Forum >> 159
'''''07-02-2013 17:39:08 // 30390
Szép felnik!Szerencséd,hogy nem nagyfékes verdád van,mert arra nagyon kevés felni megy fel.ET szám és furat osztókör stimmel?
Piritu - 1.000.00007-02-2013 17:29:14 // 30389
Nem azért, az általad mért 70% vs 35% teljesen normális arány. A magasabb hőmérsékletű levegő több párát tud elnyelni. Ha ugyan annyi van benne a magasabb hőmérsékletű levegő relatív páratartalma alacsonyabb. ezért fele a benti. (A relatív páratartalmat mutatja a műszer).
Nyáron 3x fokban a mostani vízmennyiség többszörösét is fel tudja venni a levegő. Annyi ritkán van. (Amit ha a klíma lehűt megugrik 100%-ra, kicsapódik és kicsöpög a kocsiból a víz.)
Nyáron 3x fokban a mostani vízmennyiség többszörösét is fel tudja venni a levegő. Annyi ritkán van. (Amit ha a klíma lehűt megugrik 100%-ra, kicsapódik és kicsöpög a kocsiból a víz.)
droberto07-02-2013 17:22:56 // 30388
Piritu - 1.000.00007-02-2013 17:20:29 // 30387
Te nem szoktad lemosni, mielőtt minden este beállsz? :-OO
irgumburgum :-DD
irgumburgum :-DD
droberto07-02-2013 17:20:09 // 30386
Gondolom azért mert most olvad a hó.
Kitettem du a mérőt a garázs elé 20 percre, 10 centire a nedves betontól és 70%-ot mutatott. Most a szobába 35 van! :) Lehet most elviszem magammal az usziba is! :)))
Egyébként azt mondják, hogy 70-ig optimális.
Kitettem du a mérőt a garázs elé 20 percre, 10 centire a nedves betontól és 70%-ot mutatott. Most a szobába 35 van! :) Lehet most elviszem magammal az usziba is! :)))
Egyébként azt mondják, hogy 70-ig optimális.
Piritu - 1.000.00007-02-2013 17:17:55 // 30385
Én meg örültem, hogy NEM tettek a Párducba, pedig a felszereltség része volt :-DD
Piritu - 1.000.00007-02-2013 17:11:10 // 30384
Most éppen több helyen is 90% felett van az országban. Ha ez a száraz, mennyi a nedves? :-DD
droberto07-02-2013 17:03:17 // 30383
droberto07-02-2013 17:01:05 // 30382
Köszi az észrevételt, még megfontolom.
Kazes☻07-02-2013 16:40:28 // 30381
Látod milyen szerencse! De nem a garázsról van szó, hanem a rossz, párás aknáról, szvsz! :)))))
Tibcsi16607-02-2013 16:36:19 // 30380
Még jó hogy nincs garázsom! Így legalább nem rohad olyan gyorsan a vas a sok párától :):):)
Csaszi07-02-2013 16:27:42 // 30379
Sziasztok!
Hogy egy kicsit félbeszakítsam a fűtött-nem fűtött garázs vitát (amit egyébként jó olvasni, :) és ha már választanom kéne, a nem fűtött mellett szavazok!), megkérdezném, hogy a kerékagy tehermentesítőnek mekkora az átmérője?
Na csak mert találtam egy szépséges alufelni (és ez itt), amiért elindulnék csak nem akarok feleslegesen 250 km-et autókázni!
Hogy egy kicsit félbeszakítsam a fűtött-nem fűtött garázs vitát (amit egyébként jó olvasni, :) és ha már választanom kéne, a nem fűtött mellett szavazok!), megkérdezném, hogy a kerékagy tehermentesítőnek mekkora az átmérője?
Na csak mert találtam egy szépséges alufelni (és ez itt), amiért elindulnék csak nem akarok feleslegesen 250 km-et autókázni!
droberto07-02-2013 16:11:00 // 30378
Lemosom mindig garázsba állás előtt, ha nedvesek (voltak) az utak, vagy ha túl poros!
droberto07-02-2013 16:08:43 // 30377
Melyik része vicces? Még a szerző neve is kint van.
Így van a szellőztetés a fontos, hogy a párás levegő cserélődjön.
Így van a szellőztetés a fontos, hogy a párás levegő cserélődjön.
Liquid07-02-2013 15:49:04 // 30376
tehát a só a problem, nem a "meleg" meg a páratartalom, viszont télen max akkor nem lesz sós ha minden garázsba bejárás előtt lemosod
Liquid07-02-2013 15:47:34 // 30375
vicces egy cikk ez :)
Egyébként benne van hogy a szellőzés hiánya a probléma, de ha ennek hiszek akkor azokon a téli napokon, mikor épp nem fúj szél, és nincs min -10 fok, iszonyúan rozsdásodik akkor is ha kint áll
Egyébként benne van hogy a szellőzés hiánya a probléma, de ha ennek hiszek akkor azokon a téli napokon, mikor épp nem fúj szél, és nincs min -10 fok, iszonyúan rozsdásodik akkor is ha kint áll
Verdesca07-02-2013 15:24:34 // 30374
OK, köszi a tanácsokat, majd dokumentálom a szerelést hátha valakinek hasznos lesz.
