Forum >> 159
Dömpi (il dottore)22-03-2013 21:28:28 // 33040
Naná, hogy a Conti a befutó...aminek viszont örülök, hogy amit kinéztem magamnak jövőre (Hangkook Ventus S1 Evo 2 K117) nagyon jól szerepelt. Remélem, az árfekvése nem fog változni felfelé.
Dömpi (il dottore)22-03-2013 21:24:55 // 33039
droberto22-03-2013 20:04:25 // 33038
Ezt majd a rendőrbácsi fogja tőled kérdezni! :)))
Nem is te lennél öregem, a poénok nélkül! :)
Nem is te lennél öregem, a poénok nélkül! :)
.......................22-03-2013 19:44:38 // 33037
fényszórómagassàg àllító tekerőd van?
Csosznorbert22-03-2013 19:33:00 // 33036
blogidézet: - Ha van xenon, akkor a vízcsatlakozások szétszedése.
Nekem van xenon de nincs vizcsati. Ilyenkor mi a teendő? :D
Látom spéci oldalkiakasztóid vannak. Én ezt egy reszelő nyeles végének kampórahajtásával oldottam meg, és a kerék felől haladtam egyesével előre. De a végeredmény a lényeg.
Nekem van xenon de nincs vizcsati. Ilyenkor mi a teendő? :D
Látom spéci oldalkiakasztóid vannak. Én ezt egy reszelő nyeles végének kampórahajtásával oldottam meg, és a kerék felől haladtam egyesével előre. De a végeredmény a lényeg.
droberto22-03-2013 13:58:29 // 33035
Nincs szükség erre. Leszedéskor ezt nem piszkálják. Ha jó volt most is jónak kell lennie. Először próbáld meg nagy erővel ráfeszíteni, visszanyomkodni. Elöl is van egy patent aminek be kell akadni (Nyomd a tompított alatt is). Lehet csak ezt nem pattintották vissza.
Ha nem megy a kerékjárat felől bonts vissza, fejtsd le majd úgy pattintsd vissza, hogy nyomod erősen hátrafele.
Helyesen a link: Első lökhárító le-, felszerelés
Ha nem megy a kerékjárat felől bonts vissza, fejtsd le majd úgy pattintsd vissza, hogy nyomod erősen hátrafele.
Helyesen a link: Első lökhárító le-, felszerelés
Coolby22-03-2013 13:15:12 // 33034
ohh. köszönöm. ezt kinyomtatom. A kérdésem az, hogy az a műanyag elem, amiben oldalt belekapaszkodnak a lökhárító fix rései (8.kép), az a műanyag elem meglazítva tud csúszkálni előre-hátra és ezzel tudom magát a lökhárítót pozicionálni?
droberto22-03-2013 13:00:39 // 33033
Gyakori hiba! 15 perc alatt be lehet állítani, ha a szerelőd nem gányolta el. :)
Első lökhárító le-, felszerelés
Első lökhárító le-, felszerelés
Pityukoma22-03-2013 12:42:23 // 33032
Sziasztok :-) Ma kicseréltem a jobb hátsó kerékcsapágyamat.
Nem bírtam ki hogy várjak vele a hétvégéig. Ismét csend van a fedélzetem.
Próbaúttal, a gané összesöpréssel együtt 2.5 óra volt a mutatvány. Most érzem csak hogy milyen zajos volt hogy már nem hallom.
Most végre csináltam képet a hátsó lengés csillapító alsó felfogatásáról is, ami számomra egy megfejthetetlen rejtély. Amikor a rugókat cseréltem nem gondoltam a fotókra. A telót rögzítő csavar gyárilag a másik irányból volt bedugva. Viszont kihúzni nem lehetett, mert bele ütközött a lengőkarba ami egy zárt háromszöget képez és össze van hegesztve. Úgyhogy kicsit kitoltam (berohadva nem volt, mintha új lenne) és levágtam a fejét. Így már az anya irányába ki lehetett húzni. Az új csavart pedig a másik irányból raktam bele. A guta majd meg ütött mikor megláttam. A mai napig nem értem hogy szerelték össze. A vas ott volt félig szétszedve én pedig kölcsön autóval rohangáltam csavarért. Úgyhogy senki neki ne álljon neki hátsó lengéscsillapítót kiszedni, csak ha van új csavarja is hozzá!
