Forum >> 159

Vermacy12-09-2013 15:49:22 // 40764
JAja, azt észre vettem,hogy függ attól, hogy ferén áll-e a verda...
Shadin12-09-2013 15:14:37 // 40763
Jelzi persze és kb. jól.
mzo12-09-2013 15:10:11 // 40762
Opel szervízes barátom is mondta, még régebben, hogy gyakori náluk is az hogy a Dpf-es Multijet féle dieselekből olajcsere alkalmával 1-1,5 liter olajjal is többet engednek le mint ami a gyári maximum lenne.
mzo12-09-2013 15:04:37 // 40761
Egyébként az 1,3 DPF multijet dieseleknél elég gyakori probléma, hogy a regenerálás miatt sok gázolaj jut a motorolajba ami miatt egy idő utan rendellenesen megemelkedik az olajszint, valamint fel is higul az olaj. Az indexen is es még pár helyen komplett fórumok vannak emiatt, ahol sokan leírjak ezt a problémát. Ennek kiküszöbölésére a gyár ilyenkor olajcserét javasol, valamint hogy regenerálás alatt pörgetni kell a motort mint az állat :)
.....12-09-2013 14:48:36 // 40760
Nálam is kijelzi. 1 csík le szokott menni, valamikor meg max-ot mutat a kijelzőn.
Vermacy12-09-2013 14:46:01 // 40759
Nálam indításkor kijelkzi a fedélzet a min és max között (kb 5-6 csíkkal), hogy hol áll! Lehet, hogy ez nem pontos?
Shadin12-09-2013 14:41:51 // 40758
Most olvastam a kezelésibe :-) Fogalmam sem volt róla...
.....12-09-2013 14:39:04 // 40757
Én úgy tudtam hidegen. Én is megnéztem a szintet.
Shadin12-09-2013 14:36:09 // 40756
És üzem meleg motor leállítása után 5 perccel kell nézni.
.....12-09-2013 14:31:14 // 40755
A nyílnál van a max. Ha egy kicsit több az nem baj,de 3cm-rel?
mzo12-09-2013 14:29:11 // 40754
Nagyon sok
Zsombor12-09-2013 14:25:49 // 40753
Na inkább lefotóztam, bár nehezen kivehető. Lényeg, hogy az ellaposodó rész felett 3 centivel kezdődik az olajfilm. Ez most jó vagy rossz?
David | Centocinquantanove12-09-2013 11:24:14 // 40752
Még jó hogy rákérdeztem... Ma reggel már regenerált is...kb 800-850km után.
Pontos távolt nem tudok sajnos mert ugye ki kellett cserélnem az akksit, törölte TRIP-eket és nem néztem meg előtte mennyin állt.
Amúgy az a cumi csak az egészben, hogy most éppen városi tempónál jött rá a regen, harmadikban 2000 körül tudtam pörgetni csak... Ez gáz?

Ezt nekem is csinálta, hogy 17 lieter aztán 7-8 majd megint 17-18 liter...
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2013 10:22:17 // 40751
töröld le és hirtelen húzd ki...egyébként ritka szar megállapítani róla az olajszintet :)
Zsombor12-09-2013 10:18:54 // 40750
Köszi szépen. Jelezni jelzi, de csak annyit ír, hogy OK az olajszint. Hullám alatt a pálca ellaposodó részét értjük? Csak mert az a legvégén van. Nekem az ellaposodó rész fölött volt valamivel, bár az is igaz, hogy kb fél órája állítottam le a motort.
Erhard 242 (Pure Energy)12-09-2013 10:11:27 // 40749
a hullám alatt van a min-max vonal ha nem húzod ki elég gyorsan nehéz leolvasni...egyéb iránt a középső műszer jelzi indításnál az olaj mennyiséget
Zsombor12-09-2013 09:47:34 // 40748
Sziasztok!

