Én még az izzókat nem cseréltem, de tervezem én is NightBreakerPlus-ok beszerzését.
A vélemények szerint ez a legnagyobb fénysűrűségű izzó. Az élettartama viszont kevesebb a hagyományosnál.
Egyébként én nem vagyok elégedetlen az 59 fényszórójával. A Tipo után megváltás!
Forum >> 159
droberto28-11-2013 00:05:42 // 44290
droberto27-11-2013 23:59:59 // 44289
Üdv Cartársak!
Újra a fedélzeten. :)
Jó sok minden történt velem, mióta eltűntem. Most, hogy beköszöntött a tél és a hideg, több időm lesz az Amore-ra. Bár vigyáznom kell, hogy ne váljak (ismét) függővé. :)
Szóval egy kis képes beszámoló a teljesség igénye nélkül:
Elkészült a garázs:
(Köszi Pityukoma az öntapadós szigetelést).
Lecseréltem hétvégén a kerekeket:
A kerékcsavar rozsdával még mindig küzdök. A kupak minősége is hagy némi kívánnivalót:
Egy barátom alól kiütötték a Grande-ját. Helyette néztünk Brerát, de győzött a racionalitás. Bravo 2-őt vett, Sport felszereltséggel (bordó szín, antracit frontcsiszolt 17-es kerék, sportülés és kormány, karbonhatású műszerfal. Alcantara szerű ülés). 1.9-es 16V-es 150 Le-ős motor. Bazi jól megy. Sokkal jobban mint a 300 kg-al nehezebb 159. És persze sokkal kevesebbet is eszik. A Novitec-kel meg egy versenyautó! Kíváncsi lennék, hogy mi lenne, ha egy 2.4-es 159-el összekerülne. Futómű kiváló, gázelvételkor megindul a fara. ESP engedi a játékot. Egyszóval nagyon príma ár/érték arányú autó.
A szétszervózott érzéketlen kormányzás viszont nem tetszik.
Újra a fedélzeten. :)
Jó sok minden történt velem, mióta eltűntem. Most, hogy beköszöntött a tél és a hideg, több időm lesz az Amore-ra. Bár vigyáznom kell, hogy ne váljak (ismét) függővé. :)
Szóval egy kis képes beszámoló a teljesség igénye nélkül:
Elkészült a garázs:
(Köszi Pityukoma az öntapadós szigetelést).
Lecseréltem hétvégén a kerekeket:
A kerékcsavar rozsdával még mindig küzdök. A kupak minősége is hagy némi kívánnivalót:
Egy barátom alól kiütötték a Grande-ját. Helyette néztünk Brerát, de győzött a racionalitás. Bravo 2-őt vett, Sport felszereltséggel (bordó szín, antracit frontcsiszolt 17-es kerék, sportülés és kormány, karbonhatású műszerfal. Alcantara szerű ülés). 1.9-es 16V-es 150 Le-ős motor. Bazi jól megy. Sokkal jobban mint a 300 kg-al nehezebb 159. És persze sokkal kevesebbet is eszik. A Novitec-kel meg egy versenyautó! Kíváncsi lennék, hogy mi lenne, ha egy 2.4-es 159-el összekerülne. Futómű kiváló, gázelvételkor megindul a fara. ESP engedi a játékot. Egyszóval nagyon príma ár/érték arányú autó.
A szétszervózott érzéketlen kormányzás viszont nem tetszik.
Alfonis27-11-2013 23:41:59 // 44288
hja tuti. Nekem a gombok is mások kicsit vagyis a nyilak rajta. enyém 2009. 06 hó :P
GTPeti27-11-2013 23:41:08 // 44287
Kíváncsian várjuk az eredményt. Most pont ez a téma a Szerelőműhelyben. :)
Alfonis27-11-2013 23:41:03 // 44286
drága? Bár a km elég kevés a 2008 as évjárata mellé. Élőbe meglesés után mondanám csak, h drága vagy nem...
