Forum >> 159

Dömpi (il dottore)05-09-2013 09:04:11 // 40364
Pont ezt akartam én is írni, hogy gyakorlatilag 2-3 ezer Ft-ról vitatkozunk. A 159-be 4,6-4,7 L olaj megy. Ergo meg kell venni az 5 lityót. A Selénia kb. 15ezer, a többi meg 11-13 ezer ekkora mennyiségben.

Amúgy meg, attól, hogy a motor ugyanaz (Fiat mJet), attól még minden egyéb más...szűrő, csővezeték, DPF, olajhűtő stb.

Szerintem nem véletlen, hogy a Fiat a Fiatokba és az Alfákba a Seléniát ajánlja.

Persze felőlem mindenki azt csinál, amit akar. Én az alfáinkba továbbra is szigorúan Seléniát használok, és lecserélem évente, vagy max. 15 ezrenként.
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2013 08:53:45 // 40363
a dejzel opelekbe 5w30-as opel olaj kell ami longlife és ez nem a 2ft-os olaj az 5L 12-13e , a selenia meg 14e....ami az ultrafos az a 10w40 90%-ban újrahasznosított GM olaj
Liquid05-09-2013 08:22:22 // 40362
haverom használ egy ilyen céges kiskorzát, de ők Seléniát tesznek bele, több is van nekik.
Az a helyzet hogy nehéz megmondani melyik hiba milyen okból következik be. Mindenesetre az tény hogy GM olaj árszintje a hipermarketekben kapható nagyon nonémekkel egyezik
Erhard 242 (Pure Energy)05-09-2013 08:16:24 // 40360
van persze meg az én szerencsémre is 100e után viszik a láncos benyásokhoz a veztengelyt, a gyűrűszettet, dugót tömítéseket stb, stb ahogy írtad :)))
én annak örülnék a legjobban ha 50e-ként cserélnék az olajat vagy inkább nem meg mindenki 6-ban gyorsítana 50-ről, örökös lenne a vezszíj :DDD
mzo05-09-2013 07:15:36 // 40359
Most komolyan, szted nincs opel ami min 200 e km-ert futott, végig márkaszervízben volt szervízelve és olajból fakadó problémája sosem volt? Ugyan már. Nem egy ilyen autót ismerek, ráadásul cégautók. Erhard adhat infót arról Neked hogy ezt veszik az opelekhez meg azt. De ezekből az alaktrészekből mennyi az esetleges rossz olajból fakadó alaktrész vásárlás.... Konkrétan főtengely csapágyak, dugattyúk, vezérműtengelyek DPF szűrők.... De felesleges ilyenen küzdeni, nem akarom én sztárolni a gm olajat csak reagáltam egy témára.
Piritu - 1.000.00005-09-2013 07:03:48 // 40358
"a gyár rendszeresen több gázt tölt az előírt mennyiésgnél de az okát nem tudja hogy miért." - esetleg azért, mert a kütyüje többnek méri az annyit :-DD
(Feltöltéskor, amikor gázt ad el jól jöhet az ilyesmi.)
Piritu - 1.000.00005-09-2013 06:58:45 // 40357
70e km-t bármilyen olajjal elmegy egy motor. (Megkockáztatom, hogy még olajcsere nélkül is.)
Érdemben majd 2-300e km felett lehet nyilatkozni, hogy "hibátlan".
Gondolom, majd Erhard beszámol, hogy mi mindent visznek a hibátlan Opelekhez.
mzo05-09-2013 06:15:41 // 40356
460? Nekem a klímás 480-at mondott, én kértem, hogy legyen akkor 500. :) Egyébként ha 460-is akkor sem lesz semmi baja az 500 g-tól sem. Ismét csak a kis Corsánkat tudom említeni amikor 3-om évesen elvittem a megboldogult Norautóba klímát töltetni a lefejtett gáz mennyisége kerek majd 40! grammal több volt benne mint a gyári előírás. Semmi baja nem volt. Megkérdeztem a köv szervíznél az Opelnél a szervízes barátomat ez ügyben és mondta hogy a gyár rendszeresen több gázt tölt az előírt mennyiésgnél de az okát nem tudja hogy miért. Még a Norautós klímás is mondta ogy ő is találkozott már ilyennel. Köv évben elvittem az akkori Octaviámat is klíma töltésre és abba is 20 grammal több gázt töltettem, semmi baja nem volt soha. Egyébként ha abból indulok ki hogy az Alfába most volt 300 g gáz 5 évesen akkor ha ilyen ütemben fogy belőle, jövő nyárra pont a megfelelő mennyiség lesz benne :)
mzo05-09-2013 06:03:30 // 40355
Már ne haragudj, de ez fikció, városi legenda. Nem tisztem védeni a márkát, de a GM olaj az egy márkás olajat takar, GM dobozban. Ők nem gyártanak olajat, hanem csomagolnak. Az ára meg azért olcsóbb mint pl egy Selénia (ami mellesleg egy Maláj vállalatnak a Petronasnak a terméke) mert a gm nagyipari mennyiségben vásárolnak egy gyártótól ezért olcsóbban kapják és olcsóbban is adják. Ennyi. Csak európában több millió olyan opel fut amikben -ha márka szevízben szervízelnek- GM olaj van. És nem hallani olyat hogy tömegével állnának be a motorok a szar olaj miatt. A megfelelő szabványok rajta vannak a dobozon és nem hiszem hogy hazudnának egy General Motors méretű vállalatnál. Akik meg bevizsgálják ezeket szintén nem hiszem hogy engednék hogy valótlan adatok szerepljenek rajta. Nem mellesleg az Opelekben bőven kaphatóak a Fiat multijet motorok mind az 1.3-as mind az 1.9-es és azokban ott a szervízelések alkalmával GM olajat öntenek. Tovább megyek, nekünk is van egy Opel Corsánk most 5 éves 1.3 CDTI azaz multijet diesel. Csak márkaszervízben van szervízelve és csak GM olaj van benne. Lassan 70 e km-er lesz benne és hibátlan. Persze, nem kell ilyen olajat venni ettől még, de nem rossz ez.
És jó reggelt mindenkinek. :)
GTPeti04-09-2013 23:36:18 // 40354
A kérdés jó. A választ nem tudom. :( Valószínűleg akkor, amikor az utamba akad egy eladó, kitűnő állapotú darab és minden körülmény hozzájárul ahhoz, hogy elgyengüljek/elcsábuljak. Egyenlőre nem törekszem rá, mert a 156 is tökéletes arra, amire használom (ritkán). És... never change a running system. B)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 23:30:15 // 40353
Amúgy mindig mi maradunk utoljára az amore-n? :D (legalább is a 159 topicban?)

