Vagy
FGP=Fiat Group Purchasing :) most akkor melyik?
Forum >> 159
Csabi12-03-2013 17:02:07 // 32540
droberto12-03-2013 16:56:48 // 32539
Kíváncsi lennék a többi márkára, hogy azok passzolnak.
Anno a Tipo-n is cseréltem, és azon meg egyel több lyuk (menetes furat) volt, mint kéne. Kapott egy szép csavart a temosztát és jó lett.
5 évesen tényleg nem szabadna tömegesen tönkremennie a termosztátnak.
Anno a Tipo-n is cseréltem, és azon meg egyel több lyuk (menetes furat) volt, mint kéne. Kapott egy szép csavart a temosztát és jó lett.
5 évesen tényleg nem szabadna tömegesen tönkremennie a termosztátnak.
droberto12-03-2013 16:52:04 // 32538
Tudjátok mit jelent az FGP? Most világosodtam meg.
FGP = Fiat GM Powertrain
FGP = Fiat GM Powertrain
droberto12-03-2013 16:51:50 // 32537
Korábban erről beszéltünk, hogy-hogy lehet...
Csabi12-03-2013 16:41:15 // 32536
Üdv!
Ma megejtettük a termosztát cserét...mint írtam a Gates,Vernet, típusúak nem beszerelhetők a 2,4-ekbe...Behr már igen, azaz a gyári...
A bal oldali a Gates,a jobb oldali a Behr...ez a minimális eltérés már elég ahhoz, h problémát okozzon.
A másik gondolat pedig a gyári alkatrészekre,és azok árára vonatkozik:
Ha megrendeltem volna a gyárit szervizből akkor az
~28.000Ft körül lett volna(BEHR)
Viszont ha kereskedésből veszed ugyanazt kapod csak éppen ~10.000-ért(persze itt nagy a szórás)
a gyári szám ki van ütve a házról és ennyi
a gyári
Ma megejtettük a termosztát cserét...mint írtam a Gates,Vernet, típusúak nem beszerelhetők a 2,4-ekbe...Behr már igen, azaz a gyári...
A bal oldali a Gates,a jobb oldali a Behr...ez a minimális eltérés már elég ahhoz, h problémát okozzon.
A másik gondolat pedig a gyári alkatrészekre,és azok árára vonatkozik:
Ha megrendeltem volna a gyárit szervizből akkor az
~28.000Ft körül lett volna(BEHR)
Viszont ha kereskedésből veszed ugyanazt kapod csak éppen ~10.000-ért(persze itt nagy a szórás)
a gyári szám ki van ütve a házról és ennyi
a gyári
Dömpi (il dottore)12-03-2013 16:16:38 // 32535
Én azóta hallom ezt amióta megvan, és nem tudok rájönni mi az.
Nekem már volt cserélve 2tömegű, meg kuplungszett is, de a hang maradt.
Egyébként 2000 rpm felett sem múlik el, csak annyira elhalkul, hogy nem hallod. Én ezt akkor vettem észre, amikor javításon volt a fejegységem és így nem volt tökéletes a hangszigetelés a motortér felől.
Amúgy én azt hittem, hogy a 8V-nek ilyen hangja, de a tiéd 16V.
Nekem már volt cserélve 2tömegű, meg kuplungszett is, de a hang maradt.
Egyébként 2000 rpm felett sem múlik el, csak annyira elhalkul, hogy nem hallod. Én ezt akkor vettem észre, amikor javításon volt a fejegységem és így nem volt tökéletes a hangszigetelés a motortér felől.
Amúgy én azt hittem, hogy a 8V-nek ilyen hangja, de a tiéd 16V.
Dömpi (il dottore)12-03-2013 16:12:19 // 32534
Nem tudom, én óra szerint 118ezer km-el vettem (a valóságban ki tudja?), óra szerint 122ezernél lett cserélve a vezérlés először. Még a gyári volt benne, csavarok érintetlenek voltak.
Jó kocsi ez! Bírja ez! :-)
Jó kocsi ez! Bírja ez! :-)
Angelo Bianco12-03-2013 16:10:05 // 32533
Sziasztok!
