Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)14-03-2013 09:52:26 // 32570
komolyan azon gondolkodom hogy Alfa159, Tibcsi és rajtam kívül van olyan 2,4 tulaj aki nem küzd az autójával? Mondjuk nekünk szinte minden ki van írva....
Coolby14-03-2013 09:31:55 // 32569
Nekem is ez a tapasztalatom a fékkel az enyémen, de először ezt édesapám Vectráján vettem észre, ott is ilyen. Mondjuk padlóig nem megy be, tehát bőven felette van és nem lehet úgy erőszakolni, hogy ne legyen fékhatás...
Coolby14-03-2013 09:29:10 // 32568
sziasztok! megint vidéken van a vas, ma délután állnak neki tőcsavar szerelésnek. Tegnap délután ment a kocsi klímáshoz, leengedték a gázt (valami 760 gr volt benne, úgyhogy utántölteni nem kell, azt mondták), meg ha már ott volt, kértem egy komplett klímatisztítást, mert néha már elég állott szag jött a rendszerből...

most ujjaim keresztben, hogy tőcsavar csere sima ügy legyen... múltkor szerelőnél a Vectra C nem okozott nagyobb meglepetést, mondjuk letört csavar nem lógott ki, így megfúrták a csavart, majd egy kúpos menetvágó szerű valamivel belemetszettek és kitekerték, szóval megoldották szuperül. Ha leömlő nincs vetemedve, akkor nem félek, mert a többit megoldják simán...

a múltkor említett nyiknyik hangot is mondtam, hogy térképezzék, de édesapám hazaútján egyszer sem hallotta, ráadásul most hidegebb van, szóval tutti nem fog jelentkezni, így meg nehéz lesz megtalálni.
Adam9013-03-2013 17:26:29 // 32567
Igazából csak fékbetétet kéne cserélni most, de kb 1 év mulva tárcsát is (addigra közel 100 lesz benne). Lehet érdemesebb lenne várni addig a betéttel is és egyben cserélni őket. Rizikós lenne kétszer külön külön szétszerelni és cserélni..

Amúgy remélem nem lesz egy 156 ára :D
stukker198713-03-2013 15:11:12 // 32566
Rájöttem:)
.......................13-03-2013 15:10:12 // 32565
szokott mögötte lenni DS vagy SN ;az a jobb vagy bal oldal,
és a lényeg a véltoztatás száma pl.:d12825
ha felé mész az egérrel kiírja a változtatás infót
stukker198713-03-2013 14:50:21 // 32564
Sziasztok!

MEg tudjátok mondani,hogy EPERBEN 1 adott alkatrészhez hogy tartozhat több cikkszám is?

Hogyan lehet így ezeket megkülönböztetni egymástól,ha lényegi információt nem kapunk róluk?
Vermacy13-03-2013 12:42:35 // 32563
Hali!

"1 hónapja vittem nagyszervizre a verdát, egy rakat pénzt ott hagytam. Olajcsere, vezérlés csere, új féktárcsák-fékbetétek; kormánymű csere (sajnos kellett) és elektromos bekötése a vonóhorognak. Egy 156-ost tudtam volna venni az árából, de nem is ez a lényeg, hanem!!!"

Nálam ez volt és azóta ezekkel a tételekkel nincs gond. Bár a fék nem indokolta a tárcsacserét, de 100-hoz közel már nem akartam kockáztatni. Gyárit rakattam bele, nekem az bevált.
Némi gondom van, vszínűleg szervizben szúrtak el vmit, turbó bekapcsolás alatt nem megy, nincs nyomaték. Cartársak javasolták, hogy EGR pillangószelep környékén nézzek körbe, de még nem jutottam el odáig...

Sok sikert a nagydolgokhoz...
Vermacy13-03-2013 12:37:51 // 32562
Sziasztok!

Köszönöm a hozzászólásokat/segítségeket a turbónyomás alatti erőtlenséghez.

Írtátok, hogy EGR-nél pillangószelepről leesett, nem rakták vissza rudazat okozhatja a jelenséget. Ezt otthon meg tudom nézni avagy feltétlenül szervizes dolog lesz?

