Olvastam! Grat hozzá. Akkor a Wartburgos lett a jó!?!
Jövő héten most már én is foglalkozom a verdával. :)
Forum >> 159
droberto15-12-2012 18:53:10 // 28040
droberto15-12-2012 18:00:28 // 28038
Nyomjál be két 3 mm-es köracélt a CD nyílás melletti lyukakba, és azokat megfeszítve húzd ki a fejet.
Dömpi (il dottore)15-12-2012 17:14:35 // 28037
akarom mondani fejegységet
Dömpi (il dottore)15-12-2012 16:41:14 // 28036
droberto15-12-2012 16:17:38 // 28035
Szép történet! :)
Egészen digitálisan viselkedett az EGR!
Egészen digitálisan viselkedett az EGR!
Csabi15-12-2012 16:08:48 // 28034
Ma végre pont került az EGR problémámra, amit pár oldallal ezelőtt fejtegettem...
A hiba: alacsony fordulaton(2000alatt) alig akart menni felette semmi gond nem volt...valamint néha, indítás után rögtön leállt az autó...hibalámpát nem hozott(a kezdetekben), csak az ECU-ban tárolta a P0401-et...
MES-sel megnézve az EGR nagyon nem úgy működött ahogy kellett volna, nem volt szabályzási tartománya.Vagy kinyitott 100% ! -ra vagy lezárt teljesen:
itt már hozta a "check engine" hibalámpát, az ECU-ban továbbra is P0401
a bekeretezett részen a fordulat kb 2700f/perc volt (4.sebességben) az EGR pedig 100%-ra nyitva, ez akkor érdekes ha még a műanyaglapátos szívósor van beépítve a vasba mert a forró kipuffgázok deformálhatják , vagy akár megolvaszthatják a lapátokat, ami ugye nem jó dolog...szerencsére nekem már a fémlapátos van benne(szervízben leinformálva..gariban cserélték még anno)
EGR csere után, végre szabályoz...max nyitottság 45-50%
A nyomaték újra visszatért az alsó tartományban, jól húz, és mindenki boldog :)
Végül megnéztem a MAP szenzort is,mivel azt még soha nem takarítottam
Őszintén szólva nem is értem, h ez eddig hogyan működött...
Majd egy flakon tisztító spray után...
A hiba: alacsony fordulaton(2000alatt) alig akart menni felette semmi gond nem volt...valamint néha, indítás után rögtön leállt az autó...hibalámpát nem hozott(a kezdetekben), csak az ECU-ban tárolta a P0401-et...
MES-sel megnézve az EGR nagyon nem úgy működött ahogy kellett volna, nem volt szabályzási tartománya.Vagy kinyitott 100% ! -ra vagy lezárt teljesen:
itt már hozta a "check engine" hibalámpát, az ECU-ban továbbra is P0401
a bekeretezett részen a fordulat kb 2700f/perc volt (4.sebességben) az EGR pedig 100%-ra nyitva, ez akkor érdekes ha még a műanyaglapátos szívósor van beépítve a vasba mert a forró kipuffgázok deformálhatják , vagy akár megolvaszthatják a lapátokat, ami ugye nem jó dolog...szerencsére nekem már a fémlapátos van benne(szervízben leinformálva..gariban cserélték még anno)
EGR csere után, végre szabályoz...max nyitottság 45-50%
A nyomaték újra visszatért az alsó tartományban, jól húz, és mindenki boldog :)
Végül megnéztem a MAP szenzort is,mivel azt még soha nem takarítottam
Őszintén szólva nem is értem, h ez eddig hogyan működött...
Majd egy flakon tisztító spray után...
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2012 12:55:46 // 28033
mechanikus hibánál nem is fog a motorkontroll jelezni azért nézesd meg szerelővel a szívósort meg a leömlőt ha már állandósul a rángatás
Kazes☻15-12-2012 12:20:47 // 28032
Az valószínűleg inkább a tervezett avultatás része. Nahogymá' ne legyen semmi... :)
droberto15-12-2012 12:14:54 // 28031
Az előtétellenállás elvérzés elég sok típusnál előfordul. A Tipo is ilyen volt. :(
Liquid15-12-2012 11:52:52 // 28030
holnap megnézem, nem vettem észre semmi furát eddig, pedig a klíma állandóan be van kapcsolva
GTPeti15-12-2012 11:50:19 // 28029
Nagyon jól tetted, hogy kipróbáltad az első fokozatot. Első körben a biztosítékot kéne megnézni. Aztán multiméterrel (aktivált állapotban) nézni a bizt. két oldalán a feszültséget (a negatívhoz képest). Ha nem mérhető 12V (mikor éppen kapcsol a FES), akkor tovább kéne menni a bizt. előtti reléhez és azt szemügyre venni. (Relé kiszed és a tekercs két csatlakozópontja között mérni a feszültséget.)