Egy kis tapasztalatra, véleményre, hozzáértésre lenne szükségem... :D 4 hete vettünk egy 159 1.9 JTDm 16v autót. 80E km van az autóban és több mint valószínű annyi is lehet!
Minden OKÉ, nagyon jó, rendben van.
Csak annyi zavar hogy a váltó (difi) - kuplung - lendkerék felől főleg egyes és kettes fokozatban lassú gyorsításkor (1000-2000 ford/perc között) ilyen lüktető, pulzáló zörejt, morgást hallani. Talán a hangot a csapágyas kerékhez tudnám hasonlítani, de tuti h nem az mert a fordulatszám fügvényében változik, növekszik. Amúgy a váltó olaj rendben, semmi folyás, a hangon kívül semmi rendellenesség!
Kérdezősködtem már itt is ott is kézzelfogható választ sehol sem kaptam... Szinte mindenhol azt mondták h Alfa (ilyen zajos)!
Ezért fordultam ide, elvégre itt mindenki ilyen autóban ül! :) Tehát a kérdésem: tényleg csak vmi kis mechanikai zaj lehet ez, hallottatok-e már ilyet vagy teljesen hangtalanul működik...?!?!?!
Válaszokat előre is köszi.
Egy kis tapasztalatra, véleményre, hozzáértésre lenne szükségem... :D 4 hete vettünk egy 159 1.9 JTDm 16v autót. 80E km van az autóban és több mint valószínű annyi is lehet!
Minden OKÉ, nagyon jó, rendben van.
Csak annyi zavar hogy a váltó (difi) - kuplung - lendkerék felől főleg egyes és kettes fokozatban lassú gyorsításkor (1000-2000 ford/perc között) ilyen lüktető, pulzáló zörejt, morgást hallani. Talán a hangot a csapágyas kerékhez tudnám hasonlítani, de tuti h nem az mert a fordulatszám fügvényében változik, növekszik. Amúgy a váltó olaj rendben, semmi folyás, a hangon kívül semmi rendellenesség!
Kérdezősködtem már itt is ott is kézzelfogható választ sehol sem kaptam... Szinte mindenhol azt mondták h Alfa (ilyen zajos)!
Ezért fordultam ide, elvégre itt mindenki ilyen autóban ül! :) Tehát a kérdésem: tényleg csak vmi kis mechanikai zaj lehet ez, hallottatok-e már ilyet vagy teljesen hangtalanul működik...?!?!?!
Válaszokat előre is köszi.
Dömpi (il dottore)12-03-2013 16:09:53 // 32532
Mondom, hogy nem ráz, hanem beremeg...igen lehet úgy is mondani, hogy hullámzik egy kicsit.
Miért?
Miért?
droberto12-03-2013 16:01:33 // 32531
Ráz a verda, nem hullámzik a gyorsulás?
droberto12-03-2013 15:59:56 // 32530
A vízpumpa veszélyes. Ha jól emlékszem DrB-nek szállt el 70k környékén.
droberto12-03-2013 15:57:44 // 32529
Sohasem volt modelldömping az Alfánál. 2-3 max, 4 típus.
Azért a 4C most felemeli a márka ázsióját rendesen.
Abban egyet értünk, hogy nagyon kéne már egy középkategóriás és egy nagy kategóriás modell.
Azért a 4C most felemeli a márka ázsióját rendesen.
Abban egyet értünk, hogy nagyon kéne már egy középkategóriás és egy nagy kategóriás modell.
.......................12-03-2013 15:44:21 // 32528
inkább cseréltesd ki a vezérlést,
abból nem lehet baj,
gyári szettel elmegy 100ekm ert utána,
többen nem érdemes
abból nem lehet baj,
gyári szettel elmegy 100ekm ert utána,
többen nem érdemes
'''''12-03-2013 15:17:41 // 32527
Nekem már 75.000km-nél beszart.Jobb azt cserélni.