Előre láthatólag csak most Pénteken fogok ráérni, mert húzós időszak következik!

Köszönöm!
Csosznorbert13-03-2013 10:21:54 // 32561
Nekem meg ugye kb. 30k km után esett szét a waterpmp.
Ruszi13-03-2013 10:14:41 // 32560
156er12-03-2013 22:54:15 // 32559
The Espera Sbarro School of Design has developed a new hybrid car. The Ecologic Vehicle is built to run in the Monte Carlo New Energy Rally.

TECHNICAL SPECIFICATIONS
COMBUSTION ENGINE
Engine : V6 from PSA 210hp
Drivetrain : Rear wheel drive
Gearbox : Manual, 5 gears

ELECTRICAL
2 electrical motor : DC Brushless 2×100 kW – 2×750 Nm
Drivetrain : 1 motor by front wheel without gear reduction
Battery : LFP – 24 kWh
Motor Controller : MicroAutobox dSPACE
156er12-03-2013 22:53:42 // 32558
REACT’E.V. concept by ESPERA Sbarro team :)

hybrid valami:)
droberto12-03-2013 21:14:22 // 32557
Ez hatalmas visszalépés.
Lehet, féltek, hogy ezt is lemaciarcozzák.
Az eredeti pedig ütött volna.
ToniT12-03-2013 20:48:40 // 32556
Szia droberto!

A kicsi középen/felül tartja a motort (2 van belőle ha jól tudom), míg a nagyobbikból is kettő, ezek közül a a jobb oldali ment tropára nekem, ezt pedig teljesen alul, középen lehet megnézni, a motor aljának közvetlen közelében.

A féltengelycsukló nem is igazából kotyog, hanem kézzel megfogva a teljesen éphez képest "mozgatható", legalábbis nálam így volt ami azt jelenti, hogy hamarosan kimúlik, de most még csak tüneti problémákat produkál.

A videóra csak azt tudom mondani, hogy nálam a kerekek mindig stabilak voltak így nem gondolom hogy az a belső csukló miatt ilyen.

Üdv, Toni
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2013 20:43:56 // 32555
jah az első lámpája elég bamba
droberto12-03-2013 20:42:25 // 32554
Valami japán tuning kreha? :)
droberto12-03-2013 20:41:21 // 32553
Köszönjük a beszámolót! Azt hiszem sokan irigyelhetünk.
A 4C lámpatesje viszont SZVSZ sokkoló, finoman szólva sem tetszik. Nem értem, hogy ez kinek az agymenése volt. Mi szüksége van egy ilyen gyönyörű autónak egy ilyen bazári, tuning jürgenes lámpára???
Reméljük jövőre Frankfurtba már a Giulia is ott fog állni! :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2013 20:35:34 // 32552
és a kakukktojás kitalálja valaki mi ez, a fényszóró ismerős :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2013 20:30:27 // 32551
kint volt a 4C a Mito meg a Julis és ennyi....jók voltak a csajok :) sokan nézték a 4C-t elég pici autó de szép lett

droberto12-03-2013 20:27:11 // 32550
Grat a hiba detektálásához!
Elmondod, hogy ezek melyik (motor melyik részén levő) tartóbakok?
A féltengely csukló kotyogás miben merül ki? Hogyan detektáltátok a kotyogást? Én még nem néztem meg, hogy nekem ez a váltótól ilyen, vagy a belső csuklótól.
droberto12-03-2013 20:22:05 // 32549
Ha hullámzik, lehet szívósor, áramláskorlátozó szelep, no meg EGR is. Bár ez inkább a 2007 előttiekre jellemző.
droberto12-03-2013 20:19:23 // 32548
Az tényleg különleges év volt, mert az öregek és az utódok is jelen voltak.
Most: MiTo; Giulietta; 4C; és Gloria (+ a 8C meg a 8C Spider ha kint voltak)
Egyébként mi volt a benyomásod az Alfa standról és a 4C-ről?
ToniT12-03-2013 20:16:59 // 32547
Üdv Urak!