Írtam már az "olajos" topic-ba is, de itt nagyobb a forgalom és szerintem a motorblokk is ugyanaz, szóval...

2.4 JTDM, 2007-es Brerám van. Rászecskeszűrő problémával bejelentkeztem egy szerelőhöz, aki viszonylag sokára adott időpontot, de azt javasolta, nézzem meg az olajat, mert ha túl magas, akkor lehet, higítja magát gázolajjal, akkor pedig hamarabb be kel avatkozni. Namost azt hittem, egyszerű a kérdés, mert láttam már pár nívópálcát életemben, de mivel viszonylag új az autó és nem rég szervizelt, eddig az olajat nem is nagyon nézegettem. Biztos rettentő banális a kérdés, de hol mutatja a minimum-maximumot. Van a pálca végén egy pár centis ellaposodó rész, aztán jónapot... :) Tudnátok segíteni? Köszönöm.
Dömpi (il dottore)12-09-2013 09:09:05 // 40747
Jól van na, honnan tudjam, ki hogy vezet? Nem akartalak meggyanúsítani...legalább is nem volt szándékos :(
Vermacy12-09-2013 08:57:35 // 40746
Részvétem!

Amint megvan a megoldás, engem is érdekelne az ajtómra. Az is alapozóig felszántott...
Vermacy12-09-2013 08:54:31 // 40745
Jó volna és már üétem egyszer egyben vagy fél percet, de a motor nem volt beindítva :o)
A másik meg, azért nagyon sok embert az érdekli, hogy mit mutatsz sajnos... Ha pedig élvezem amim van és meg is mutatom, amire büszke lehetek, akkor meg az a legjobb ;-)
Coolby12-09-2013 08:43:15 // 40744
Nekem volt így hiba, elaludt, lekapcsoltam, újra fel és akkor megint működött egy ideig. Izzó volt, de nekem mivel csak egyik csinálta, így felcserélve tudtam tesztelni, hogy nem trafó vagy valami más hiba...
mizooo12-09-2013 05:45:37 // 40743
Tövig nyomom persze :) azt hittem azt így kell :P
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:50:14 // 40742
Most nem vagyok képben...megvan az alfád, vagy eladtad? Vagy már vettél is másikat? Vagy mi van?
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:46:46 // 40741
Nekünk van úgy, hogy 1 LE is elég :)

OFF


apa-lánya program - mindenkinek csak ajánlani tudom az alfázás mellé :)