Dömpi (il dottore)12-03-2013 15:12:19 // 32526
Ha tényleg 83ezer van benne, akkor a vezérléssel ráérsz, 120ezernél kell csak cserélni.
stukker198712-03-2013 14:49:13 // 32525
térítés nem kell:)
stukker198712-03-2013 14:48:08 // 32524
Az első,de legfontosabb lépés az,hogy térítés ingyen és bérmentve átadod nekem a Ti felni szetted,ezzel jelentősen kímélve a magyar utak viszontagságaitól az autód futóművét...:):)
Adam9012-03-2013 13:22:39 // 32523
Sziasztok
Nem tudom emlékeztek e de ősszel írtam hogy kéne pár dolgot csinálni a gépen csak hát a pénz határt szabott. Most jött el az hogy anyagilag is rendben van a dolog ezért a tanácsotokat szeretném kérni hogy hova vigyem és kb mennyibe fájna.
Borsodi megyeiek vagyunk, de a távolság nem olyan lényeges szempont.
1.9 JTDm 2009-es TI kivitel, 83ezer kilométerrel.
Amit tuti hogy kell és időszerű cserélni
Olja + szűrők (Légszűrő,Pollenszűrő,Olajszűrő,Üzemanyagszűrő)
Vezérlés szettben (vezérműszíj + görgők)
Fékbetéteket se ártana már
Mik a tapasztalataitok mit érdemes cserélni ennyi kilométerrel még?
Gondolom lesz/van mit... szóval írjátok bátra :)
Köszi
Nem tudom emlékeztek e de ősszel írtam hogy kéne pár dolgot csinálni a gépen csak hát a pénz határt szabott. Most jött el az hogy anyagilag is rendben van a dolog ezért a tanácsotokat szeretném kérni hogy hova vigyem és kb mennyibe fájna.
Borsodi megyeiek vagyunk, de a távolság nem olyan lényeges szempont.
1.9 JTDm 2009-es TI kivitel, 83ezer kilométerrel.
Amit tuti hogy kell és időszerű cserélni
Olja + szűrők (Légszűrő,Pollenszűrő,Olajszűrő,Üzemanyagszűrő)
Vezérlés szettben (vezérműszíj + görgők)
Fékbetéteket se ártana már
Mik a tapasztalataitok mit érdemes cserélni ennyi kilométerrel még?
Gondolom lesz/van mit... szóval írjátok bátra :)
Köszi
Dömpi (il dottore)12-03-2013 09:04:21 // 32522
Amúgy érdekes a jelenség. Nekem nem rángat, nem ráz, inkább csak picit beremeg.
De össze vissza. Ma például kizárólag 5.ben és kizárólag 2000-es fordulat környékén (értsd. +/- 100 rpm)
Tegnap viszont 3.ban és 4.ben remegett, de akkor 2500 környékén.
Jellemzően egy élesebb kanyar után csinálja, pl. ha mellékútról kifordulok a főútra és elkezdem tolni.
Ha pl. egy egyenesen a városban és le kell lassulnom egy másik kocsi mögött, majd előzéskor kigyorsítok és pakolom felfele szépen, akkor semelyik fokozatban egyik rpm-tartományban sem remeg.
Egyenlőre nem vagyok meggyőződve, hogy féltengelycsukló. Azért sem, mert a hosszúoldalit tavaly augusztusban szétszedtük és semmi sérülés nincs a kehely belsejében. A ki lenne kopva, akkor ilyen apró halpikkely-szerű ütődésekkel lenne tele.
Na mármost, ha a jobb oldalinak nincs baja, akkor a bal oldalinak sem kellene. Mitől kapna más terhelést a balos? Ugyanazok a mechanikai hatások érik...elvileg.
Vagy tévedek?
De össze vissza. Ma például kizárólag 5.ben és kizárólag 2000-es fordulat környékén (értsd. +/- 100 rpm)
Tegnap viszont 3.ban és 4.ben remegett, de akkor 2500 környékén.
Jellemzően egy élesebb kanyar után csinálja, pl. ha mellékútról kifordulok a főútra és elkezdem tolni.
Ha pl. egy egyenesen a városban és le kell lassulnom egy másik kocsi mögött, majd előzéskor kigyorsítok és pakolom felfele szépen, akkor semelyik fokozatban egyik rpm-tartományban sem remeg.
Egyenlőre nem vagyok meggyőződve, hogy féltengelycsukló. Azért sem, mert a hosszúoldalit tavaly augusztusban szétszedtük és semmi sérülés nincs a kehely belsejében. A ki lenne kopva, akkor ilyen apró halpikkely-szerű ütődésekkel lenne tele.
