Forum >> 159

Zselé09-02-2013 19:58:16 // 30514
Sziasztok!

Van valaki, aki pótféklámpát cserélt sw-n? Van egy kiszemelt példány, de nem működik rajta, és utána akarok járni mennyi pénz és sz.pás, ha nem sikerül belealkudni :)
Gábor7909-02-2013 19:06:18 // 30513
Én is inkább a szememnek hittem... aminek nem volt látható nyoma, azt cseréltem én is: olaj, szűrők (gázolaj szűrő is vadiújnak látszott, de azért kapott egy újat, ha már úgyis megvettem)
Majd beszámolok, hogy mi a helyzet a pumpával...
Gábor7909-02-2013 19:03:53 // 30512
Akkor ezt mindenképp ellenőrzöm, köszi a tippet!!
Meg a vízpumpát is... :-/
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2013 18:57:35 // 30511
Skull Cartásnak is ugrált a hőfok nála is ott eresztett ...persze dobok egy képet
Pityukoma09-02-2013 18:56:47 // 30510
Szia, erről ha lesz időd dobnál egy fotót? Így nemtom melyikre gondolsz. Hasznos lenne mindnyájunknak.
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2013 18:56:46 // 30509
én nem hiszek senkinek ...(na jó pár Amoresnak igen) nálam első a vezérlés csere meg az olajok, szűrők autó vásárlásnál
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2013 18:51:54 // 30508
elől megy e alumínium hűtőcső benne egy réz csavarral típusbetegség, hogy ott elereszti a nyomást ezért szoktak HF-ek lenni egyébként...nálam már az előző gazdi kicserélte ..
Gábor7909-02-2013 18:48:49 // 30507
Vezérlést ezen még nem cseréltem... elvileg az eladó tette meg 2010-ben, mikor behozatta magának külföldről, vízpumpával és egyebekkel együtt. Ekkora óra szerint 83ekm volt benne. Mikor megvettem, óra szerint 114ekm. Most 128ekm. Természetesen leellenőriztük a szíjat, külsőre valóban nem tűnt nyúzottnak, így fel sem merült, hogy nem cserélt volna vízpumpát.
Megbízhatónak tűnt, tartottuk még később is a kapcsolatot egy ideig.
Persze ez nem azt jelenti, hogy nem rossz a vízpumpa...
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2013 18:45:33 // 30506
azért ezt így egyértelműen nem jelenteném ki ... ha átég egy hf tömítés ugyan ez a jelenség pl a puntonknál a vízpumpának semmi baja sem volt :P
Tozo09-02-2013 18:44:46 // 30505
Lehet egy szűkítő is elég lesz oda. Egyszerű, olcsó, gyors megoldás.
Piritu - 1.000.00009-02-2013 18:44:20 // 30504
Ezekkel az infókkal kiegészítve már lehet ok is :-(
Gábor7909-02-2013 18:41:37 // 30503
Jaja... olvasomm a véleményeket / ellen-véleményeket.
Szerintem most az lesz, hogy ki lesz takarítva, aztán ha ez ilyen ütemben mocskolódik, akkor jön a kiiratás-lefalazás
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2013 18:39:58 // 30502
mikor cseréltél vezérlést vízpumpát miért nem?
Gábor7909-02-2013 18:36:52 // 30500
Igen... lehet ok és következmény is...
Én mégis okra tippelek, mert sajna korábban is fogyott a víz... csak nagyon elenyésző mennyiségben és azt gondoltam, hogy valahol szivárog... és majd tavasszal kinyomozom honnan. Ezek szerint nem szivárgott... vagy legalábbis nem kifelé :-)
Illetve a túlmelegedés pénteken történt, viszont korábban is volt arra utaló jel, hogy víz van a hengerben (2x volt, hogy nem volt hajlandó tekerni az önindító, valamint többször izzítógyertya hibajel úgy, hogy semmi bajuk a gyertyáknak/relének/kábelnek)...
