Forum >> 159

Liquid09-09-2013 21:05:53 // 40614
így van pont ez a baj, mi át tudunk látni a szitán, de pont te tudod a legjobban milyen birkák tudnak lenni az emberek...
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2013 21:03:19 // 40613
azért aki egy fórum alapján cserél olajat az már régen rossz, sok hasznos info van de még több ami félrevezető lehet, nehéz kimazsolázni a jó infókat ...
Liquid09-09-2013 20:58:24 // 40612
ne haragudjatok, hogy ismét belevauzok, de: ez így van, sokan csak read-only módban fórumoznak, illetve sokan infót gyűjtenek, mert nem tudtak/akartak regisztrálni, rájuk is kell gondolni..
Piritu - 1.000.00009-09-2013 20:54:51 // 40610
Most mindketten arra az emberkére gondolunk, akiről a VTT-n beszéltünk? :-DD
Piritu - 1.000.00009-09-2013 20:50:42 // 40609
Nem magamról beszélek, de sokan vannak, akik nem aktív tagok és ilyen apróságokkal nincsenek tisztában. Sőt komolyan veszik az itt olvasottakat, no őket lehet még csak bevezetni az erdőbe...
Sőt tovább megyek, miért ne lehetne igaza annak, aki most érkezett?
Liquid09-09-2013 20:47:10 // 40608
lehet hogy érdekes világ de ésszerű. Most ha te holnap elkezdenél marketingelni valamit ami komoly hatással tud bírni az autó fontos részegységére, akkor is vacilálnék, pedig neked alapvetően hiszek, mert alapos embernek ismerlek (ez itt a hízelgés helye :D )... akkor képzeld el mit gondolok arról akit nem ismerek
GTPeti09-09-2013 20:42:23 // 40607
"Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik." Sanyi, az egy érdekes világ, ahol csak azt nézed mit mondanak, azt nem, hogy ki mondja.
(A többit kitöröltem.)
Pityukoma09-09-2013 20:40:39 // 40606
A hevedert varrd rövidebbre. A bunda kabátból küldök neked (ha kell) egy másikat. A kettőből tudsz egy nagyobbat csinálni. Nekem csak az utóbbi nem volt jó ezért kimaradt.
David | Centocinquantanove09-09-2013 20:36:58 // 40605
Egyébként minden hiba megszűnt, az új akksival megy szépen, pöccre indul!
Már csak ezt a rögzítés dolgot kellene kitalálni...

Köszönöm szépen a segítségeteket!
David | Centocinquantanove09-09-2013 20:29:38 // 40604
Na most meg olyan bajom van, hogy bekerült egy Banner 72/640-es új akksi, de ennek nagyobb a kerülete, ezért a tépőzáras kabát nem éri körbe, viszont alacsonyabb, ezért fölülről nem tartja a heveder... lötyög rajta...
Ezeket hogy lehet ügyesen megoldani?
David | Centocinquantanove09-09-2013 20:27:11 // 40603
Én nálam is elmentek az üzenetek, csak az email értesítést kaptam, meg. Nálam tegnap volt esedékes és én is köszönöm a köszöntéseket!
Dömpi (il dottore)09-09-2013 20:19:17 // 40602
Sziasztok! Sajnos eltűntek a mai üzenetek, ezért nem tudom ki írt nekem ma üzenetet. Mivel a 159-tulajok között van a legtöbb barátom/ismerősöm, a rendkívüli helyzet pedig rendkívüli megoldást kíván, ezért itt köszönöm meg mindenkinek a jókivánságokat.
Piritu - 1.000.00009-09-2013 20:04:19 // 40601
Az OFF-nál a boltba menet szakadt le két cellában is a cucc a lemezekről, és zárt rövidre két cellát. 10 perc múlva már nem tudtunk hazajönni.
David | Centocinquantanove09-09-2013 20:03:41 // 40600
Közben rámértünk.
MagnetiMarelli 60Ah/540-es szerintem gyári (alfa lancia fiat logós) akksi van benne. Na az 540 helyett mérünk rajta 42-t...! :S Már úton van az új akksi...