Na mármost, ha a jobb oldalinak nincs baja, akkor a bal oldalinak sem kellene. Mitől kapna más terhelést a balos? Ugyanazok a mechanikai hatások érik...elvileg.
Vagy tévedek?
DrPulzis12-03-2013 00:01:49 // 32521
Ha Stuttgart környéken egy jó Alfa szervizt keresel a következőket javaslom
Autohaus Braun
Berliner strasse rögtön az Aral kúttal szemben
Autohaus Winkler
Asperg-ben az autópálya mellett ha jól tudom Möglingen felől lehet megközelíteni
Szerintem a fentiek közül egyik sem jelentősen drágább mint az euromaster.
A Schlüsselnmer (vagy kulcs szám) csak azt adja meg hogy milyen tipusú autóról van szo. Ez alapjan tud keresni a szerviz. Az Alfanal ez 4136/AMX..... az AMX utáni rész adja meg a motor karosszéria és egyéb tulajdonságokat. Szerintem a Braun-nal tudnak Schlüsselnummer nélkül is keresni.
Autohaus Braun
Berliner strasse rögtön az Aral kúttal szemben
Autohaus Winkler
Asperg-ben az autópálya mellett ha jól tudom Möglingen felől lehet megközelíteni
Szerintem a fentiek közül egyik sem jelentősen drágább mint az euromaster.
A Schlüsselnmer (vagy kulcs szám) csak azt adja meg hogy milyen tipusú autóról van szo. Ez alapjan tud keresni a szerviz. Az Alfanal ez 4136/AMX..... az AMX utáni rész adja meg a motor karosszéria és egyéb tulajdonságokat. Szerintem a Braun-nal tudnak Schlüsselnummer nélkül is keresni.
Tibcsi16611-03-2013 23:23:26 // 32520
Én úgy tudom a belső csukló nem szokott eltörni, mert mire eltörne addigra már nem lehet vele menni, annyira rángatja a kereket. Enyém is kb. így volt. Több ezret (6-7) mentem vele mire kiderült, (köszönet érte Pityukomának) hogy ezért rángat.
Nekem a bontóssal eddig (kb 7ekm) semmi gondom, de mint minden bontós cucc, ez is egy szerencsejáték. .
Nekem a bontóssal eddig (kb 7ekm) semmi gondom, de mint minden bontós cucc, ez is egy szerencsejáték. .
Gábor7911-03-2013 22:29:14 // 32519
... nekem ez is arra utal, amit írtam.
Na most én nem vagyok nagy szakértő, lehet hülyeséget írok, de ha váltóprobléma és üresbe teszed, akkor még forognia kellene a motornak (főtengelynek)... vagy valamit félreértek?
Na most én nem vagyok nagy szakértő, lehet hülyeséget írok, de ha váltóprobléma és üresbe teszed, akkor még forognia kellene a motornak (főtengelynek)... vagy valamit félreértek?
Gábor7911-03-2013 22:23:49 // 32518
"Mintha nem lenne áram, csak nem mentek el a műszerek. Többszöri próbálkozás és semmi"
Nekem pont ilyen tünet volt, amikor víz volt a hengerben. Egyszerű megnézni: kiveszed az izzító gyertyákat és ráindítasz. Nekem szabályosan kilőtte a vizet :-/
(azért remélem valami egyszerűbb probléma lesz)
Nekem pont ilyen tünet volt, amikor víz volt a hengerben. Egyszerű megnézni: kiveszed az izzító gyertyákat és ráindítasz. Nekem szabályosan kilőtte a vizet :-/
(azért remélem valami egyszerűbb probléma lesz)
Pityukoma11-03-2013 21:45:25 // 32517
Ja és még egy hiba van a vasamon a jobb hátsó kerékcsapágyam búg :-(
Majd a hátsó fék cserénél orvosolva lesz.
Majd a hátsó fék cserénél orvosolva lesz.
Pityukoma11-03-2013 21:43:13 // 32516
Igen így van. Ismét elkezdett rázni. 23 ezret mentem a felújítás óta. Bár ma megtapostam neki Shadin159 Cartárssal a jobbosban :-) és most nem éreztem.
