazából az olajra kényes, Selenián kívül nem tennék/teszek bele mást. Ha volt rendszeresen cserélve és figyeltek szintre, akkor már csak a jelenlegi olajfogyasztás lehet téma. Azt viszont elég nehéz mérni, mert menni kell vele párszáz km-t.
Ha indításnál dízelesen jár, akkor a vezérlésmódosító halódik. (Komoly alkualap, mert ilyenkor illik vezérlést is cserélni.) Minél tovább kerreg, annál hamarabb cserélendő. Kényes még a hideg üzemre, a termosztát hibát nem szereti hosszú távon. Persze érdemes kiolvasni a hibaüzeneteket is, mert LMM/lambda nem olcsó.
Dömpi (il dottore)19-11-2012 21:28:24 // 27044
Na pont ezt vesézgettük vacsránál a feleségemmel. Mondtam is neki, hogy a pecsét egy dolog, kérdés mennyire vette komolyan az előírást az olasz szervíz. Azt viszont nem tudtam, hogy a füzet hátuljába ennek külön benne kell lenni. Köszi a tippet, ezt meg fogom nézni.
Amúgy ma beszéltem az eladóval is. Megmondtam neki, hogy cak akkor érdekel a vas, ha aknára tudjuk állítani és egy szerelő barátommal átnéztük.
Van esetleg valami, amire egy használt TS-nél különösen figyelni kell?
Piritu - 1.000.00019-11-2012 18:52:57 // 27043
A 60-as pecsét nem jelenti automatikusan a szíjcserét. Azt külön be szokták írni a füzet végébe is.
Piritu - 1.000.00019-11-2012 18:50:09 // 27042
A gyertya huszonvalahányzer, de némileg kisebb pénzért van 50 ezres csereperiódusú is. A vezmódosítót csak akkor kell cserélni, ha már kerreg. Ha nincs hangja még kibír egy ciklust.
Piritu - 1.000.00019-11-2012 18:47:59 // 27041
A gyár változtatott a TS karbantartási előírásain. A vezérlés 60 ezrenként cserélendő!!!
A gyertyát ráérsz 100-nál kicserélni, az tudja a százezret.
Imyx19-11-2012 17:40:49 // 27040
Jó kérdés. Én lecserélném, biztos ami biztos alapon. És akkor nyugodtan alszol. Egy hozzáértő szerelő, aki ért hozzá, szemrevételezéssel tud mondani véleményt a vezérlés állapotáról, de ha azt mondja, hogy szerinte jó állapotú a szíj, stb azt gondolom, még így is kockáztatsz.
Ha megvan a gép,majd eldöntöd :).
Dömpi (il dottore)19-11-2012 17:13:10 // 27039
vezetett szervízkönyve van (HSZ27027), a 60ezres szervíz be van pöcsételve ... bár ki tudja az olaszok mennyire vették komolyan?
Imyx19-11-2012 17:10:43 // 27038
Na, ezt még nem hallottam senkitől, köszönöm az infót, ezt jó tudni.
Dömpi (il dottore)19-11-2012 17:10:05 // 27037
vegyes, nézünk mi mindent, ami erősebb az 1,25-ös fiestánál...asszem van miből választani :)

Az asszony több lóerőt akar maga alá ... úgy tűnik én kevés vagyok :)
.......................19-11-2012 16:47:54 // 27036
csökkentett súrlódású a motor ,amit keskenyebb gyürükkel érnek el,
kisebb belsö súrlódás= nagyobb leadott teljesítmény
ez egy bevált gyakorlat a pörgös benzineseknél,
a BMW 330i ,is ilyen

az is eszi az olajat...
Imyx19-11-2012 16:44:34 // 27035
Vagy kopott olajlehúzó gyűrű :). De a TS-re jellemző, hogy csipegeti az olajat magas fordulaton.
Imyx19-11-2012 16:42:13 // 27034
TS motornál 60.000 km-ként kell vezérlést cserélni, (utólag a gyár módosította az intervallumot.) Kalkuláld bele ezt is, ha esetleg 60.000 km-nél nem ejtették meg, ami nem lenne csoda :-).
droberto19-11-2012 16:33:47 // 27033
Miért eszi? Szelepszár szimering?
droberto19-11-2012 16:25:01 // 27032
Ez igaz, de cserében van 8 gyertya és vezérlés módosító, melyek cseréje nem filléres tétel.
Ezeknek nem ismerem a csereintervallumát, de 60 és 100k km közé tenném.
.......................19-11-2012 16:24:37 // 27031
rendszeresen az olajat názegesd, 500 km enként
a nöket ez nem érdekli,
könnyedén nívó alá fut
droberto19-11-2012 16:22:55 // 27030
A múltkoriak nem dízelek voltak?
droberto19-11-2012 16:22:33 // 27029
Ezt benéztem, aszittem' dezső. :)
Dömpi (il dottore)19-11-2012 16:01:01 // 27028
benzines a kicsike - 1.6 TS
nuku kettőstömegű, nuku turbó, nuku DPF :)

ideális a csirkének :) :) :)
Dömpi (il dottore)19-11-2012 15:58:43 // 27027
Elvileg ugyebár a 80e-res szervíz előtt áll:
- első/hátsó fékbetét ellenőrzés (ahogyan néztem, még nem cserélendő)
- levegőszűrőcsere
- motorolaj és olajszűrő csere
- fékolaj feltöltése (én inkább lecserélem)
- elektronika diagnosztikája
- váltóolaj szintellenőrzés (inkább ezt is lecserélem)
- pollenszűrő csere

vezérléscsrét 120e km-nél, gyertyacserét (1.6 TS) 100e km-nél ír a könyv.

