Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 10:06:44 // 40640
fél 5-re jó lenne, 5-től 6-ig nem jó
Shadin10-09-2013 10:04:39 // 40639
Mikor menjek? Addigra kiszedem a dugót... Meg szükségem lenne egy szenes pollenszűrőre is :-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 09:56:14 // 40638
persze hogy eltűnt a hiba 20 fok alatt van :) pénteken leszel?
Shadin10-09-2013 09:49:34 // 40637
Direttore cserélte már és nem oldotta meg a rángatást. Bár a múlt héten azt mondta, hogy eltűnt a hiba. Ezek után a csodába hamarabb hiszek mint egy SZERELŐ-ben. Én nem a fórumra fognám, mert nem a fórum cserélné és nem is SZERELŐ hanem én.
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 09:28:20 // 40636
nem is ezzel van probléma én arra próbálok rávilágítani, hogy aki egy fórum alapján akar hibafeltárást végezni, vagy javítani az készüljön fel anyagilag meg időügyileg, mert rá fog fázni az esetlegesen felmerülő hátrányokról nem is beszélve... persze nem egy embléma cseréről, EGR pucolás stb, stb beszélgetünk ami tök jó dolog és hasznos is én is használom, ha nem a komolyabb problémákról...
Mondjuk azért egy kérdésem lenne még is mi alapján választottad az Alfát, ha mindennek utána olvasol, fórum, autósoldalak stb 100 emberből 99 nem ajánlja a márkát, mindenhol csak leszólják
Mondjuk azért egy kérdésem lenne még is mi alapján választottad az Alfát, ha mindennek utána olvasol, fórum, autósoldalak stb 100 emberből 99 nem ajánlja a márkát, mindenhol csak leszólják
Dömpi (il dottore)10-09-2013 09:14:39 // 40635
Az én szerelőm is nagyon jó, és nem cserélget ész nélkül mindent. Sőt, pl. júnuisban kiszúrtuk a lengőkar gömbfej porvédő szakadását. Pont ő mondta, hogy még nyúzzam egy kicsit, ráér a csere, mert nem lóg, nincs kikopva. A 159 futóműve amúgy is olyan, hogy kiesni nem tud (nemúgy min a passat-é). Ha nyekereg zsírozgassam.
A csere még most lesz 1-2 héten belül.
Amúgy viszont a fórum és az infók nagyon fontosak. No nem az, hogy ha rángat cseréld ki ezt, vagy azt, hanem ha valaki már találkozott egy hibával, és sikerült megtalálni a megoldást, akkor legalább már támpont van. Persze a normális ember szerintem nem szabad, hogy azt higgye "biztos nekem is ugyanaz a problémám és ugyanaz a megoldás segít", mert ez koránt sem biztos. Pl. a kocsi elejének "táncolását/hullámzását" okozhatja többek között ha üt a felni, egyenetlen a gumi futófelülete, rossz a szilent, kikopott a féltengelycsukló stb.
Viszont az, hogy nálam elmulasztotta a szilentcsere, és hogy ezt leírom, támpont lehet másnak. Mert ha elmegy egy szerelőhöz ("cserélőhöz"), aki egyből féltengelycsuklót akar cseréltetni, és szólsz neki, hogy "figyu, előbb nézzünk már rá a szilentre", lehet, hogy megspórolsz egy csomó felesleges pénzt és bosszúságot.
Ugyanez, mikor nemrég valaki írta, hogy nyekereg a kormány pedig már teljes kormányművet cseréltek, és erre valaki írta, hogy cserélje ki a szervóolaj tartályt. Ha a szerencsétlen előbb kérdez, előbb olvas, akkor kb. 15eFt-ból megúszta volna az egészet.
Arról már nem is beszélve, hogy mikor valaki szét akar szedni valamit, és nem tudja hogy mi fogja, hogyan jöl szét, de valaki már csinálta, esetleg még blogja is van, pláne ha fotókkal, az aztán nagy segítség.