Kipróbáltuk Zoli fékpedál lenyomhatóságát és az enyém detto ugyan olyan. Mégpedig: járó motornál, állóhelyben keményre felpumpáltuk a fékpedált. Mikor már teljesen kemény volt nem engedtük vissza hanem nyomva tartottuk és szép lassan majdnem padlóig bement a pedál. Zolinak a márkaszervizben azt mondták "ez ilyen". Én így még sosem próbáltam a sajátom idáig, meglepődtem a jelenségen. Ez mind semmi, mert megpróbáltam párom 47ezret futott G.Puntóján és ugyan az. Lehet tényleg így jó ahogy van. Menet közben akár erőset akár csak éppen fékezéskor semmi rendellenességet nem érzek egyik vason sem.
Kicsit elkanyarodtam a féltengelytől. Ha megint csinálni kell a csuklót akkor a harangból is újat fogok venni.
Kipróbáltuk Zoli fékpedál lenyomhatóságát és az enyém detto ugyan olyan. Mégpedig: járó motornál, állóhelyben keményre felpumpáltuk a fékpedált. Mikor már teljesen kemény volt nem engedtük vissza hanem nyomva tartottuk és szép lassan majdnem padlóig bement a pedál. Zolinak a márkaszervizben azt mondták "ez ilyen". Én így még sosem próbáltam a sajátom idáig, meglepődtem a jelenségen. Ez mind semmi, mert megpróbáltam párom 47ezret futott G.Puntóján és ugyan az. Lehet tényleg így jó ahogy van. Menet közben akár erőset akár csak éppen fékezéskor semmi rendellenességet nem érzek egyik vason sem.
Kicsit elkanyarodtam a féltengelytől. Ha megint csinálni kell a csuklót akkor a harangból is újat fogok venni.
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2013 21:33:56 // 32515
addig amíg nem törik ketté és szétver mindent...tovább nem lehet húzni, hogy érdemes e az a kérdés :)
Dömpi (il dottore)11-03-2013 21:09:55 // 32514
Pityukomának sem jött be a dolog, mert már januárban rázott neki is terhelés alatt. Szóval felújíttatni nem fogom.
Érdemes bontóssal foglalkozni?
Meddig lehet/érdemes elhúzni a dolgot?
Érdemes bontóssal foglalkozni?
Meddig lehet/érdemes elhúzni a dolgot?
Tibcsi16611-03-2013 21:01:04 // 32513
Nekem is 100% ez volt. Készülj egy belső csukó cserére. Bontóban vegyél, mert a felújítottal én pórul jártam. Persze van akinek a felújított is 100% jó lett. (Pityukoma) Vagy vegyél újat, de az jó drága.
Tibcsi16611-03-2013 20:56:22 // 32512
Pont így kezdődik a belső (motor oldali) csukló probléma. Nálam is ez volt. Eleinte csak terhelésen gyorsításkor, később már motorféken is remeg-ráz.. Féktárcsa és centír nem ilyen tünet.
Ildiko11-03-2013 20:50:38 // 32511
Kedves topictársak, aki szívesen részt venne a formálódó 159 topictalin, az írja be magát az alábbi listába. (A lista egyenlőre, csak egy előzetes felmérés.)
Részletek:
Időpont: 2012. május 25-26.
Helyszín: Velencei-tó, Gádony - SportBeach kemping (http://www.sportbeach.hu/)
Programok: Autómustra, baráti csevely, evés-ivás :), vetélkedők, esetleg konvoj, jó idő esetén fürdés...stb.
Kaja: Szombat - bogrács (vegyes pöri); Vasárnap - tárcsázás (pl.: tarja meg valami szárnyas pl.)
Ital: Egyénileg.
Árak: A helyszín árlistája (http://www.sportbeach.hu/camping_arak.htm) szerint, de 30 fő felett 10-, 50 fő felett 15% kedvezményt + néhány egyedi kedvezményt kapunk. (Részletek később.) A kedvezmények elérése érdekében egyben kell fizetnünk.
Az étel ára az alapanyagoktól függően oszlik meg.