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2013 18:36:20 // 30499
nincs megfelelő hűtés nem kilencven fokon lesz hf ...szóval annak az első jele hogy forralja a vizet...utána lesz csak hf-es a vízpumpától
Piritu - 1.000.00009-02-2013 18:14:13 // 30497
"Szóval vagy hengerfejes, vagy - jobb esetben - csak tömítés..." lehet, hogy ez már a túlmelegedés következménye :-(
GTPeti09-02-2013 17:48:09 // 30496
"nincs megfelelő hűtés (annak minden következményével)" :((
GTPeti09-02-2013 17:43:24 // 30495
A szívósor-elkoszolódáshoz: Sokat volt téma az EGR, két csapat van a topicon belül: a gyári-megoldás és a kiiratás(+ledugózás)-pártiak.
Tozo09-02-2013 17:43:24 // 30494
De akkor nem kellene a hengerből jönnie a víznek. Ott nagyobb gond lesz egy vízpumpánál szvsz.
GTPeti09-02-2013 17:42:16 // 30493
Vagy elforog a vízpumpa kereke a tengelyen, és emiatt nincs megfelelő hűtés (annak minden következményével). A cartársnál is ez volt.
Gábor7909-02-2013 16:55:00 // 30492
Na így jártam:
Tegnap autópálya 150-160km/h, egyszer csak jelez, hogy a víz felforrt (mutató függőlegesben). Lassítok 80-90-re, nincs változás. Majd egyszer csak gondol egyet és leesik 90-re... és ott is marad. Gondoltuk termosztát, így sürgősben vettem is egyet.
Ma délelőtt kicseréltük... a régi fel volt akadva. Furcsa volt, hogy a hűtővíz igen-igen kevés volt benne, de gondoltuk: elfőzte (vagy ilyesmi :-)).
Összeraktuk, indítok: kettőt teker, majd semmi (ezt már korábban is írtam, hogy 2szer produkált ilyen tünetet... viszont nem lehet aksi, mert a rádiót meg a belső ventillátort nyomatta). Még 2x megpróbáltam, ugyanez történt. Fater mondta, hogy akkor ezt abba kéne hagyni, mert sajna víz van a hengerben és a dugattyűú nem bírja összenyomni a hengerben lévő vizet, ezért megáll. Kivette az izzítógyertyákat, ráindítóztam: úgy fújta az egyik henger a vizet, mint a gejzír :-(((
Szóval vagy hengerfejes, vagy - jobb esetben - csak tömítés...
Adalék: benéztünk a szívótorokba: ennyi lerakódást még sehol nem láttam egy helyen... szal lehet azt is takarítani... bár ez a kisebbik baj :-(
Gábor7909-02-2013 16:47:36 // 30491
Nekem is a hátsó volt teljesen színtelen (gyakorlatilag aluminimu színű volt), most cseréltem. Az első egyelőre tartja magát, igaz, a lakk már megpattant rendesen... szal úgy néz ki ez változó :-/
Persze lehet az elsőt már cserélték, de a hátsó akkor is gatya, pedig kb. annyi idős az autóm, mint a tiéd...
Dömpi (il dottore)09-02-2013 15:59:30 // 30490
Ma megnéztem az átlagom otthonról, kitolatással együtt a szupermarketig. 0,8km, 22,5 l/100km.
Vicces. Amúgy a munkábajárásos 15 km-es etopokon a sebességhatárok betartása mellett 5,2 l/100 km, a saját tempómban 6,5 l/100 km.
GTPeti09-02-2013 14:28:34 // 30489
(Én Bosch-ra tippelnék.)
direttore09-02-2013 13:53:29 // 30488
Hali!

Valaki meg tudná mondani, a 2.4 jtdm milyen izzítógyertyával jön ki gyárilag? champion?
Liquid09-02-2013 13:38:34 // 30487
Gratula!, csatlakozom Petihez, dobj fel pár képet
GTPeti09-02-2013 13:28:28 // 30486
Grat. hozzá! Majd pattints fel képeket!
Tozo09-02-2013 13:26:45 // 30485
Grat az új vashoz!
Takarítás után majd szórj fel pár képet :-)!
