Forum >> 159

159 Indigo Gray 2.4 Monster03-07-2013 20:28:44 // 37816
Aha, akkor az Egr árából vennem kell egy állófűtést :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 20:27:37 // 37815
mert az euro 2 ...lassan a városba sem mehetsz be vele :)))
droberto03-07-2013 20:22:56 // 37814
Ezért!
Az energia nem vész el csak átalakul. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-07-2013 20:15:32 // 37813
Egr nélkül lassan melegszik be a motor, de ha nincs akkor növekszik az égési hőmérséklet. Akkor miért nem melegszik be gyorsabban egr nélkül mint vele?
Piritu - 1.000.00003-07-2013 19:54:29 // 37812
Az én TS-emben nincs :-P
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 19:22:08 // 37811
szinte minden autóban van :)))
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 19:20:06 // 37810
4000??? majd menj vele 30-40e-et az már teszt :)
droberto03-07-2013 18:34:42 // 37809
Persze, E2-től felele pakolják a benzinesekbe...
Inkább itt arra lennék kíváncsi, hogy a Multiair-ben van-e még EGR, tudják-e a kipuff szelepeket rányitni sziváskor, vagy csak a szívószelepeket tudják "függetleníteni" a vezérműtengelytől?
droberto03-07-2013 18:27:52 // 37808
Találtam is egy megfelelőt.
Még ránézek a Δp szenzorra, hogy mi a méréstartománya és lehet megcsinálom.
Már csak egy T-idom kell, meg egy rejtekhely ennek a ronda órának (bár a számlapot le lehet cserélni egyszerűen).
Vélemény, ötlet valakinek?
Piritu - 1.000.00003-07-2013 18:26:06 // 37807
"Bár benzines, de azt tudjátok, hogy a Multair-ben van EGR szelep?" - egyes TS-ekben is van. Sőt,anno az OFF 1,3 benzines Kadettben is volt.
droberto03-07-2013 18:13:16 // 37806
Ez is egy (újabb) ajánlatos olvasmány. A DPF -ről (is) szól. (A cikket ajánlom a DPF-et gondolkodás nélkül kiírók számára.)
Ez is megerősíti a NOx és PM arány változását az égési hőmérséklet függvényében:
"A környezetvédelem kérdése itt igen összetett: a kipufogógáz NOx tartalmának csökkentése a részecske kibocsájtás növekedésével jár, a részecske emisszió csökkentése pedig NOx emelkedést okoz. A szakirodalom ebben a vonatkozásban is megdöbbentő adatokat hoz nyilvánosságra: "A koromszűretlen gépkocsimotorokból, a gépkocsi által megtett út minden milliméteres szakaszára, százmillió részecske jut. A dízelkoromszemcsékre el nem égett szénhidrogén-részecskék tapadnak, amelyek igazoltan rákkeltő anyagok" (Forrás: Autótechnika, Petrók János). "
Mintha szívemből szólnának:
"Éppen ezért lenne lényeges, hogy a vezető tájékoztatást kapjon a részecskeszűrő telítettségéről. Ez -viszonylag- egyszerűen elérhető. "

Vagy, LED-es visszajelző:
droberto03-07-2013 17:42:32 // 37805
Érdekes...
Pedig ezt több helyen is olvastam, ezért is vannak párban az EGR a NOx-ot, míg a DPF a PM-et csökkenti.
Egyébként egyre jobb az általam is favorizált injektor.hu WEB oldal. Egyre több az info.
AZ EGR-es cikkükben van néhány érdekesség a belső visszavezetésről (szivó és kipufogó szelep összenyitásáról). Talán ez a jövő???
Bár benzines, de azt tudjátok, hogy a Multair-ben van EGR szelep?