Íme a fényképek amit a mai kerékcsapágy cserekor csináltam:
Remélem visszaadják mire is akarom felhívni a figyelmetek.
Most megyek, mert rohannom kell melózni :-( majd este felé visszanézek :-)
Nem bírtam ki hogy várjak vele a hétvégéig. Ismét csend van a fedélzetem.
Próbaúttal, a gané összesöpréssel együtt 2.5 óra volt a mutatvány. Most érzem csak hogy milyen zajos volt hogy már nem hallom.
Most végre csináltam képet a hátsó lengés csillapító alsó felfogatásáról is, ami számomra egy megfejthetetlen rejtély. Amikor a rugókat cseréltem nem gondoltam a fotókra. A telót rögzítő csavar gyárilag a másik irányból volt bedugva. Viszont kihúzni nem lehetett, mert bele ütközött a lengőkarba ami egy zárt háromszöget képez és össze van hegesztve. Úgyhogy kicsit kitoltam (berohadva nem volt, mintha új lenne) és levágtam a fejét. Így már az anya irányába ki lehetett húzni. Az új csavart pedig a másik irányból raktam bele. A guta majd meg ütött mikor megláttam. A mai napig nem értem hogy szerelték össze. A vas ott volt félig szétszedve én pedig kölcsön autóval rohangáltam csavarért. Úgyhogy senki neki ne álljon neki hátsó lengéscsillapítót kiszedni, csak ha van új csavarja is hozzá!
Íme a fényképek amit a mai kerékcsapágy cserekor csináltam:
Remélem visszaadják mire is akarom felhívni a figyelmetek.
Most megyek, mert rohannom kell melózni :-( majd este felé visszanézek :-)
.......................22-03-2013 11:33:31 // 33031
Torx készlet kell hozzá
Coolby22-03-2013 11:29:53 // 33030
Ohh, nem hangzik egyszerűnek. Na majd visszanézek vele jövős hétvégén vagy ha jó idő lesz és kereketcserélek, akkor elszórikázok vele aknából...
.......................22-03-2013 11:16:23 // 33029
azt a szerelönek kellene renbe raknia,
oldalt a lökösnél két müanyag sínbe pattan be a lökös,
ott a sínen lehet hosszanti irányban állítani,
gyakran a kis karmok letörnek ezért áll el..
minimum meg kell emelni a kocsit,
motorburkolat ,kerekek ,doblemezek le...sok meló
oldalt a lökösnél két müanyag sínbe pattan be a lökös,
ott a sínen lehet hosszanti irányban állítani,
gyakran a kis karmok letörnek ezért áll el..
minimum meg kell emelni a kocsit,
motorburkolat ,kerekek ,doblemezek le...sok meló
Coolby22-03-2013 11:00:50 // 33028
Ért valaki lökhárítóhoz? Mekkora macera szerelni? Bal elejénél visszarakás után egy centit előrébb áll, nem oldal irányba, hanem előrefele. A lámpa saroknál a 2 lemez, lökhárító találkozásánál látszik csak, de egyre jobban zavar így két nap után. Szerelő mondta, hogy gelfogatás, csavarok így adták ki, de előtte nem így állt, lehet azért ezen finomítani? Nekiállhatok én, van esély hogy vonalba tudom tenni?
Egyszer Fabián próbáltam ilyet, de ott tényleg úgy volt, hogy felraktad és állt, ahogy álltBár ott oldalirányban állt el...
Egyszer Fabián próbáltam ilyet, de ott tényleg úgy volt, hogy felraktad és állt, ahogy álltBár ott oldalirányban állt el...
Erhard 242 (Pure Energy)22-03-2013 08:20:52 // 33027
teljességgel egyet értek :) az autó van értem, nem fogok benne megrohadni a kiszáradás végett ...
