Forum >> 159

Shadin10-09-2013 14:21:49 // 40664
Ok. Akkor ha változás nincs akkor péntek.
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 14:00:48 // 40663
igen :) engem sosem hagyott ott 80-180e-ig de még egyik Alfa sem
Alfonis10-09-2013 13:54:48 // 40662
na lätjätok. valakinel 100E km hibamentesen. Piritu meg 3szor mär ottmaradt?
en 35 E t mentem es nuku hiba. vagyis de a csapagy. de nem motorikus. Egr nelkul meg kb mar 20 E t vagy nem is Tom. Igy nem homerseklet fuggo a rangatas. hidegen melegen jo :D
Erhard anyagot postäztok is ugye?
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 13:38:03 // 40660
elvileg lehet az is sajna...
Coolby10-09-2013 13:35:03 // 40659
Helyzetjelentésként rólunk amúgy annyit, hogy DPF nélkül és új progival jól vagyunk, vagy 5-6e km problémamentes út van mögöttünk. DPF nélkül full padlózva van egy kis kormolásom amúgy, de ez nekem már végén DPF-fel is volt (nem volt az már okés).

Jobb elől kopogok, folyamatban a felső lengőkar csere. Viszont bal elől még mindig előjön nyikorgás, amit Pityukomával és egy autószerelővel is már összesen 5 órát biztos vadásztunk, hogy mi a forrása, de nincs meg (felső lengőkar új és elvileg nem az). Minden szart kenő spray-vel megfújva egyszer 2 hétre abbahagyta de előjött újra... Néha van, néha nincs...

Ennyi van felénk.
Shadin10-09-2013 13:32:11 // 40658
OK pont azt akartam! Csak nem romlik el az a német szar :-( Mennyi lesz amorés kedvezménnyel?
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 13:25:30 // 40657
na jó csak Bosch van ok? :P
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 13:24:42 // 40656
van 10e felett :D
Shadin10-09-2013 13:24:11 // 40655
Basszus miért nem azt mondtad hogy 1 van úgy könnyebb :-( Gyári? :-)
Coolby10-09-2013 13:19:36 // 40654
Olvasom fórumot mindig, ritkán írok, de most fórum hasznossága kapcsán csak annyit tennék hozzá, hogy fórumnak köszönhető:

- hang alapján előre megmondtátok, hogy tőcsavar törésem volt -> az volt, szervízdíj nélkül megúsztam a megállapítást és cserére is fel tudtam készülni, csavart is tized áron beszerezni, mert kedves cartárs lemérte és megadta csavarok adatait

- le van zsírozva kormányművem, mert javasoltátok, kedves cartárs megvette nekem, műhelyt adott és még le is zsírozta, miközben kávét kaptam és üdítőt

- le tudtam gyártani DPF helyére a csövet kb 1000 HUF-ból úgy hogy autó nem volt nálam, mert kedves cartárs lemérte precízen a sajátját nekem (abba ne menjünk bele, hogy ki véleménye szerint jó vagy rossz, hogy kivettem)

- magam cseréltem tolatóradar szenzort, mert itt minden információt megkaptam, hogy kell levenni

- kaptam teljes csillárt elektronikával, hogy megszereljem a sajátom, ami leírás és segítség alapján sikerült is

- fiatecuscant használok segítségetekkel, működő bluetooth modullal, ami ugyan otthoni mágiára jó csak, de jó. Sőt faterom C vectrájából 5e per alkalomért olvasnak ki hibakódot, így most arra is sikerült beállítanom az ELM327-et, így megállapítottuk, hogy légtömegmérője és izzítógyertyái rosszak, anélkül, hogy 5e HUF-t fizetett volna

