Szerintem a nagyobb Ah-s akksi az ugyan nagyobb indítóáram Ampert ad le, de ugyanakkor a töltőáram is értelemszerűen nagyobb, vagy lassabb. A generátort a szószoros értelmében túlterhelni nem fogja, mivel annak is van egy adott érték, amelyet képes generálni x idő alatt, max csak az "üzemórája" lesz több. Ha lehet egyáltalán ilyenről beszélni generátor esetén. Annyira nem értek hozzá, szóval az én véleményem így kezeljétek.
Kicsit utána guglizva a témának mindehol azt olvasom szinte, hogy személyautóba, normál igénybevétel esetén (klíma, rádió, egybek, magyarországi klímakörülmények közt) 72-74-nél nagyobbat egyszerűen felesleges.
Forum >> 159
David | Centocinquantanove18-09-2013 14:33:36 // 41090
Shadin18-09-2013 14:13:16 // 41089
De most arról beszélünk hogy kell-e az ajánlottnál nagyobbat betenni. Ill. van-e bármi értelme? Adott egy generátor és egy önindító kb. egymáshoz tervezve. Az indító üzem áramfelvétele annyi amennyi, mondjuk 80A. Nagyobb akkuval jobban fog pörögni egy jól működő autó? Vagy a nem top állapotú egyébgént is szarul induló autón segít csak kis mértékben...
Vermacy18-09-2013 14:01:11 // 41088
A gyári ajánlottnál kisebbre gondoltam.
Az ajánlott az ajánlott, nem kérdés.
Az ajánlott az ajánlott, nem kérdés.
Shadin18-09-2013 13:25:08 // 41087
Az nem kisebb, hanem a gyári ajánlott :-)
Vermacy18-09-2013 13:09:43 // 41086
Esetleg még megfordítva:
A kisebb nem teszi tönkre az önindítót?
A kisebb nem teszi tönkre az önindítót?
Vermacy18-09-2013 13:09:11 // 41085
Tegyük fel, hogy igen! Egy autó életében maximum egyszer cserélsz generátort (hacsak nem rosszul felújítottat veszel). Így sztem mindegy, hogy 180 ezernél vagy 200 ezernél teszed meg!
Nekem még egyik autómnál sem volt generátor cserém pdeig mindegyiknél, maint tudtam a gyárinál eggyel nagyobbra álltam át!
Nekem még egyik autómnál sem volt generátor cserém pdeig mindegyiknél, maint tudtam a gyárinál eggyel nagyobbra álltam át!
Vermacy18-09-2013 13:06:54 // 41084
Ez lehet! Ez esetben viszont minek a 200 paripa (már akinek az van), hiszen a szabálykövető magatartáshoz sokszor még a 150 paci is sok, pláne ha olasz! :o)
Ad egy biztonsági tartalékot! Nekem is ~6évesen lett kukás a 64-es akksi és nem panaszkodom. A nőknek meg ne hidd el, hogy nem a méret a lényeg >:-)
Ad egy biztonsági tartalékot! Nekem is ~6évesen lett kukás a 64-es akksi és nem panaszkodom. A nőknek meg ne hidd el, hogy nem a méret a lényeg >:-)
Shadin18-09-2013 12:40:41 // 41083
A nagyobb teljesítményű akkunak nem kell nagyobb töltő áram? Az nem terheli a generátort?
David | Centocinquantanove18-09-2013 12:17:37 // 41082
Könnyebben indul... de mennyivel...? Nekem a 60-as is simán röffentette probléma nélkül csaknem 6 éven át, a legnagyobb hidegben is.
A kapacitás azért van, hogy kihasználjuk, nem pedig hogy tartalékoljuk... Egy bizonyos Ah fölött csak pénzkidobás...
A kapacitás azért van, hogy kihasználjuk, nem pedig hogy tartalékoljuk... Egy bizonyos Ah fölött csak pénzkidobás...
Vermacy18-09-2013 11:13:18 // 41081
"Az egyel nagyobb kapacitásúak már 353mm-esek azok már nem férnek be."
Spanifer és suftuning kérdése :o)
Spanifer és suftuning kérdése :o)
Csabi18-09-2013 11:03:54 // 41080
Ez biztos , h így van :)
Csabi18-09-2013 11:03:03 // 41079
Ha nagyobb az Ah és az indítóáram, annál kevésbé használod ki az akku kapacitását....ergo nem merül le annyira, ami jó az akkunak=>hosszabb élettartam várható...persze ha nem egy több éves akkut vettél a polcról.
2,4be(de szerintem az 1,9be is) 315mm hosszúságú akku ami belefér max...ez a 85-88ah kategória.