Nálam sem ment a venti első fokozata, ez attól volt, hogy a motor kissé leégett. Egy JTD-nél simán eljársz így évekig is. (Főleg, ha nem használsz klímát, mert leginkább csak annak kell az első fokozat.)
Ja igen... lehet még az első fokozat előtétellenállása is. Ez a 156-nál pl. típushiba. Maga a "csöves" kerámiaellenállás a 156-nál a venti tartókonzoljába van csavarozva. Nem is biztos, hogy az ellenállás szakadt, lehet, hogy csak a csatlakozója korrodált. (Szintén rendszeres hiba a 156-nál, mert a csati nem vízmentes.)
Nálam sem ment a venti első fokozata, ez attól volt, hogy a motor kissé leégett. Egy JTD-nél simán eljársz így évekig is. (Főleg, ha nem használsz klímát, mert leginkább csak annak kell az első fokozat.)
Ja igen... lehet még az első fokozat előtétellenállása is. Ez a 156-nál pl. típushiba. Maga a "csöves" kerámiaellenállás a 156-nál a venti tartókonzoljába van csavarozva. Nem is biztos, hogy az ellenállás szakadt, lehet, hogy csak a csatlakozója korrodált. (Szintén rendszeres hiba a 156-nál, mert a csati nem vízmentes.)
Liquid15-12-2012 11:44:00 // 28028
megnéztem ma a motorvezérlőt, nincs benne hibakód, ma nem rángatott egyszer sem, a leömlőnél is minden rendben levőnek tűnik.
viszont van egy másik gondom, a FES-sel rápróbáltam a ventillátorra és az 1. fokozat nem kapcsol, mit / hol tudok megnézni, hogy miért nem műxik?
A vízhőfok mutató 90-re van ragasztva ha már üzemmeleg.
viszont van egy másik gondom, a FES-sel rápróbáltam a ventillátorra és az 1. fokozat nem kapcsol, mit / hol tudok megnézni, hogy miért nem műxik?
A vízhőfok mutató 90-re van ragasztva ha már üzemmeleg.
Liquid15-12-2012 11:41:40 // 28027
perpill inkább elfogyasztom a páleszt mert nincs mit tisztogatni :)
GTPeti14-12-2012 23:46:03 // 28026
Vagy te a művelet megünneplésénél tartasz már? :)
GTPeti14-12-2012 23:45:36 // 28025
Azzal az a baj, hogy egyes műanyagok nem viselik jól az alkoholos "kezelést". Emiatt nem kockáztatnék. Minden, ami a lencsén lerakódhat, eltávolítható egy kíméletes moso(gató)szerrel.
Liquid14-12-2012 22:08:05 // 28024
vagy tiszta alkoholt esetleg erős nem machinált házipáleszt
Shadin14-12-2012 20:37:21 // 28023
Jé, most már tényleg oda van szegezve a mutató 90-re.
Csosznorbert14-12-2012 17:15:18 // 28022
Hacsak nem olyan vastagon és sürün fújod, akkor véleményem szerint nem juthat be oda semmi olyan amit Te ápolás céljából fújsz. Ha jól megfigyeled akkor két kis szivacsrétegszerü védlem van az efféle és más porok megfékezésére a lejátszó CD behelyező nyílásán. Persze ez csak az én véleményem. engem szintén izgat az ilyen dolgok belseje. Gyerekkoromban amin csavar volt (szüleim legnagyobb örömére) szétszedtem...... csak szét...
Reméljük hogy a zenecuccod mielöbb rendbe jön. Sok sikert hozzá. :)
Reméljük hogy a zenecuccod mielöbb rendbe jön. Sok sikert hozzá. :)
Dömpi (il dottore)14-12-2012 09:51:19 // 28021
Kösz a tippet! Alkalmazni fogom.