Mellesleg mikor veszel már 159-et?
GTPeti04-09-2013 23:23:10 // 40352
Nekem is ő nézte át anno, Szamosi mesteren kívül. És ahogy nálatok, nálam is játszott ez a szervízelés dolog. :) Amit előtte vittem, a rozsdás féktárcsájú Dedra SW nem tetszett neki annyira. Igaz nekem sem. :)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 23:21:25 // 40351
OFF
Az én szerelőm is szidja néha, de elismeri az alfákat. A feleségemét kifejezetten ő nézte át megvásárlás előtt. Mondtam nek, úgy nézd át bakker, hogy te fogod szervizelni!
ON
GTPeti04-09-2013 23:06:45 // 40350
(Aki esetleg nem ismerné. Ő a "csavarbekapatós". :)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 22:41:24 // 40348
Ugorj le Pilisre. Adok címet telefonszámot. Nekem nagyon bevált.
Dömpi (il dottore)04-09-2013 22:39:49 // 40347
Az 500g sok lesz. 460g a töltési mennyiség. Most nem lesz gond, de jövő nyáron, feltéve, hogy a rendszered egy fikarcnyit sem szivárog, akkor a 34-38 fokos kánikulában túl fog menni a nyomásod. Ha eléri a 20bar-t, letilt (lekapcsol a kompresszor védelme), visszahűl, majd újra elindul, majd újra letilt. Lehet, hogy mindezt 40-60 másodpercen belül.
Szerintem jövőre a nyári szezon indulása előtt ellenőriztesd újra. Ha még mindig több mint 460 g, akkor állíttasd be erre az értékre. Én ezt javaslom.
GTPeti04-09-2013 22:35:20 // 40346
Az én szerelő barátom (aki kb. a hírhedt "olasz autóba csavart bekapató" autószerelővel hasonlítható össze) mikor hazahozta vizsgáztatásról csak ennyit mondott: "Q...va jó." Ez volt talán az autó életében a legnagyobb elismerés. :)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 22:29:57 // 40345
Szerintem semennyire.
Egy alfa sportos vezetésre termett. Arra tervezték ugyanis.
Mikor a szerelőm kipróbálta, utána bent a műhelyben a következő kuncsaftnak áradozott, hogy "bakker, ez olyan mint egy versenyautó, egy utcai versenyautó hétköznapi kivitelben. Emberes a kuplung, nem takony puha, mint egy Octavia-ban, rövid, pontos a váltó, erős, masszív a futómű, a kormány pedig erős tekerésű, de nem túlzottan, csak éppen amennyire kell"
Kb. ezeket a szavakat használta. Pedig ő nagyon opel-fun. Az apja rally-versenyző volt, ő meg a szerelőcsapatban nőtt fel. Szóval tudja mit beszél.