Coolby22-03-2013 08:10:09 // 33026
Én is egyébként most télen vettem észre először, amikor bekapcsolt. Lehet nyáron nem lett volna semmi, de ha már ott voltam klímásnál, gondoltam megcsináltatom...
Amúgy részemről a klíma is az az eset, hogy ha meleg van és bent ülök, akkor hűtsön, nem fogom kikapcsolagatni érkezés előtt, hogy nehogy ne száradjon ki. Ha éppenséggel kell, akkor kitisztíttatom évente, szerintem ez nem olyan nagy ügy...
Amúgy részemről a klíma is az az eset, hogy ha meleg van és bent ülök, akkor hűtsön, nem fogom kikapcsolagatni érkezés előtt, hogy nehogy ne száradjon ki. Ha éppenséggel kell, akkor kitisztíttatom évente, szerintem ez nem olyan nagy ügy...
mizooo22-03-2013 04:38:33 // 33025
Na ugye, hogy érezni az éget szagot :) Amúgy nekem is büdös a szellőzőm, már 2 tisztító spray-t elnyomtam, de komolyabb tisztítás kell. Mikor próbautón voltunk az autóval és már jó hosszú ideje ültünk benne azt hittem én vagyok büdös vagy a faszi :D de kiderült, hogy a szellőző. Ha fújatom befelé a meleget izzadtságszagszerű szagot érezni :S
Alfás Viktor (NagyVad)22-03-2013 03:42:24 // 33024
:-) én is fenn vagyok :-)
Pityukoma22-03-2013 01:07:00 // 33023
Szia Tibcsi:-) éjszaka 1-kor ki van fenn az Amore-n? Csak a baglyok :-D
Pityukoma22-03-2013 01:04:50 // 33022
Most értem haza, nálunk vízszintesen "esik" a hó. A szél + iszonyúan süvít.
Megállok a kapuban és megcsapja az orrom az a sokszor emlegetett égett szag. Rápillantok a turbónyomásmérőre az pedig nem áll a nullán. Mit volt mit tennem autókáztam még egy kicsit . Nem tehettem meg a drágámmal hogy csak úgy beállok a garázsba mikor ő nekiállt regenerálni.
Ezt a kis sztorit azért írtam le, mert ez is egy olyan szag amit valaki érez valaki pedig soha.
Egyébként a klímámnál idáig csak egyszer éreztem azt tipikus dohos szagot. Az előző fél OFF-os jtd-mnél viszont minden indítás után lehetett érezni. Ha befújtam klíma tisztítóval az elpárologtatót akkor kb. két hétig bírta.
A céges autóink francia oroszlánosak és német népautók azoknál szintén érzem.
Az ALFA ilyen :-) mindegyik külön egyéniség :-) -többek közt ezért is szeretem :-)
Megállok a kapuban és megcsapja az orrom az a sokszor emlegetett égett szag. Rápillantok a turbónyomásmérőre az pedig nem áll a nullán. Mit volt mit tennem autókáztam még egy kicsit . Nem tehettem meg a drágámmal hogy csak úgy beállok a garázsba mikor ő nekiállt regenerálni.
Ezt a kis sztorit azért írtam le, mert ez is egy olyan szag amit valaki érez valaki pedig soha.
Egyébként a klímámnál idáig csak egyszer éreztem azt tipikus dohos szagot. Az előző fél OFF-os jtd-mnél viszont minden indítás után lehetett érezni. Ha befújtam klíma tisztítóval az elpárologtatót akkor kb. két hétig bírta.
A céges autóink francia oroszlánosak és német népautók azoknál szintén érzem.
Az ALFA ilyen :-) mindegyik külön egyéniség :-) -többek közt ezért is szeretem :-)
Tibcsi16622-03-2013 01:03:53 // 33021
Érdekes, nekem 94 óta van klímás autóm de sosem éreztem rossz szagot. Pedig illatosítóm nincs.
Évente 1szer lemosom a párologtatót tisztító habbal és kész.
Évente 1szer lemosom a párologtatót tisztító habbal és kész.
Dömpi (il dottore)21-03-2013 23:13:15 // 33020
Egyik kollégáma sokszor emlegette nagyképűen, hogy az az igazi, amikor te f*ngasz először bele a kocsiba...aztán vett használtan egy Ford Mondeo-t.
