Forum >> 159

Hujber22-06-2013 21:11:35 // 37366
Igen, csak ugy áll a helyzet...,hogy a baráti körben hirtelen 10 ember jött össze akinek kéne...30kmrel odébb is ilyen jég volt... :( ...és ha 10-en vennénk egy ilyen szerkenytyüt jobban jönnénk ki...az a baj ,hogy van akinél az élek is kaptak...azt meg ugy nem lehet kihuzni...:(
Erhard 242 (Pure Energy)22-06-2013 20:38:11 // 37365
rossz izzító nem játék ha el kezd mozogni a belseje simán letestelhet és elégeti a kábelszettet rossz esetben a ECU-t, porlasztót...
Erhard 242 (Pure Energy)22-06-2013 20:35:17 // 37364
eddig tankoltam 20e helyen, 20 országban és sosem rángatott egyik autó sem semelyik nyáltól....
Erhard 242 (Pure Energy)22-06-2013 20:33:54 // 37363
részvét :( szerintem menj szakemberhez olyan 50-70e környéke a javítás
Hujber22-06-2013 20:29:22 // 37362
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, találkozott-e már vki jég horpadás kihuzó szerkezettel...vannak e tapasztalataitok, nálunk 15 perce akkor jég volt , hogy álltunk pléddel a kezünkbe de nem mertünk kimenni letakarni a kocsit, majdnem ökölnyi darabok estek...és hát a kocsi kapott a fa alatt is... :(
Nos amint látom van mágneses és vákumos kiszedő is, Szerintetek melyik lehet a jobb?

Köszi!
Piritu - 1.000.00022-06-2013 16:37:50 // 37361
Másik kérdés, hogy a nyál melyik "paramétere" okozhatja a jelenséget.
Piritu - 1.000.00022-06-2013 16:36:46 // 37360
Nálam azóta sem jelentkezett a rángatás. Ma is mentünk bő 200 km-t.
Egyre inkább a gázolajra tudok csak gondolni. Semmi sem változott, csak tankoltam.
Hujber22-06-2013 15:12:32 // 37359
Szia!

Azért nézzél rá az egr -re is...Az enyémmel elég sokat kilodtunk mire rájöttünk ,hogy az a baja...hol rángatott hol nem, hol indult hol nem...hol reagált a gázra hol nem...
És a viszonylag új egr...(kb 1 éves...) elég tiszta volt mikor levettük...csak épp nem nyitott-zárt rendesen mert ott volt benn a korom...és közbe beakadt...azt kitisztitottuk azóta semmi baja...koppkopp:)
GTPeti22-06-2013 14:50:00 // 37358
"Ebbe nem tud beleszólni az ECU, azaz a feszültséget sem tudja szabályozni"
Így van. Nem is kell. Minden úgy van méretezve, hogy a rendszer még valamivel 13,8V alatt is "elboldogul". Amit lehet (és kell), azt az ECU a feszültségmérés alapján kompenzál. (Bár ez igazából csak a nem direkt bef. benzineseknél számít, ahol a tápszivattyú által felépített nyomás közvetlenül beleszámít a bef. mennyiségbe.)
Csabi22-06-2013 14:44:39 // 37357
Ettől függetlenül természetesen nem kizárt, h tévedek :)
Csabi22-06-2013 14:42:14 // 37356
Nehézkesen és 1.9, a 2.4 már lehet be sem indulna ugyanezzel az akkuval:)
Csabi22-06-2013 14:38:55 // 37355
Igen, osztom a leírtakat, de ezzel azt akartam mondani, h az is zabálja az amperokat a gyújtásra ráadásakor

Még valami
"Ha már jár a motor, akkor ott a 13,8-14,2 Volt, amit ráadásul mér az ECU és ez alapján kompenzál is."
ha jól tudom, akkor nálunk a hagyományos gerjesztés szabályozás valósul meg egy fix karakterisztika alapján