Én is azt veszem észre, hogy mióta - ésszel ugyan - de kihasználom a tudását, sokkal jobban "él". Virgonc, és szereti falni az aszfaltot.

Megjegyzem, (ez már nagyon szubjektív) hogy mikor AC/DC dübörög benne, akkor megy a legszebben :) ... bár lehet, hogy csak én vagyok olyankor a kedvenc zeném hatására jobban összhangban a géppel.
GTPeti04-09-2013 22:29:33 // 40344
Nagyon jól összefoglaltad.
Tibcsi16604-09-2013 22:27:42 // 40343
Nem zavartál össze:) Most látom a vasad 2009-es tehát facelift utáni. Azaz simán lehet, hogy megváltoztak a színkódok. (nekem 2006-os eLearn van) Ami nem szokott változni az a fekete, tehát a negatív pont. Ez alapján már be tudom kötni. Még-egyszer nagyon köszönöm a segítséget!!
Alfás Viktor (NagyVad)04-09-2013 22:06:07 // 40342
A GM olajnak a színe és a szaga is másabb sokkal mint egy márkás olajnak!
A GM sötétebb mint társai messziről virít róla hogy frissített olaj,
Magyarul a szemetet megszűrik adalékolják és újra eladják, De 3800 HUF ért nem tudsz venni jó olajat 4L ert . erre értettem az olcsóságot
GTPeti04-09-2013 20:15:05 // 40341
Szegény következő tulaj. :(
Shadin04-09-2013 20:12:53 // 40340
Ige, de lassan, és nem akkor dolgoznak amikor kellene :-)
mzo04-09-2013 20:11:06 // 40339
Azért ez így elég tág meghatározás de a Google szerint azért van pár klímás arrafelé is ;)
Shadin04-09-2013 19:56:58 // 40338
Dél pesti régió.
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2013 19:56:54 // 40337
nekem a barátom ilyen leszarom kategória kis fordájban nem cserél olajat mert minek, úgy esett ki belőle ami még volt, vezérlést sem cserélt csak amikor már elszakadt :DDD
Pityukoma04-09-2013 19:50:54 // 40336
Inkább nyúlás volt mint folyás :-D a szűrő is több darabban jött ki belőle. Ezeket az embereket soha nem tudom megérteni, és ezel keresi a betevőre valóját.
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2013 19:43:13 // 40335
no meg azért egy UHDP 7-es olaj nem 2ft ....
Bilux04-09-2013 19:20:54 // 40334
Majd egy misi km és most cserélt benne olajat? Megnézném mi folyt abból ki :D
mzo04-09-2013 18:52:26 // 40333
Ne már, merre felé laksz?
Pityukoma04-09-2013 18:52:01 // 40332
Ja, ja, a miénkben van 4.6l olaj az 1900ccm-hez míg egy kamionban 35l van a 13000ccm-hez (DAF) arányaiban kb ugyanott van a kettő. Ha egyszűrős a rendeszer akkor 90K a csere periódus ha két szűrős akkor 120K a gyári előírás. És ezt bírják is, csak ugye a fordulatszám ahogy Te is írtad. No meg kb 700km-re jut 15km nem üzemmeleg állapot, míg nálunk ez a szám azért sokkal de sokkal kisebb, pláne ha rövid távokon használjuk. Éppen ezért én is most 16K-nál cseréltem az olajat+szűrőket.