Én ennél is azt mondanám, h alapos átnézés után ha minden igaz a leírtakkal és minden stimmel akkor nem drága. (am feketébe nem is tetszik annyira) :P
Én ennél is azt mondanám, h alapos átnézés után ha minden igaz a leírtakkal és minden stimmel akkor nem drága. (am feketébe nem is tetszik annyira) :P
Pityukoma27-11-2013 23:37:14 // 44285
Lehet hogy évjárat függő ? Ahogy Csabiii159 Cartárs is írta. Az enyém 2007. 06. havi gyártású.
Alfonis27-11-2013 23:33:47 // 44284
nekem nincs full auto csak auto üzemmód. És magától nem kapcsolja be a klímát. vagyis még nem vettem észre. Autoba van bármit megnyomok akkor kimegy Auto módbol és marad a manuális. Mono helyén off van. De az auto mód mindig jól teszi a dolgát :)
Pityukoma27-11-2013 23:32:46 // 44283
Többetek ajánlására ma vettem Osram Night Breaker Plus izzókat. Kíváncsi leszek rá, mert most Bosch volt benne, ami vetekszik egy gyertya fényével -de tényleg nagyon gyenge-, elötte Philips volt. Azzal láttam rendesen. Ránéztem a fényszórók beállítására is. Kíváncsiságból még a ködlámpákat is ellenőriztem, ha már úgy is ott a műszer -úgy sem volt még nálam soha nézve- Ha haza értem beszámolok a tapasztalatról.
Svéd27-11-2013 23:18:51 // 44282
Nálam,ahogy elkezd esni,azonnal bekapcsol a klima.
Pityukoma27-11-2013 22:41:40 // 44281
Az "Auto" gombot meynyomom akkor "Full Auto" módban dolgozik. Ha a hőfok állítón kívül elállítok valamit akkor átvált "Auto" módba. Oldalanként is lehet Auto/Full Auto módot választani. Valaki már írta hogy az övén csak Auto mód kapcsolható. Nem tudom mitől függ, lehet hogy összefüggésben van szmog érzékelővel (az enyémben van).
A képek minőségére nem vagyok büszke :-D
Csabi27-11-2013 22:36:15 // 44280
Valakinél volt hasonló, az elosztó szelep hibásodott meg, vagy dugult el és azért csak az egyik oldalon történt a mosás...Meg is néztem MES-ben, elvileg kikapcsolható, akkor nem kell a csatit lehúzni...na majd kipróbálom, de köszi a tanácsot! :)
Csabi27-11-2013 22:32:21 // 44279
MONO-OFF gomb évjárat függő. A pontos évet nem tudom, de talán 2007-től váltottak. Onnantól kezdve már csak OFF gomb van.
A klímát a páraérzékelő kapcsolgatja, ha úgy érzékeli, h szükség van rá...az független az épp kiválasztott módtól... pl én kikapcsoltam(MES-sel) a páraérzékelőt, h ne kapcsolgassa autban.
A klímát a páraérzékelő kapcsolgatja, ha úgy érzékeli, h szükség van rá...az független az épp kiválasztott módtól... pl én kikapcsoltam(MES-sel) a páraérzékelőt, h ne kapcsolgassa autban.
Lexlutor27-11-2013 22:06:24 // 44278
Így van kétszer annyi vizet fogyaszt mint a szélvédő mosó. Cső átmerője is kétszer akkora. Lehet hogy eldugult a spricnid. Mosó nélkül 3x tovább tart a vízmennyiség. Mosás után minimális különbséget látok, de nem egettverő. Ha le akarod húzni a csatit bal dobbetétnél vedd ki a két csavart a peremén. Utána be bírsz nyúlni mögé,így nem kell levenni a lökháritót.
Erhard 242 (Pure Energy)27-11-2013 21:58:57 // 44277
volt már ilyen a történelemben....meg kell venni aztán mikor már 6-7 kilót rászórtak, és még mindig szar akkor el lehet gondolkodni megérte e....