Egy szó mint száz: a fórum szerintem fontos, rengeteg infóval, csak nem szabad túlzásba esni. Nem szabad vagdalkozni a tuti tanácsokkal, mert nincs tuti tanács, csak tipp/ötlet/támpont, és persze nem szabad vakon hinni sem. És a legfontosabb: ne akarjunk okosabbak lenni azoknál a tervezőmérnököknél, akik a seggünk alatt lévő vasakat tervezték. Nem véletlenül ők tervezik, és nem is először csinálnak ilyet. Ettől még lehet benne hiba, de nem hiszem, hogy bármelyikünk is rendelkezik azzal a tudással, hogy ezt egyértelműen beazonosítsa, pláne nem, hogy kijavítsa.
Mindez persze a saját véleményem csupán.
A csere még most lesz 1-2 héten belül.
Amúgy viszont a fórum és az infók nagyon fontosak. No nem az, hogy ha rángat cseréld ki ezt, vagy azt, hanem ha valaki már találkozott egy hibával, és sikerült megtalálni a megoldást, akkor legalább már támpont van. Persze a normális ember szerintem nem szabad, hogy azt higgye "biztos nekem is ugyanaz a problémám és ugyanaz a megoldás segít", mert ez koránt sem biztos. Pl. a kocsi elejének "táncolását/hullámzását" okozhatja többek között ha üt a felni, egyenetlen a gumi futófelülete, rossz a szilent, kikopott a féltengelycsukló stb.
Viszont az, hogy nálam elmulasztotta a szilentcsere, és hogy ezt leírom, támpont lehet másnak. Mert ha elmegy egy szerelőhöz ("cserélőhöz"), aki egyből féltengelycsuklót akar cseréltetni, és szólsz neki, hogy "figyu, előbb nézzünk már rá a szilentre", lehet, hogy megspórolsz egy csomó felesleges pénzt és bosszúságot.
Ugyanez, mikor nemrég valaki írta, hogy nyekereg a kormány pedig már teljes kormányművet cseréltek, és erre valaki írta, hogy cserélje ki a szervóolaj tartályt. Ha a szerencsétlen előbb kérdez, előbb olvas, akkor kb. 15eFt-ból megúszta volna az egészet.
Arról már nem is beszélve, hogy mikor valaki szét akar szedni valamit, és nem tudja hogy mi fogja, hogyan jöl szét, de valaki már csinálta, esetleg még blogja is van, pláne ha fotókkal, az aztán nagy segítség.
Egy szó mint száz: a fórum szerintem fontos, rengeteg infóval, csak nem szabad túlzásba esni. Nem szabad vagdalkozni a tuti tanácsokkal, mert nincs tuti tanács, csak tipp/ötlet/támpont, és persze nem szabad vakon hinni sem. És a legfontosabb: ne akarjunk okosabbak lenni azoknál a tervezőmérnököknél, akik a seggünk alatt lévő vasakat tervezték. Nem véletlenül ők tervezik, és nem is először csinálnak ilyet. Ettől még lehet benne hiba, de nem hiszem, hogy bármelyikünk is rendelkezik azzal a tudással, hogy ezt egyértelműen beazonosítsa, pláne nem, hogy kijavítsa.
Mindez persze a saját véleményem csupán.
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 08:38:35 // 40634
szerintem cseréld ki a 4 porlasztót mi az a potom 2 kiló? max ráfogod a fórumra ha még sem változik a helyzet :P
Ildiko10-09-2013 08:20:37 // 40633
Most olvastam a tegnapi hozzászólásokat és én csak annyit tennék hozzá, hogy például van egy nagyon jó szerelőm, de nekem igenis fontos mások tapasztalata és véleménye is. Nemcsak erre adok, de mielőtt cserélek valamit, kérdezősködöm, olvasgatok a fórumon, mindenféle netes oldalakon, kézikönyvben..., én az élet más területein is ilyen vagyok, addig nem veszek meg semmit, amíg utána nem járok. Lehet, néha túl alapos vagyok, de autóügyben pláne sokat érdeklődöm, mert én bevallom, hogy nem értek hozzá. Az Alfa az első autóm. Viszont szeretem annyira az autót, hogy képtelen vagyok arra, hogy odaguruljak, ott hagyjam, utána érte menjek, fizetek és ennyi. Nekem például mindig megmutatja a srác a régi alkatrészt is, amit kiszedett, elmagyarázza, mi kopott el rajta stb, még lemehetek az aknába is, én így vagyok nyugodt!