OFF:
tegnap járt nálunk egy amiben 880ezer volt és a gazda beküldte az első olaj cseréjére (új kora óta nála van)
ON.
mizooo04-09-2013 18:20:24 // 40331
Én inkább nagyobb gázadást kerülöm, szerintem a hűvösebb motornál az 1900-2000 fordulatszámmal semmi baj nem lehet, de ha nagy gázt adok akkor kilendül a turbónyomás rendesen. Hidegen 1500-2000 között próbálom a fordszámot tartani (melegen is kényelmes tempóban) és kerülöm a hirtelen gyorsításokat/nagy gázadást a nyomást 0.8 alatt tartani.
Shadin04-09-2013 17:54:22 // 40330
Köszi az infót! Én meg nem találok klímást errefelé :-(
mzo04-09-2013 17:05:02 // 40329
Voltam klímásnál. Egyszer kétszer fura bugyborékolós kerregős hang jött amikor be volt kapcsolva a klíma, hát gondoltam megnézetem a gázt. Időpont megvolt, elmentem, rátették a gépre és jött az infó, 300 gramm gáz volt a rendszerben, viszont ami még meglepőbb volt hogy amikor az olajat szedte le a gép a rendszerből akkor szemmel szinte láthatalan volt a mennyiség ami lejött. vákum teszt nem jelzett hibát, jött a friss gáz (500 g) és az új olaj. Érezhetően hidegebbet fúj és gyorsabban is jön meg a hideg mint eddig. A fura hang pedig egyszer sem jelentkezett, igaz még csak 10 percet ha használtam.
Ami fura volt hogy érzésre nekem idáig sem volt bajom a hőmérséklettel, csak az volt a fura hogy fél percet kellett várni mindig hogy megérkezzen a hideg, valamint a hangok amiket néha kiadott magábó.
Hát ennyi. :)
Svéd04-09-2013 16:23:34 // 40328
Én mindig 10000-ként cserélek oljat,3-4 havonta.
Piritu - 1.000.00004-09-2013 16:11:43 // 40327
"A fedcomp pedig még ekkor sem jelzett." - akkor ott hekkelés fennforgása kell hogy legyen. A tiednek 30ezerről kellene visszaszámolnia. (Az enyém 35-ről indul.) Több nem lehet, csak gyorsabban "fogy".
Néztétek FES/MES-el, hogy mit ír?
Következõ olajcsere távolsága: ????? km
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2013 14:49:09 // 40326
nem akarlak megbántani de ha nem vagy tájékozott akkor inkább ne ossz meg hüleségeket...mennyivel kap kisebb igénybevételt, mondjuk max 1500-ig pörög van benne 2 olajszűrő, 2 üa szűrő, EGR hűtő stb, stb jah és nem utolsó sorban kell bele 30-40L olaj ... a személyautó ipar azért változik mert a marketing ezt diktálja :(
Liquid04-09-2013 14:40:37 // 40325
érdekes felhasználási mód :) mondjuk egy kis nyeltannáciságot hadd engedjek meg magamnak: a turbo nem kapcsol, hanem tölt
Az meg egy másik kérdéskör hogy az állandó alacsony fordulatszámon döcögést mennyire kultiválja hosszútávon a motor és az ahhoz kapcsolódó dolgok
Vermacy04-09-2013 14:16:30 // 40324
A fedcomp pedig még ekkor sem jelzett. Hozzáteszem, hogy nem nagyon használtam se városban, se versenytempóban. Betartottam, hogy turbó kapcsolási pont (1750) alatt váltok fel és az utolsó 2-3 percben nem használom a turbót. Biztosan számíthat ez is.
David | Centocinquantanove04-09-2013 13:43:40 // 40323