Nos, a helyzet a következő: tegnap az első alkalommal csak rövid próbakör és alánézés volt, féltengelycsukló kotyog, így reméltem elkönyvelni, hogy ebben és csak ennyiben maradunk. Ma másik szerviz (DrPulzis, ezúton is köszönöm az ajánlást, legközelebb fel fogom keresni a Wildbergieket, ők vannak hozzám elérhető közelben), próbakör, az autó felemelése, és most már éles teszt is. Én az autóban, egy barát és két szerelő lent. Szokásos gyakorlat, mint például kormánytekergetés, gyorsítás ~2500-ig 1-4. sebességben, majd egy kis kuplung "rugdosás", amik után a probléma végképp kiderül.

Pár hete külön megkértem az egyik barátom, teszteljük kicsit a motortartó bakokat, túráztassuk, hirtelen gázadás, ő meg figyelje árgus szemekkel. No semmi lényegest nem tapasztalt, most viszont főleg a kuplunggal való játékkor a motor majd kiugrott a helyéről, amit bár én magam személyesen nem, a barátom lentről tökéletesen látott. Kettő darab motortartó halt meg, melyek így néznek ki:





Erhard 242 (Dark Side), tudnál ebben segíteni nekem?
Adam9012-03-2013 19:39:58 // 32546
kösz az eddigi válaszokat.

Ez a beremegés téma engem is érdekelne.
Hasonlót én is tapasztaltam, erőteljes gyorsításkor, 100-120 között.
Fokozatos gyorsításkor semmi jele.

Másik furcsaság amit csak télen tapasztaltam (utóbbi hetekben nem), hogy parkolóból való kiálláskor mintha valami fogta volna a kerekeket és nehezebben mozdultak csak ki álló helyzetből(egyenes kormánynál előre vagy hátra gurulás esetén).

Illetve ha parkoltam ki és "ütközésig" tekertem a kormányt akkor pedig mintha valami hozzáért volna valamelyik kerékhez, és kisebb rángatást produkált.
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2013 19:17:18 // 32545
a gyári vízpuma gagyi nem bír ki 100e-et sem nagy átlagban nem érdemes várni vele
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2013 19:11:31 // 32544
akkor számoljunk mondjuk a 2005-ös genfi kiállításon... 147, 156 +sw, 166, 159, GT esetleg valami koncepció ...ez 7
Csabi12-03-2013 18:13:09 // 32543
Amikor a hűtővíz elérte a mutató szerinti 90°-ot akkor kinyitott, de túlságosan...ekkor az visszahűlt 70-80°-ra. Állandó terhelésen tartotta a 90-et, de ahogy levettem a gázról a lábam ment is vissza a mutató.. még a mínuszokban talán elfogadható, de akkor is csinálta amikor 15°volt kint.
Most oda van szögezve a 90°-ra,ha egyszer eléri ott is marad míg megy a motor :)
☻SKULL☻12-03-2013 18:00:01 // 32542
mi volt a gond a termosztátal ?
droberto12-03-2013 17:07:43 // 32541
Lehet, hogy neked lesz igazad, mert ezt, a GM-es Holden V6 + Alfa hengerfej kontextusában olvastam. (Közös motorfejlesztés.)
A 2.0 és az 1.6 JTDm2 legjobb tudomásom szerint, már FPT, azaz Fiat Powertain Technology. :)
Csabi12-03-2013 17:02:07 // 32540
Vagy
FGP=Fiat Group Purchasing :) most akkor melyik?
droberto12-03-2013 16:56:48 // 32539
Kíváncsi lennék a többi márkára, hogy azok passzolnak.
Anno a Tipo-n is cseréltem, és azon meg egyel több lyuk (menetes furat) volt, mint kéne. Kapott egy szép csavart a temosztát és jó lett.
5 évesen tényleg nem szabadna tömegesen tönkremennie a termosztátnak.
droberto12-03-2013 16:52:04 // 32538
Tudjátok mit jelent az FGP? Most világosodtam meg.
FGP = Fiat GM Powertrain
droberto12-03-2013 16:51:50 // 32537
Korábban erről beszéltünk, hogy-hogy lehet...
Csabi12-03-2013 16:41:15 // 32536
Üdv!