Dévid21-03-2013 22:14:38 // 33019
Biztos, hogy a klímából jön? :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-03-2013 22:08:48 // 33018
nekem meg inkább így tél után van bekapcsolásnál áporodott szaga aztán kiszárad és minden ok.....
Csabi21-03-2013 22:03:55 // 33017
Nyilván amit írsz nehezen megoldható rövid távokon...ezzel én is küszködöm amikor a nyári 40 fokban ki-be ugrálok az autóba...de utána szagolom is az eredményét...az elöző 156-omban is ugyanez volt... Az h ki mit tapasztal, az meg már erősen szubjektív dolog
Piritu - 1.000.00021-03-2013 21:44:28 // 33016
Semmi gond :-)
Dömpi (il dottore)21-03-2013 21:43:02 // 33015
Bocs Piritu, nem neked szólnak a kérdéseim, inkább a te véleményed támasztják alá...véletlenül klikkeltem a te HSZ-ed buborékjára.
Dömpi (il dottore)21-03-2013 21:41:21 // 33014
Nekem nincs sok klímás tapasztalatom, mert a Mareában ugyebár nem volt (legalább is az enyémben), Gabrielt pedig 2011 novemberében vettem, tavaly nyáron pedig, amikor végre élvezhettem volna a klíma előnyeit, a legnagyobb kánikulában adta be a kulcsot a klíma. Mire kiderült a baja és meg lett javítva, gyakorlatilag vége lett a nyárnak.
Viszont, én naponta 2x 15-20 km-et megyek általában, ami 12 perc. Ha tehát a célbaérés előtt 5 perccel ki kell kapcsolnom, akkor egyáltalán érdemes bekapcsolnom? Így akkor mi a f@sznak van klímás kocsim?
Vagy akkor csak a hosszabb utakon lehetne bekapcsolnom?
És azzal mi van aki nagyvárosban ügyintézős utakat csinál...2-3 km-es szakaszok sok megállással? Az se használjon klímát?
Viszont, én naponta 2x 15-20 km-et megyek általában, ami 12 perc. Ha tehát a célbaérés előtt 5 perccel ki kell kapcsolnom, akkor egyáltalán érdemes bekapcsolnom? Így akkor mi a f@sznak van klímás kocsim?
Vagy akkor csak a hosszabb utakon lehetne bekapcsolnom?
És azzal mi van aki nagyvárosban ügyintézős utakat csinál...2-3 km-es szakaszok sok megállással? Az se használjon klímát?
Piritu - 1.000.00021-03-2013 21:32:11 // 33013
Sok helyen olvasható hasonló. Épp ezért vetettem fel a dolgot, mert ellentmond az eddigi tapasztalataimnak.
Csabi21-03-2013 21:20:29 // 33012
Szerintem akkor sem tűnnek el...de találtam egy TC-s cikket...
"Az évenkénti klímafertőtlenítés azért is fontos, mert kikapcsolás után néha áporodott szag érezhető a kocsiban. Ez a bűz az elpárologtató rácsaiban levő víz szaga, ahol idővel - ha az elpárologtató nem tud kiszellőzni - gombás-baktériumos fauna, flóra meg egyéb életközösség jön létre. A fertőtlenítés során az elpárologtatóra juttatott takarítóhab elvileg eltörli a mikroszkopikus élet csíráit, de ha a használat módja nem változik, hamar visszajön a bűz. Körülbelül öt perccel megállás előtt kapcsoljuk ki az AC-t és hagyjuk forogni a ventilátort. Így az elpárologtató is kiszárad, mellesleg a testünk is hozzászokik a kinti hőséghez".
