Forum >> 159

Dévid01-04-2013 22:30:51 // 33666
Ez az egy dolog, amiért nem irigylem a dieseleseket.
Liquid01-04-2013 22:27:01 // 33665
nem volt ott tisztítás, hanem lemaradt az 1-es a sebesség elejéről :)
Piritu - 1.000.00001-04-2013 22:10:27 // 33664
Ma DPF tisztításon értem a Párducot. A 8-ason gurultunk tempomat 90-el (ennyit szabad mondani nyilvános topikban), egyszer csak az 5,x l/100km helyett 7-8 lett a kijelzőn. Mindez kb. 10 km-en keresztül. Aztán visszaállt 5-re. Érdekes módon a turbónyomás maradt az első vonásnál, nem emelkedett. Az egész hercehurca az 5,4-es átlagot feltolta 5,9-re.
Piritu - 1.000.00001-04-2013 22:06:59 // 33663
Kuplung lesz. Megcsúszik és megtapad. Hány km van a vasban?
Nekem a 156 1,9 csinálta kb. 110 ezernél. Bár ott jobban is felpörgött a motor, és "szaga" volt a vasnak.
Tozo01-04-2013 19:59:17 // 33662
Szia,
szvsz ha csúszik a kuplung, akkor gázadáskor felmegy a fordulat, az autó pedig nem vagy csak késve gyorsul és inkább csinálja kisebb fokozatoknál, legalább is nekem Focus ilyen volt.
Boticselli01-04-2013 19:55:15 // 33661
Üdv 59-esek!:)
lenne egy kérdésem és érdeklődnék, hogy vkinek volt e hasonló?
Arra gyanakszom, hogy csúszik a kuplungom. Csak 5ösben és 6osban csinálja, odalépek 1800-ról indul a fordulat elmegy 2100-ig (közben nyomom a gázt) majd visszaesik 2000-re majd megint elindul.. Ötlet?:)
Ildiko01-04-2013 15:57:51 // 33660
Látom, van honlapja, ahonnan lehet rendelni. :) Köszi még1szer!
Ildiko01-04-2013 15:08:37 // 33659
Köszi. Ez az első palackom egy Motip márkájú (elég híg) ápoló, amivel néha szépen át kellett törölni a bőrt. Szépen beszívja, de elég fura szaga van. A múltkor olvastam az autómosónál, hogy ott is csinálnak bőrápolást, de még nem találtam olyat, aki ki is próbálta volna. Ezt az AutoGlymet hol lehet megvásárolni?
GTPeti01-04-2013 14:32:21 // 33658
AutoGlym-et például (nem olcsó). A többi általam ismert szerről itt találsz infót.
Ildiko01-04-2013 14:22:16 // 33657
Ma végre kicsit kisütött a nap, így ebéd után túlestem egy alapos belső nagytakarításon. :) A bőrápolómban már nem sok van, amit egyébként ajándékba kaptam, így érdeklődnék, hogy ti milyen bőrápolót használtok? Milyet vegyek? Melyik a legjobb? Hol tudom beszerezni?
GTPeti01-04-2013 14:19:07 // 33656
Nem tudom odahaza mi a helyzet, de itt ma végre próbálkozik a tavasz. B)
GTPeti01-04-2013 13:48:31 // 33655
Papíron is butább az első futóműve, mert csak MacPherson.
'''''01-04-2013 13:47:54 // 33654
Akkor te vagy a fekete bárány az alfáddal a családban? :-)
.......................01-04-2013 13:47:32 // 33653
érdekes ,nekem is az első benyomàsom a 330 d ről az volt ,hogy
Az első futómű egy kaka,alulkormànyzott ,nem precíz
Autópàlyàra ideàlis ,de kanyargózni nem
pettinke01-04-2013 13:26:18 // 33652
4 évig hajtottam az 1.9 16V JTDm-et, után pedig - míg most a 166 meg nem lett - kicsit "kirándultam" a német technika felé.

- BMW 320d (177 ló): nagyon jól húz a motor (kisebb lent a turbólyuk), de valami hiányzik a kocsiból. BMW akarna lenni, de nem lett BMW. a váltó egy tragédia. az első futómű nem jó. utáltam!
- Mondeo 1.8 TDCi (125 ló): olyan 2500-nál rúg egyet, és onnan viszont megint semmi, hiába pörgeted. nagy lapaj dög, amivel utazni lehet, de másra nem jó. közömbös volt.
- Passat 2.0 TD (nem PD, hanem már CR, 140 ló): steril. pörög 5000-ig, de ez is mint a Mondeo: fent nem húz. nagyon kultúrált a hangja, nem érződik dízelnek. a start-stop rendszer biztos segít spórolni, de szerintem dízelbe nem való. a kocsi mint egy lift: beszállsz, az út végén (1000 km) kiszállsz, és közben nem történt semmi. teszi a dolgát. ja, és libeg-lobog az úton, mint valami koporsószállító.

