Lassulásról, fékútról.
(Ha elmelegíted a fékeid az nem használat, hanem ugyan olyan vezetési vezetési hiba, mintha szétforgatnád a motort.)
Forum >> 159
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:13:01 // 32840
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:12:03 // 32839
egyéb iránt Alfa159 kínai gumival mászkál suhamér érával eddig érdekes módon nem szállt el...érdekes nem? a tévedés jogát fenttartom
droberto19-03-2013 22:11:45 // 32838
Nem kapcsol be? Akkor mi tényleg máshogyan vezetünk. Nekem városban is simán bekapcsol (mióta prémium gumim van ritkábban).
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:10:40 // 32837
azt értem de a Cartárs az én írásomra reagált abban nem szerepel kenyai gumi
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:09:11 // 32836
"ki beszélt kínai gumikról?" - innen indultunk a gumik témával klatty
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:07:45 // 32835
az az ittas vezetésből ...ezt mondják :)
Liquid19-03-2013 22:06:59 // 32834
nem tudom elképzelni hogy elmenjen a hátulja bekapcsolt okosságokkal
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:06:37 // 32833
most az egyszeri gyorsulásról beszélünk vagy a használatról? nem mind1 :)
droberto19-03-2013 22:03:34 // 32832
A legtöbb kikerülésből származó baleset ezért következik be.
droberto19-03-2013 22:02:20 // 32831
Uraim! Nem az alfáról beszélek! A 159-nek üdítően jó futóműve van!
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 22:02:09 // 32830
mikor állatkodom a féket pumpálni szoktam vagy ha tövig nyomom akkor sem kapcsol az ABS száraz úton, vizes úton teljesen mind1 leforgatja akármelyik gumit a 230 ló, havon felmentem bármelyikkel, jégen még a misivel sem tudtam....
Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid? na az a gáz...
ki beszélt kínai gumikról? A Kumho neves versenygumi amcsiban, a Hankook sem rossz maradjunk ennyiben :P
Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid? na az a gáz...
ki beszélt kínai gumikról? A Kumho neves versenygumi amcsiban, a Hankook sem rossz maradjunk ennyiben :P
Piritu - 1.000.00019-03-2013 22:01:59 // 32829
Dömpi (il dottore)19-03-2013 21:56:48 // 32828
A vezérlést tavaly cseréltem, még nem mentem vele 20 000-ret !!!
droberto19-03-2013 21:55:10 // 32827
Erhard neked nem volt olyan, hogy gumit cseréltél és érezhetően máskor kapcsolt az ABS? (Amikor megvettem a Pirelli P6000-eket azok katasztrófálisak voltak fényes aszflaton. A Continál fedig előbb a kaszni hajlott meg és csak utána jött az ABS.)
Vagy olyan, hogy kigyorsításkor előbb pörgette a kerekeket pl. vízes úton?
Vagy esetleg olyan, hogy havon felmentél az emelkedőn a másikkal meg nem?
Én ezt már a TOP3-as vs. középkategóriás gumiknál is igen éreztem, mit szólnánk egy Távol keleti homokozó szegélynek se való gumiabroncsnak csúfolt akármihez?
Persze lehet csak velem van a baj....
Megnézheti pl. mindenki, hogy pl. a Chengshan CSR66, milyen teljesítményt nyújt pl. vízen.
Szóval SZVSZ (és más szerint is), mindenki óvakodjon a kínai gumiktól.
Vagy olyan, hogy kigyorsításkor előbb pörgette a kerekeket pl. vízes úton?
Vagy esetleg olyan, hogy havon felmentél az emelkedőn a másikkal meg nem?
Én ezt már a TOP3-as vs. középkategóriás gumiknál is igen éreztem, mit szólnánk egy Távol keleti homokozó szegélynek se való gumiabroncsnak csúfolt akármihez?
Persze lehet csak velem van a baj....
Megnézheti pl. mindenki, hogy pl. a Chengshan CSR66, milyen teljesítményt nyújt pl. vízen.
Szóval SZVSZ (és más szerint is), mindenki óvakodjon a kínai gumiktól.
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:49:05 // 32826
Hogy a nyavaja rúgja meg (vagy a menetstabilizátor), de még kézifékkel sem sikerült a dolog :-)
Ritka semleges a 159 futóműve a többi Alfámhoz képest.
Ritka semleges a 159 futóműve a többi Alfámhoz képest.