Ebbe nem tud beleszólni az ECU, azaz a feszültséget sem tudja szabályozni, mint pl egyes OFF-oknál az intelligens töltésrendszer vagy nevezhetjük PCM-nek is.
Csosznorbert22-06-2013 14:38:33 // 37354
Ha segit valamit, akkor nálam a 6 éves gyári akku izzitó nélkül -15 fokban elindult. Igaz nehézkesen de el. Nem tudom hány izzitóm jó, de mind a 4 tuti nem.
GTPeti22-06-2013 14:16:38 // 37353
"Igen az nem elektromos, de én az üa. tartályban levő tápszivattyúra gondoltam, ami gyújtáskor működik kb 2s-ig..."
Ez igaz, ez az egyetlen alkatrész az üa. rendszerben ami feszültségfüggő. Bár túl van méretezve rendesen a szivattyú, hogy extrém esetekben is legyen "visszafolyó" üzemagyag a "tankfűtés" miatt. Ha a tápsziv. nem szállít elég üa-t, az már régen rossz. (Ez tény.) Persze olyanokat, mint testelési hiba nem árt kizárni.
direttore22-06-2013 14:06:31 // 37352
Hali, EGR bajod van. Persze a csúcsokat is be kellene vizsgáltatni. 4000 Ft/db.
vzolee22-06-2013 14:01:20 // 37351
akard=takard :)
vzolee22-06-2013 13:53:27 // 37350
Egerben éppen cseresznye nagyságú jég esik, a radaron úgy nézem, hogy arra tart. Szerintem akard le a kocsit valamivel!
vzolee22-06-2013 13:51:47 // 37349
Tud valaki jó futóművest pesten? Most vettem észre, hogy a jobb hátsó kerekem féloldalasra kopott. És keresek 17es sok küllős alfa felnit, akár nyári gumival is.
Csabi22-06-2013 13:50:28 // 37348
Vegyük sorra :)
"A cartársnak alapjárati gondja van ill. néha rángat."
Az alapjárati gond, a fehéres füst alatt van, és csak az első hidegindításnál, a rángatás pedig már egy másik történet szerintem=EGR

." No meg a nagynyomású sziv. amúgy sem elektromos, hanem a vmsz. hajtja (vagyis rá nincs hatással a feszültség értéke)"

Igen az nem elektromos, de én az üa. tartályban levő tápszivattyúra gondoltam, ami gyújtáskor működik kb 2s-ig...

"Egy JTD tapasztalataim szerint még -10 fokban is simán beindul izzítás nélkül is."

Egy jó akksival, de szerintem akkor sem "pöc-röf" lesz...
GTPeti22-06-2013 13:29:15 // 37347
Csabi nem értem 100%-osan az érvelést. A cartársnak alapjárati gondja van ill. néha rángat. Az akku azért nem lehet, mert annak csak indításkor van szerepe. (Akkor valóban, ez igaz. A minél jobb akku is ajánlott. Bár az AGM SZVSZ nem kritérium.) Ha már jár a motor, akkor ott a 13,8-14,2 Volt, amit ráadásul mér az ECU és ez alapján kompenzál is. No meg a nagynyomású sziv. amúgy sem elektromos, hanem a vmsz. hajtja (vagyis rá nincs hatással a feszültség értéke). Egy JTD tapasztalataim szerint még -10 fokban is simán beindul izzítás nélkül is.
Az EGR és az injektorok valóban okozhatják. De amíg a pancsolt nafta nincs kizárva, korai lenne a pánik. Mert simán okozhatja.
Csabi22-06-2013 13:13:57 // 37346
Üzemanyag szerintem nem...injektor, EGR lehetséges, DE....
szerintem legfőképp az akkud töltöttségére vezethető vissza....
Okok szerintem:
- ~20°C felett nincs előizzítás,a motor beindulásához egy megfelelő kompressziónak kell létrejönnie, de ha lassabban teker az önindító(mert gyengécske az akku) akkor ez később következik be...ergo ezért indul nehezebben...Ezért nincs gond tavasszal-ősszel-télen. Az izzítással már kész a gyulladási hőmérséklet kisebb sűrítés elég...Szerintem ezért jelentkezik a probléma többnyire 2.4-eknél, és ezért(nem véletlenül) ír elő a gyártó 90Ah-ás akkut, aminek az indító árama is nagyobb mint pl egy 70Ah-ásnak.
-Nyáron a sok rövidtávok miatt, az akku erősen igénybe van véve...a nagy meleg miatt a generátor is pár tízed Volttal kevesebbet tölt, plusz klímázáskor a müködő hűtőventilátorok nagyon lecsökkentik a töltés feszültségét. (tegnap mértem: müködő klíma+felkapcsolt világítás mellett a töltés: 13,2-13,3V ami elég kevés. Hozzá kell tennem a generátorom jól működik(nálatok mennyi?). Fogyasztók nélkül a töltés alapjáraton 35°ban 14.0V ami tökéletes.)
-A másik OKot az indítási "szokás"-ban látom. Mi történik ha gyújtásra teszed a vasat? Kulcs behelyez, rögtön egy sor fogyasztó terheli az akkut( üzemanyag pumpa,ABS, ESP, utastér ventilátor, ha benyomott fékkel indítasz akkor még a féklámpák is) ergo az akku feszültsége egy teljesen feltöltöttnél is(12,7-12,8V) lecsökken ~12,2V-ra (mértem) ha ilyenkor rögtön indítasz lassabban fogja tekerni az önindítót(+ a sűrűbb olaj sem éppen segít)...jön a fehéres füst. Ha vársz 10-15másodpercet a gyújtás után,akkor szépen visszacsorog a feszültség,jobb lesz az indíthatóság. A helyzeten csak ront egy több éves,leszulfátosodott akku ami már nehezebben veszi fel a töltést, és a nyugalmi feszültsége sem éri el már a 100%-os töltöttséget.
-Hosszabb távok megtétele után ahogy Te is írtad nem jelentkezik a probléma.(amit én szintén a töltöttségi állapotra vezetek vissza)