Alfonis07-02-2013 15:23:41 // 30373
véleményem szerint 99%, hogy kicsi lesz a venti. A 3 könyök tuti betesz neki ha a 3 m cső nem is. Menni fog vele de tényleg nagyon kevés légmennyiségről lesz szó.
droberto07-02-2013 15:18:07 // 30372
Laikusként végiggondolva elég neki egy 12V.
A tükörben van egy fényérzékelő és egy ki/be kapcsoló.
Ajánlom figyelmedbe az eLeart. Ott meg kell találj mindent (működési leírás, kapcsolási rajz ...stb.) elméletileg.
A tükörben van egy fényérzékelő és egy ki/be kapcsoló.
Ajánlom figyelmedbe az eLeart. Ott meg kell találj mindent (működési leírás, kapcsolási rajz ...stb.) elméletileg.
droberto07-02-2013 15:15:07 // 30371
A fizika miatt. :)
Ha nekem nem hiszel olvasd el ezt, vagy olvass utána német vagy skandináv fórumokon.
Ha nekem nem hiszel olvasd el ezt, vagy olvass utána német vagy skandináv fórumokon.
droberto07-02-2013 15:12:49 // 30370
"nem a fütött garázs miatt rohad a kocsi" - Ezt nem is mondtam!
A fémalkatrészek elsősorban a korrozív savas síkosságmetesítő anyagoktól (legyen az só, vagy bármi más) oxidálódnak, másodsorban a nedvességtől, ami a fűtött garázsban fokozottan jelen van. Arról nem is beszélve, hogy a kémiai folyamatok is gyorsabban végbemennek a nagyobb hőmérsékleten.
A fémalkatrészek elsősorban a korrozív savas síkosságmetesítő anyagoktól (legyen az só, vagy bármi más) oxidálódnak, másodsorban a nedvességtől, ami a fűtött garázsban fokozottan jelen van. Arról nem is beszélve, hogy a kémiai folyamatok is gyorsabban végbemennek a nagyobb hőmérsékleten.
.......................07-02-2013 15:05:57 // 30369
ÉN EZT NEM MONDTAM,
most melyikröl beszélünk?
a belsö tükörröl?
most melyikröl beszélünk?
a belsö tükörröl?
Vermacy07-02-2013 14:57:11 // 30368
Hali!
Ilyen, fényre sötétedős tükröt Én is szeretnék a cabrióba. Elég neki +12V, oszt működik is? Ez nagggggyyyon jó hír...
Ilyen, fényre sötétedős tükröt Én is szeretnék a cabrióba. Elég neki +12V, oszt működik is? Ez nagggggyyyon jó hír...
Liquid07-02-2013 14:46:13 // 30367
mi a rákért korrodálódna jobban akkor ha mondjuk 16 fokra van fűtve a garázs és nem -5 van bent? ennyi erővel nyáron qurvásul kéne korrodálódnia, mivel van vagy 40 fok a garázsomban.
.......................07-02-2013 14:06:03 // 30366
nekem más a tapasztalatom,
nem a fütött garázs miatt rohad a kocsi
hanem az útra kiszórt sótól,
az elektolizises horganyt 5-6 év alatt simán lekapja a csavarokról
nem a fütött garázs miatt rohad a kocsi
hanem az útra kiszórt sótól,
az elektolizises horganyt 5-6 év alatt simán lekapja a csavarokról
droberto07-02-2013 14:01:37 // 30365
SZVSZ a fűtött garázsnak van sok előnye és van hátránya is.
A korrózió szempontjából bizonyosan hátrányos.
A korrózió szempontjából bizonyosan hátrányos.
droberto07-02-2013 14:00:15 // 30364
droberto07-02-2013 13:58:35 // 30363
Télen általában száraz a levegő. Köd általában tavasszal és ősszel van.
.......................07-02-2013 13:55:59 // 30362
szerintem lesz ott kábel,
de ha nem tudsz majd vinni egy +12v ot az olvasólámpáról,
vagy az sincs?
de ha nem tudsz majd vinni egy +12v ot az olvasólámpáról,
vagy az sincs?
droberto07-02-2013 13:55:47 // 30361
Az a gond mert ott 10-13°C-os, magas (talajból származó) páratartalmú levegő van.
Ez a levegő felfele száll és ahol találkozik (fedlapok) a 2-6°C hideg száraz levegővel ott kicsapódik. Továbbá még a garázs ajtaján van erős párakicsapódás.