Ez a 38.000 számomra is kicsit neccesen hangzik még a mai top premium olajok esetén is...
mzo04-09-2013 13:36:57 // 40322
Nekem alapjáraton 0 max pedig kb ugyanaz mint neked egy picivel 1,6 előtt.
joe7504-09-2013 13:34:07 // 40321
Hát bebújtam a csomagtartóba, nekem a következő szinek jönnek sorba:
Fehér, zöld-fehér, sárga, fekete, narancs-os szín.
Remélem nem nagyon zavartalak össze..:)
Dömpi (il dottore)04-09-2013 13:31:45 // 40320
MES/FES adatok esetén írja a turbónyomást. Ebből mennyit kell levonni, hogy megkapd a valós turbónyomást? Valami ellenállási tényező, vagy mi miatt. Nem emlékszem pontosan, hogy 0,4-et, 0,6-ot, vagy 0,8-at?
Dömpi (il dottore)04-09-2013 13:30:07 // 40319
Én mindig évente, január közepé/végéen cserélekj olyajat mindkét alfában. A feleségem évi 10-12ezret megy a 147-tel, én évi 14-15ezret (hosszabb utakra, kirándulásokra, nyaralásra az enyémmel megyünk a csomagtér és persze a fogyasztás miatt).
Ez a csereperiódus nekem bevált.
Természetesen ha valami miatt korábban elérném a 15-16ezret, akkor korábban cserélném. Szeritem max. 20ezerig hagynám ugyanazt az olajat, de évente mindeképp cserélni ildomos. Mondom ezt annak ellenére, hogy mindkét vasba szigorúan Selénia megy.
Szűrőket mindig olajcserekor cserélünk, de csak olaj-, és levegőszűrőt. A pollenszűrőt a klímásom cseréli mindig májusban (szezon előtt). Az üzemanyagszűrő esetében viszont hagyatkozom a gyári előírásra, azaz 70ezrenként van cserélve az 59-ben.
mzo04-09-2013 13:26:52 // 40318
Sztem is nyugodtan halaszthatod nyaralás utánra a cserét. A szint azért legyen jó :) Én személy szerint túlzásnak tartom a 10-12-15 e km-kénti cserét. Azért ezek már nem Zsigulik és nem is sportautók, hogy ilyen sűrűn kellene olajat cserélni. A mai olajak és motorok már sokkal fejlettebbek annál hogy 10 e km-ként cseréltük a cuccot. A gyártók sem hülyék, hogy olyan periódust írjanak rá a motorra ami ne lenne reális. Véleményem szerint a 20-30 e km csereperidus abszolúte jó. A Skodámon pl 30.000 km-er volt megadva vagy amikor szólt a comp én mindig e szerint cseréltem és soha nem volt semmi baja az autónak. Kamion meg egy kicsit más példa, ott azért nem 4,5-5 liter olaj van a teknőbe, sokkal több szennyeződést tud lebegtetni az a 20-25 liter olaj mint a 4-5. :)
Vermacy04-09-2013 13:04:21 // 40317
Mennyive kap kisebb igénybevételt egy kamionnál, busznál az olaj, mint személyautónál? Elvileg még többet is kap és sztem pont ezért változik a személyautóipar is, mert hogy néz az ki, hogy a vállalkozó a villantós autójával havonta jár olajcserére, míg a kamionjai évente! Azért ez égés!
Vermacy04-09-2013 13:02:06 // 40316
Debizonyám! Előtte meg ki tudja. 45-el megvettem és 60-nál cseréltem.
David | Centocinquantanove04-09-2013 12:58:11 // 40315
Visszakanyarodva kicsit, Turbobar mérőm alapjáraton...

Teljes gázon ugyanannyi a kitérés az 1.6-hoz mint ezen a képen a 0-hoz...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.