Forum >> 159

GTPeti26-08-2013 19:13:47 // 39914
És az önindítót is kíméled, mivel nem akaszkodik rá a váltó (egy része).
Piritu - 1.000.00026-08-2013 19:09:20 // 39913
Mínusz ezer fok persze más, ott érdemes megkönnyíteni az indítomotor/akku dolgát.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 19:05:03 // 39912
Eddig nálam a tompított és a helyzetjelző kivételével eddig csak a rendszámtábla izzó szorult cserére. Ezek már a Párducnál is megvoltak.
(Mondjuk ettől függetlenül tavaly én is kicseréltem a Spider összes izzóját.)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 19:02:08 // 39911
Mikor volt ez a régen?
Nekem anno nem (87), apósom 1960-as gépkocsivezető szakkönyvében szintén nincs benne. (Pedig a közvetlen befecskendezésű benzinmotort, mint technológiát már említik.)
Shadin26-08-2013 18:57:15 // 39910
Nem, csak az őszi átvizsgálást ejtem meg, merthogy télen mindig kiégnek az izzók...
Shadin26-08-2013 18:55:43 // 39909
Gyerekek! Alapszabály, hogy a kuplungot kinyomjuk indításkor. Ezt régen még tanították is.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 18:55:00 // 39908
Kiégett az irányjelződ? :-D
Piritu - 1.000.00026-08-2013 18:54:09 // 39907
A kettőstömegű vigyáz magára.
A 156-nál se volt sose benyomva, most 200e felett van és még egy darabig nem lesz vele gondja az új gazdának.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 18:49:17 // 39906
Most már tényleg érdekel, hogy hogyan marad benne nekem néha 1 liter olaj is?
Hogy kerül egyáltalán bele annyi? Miért nem folyik vissza?
Érdekes, hogy mindkét alkalommal akkor jött vissza, amikor újra a max. közelébe töltöttem. Persze ilyenkor meg sok lesz benne.
Shadin26-08-2013 18:45:21 // 39905
Rajtam kívül mindenki tudja milyen izzó kell a 159-be?
Philips SilverVision Index izzók előre:

Van 3 pár H1-esem is, amit mindig együtt veszem a H7-esekkel és csak most tűnt fel, hogy a távolságiba nem az kell :-(
Csabi26-08-2013 17:54:21 // 39904
Szétvágtam a kartergáz leválasztót:
Baloldalon lép be a kartergáz,
végighalad három lyuggatott kúpos tányéron, és a belépő csonk mellet meg távoznak a gázok a turbó elé. A lecsapódott olaj pedig visszafolyik a karterba...


a tányérok


Ahhoz, hogy ez tényleg eltömődjön komoly dolgoknak kell történnie. :)
mzo26-08-2013 17:45:01 // 39903
Nyugi én is használom a kéziféket. :) A kuplung használata indításkor nem csak biztonság technikai okokból tanácsos, hanem a kettős tömegű lendkeréket is óvod vele. Sőt nem csak indításkor, hanem leállításkor is jót tesz neki ha kinyomod a kuplungot. Nőveled az élettartamát. ;)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 17:31:10 // 39902
No, ez a 360 ló már valami! :-)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 17:18:17 // 39901
Lassan egyedül maradok, aki kéziféket használ. (Mondjuk így nem ér meglepetés a műszaki előtt, hogy nem működik.)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 17:16:15 // 39900
Öreg tanítómat idézzem: Először sem kellet volna és akkor nem úgy rögzül :-DD
(Ő a kétütemű tulajok gázfröccseire volt nagyon mérges anno. Az egyik tanulótársam az S100-nak is ugyan úgy rugdosta, mint a Wartburgnak otthon a faterja. Neki mondta a fentieket.)
Alfonis26-08-2013 16:44:28 // 39899
apum van így mikor vezeti, h midnig majdnem leállítja az ablaktörlő alatt :D mindig nevetek.
MIkor SöXel meek akkor meg én nyomkodnám a gombot :) ez már csak ilyen :D
Alfonis26-08-2013 16:41:27 // 39898
én spec mindig csak sebességben hagyom és kézit sosem húzom be. Indítózásnál meg kuplung fék mindig. Reflexből már. Mert kuplung be akkor elgurulnék ha nem fékeznék :D persze nem erős emelkedőn/lejtőn van ez csak kis light osaknál :) Kuplung fék re is elég csak egyszer megnyomni a gombot :D
David | Centocinquantanove26-08-2013 16:01:42 // 39897
Kinek hogy rögzül... én amióta vezetek rutinból taposom a kuplungot indítózáskor, ha sebességben van ha nincs, más autóknál is...