No még biztos ezer dolog van, de szűrve az információkat ez a fórum csodás!
Piritu - 1.000.00010-09-2013 13:16:38 // 40653
Sokan vagyunk vele így :-)
Ildiko10-09-2013 13:14:08 // 40652
Ja és ne feledjük, hogy Alfát általában nem ésszerű döntés miatt veszünk, hanem szív és stílus kérdés is. Egyszerűen beleszerettem... Na erről ennyit.
Piritu - 1.000.00010-09-2013 13:04:35 // 40651
A lényeg, hogy 20ezernél motorcsere volt, amúgy minden jó :-(
Ildiko10-09-2013 13:04:19 // 40650
Valóban nem szeretnék így ott maradni/lerobbanni sehol. Én akkor is azt gondolom, hogyha már mindenképpan egy Alfát szerettem volna (mert van egy stílusom és nem tudnám elképzelni magam például egy Opelben), akkor jó választás volt a 159. Ha benne ülök, biztonságban érzem magam, tudom, hogy van anyag a seggem alatt, tudom, hogy biztonsággal tudok előzni, mert oda tudok neki lépni...
Liquid10-09-2013 12:57:21 // 40649
ennyire nem vagíok jó németből sajna
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 12:45:32 // 40648
zaffo vagy KNECHT, bosch....melyik legyen?
Piritu - 1.000.00010-09-2013 12:40:16 // 40647
Azért az AutoBild 100.000km-es tesztje se volt kutya :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 12:37:16 // 40646
no akkor ennyit a fórumról való infó és a vásárlási szokások kavalkádjáról :)
Piritu - 1.000.00010-09-2013 12:32:59 // 40645
...mégis alig várom a nap végét, hogy belepattanhassak, és guruljunk vagy 200 km-t :-))
Piritu - 1.000.00010-09-2013 12:23:59 // 40644
Azért az csak fontos a csajoknak is, hogy ne maradj fekve vele valahol. Mondjuk 6-700 km-re otthonról.
Az első autóm a 159, amelyik kb. 100ezer km alatt ezt háromszor is megtette...
Liquid10-09-2013 10:17:18 // 40643
ettől a fórumtól ha eltekintünk, valóban csak pozitív dolgokat lehet olvasni a 159-ről, csupán a súlyát kritizálják, illetve a gyenge benzines motorokat.
Shadin10-09-2013 10:15:57 // 40642
ok. lesz szűrő? Valeo? :-D
Ildiko10-09-2013 10:12:31 // 40641
Az nem volt kérdés, hogy olasz autóm lesz, mindig is vonzott az olasz életstílus, az olasz ruhák, az olasz kaják, az olasz autók... hiába, szép dolgokat tudnak. :) Igaz, először Fiat-okat és a Lancia Ypsilont nézegettem (bátyámnak Bravoja van kb. 7 éve és nincs különösebb baj vele), aztán Zsolti mutatott egy Alfát Kecskeméten, amit akkor még túl pasisnak találtam, igaz, az kívül-belül fekete volt és nem is 159. Aztán rengeteg kereskedést végigjártunk, minden nap bújtam a hírdetéseket, cikkeket stb, és az Alfa147es mellett döntöttem, csak megpillantottam ezt az autót és onnan már nem volt menekvés, 3 hónap után is ehhez húzott a szívem, így ez lett az én verdám. S egyébként a 159esekről nagyon jó kritikákat olvastam, de tényleg. Sokat olvastam utána, de azért lássuk be, mi nők mégiscsak más szempont szerint választunk autót, mint ti pasik. Szépség, kényelem, extrák...
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 10:06:44 // 40640
fél 5-re jó lenne, 5-től 6-ig nem jó
Shadin10-09-2013 10:04:39 // 40639
Mikor menjek? Addigra kiszedem a dugót... Meg szükségem lenne egy szenes pollenszűrőre is :-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 09:56:14 // 40638
persze hogy eltűnt a hiba 20 fok alatt van :) pénteken leszel?
Shadin10-09-2013 09:49:34 // 40637
Direttore cserélte már és nem oldotta meg a rángatást. Bár a múlt héten azt mondta, hogy eltűnt a hiba. Ezek után a csodába hamarabb hiszek mint egy SZERELŐ-ben. Én nem a fórumra fognám, mert nem a fórum cserélné és nem is SZERELŐ hanem én.
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 09:28:20 // 40636
nem is ezzel van probléma én arra próbálok rávilágítani, hogy aki egy fórum alapján akar hibafeltárást végezni, vagy javítani az készüljön fel anyagilag meg időügyileg, mert rá fog fázni az esetlegesen felmerülő hátrányokról nem is beszélve... persze nem egy embléma cseréről, EGR pucolás stb, stb beszélgetünk ami tök jó dolog és hasznos is én is használom, ha nem a komolyabb problémákról...
Mondjuk azért egy kérdésem lenne még is mi alapján választottad az Alfát, ha mindennek utána olvasol, fórum, autósoldalak stb 100 emberből 99 nem ajánlja a márkát, mindenhol csak leszólják
Dömpi (il dottore)10-09-2013 09:14:39 // 40635
Az én szerelőm is nagyon jó, és nem cserélget ész nélkül mindent. Sőt, pl. júnuisban kiszúrtuk a lengőkar gömbfej porvédő szakadását. Pont ő mondta, hogy még nyúzzam egy kicsit, ráér a csere, mert nem lóg, nincs kikopva. A 159 futóműve amúgy is olyan, hogy kiesni nem tud (nemúgy min a passat-é). Ha nyekereg zsírozgassam.
A csere még most lesz 1-2 héten belül.