ON
ALFI15611-09-2013 22:44:16 // 40740
Így van.Eddig 4ezret tettem bele és egysze volt regenerálás.De ez csak hosszútáv.Most folyamatos 1700km.-et nyomtunk le csak pályán és végig 6L-körül mutatott.
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:29:59 // 40739
Ez majdnem pont ugyanaz a használat, mint nálam.
Mondjuk most legutóbb az enyém is érdekesen nyomta: eggig a 3-350 km-enkénti regen gyakorlatilag havi 1 regent jelentett. Most legutóbb regenerált június végén, utána hosszú szünet után e hét elején, de akkor meg is szívatott rendesen. Mentem két kört reggel a cég körül, közben figyeltem a pillanatnyi fogyasztást, hogy mikor végez. A második kör végén beállt normálisra. Na, mondom, irány a parkoló. Erre mikor már majdnem bekanyarodtam, megint elkezdte. Fogyasztás fel 23,x l/100 km-re. Bakker! Na, akkor még egy nagyob körbe belekezdtem, és akkor végzett, mire visszaértem.
Ilyen még nem volt.
Majd a 7végén ránézek a FES-el mit mutat.
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:24:12 // 40738
Tövig nyomod a kuplungot?
Nekem azóta nem klattyog, mióta nem nyomom tövig (az első félévben nyomtam tövig). Nem könnyű megtalálni a fogáspontot - legalább is az enyémben - mert elég nehéz nyomású a pedál...legalább is más dízeles típusokkal összehasonlítva. A múltkor vezettem a céges új opel astrát. Olyan puha volt a pedál, hogy elsőre majdnem kiment a lábam a padlólemezen :)
Dömpi (il dottore)11-09-2013 22:20:10 // 40737
Na,Na, én is és Coolby is megírtuk a véleményünket, hogy szerintünk nem hülyeség!
Pityukoma11-09-2013 22:14:00 // 40736
4ezer km? Akkor nagyon jó a stílusod. Megyek hozzád tanulni :-)
Piritu - 1.000.00011-09-2013 22:13:24 // 40735
A legnagyobb gáz, hogy a hétvégén akartam lebontani. Nem várta meg, hogy békében nyugdíjba mehessen :-(
Pityukoma11-09-2013 22:11:58 // 40734
Basszuskulcs :-(
ALFI15611-09-2013 22:08:48 // 40733
Így van ahogy írod.Teljessen használatfüggő.Én városba nem használom csak hosszú táv.A pillanatnyit állandóan nézem,hogy ne állítsam le ha éppen regenerál.Nekem 4ezer km. alatt egyszer tisztított.
Piritu - 1.000.00011-09-2013 22:00:25 // 40732
Ma reggel durva meglepetés ért.
A nyár eleje óta a Párduc egy tacskós sátor alatt hűsöl, főleg a jégre gondolva. Nos, ma éjjel összeroskadt a sátor. A nap megette a vásznat, megállt rajta az esővíz, és annyi. A csőváz törött, a műanyag elemek is. Kb. 4-50 liter víz nyomta a törött csöveket a tetőre. Lett jó pár durva karcolás a szétnyílt csővégektől a kocsi tetején, egészen a fehér alapozóig.
Holnap elgurulunk megnézetni, hogy mit lehet tenni. Remélem nem kell újra festeni a tetejét.
Pityukoma11-09-2013 21:57:38 // 40731
Nekem 600-700 km között szokott lenni. 90% (kül)városi 10%pálya használattal. A tieitekhez hasonlítva nem találok benne logikát. Rendszeresen akkor kezdi a regent mikor megállok a otthon a kapum előtt. Ekkor rüki majd brutálisan megkergetem a szokott sün mentes utamon. Shadin Cartárssal is bejártuk párszor a rángatás kereséskor nemrég.
Piritu - 1.000.00011-09-2013 21:54:06 // 40730
Éppen most beszélgettem a svéd vendégekkel a témáról. Lazán dobtak egy hátast, hogy nálunk lehet főzni. Náluk nagy balhé lenne belőle :-DD
Piritu - 1.000.00011-09-2013 21:43:24 // 40729
Valószínű félreértettél valamit.
Személy szerint a megalapozatlan "okos" véleményekre, tanácsadásra, mint tendenciára utaltam, ami nagyon félre vezető lehet. Erhard ilyenek "következményeit" sorolja. Lassan már jobbak, mint a taccspados rajzai voltak :-DD
Nem sokkal később pl. Coolby fel is sorolta, hogy milyen megalapozott, már mások által kipróbált dolgok segítettek neki a problémái megoldásában. Ettől lesz jobb a világ :-)
(Huhhh, ez megint általánosítás)