mzo27-11-2013 21:58:45 // 44276
Na most nálam ez valahogy úgy működik, hogy amit Fullauto-nak neveztek, az idáig nekem vezérelte a belső levegő keringetést is, ami ugye azzal járt hogy a gombon világított a kis A betű. Nem tudom, hogy van e benne levegő szennyezettség érzékelő, de az biztos hogy ha megálltam, akkor általában átváltott belső levegő keringetésre,, reggel hideg indításkor is sokszor belső levegő keringetésre kapcsolt, vagy nyáron melegben is volt sokszor hogy így kezdte a klímázást, és -bár lehet véletelen- de néha mintha buszok mögött haladva is átkapcsolt volna belső levegő keringetésre. Ez idáig oké. Amit ti AUTO-nak neveztek, az az a állapot amikor a klímát (klíma kompresszort) kikapcsolom, viszont benyomom a belső levegő keringető gombot úgy hogy világítson rajta az A betű. Máshoz nem nyúlok max a hőmérséklet állításhoz. Ilyenkor ebben az állásban én azt vettem észre hogy ugyanúgy kapcsolgatja a levegő keringetést, a ventilátort, a befújt levegő irányát is, sőt magát a klímát (klíma kompresszort) is! Esős időben pl egyszer csak menet közben bekapcsolta a klímát (elkezdett világítani a klíma gomb) majd egy idő után kikapcsolta. Mondhatnám hogy automatábbnak tűnik az AUTO állásban mint az -elvileg- valóban automatában a FULLAUTO-ban. Ugyanis FULLAUTO-ban nem kapcsolgatja szemmel láthatóan a klímát (bár lehet a háttérben megteszi) de a klíma gombja folyamatosan világít. Ha viszont hozzányúlok a ventilátor állításhoz, vagy a befújt levegő irányához (pl lábra állítom) onnantól kezdve már csak abszolúte Manuális üzemmódban működik a levegőztetés, nem szabályozza az egyik funkciót sem. Egyébként nekem FULLAUTO-ban azt írja ki AUTO, nem FULLAUTO, de ez mellékes. Amit érdekesnek találok, az az hogy FULLAUTO-ban idáig kapcsolgatta a belső levegő keringetést (világított a kis A betű) de kb egy hete ez megszűnt. Ha manuálisan bekapcsolom a belső levegő keringetést (világít a kis A) akkor meg ugye már nem FULLAUTO-ban van, :) A belső levegő keringetés gombja egyébként jó ha megnyomom világít. Nálam hátsó ablak fűtés bekapcsolásakor nem kezd el működni a klíma, (legalább is a gombja nem világít) és nekem nincs MONO gombom sem, helyette OFF gomb van, amit egyébként én sem tudtam megfejteni, hogy mi alapján szerelték az autókba egyiket vagy másikat.
Huh jól belebonyolódtam mi? :) Sok sikert az értelmezéshez :))
Huh jól belebonyolódtam mi? :) Sok sikert az értelmezéshez :))
Giuntini27-11-2013 21:41:11 // 44275
Érdekelne a véleményetek. A Használtautón van egy hírdetés Alfa 159 sw 2.4 jtdm aut. 7356509 mindössze 1996000ft-ért. Csak úgy furdalja az oldalamat a kíváncsiság. Valaki látta ezt az autót? Szerintem senkinek sem érdeke 5-600000ft-al ár alatt eladni az autóját. Pláne ha úgy hirdeti makulátlan. A 216000km nem eget verő, a külföldről behozott autók kilométere nagyrészt manipulált. Amikor kerestem autót a használtautók között, főleg olasz hirdetéseket néztem, röhögőgörcsöt kaptam a 2007-es autók 110000km-én. A 2.4-es motorokkal kint minimum lehet számolni évi 40000km-es futásteljesítménnyel. Vagy ez az autó mégsem olyan makulátlan hiszen már jó ideje fenn van.
mex8627-11-2013 21:27:39 // 44274
a 166-omról tudok nyilatkozni
olasz piacos, gyárilag nincs kieg fűtés, és bőrös volt ülésfűtés nélkül...
első extrája lett kb az ülésfűtés hogy hozzám került azután :)
cimbim (forrasr) egy osztrákot vett, abban gázolajos Webasto kieg fűtés volt és elvileg az összes osztrákban is van (nem állófűtés!)
olasz piacos, gyárilag nincs kieg fűtés, és bőrös volt ülésfűtés nélkül...
első extrája lett kb az ülésfűtés hogy hozzám került azután :)
cimbim (forrasr) egy osztrákot vett, abban gázolajos Webasto kieg fűtés volt és elvileg az összes osztrákban is van (nem állófűtés!)