GTPeti19-03-2013 21:48:02 // 32825
"Brighstone" Ez biztos valami kínai márka lehet. :))))
Liquid19-03-2013 21:46:13 // 32824
a 159 alapvetően stabil mint állat
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:45:57 // 32823
Nem kell határon autózni, hogy érezze az ember a különbséget. Elég arra gondolni, amikor a régi gumi helyett felrakat az ember egy újat. Ilyenkor ugyan az a gumi, mégis van érezhető különbség. Miért ne lenne két különböző minta/anyag/vázszerkezet esetén?
Még az egyenesfutása is más a kocsinak.
Még az egyenesfutása is más a kocsinak.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:45:38 // 32822
mikor ment el a hátulja? mesélj... :D nekem esőben fehér aszfalton....Pirellivel is, Michleinel is, meg Brighstone-nal is ...mutass nekem csodát :)
GTPeti19-03-2013 21:41:43 // 32821
A tiednek nem nagyon megy el a hátulja, ezért tettek bele egy kosárra való lengőkart. :)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:41:34 // 32820
bizony aki nagy tempóban megy annál a fontos a gumi de fontosabb a fék :) tapasztalat....
droberto19-03-2013 21:39:34 // 32819
Meg a kikerülési manővernél amikor nem megy el a hátulja...
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:37:32 // 32818
Azért ez nem egészen így van. Itt is írja az ADAC, hogy 40% fékúteltérés is múlhat a gumin. Ami egy adott futómű/fékrendszer esetében a legegyszerűbb "tuning". Főleg, hogy gumit sűrűbben cserél az ember, mint féket/felfüggesztést.
Egy német autósújságban olvastam anno:
- Mikor próbál egy átlagautós életében először vészfékezni?
- A csattanás előtt pár másodperccel.
(Ilyenkor jön jól az a némi plusz.)
Egy német autósújságban olvastam anno:
- Mikor próbál egy átlagautós életében először vészfékezni?
- A csattanás előtt pár másodperccel.
(Ilyenkor jön jól az a némi plusz.)
Liquid19-03-2013 21:23:14 // 32817
rokon lelkek vagyunk :)
Piritu - 1.000.00019-03-2013 21:21:43 // 32816
Persze ezt nem úgy kell, hogy bemegyek egyhez. Ismerős kell kérdezni, nem "üzleti" partner. (pl. mind itt Erhard is nyíltan nyilatkozik, hogy miből szoktak garis gondjai lenni.)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:16:46 // 32815
a jó féktávból 30% a gumi, 60 a fék, 10 meg a futómű :P A kanyarokban meg se Te meg se én nem fogunk úgy autózni, hogy különbséget érezzünk :)
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:14:18 // 32814
jaja csak jó alap nélkül a gumi egy tényező a sok közül ...
droberto19-03-2013 21:13:02 // 32813
Én nem azért vettem Alfát, hogy egyenesben száguldozzak. Igazából a fakabátok miatt nem is lehet. Nekem kanyargós utakon "borul el az agyam". :) No, meg persze a féktáv vétel a másik mániám. :)
GTPeti19-03-2013 21:10:52 // 32812
Ami nem mindegy, az a tapadás-KOPÁS-HANG szentháromság. Főleg az utóbbi kettő az ami nem triviális. (Ugye jól tapadó gumit a kopás rovására bárki tud csinálni. Halk gumit pedig nem mindenki.) Egyébként igazad van.
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 21:06:10 // 32811
szerintem meg sokan túl nagy feneket kerítenek a gumiválasztásnak, aki nem hajtja az autóját ha nem nyugdíjasan vezet (az itt lévők 90%-a:) ) azoknak teljesen felesleges prémium gumikat vennie teljesen jók a hétköznapi gumik is mint a Hankook, Kumho, Kleber stb arra hogy valaki az autópályán 130-cal, a közúton 100-zal, városban meg 60-nal menjen, mindegyik tökéletes lesz csodákat meg a prémium gumik sem tudnak ...szóval nem fog egy contival sem meg egy michleinnel sem az ember 140-ről 10m-en megállni...azaz az autópályán 200-ról ha vészhelyzet van és a gyári elmelegedős féekid vannak akkor ha kijön egy román kisbusz 20m-ről telibe vered a legdrágább gumival is :P és még a tárcsák is meghullámosodnak :D
Liquid19-03-2013 20:52:41 // 32810
nekem is ez a tapasztalatom
droberto19-03-2013 20:45:24 // 32809
Teljesen egyetértek.
Kivéve a "beszélni a gumissal" részt. Felénk sajnos azt mondják, ami nekik jó.