Amúgy viszont a fórum és az infók nagyon fontosak. No nem az, hogy ha rángat cseréld ki ezt, vagy azt, hanem ha valaki már találkozott egy hibával, és sikerült megtalálni a megoldást, akkor legalább már támpont van. Persze a normális ember szerintem nem szabad, hogy azt higgye "biztos nekem is ugyanaz a problémám és ugyanaz a megoldás segít", mert ez koránt sem biztos. Pl. a kocsi elejének "táncolását/hullámzását" okozhatja többek között ha üt a felni, egyenetlen a gumi futófelülete, rossz a szilent, kikopott a féltengelycsukló stb.
Viszont az, hogy nálam elmulasztotta a szilentcsere, és hogy ezt leírom, támpont lehet másnak. Mert ha elmegy egy szerelőhöz ("cserélőhöz"), aki egyből féltengelycsuklót akar cseréltetni, és szólsz neki, hogy "figyu, előbb nézzünk már rá a szilentre", lehet, hogy megspórolsz egy csomó felesleges pénzt és bosszúságot.
Ugyanez, mikor nemrég valaki írta, hogy nyekereg a kormány pedig már teljes kormányművet cseréltek, és erre valaki írta, hogy cserélje ki a szervóolaj tartályt. Ha a szerencsétlen előbb kérdez, előbb olvas, akkor kb. 15eFt-ból megúszta volna az egészet.
Arról már nem is beszélve, hogy mikor valaki szét akar szedni valamit, és nem tudja hogy mi fogja, hogyan jöl szét, de valaki már csinálta, esetleg még blogja is van, pláne ha fotókkal, az aztán nagy segítség.