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 07:13:48 // 40632
közel 100e-et
Csabi09-09-2013 23:29:18 // 40631
Nem valószínű, h a generátor a kukás...a kivett akksi feszültségét ha megméritek és ~10.7V körül van akkor zárlatos.
540A-t azért nem kellene mérni...a 2,4-nél 380-400A-t vesz fel az önindító (nyáron, melegen mértem)
540A-t azért nem kellene mérni...a 2,4-nél 380-400A-t vesz fel az önindító (nyáron, melegen mértem)
Alfonis09-09-2013 23:29:17 // 40630
de a megoldás megvan! egrt ledugózni, aztán minden jó. Nekem se időm se kedvem a hiba okát keresgetni. Erhard nál volt a minta/ kibelezett hibátlan darab :) Nekem DPF megvan még de az is röpül ha szaraxik.
Erhard! Te mennyit is mentél EGR és DPF nélkül?
Erhard! Te mennyit is mentél EGR és DPF nélkül?
GTPeti09-09-2013 22:35:03 // 40628
Darázsfészekbe nyúlsz. B)
Shadin09-09-2013 21:59:02 // 40627
Olvastam egy fórumon, hogy valaki azt olvasta egy Bosch leírásban, hogy a JTD motorok max korrekciós értéke +-0,9-ig, a JTDm-é +-0,4-ig számít jónak, felette összetett hibákat okozhat. :-D
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:51:21 // 40626
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:49:24 // 40625
Olvasd végig a zsíros blogomat. Kb ezt látja egy érdeklődő, tanácsot kérő egyén...
Mire mentem a tanácsokkal?
No, ez a szürreális....
Mire mentem a tanácsokkal?
No, ez a szürreális....
GTPeti09-09-2013 21:44:07 // 40624
Szólhattatok volna, hogy ma valami Örkény-est van itt. Vagy ez megint csak a főoldalon volt kiírva? B)
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:43:03 // 40623
Az :-DD
Shadin09-09-2013 21:42:07 // 40622
Nincs MO-n SZERELŐ. Nem lehet már érteni ezekhez az autókhoz drága műszerek nélkül. Marad az alkatrész csere és az ügyeskedés, esetleg mások tapasztalata, vagy az autó kibelezése.
GTPeti09-09-2013 21:41:07 // 40621
Oké, fogd a fejed. Mindenki hülye. GTP konkrétan azt képzeli, hogy a neten az Amore az egyetlen fórum. Bizonyára.
Sanyi pedig szemrehány azoknak, akik segíteni próbálnak.
Barátaim, ez most konkrétan szürreális.
Sanyi pedig szemrehány azoknak, akik segíteni próbálnak.
Barátaim, ez most konkrétan szürreális.
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2013 21:40:16 // 40620
nem is fog rátapintani ha csak valaki nem jós és a 10x hibából megmondja mitől rángathat ...
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:36:58 // 40619
Szerintem ők se nézik le, csak el lehet képzelni, hogy Erhard mit hall a boltban.
Nem mindenki jut ugyan arra a következtetésre az olvasottakból, amire pl. Te.
(Mondjuk tényleg elkezdhetné a történeteket leírni. Akár egy blogban is.)
Nem mindenki jut ugyan arra a következtetésre az olvasottakból, amire pl. Te.
(Mondjuk tényleg elkezdhetné a történeteket leírni. Akár egy blogban is.)