Kivéve a "beszélni a gumissal" részt. Felénk sajnos azt mondják, ami nekik jó.
droberto19-03-2013 20:41:55 // 32808
Úgy mérd a gyertyákat, hogy a mérési láncba benne legyen a kábel is. Ha jól emlékszem volt már kábel gondja egy Cartársnak. (Talán Tozo-nak.)
droberto19-03-2013 20:38:57 // 32807
Már többször mondtam, hogy az ADAC gumitesztjei a legátfogóbbak. Lehet, hogy a németeknek kicsit maguk felé hajlik a kezük, de pl. téli17"-ba is a Francia Michelint hozták ki a legjobbnak (persze szorosan a nyomában a Conti).
droberto19-03-2013 20:35:21 // 32806
"nem feltétlenül érzem szükségességét egy versenygumi szettnek." - SZVSZ aki sportos vagy prémium autót vesz, az gumiból ennek megfelelőt, vagy legalább középkategóriásat vegyen. Nem egy 1100 kilós, 90 Le-ős Swiftről beszélünk amivel "lehet" próbálkozni.
mizooo19-03-2013 19:56:01 // 32805
Megnézem majd mi van a dobozán, megmondom a frankót csak tegnap este gyorsan leugrottam a garázsba megvizslatni picit, Faterom vette át.
GTPeti19-03-2013 19:50:57 // 32804
Milyen márkájú vízpumpát vettél?
Piritu - 1.000.00019-03-2013 19:08:19 // 32803
George link lemaradt: klatty
Piritu - 1.000.00019-03-2013 19:07:36 // 32802
"Naja! Ez igaz, de mit vegyünk figyelembe? A márkát?"
Akár a címkét is, ami rajta van.
Ettől függetlenül szerintem a tapasztalat sokat számít. (De nem a "vasárnapi autósoké", hanem akik már jó pár különböző garnitúrát elnyűttek.) Már csak ezért sem vennék új, ismeretlen gumit. Nincs tapasztalat.
Érdemes elolvasni George leírását is a gumiváltásról.
A tesztekkel is nagyon óvatosnak kell lenni, mert más méretben teljesen másképp szerepel ugyan az a gumi.
Aztán érdemes elbeszélgetni a gumissal. Miből cserél sokat idő előtt, hányan maradnak a levetett márkánál, és ki az aki úgy jön cserélni a lekopottat, hogy ilyet soha többé.
A különbségek lehet, hogy csak egyszer lesznek fontosak, de akkor nagyon... és akkor nem fog számítani, hogy óvatosan vezetsz-e, vagy sem.
Akár a címkét is, ami rajta van.
Ettől függetlenül szerintem a tapasztalat sokat számít. (De nem a "vasárnapi autósoké", hanem akik már jó pár különböző garnitúrát elnyűttek.) Már csak ezért sem vennék új, ismeretlen gumit. Nincs tapasztalat.
Érdemes elolvasni George leírását is a gumiváltásról.
A tesztekkel is nagyon óvatosnak kell lenni, mert más méretben teljesen másképp szerepel ugyan az a gumi.
Aztán érdemes elbeszélgetni a gumissal. Miből cserél sokat idő előtt, hányan maradnak a levetett márkánál, és ki az aki úgy jön cserélni a lekopottat, hogy ilyet soha többé.
A különbségek lehet, hogy csak egyszer lesznek fontosak, de akkor nagyon... és akkor nem fog számítani, hogy óvatosan vezetsz-e, vagy sem.
mizooo19-03-2013 19:06:51 // 32801
Az... Jó lesz szerinted?
Erhard 242 (Pure Energy)19-03-2013 19:04:26 // 32800
műanyag?? eddig ők fémlapátost csomagoltak :(
mizooo19-03-2013 19:02:28 // 32799
Állandósult a "Pre Heating Glow Plugs not available" hibám :( pedig pár hétig nem jelentkezett. A gyertyák mérésekor, azonos értékeket mértem rajtuk. Lehet relé? Vagy rossz helyen mértem :)... Ha jó idő lesz átnézem mégegyszer. Amúgy megjött Erhard-tól a Húsvéti csomag :) Jövő hónapban Vezérlés + Vízpumpa csere. Bár vízpumpából a megbeszéltek ellenére müa lapátosat küldött bízom benne és remélem, hogy nem fog meghalni idő előtt.
Liquid19-03-2013 18:03:21 // 32798
rosszul fogalmaztam...
inkább keresek más 19-es méretet mint a gyári, vagy ha nagyon nincs más akkor inkább maradnék 17-esnél, de nem kísérleteznék.
DE marad a 19-es TI felmi, mert nagyon ütősen néz ki, imádom :)
inkább keresek más 19-es méretet mint a gyári, vagy ha nagyon nincs más akkor inkább maradnék 17-esnél, de nem kísérleteznék.