Jelentkezés: A találkozó egy hagyományteremtő 159-es találkozó. Ettől függetlenül minden Alfás részt vehet rajta, aki szeretne egy príma csapattal egy vidám hétvégét eltölteni. Ebben az esetben is kérjük, hogy másold be magad a listába autód típusának megjelölésével.
A végleges jelentkezés majd az események menüpontnál tervezzük.
Résztvevők: (Kérem írja be mindenki, hogy hány fővel érkezne és melyik szállásforma érdekelné)
1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Erhard + xvideo.com
5. Csabiii159, csak a szombatra nevezek
6. Piritu + Pirituné (Faház)
7. Zsolt155 (most 159), valószínűleg csak szombati részvétellel
8. Balki + aki Balkihoz társul :D
9. Pityukoma + Kriszti + 1 gyerek (Faház)
10.Alfa159+Hajni és Dorka.Sajna csak vasárnapra.
11. Vik159sw +Gyöngyi + 1 gyerek és egy még a pocakban , de sajna csak vasárnap ha addig nem szülümk meg :-)
12. Vermacy és Család 1+1 fővel
13. Mizooo és az Asszony csak 1 napra
14. Liquid + Márti (a gyerekek még nem 100%), első körben csak a szombat valószínű, de még alakulhat
15. Coolby + Ágija (valószínű szombati részvétel)
16. Tibcsi166 + Anita + 1 gyerek valószínű csak 1 napra, de még a vasárnap sincs kizárva teljesen (Faházban)
17. imi156+Juci+Dorka (ha ott alszunk,akkor inkább faház)
18. Ildikó+Zsolti (faház, ha ott alszunk) és viszek édes sütiket és sós sör/borkorcsolyát
Részletek:
Időpont: 2012. május 25-26.
Helyszín: Velencei-tó, Gádony - SportBeach kemping (http://www.sportbeach.hu/)
Programok: Autómustra, baráti csevely, evés-ivás :), vetélkedők, esetleg konvoj, jó idő esetén fürdés...stb.
Kaja: Szombat - bogrács (vegyes pöri); Vasárnap - tárcsázás (pl.: tarja meg valami szárnyas pl.)
Ital: Egyénileg.
Árak: A helyszín árlistája (http://www.sportbeach.hu/camping_arak.htm) szerint, de 30 fő felett 10-, 50 fő felett 15% kedvezményt + néhány egyedi kedvezményt kapunk. (Részletek később.) A kedvezmények elérése érdekében egyben kell fizetnünk.
Az étel ára az alapanyagoktól függően oszlik meg.
Jelentkezés: A találkozó egy hagyományteremtő 159-es találkozó. Ettől függetlenül minden Alfás részt vehet rajta, aki szeretne egy príma csapattal egy vidám hétvégét eltölteni. Ebben az esetben is kérjük, hogy másold be magad a listába autód típusának megjelölésével.
A végleges jelentkezés majd az események menüpontnál tervezzük.
Résztvevők: (Kérem írja be mindenki, hogy hány fővel érkezne és melyik szállásforma érdekelné)
1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Erhard + xvideo.com
5. Csabiii159, csak a szombatra nevezek
6. Piritu + Pirituné (Faház)
7. Zsolt155 (most 159), valószínűleg csak szombati részvétellel
8. Balki + aki Balkihoz társul :D
9. Pityukoma + Kriszti + 1 gyerek (Faház)
10.Alfa159+Hajni és Dorka.Sajna csak vasárnapra.
11. Vik159sw +Gyöngyi + 1 gyerek és egy még a pocakban , de sajna csak vasárnap ha addig nem szülümk meg :-)
12. Vermacy és Család 1+1 fővel
13. Mizooo és az Asszony csak 1 napra
14. Liquid + Márti (a gyerekek még nem 100%), első körben csak a szombat valószínű, de még alakulhat
15. Coolby + Ágija (valószínű szombati részvétel)
16. Tibcsi166 + Anita + 1 gyerek valószínű csak 1 napra, de még a vasárnap sincs kizárva teljesen (Faházban)
17. imi156+Juci+Dorka (ha ott alszunk,akkor inkább faház)
18. Ildikó+Zsolti (faház, ha ott alszunk) és viszek édes sütiket és sós sör/borkorcsolyát
Tibcsi16611-03-2013 20:49:49 // 32510
A kopott féktárcsától csak akkor remeg, amikor fékezel. Nekem is ilyen volt a gyári tárcsám a csere előtt.