konklúzió: igaz, hogy a 159-nek gyengébb a motorja, mégis, karakterisztikájában nekem az tetszett a legjobban. a 3-as BMW lett volna elvileg papíron a legjobb, de ... gagyi. idegesítő. oda kéne adni a 320d motorját az olaszoknak, hangoljanak rajta, és aztán tegyék be a 159 kasztnijába, és juhúúú! mellesleg a 320d sem szignifikánsan könnyebb a 159-nél.
direttore01-04-2013 13:19:33 // 33651
Köszi, Neked is nagy puszi:)))
Liquid01-04-2013 13:15:08 // 33650
a 60 lovas Panda is eltekeri a 185-ös kereket :))
Csosznorbert01-04-2013 09:49:31 // 33648
Öcsémnek 320D van.... háááááát..... a 17-es 225-ös gumit száraz aszfalton még 2-ben is kirugta maga alól padlón.
Ildiko01-04-2013 09:06:48 // 33647
Itt a Húsvét, jön a nyuszi. Mindenkinek egy nagy puszi! :)
GTPeti01-04-2013 00:08:11 // 33646
Piritu - 1.000.00031-03-2013 23:57:49 // 33645
Áhhhh, most nincs kedvem...
Megyek, elteszem magam holnapra. Jó éjt mindenkinek!
GTPeti31-03-2013 23:46:59 // 33644
Kifejtenéd bővebben? :)))
Piritu - 1.000.00031-03-2013 22:54:48 // 33643
1) fogalmam sincs
2) fogalmam sincs
:-))
Bumper31-03-2013 21:45:08 // 33642
Nekem is volt ilyen, légzsák szalagkábel volt a bűnös.
'''''31-03-2013 21:42:58 // 33641
Ezt a kis,egész halk kattanást én is néha hallom.
Dömpi (il dottore)31-03-2013 21:38:23 // 33640
Két kérdésem lenne a cikk kapcsán:
1) a 159-ben milyen kormánymű rásegítő rendszer van?
2) tekerés közben bizonyos pontokon halkan kattan egyet a kormányom - ilyen mióta megvettem. A kis kattanás olyan, mint mikor a számítógép billentyűzetén leütsz egy billentyűt. Ez normális?
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2013 20:18:14 // 33639
no az első hosszabb utam meg volt a Phedra-val tegnap vegyesben olyan 7.4 a fogyasztása 59 tempóban közúton, 130 felett már elég hangos az 59-hez képest...
nem tudom miért nem ezt a esőérzékelős rendszert kérték ez érdekes módon teljesen jól működik plusz vagy automata üzemmódban dolgozik ha meg én szabályzom a sebességet akkor kikapcsol az automatika ...
a belső visszapillantó ugyan az mint az 59-ben :)
holnap már az 59-cel furikázom :P
Piritu - 1.000.00031-03-2013 17:45:25 // 33638
Egy kis olvasni és nézni való kormány ügyben: Klatty
Külön érdekes, amit a videón mond, hogy ütközésig kitekert kormánnyal hamar haza lehet vágni a szervószivattyút.
Liquid31-03-2013 16:26:20 // 33637
az a tuti
Dömpi (il dottore)31-03-2013 16:06:19 // 33636
Igazából részrehajlás nélkül nem tudok mondani véleményt. Sohasem vezetem 320 d-t (csak egyszer az új 530 d-t), és hát 159 16V-m sem volt még. Ill. egyszer vezettem Pityukomáét néhány km-t.
Igazán nincs összehasonlítási alapom, csak a külső, de az messze az alfa felé billenti mérleget!
Dömpi (il dottore)31-03-2013 16:03:35 // 33635
Céges vas neki...szóval ő könnyen van. Naponta jár le vele Bp. XVIII.ker-ből Ceglédre dolgozni. Tényleg nincs baja a kocsinak, de hát félévente szakszervíz nézi át.
GTPeti31-03-2013 15:07:12 // 33633
ZAP 80Ah by Erhard.
Bumper31-03-2013 14:47:27 // 33632
Olvasd el GTPeti blogját! Hasznos infókat tartalmaz. Az enyém is nemrég kapott újat, 64Ah Exide volt a régi most 74Ah Varta.Teljesen jó!
Shadin31-03-2013 14:47:08 // 33631
1-7 lábakat elégséges összekötni, nekem megy vele minden. Az 1-es láb átkötése a Punto-knál, meg amelyik A3-as kábelt használ (talán Mito is), nem helyes (!):

Nekem ilyen van, és itt volt az ellenállás:

Az átkötés pedig 1-7:

És nem használom más autónál biztos ami biztos
Shadin31-03-2013 14:28:34 // 33630
Ez már újabb modell...
stukker198731-03-2013 14:25:46 // 33629
--írta
stukker198731-03-2013 14:25:19 // 33628
Milyen akksit ajánlotok 159-be?

Mi alapján tudom kiválasztani a megfelelő akkumulátort?



Előző téma:

Egyik ismerősömnek van 320d-je 200k körüli futásteljesítménnyel. Eddig a turbóval voltak legfőképp gondjai.
SAjnos fogyasztásban és erőben is jobban teljesít mint a 1,9 150LE-s 159. Ahogy Piritu is lent agilisabbnak tűnik.
Ami viszont érdekes,hogy a nagyobb havazások idején félve ül autóba,mert hiába a sok elektronika bizony-bizony csúszik elég rendesen a hátsókerekes verda...