GTPeti14-12-2012 09:34:21 // 28020
NE tisztítóhabot használj (ha még terveid vannak a rádióval), hanem sima mosogatószeres vizet és egy (vagy még inkább több) fültisztító rudacskát. Ez tökéletesen ÉS KÍMÉLETESEN megtisztítja a lencsét.
Dömpi (il dottore)14-12-2012 09:28:14 // 28019
Azt hiszem rájöttem mi baja a CD-lejátszómnak.
Amikor kipuccerolom a kocsit, mindig befújom a műszerfalat spray-vel. Ez sokszor enyhén szilikonos. Ez bejuthatott a lejátszóba. Ha így van, akkor tényleg szét kell szedni és kitakarítani.
Az Informatikus kollégáktól szereztem tisztítóhabot, amit minden ilyen cuccra lehet alkalmazni.
Minden esetre kíváncsi leszek, mit találok ha szétszedem...majd a két ünnep között.
Amikor kipuccerolom a kocsit, mindig befújom a műszerfalat spray-vel. Ez sokszor enyhén szilikonos. Ez bejuthatott a lejátszóba. Ha így van, akkor tényleg szét kell szedni és kitakarítani.
Az Informatikus kollégáktól szereztem tisztítóhabot, amit minden ilyen cuccra lehet alkalmazni.
Minden esetre kíváncsi leszek, mit találok ha szétszedem...majd a két ünnep között.
Tibcsi16614-12-2012 00:33:26 // 28018
Ja, ezt nem érdemes nézni, mert ha ennyire hátratolod, elől senkinek nem ér el a lába a pedálokig. Talán Michael Jordan-nek :)
Tibcsi16614-12-2012 00:24:10 // 28017
Igen, a PROXI ALIGNMENT PROCEDURE pont ezt csinálja, megnézi milyen ECU-k vannak a hálózatban, és beállítja (összehangolja őket) Én mostanában többször csináltam, mert cseréltem az üléseket motorosra, és a tükröket is memóriásra, és minden alkalommal meg kellett csinálni.
alfa147,Gt13-12-2012 22:48:56 // 28016
A CAN SETAP-hoz melyik kábel tud csatlakozni?
droberto13-12-2012 21:41:35 // 28015
Remek hírek! :)
És irigyellek! :)
És irigyellek! :)
Shadin13-12-2012 18:20:36 // 28014
Az van, hogy holnaptól már nagyon ráérek, úgyhogy mekkpróbálok kézifékbowdenporvédőgumi és kiegészítőfűtés ügyben infót szolgáltatni. És végre termosztátot is cserélek. És egyébként lassabban dugul a DPF-em csippelés után.
Shadin13-12-2012 18:12:31 // 28013
Liquid13-12-2012 15:09:10 // 28012
az én 156-omban nincs is CD, sose hiányzott
Piritu - 1.000.00013-12-2012 13:57:11 // 28011
"MES-sel ki lehet írni belőle." - A B&M-t? Mire kell csatlakozni és melyik menüpont? (Nekem még FES van.)
Piritu - 1.000.00013-12-2012 13:56:02 // 28010
Alfát nem a légköbméter/Ft arányáért vesz az ember, arra ott a duster :-P
(Ha belegondolok, hogy a Spider a maga 110 literes csomagtartójával és két ülésével anno újonnan tizeniksz éve pont annyiba került, mint most egy új 159...
Ha ilyet figyeltek volna az emberek sose tudták volna eladni, és sose lett volna nekem sem használtan...)
(Ha belegondolok, hogy a Spider a maga 110 literes csomagtartójával és két ülésével anno újonnan tizeniksz éve pont annyiba került, mint most egy új 159...
Ha ilyet figyeltek volna az emberek sose tudták volna eladni, és sose lett volna nekem sem használtan...)
Piritu - 1.000.00013-12-2012 13:33:58 // 28009
Erről jut eszembe, hogy a 156-ba USB/SD-s rádióm volt. A CD-ről akkor derült ki, hogy nem is szól, amikor 2,5 év használat után Biluxnak beszereltük. Aztán egy pucolás segített. :-))
Liquid13-12-2012 12:52:24 // 28008
A tisztítólemezt nyugodtan kihagyhatod, semmire se jó max. idő és pénz elkurjantásra...