a cikk
"Az évenkénti klímafertőtlenítés azért is fontos, mert kikapcsolás után néha áporodott szag érezhető a kocsiban. Ez a bűz az elpárologtató rácsaiban levő víz szaga, ahol idővel - ha az elpárologtató nem tud kiszellőzni - gombás-baktériumos fauna, flóra meg egyéb életközösség jön létre. A fertőtlenítés során az elpárologtatóra juttatott takarítóhab elvileg eltörli a mikroszkopikus élet csíráit, de ha a használat módja nem változik, hamar visszajön a bűz. Körülbelül öt perccel megállás előtt kapcsoljuk ki az AC-t és hagyjuk forogni a ventilátort. Így az elpárologtató is kiszárad, mellesleg a testünk is hozzászokik a kinti hőséghez".
a cikk
Piritu - 1.000.00021-03-2013 21:10:08 // 33011
Ezért sem kell kapcsolgatni :-P
Most hogy újra végiggondoltam a dolgot, egyszer még a TS 156-nak Korzikán volt szaga. Ahogy mondjátok indítás után. Igaz, ott 40+ fok volt, és tényleg eszméletlen mennyiségű víz is folyt ki. Mire hazaértünk elmúlt. Ismerős klímás "megszagolta" és azt mondta felesleges hozzányúlni, de ha nagyon akarom fizethetek neki. Nem akartam.
Nem lehet, hogy a több órás autópályázásnál egyszerűen "kifagynak" a gombák belőle?
Most hogy újra végiggondoltam a dolgot, egyszer még a TS 156-nak Korzikán volt szaga. Ahogy mondjátok indítás után. Igaz, ott 40+ fok volt, és tényleg eszméletlen mennyiségű víz is folyt ki. Mire hazaértünk elmúlt. Ismerős klímás "megszagolta" és azt mondta felesleges hozzányúlni, de ha nagyon akarom fizethetek neki. Nem akartam.
Nem lehet, hogy a több órás autópályázásnál egyszerűen "kifagynak" a gombák belőle?
Liquid21-03-2013 20:59:12 // 33010
nekem se volt gondom sose, pedig a két ellenőrzés között eltelt vagy 5 év
igaz én is használtam folyamatosan, viszont napokat állt a garázsban közben
igaz én is használtam folyamatosan, viszont napokat állt a garázsban közben
Csabi21-03-2013 20:56:12 // 33009
bekapcsolás ill főleg kikapcsolás után lehet érezni ahogy Alfa156 is írja
Csabi21-03-2013 20:54:39 // 33008
Pont ez a baj, h nem folyik le maradéktalanul, a kis lamellák között megragad a víz...ezért ajánlatos kiszárítani...Főleg nyáron!
Az otthoni split klímáknál ez jobban nyomon lehet követni.
Az otthoni split klímáknál ez jobban nyomon lehet követni.
Piritu - 1.000.00021-03-2013 20:46:18 // 33007
Bár ennek ellentmond az asszony OFF-ja, amelyikben ritkán megy a klíma, de 6 éve annak sincs szaga.
Ráadásul illatosítót sem használunk.
Ráadásul illatosítót sem használunk.
Piritu - 1.000.00021-03-2013 20:42:28 // 33006
A kondenzvíz lefolyik, a következő alkalommal meg újra hűtve van. (Mondjuk napjában többször is megy a Vas. Lehet, hogy kell pár nap állás a gombásodáshoz?)
Csabi21-03-2013 20:32:54 // 33005
Érdekes amit írsz....ha nem szárítod ki kikapcsolás elött, az ott ragadt kondenzvíz és a meleg eredménye tuti gombásodás lesz...
ALFI15621-03-2013 20:29:25 // 33004
Az lehet.De az első használat után ment a klímáshoz.Keményen dohos szag jött.Mikor kikapcsoltam főlleg.
Piritu - 1.000.00021-03-2013 20:15:23 // 33003
Mindig automatán megyek, sose kapcsolom ki. (Jó, a Spider az más tészta.)
Csabi21-03-2013 20:13:40 // 33002
És használod is? :))
Piritu - 1.000.00021-03-2013 19:59:01 // 33001
Nem tőlem :-P
ALFI15621-03-2013 19:56:27 // 33000
Az ex 56-osodnak is volt szaga.