Ma megejtettük a termosztát cserét...mint írtam a Gates,Vernet, típusúak nem beszerelhetők a 2,4-ekbe...Behr már igen, azaz a gyári...
A bal oldali a Gates,a jobb oldali a Behr...ez a minimális eltérés már elég ahhoz, h problémát okozzon.


A másik gondolat pedig a gyári alkatrészekre,és azok árára vonatkozik:
Ha megrendeltem volna a gyárit szervizből akkor az
~28.000Ft körül lett volna(BEHR)

Viszont ha kereskedésből veszed ugyanazt kapod csak éppen ~10.000-ért(persze itt nagy a szórás)
a gyári szám ki van ütve a házról és ennyi

a gyári
Dömpi (il dottore)12-03-2013 16:16:38 // 32535
Én azóta hallom ezt amióta megvan, és nem tudok rájönni mi az.
Nekem már volt cserélve 2tömegű, meg kuplungszett is, de a hang maradt.

Egyébként 2000 rpm felett sem múlik el, csak annyira elhalkul, hogy nem hallod. Én ezt akkor vettem észre, amikor javításon volt a fejegységem és így nem volt tökéletes a hangszigetelés a motortér felől.

Amúgy én azt hittem, hogy a 8V-nek ilyen hangja, de a tiéd 16V.
Dömpi (il dottore)12-03-2013 16:12:19 // 32534
Nem tudom, én óra szerint 118ezer km-el vettem (a valóságban ki tudja?), óra szerint 122ezernél lett cserélve a vezérlés először. Még a gyári volt benne, csavarok érintetlenek voltak.
Jó kocsi ez! Bírja ez! :-)
Angelo Bianco12-03-2013 16:10:05 // 32533
Sziasztok!

Egy kis tapasztalatra, véleményre, hozzáértésre lenne szükségem... :D 4 hete vettünk egy 159 1.9 JTDm 16v autót. 80E km van az autóban és több mint valószínű annyi is lehet!
Minden OKÉ, nagyon jó, rendben van.
Csak annyi zavar hogy a váltó (difi) - kuplung - lendkerék felől főleg egyes és kettes fokozatban lassú gyorsításkor (1000-2000 ford/perc között) ilyen lüktető, pulzáló zörejt, morgást hallani. Talán a hangot a csapágyas kerékhez tudnám hasonlítani, de tuti h nem az mert a fordulatszám fügvényében változik, növekszik. Amúgy a váltó olaj rendben, semmi folyás, a hangon kívül semmi rendellenesség!
Kérdezősködtem már itt is ott is kézzelfogható választ sehol sem kaptam... Szinte mindenhol azt mondták h Alfa (ilyen zajos)!
Ezért fordultam ide, elvégre itt mindenki ilyen autóban ül! :) Tehát a kérdésem: tényleg csak vmi kis mechanikai zaj lehet ez, hallottatok-e már ilyet vagy teljesen hangtalanul működik...?!?!?!
Válaszokat előre is köszi.
Dömpi (il dottore)12-03-2013 16:09:53 // 32532
Mondom, hogy nem ráz, hanem beremeg...igen lehet úgy is mondani, hogy hullámzik egy kicsit.
Miért?
droberto12-03-2013 16:01:33 // 32531
Ráz a verda, nem hullámzik a gyorsulás?
droberto12-03-2013 15:59:56 // 32530
A vízpumpa veszélyes. Ha jól emlékszem DrB-nek szállt el 70k környékén.
droberto12-03-2013 15:57:44 // 32529
Sohasem volt modelldömping az Alfánál. 2-3 max, 4 típus.
Azért a 4C most felemeli a márka ázsióját rendesen.
Abban egyet értünk, hogy nagyon kéne már egy középkategóriás és egy nagy kategóriás modell.
.......................12-03-2013 15:44:21 // 32528
inkább cseréltesd ki a vezérlést,
abból nem lehet baj,
gyári szettel elmegy 100ekm ert utána,
többen nem érdemes
'''''12-03-2013 15:17:41 // 32527
Nekem már 75.000km-nél beszart.Jobb azt cserélni.
Dömpi (il dottore)12-03-2013 15:12:19 // 32526
Ha tényleg 83ezer van benne, akkor a vezérléssel ráérsz, 120ezernél kell csak cserélni.
stukker198712-03-2013 14:49:13 // 32525
térítés nem kell:)
stukker198712-03-2013 14:48:08 // 32524
Az első,de legfontosabb lépés az,hogy térítés ingyen és bérmentve átadod nekem a Ti felni szetted,ezzel jelentősen kímélve a magyar utak viszontagságaitól az autód futóművét...:):)
Adam9012-03-2013 13:22:39 // 32523
Sziasztok