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2013 21:34:31 // 40618
szerinted csak ez az egy fórum létezik? lassan tényleg fogom a fejem :)
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:32:55 // 40617
Ez a "rángat a kocsi" téma mutatja a legjobban, hogy tanácsot adni könnyű...
Viszont a megoldásra még senki sem tapintott rá. Minden tiszteletem Shadin159-é, hogy nem adta fel és továbbra sem hisz abban, hogy van megoldás. (A kocsi miután kijön a gyárból elég sokat gurul rángatás nélkül, tehát tekinthetjük azt a normális állapotnak.)
Viszont a megoldásra még senki sem tapintott rá. Minden tiszteletem Shadin159-é, hogy nem adta fel és továbbra sem hisz abban, hogy van megoldás. (A kocsi miután kijön a gyárból elég sokat gurul rángatás nélkül, tehát tekinthetjük azt a normális állapotnak.)
GTPeti09-09-2013 21:25:10 // 40616
"na igen mikor így kezdik, hogy a neten olvastam hogy... a fórumon azt mondták hogy..."
Nem is tudtam, hogy ti ennyire lenézitek az itteni szakmai eszme- és tapasztalatcseréket. :O
Nem is tudtam, hogy ti ennyire lenézitek az itteni szakmai eszme- és tapasztalatcseréket. :O
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2013 21:14:30 // 40615
na igen mikor így kezdik, hogy a neten olvastam hogy... a fórumon azt mondták hogy.... már előre fogom a fejem ... az a legjobb ha mindenki talál egy szerelőt, azaz egy SZERELŐT nem alkatrész cserélőt, ők sokat láttak (alkatrészekről én még többet:) tudnak tanácsot adni, szerelni tb, stb... ennek nem sok értelme van hogy rángat az autó mi lehet a baj? cserélj EGR-t, cserélj porlasztókat, stb, stb.... jah töltsd le az ecuscant... mik azok a burda szabásminta vonalak vagy az az autó EKG-ja?
Persze én is végig jártam a szamárlétrát ezért mondtam, hogy én a könnyebbik végéről fogom meg a dolgok oldalát, kiherélés, remap ha jó, ha nem jó :DDD
Persze én is végig jártam a szamárlétrát ezért mondtam, hogy én a könnyebbik végéről fogom meg a dolgok oldalát, kiherélés, remap ha jó, ha nem jó :DDD
Liquid09-09-2013 21:05:53 // 40614
így van pont ez a baj, mi át tudunk látni a szitán, de pont te tudod a legjobban milyen birkák tudnak lenni az emberek...
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2013 21:03:19 // 40613
azért aki egy fórum alapján cserél olajat az már régen rossz, sok hasznos info van de még több ami félrevezető lehet, nehéz kimazsolázni a jó infókat ...
Liquid09-09-2013 20:58:24 // 40612
ne haragudjatok, hogy ismét belevauzok, de: ez így van, sokan csak read-only módban fórumoznak, illetve sokan infót gyűjtenek, mert nem tudtak/akartak regisztrálni, rájuk is kell gondolni..
Liquid09-09-2013 20:56:47 // 40611
meglehet :)
Piritu - 1.000.00009-09-2013 20:54:51 // 40610
Most mindketten arra az emberkére gondolunk, akiről a VTT-n beszéltünk? :-DD
Piritu - 1.000.00009-09-2013 20:50:42 // 40609
Nem magamról beszélek, de sokan vannak, akik nem aktív tagok és ilyen apróságokkal nincsenek tisztában. Sőt komolyan veszik az itt olvasottakat, no őket lehet még csak bevezetni az erdőbe...
Sőt tovább megyek, miért ne lehetne igaza annak, aki most érkezett?
Sőt tovább megyek, miért ne lehetne igaza annak, aki most érkezett?