Piritu - 1.000.00021-03-2013 19:52:49 // 32999
96-óta járok klímás kocsival, de még sosem kellett "tisztítani" a klímát. Egyiknek sem volt szaga sosem. Mindig ámulok a tisztítási akciókon. Mit csinálok rosszul? :-)
Piritu - 1.000.00021-03-2013 19:50:02 // 32998
Gratula a k-hoz! :-)
Dömpi (il dottore)21-03-2013 19:48:19 // 32997
Ma előkaptam hazafelé jövet a munkából a Guns 'N' Roses CD-met. Évezredek óta nem hallgattam. De még szóról szóra emlékszem a dalszövegekre :)
Úgy siklott az Arkangyal hazafelé a szakadó esőben, a sötét úton, mint még soha. Mintha tényleg éreztük volna, mit akar a másik. Tökre egy hullámhosszon voltunk minden egyes váltásnál, minden egyes kanyarban, minden egyes előzésnél.
... lehet jobban érzi magát ha énekelek vezetés közben? ... :)
Úgy siklott az Arkangyal hazafelé a szakadó esőben, a sötét úton, mint még soha. Mintha tényleg éreztük volna, mit akar a másik. Tökre egy hullámhosszon voltunk minden egyes váltásnál, minden egyes kanyarban, minden egyes előzésnél.
... lehet jobban érzi magát ha énekelek vezetés közben? ... :)
Csabi21-03-2013 18:01:36 // 32996
Ez jónak hangzik...a lényeg, h közvetlenül az elpárologtatót pucolta...így már értem a 8000-et...
Egyébként ha nem figyelsz rá, akkor nyáron 1hónap után újra bűzös lesz...
Én mindig úgy használom, h mielőtt megérkezem a célomhoz, előtte pár perccel kikapcsolom a kompresszort és max-ra állítom a levegőbefúvást... valamennyire(vagy teljesen) így megszárad az elpárologtató,és nem szaporodnak annyira a gombák és egyebek a 30°C-ban. Mióta így használom alig érzek kellemetlen szagokat...
Egyébként ha nem figyelsz rá, akkor nyáron 1hónap után újra bűzös lesz...
Én mindig úgy használom, h mielőtt megérkezem a célomhoz, előtte pár perccel kikapcsolom a kompresszort és max-ra állítom a levegőbefúvást... valamennyire(vagy teljesen) így megszárad az elpárologtató,és nem szaporodnak annyira a gombák és egyebek a 30°C-ban. Mióta így használom alig érzek kellemetlen szagokat...
Coolby21-03-2013 17:24:37 // 32995
Nincs túl sok infóm, mert én nem voltam ott. Beltérben alulról bontott és vmilyen speckó vegyszeres vízzel több soron át lett mosva ahol a vízkicsapódás jellemző és sok a baci és gdomba, de semmi gázos, onzonos, habos csoda, ellenben megbontott alulról...
Meglátjuk az a kis állotszag, amit télen néha éreztem, elmúlt-e.
Meglátjuk az a kis állotszag, amit télen néha éreztem, elmúlt-e.
.......................21-03-2013 17:03:00 // 32994
fölösleges,
elég merev így is,
szerintem
elég merev így is,
szerintem
.......................21-03-2013 17:01:04 // 32993
én is azt hittem ,hogy cak a gumi csinálja,mert egyáltalán nem hangos az utastérben,
aztán mindkét csapágy kuka lett..
ilyen jó a 159 testhang szigetelése hátul
(a mito ban nem lehetett beszélgetni mikor a csapágy hátul kivolt)
aztán mindkét csapágy kuka lett..
ilyen jó a 159 testhang szigetelése hátul
(a mito ban nem lehetett beszélgetni mikor a csapágy hátul kivolt)
Csabi21-03-2013 16:57:45 // 32992
Legalább már te is túl vagy rajta...úgy néz ki "+meglepetés" nélkül kevés embernek sikerül a tőcsavar mizéria...
A klíma tisztításról tudsz többet? Hogyan csinálták...a 8000Ft nem semmi
A klíma tisztításról tudsz többet? Hogyan csinálták...a 8000Ft nem semmi
Liquid21-03-2013 15:10:13 // 32991
ügyes gyerek, asszem ideje megtanítanom erre a fiamat is :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
394
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?