Forum >> 159

GTPeti08-12-2012 21:38:34 // 27814
Így van. B)
Az a baj, hogy a valós kábelszínek néha nem egyeznek a kapcsrajzzal. :(
droberto08-12-2012 21:34:07 // 27813
Akkor nem voltam egyértelmű.
Egy példán keresztül mondom akkor: Ha azt látod az eLearn-ban, hogy NR és tudod, azt, hogy ez NeroRosso, akkor tudod, hogy a vasban fekete-piros vezetéket kell keresned. :)
GTPeti08-12-2012 21:23:06 // 27812
A táblázat alsó sora nem ezt mutatja?
Liquid08-12-2012 21:13:41 // 27811
2 gyerekkel is rendben van :) Te gyúrtad túl magad :))
droberto08-12-2012 21:11:22 // 27810
Ezek nem festék színek, hanem a villamos kábelek színei.
Azért lenne fontos, ha élből tudjam, mert így egy kérdés vagy probléma eLearn-ben keresésekor, nem kéne még azon is gondolkodnom, hogy az "L" mit is jelent.
Dömpi (il dottore)08-12-2012 21:01:09 // 27809
"az egyterűben az a pláne, ha 7személyes" - én arra értem a "busz" jelzőt!
Dömpi (il dottore)08-12-2012 20:59:26 // 27808
Hiányzik a listádból az ezüst. Az "GRIGIO", legalább is ez áll az olasz papírokban, meg az E PER-ben
Dömpi (il dottore)08-12-2012 20:56:59 // 27807
Hidd el barátom, neked is elég lesz a 159 SW még a második gyereknél is. Te sem vagy egy égimeszelő :)
Én úgy vagyok vele, hogy mire a gyerkőcök tizenévesek lesznek, adigra csak kijön egy nagyobb SW ... 159-utód, vagy 166-utód.
Dömpi (il dottore)08-12-2012 20:53:31 // 27806
ha egyszer vennék valamit, ami nem alfa, akkor az egy full roncs '70-es vagy '68-as dodge charger lenne, amit a fiammal szépen felújítanánk...persze csak hobby autónak, és az akkori alfáink mellé :)
Esély van rá, mert apám kint és az USA-ban és k*rva sok gyerektartással lóg nem, no meg a kárpótlással az kimaradt 20 évért! Egyszer majd benyújtom cehhet! :)
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2012 20:53:22 // 27805
busz egy Vito, egy Phedra egyterű ...nem ugyan az a kategória a kettő
Dömpi (il dottore)08-12-2012 20:50:17 // 27804
ez is busz, meg az is
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2012 20:39:14 // 27803
semmi probléma amíg nálunk is egy gyerek volt semmi probléma sem volt ... amúgy meg nekem semmi bajom sincs az 59-cel azaz ami volt az a DPF... a futóművet sikerült össze rakniuk az ziher 165e km után egy jobbos felső bánta azért ez már jó teljesítmény
Kazes☻08-12-2012 20:37:54 // 27802
"Seat Alhambra, meg a VW Sharan..." - ezek helyett inkább Fiat! :)
Dömpi (il dottore)08-12-2012 20:28:35 // 27801
Végigolvastam a mai adagot ... még csak most jutotam a gép elé, mert eddig legóhajót kellett építenem a kisfiamnak :)
Na szóval!
159-méret: indulóban a csomagtartóról volt szó, én is arra reagáltam. A hátsó ülésnél a hely annak a függvénye, hogy milyen magas az elöl ülő. Mi ebből a szempontból szerencsések vagyunk, én 172 cm vagyok a feleségem 2-3 cm-el alacsonyabb. Szóval nálunk aki mögénk ül, annak kényelmes...persze nem Skoda Superb, de azért nem is szűkös. Aki meg 180 cm felett van minek vett 159-et? Mielőtt kocsit vesz az ember, gondolja át! (Bocs Erhard)
Fűés: ma teszteltem. -5 fokban indultam, a garázsom fűtetlen és nyitott (igazából egy szín). Eddig mindig az ablakra volt állítva a most az utastér felé csavartam. Kitolatás, és néhány méter megtétele után már kézmeleg levegőt tolt. Ezek szerint akkor van benne előfűtés? Megjegyzem, szerintem egyedüli vagyok közöttetek, akinek full manuális a klímája. Lehet, hogy ezért más?
A feleségem 147-ese már kétzónás digit, de az is rögtön tolja a meleget.
Egyterű téma: SZVSZ za egyterűben az a pláne, ha 7személyes, és még van csomagtér is mindemellett. Ilyen a Seat Alhambra, meg a VW Sharan...de mint mondottam, én nem vagyok buszsofőr. Az alfa lényege a sportos elegancia, robosztus, masszív külsővel. Nekem ez a lényeg...meg az, hogy a 4-sávoson a belső sávban mikor feltűnik az "Arkangyal" a visszapillantóban, mindenki takarodik kifele a szélére!
Aki nem akar alfát, ne vegyen alfát! Nem erőszak! De ha alfát vett, és megbánta, cserélje csendben és ne szekálja előttem! SZVSZ ez egy közösségi oldal az alfa szerelmeseinek, nem pedig a "jól megmondom, hogy szar" című műsor.