Nekem azt volt furcsa megszokni hogy nyúlok a kormány mögé a szárára és nincs ott a kulcs... Hányszor akartam oda bedugni és onnan kivenni te jó ég... :D
Piritu - 1.000.00026-08-2013 15:54:12 // 39896
Nekem nagyon furcsa volt ez a pedálnyomkodás. Először mérgelődtem is egy kicsit, hogy mi a szarnak, aztán beletörődtem. A 159 előtt mentem pár százezret több más kocsikkal, sose nyomkodtam pedált. Kulcs be, teker és indul.
Azért nyomkodjam a pedált, mert pár agyament sebességben hagyta a kocsit és nekiment valaminek? Legyen az ő bajuk. Ennyire hülyebiztosra nem kellene építeni egy autót.
David | Centocinquantanove26-08-2013 15:51:28 // 39895
Ez legyen a legnagyobb problémánk! A többi kényelmi paraméter bőven kárpótol mindenért! :D
Piritu - 1.000.00026-08-2013 15:42:05 // 39894
Az enyémnél nem nagyon találsz "utánibbat", a féknél mégis kell nyomnom végig :-DD
Shadin26-08-2013 15:17:19 // 39893
Rendesen hűt a klíma, nyomásértékeket ellenőriztük, látszólag rendben. Tavaly még nem csinálta, idén kezdte. Budapest déli viszonylatban tud valaki jó klímást?
Dömpi (il dottore)26-08-2013 15:10:20 // 39892
Én ugyan csak a 3. videón hallottam, de nálam ugyanez volt, amikor kevés volt a rendszerben a gáz....de nekem akkor nem is hűtött rendesen.

Amúgy most van alig hallhatóan, de csak a klíma bekapcsolásakor néhány mp-ig, utána megszűnik.

Tehát, ha te folyamatosan hallod, akkor valszeg el kéne vinni klímáshoz.
David | Centocinquantanove26-08-2013 15:00:08 // 39891
Hűt amúgy rendesen elég hideget a klíma? Mindkét oldalon?
Alfonis26-08-2013 14:56:58 // 39890
Bár így sosem indítózok. Kuplung Fék be majd gomb megnyom 1X. Ez a rutin :D
Alfonis26-08-2013 14:56:29 // 39889
dehogynem. nekem FL utáni elvileg.... 2009. 06 hó és ha a féket nyomom csak mondjuk üresbe van kuplungot nem akkor tartanom kell!
David | Centocinquantanove26-08-2013 14:02:11 // 39887
Ez a hang nekem is van, legalábbis volt amig fel nem lett töltve a klímarendszer gázzal meg olajjal. Azóta is van de sokkal enyhébb, szinte csak akkor hallom meg "keresem" a fülemmel ezt a hangot. Anno a FIAT Autotrendnél ránézettem, azt mondták normális ez a hang...
Valóban nálam is a klímakompresszor bekapcsolása után jelentkezett, majd 1-2 percen belül abbahagyta, de detto ugyanez a hang volt... Nálam speciel feltötlés előtt volt 130g gáz a rendszerben és olaj egy csepp se...
Shadin26-08-2013 13:01:40 // 39886
Segítséget kérnék! Az alábbi videókon hallható egy kerepelő hang, mintha valami ventilátor hozzáérne a házához. Kb. lehet hallani amikor elhallgat és csak a motor "duruzsol". Összefügg a klímával ill. a kompresszorral, csak annak bekapcsolása után hallatszik ill. ha kikapcsolom a hang meg is szűnik azonnal. Lehet-e olajhiány miatt kialakulóban lévő jelzés értékű hang? Bármi ötletet szívesen fogadok, előre is köszi.
Zörej 1 Zörej 2 Zörej 3
mzo26-08-2013 13:00:30 // 39885
Ertem koszi, na ennyire vagyok jartas a korrekcios befecskendezesben.
:) Ma megnezem hideg motorral is ha hazaertem.
mzo26-08-2013 12:58:35 // 39884
Nincs is 14 e kmer sehol a kepeken, ezt csak en mondtam hogy annyit ment az olajcsere ota. ;)
Dömpi (il dottore)26-08-2013 12:05:13 // 39883
Én úgy tudom, hogy nem az 5-körüli értekig jó, hanem a két legszélsőbb érték között lehet max. 5 mm3/i az eltérés.
Nálad a két szélső érték az 1-es (-2,84) és a 3-as (+2,03). A kettő közötti eltérés 4,87. Azt hiszem így kell számolni, de kérdezz meg másokat is.
Ja, és hideg motornál.
Dömpi (il dottore)26-08-2013 12:00:56 // 39882
"Odometer last Oil change: 93841,0 km" Az általad becsatolt fotókon én sehol nem látok 14e km-ert.
Shadin26-08-2013 10:10:24 // 39881
FL előtt végig kell nyomni.
mzo26-08-2013 09:20:41 // 39880
Az utolso olajcsere ota megtett km-ert miert sokallod? 14 e km-er ment bele azota a kov olajcseret meg az elmult olajcseretol szamitott 33.000 kmerre irja. Elvileg ez a gyari nem?
mzo26-08-2013 09:15:50 // 39879
Koszi.