Az átszellőzést csak egy falon tudom kivitelezni. Egyébként az ajtó alján nekem is vannak szellő furatok.
Ez a levegő felfele száll és ahol találkozik (fedlapok) a 2-6°C hideg száraz levegővel ott kicsapódik. Továbbá még a garázs ajtaján van erős párakicsapódás.
Az átszellőzést csak egy falon tudom kivitelezni. Egyébként az ajtó alján nekem is vannak szellő furatok.
Piritu - 1.000.00007-02-2013 13:52:24 // 30360
Ha belegondolok, hogy a régi garázson csak hullámpala volt. Az sose volt nyirkos, pedig akna is volt benne.
Ellenben a szél behordta a havat a réseken :-)
Ellenben a szél behordta a havat a réseken :-)
Piritu - 1.000.00007-02-2013 13:49:26 // 30359
Én is :-))
Kondenzvíz addig keletkezik, amíg a vas hidegebb, mint a környező levegő és kicsapódik a pára. Utána már nem csapódik ki. Sőt, ha a környező levegő páratartalma nem 100% (köd), akkor még száradni is tud.
Kondenzvíz addig keletkezik, amíg a vas hidegebb, mint a környező levegő és kicsapódik a pára. Utána már nem csapódik ki. Sőt, ha a környező levegő páratartalma nem 100% (köd), akkor még száradni is tud.
Liquid07-02-2013 13:42:26 // 30358
nemhiszem hogy egyértelműen az akna lenne a probléma, mindenestre én lefedném.
Az elszívás akkor lenne jó szerintem, ha azzal velósítanád meg az átszellőzést, tehát a hátsó falnál szívod el és moöndjuk a garázskapu tetejénél kivezeted, de úgy kell qrva hosszú cső, és oda kevés egy 150mm-es kis venti.
Ja és a kapu alsó részére meg kellene vágni lyukat, hogy ott be tudjon menni a levegő
Az elszívás akkor lenne jó szerintem, ha azzal velósítanád meg az átszellőzést, tehát a hátsó falnál szívod el és moöndjuk a garázskapu tetejénél kivezeted, de úgy kell qrva hosszú cső, és oda kevés egy 150mm-es kis venti.
Ja és a kapu alsó részére meg kellene vágni lyukat, hogy ott be tudjon menni a levegő
droberto07-02-2013 13:39:34 // 30357
"Fűtetlen helyen ugyan így folyik, csak napokig." - Én a belső kondenzvizekre gondoltam!
droberto07-02-2013 13:31:36 // 30356
"ventillátorral nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy csökkenteni tudod a páratartalmat," - Elméletben működik. Bár vannak kétségeim nekem is.
Nekem lyukacsos tégla a fal a tető pedig gőzölt beton (panel). Az átszellőztetés nálam nem játszik mert van hátsó szomszédom.
Egyébként nem is ez a gond, hanem az a fránya akna.
A párát direktbe én se érzékeltem, de sejtettem, hogy van, mert a horganyzott csavarokat is elkezdte enni az idő a szortimentben, és aknafedlapok is vizesek voltak alulról.
Szerintem a páramentesítésre jobb az elszívás, mint az elektromos páramegkötő gép.
Nekem lyukacsos tégla a fal a tető pedig gőzölt beton (panel). Az átszellőztetés nálam nem játszik mert van hátsó szomszédom.
Egyébként nem is ez a gond, hanem az a fránya akna.
A párát direktbe én se érzékeltem, de sejtettem, hogy van, mert a horganyzott csavarokat is elkezdte enni az idő a szortimentben, és aknafedlapok is vizesek voltak alulról.
Szerintem a páramentesítésre jobb az elszívás, mint az elektromos páramegkötő gép.
Verdesca07-02-2013 13:28:14 // 30355
Valaki fel tudna világosítani? rám férne a segítség. köszi
droberto07-02-2013 13:23:28 // 30354
Látom szakmabéli vagy. :)
~3 m DN150 cső
3 db 90°-os ívidom
~3 m DN150 cső
3 db 90°-os ívidom
Piritu - 1.000.00007-02-2013 13:14:12 // 30353
Az a fél/egy óra nem hinném hogy játszik. Szerintem sokkal többet jelent, hogy a maradék időben száradhat. Fűtetlen helyen ugyan így folyik, csak napokig. A régi garázsban a Spider néha napokig vizes volt, anélkül, hogy kimozdult volna. Most, hogy az újban néha befűtök még sose volt vizes.