Liquid09-09-2013 20:47:10 // 40608
lehet hogy érdekes világ de ésszerű. Most ha te holnap elkezdenél marketingelni valamit ami komoly hatással tud bírni az autó fontos részegységére, akkor is vacilálnék, pedig neked alapvetően hiszek, mert alapos embernek ismerlek (ez itt a hízelgés helye :D )... akkor képzeld el mit gondolok arról akit nem ismerek
GTPeti09-09-2013 20:42:23 // 40607
"Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik." Sanyi, az egy érdekes világ, ahol csak azt nézed mit mondanak, azt nem, hogy ki mondja.
(A többit kitöröltem.)
(A többit kitöröltem.)
Pityukoma09-09-2013 20:40:39 // 40606
A hevedert varrd rövidebbre. A bunda kabátból küldök neked (ha kell) egy másikat. A kettőből tudsz egy nagyobbat csinálni. Nekem csak az utóbbi nem volt jó ezért kimaradt.
David | Centocinquantanove09-09-2013 20:36:58 // 40605
Egyébként minden hiba megszűnt, az új akksival megy szépen, pöccre indul!
Már csak ezt a rögzítés dolgot kellene kitalálni...
Köszönöm szépen a segítségeteket!
Már csak ezt a rögzítés dolgot kellene kitalálni...
Köszönöm szépen a segítségeteket!
David | Centocinquantanove09-09-2013 20:29:38 // 40604
Na most meg olyan bajom van, hogy bekerült egy Banner 72/640-es új akksi, de ennek nagyobb a kerülete, ezért a tépőzáras kabát nem éri körbe, viszont alacsonyabb, ezért fölülről nem tartja a heveder... lötyög rajta...
Ezeket hogy lehet ügyesen megoldani?
Ezeket hogy lehet ügyesen megoldani?
David | Centocinquantanove09-09-2013 20:27:11 // 40603
Én nálam is elmentek az üzenetek, csak az email értesítést kaptam, meg. Nálam tegnap volt esedékes és én is köszönöm a köszöntéseket!
Dömpi (il dottore)09-09-2013 20:19:17 // 40602
Sziasztok! Sajnos eltűntek a mai üzenetek, ezért nem tudom ki írt nekem ma üzenetet. Mivel a 159-tulajok között van a legtöbb barátom/ismerősöm, a rendkívüli helyzet pedig rendkívüli megoldást kíván, ezért itt köszönöm meg mindenkinek a jókivánságokat.
Piritu - 1.000.00009-09-2013 20:04:19 // 40601
Az OFF-nál a boltba menet szakadt le két cellában is a cucc a lemezekről, és zárt rövidre két cellát. 10 perc múlva már nem tudtunk hazajönni.
David | Centocinquantanove09-09-2013 20:03:41 // 40600
Közben rámértünk.
MagnetiMarelli 60Ah/540-es szerintem gyári (alfa lancia fiat logós) akksi van benne. Na az 540 helyett mérünk rajta 42-t...! :S Már úton van az új akksi...
Akkor nem kell aggdnom, hogy a generátor kukás?
MagnetiMarelli 60Ah/540-es szerintem gyári (alfa lancia fiat logós) akksi van benne. Na az 540 helyett mérünk rajta 42-t...! :S Már úton van az új akksi...
Akkor nem kell aggdnom, hogy a generátor kukás?
Bgabor09-09-2013 20:03:19 // 40599
Akku zárlat,mostanában sűrűn láttam ilyet :-( Szerencsére nem a sajátomban.
Bilux09-09-2013 20:00:22 // 40598
Akksi de mozgasd meg előtte a sarukat, mert nekem a pozitív volt lelazulva 2 napja hajnalban indultam volna melóba erre izzítás majd elsötétült minden, mondom VTF. Megmozgattam a sarut és pöcc röff
Piritu - 1.000.00009-09-2013 19:56:21 // 40597
Elsőre akkura szavaznék. (cellazárlat)
Csabi09-09-2013 19:53:55 // 40596
Én ugyanígy jártam kb másfél hónapja. Minden jó volt, aztán szintén munkából hazamenet, már nulla volt az akku...nálam még tekert az önindító párat, de már nem volt elég.