A number of programings megneztem 0-an van. Elvileg nem tekertek az orat, anno felhivtam a szervizeket is tenyleg valosak a beirt adatok. Egyebkent a szerviz szamlak is megvannak es ott is latszik a datum mikor volt szervizelve mit csereltek stb... Amit itt ir utolso szerviz km-ert az is stimmel a szervizkonyvbe irtakkal. A motor langyos volt amikor az inj korrekciot neztem, de majd megnezem hideg motornal is. Azota utananeztem elvileg 5 koruli ertekig jok az adatok, de majd nalam tajekozottabbak megmondjak a tutit.
Dömpi (il dottore)26-08-2013 09:06:03 // 39878
Ha a vasban 108k van, akkor a a DPF beépítés/csere óta megtett km mindig egy kicsivel kevesebbet mutat, ez nálad 106k.
Innen tudhatod, hogy nincs visszatekerve, mert ezt általában elfelejtik visszaírni. Persze ez semmire sem garancia, mert, ha profi nepper tekerte vissza, akkor ezt is visszaírta.

Érdekes, hogy a "number of programings" adatsorban nincs adat. Legközelebb nézd meg, hogy mit ír. Ha "0"-át, akkor nem piszkálták a comp-ot.

Én az utolsó olajcsere óta megtett km-et sokallom. Többiek? Lehet, hogy nem nullázták az olajcsereperiódust? A 159-nél két helyen kell. Egyik helyen nullázod a szervízt, és egy külön helyen kell az olajcserét külön nullázni.

A korrekcióid szerintem nem rosszak, de a nálam szakértőbb CarTársak majd megmondják. Remélem full hideg motornál nézted.

A DPF-regen adataid teljesen jók.
Dömpi (il dottore)26-08-2013 08:55:45 // 39877
Az FL utániaknál egyik pedálnál sem kell nyomva tartani a start/stop-ot.
Shadin26-08-2013 07:03:09 // 39876
Én sem pénzért gondoltam :-)
David | Centocinquantanove25-08-2013 22:17:17 // 39875
Mondjuk énis nemrég tudtam csak meg, hogyha nem nyomok pedált és már bent volt a kulcs, akkor ráadja csak a gyujtást...
mzo25-08-2013 21:53:27 // 39874
Nekem automata van így kuplung ohne. Csak féket nyomok. :)
David | Centocinquantanove25-08-2013 21:33:04 // 39873
Nálam speciel kuplungnál is végig kell nyomni bepöccenésig... Valószínűleg régebbi verzióm van...
Piritu - 1.000.00025-08-2013 21:29:57 // 39872
Ha a kuplungot nyomod. Ha a féket, akkor végig kell nyomni.
mzo25-08-2013 21:28:40 // 39871
Jah és tettem még egy nagy felfedezést. Rájöttem hogy a Start/Stop gombot nem kell addig nyomni indítózáskor amíg be nem indul a motor, hanem elég csak "rápöccinteni" és elvégzi az indítózást magától. :) Az élet apró örömei
Piritu - 1.000.00025-08-2013 21:17:10 // 39870
Már holnap postázzák :-)
Piritu - 1.000.00025-08-2013 21:16:31 // 39869
Már vissza is igazolták, holnap postázzák. Szerintem szerdán már ki tudom próbálni :-)
mzo25-08-2013 21:09:08 // 39868
Most nézem már tudom mi az a 106.900 km-eres adat a DPF-nél. :)
mzo25-08-2013 21:05:23 // 39867
Ime a képek:


mzo25-08-2013 21:00:01 // 39866
Köszönöm a sok segítséget Shadin!

Végül sikerült a csatlakozás! :) Az volt a probléma hogy a barátom laptopján valamiért nem akart a Bluetooth működni, hiába kapcsoltuk be semmi nem történt. Mire erre rájöttünk... Aztán elővettünk egy BT usb-t azzal már remekül működött minden! Egyből csatlakozott szépen hozta az adatokat is. A kód 1234 volt. Nem telepítettem semmit csak a Multiecuscant. 3.500 ft-ot nagyon megért ez a cucc, annó a Skodámhoz ennek többszöröse volt a diagnosztika. Nah szóval végignéztem amit tudtam és tényleg 108.000 km-er van az autómban tényleg csak 3-omszor volt szervízben és tényleg ma volt DPF regenerálás. Hibakód nincs. MInden oké. Ha jól vettem ki akkor huszonvalahány %-ra csökkent a telítettség. Bár volt egy adat amit nem értettem valamit jelzett a DPF-el kapcsolatban 106.000 km-er környékén. Töltök fel képeket majd megszakértitek. A befecskendezési korrekciókat is mert ott nem tudom mik a jó adatok.
Svéd25-08-2013 20:42:14 // 39865
Nem akarok igy rendelni,meg e bay -röl sem,mert mostanság átlag egy hétig lakunk egy helyen mert össze vissza dolgozunk az országba,magyar országra kb karácsonyig nem megyek,ezért a 2-3 hetes kisszálitás nem jó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.