David | Centocinquantanove11-09-2013 21:34:41 // 40728
Rövid távokon használom legtöbbször, napi munkábajáráshoz, azaz 2x18 km. Ebből max 2x3 km ami városi tempó, a többi autóút...
Alfonis11-09-2013 21:27:39 // 40727
Lakik valaki Győr környékén akinek van utánfutója? :P Lassan vinni kell a hordókat a lepárlóba :D
Alfonis11-09-2013 21:23:26 // 40726
így így, szerintem is teljesen használatfüggő---Autópályázásnál tuti lecsökken. Nálam volt már 1000 km felett is! Ez tényleg csak akkor van mikor autópálya.
de átlagban 800 - 850 km körül mozog a reg..., ez kb úőgy van, h 700 km ből 650 Autópálya 50 város.
Dömpi (il dottore)11-09-2013 21:09:03 // 40725
Jól emlékszel, én írtam.
Ahogy a fórumon olvasgatom ezt a témát elég nagy a szórás. Nekem 2 éve van meg és 300-350 km-enként regenerál és másnak is, megint másnak meg 700-750 km-enként.
Szerintem használatfüggő.
Akiknek, mint nekem, 3-350-enként, azok napi 30-60 km-es ingázásra használják, akiknek meg 7-750 km-enként, azok nem naponta használják, de amikor előveszik tolnak vele többszáz km-et.
Ez csupán megfigyelés, és lehet, hogy téves, de a többiek is majd hozzáteszik a tapasztalataikat.
Dömpi (il dottore)11-09-2013 21:02:10 // 40724
diszkózik, de lehet, hogy valami amcsi hekusos filmet néztél, a kocsid meg beskubizott az ablakon és megtetszett neki a feeling :)
Liquid11-09-2013 20:58:50 // 40723
meg lehet vele jelenni az tény :)
Dömpi (il dottore)11-09-2013 20:55:15 // 40722
Szerintem köze nincs a bömbölőhöz, de ne is legyen!
mizooo11-09-2013 20:45:44 // 40721
Igen erre gondoltam köszi :) ezek szerint nem teli. Furcsa volt ma mert nem hallgattam hazafelé a rádiót és sokat 1-2-3 fokozatoztam néha ijesztő hangokat tud adni a vas :) dehát a 206000 Km az annyi :)
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2013 20:41:43 // 40720
a lendkerék is klattyan minden váltásnál szinte...LUK lendkerék sajátossága
Pityukoma11-09-2013 20:37:09 // 40719
Erre gondolsz?
David | Centocinquantanove11-09-2013 20:24:05 // 40718
Az tény, hogy inkább városon kívül használom 100-110 utazósebességgel. A napi rutin utak 80%-a városon kívüli... Városon belül harmadikban szoktam menni, ilyenkor kb 2000-t pörög ugye a motor. Alacsonyabb tartományban 1750 rpm alatt nemigen szoktam járatni...
GTPeti11-09-2013 20:15:23 // 40717
Az Örkény-est ugye arra vonatkozott, hogy gyakorlatilag en bloc hülyeségnek minősítettetek szinte mindent, ami itt a fórumon elhanzik. Ez volt nekem egy picit visszatetsző. De biztos én értettem félre, mert senki nem szólt egy szót sem, hogy ez nem így van. Az, hogy tájékozatlan hülyék vannak, nem a fórumok hibája.
mizooo11-09-2013 20:09:47 // 40716
A regen erősen használatfüggő lehet nem? Nekem vegyes használatban regenerál
~450 km-enként.

Más a motor alatt levő motortartó bak hátó gumiágyának, hogyan kell kinéznie? A gumiágy egy "teli" gumi, vagy át lehet látni rajta néhol?

Az van, hogy az almúlt két napban sokat városoztam és 2-be rakás után kuplung felengedéskor klattyan valami, illetve jobb oldal felől néha gyorsításnál furcsa hangokat hallottam, azután elmúlt :S Hétvégén ismét felállok az aknára átnézem a féltengelyeknél érezni/látni e valamit. Ma lekaptam a kereket, átnéztem a gumiharangokat, azokkal nincs baj. Gondoltam még kettőstömegűre is, de gáz nélküli indulásnál nem ráz, leállításnál sem ráz be nagyon, alacsony fordulaton történő haladásnál is csak a motor rezonanciáját érezni.
'''''11-09-2013 20:06:28 // 40715
Szerintem még normális a regen.A két piros fény tök jól világít lefelé.Próbáld ki este,hogy egy kézzel letakarod és úgy nyúlsz a magnóhoz.Észre veszed a különbséget.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.