Egyébként pont ezt írtam én is délután:
"(Csupán zárójelben: a környezetvédelmi szempontok indokolnák a kipufogógáz összetételére közvetlenül ható alkatrészek - ilyen pl. az EGR szelep, a katalizátor, vagy a lambda szonda - elérhetőbb árszinten tartását. A fotón szereplő "gyári" EGR szelep ára márkakereskedésben 54e Ft, más kereskedelmi csatornákon pár ezer Forinttal alacsonyabb, ami még mindig egy igen tekintélyes summa. A már sokéves, alacsony értékű autók esetén ezek az összegek túl nagy rést ütnek a tulajdonos egyébként is lapos pénztárcáján. A kókler, sufnis, környezetromboló, de "kedvező árfekvésű megoldások" egy része sajnos erre vezethető vissza.) "

Csabi, köszi előre is a méréseidet. :)
Csabi03-07-2013 17:25:42 // 37804
A DPF OFFolva van, csak a tartályt is figyeli a comp...azt már nem tudom, h miért nem kapcsolták/írták ki azt is.
Csabi03-07-2013 17:24:29 // 37803
Ezt sem tudom megerősíteni, mert mint írtam a regenerálási távok ugyanazok maradtak attól függetlenül, h müködött e az EGR, vagy sem.
Ma kicseréltem az EGR-em egy működőre..előtte a reggeli indításkor megmértem mennyi idő alatt melegszik üzemi hőfokra a hűtővíz...+más paramétereket is rögzítettem
holnap reggel megint mérek egyet a már müködő EGR-rel....kiderül mennyivel elöbb melegszik, és mennyivel változik az égési hőmérséklet....leírom majd mik változtak.
Piritu - 1.000.00003-07-2013 17:24:19 // 37802
No, akkor erre is megvan már a megoldás :-D
A DPF mit szól hozzá?
Csabi03-07-2013 17:19:12 // 37801
Így van..elvileg egy valamire való klímás fejében meg sem fordul, h csak rátöltsön.
Lefejtés hütőközeg, olaj, vákuumozás amiből az is kiderül, h mennyire tömör a rendszer, aztán jöhet a töltés.
Piritu - 1.000.00003-07-2013 17:19:11 // 37800
No, még egy érv lenne az adalékos rendszer kiiktatás mellett :-D
(Előbb-utóbb meglenne a megindokló filózófia is.)
vzolee03-07-2013 17:07:52 // 37798
Köszi, nézek akkor valami klímást a közelben. Ahogy olvastam, a lényeg az, hogy ne csak rátöltsön, hanem fejtse le és a megfelelő mennyiséggel töltse vissza?
Csabi03-07-2013 16:53:52 // 37797
"Szerintem hamarabb lenne topiktéma a folyadékhiány érzékelők kikötése"
Áh nincs rá szükség...egyszerűen gázolajjal töltik fel a tartályt, aminek a sűrűsége közel azonos az adblue folyadékkal, így nem kiabál a komp. Az egyik kollégámtól tudom, akinek francia adblue-s járgánya van :)
Csabi03-07-2013 16:49:44 // 37796
Nem tömődik elöbb..hacsak nem társul az EGR kiíratás teljesítménynöveléssel is...
Közel 4000 km-t mentem EGR nélkül és semmit nem változott...ugyanúgy ~1000km-ként regenerált.
.......................03-07-2013 16:45:40 // 37795
az AddBlue adalékos kocsiknak a DPF jét 120ekm enként ki kell mosatni,
kiszerelni,stb.
Erhard 242 (Pure Energy)03-07-2013 16:41:49 // 37794
az EGR kiírása csak akkor ér valamit ha a DPF-et is kiírják különben előbb el fog tömődni, jön a második baj
Piritu - 1.000.00003-07-2013 16:36:01 // 37793
"lehet adalékanyagokkal tisztább lenne a kipufogógáz, de azért azt se felejtsd el, hogy az adalékok előállítása komoly energiaigényű és általában környezetszennyező. " -
Akkor meg azt nem töltenénk bele. Szerintem hamarabb lenne topiktéma a folyadékhiány érzékelők kikötése, mint egy izzócsere. (Az Amorén már eljutottunk odáig, hogy a tönkrement LMM-et is ki kell íratni a kocsiból, mert tök felesleges holmi és drága pótolni.)
Piritu - 1.000.00003-07-2013 16:10:56 // 37792
Tényleg szép vidék, 2006-ban jártunk arra.
Liquid03-07-2013 15:26:12 // 37791
...képeken...
Liquid03-07-2013 15:25:43 // 37790
milyen szép autó van a képeket, ismerős valahonnan :)
droberto03-07-2013 14:47:51 // 37789
"És te tudod, hogy hány JTD-n volt eddig HF-tömítés hiba emiatt? 7 év alatt egyről sem hallottam." - Nem tudom, de akkor is növeli a hőmérsékletet. Nem vagyok motormérnök, de ez elég sok dolgot befolyásol. Ami a tömítésnél pl. lényegesebb lehet, az az olaj. Magasabb hőmérsékleten gyorsabban degenerálódik.
"Az EGR előtt is voltak turbós autók. Másrészről ez a hatás eltörpül a vezető által okozott terheléstől." - Voltak, de az EGR nélküli autók programja más volt. A második részével egyet értek.
"Érdekelne egy konkrét érték, hogy mennyivel. (Mármint, hogy egyáltalán hallható-e.)" - Erre nem tudok felelni, de ez engem is érdekel. Majd ha Piritu és Shadin is eljön a 159VTT 14'-re, akkor majd bemérjük. :)
"Az, hogy koromban gazdag kipufogógázzal tömi tele a szívóoldalt, valahogy kimaradt." - HSZ-emben a pozítív tulajdonságait emeltem ki. Ezt írtam is. Fontosnak éreztem ezeket összegyűjteni, mert az EGR negatív tulajdonságai itt és máshol is oly sokszor elhangoznak.
(Ha valaki kevesebb műszaki affinitással rendelkező autótulajdonos olvassa ezeket, akkor a megfelelő döntést tudja meghozni.)
Hozzáteszem, nekem tökéletesen mindegy, hogy ki, hogy tesz, mit csinál.
Az meg hogy töm, SZVSZ kissé tulzó, hiszen a szívósor egy csatorna két véggel. Persze tudom, hogy voltak, és lehet gond, az áramláskorlátozó lapátkákkal (lásd VW diesel és 2007 előtti JTD), de én bízok az olasz mérnökökben.