Norby11-03-2013 20:23:59 // 32509
A főtengely végén a tárcsát próbálták forgatni, de nem sikerült. A vezérlést szétszedték és utána forgatták meg a vezérműtengelyt. Én is egyre jobban a váltóra gyanakodom.
mizooo11-03-2013 20:14:28 // 32508
Az hogy lehet, hogy a főtengely nem forog csak a veztengely? Mivel forgattátok önindítóval? Mert az a főtengelyt forgatja. Vagy szétszedve nem forog el a főtengely vége csak a veztengelyek? Akkor az komoly baj lehet.
Norby11-03-2013 20:11:00 // 32507
Csak gyújtás van,nem indul és nem forog a főtengely, csak a vezérműtengely. Vezérlés ép. Nem tudják mi lehet a baj.
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2013 20:01:54 // 32506
kint van az autónak egy azonosítója (fajtakód) az alapján lehet keresni az alkatrészt :)
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2013 19:58:42 // 32505
nos újra itthon...az autókiállításon az Alfának volt a legkevesebb autója ...ez azért gáz :(((
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2013 19:57:35 // 32504
a váltó megállt akkor :(
Csabi11-03-2013 19:37:47 // 32503
Igazából,zavaros amit leírtál. A szervizben mit mondtak? A kormány könnyen megy?
Ha nem megy a főtengely szíjtárcsa akkor szétszakadt, nincs töltésed, nem megy a szervószivattyúd, de ezt a szervizben alapból észre kellett volna vegyék...Ezért írom, h zavaros...Kicsit pontosítsd a jelenséget...Tudsz az autóval menni?
Ha nem megy a főtengely szíjtárcsa akkor szétszakadt, nincs töltésed, nem megy a szervószivattyúd, de ezt a szervizben alapból észre kellett volna vegyék...Ezért írom, h zavaros...Kicsit pontosítsd a jelenséget...Tudsz az autóval menni?
ToniT11-03-2013 19:10:34 // 32502
Hát, én most még inkább örülök neki, mondjuk úgy félig teli a pohár, mivel én már kettőstömegűvel számolgattam. Holnap pontosabbat tudok mondani, elviszem egy másik szerelőhöz is, alánézünk, mivel ő egy korábbi próbánál azt mondta, nem hiszi, hogy csak az.
Te már cseréltél korábban Dömpi, ha jól tudom. Tudnál írni, hol, milyet keressek, jó/rossz tapasztalat? Mert kénytelen leszek itt megvenni...
Te már cseréltél korábban Dömpi, ha jól tudom. Tudnál írni, hol, milyet keressek, jó/rossz tapasztalat? Mert kénytelen leszek itt megvenni...
Dömpi (il dottore)11-03-2013 19:03:13 // 32501
Ettől féltem :-(
Nekem is csak alacsonyabb fordulaton 3.ban és 4.ben. Utána elmúlik.
Olyan enyhe remegést érezni.
Remélem a féktárcsa kopása okozza, vagy centír.
A centír kapcsán egy hét múlva választ kapok.
Nekem is csak alacsonyabb fordulaton 3.ban és 4.ben. Utána elmúlik.
Olyan enyhe remegést érezni.
Remélem a féktárcsa kopása okozza, vagy centír.
A centír kapcsán egy hét múlva választ kapok.
ToniT11-03-2013 18:47:09 // 32500
Szia!
Igazából csak terhelés alatt, főleg alacsonyabb fordulaton. Mire gondolsz?
Igazából csak terhelés alatt, főleg alacsonyabb fordulaton. Mire gondolsz?
Norby11-03-2013 18:31:29 // 32499
Igen. Az automata váltó okozhat ilyet?
Dömpi (il dottore)11-03-2013 18:25:58 // 32498
Pityukoma! Neked a féktárcsa/fékbetét csere után elmúlt a remegés, vagy maradt továbbra is, és akkor féltengelycsukló lesz?