Ez azért nem olyan vészes - 60k körül kijön.
A pacskerok egyébként 2011-es évjáratúak és nagyon jó állapotban vannak...kár hogy nyáriak, úgyhogy télit szerválni kall, ha megvesszük.
.......................19-11-2012 14:41:55 // 27026
lendkerék minek kellene?
a még sima,és nem kettöstömegü
droberto19-11-2012 14:02:32 // 27025
Akko' kell neki egy általános átvizsgálás és egy Diag.
Egy nagyszerviz 150-200k + esetleg kuplung és lendkerék. No, meg a váltócipő. :)
droberto19-11-2012 13:54:37 // 27024
Nekem is teccik'! :)
Dömpi (il dottore)19-11-2012 13:40:59 // 27023
Más (HSZ 50086) is nézte már és jónak találta.
Pityukoma19-11-2012 13:36:26 // 27022
Jónak tűnik a képekről. + még ez a kétszínű kárpit nekem speciel még tetszik is. Ja és a 120 lovas ráadásul :-)
Szurkolok.......
Pityukoma19-11-2012 13:33:46 // 27021
Persze, szerintem azzal is megoldhatod nagyhirtelen.
Dömpi (il dottore)19-11-2012 13:27:02 // 27020
Vezetett szervízkönyve van, belü minden okés, sehol nincs olyan kopásnak nyoma, ami az írt km-nél nagyságrendileg többre utalna, és ellenkezőleg sem, azaz nincs túl szép (értsd túl új) állapotban sem, ami arra utalna, hogy újra cserélték volna pl. a váltógombot, vagy újrabőrözték volna a kormányt.

Természetesen, ha megveszem, akkor addig egy fillért sem adok ki a kezemből, amíg aknára nem állítom a kocsit. De ehhez majd valakit magammal kell vinnem, mert ez már meghaladja a tudásom.
droberto19-11-2012 12:51:26 // 27019
Az oszlopsérülésekkel nagyon körültekintőnek kell lenni. Persze lehet, hogy csak nekidőlt valami (gereblye - :)), de nem árt az óvatosság.
Az oszlopok gyakorlatilag bármilyen irányú erős ütéstől sérülhetnek. Pl. a C behorpadhat egy frontális, az autó alját ért balesettől.
Ilyenkor nem árt megnézni az utascella esetleges deformálódását, ajtó/sárvédőhézagok és ajtócsukódás.
Csak annál az egy oszlopnál mértél ilyen magas értéket?
Lehet olyan is, hogy negyedcserés volt az autó. Ezt legkönnyebben az oszlopok belsejénél vagy a lemezek összelapolásánál láthatod (már ha engedi a tulaj lehúzni a gumikédert). A fényezők ritkán dolgozzák csak össze a nem látható helyeken.
A hegesztéseknek és a gyári tömítőanyagoknak mindenhol egyformának kell lennie. Érdemes a másik oldallal összehasonlítani. Ja, és ne légy rest, rendesen nézz/feküdj alá. Alaposan nézd át, mert sok kíntól óvhatod így magad. Ha nem homogén az alvázvédelem, tömítőanyagok, akkor szinte biztosra veheted, hogy komolyabb sérülése volt az autónak.
Egyébként az autó szépnek tűnik a képeken.
A beltér nincs nagyon lelakva? Ülés, kormány, pedálok ajtó?
Szervizkönyv, leinformálás megvolt?
Dömpi, kezdesz profi autónepperré válni! :)
Dömpi (il dottore)19-11-2012 12:25:35 // 27018
Tudomásom szerint nem ott lakik.
Amúgy ismered az ipsét?
droberto19-11-2012 12:20:27 // 27017
Neked kell eldöntened! Én a Fortum készletet 15-ért vettem, fájó kiadás volt. Nem bántam meg!
Bár hozzáteszem, akkor már megvolt a 1/4", és 1/2"-os dugóskulcs készletem.
Most egy beszállítónk ezt a King Tony Ribe fejkészletet ajánlotta.
Dömpi (il dottore)19-11-2012 11:26:39 // 27015
Sziasztok!
Kinéztünk az asszonynak egy 147-est.
Kecskemét mellett, egy Fülöpjakab nevű településen árulja egy fickó, a kocsi kint van egy tanyán.
Olaszból behozott, féktárcsáknak nincs válla, fékbetétek még elég vastagnak tűnnek, hangja szép, törve nem volt (festékréteg mindenütt 090-130 mikron közötti) kivéve a jobb oldali "C" oszlopot. Ott el van tüntetve egy horpadás, festékréteg 620 mikron.
Vezetőülés felőli ajtón a fogantyú nem kopott, minden működik benne!

Ami zavar: ennyiért túl szép ahhoz, hogy igaz legyen! Meg miért dugdossa egy tanyán?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.