DE marad a 19-es TI felmi, mert nagyon ütősen néz ki, imádom :)
Piritu - 1.000.00019-03-2013 17:16:50 // 32797
"Komám (offos) egyszer feltett egy Vredesteint a verdájára és az első körforgalomban megfordult, hogy vegyék le azt a sz*rt. Azóta noname-t (nekünk) vesz és tökéletesen meg van vele elégedve. Ahogy designban elnéztem, talán a Hankook lowbudget márkája lehet..."
A komád véleményére nagyon nem adnék.
Azt azért illene tudnia, hogy a guminak be kell járódnia. Nemcsak az első körforgalomban, de még az első 100 km-en sem biztos, hogy működik...
A komád véleményére nagyon nem adnék.
Azt azért illene tudnia, hogy a guminak be kell járódnia. Nemcsak az első körforgalomban, de még az első 100 km-en sem biztos, hogy működik...
Alfonis19-03-2013 17:02:59 // 32796
erdekes osszehasonlitas...
de ha mar ebben vagyunk akkor azt visszahivjak mert kigyulladhat a rossz gumit meg nem szabad feltenni mert kicsuszhat. :D
Adac teszt lehet h nem eppen a legjobb es 100% bar en hiszek neki. de epp ezert kell megnezni meg mas teszteket es hasznalok velemenyet olvasni elotte. De Te tod.
de ha mar ebben vagyunk akkor azt visszahivjak mert kigyulladhat a rossz gumit meg nem szabad feltenni mert kicsuszhat. :D
Adac teszt lehet h nem eppen a legjobb es 100% bar en hiszek neki. de epp ezert kell megnezni meg mas teszteket es hasznalok velemenyet olvasni elotte. De Te tod.
droberto19-03-2013 16:28:50 // 32795
A ti kint nézelődjél. Pl preisroboter. 30-40%-kal olcsóbb.
droberto19-03-2013 16:27:18 // 32794
Megt lehet tudni, hogy milyen gumi volt a kollégádnak?
Szerintem pedig a Rosso pont egy kaka típus!
Majd egy találkozón viszlek egy kört, és meglátod miről beszélek.
A mekkora felnid van?
Szerintem pedig a Rosso pont egy kaka típus!
Majd egy találkozón viszlek egy kört, és meglátod miről beszélek.
A mekkora felnid van?
droberto19-03-2013 16:21:36 // 32793
A példád, szerintem teljesen rossz.
Úgy látom felesleges győzködnünk egymást. :)
Túl messze vannak az elképzeléseink.
Próbáld ki majd meglátod!
Azért még ezt elmondom, (hátha megérted, hogy miről is beszülünk):
Én lekopott Conti CWC TS800 után mentem a Haidánál jóval elismertebb zsírúj! Kingstarral, és kanyarokban mindig meglepődtem, hogy milyen hamar elértem a csúszáshatárt. Zajos, darabos, tapadni nem képes fostaliska volt. Esőben pedig hálálos is. Hozzáteszem szeretem a határokat mindig megismerni, hogy később tudjam meddig ér a takaró. :)
SZVSZ inkább vegyék középkategóriás márkájú gumit, ha már a prémiumra sajnálod a pénzt. Ezek közül kapod meg a legjobb biztonság/ár aranyú köpenyeket.
Úgy látom felesleges győzködnünk egymást. :)
Túl messze vannak az elképzeléseink.
Próbáld ki majd meglátod!
Azért még ezt elmondom, (hátha megérted, hogy miről is beszülünk):
Én lekopott Conti CWC TS800 után mentem a Haidánál jóval elismertebb zsírúj! Kingstarral, és kanyarokban mindig meglepődtem, hogy milyen hamar elértem a csúszáshatárt. Zajos, darabos, tapadni nem képes fostaliska volt. Esőben pedig hálálos is. Hozzáteszem szeretem a határokat mindig megismerni, hogy később tudjam meddig ér a takaró. :)
SZVSZ inkább vegyék középkategóriás márkájú gumit, ha már a prémiumra sajnálod a pénzt. Ezek közül kapod meg a legjobb biztonság/ár aranyú köpenyeket.
droberto19-03-2013 16:10:20 // 32792
Nem vagy maradi! :)
Liquid19-03-2013 15:21:39 // 32791
gondoltam hogy így van, azért fogalmaztam úgy hogy "meg tud / meg hajlandó" :)
valóban elkanyarodtunk/tam kissé az alap témától, sorry
valóban elkanyarodtunk/tam kissé az alap témától, sorry
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
390
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?