(Most a fejemhez lehetne vágni a nyári hisztimet, tudom, de az csak pillanatnyi elmezavar volt a részemről)
Csabi08-12-2012 19:42:48 // 27800
...mehettek...:)
Csabi08-12-2012 19:41:47 // 27799
Szia!
Az alábbi útszakaszokon kötelező a hólánc:

- a 6-os főúton Mecseknádasd és Pécsvárad, a 167-es és 178-as km között
- az 56-os főúton Bártól Baranya megye határáig, a 32-es és 40-es km között
- a 66-os főúton Gödre és Szentbalázs, a 40-es és 48-as km között
- a 67-es főúton Boldogasszonyfa és Simonfa, a 16-os és 30-as km között


Az M6-on nem kötelező a hólánc( a jelenlegi helyzet szerint) , szóval nyugodtan mehetek Bajára... :)
Éjfúria08-12-2012 19:28:40 // 27798
Sziasztok!
Holnap Bajara kene mennem, de az M6on csak holanc-birtokoskent lehet kozlekedni, nekunk meg nincs... Valaki tud SOSben kolcsonadni 17es papucsokra valot?
Csabi08-12-2012 19:08:50 // 27797
Ilyen mélységig nem merültem el benne...Egyébként gyári párnára akarod cserélni?
ALFI15608-12-2012 18:44:41 // 27796
Mert általában mindig ketten mentünk.Pont azért cseréltem mert ha már 4-en mentünk mindig két kocsival kellett menni.
droberto08-12-2012 18:17:32 // 27795
A hiányzó színkodokat be tudjátok írni?



BLACK
N - nero

WHITE
B - bianco

LIGHT BLUE
A - azurro

BROWN
M - marrone

YELLOW
G - giallo

RED
R - rosso

GREEN
V - verde

GREY
H

PINK
S

ORANGE
C

VIOLET
Z

BLUE
L
droberto08-12-2012 18:08:21 // 27794
Így van. Itt látszik az érzékelő.
Itt az ínyenceknek a felépítés:

D070 - ülés alatti csatlakozó
I065 - Kapcsoló (potméter)
M170 - vezérlő doboz
O040A - fűtőpárna (ülőlap)
O040B - fűtőpárna (támla)
és a kapcsolás:

Megmondom őszintén, a kapcsolást egy cseppet sem értem, mert a vezetékszínek a valóságban teljesen mások. :(
Csabi08-12-2012 17:39:36 // 27793
Ne kalandozz el! :) Unalmas lenne az oldal ha mindig a "vezetés öröméről" szólna... :)
Piritu - 1.000.00008-12-2012 17:38:10 // 27792
Már az enyém is jó. Az ambuláns csapágycsere rendbe hozta.
droberto08-12-2012 17:35:43 // 27791
Mert arról nem lehet beszélni, hogy rossz a futómű vagy a motor! :)))
Piritu - 1.000.00008-12-2012 17:33:22 // 27790
Mit lehet tenni, pohártartó már van, az nem lehet téma :-P
GTPeti08-12-2012 17:31:31 // 27789
Azért tök jó, hogy egy olyan autónál, ami a vezetés öröméről szól, oldalakat vagyunk képesek megtölteni az ülésfűtés (+az "egyterűt akarok") témával. Welcome to a new world. :)
Csabi08-12-2012 17:26:50 // 27788
A gyárinak egy viszonylag komoly szabályzóegysége van(NYÁK az ülés alatt), ahogy észrevettem (amikor még működött) a bekapcsolás után egy nagyobb teljesítményen üzemel, hogy az adott szövet vagy bőr is kellő gyorsasággal átmelegedjen, aztán az adott fokozat beállításától függően már csak a hőn tartást végzi. Volt mikor 2es fokozaton már én is vissza akartam kapcsolni mint ahogy Piritu írja, de egy idő után már nem volt olyan meleg, ergo visszavett a teljesítményből és beállt a 2-es fokozatnak megfelelő hőre ami melegebb volt mint az 1es.
A mostani utólag beépíthetőm ennyire azért nem "okos", a kapcsolóval csak simán a reléket működtettem, és adja ki az adott teljesítményt amit egy termosztát szakít meg ha eléri az 1fokozat 25-30°C 2fokozat 40-45°C-ot.
GTPeti08-12-2012 17:18:03 // 27787
Az életben egy dolog biztos...