Egyébként, meg számomra nagyon progresszívnak hat, ez az egész kipufogógáz utókezelés, friss hideg levegő ide, korom oda. Lehet még mindig nem tökéletes megoldás, lehet adalékanyagokkal tisztább lenne a kipufogógáz, de azért azt se felejtsd el, hogy az adalékok előállítása komoly energiaigényű és általában környezetszennyező. Az EGR pedig "házon" belül passzívan működik.

Szerintem az egyik legnagyobb baj, az, hogy az EGR 100-200k km után tönkremegy, illetve az, hogy viszonylagosan drága a pótlása.
Csabi03-07-2013 13:31:12 // 37788
Lefejtés, visszatöltés,3teszt lefuttatása(automata klímagéppel) nekem 2500 forintomba került,vidéken.:) Pesten több lehet az óradíj...
ha gázt kell pótolni:
2000-3000Ft 100g
Ha teljesen üres a rendszer akkor is max 15e forint... jobb esetben csak 10 körül mozog
Szabolcs 15903-07-2013 13:25:32 // 37787
Vezérmüszíj csere apósommal otthon a garázsba ,nem egyszerü játék de amit mi meg tudunk oldani aszt nem bízzuk másra .
Csabi03-07-2013 13:19:52 // 37786
Miből gondolod, h levan ragadva?
Szabolcs 15903-07-2013 12:48:25 // 37785
Meg van a hiba oka a nyomás esésemnek turbo geometria le van ragadva !ugy hogy lehet szerelni ,szép napot mindenkinek
Coolby03-07-2013 11:05:47 // 37784
jajj, győzzem visszaolvasni a fórumot majd :)
Coolby03-07-2013 11:03:03 // 37783
Megérkeztünk korzikai nyaralásról. Autó csodásan tette a dolgát, egyszer nyitottam fel a motorháztetőt, hogy egy lasagnet melegítsek a motortérben, szóval kiváló volt.