Az egyel nagyobb kapacitásúak már 353mm-esek azok már nem férnek be.
2,4be(de szerintem az 1,9be is) 315mm hosszúságú akku ami belefér max...ez a 85-88ah kategória.
Az egyel nagyobb kapacitásúak már 353mm-esek azok már nem férnek be.
Vermacy18-09-2013 11:01:18 // 41078
Könnyebben indul nagy hidegben. Simábban tekeri (legalábbis szeretném ezt érezni/gondolni) az önindítót. Megnyugtat... :-)
Vermacy18-09-2013 09:23:09 // 41077
Ha jó az elektromos rendszer, földelési pontok akkor elgé a 64-es is, de ha a 2000-es Opel 74-et ír elő, akkor az 1,9-es olasz is szépen elketyeg vele. Itt azt vallom, hogy a nagyobb a jobb. Én amúgyis helyzetjelzővel, Full Auto klímával és rádióval indítok. Az 55-ös is megtekeri pedig!
Liquid18-09-2013 09:14:47 // 41076
jobban bírja a hideget, és a sok hidegindítást. Ésszerű keretek között a legnagyobb a legjobb
David | Centocinquantanove18-09-2013 08:59:07 // 41075
88-ast? De minek? Mi lesz attól jobb?
Vermacy18-09-2013 08:49:34 // 41074
Nem volt nyitva vmelyik ajtó? Mármint "nem teljesen bezárva"...
Nálam akkor nem csukódik. A Berlinánál a csomagtérajtótól függetlenü lehet bezárni a négy ajtót, nemTom, SW-nél nincs-e összefüggés.
Nálam akkor nem csukódik. A Berlinánál a csomagtérajtótól függetlenü lehet bezárni a négy ajtót, nemTom, SW-nél nincs-e összefüggés.
Vermacy18-09-2013 08:48:00 // 41073
Én ~ két éve Exide-ot vettem, mert az volt a polcon. 72 vagy 74 Ah-ás. Megforgatja és szépen viszi, de a következőnél, ha lesz időm körbenézni előtte, akkor bepróbálok egy min. 88-ast...
Az Exide nálam bevált az Alfában!
Az Exide nálam bevált az Alfában!
Vermacy18-09-2013 08:46:06 // 41072
Sokan vannak pedig. Nem nézel Híradót?
David | Centocinquantanove18-09-2013 08:25:56 // 41071
Jó, de mondjuk az 1.9 JTDm-be fölösleges akkorát. Nekem a 8V-ben a gyári 60/450-es volt ha jól hazudok, a 16V-be meg talán az eggyel nagyobb 64-es kerül.
Énis csak azért vettem 72-est mert ez "szabványabb" méret, akkor hirtelen ilyet kaptam, ilyen volt raktáron, vagy a sokkal kisebb 55-ös.
Sokan azt mondják egyébként, hogy 70-es felett tökmindegy... Nem tudom ez mennyire igaz...
Énis csak azért vettem 72-est mert ez "szabványabb" méret, akkor hirtelen ilyet kaptam, ilyen volt raktáron, vagy a sokkal kisebb 55-ös.
Sokan azt mondják egyébként, hogy 70-es felett tökmindegy... Nem tudom ez mennyire igaz...
Csabi17-09-2013 23:18:19 // 41070
Az nem semmi, nem értem miért nem a "filléres" dolgokkal kezdik, a hibakeresést...
Pont a napokban mesélte Kollégám, h az OFFos(japán) járgányával ugyanígy járt...már az injektor bemérésen is túl voltak, egyet cseréltek is...aztán a gázolajszűrő csere tett pontot a dolog végére. Mindez márkaszervizben....
Pont a napokban mesélte Kollégám, h az OFFos(japán) járgányával ugyanígy járt...már az injektor bemérésen is túl voltak, egyet cseréltek is...aztán a gázolajszűrő csere tett pontot a dolog végére. Mindez márkaszervizben....
Alfonis17-09-2013 23:14:57 // 41069
ah szó. akkor jó garázsfelújítást neki! remélem olvassa.:: :) és ha olvasod írd, h h állsz :)
Dömpi (il dottore)17-09-2013 23:07:39 // 41068
el van havazva a garázsfelújítással...szegénynek lesz mit visszaolvasnia...habár ahogy ismerem, olvas, csak nem ír.
Liquid17-09-2013 23:05:16 // 41067
na ez jó kérdés :)
Feher1417-09-2013 22:44:05 // 41066
Hali csak a gyári gázolaj szűrőt tetesd bele,én is be szívtam az utángyártottal.Mire rá jött 4 szerelő hogy miért nem megy az autó elvertem rá 130 ezret sajna, plusz 3 hétig pihent a szervizben.