...olasz autóknál az sem. :)
Piritu - 1.000.00008-12-2012 17:11:34 // 27786
Valami hasonló megoldást sejtek én is.
Piritu - 1.000.00008-12-2012 17:10:52 // 27785
Igen a tempomatot és a multit lehet külön is kérni.
Arról nem is beszélve, hogy országonként, évenként változott a gyári felszereltség.
Hogy példaként említsem a sajátomat. Dist. kivitel, 2010-es széria. A felszereltségi lista szerint járt volna bele automata ablaktörlő, sötétedő tükör, meg még valami. Mire legyártották, már nem voltak benne az alap felszereltségben. (Mondjuk egyik se kellett volna.)
GTPeti08-12-2012 17:08:13 // 27784
"Érzésre termosztát van benne" Feltételezem, hogy a fűtőszál ellenállását méri. Mivel ez egyenesen arányos a hőmérséklettel (meszorozva egy anyagspecifikus állandóval), viszonylag egyszerűen lehet állandó szinten tartani a teljesítményt.
Piritu - 1.000.00008-12-2012 17:05:05 // 27783
Persze nem fér be, mert nincs is Alfád :-P

Mi Bulgáriában 4-en voltunk, kényelmesen.
Piritu - 1.000.00008-12-2012 17:03:53 // 27782
Reggel/este 5 km-t megyünk, az utca végén már melegít. Nekem a bőrt felettébb hamar átfűti. Érzésre termosztát van benne, nem a teljesítményt szabályozza a gomb, mert hiába van órákig 1-esen, nem lesz melegebb. (Lehet, hogy ezen is változtattak a facelifttel? Bár a 156-é is ilyen volt.)
A fűtéskor melegítés meg menet közben tűnt fel. Ha kint meleg van és nem dolgozik az utastér fűtése nem melegít az ülés sem. (Nekem mindig automatán van a fűtés, max. a hőfokot tekergetem.)
Ma próbaként feltekertem 2-re, de 10 perc után visszavettem, mert nem akartam főtt tojásokat. Milyen lehet 3-ason?
mizooo08-12-2012 16:51:16 // 27781
Srácok! A Progression és a Distinctive között mik a fix különbségek? Nézegetem de találtam Progression-nek írt felszereltséget Tempomattal, Multikormánnyal. Ezeket külön kérték bele? :)

Köszi!
GTPeti08-12-2012 15:54:59 // 27780
"Amikor -5,-10°C van (és az ülések is közel ennyire "melegek") akkor nem olyan jó dolog több percig a jéghideg ülésen gubbasztani.."
Én télen mindig kabátban indulok útnak. Negyed óra múlva megállok és pulóverben folytatom az utat.
GTPeti08-12-2012 15:52:34 // 27779
Akkor miért vettél ilyen autót? :)
Kardosdoktor08-12-2012 15:50:33 // 27778
Csikós hórihorgas, 180 cm-es "átlagpolgárokhoz" nem mérhető. :-) Neki való a Mondeo. Winkler vastag Bazsó meg sovány, nekik sem az átlag autó a kényelmes!
Erhard 242 (Pure Energy)08-12-2012 15:49:33 // 27777
biztonság? semmi köze hozzá...egyszerűen a digókra tervezték akik 160cm magasak...
Csabi08-12-2012 15:49:00 // 27776
Amikor -5,-10°C van (és az ülések is közel ennyire "melegek") akkor nem olyan jó dolog több percig a jéghideg ülésen gubbasztani...amíg nem volt ülésfűtésem hasonlóképp vélekedtem azaz szinte feleslegesnek tartottam, de kemény mínuszokban nagyon is lehet érezni, h miért is találták ki...
droberto08-12-2012 15:32:42 // 27775
Bár némileg túlzásnak tartom de Csikósék szerint is kicsi hátul az 59.