Csak azért kérdezem, mert nálam a szilentcsere után elmúlt, de ma egy elég sz@r úton mentem, nem győztem kerülgetni a komolyabbnál komolyabb úthibákat, de azért kapott a futómű terhelést. Elég az hozzá, hogy most újra előjött a remegés, bár sokkal enyhébben, mint a szilentcsere előtt.
Most egyenlőre infókat gyűjtök a CarTársaktól - kinek mik a tünetek remegésileg - majd a jövő hét hétfőn felrakatom a nyári nagykerekeket. Két dolog történhet:
1) ha féltengelycsukló, akkor a nagykerék még jobban ki fogja adni.
2) ha a télikeréken elmászott a sok idei úthibától a centír, akkor nem lesz további tünet.
Viszont az is lehet, hogy nem féltengelycsukló, hanem a fékek. Erőteljesen megkopott ugyanis, a tárcsa pedig kezd szépen vállasodni. A szerelőm azt mondta nem vészes még, de figyelgessük időnként, hogy időben tudjunk lépni. A kopásjelző még nem jelez.
Csak azért kérdezem, mert nálam a szilentcsere után elmúlt, de ma egy elég sz@r úton mentem, nem győztem kerülgetni a komolyabbnál komolyabb úthibákat, de azért kapott a futómű terhelést. Elég az hozzá, hogy most újra előjött a remegés, bár sokkal enyhébben, mint a szilentcsere előtt.
Most egyenlőre infókat gyűjtök a CarTársaktól - kinek mik a tünetek remegésileg - majd a jövő hét hétfőn felrakatom a nyári nagykerekeket. Két dolog történhet:
1) ha féltengelycsukló, akkor a nagykerék még jobban ki fogja adni.
2) ha a télikeréken elmászott a sok idei úthibától a centír, akkor nem lesz további tünet.
Viszont az is lehet, hogy nem féltengelycsukló, hanem a fékek. Erőteljesen megkopott ugyanis, a tárcsa pedig kezd szépen vállasodni. A szerelőm azt mondta nem vészes még, de figyelgessük időnként, hogy időben tudjunk lépni. A kopásjelző még nem jelez.
Dömpi (il dottore)11-03-2013 18:18:28 // 32497
Csak egy kérdés: neked 3.ban és 4.ben folyamatosan remeg, vagy csak kigyorsításkor (terhelés alatt)?
Csabi11-03-2013 18:11:59 // 32496
Ezt nem értem, ha forog a vezérműtengely akkor forogni kell a főtengelynek is...a főtengely szíjtárcsára gondoltál?
Gabesz0111-03-2013 17:24:30 // 32495
Jók lettek a képek!
ToniT11-03-2013 17:22:41 // 32494
Jaj, ne is mondd! :) Ha jól emlékszem, a leges legelső alkalommal hangzott el a következő megállapítás, amikor az autóban ült: "minden remek, de nekem úgy hiányzik az ilyen-olyan pakolós hely, semminek sincs itt helye".
Norby11-03-2013 17:18:13 // 32493
Valami nagy baj van.
Piros lámpa, fék nyomva (automata).
Fura hangja volt a motornak. Leálítottam, újraindítás, de semmi. Mintha nem lenne áram, csak nem mentek el a műszerek. Többszöri próbálkozás és semmi.
Szervízbe bevitel. (Kiskunhalas) Vezérlés ép, de a főtengely nem forog. Vezérműtengely igen. Olaj leengedve, nincs semmi nem odavaló.
Valakinek esetleg hasonló, vagy ötlet, hogy mi lehet a baj?
Piros lámpa, fék nyomva (automata).
Fura hangja volt a motornak. Leálítottam, újraindítás, de semmi. Mintha nem lenne áram, csak nem mentek el a műszerek. Többszöri próbálkozás és semmi.
Szervízbe bevitel. (Kiskunhalas) Vezérlés ép, de a főtengely nem forog. Vezérműtengely igen. Olaj leengedve, nincs semmi nem odavaló.
Valakinek esetleg hasonló, vagy ötlet, hogy mi lehet a baj?
droberto11-03-2013 16:37:36 // 32492
Látom nálatok is úgy dívik utazni, hogy táska az ölben. :)
ToniT11-03-2013 16:26:08 // 32491
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
398
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?