Ezt a téli bizonytalanságot egy 530D-s ismerősöm is alátámasztotta.
159 Indigo Gray 2.4 Monster31-03-2013 14:07:32 // 33627
Előző melóhelyemen (Graboplan kft) A céges G astra olyan szinten hulladék volt 100e km nél hogy az hihetetlen. Pedig valós km mindig szakszervíz stb. Ennek ellenére ha valaki ment vele akkor úgy kezdte hogy olajszint ellenőrzés és pár lityi utántőltés :) Az opel szervízben már a végén meg festették az olajat hátha valahol elszökik de semmi csak simán megette :) 1,4 tvinport. A tulaj 20epd Paszat szervízszámlálón még volt kb 6e km de megált a verda mert el fogyott neki az olaj, szervíz azt mondta 1000km/ 7dl fogyasztás az normális. Pff tessék én 15e km alatt 1 l töltöttem utána a picinyemnek azt is azért mert főtengyely szimeringnél csöpögöt (már cserélve)
Piritu - 1.000.00031-03-2013 13:56:13 // 33626
Az eddigi napok a Párduccal a számok tükrében. Klatty
Liquid31-03-2013 13:50:12 // 33625
Ugyanez a szitu nálam is.
Az egyik kolegának Ibizája, van 80e km 6 év, nincs baja, de nem is szabad egy szögegyszerű autónak ennyi idősen, a másiknak G Astra, cserélt már kormányművet, 2x volt leszerelve a hengerfej, másodszor már komolyabb generál történt mert nem ment és zabálta az olajat, azonkívül meg havonta elszaródik rajta valami. A 3. Transporteres, neki csak kipufogó tömítést cseréltek, de neki is csak olyan 130e van benne, a 4. Pólós, (jó régi) az is 1-2e km-enként megkajál egy liter olajat.
Mondjuk Ők normálisak, csak heccből birizgálnak, egyre kevesebbet, és elmondják ha bajuk van az autóval.
Bumper31-03-2013 13:41:27 // 33624
Én ezt hallgatom nap mint nap( még nem láttam, mivan eddig a szerelőnél állt?, szar olasz stb).De nem érdekel. A főnököm 7-esében 2szor cseréltek MOTORT.5000km/5l olaj.Az első 110ezer km-ert bírt, a második 80-nál feladta.Akkor?És 3 éve vette 140ezer euróért.Most szlovákiában hírdetik.Ennyi.Amikor meg a "pasztás" kollégák beszélgetését csípem el ,hogy már megint hengerfejezték a kocsit meg pd elem csere stb.Akkor csak mosolygok, közönség elött meg amúgy csak ők is tankolják :-). Nekem elötte 2es Octaviám volt és semmivel nem költöttem rá kevesebbet mint a 159-re, sőt!
SKrisz31-03-2013 13:30:30 // 33623
Ma reggeli állapot...

Piritu - 1.000.00031-03-2013 13:08:45 // 33622
A német autópályán volt szerencsém párral. Érdekes, hogy 100-ig jobban gyorsul, mint a Párduc. Aztán egyre kevésbé. 160 felett a Párduc egyértelműen jobban megy. 200 körül mind elmaradt, végsebességre egyértelműen jobbnak tűnt a 2,0mjet.
Pityukoma31-03-2013 13:06:14 // 33621
Amikor megkérdezem ma miért hagytad otthon a kocsit, és azt válaszolja hogy ilyen vacak időben inkább kíméli...ha-ha, na akkor van szervizben. Aztán fennhangon emlegeti hogy ő csak tankol bele és más semmi.
Volt kollégám aki őszintén bevallotta hogy a 607hdi-n néha se kép-se hang aztán 2-3 napig minden ok, néha + ki kell vennie az abl.törlő biztiét mert nem lehet kikapcsolni, aztán pedig leesik a szíjtárcsa menet közben. A pohár akkor telt be nála amikor reggel a garázsban járó motorral fogadta az oroszlán :-D pedig higgyem el nem ő hagyta úgy előző este.
Ilyeneket a german imádóktól sohasem fogsz hallani. Még maguk előtt is titkolni akarják. Ők csak azt kérdezik tőlem cinikusan: "na megy még az ALFA?"
Azt hiszem ezt mindnyájan átéljük, mi tudjuk azt amit ők nem :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster31-03-2013 12:20:26 // 33620
A fabados okádék belsőről nem is beszélve :) Motorikussan talán a leg jobb dizele a Bmv nek.
.......................31-03-2013 12:01:42 // 33619
a 320 d kevesebbet eszik,
A Bmw 3 as kaszni sokkal gagyibb ,
A futómú is sokkal igényesebb a 159 ben
Grando31-03-2013 11:09:46 // 33617
A főnökre azért figyelj oda! Enyhén szólva is "nem teljesen őszinte". :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.