Az én véleményem a beltérrel kapcsolatban, hogy számunkra tökéletesen elegendő, de ha lesz 2-3 gyerek, akkor azoknak jobb egy egyterű. Nem feltétlenül a hely miatt, hanem mert az egyterűt a gyerkőcök jobban szeretik, mert jobb a kilátás (nem véletlenül a Multipla az egyik gyerek kedvenc), és akár fel is állhatnak benne (persze nem menet közben). Arról nem is beszélve, hogy csak 2 isofix rögzítési pont van.
Visszatérve a helykínálathoz. Az én 178 cm-hez elegendő, magam mögött is elférek, de ezt már "szabványszerűbben" vezetem mint a Tipo-t, ahol szinte feküdtem. Úgy van állítva, hogy kormány lent és bent, az ülésmagasság legalul, a billentés 3-4 lenyomásnyira, a támlaszög és az üléstávolságot meg úgy állítom, hogy ha a vállaim a támlához hozzáérnek, akkor a csuklóim pont a kormány tetejére essenek.
Az 59 belső mérete a külsejéhez mérten szűk, de aki ezt nem tudja elfogadni, az járjon Mondeóval. :)
Kardosdoktor08-12-2012 15:27:07 // 27774
Sziasztok!
Nekem is elég nagynak bizonyult az SW egy nuova Bravo, előtte meg egy három ajtós Stilo után, bár nekem "csak" egy gyermekem van. Egy Ferrari sport babakocsi, és szintén Ferrari gyermekűlés mellett tökéletesen elférünk egy nyaralalás cuccaival együtt is. A csomagtartó kalaptartóig pakolva és az utastérben nincs csomag! Még egy, vagy két utasnak is van így hely! NEM KELL BUSZ!!! :-)
Üdv: P
droberto08-12-2012 15:17:22 // 27773
"Én sem értem. Az enyémben ugye bőr van. Télen beülök, és fél perc alatt átmelegítettem az ülést." - Ezt én is írtam a blogomban, de ha már van akkor üzemeljen + ne kelljen senkinek magyarázkodni, mert az kellemetlen.
A fűtésnek is kell a bőrnél vagy 4-5 perc, hogy érezhető legyen a hatása. Addigra meg a tested is tökéletesen felmelegíti.
ALFI15608-12-2012 15:14:37 // 27772
Hova ül be 4 személy?Mögém egy gyerek se fér be.
droberto08-12-2012 15:13:44 // 27771
Sok üzemeltetési tapasztalatom nincs az ülésfűtéssel, de te más célokra használod a vasad.
Mivel én javarészt rövid és középtávú utakon használom, ezért én úgy használom/(használnám ha menne), hogy felteszem 3-asra és ha átmelegszik, akkor vissza 1-esre.
Tapasztalataim szerint egyébként az 59 fűtése vagy nem elég nagy teljesítményű, vagy csak a bőrt nehezebben melegíti át, mint pl egy textil FORD fűtése. Ott sokkal hamarabb érezhető.
Azt meg, hogy csak fűtéskor menne, nem olvastam, vagy csak elkerülte a figyelmem.
Mi (hány fok) számít fűtésnek?
ALFI15608-12-2012 15:13:18 // 27770
Teljessen egyetértek!
GTPeti08-12-2012 15:11:24 // 27769
A 159-est nem tágas maxikombinak tervezték (a'la A6 v. E-Klasse), hanem sportos 4 személyes autónak. Egy vele egykorú A4 vagy 3as Touring sem nagyobb.
droberto08-12-2012 15:00:55 // 27768
"a másik vicc ha alá mész az autónak a blokk meg a tűzfal között potom fél méteres légtér van...minek? inkább lenne bent" - Ezen már én is gondolkodtam.
Három oka lehet ennek:
1. A típus fejlesztésénél még nem volt elhatalmasodva a downsizing, és még a válság sem tört ki. A motorteret nagyobb motorok befogadására (is) tervezték.
2. Az alvázat (más egyebek mellett) közösen fejlesztették a GM-el és túl univerzálissá akarták tenni. A túlsúly is ennek a következménye.
3. Biztonság.
GTPeti08-12-2012 14:13:09 // 27767
Én sem értem. Az enyémben ugye bőr van. Télen beülök, és fél perc alatt átmelegítettem az ülést. Pedig még csak vastag nadrágot sem viselek. :)
(Tegnap a cégtulaj fia vitt haza a lízingelt 6-os Golfján. Laza a srác, 0 fokban egy szál ingben közlekedik. :)
(Kieg.: Mo-n elképzelhetetlen lenne, hogy egy 120+ fős cég tulajának a fia - aki pár éven belül átveszi az irányítást - Golffal járjon...)
Piritu - 1.000.00008-12-2012 14:09:32 // 27766
"egyterűt-kell-venni-de-minimum-kombit-mert-gyerek-van" - egyetértek, felesleges hisztinek tartom. A Spider a bizonyíték, ha a maga 110 (!) literes csomagtartójával elég két felnőttnek 10 napra. Ha van még egy-két gyerek minek teherautóval/furgonnal menni?
Piritu - 1.000.00008-12-2012 14:07:02 // 27765
Nem értem ezt az ülésfűtéses problémátokat. Az első hideggel 1-re teszem és nyárig ott van. Sose lesegettem. Csak akkor fűt, ha a fűtés is megy, tehát amikor kell. Különben nem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.