"A legjobb a korrózió szempontjából: a hűvös száraz hely!" - stimmel, csak ilyet nem fogsz találni :-(
Hacsak nem ruházol be a kocsi értékének megfelelő klímát, ami először még jobban lehűti a levegőt, hogy kicsapódjon a pára, utána meg felmelegíti, hogy a relatív páratartalom alacsony maradjon. (Hűtőszekrényekben a nofrost rendszer teszi ezt)
Jelenleg a garázst a kocsi saját melege fűti fel. Az asszony OFF-ja a hatodik telét tölti ott, naponta ki/be járva. Gond nélkül.
"A legjobb a korrózió szempontjából: a hűvös száraz hely!" - stimmel, csak ilyet nem fogsz találni :-(
Hacsak nem ruházol be a kocsi értékének megfelelő klímát, ami először még jobban lehűti a levegőt, hogy kicsapódjon a pára, utána meg felmelegíti, hogy a relatív páratartalom alacsony maradjon. (Hűtőszekrényekben a nofrost rendszer teszi ezt)
Jelenleg a garázst a kocsi saját melege fűti fel. Az asszony OFF-ja a hatodik telét tölti ott, naponta ki/be járva. Gond nélkül.
Liquid07-02-2013 13:08:12 // 30352
ventillátorral nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy csökkenteni tudod a páratartalmat, maga az átszellőzés lehetősége elegendő.
(nekem úgynevezett panelgarázsom van, mindkét kapuszárnyon kb. 30x50 centis rács alul, a hátsó falon pedig fúrtunk ujjnyi lyukakat egy csomót, így átszellőzik, kiválóan megszárad az autó bent. Pedig volt olyan hogy effektíve beázott, mégsem volt pára.)
De ha mindenképp páramentesíteni akarsz akkor vegyél egy rendes elektromos páramentesítő gépet. azzal lehet még elérni valamit.
(nekem úgynevezett panelgarázsom van, mindkét kapuszárnyon kb. 30x50 centis rács alul, a hátsó falon pedig fúrtunk ujjnyi lyukakat egy csomót, így átszellőzik, kiválóan megszárad az autó bent. Pedig volt olyan hogy effektíve beázott, mégsem volt pára.)
De ha mindenképp páramentesíteni akarsz akkor vegyél egy rendes elektromos páramentesítő gépet. azzal lehet még elérni valamit.
Alfonis07-02-2013 13:06:00 // 30351
3m egyenes cső?
Alfonis07-02-2013 13:02:13 // 30350
na hja. 3m az még nem sok. Én azthittem h több.
droberto07-02-2013 12:59:24 // 30349
Ezt én is direkt megkérdeztem, és azt mondták, hogy az adott típus 3m-re még tökéletesen megfelelő.
Alfonis07-02-2013 12:54:44 // 30348
igen. NAgy ipari méretekben persze. De itt valami olyasmiről volt szó, hogy csőben kell a lavegőt szállítani. 150 átmérőn. Ide szerintem nem jó az axiál venti. Mivel nyomást nem igen tud kifejteni. 1 m cső max de ezt írák is a "budielszívó ventikre". Ilyen helyre akkor is RADIÁL KELL! :D ami le tudja küzdeni a csőben lévő ellenállást és annak ellenére még nyom ki levegőt is. Nem pedig visszapörög a lapátokon.
droberto07-02-2013 12:39:28 // 30347
Ezt 100%-ban osztom!
Csak a jót, még jobbá lehet tenni egy kis odafigyeléssel! :)
Csak a jót, még jobbá lehet tenni egy kis odafigyeléssel! :)
droberto07-02-2013 12:38:25 // 30346
És mi van addig míg felmelegszik? Elmondom: a küszöbből csavarni lehet a vizet!
Hogyan tegyük tönkre az autónkat?
A legjobb a korrózió szempontjából: a hűvös száraz hely!
Hogyan tegyük tönkre az autónkat?
A legjobb a korrózió szempontjából: a hűvös száraz hely!
Erhard 242 (Pure Energy)07-02-2013 12:37:57 // 30345
hidd el sokkal többet használ az autónak hogy nem kint van
droberto07-02-2013 12:33:52 // 30344
Így van, majd le mérem azt is!
droberto07-02-2013 12:30:35 // 30343
A garázsban levő pára nagyrészt a nem megfelelően szigetelt (pince)akna miatt képződik.
Egyébként most a szomszéd felől a tető is beázik.
Egyébként most a szomszéd felől a tető is beázik.
Piritu - 1.000.00007-02-2013 12:30:14 // 30342
"egyik axiál venti sem tud nagy levegőmennyiséget megmozgatni" - Mi azért gyártunk párat :-))
stukker198707-02-2013 12:28:15 // 30341
Amúgy azt is érdemes lenne megnézni,illetve nálad otthon lemérni,hogy mi az átlag páratartalom garázson kívül éves szinten,mert ha elhanyagolható a különbség,akkor az erőfeszítésed elég hiábavalónak tűnik....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
517
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?