Akkor nem kell aggdnom, hogy a generátor kukás?
Bgabor09-09-2013 20:03:19 // 40599
Akku zárlat,mostanában sűrűn láttam ilyet :-( Szerencsére nem a sajátomban.
Bilux09-09-2013 20:00:22 // 40598
Akksi de mozgasd meg előtte a sarukat, mert nekem a pozitív volt lelazulva 2 napja hajnalban indultam volna melóba erre izzítás majd elsötétült minden, mondom VTF. Megmozgattam a sarut és pöcc röff
Piritu - 1.000.00009-09-2013 19:56:21 // 40597
Elsőre akkura szavaznék. (cellazárlat)
Csabi09-09-2013 19:53:55 // 40596
Én ugyanígy jártam kb másfél hónapja. Minden jó volt, aztán szintén munkából hazamenet, már nulla volt az akku...nálam még tekert az önindító párat, de már nem volt elég.
Utána ugyanaz volt a jelenség mint nálad. Akksi csere és minden OK.
De ezt gyorsan tudod ellenőrizni, ha van egy multimétered, vagy az ismeröseidnek, és megméritek az akkufeszt.
Piritu - 1.000.00009-09-2013 19:52:58 // 40595
Nem csak te :-DD
Piritu - 1.000.00009-09-2013 19:51:35 // 40594
Véleményem szerint nem az számít, hogy tecsós vagy ósanos-e. Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik. Egy olaj (de mondhatnánk még sok mindent), akkor van kipróbálva, ha legalább annyit elment vele vele, mint a "referenciával".
Erhard javaslatai már erősen közelítenek...

Az LMM-el a tendenciát próbáltam jelezni. (Nem kísérletezésről volt szó.) Nekem félelmetes az irányvonal :-(
Bezzeg, amikor arra kérdezem rá, hogy a TS-ből a gyertyákat nem lehetne-e kiírni, mert drága a csere, nem kaptam választ :-DD

Az általánosítás meg a sok egyedi dolog összessége...
David | Centocinquantanove09-09-2013 19:50:41 // 40593
Meg sem nyikkan. Egyet nem forgat. Semmit nem reagál arra, hogy megnyomom a gombot.
Dereng a kijelző, villog, a relék kattognak mint a géppuska, ennek ütemére a klíma, rádió ki-be kapcsol, semmire nem reagál.

Lehet, hogy bugyuta kérdés, de az egyhelyben álló akksi mitől lesz zárlatos? Ma reggel még pöccre indult, semmi jele nem volt bárminemű hibának...
Csabi09-09-2013 19:47:45 // 40592
És indítani tudod? Mert ha meg sem nyikkan, akkor nagy valószínűséggel az akksid lett zárlatos.
David | Centocinquantanove09-09-2013 19:43:14 // 40591
SOS segítséget kérek!
Reggel munkába menet az autó tökéletes, semmi jele hibának.
Állt 8-9 órát a gyár előtt, és mire visszaértem a következő jelenséget tapasztaltam:
Videó link

A kulcsot berakva a fedkomp kijelzője villog, dereng, kattognak a relék, ki be kapcsol a rádió a klíma, minden gyors egymásutánban. A kulcsot nem mozgatom a helyén, be van rakva és ezt csinálta!

Valaik tipp?
Piritu - 1.000.00009-09-2013 19:39:41 // 40590
Azt furcsállottam, hogy csak a gondokról volt szó. Rossz ez, rossz az...
A többi topik, ahol addig aktív voltam (145/146 - 147 - 156 - Spider) nem erről szólt.
Aztán megkerestem az egyetlen 2.0-ás tulajt, ő is csak rosszat mondott a kocsijáról. Valahogy az Alfa fíling nem jött át.
Shadin09-09-2013 17:35:05 // 40589
Meg a blog is vazze...
Shadin09-09-2013 17:34:27 // 40588
Mintha hiányozna az elmúlt két nap :-(
Liquid07-09-2013 12:04:52 // 40587
hát igen, ez sajnos nagyon igaz:
"kettővel nagyobb kategóriában ülnek az emberek nagy százaléka mint amit fent tud tartani"
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2013 11:54:38 // 40586
ezért kár volt :P
Erhard 242 (Pure Energy)07-09-2013 11:54:04 // 40585
szerintem ez megint vissza vezethető a magyar sajátosságra, hogy kettővel nagyobb kategóriában ülnek az emberek nagy százaléka mint amit fent tud tartani ...
nekem most már napiasan vannak meglepő és mulatságos történetek amit nem bírunk szó nélkül hagyni mindenkinek ajánljuk a buszbérletet :)
nyugdíjas nagy büszkén meséli a 3 éves pásszátját 1.6 döbbenet ablaktörlő kéne rá de ne a gyárit mert horror 20e a pár persze csak bosch van még ami 8e a pár de az milyen drága tudunk e szerezni régebbi passzat ablaktörlő kart mert akkor fűrészel és a kettőből csinál egyet vazz 4-5 illás autó.... :)))
vagy a e60-as BMW-s csak 2 szűrőre van pénze meg a legalja 5w40-es olajra...
vagy a csak egyik oldalra hátra kéne fékpofa miért nem bontható a csomag....
GM olajas TS...
E46 bontott EGR termo 3000-ért az új 4500!
stb, stb, stb
W.07-09-2013 11:29:49 // 40584
Én pedig pont ezek miatt adtam el a 159-et! :)
Liquid07-09-2013 11:05:56 // 40583
valóban vannak ennél ijesztőbb dolgok, de ettől még pont Alfásokhoz nem méltó a kendácsolás, szerintem...
Liquid07-09-2013 11:04:46 // 40582
az olajos témát hagyjuk, mert megint misztifikálással leszek gyanúsítva (ettől függetlenül fenntartom azt, hogy egy működő, kipróbált rendszert nem kéne bolygatni, ahogy azt te is leírtad nemrég)
Az LMM kiírást pedig nem lehet kimagyarázni, az netto ökörség.
Akinek a kiírás költsége és az új LMM közötti árkülönbözet megváltoztatja az életét az ne vegyen autót. (oké persze lehet jönni a V6TB horror árú LMM-jével, de ettől még igaz)