Erhard 242 (Pure Energy)09-02-2013 13:19:38 // 30484
megjött a Phedra :) Első blikkre fasza kis busz lesz csak kell egy varázsgarázs szerintem az 5év alatt soha nem pucolták ki :( hátul a két sarkát meghúzták műanyag a sárvédő amúgy egyben van ...jah csak 4cm-rel hosszabb mint az 59 ebben elférek magam mögött :P
Piritu - 1.000.00009-02-2013 12:40:20 // 30483
Bocs, a 2,2 kétszer lett meg :-)
Piritu - 1.000.00009-02-2013 12:37:06 // 30481
Pár 159 teszt, a szieszta alatti olvasgatáshoz:
- 1,8 TBi
- 2,0 JTDm
- 2,2 JTS
- Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm - BMW 320d Touring - Honda Accord 2,2 T
mizooo09-02-2013 10:01:24 // 30480
Köszi megpróbálom szétbombázni a tokot majd, eléggé integrált a cucc :) mivel 2500 Ft volt neki merek állni bűvészkedni benne kicsit.
Shadin09-02-2013 09:49:46 // 30479
Hi, nem tudom, h mi változott a pici adapterben, de nekem anno ezt kellett módosítanom. Pontosabban, ha van a 6-os és a 14-es láb között az az ellenállás, akkor ki kell szedni, a többivel ne foglalkozz. Továbbá az interface kábel (A1) leírást követve át kellett kötni az 5-öst a 9-esre is, hogy minden MES funkció működjön.

A tévedés jogát fenntartom a Te esetedben, de nekem ez kellett, hogy működjön :-)
mizooo09-02-2013 09:19:06 // 30478
Az előbb próbáltam a mini ELM327-et Androidos, Torque progival is. Nem tud a kütyü kapcsolatba lépni az ECU val. Azon gondolkodtam, hogy áthajtok rajta párszor és hagyom a napon érlelődni kicsit :)
mizooo09-02-2013 08:30:39 // 30477
Hétvégén a rövid utak alkalmával 7 lityó lett az átlag, 5 nap alatt 6.4-re tudtam levinni. Pár kigyorsítással.
droberto08-02-2013 22:31:11 // 30476
Ma sikerült kicsiholnom egy 13,3-es átlagot a vasból, 7,7 km-en. :)
Egy helyben járatás nem volt, viszont 16x indítottam el. Ami az üzemidőt illeti: Hajnalban, kettőkor és este, 10-10-10 percet ment.
Ja és a tempó: √2 volt végig.
droberto08-02-2013 22:25:55 // 30475
Az 1.9, 6,7-7,5-öt fogyaszt normál használat mellet vegyesben.
droberto08-02-2013 22:08:32 // 30474
Nem rossz felszereltség...
Erhard 242 (Pure Energy)08-02-2013 21:39:46 // 30473
nekem akkor evett 9.6-ot mikor a németeknél 200 alatt nem igazán mentem 600km-en keresztül
DrPulzis08-02-2013 21:28:43 // 30472
A 14 liter talán túlzás, illetve nagyon sportos vezetésre utal. De a 10 liter vegyes fogyasztásban realis. Sajnos a teljesítményhez üzemanyag is kell.
Erhard 242 (Pure Energy)08-02-2013 21:05:54 // 30471
melyik benzines turbós fogyaszt keveset? egyik sem.....az ismerősöm TBi-je inkább 10-14 között eszik
DrPulzis08-02-2013 20:57:07 // 30470
Nekem meg nem sikerült a TBi-t városon kívül 9.5 alá vinni. Városban pedig sok dugóban araszolástol inkább 10 fölött. De autópályán (konstans 130-cal az alföldön) talán be lehet menni 9 liter alá is. Az FPT 1.8-as turbó motorja igen jó, korán és egyenletesen jön a nyomaték.
Csak sajnos nem fogyaszt keveset :( de egy igazi örömautó:)
Erhard 242 (Pure Energy)08-02-2013 20:55:06 // 30469
ez hülyeség az autóm hátulját süti szinte 90%-ban a nap annak a jelnek semmi baja az elsőt már cseréltem...a kavicsot nem bírja, a lakk kap egy ütést télen meg a víz, fagy elintézi miután nincs rajta a lakk utána jön a nap...
Piritu - 1.000.00008-02-2013 17:43:27 // 30467
Innen le tudod tölteni kocsi használatiját, abban megtalálod a 260. oldalon. :-)
Piritu - 1.000.00008-02-2013 17:41:12 // 30466
Fontosabb lenne a gumiméretet tudni :-)
(Az oldaladon sem találom.)
ethanol08-02-2013 17:28:25 // 30465
TBI pályán 9-10 liter, városon kívül 7.5-8 L/100 km.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.