Az a helyzet hogy nagyon minimális az esély arra hogy bármilyen tisztítással megjavul, cseréld le egy USB-s, vagy SD-kártyásra, azzal nem lesz gond
Az a helyzet hogy nagyon minimális az esély arra hogy bármilyen tisztítással megjavul, cseréld le egy USB-s, vagy SD-kártyásra, azzal nem lesz gond
droberto13-12-2012 10:47:46 // 28007
No az ami engem is érdekelne!
Én anno kevertettem egy un. doboz színkártyáról. Nem teljesen lett jó a szín, mert egy picit más a tónusa és vannak benne gyöngyszemcsék. Egyszóval nem lett az igazi.
Én anno kevertettem egy un. doboz színkártyáról. Nem teljesen lett jó a szín, mert egy picit más a tónusa és vannak benne gyöngyszemcsék. Egyszóval nem lett az igazi.
JCsabi13-12-2012 10:34:27 // 28006
droberto13-12-2012 10:24:53 // 28005
"De azért Dömpinek is igaza van abban, hogy a 159 gyári rendszere lényegesen jobb mint bármely más átlagautó gyári "rendszere"." - Ezt mondtam én is a 27970-ben. :)
Dömpi (il dottore)13-12-2012 09:57:17 // 28004
Bizti, hogy fej lesz!
1) Kezdek egy normális tisztítólemezzel (amit vettem az DVD, és nem játssza le).
2) Ha ez nem segít, szétszedem és kitakarítom úgy.
3) Ha ez sem, akkor csere.
Réka 147-ese tökéletesen, minden hiba nélkül lejátssza azt a lemezt, amivel az enyém kínlódik.
Most transzmitterezek...nem olyan jó minőség, de legalább szól.
1) Kezdek egy normális tisztítólemezzel (amit vettem az DVD, és nem játssza le).
2) Ha ez nem segít, szétszedem és kitakarítom úgy.
3) Ha ez sem, akkor csere.
Réka 147-ese tökéletesen, minden hiba nélkül lejátssza azt a lemezt, amivel az enyém kínlódik.
Most transzmitterezek...nem olyan jó minőség, de legalább szól.
droberto13-12-2012 09:06:36 // 28003
Pont a minap foglalkoztunk vele.
Erre a képre önmagában badarság alapozni!
Olvasd el ezt és a 13933-at. :)
Erre a képre önmagában badarság alapozni!
Olvasd el ezt és a 13933-at. :)
Csosznorbert13-12-2012 09:01:53 // 28002
159 elött ippeg egy kombi megane-om volt. ne hasonlitsd össze a kettőt.
Liquid13-12-2012 08:54:40 // 28001
ez a beltér alapvető méretén kívül adódhat abból is hogy pl. a megánban nem lehet ennyire hátratolni az első ülést, és a hátsó ülőlapja is rövidebb.
Nem biztos hogy így van, utána kell nézni.
De alapvetően nem egy kategória, nem érdemes hasonlítgatni...
Nem biztos hogy így van, utána kell nézni.
De alapvetően nem egy kategória, nem érdemes hasonlítgatni...
doby13-12-2012 08:44:31 // 28000
Shadin13-12-2012 08:29:01 // 27999
MES-sel ki lehet írni belőle.
Nekem Bose van benne. Szeretem, ha szépen szól, nem feltétlenül hangosan, de dinamikusan. Gyári állapotában Sokol rádió, szerintem a DSP-t elhangolták. Az A2 tüskéről levettem a 12V-os vezetéket amivel így kikapcsoltam a "Bose" üzemmódot. Átváltott a vonalkimenet "fél hangszóró"-ról szabványos hangszóró kimenetre, amivel elvileg túlhajtom a Bose-t, de egy "tökéletlen" passzív áramkőrrel vissza illesztettem a kimeneti jelet a megfelelő szintre. Kis kompromisszum, de jó mert a Bose DSP nagyon jól kiszűri a zajt és kompenzálja az esetleges torzítást. Ilyen formában visszakaptam a sebességfüggő hangerő szabályozás, a hangszín szabályozás és a loudness funkciókat, ami eddig le volt tiltva. Így be lehetett állítani rendesen. Sokol frekvencia lehúzása és egy kiss bass felhúzása után majdnem tökéletes. Csak kimeneti jel illesztés nem tökéletes, de arra majd a beta2 verzióban ezt fogom alkalmazni:
Kütyü...