Én cseréltem injektorokat,sokkal jobb lett a helyzet, egy elhasználodott befecskendező is ront a helyzeten, de egy szoruló-akadozó EGR még jobban.
Ennek ellenére(injektorcsere)nagy melegben néha-néha megjelenik a füst...mióta figyelek a leírtakra probléma mentes az indulás.
Nekem egy 74Ah-ás 680A indítóáramú Bosch S4 akksi van benne, szerintem ez kevés...de egyenlőre nem akarom kidobni mert ettől eltekintve jól működik.
Szerintem a megoldás: Egy nagyobb kapacitású spéci akku 80Ah-ás AGM , vagy egy 85Ah-ás "normál"... a méret miatt nagyobb nem fér be az akkutartóba, ha jól tudom.

Röviden ennyi az én véleményem, és tapasztalatom az ügyben.
Egyben segítséget is kérnék azoktól akik tudnak mérni akkufeszt, h Náluk mennyi müködő klíma, és felkapcsolt világításnál az akkumulátor feszültsége!?
DrB22-06-2013 09:51:24 // 37345
Egy agip kút volt. Elsőre DieselTech, másodjára normál diesel ment bele.
.....22-06-2013 08:19:12 // 37344
Melyik magyar kútnál tankoltál?
.....22-06-2013 07:38:58 // 37343
Mennyibe kerül a "design Giugiaro" matrica?
droberto22-06-2013 00:10:53 // 37342
Üdv mindenkinek Tajti(SK)/Ceredről!
GTPeti21-06-2013 23:45:27 // 37341
Ezt ennyiből nem lehet 100%-osan megmondani. Reménykedjünk benne, hogy a második.
DrB21-06-2013 23:42:23 // 37340
Megnéztem ezt a füstölést. Két napot állt a vas garázsban, 30 fok napközben odabent, mikor újra használtam. Azt megelőzően kb. 10 km-t tettem meg vele városi forgalomban, 35 fokban, 5-6x megállva, leállítva a motort közben. A vas 2 nap állás után rendben beindult, semmi lefulladás, de az alapjárat továbbra is kissé egyenetlen volt. Az első kb. 20 másodpercben jött valamennyi fehéres füst a kipufogókból, de nagyon néznem kellett, hogy egyáltalán lássam, kb. 20 másodperc alatt ez az alig látható füst is eltűnt. Az alapjárati egyenetlenség kb. 1 perc alatt múlt el.

Lehet ez rossz (pancsolt) üzemanyagtól is? Az utóbbi két tankolás ugyanannál a magyar kútnál történt, korábban itt még nem tankoltam. Utána jelentkezett először ez az alapjárati egyenetlenség. Illetve nálam is jelentkezett, amit Piritu írt, hogy alacsonyabb fordulatszámnál (1500-2000 között) berángatott a motor, ami korábban nem volt. Tegnap osztrák kútnál tankoltam rá a kb. ötöd tanknyi magyar üzemanyagra, ma volt egy 85 km-es közúti menet, a fent említett, 1500-2000 rpm közötti rángatás nem jelentkezett...

Szóval porlasztócsúcs vagy csak szar üzemanyag?
Dömpi (il dottore)21-06-2013 23:02:35 // 37339
Hétfőn délutánra kaptam végre időpontot a fényezőnél egy kis esztétikai helyreállításra:


Szerdán reggel hozhatom haza, utána 2 hét várakozás, és mehet fel a Piritu jóvoltából beszerzett kavicsfólia.
(az a k*rva kereskedő leszedte - szerintem políroztatta vagy valami hasonló - de b@szott visszarakni)
Erhard feladta postára a szintén hiányzó "design Giugiaro" matricáimat is.