Sajnos kezd nagyon rossz irányt venni az autófenntartás / szervizelés úgy általában. Lehet hogy régebben nem olvastam eleget, de mostanában valahogy egyre több vad dolgot lehet olvasni, vagy csak én öregszem :)
GTPeti07-09-2013 10:56:51 // 40581
Még annyit hozzátennék, hogy ha egyes (főleg fiatos) FB-csoportokat veszünk, akkor az ami itt zajlik, nemhogy nem ijesztő, hanem szinte autótervező mérnökök konferenciája. :)
Shadin07-09-2013 10:56:26 // 40580
Srácok help! Úgy néz ki, hogy a 2007-es műanyag szívósor nem szedhető szét, tehát nehezem pucolható házilag. Továbbá tudja valaki, hogy milyen tömítés való hozzá? Vajon 1x használatos? Mert akkor nem szedem le...
GTPeti07-09-2013 10:41:30 // 40579
(Hú, bocs, a "Ez nem biztos" előtt érne véget az ídézet.)
GTPeti07-09-2013 10:40:39 // 40578
"Olyan olajok is felkerültek amivel nemhogy 2-300ezret, de egy km-t se ment senki." Igen, de nem auchantesco olajok voltak ezek, ha jól emlékszem, hanem Motul, Liqui Moly, ilyenek. JTS-ben sem használt senki Mobil 1 Peak Life-t, az enyémbe pedig úgy néz ki az kerül télire. Hogy miért, kiderül a blogomból. :)

"Kicsit régebben volt téma, hogy bolond aki vesz új LMM-et a kormosba. Aki a cserét javasolja igazán tanulhatna már végre, mert tudatlan. Aki utánanéz és eleget tanul az kiírja a compból.
Ez nem biztos, hogy jó példa volt. Szerintem nem ijesztő, ha egy LMM-et gyanúsítgató kérdésre egy ember leírja, hogy kiírni és 20+, hogy vizsgálat (monitorozás) után vegyen egy Bosch-t... ;)
Nekem úgy tűnt, hogy általánosságban írtad, amit írtál, de a jelek szerint egyedi esetekről van szó. (SZVSZ ne is vegyük egy kalap alá őket.)
ALFI15607-09-2013 08:44:27 // 40577
Ígazad van.De ezekkel amit felsoroltál sincs igazán gond.Itt szerintem megint a használtautó vétel miatt mert nem tudni,hogy elötte,hogy volt karbantartva.Értem a kormányművet.Lehet még soha nem volt cserélve a szervóolaj benne.A többit meg más márkánál is ki kell dobni.
mizooo07-09-2013 06:50:50 // 40576
Jaj ha szűrő, olaj kell vagy valami egyből hívom Erhardot ő megmondja mi a tuti és már küldi is.
mizooo07-09-2013 06:47:40 // 40575
Én hónapokig olvasgattam a 159-topikot és engem például megerősített abban, hogy mennyire jó autó és ezt kell vennem! DPF? EGR? Kormánymű? Hátsó ablak? :D kb ennyi.... Ennyi pénzért ilyen autót? (Audi, BMW sokkal drágább uaz évjárat.)
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 23:17:41 // 40574
jah az olajszűrő jó de csak 2008-ig a betét üa szűrőt meg a tégla légszűrőt hova akarod rakni, a csomagtartóba?
Pontosítsunk csak a 2012-től, 90 lovas combo 1.3mjet ua mint a Fiaté ami az 59 üa szűrője is már 2006-óta...
Piritu - 1.000.00006-09-2013 23:13:49 // 40573
"A helyzet az, hogy mikor megvesz az ember egy használt kocsit...ajánlott a vez.csere és minden folyadék és szűrő cseréje, de csak azért, hogy tiszta lappal induljon az ember."
Itt lenne igazán küldetése az Alfás csapatnak.
Csak:
- általában előbb vásárol valaki, aztán regisztrál itt (kocsi nélkül nem is lehet),
- nincs egy klattyra nyitható adatbázis az Alfákról,
- nincs egy - akár wiki szerűen - szerkesztett vásárlási tanácsadó,
- a kereső sem működik az oldalon,
- a topikokat olvasva meg inkább az jön át, hogy nem szabad megvenni az Alfát. (Főleg a 159 vásárlása előtt volt ilyen érzésem.)
- nincs egy szerelő/műhely lista sem, amin az esetleges tapasztalatokat lehetne összegezni,
- stb.
Piritu - 1.000.00006-09-2013 23:02:54 // 40572
Peti! Számomra az az ijesztő, ami néha itt zajlik :-(
Amúgy igazad van, ne általánosítsunk, nézzünk egy konkrét esetet:

Az elmúlt napok olajtémája itt. Olyan olajok is felkerültek amivel nemhogy 2-300ezret, de egy km-t se ment senki. Használjuk? Persze, mert itt valaki ajánlotta és kijelentette, hogy jó. Megszívhatja a következő tulaj? Lehet, senki sem tudja megmondani, mert nincs tapasztalat. Pont te említettél egy szempontot, amire nem hiszem hogy sokan gondolnak.

Más:
Kicsit régebben volt téma, hogy bolond aki vesz új LMM-et a kormosba. Aki a cserét javasolja igazán tanulhatna már végre, mert tudatlan. Aki utánanéz és eleget tanul az kiírja a compból. Hányan is keltek a cserét felvető cartárs "védelmére"?

A másik 4-et kitöröltem, mert hosszú lenne a hsz.
mzo06-09-2013 22:52:53 // 40571
Jó persze, de képzeld az olajszűrő az 59-esé, konkrétan ugyanazon a cikkszámon van az armafitnél mint pl az Opel vectráé. az üa szűrő meg az 1.3-as Combo éval azonos.
Dömpi (il dottore)06-09-2013 22:17:13 // 40570
de könyörgöm, ez nem Fiat, hanem ALFA! Kígyó és kereszt van az emblémán, nem 4 ferde csík :)
Erhard 242 (Pure Energy)06-09-2013 22:11:58 // 40569
akkor rakd bele :) sok sikert :P
képzeld más a turbó, kuplung, lendkerék, a computer a LMM-rő stb, stb,
Dömpi (il dottore)06-09-2013 22:04:48 // 40568
Nem is tudom mi lett itt a baj. Azt viszont tudom, hogy, mikor elkezdtem amorezni, akkor sok olvasgatás után kipécéztem azokat a "régi motorosokat" akiknek a véleményére lehet és kell adni, és egyfajta tisztelet övezte őket.
Mert azért valljuk be, lehet valakinek nagy tapasztalata más autókkal, de az alfa más. Műszakilag nehezen alátámasztható, mert ugyanazok az alkatrészek, motorok más autókban is benne vannak, de az alfa valamiért mégis más. (aki ebben nem hisz, az nem is igazi alfás). A fenntartásához pedig szükség van a törődésen túl a tapasztalatra is.
Én sokat tanultam már eddig is és ezért külön köszönet néhány embernek (nem nevezem meg őket, mert akikre gondolok, tudják, hogy rájuk gondolok), de még nagyon sokat kell tanulnom, és ahhoz, hogy tapasztalt alfásnak nevezhessem magam, még vagy 3 alfát használnom kell pár évig.
Szóval szerintem, aki még tapasztalatszerző fázisban van, vagy kezdő alfás, az hallgasson a tapasztaltakra, tanuljon minél többet, és akkor profitálni tud a fórumozásból.
mzo06-09-2013 22:02:54 // 40567
Sőt Corsánál az olajszűrő is ugyanaz ha jól rémlik.
mzo06-09-2013 22:00:34 // 40566
Ne már ugyanaz a motor és más az olajszűrő meg az üzemanyag szűrő? Corsánál pl ugyanaz az UFI üa szűrő van mint a Fiatokban.
Csabi06-09-2013 21:54:49 // 40565
Nem is ragozom...abszolút egyetértek...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.