Alfonis17-09-2013 22:38:33 // 41065
droberto merre van? :O
Dömpi (il dottore)17-09-2013 22:15:47 // 41064
vedd le az aksi sarut, majd kb. 1-2 perc után rakd vissza...nálam bejött :)
valami néha bezavarodik nála, és úgy kell hozzáállni, mint a windows-hoz: kilép-belép és jó.
valami néha bezavarodik nála, és úgy kell hozzáállni, mint a windows-hoz: kilép-belép és jó.
Piritu - 1.000.00017-09-2013 21:55:55 // 41063
Nálam egyértelmű, hogy a turbó késik, még nem pörög rendesen, azért nem érezni gyorsításkor, gázadáskor "halottnak".
Liquid17-09-2013 21:39:28 // 41062
ez a nyomaték és halottság érdekes dolog, a 210 lovasnál elvben 1500-nál van a csúcs, de ott még nem olyan fickós
Liquid17-09-2013 21:37:53 // 41061
én ZAP Silever 80/720-ast használok, by Erhard :)
Erhard 242 (Pure Energy)17-09-2013 21:02:12 // 41060
az lehet de akkor is halott 2000-ig :)
Piritu - 1.000.00017-09-2013 20:57:56 // 41059
Pedig a max nyomaték 1750-en van :-))
'''''17-09-2013 20:18:31 // 41058
Jössz KUL-ra vele?
GTPeti17-09-2013 20:01:33 // 41057
Ennyi erővel a Csonti-car is regisztálhatna. :PPPP
;)
;)
Erhard 242 (Pure Energy)17-09-2013 19:40:19 // 41056
az sem sok ...ki adja annyiért?
Erhard 242 (Pure Energy)17-09-2013 19:37:33 // 41055
csendes, jó állapot, 2000-ig halott (ki kéne herélni, ráférne egy optimailzálás 200 ló :P) a Bravo körbekerüli igaz sokkal könnyebb no de az 59 az 59 :)))
Shadin17-09-2013 19:28:24 // 41054
(Majdnem) hibátlan autót beszámítasz ????
mzo17-09-2013 19:28:03 // 41053
Fene azokat a jó áraidat :))
'''''17-09-2013 19:24:00 // 41052
Nem vált be?Tapasztalatok?
mzo17-09-2013 19:17:06 // 41051
Azért volt a sok :)))) jel
Szabolcs 15917-09-2013 19:13:17 // 41050
NÉMETBE IS 50 EURO A BOSCH
Erhard 242 (Pure Energy)17-09-2013 19:11:50 // 41049
nem sokáig viszik el :P
Erhard 242 (Pure Energy)17-09-2013 19:11:14 // 41048
ez ennyiért rohadt drága ilyen minőséget 7-8e is lehet kapni de az UFI is a gyári is 15500 pl...
'''''17-09-2013 19:09:49 // 41047
Ismeritek ezt az autót? Nagyon sumákol a tulaja! Nem is mondta,hogy van ilyene is! :-)))
Szabolcs 15917-09-2013 18:52:03 // 41046
köszi szerintem én is cserélek lassan mert közeleg a tél és nem akarok akksi miatt ott maradni valahol
Szabolcs 15917-09-2013 18:50:29 // 41045
köszi az infót figyelem majd 10 fok volt igy még nem jártam vele ,pedig tavaly -17 be is nyitott zárt a központim ,kulcsal jó az a lényeg
David | Centocinquantanove17-09-2013 18:47:33 // 41044
Nekem nyílni nem szokott +5 fok alatt ha áll pár órát bezárva csak manuálisan. Ezzel nem lehet mit kezdeni szerintem, ez ilyen.
Hogy záródni miért nem zárul azt nem tudom (szerencsémre).
Hogy záródni miért nem zárul azt nem tudom (szerencsémre).
David | Centocinquantanove17-09-2013 18:44:20 // 41043
Én most kényszerültem újat venni bele, 72/640-est.
Szabolcs 15917-09-2013 18:23:07 // 41042
tegnap este valami be ázhatott vagy én nem is tudom de 10 km ert mentem szakadó esöbe és nem tudtam be zárni központi zárral a kocsit csak kulcsal ,gondoltam fogy az elem a kulcs ba de ott a másik kulcs amibe ujj az elem de azzal se volt jó ötletek tippek ket várok
Szabolcs 15917-09-2013 18:19:31 // 41041
ja és akksi kapcsány melyik jó a 1.9 jtd m 16 v be
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
461
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?