Lassacskán ezek is a helyükre kerülnek.
Csabi21-06-2013 22:50:28 // 37338
Szintén a jobb hátsó szállt el nekem is... Elég volt csak az ablakemelő szerkezetet cserélni(a motor maradt a régi), lehet kapni 15-20e ft-ért.
Csosznorbert21-06-2013 22:37:47 // 37337
Üdv. a klubban. Nálam a jobb hátsó. PLusz a bowdent is meggyürte. Azt kihuzogattam. A törött műanyagot megstoppolom. Max. a bowden lehet még ami nem birja, legfeljebb cserélem. 50-60 ezret mondtak az újra. Mert külön nem kapni semmit.
Forsberg21-06-2013 21:25:09 // 37336
Szóval itt :)
Forsberg21-06-2013 21:23:26 // 37335
Én itt vettem, nekem kiválóan működik. Persze 147-el.
Liquid21-06-2013 21:12:32 // 37334
a 159-hez csak 1 adapter kell, ez a készlet sajna ritka és drága. Olcsóbb venni ebayen egy 30 centis hosszabbító kábelt és azt átalakítani.
.....21-06-2013 21:12:19 // 37333
Nekem ilyen van:
Nem tudom, lehet hogy az interfész kábelével van gond vagy mást is át kell még forrasztania. Én nem szedtem még szét az enyémet.
Piritu - 1.000.00021-06-2013 20:56:46 // 37332
mert akkor működnie átkötve is. = mert akkor működnie kellene átkötve is.
Piritu - 1.000.00021-06-2013 20:56:09 // 37331
Milyen a kábeled? Olyan, mint Mizooo-é?
Mert gyanúm, hogy ott lesz a bibi. Hiába veszi meg, nem fog működni, mert akkor működnie átkötve is.
.....21-06-2013 20:49:58 // 37330
Igen működik. ABS,légzsák és a xenon is, én az utóbbi miatt vettem. Tudom,hogy összekötik a lábakat a Multiecusan oldalán is ott vannak a rajzok,de én nem mertem forrasztgatni.
Piritu - 1.000.00021-06-2013 20:45:42 // 37329
Neked működik ezekkel? Mert ezek sem tesznek mást, mint hogy azt a bizonyos pontot más lábakra kötik át.
Sokkal inkább lehet, hogy az interfész nem "tudja".
mizooo21-06-2013 20:22:43 // 37328
Köszi meglesem mennyibe fáj és rendelek :)
.....21-06-2013 19:27:11 // 37327
Vegyél hozzá ilyen adaptert. Ezzel biztosan működik.
mizooo21-06-2013 18:10:45 // 37326
Ma GTPeti ajánlása szerint átforrasztottam a 7es lábat a 3-asra az interface-ben, de csak nem sikerült a légzsákkal kapcsolatba lépni. Mérgemben elkezdtem vizslatni az 50 fokos meleget nem bíró tolatóradarom kijelző részét, miért kapcsol ki néha, már átforrasztottam az egész nyákot, de mikor összeszereltem mindig villogott és kikapcsolt. Most tok nélkül csak az előlapjával raktam be a helyére, ha nem fog rendesen működni vennem kell egy másikat.

Közben a sok gyújtás le/fel után egyszer csak azt látom, hogy a légzsák hiba eltűnt :).....
ki érti ezt egész héten világított.
.....21-06-2013 14:57:03 // 37325
Erhard -ank volt ilyen, tőle tudsz is rendelni hozzá alkatrészt.
Szabolcs 15921-06-2013 14:49:24 // 37324
Üdv ! Épp ebbe a pillanatba bal hátso ablak emelöm be adta a kulcsot valami el törött valakinek volt hasonlo esete üdv 159 sw
Scaniamen21-06-2013 12:00:17 // 37323
Szia nyitógomb folyamatos nyomásával lehúzza az ablakokat.
David | Centocinquantanove21-06-2013 11:48:44 // 37322
2007/9
Menyomod a csukott lakatot egyszer majd utána mégegyszer megnyomod és nyomva is tartod 3 másodpercig, akkor az összes ablakot felhúzza.
Visszafele nem próbáltam de jó eséllyel működik a leengedés is.
Valóban van egy szenzor is, ami figyeli az emelőmotort, hogy ha valami "becsípődik" akkor megáll magától.
Vermacy21-06-2013 06:05:30 // 37321
Bázz! Ennek lehet, nem állok neki otthon...
ValeRossi4621-06-2013 04:48:40 // 37320
Nekem is mehy kulcsal feeeeel es leeeee :) veletlenul jottem ra en is..probaltam hangot kicsikarni a riasztobol erre tessek.... :)
droberto20-06-2013 23:38:19 // 37319
rendszeres tisztítással.
droberto20-06-2013 23:37:36 // 37318
Az tényleg jobb lenne...
Nagyon sokféle szitaszövet van különböző áteresztőképességgel (itthon ők a legkomolyabbak), de tartom magam ahhoz, hogy úgy jó ahogyan gyárilag van.
GTPeti20-06-2013 23:32:35 // 37317
Max rozsdamentes fémhálónak lenne értelme. (Létezik ilyen, hasonlóan sűrű, mint a szúnyogháló.) A sima műanyagot nagyon hamar kilyukasztanák a 100< kmh-val érkező pórul jártak... B)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.