Nem tudom emlékeztek e de ősszel írtam hogy kéne pár dolgot csinálni a gépen csak hát a pénz határt szabott. Most jött el az hogy anyagilag is rendben van a dolog ezért a tanácsotokat szeretném kérni hogy hova vigyem és kb mennyibe fájna.
Borsodi megyeiek vagyunk, de a távolság nem olyan lényeges szempont.

1.9 JTDm 2009-es TI kivitel, 83ezer kilométerrel.

Amit tuti hogy kell és időszerű cserélni
Olja + szűrők (Légszűrő,Pollenszűrő,Olajszűrő,Üzemanyagszűrő)
Vezérlés szettben (vezérműszíj + görgők)
Fékbetéteket se ártana már

Mik a tapasztalataitok mit érdemes cserélni ennyi kilométerrel még?
Gondolom lesz/van mit... szóval írjátok bátra :)

Köszi
Dömpi (il dottore)12-03-2013 09:04:21 // 32522
Amúgy érdekes a jelenség. Nekem nem rángat, nem ráz, inkább csak picit beremeg.
De össze vissza. Ma például kizárólag 5.ben és kizárólag 2000-es fordulat környékén (értsd. +/- 100 rpm)
Tegnap viszont 3.ban és 4.ben remegett, de akkor 2500 környékén.
Jellemzően egy élesebb kanyar után csinálja, pl. ha mellékútról kifordulok a főútra és elkezdem tolni.
Ha pl. egy egyenesen a városban és le kell lassulnom egy másik kocsi mögött, majd előzéskor kigyorsítok és pakolom felfele szépen, akkor semelyik fokozatban egyik rpm-tartományban sem remeg.
Egyenlőre nem vagyok meggyőződve, hogy féltengelycsukló. Azért sem, mert a hosszúoldalit tavaly augusztusban szétszedtük és semmi sérülés nincs a kehely belsejében. A ki lenne kopva, akkor ilyen apró halpikkely-szerű ütődésekkel lenne tele.
Na mármost, ha a jobb oldalinak nincs baja, akkor a bal oldalinak sem kellene. Mitől kapna más terhelést a balos? Ugyanazok a mechanikai hatások érik...elvileg.
Vagy tévedek?
DrPulzis12-03-2013 00:01:49 // 32521
Ha Stuttgart környéken egy jó Alfa szervizt keresel a következőket javaslom

Autohaus Braun
Berliner strasse rögtön az Aral kúttal szemben

Autohaus Winkler
Asperg-ben az autópálya mellett ha jól tudom Möglingen felől lehet megközelíteni

Szerintem a fentiek közül egyik sem jelentősen drágább mint az euromaster.

A Schlüsselnmer (vagy kulcs szám) csak azt adja meg hogy milyen tipusú autóról van szo. Ez alapjan tud keresni a szerviz. Az Alfanal ez 4136/AMX..... az AMX utáni rész adja meg a motor karosszéria és egyéb tulajdonságokat. Szerintem a Braun-nal tudnak Schlüsselnummer nélkül is keresni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.