A gyári fej mellé B&M nélkül USB-t tenni nem igazán lehet, csak vonal szintű bemenetet, RCA, jack stb. formában.
Nekem Bose van benne. Szeretem, ha szépen szól, nem feltétlenül hangosan, de dinamikusan. Gyári állapotában Sokol rádió, szerintem a DSP-t elhangolták. Az A2 tüskéről levettem a 12V-os vezetéket amivel így kikapcsoltam a "Bose" üzemmódot. Átváltott a vonalkimenet "fél hangszóró"-ról szabványos hangszóró kimenetre, amivel elvileg túlhajtom a Bose-t, de egy "tökéletlen" passzív áramkőrrel vissza illesztettem a kimeneti jelet a megfelelő szintre. Kis kompromisszum, de jó mert a Bose DSP nagyon jól kiszűri a zajt és kompenzálja az esetleges torzítást. Ilyen formában visszakaptam a sebességfüggő hangerő szabályozás, a hangszín szabályozás és a loudness funkciókat, ami eddig le volt tiltva. Így be lehetett állítani rendesen. Sokol frekvencia lehúzása és egy kiss bass felhúzása után majdnem tökéletes. Csak kimeneti jel illesztés nem tökéletes, de arra majd a beta2 verzióban ezt fogom alkalmazni:
Kütyü...
A gyári fej mellé B&M nélkül USB-t tenni nem igazán lehet, csak vonal szintű bemenetet, RCA, jack stb. formában.
droberto13-12-2012 07:36:03 // 27998
Én még ugyan nem próbáltam, de már hallottam róla, hogy a Proxy Algin segít a km óra villogáson.
SZVSZ sokat nem árthatsz vele.
SZVSZ sokat nem árthatsz vele.
Piritu - 1.000.00013-12-2012 07:31:05 // 27997
Tuti van megoldás, csak amíg garis a szekér nem akarok beleturkálni. Majd tavasszal foglalkozom a dologgal (esetleg megkérdezem a szaxervizt).
droberto13-12-2012 07:20:10 // 27996
Erre biztosan van megoldás! Vsz a szoftvert kéne megmókányolni.
Előtte azért megpróbálnám lehúzott állapotban a Proxy Algin (sorba/újrarendezést) a MES-el, ez is segíthet.
Előtte azért megpróbálnám lehúzott állapotban a Proxy Algin (sorba/újrarendezést) a MES-el, ez is segíthet.
Piritu - 1.000.00013-12-2012 06:13:02 // 27995
Piritu - 1.000.00013-12-2012 05:52:26 // 27994
"Blue & Me dobozod, melynek a telepítése sajno nem egyszerű" - Ráadásul kidobni sem lehet. Nekem van, de ha lehúzom a csatiját kiabál a kijelző, úgyhogy visszaraktam és eldugtam a lábtérben. Felesleges súlyként cipelem...
Piritu - 1.000.00013-12-2012 05:49:29 // 27993
Ahogy tapasztaltam a hangszórók gyenge átvitelét (se mélye, se magasa) a rádión korrigálták, hogy tetszetős legyen.
A gyenge hangszórók pont azért feltűnőek, mert amúgy az ajtó akusztikája nagyságrenddel jobb, mint a 156-é. Szinte bármelyik aftermarketes hangszóró jobban teljesítene, csak ahhoz meg csinnbummos a rádió.
A gyenge hangszórók pont azért feltűnőek, mert amúgy az ajtó akusztikája nagyságrenddel jobb, mint a 156-é. Szinte bármelyik aftermarketes hangszóró jobban teljesítene, csak ahhoz meg csinnbummos a rádió.
Piritu - 1.000.00013-12-2012 05:45:37 // 27992
:-)
Bár ha jól látom, már csak kormos maradt a 159-ből.
Bár ha jól látom, már csak kormos maradt a 159-ből.
Tibcsi16613-12-2012 00:37:51 // 27991
Ez így van én is építettem már pár utólagos rendszert. De azért Dömpinek is igaza van abban, hogy a 159 gyári rendszere lényegesen jobb mint bármely más átlagautó gyári "rendszere". Még én is ledöbbentem, hogy elég jól szól. Szerintem alapból az ajtók akusztikája elég jó. Vastag, merev és elég zárt.
A 166 gyárija sem szólt ennyire jól.
A 166 gyárija sem szólt ennyire jól.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
392
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?