Utána ugyanaz volt a jelenség mint nálad. Akksi csere és minden OK.
De ezt gyorsan tudod ellenőrizni, ha van egy multimétered, vagy az ismeröseidnek, és megméritek az akkufeszt.
Utána ugyanaz volt a jelenség mint nálad. Akksi csere és minden OK.
De ezt gyorsan tudod ellenőrizni, ha van egy multimétered, vagy az ismeröseidnek, és megméritek az akkufeszt.
Piritu - 1.000.00009-09-2013 19:52:58 // 40595
Nem csak te :-DD
Piritu - 1.000.00009-09-2013 19:51:35 // 40594
Véleményem szerint nem az számít, hogy tecsós vagy ósanos-e. Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik. Egy olaj (de mondhatnánk még sok mindent), akkor van kipróbálva, ha legalább annyit elment vele vele, mint a "referenciával".
Erhard javaslatai már erősen közelítenek...
Az LMM-el a tendenciát próbáltam jelezni. (Nem kísérletezésről volt szó.) Nekem félelmetes az irányvonal :-(
Bezzeg, amikor arra kérdezem rá, hogy a TS-ből a gyertyákat nem lehetne-e kiírni, mert drága a csere, nem kaptam választ :-DD
Az általánosítás meg a sok egyedi dolog összessége...
Erhard javaslatai már erősen közelítenek...
Az LMM-el a tendenciát próbáltam jelezni. (Nem kísérletezésről volt szó.) Nekem félelmetes az irányvonal :-(
Bezzeg, amikor arra kérdezem rá, hogy a TS-ből a gyertyákat nem lehetne-e kiírni, mert drága a csere, nem kaptam választ :-DD
Az általánosítás meg a sok egyedi dolog összessége...
David | Centocinquantanove09-09-2013 19:50:41 // 40593
Meg sem nyikkan. Egyet nem forgat. Semmit nem reagál arra, hogy megnyomom a gombot.
Dereng a kijelző, villog, a relék kattognak mint a géppuska, ennek ütemére a klíma, rádió ki-be kapcsol, semmire nem reagál.
Lehet, hogy bugyuta kérdés, de az egyhelyben álló akksi mitől lesz zárlatos? Ma reggel még pöccre indult, semmi jele nem volt bárminemű hibának...
Dereng a kijelző, villog, a relék kattognak mint a géppuska, ennek ütemére a klíma, rádió ki-be kapcsol, semmire nem reagál.
Lehet, hogy bugyuta kérdés, de az egyhelyben álló akksi mitől lesz zárlatos? Ma reggel még pöccre indult, semmi jele nem volt bárminemű hibának...
Csabi09-09-2013 19:47:45 // 40592
És indítani tudod? Mert ha meg sem nyikkan, akkor nagy valószínűséggel az akksid lett zárlatos.
David | Centocinquantanove09-09-2013 19:43:14 // 40591
SOS segítséget kérek!
Reggel munkába menet az autó tökéletes, semmi jele hibának.
Állt 8-9 órát a gyár előtt, és mire visszaértem a következő jelenséget tapasztaltam:
Videó link
A kulcsot berakva a fedkomp kijelzője villog, dereng, kattognak a relék, ki be kapcsol a rádió a klíma, minden gyors egymásutánban. A kulcsot nem mozgatom a helyén, be van rakva és ezt csinálta!
Valaik tipp?
Reggel munkába menet az autó tökéletes, semmi jele hibának.
Állt 8-9 órát a gyár előtt, és mire visszaértem a következő jelenséget tapasztaltam:
Videó link
A kulcsot berakva a fedkomp kijelzője villog, dereng, kattognak a relék, ki be kapcsol a rádió a klíma, minden gyors egymásutánban. A kulcsot nem mozgatom a helyén, be van rakva és ezt csinálta!
Valaik tipp?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
432
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?