10 nap - 3200 km. 2300 km autópálya, 900 km korzikai utak, szerpentin, fel-le. Autópályás 140-es tempomatos fogyi 6,7, aztán korzikai 30 km/h-s hegyes- hegyvidékis szerintem 9-10 között. végül 7,3 literrel tettük meg a távot. Nagyon elégedett voltam kocsival. Kényelmes hosszútávon.

Mivel benne laktunk kb, ezért ma kap egy teljes külső-belső prémium tisztítást, mert megérdemli, hétvégén pedig bőrtisztítást, ápolást!

u.i.: Futómű felöli nyikorgás azért néha-néha visszatért. Kezd elfogyni az a kenés valahonnan...
vzolee03-07-2013 10:41:12 // 37782
Pesten tud valaki jó klímást? Megnézetném én is, de nem szeretnék utána visszajárkálni, hogy engedjenek le a gázból... :) Ja és kb mi a reális ár egy ilyen lefejtés, feltöltés, átvizsgálásért?
Vermacy03-07-2013 09:26:02 // 37781
Ahogyan korábban olvastam (majd megnézem gépkönyvben :o)), hogy 2000-től nyomatékmaximum, de a turbó 1750-nél ébred.
Vermacy03-07-2013 09:25:18 // 37780
110--nél 2000? Nekem annyit forog az 1,9...
Vermacy03-07-2013 09:23:03 // 37779
Engem érdekel!
droberto03-07-2013 09:02:46 // 37778
Adsz a részletekre! :)
Piritu - 1.000.00003-07-2013 07:21:13 // 37777
Jó reggelt mindenkinek! :-))
Piritu - 1.000.00002-07-2013 23:26:52 // 37776
Jó éjt mindenkinek! :-)
Piritu - 1.000.00002-07-2013 23:24:07 // 37775
OFF
Jövőre lehet, hogy én is ezt a méretet teszem a Spiderre. Így nyernék 1 cm hasmagasságot, ami sokszor jól jönne.
ON
Piritu - 1.000.00002-07-2013 23:22:51 // 37774
Azt nem nehéz, nem arra való, hogy tolják neki. (Bár 140 felett az eső sem esik be a nyitott tetőn.)
Csosznorbert02-07-2013 23:19:06 // 37773
ühüm, és 205/55 R16-al.
egy Spidert is otthagytam akkor. :)
Piritu - 1.000.00002-07-2013 23:13:16 // 37772
Gondolom óra szerint :-)
Csosznorbert02-07-2013 23:09:30 // 37771
Rallys ismi is csak a versenygépbe tesz néha. Nem biztos hogy olyan jójaz.
Csosznorbert02-07-2013 23:06:08 // 37770
Autópályán, jó hosszan, kis lejtővel megvan a 230.
GTPeti02-07-2013 22:52:34 // 37769
"Ha én dohányzom, akkor a kocsim is dohányozhat :)" Ez esetben igen. Amellett eltörpül. :))
Dömpi (il dottore)02-07-2013 22:51:01 // 37768
Az, hogy koromban gazdag kipufogógázzal tömi tele a szívóoldalt, valahogy kimaradt.

Ha én dohányzom, akkor a kocsim is dohányozhat :)
Kérdés, hogy ha leszokom, akkor EGR off??? ... majd meglátjuk

:):):):):)
Ildiko02-07-2013 22:25:03 // 37767
regenerálja a részecskeszűrőt azért növekszik meg a pillanatnyi fogyasztás
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.