Egy szó mint száz: a fórum szerintem fontos, rengeteg infóval, csak nem szabad túlzásba esni. Nem szabad vagdalkozni a tuti tanácsokkal, mert nincs tuti tanács, csak tipp/ötlet/támpont, és persze nem szabad vakon hinni sem. És a legfontosabb: ne akarjunk okosabbak lenni azoknál a tervezőmérnököknél, akik a seggünk alatt lévő vasakat tervezték. Nem véletlenül ők tervezik, és nem is először csinálnak ilyet. Ettől még lehet benne hiba, de nem hiszem, hogy bármelyikünk is rendelkezik azzal a tudással, hogy ezt egyértelműen beazonosítsa, pláne nem, hogy kijavítsa.
Mindez persze a saját véleményem csupán.
Erhard 242 (Pure Energy)10-09-2013 08:38:35 // 40634
szerintem cseréld ki a 4 porlasztót mi az a potom 2 kiló? max ráfogod a fórumra ha még sem változik a helyzet :P
Ildiko10-09-2013 08:20:37 // 40633
Most olvastam a tegnapi hozzászólásokat és én csak annyit tennék hozzá, hogy például van egy nagyon jó szerelőm, de nekem igenis fontos mások tapasztalata és véleménye is. Nemcsak erre adok, de mielőtt cserélek valamit, kérdezősködöm, olvasgatok a fórumon, mindenféle netes oldalakon, kézikönyvben..., én az élet más területein is ilyen vagyok, addig nem veszek meg semmit, amíg utána nem járok. Lehet, néha túl alapos vagyok, de autóügyben pláne sokat érdeklődöm, mert én bevallom, hogy nem értek hozzá. Az Alfa az első autóm. Viszont szeretem annyira az autót, hogy képtelen vagyok arra, hogy odaguruljak, ott hagyjam, utána érte menjek, fizetek és ennyi. Nekem például mindig megmutatja a srác a régi alkatrészt is, amit kiszedett, elmagyarázza, mi kopott el rajta stb, még lemehetek az aknába is, én így vagyok nyugodt!
Csabi09-09-2013 23:29:18 // 40631
Nem valószínű, h a generátor a kukás...a kivett akksi feszültségét ha megméritek és ~10.7V körül van akkor zárlatos.
540A-t azért nem kellene mérni...a 2,4-nél 380-400A-t vesz fel az önindító (nyáron, melegen mértem)
Alfonis09-09-2013 23:29:17 // 40630
de a megoldás megvan! egrt ledugózni, aztán minden jó. Nekem se időm se kedvem a hiba okát keresgetni. Erhard nál volt a minta/ kibelezett hibátlan darab :) Nekem DPF megvan még de az is röpül ha szaraxik.
Erhard! Te mennyit is mentél EGR és DPF nélkül?
GTPeti09-09-2013 22:35:03 // 40628
Darázsfészekbe nyúlsz. B)
Shadin09-09-2013 21:59:02 // 40627
Olvastam egy fórumon, hogy valaki azt olvasta egy Bosch leírásban, hogy a JTD motorok max korrekciós értéke +-0,9-ig, a JTDm-é +-0,4-ig számít jónak, felette összetett hibákat okozhat. :-D
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:51:21 // 40626
Jó éjt! Léptem.
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:49:24 // 40625
Olvasd végig a zsíros blogomat. Kb ezt látja egy érdeklődő, tanácsot kérő egyén...
Mire mentem a tanácsokkal?
No, ez a szürreális....
GTPeti09-09-2013 21:44:07 // 40624
Szólhattatok volna, hogy ma valami Örkény-est van itt. Vagy ez megint csak a főoldalon volt kiírva? B)
Shadin09-09-2013 21:42:07 // 40622
Nincs MO-n SZERELŐ. Nem lehet már érteni ezekhez az autókhoz drága műszerek nélkül. Marad az alkatrész csere és az ügyeskedés, esetleg mások tapasztalata, vagy az autó kibelezése.
GTPeti09-09-2013 21:41:07 // 40621
Oké, fogd a fejed. Mindenki hülye. GTP konkrétan azt képzeli, hogy a neten az Amore az egyetlen fórum. Bizonyára.
Sanyi pedig szemrehány azoknak, akik segíteni próbálnak.
Barátaim, ez most konkrétan szürreális.
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2013 21:40:16 // 40620
nem is fog rátapintani ha csak valaki nem jós és a 10x hibából megmondja mitől rángathat ...
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:36:58 // 40619
Szerintem ők se nézik le, csak el lehet képzelni, hogy Erhard mit hall a boltban.
Nem mindenki jut ugyan arra a következtetésre az olvasottakból, amire pl. Te.
(Mondjuk tényleg elkezdhetné a történeteket leírni. Akár egy blogban is.)
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2013 21:34:31 // 40618
szerinted csak ez az egy fórum létezik? lassan tényleg fogom a fejem :)
Piritu - 1.000.00009-09-2013 21:32:55 // 40617
Ez a "rángat a kocsi" téma mutatja a legjobban, hogy tanácsot adni könnyű...
Viszont a megoldásra még senki sem tapintott rá. Minden tiszteletem Shadin159-é, hogy nem adta fel és továbbra sem hisz abban, hogy van megoldás. (A kocsi miután kijön a gyárból elég sokat gurul rángatás nélkül, tehát tekinthetjük azt a normális állapotnak.)
GTPeti09-09-2013 21:25:10 // 40616
"na igen mikor így kezdik, hogy a neten olvastam hogy... a fórumon azt mondták hogy..."
Nem is tudtam, hogy ti ennyire lenézitek az itteni szakmai eszme- és tapasztalatcseréket. :O
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2013 21:14:30 // 40615
na igen mikor így kezdik, hogy a neten olvastam hogy... a fórumon azt mondták hogy.... már előre fogom a fejem ... az a legjobb ha mindenki talál egy szerelőt, azaz egy SZERELŐT nem alkatrész cserélőt, ők sokat láttak (alkatrészekről én még többet:) tudnak tanácsot adni, szerelni tb, stb... ennek nem sok értelme van hogy rángat az autó mi lehet a baj? cserélj EGR-t, cserélj porlasztókat, stb, stb.... jah töltsd le az ecuscant... mik azok a burda szabásminta vonalak vagy az az autó EKG-ja?
Persze én is végig jártam a szamárlétrát ezért mondtam, hogy én a könnyebbik végéről fogom meg a dolgok oldalát, kiherélés, remap ha jó, ha nem jó :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.