Giuntini27-11-2013 21:09:32 // 44273
Én is csodálkoztam a fűtésen, az enyém Ausztriából (Salzburg) származik, rögtön olyan meleget tol, hogy a szám tátva maradt. Biztos hogy van valami kiegészítő fűtés benne. Lehetséges hogy az olasz piacra gyártottak nem ilyenek.
Giuntini27-11-2013 20:59:03 // 44272
Nekem 2.4 jtdm van, szinte elindulás után elkezdi a meleg levegőt fújni, bár a hűtővíz még tök hideg. Viszont a motor nagyon nehezen melegszik be.
Csabi27-11-2013 20:53:22 // 44271
Igencsak...nálam nem működik a jobb fele, csak a bal fényszórókat mossa, de nem veszem észre a különbséget a mosott és a nem mosott között, ugyanúgy piszkos mindkettő...
már megfordult bennem, h lehúzom a csatit a motorról(talán MES-ben kikapcsolható, még nem néztem...) ...és akkor nem kell olyan sűrűn tartályt tölteni:P
már megfordult bennem, h lehúzom a csatit a motorról(talán MES-ben kikapcsolható, még nem néztem...) ...és akkor nem kell olyan sűrűn tartályt tölteni:P
David | Centocinquantanove27-11-2013 20:53:13 // 44270
Úgy van ahogy Piritu mondja, tehát az AUTO és a FULLAUTO mód között van némi különbség.
AUTO módban te választhatod meg a levegőáramlás irányát és intenzitását.
Ilyenkor a klímakompresszor csak manuálisan indítható/kikapcsolható és a külső-belső légkeverés is csak gombnyomással állítható.
FULLAUTO módban egyedül a hőfokot tekerheted fel-le, minden mást az automatika állít be (légáram iránya, intenzitása, kompresszor működtetése, külső belső légkeverés).
FULLAUTO módban ha hőmérsékleten kívül bármit állítasz, akkor visszaáll AUTO módba.
Elvileg az A betű a szóbanforgó gombon az automatikus módot jelenti, tehát magának szabályozza, hogy mikor enged be kintről friss levegőt. Nem lehet, hogy csak az A betű háttérvilágítása ment ki?
De egyes modellekben van ilyen levegőminőség vizsgáló cucc, ami egy bizonyos mennyiségű károsanyag tartalom (pl kipufogógáz) elérésekor magától átáll belső levegőkeringetésre, és mindaddig minimalizálja a külső levegő beengedését, amíg a kritikus szint alá nem esik a károsanyag tartalom.
FULLAUTO módba való váltáshoz az AUTO gombot kell megnyomni, és ki is írja, hogy FULLAUTO.
Az első vagy hátsó ablak fűtésekor üzemmódtól függetlenül a kompresszor bekapcsol, majd magától ki is kapcsol pár perc múlva.
Viszont nekem is van egy kérdésem. Egyes modellekben az alsó kerek gombsoron a középső gomb "OFF", de máshol "MONO" mint pl nálam is. Ez mitől függ?
AUTO módban te választhatod meg a levegőáramlás irányát és intenzitását.
Ilyenkor a klímakompresszor csak manuálisan indítható/kikapcsolható és a külső-belső légkeverés is csak gombnyomással állítható.
FULLAUTO módban egyedül a hőfokot tekerheted fel-le, minden mást az automatika állít be (légáram iránya, intenzitása, kompresszor működtetése, külső belső légkeverés).
FULLAUTO módban ha hőmérsékleten kívül bármit állítasz, akkor visszaáll AUTO módba.
Elvileg az A betű a szóbanforgó gombon az automatikus módot jelenti, tehát magának szabályozza, hogy mikor enged be kintről friss levegőt. Nem lehet, hogy csak az A betű háttérvilágítása ment ki?
De egyes modellekben van ilyen levegőminőség vizsgáló cucc, ami egy bizonyos mennyiségű károsanyag tartalom (pl kipufogógáz) elérésekor magától átáll belső levegőkeringetésre, és mindaddig minimalizálja a külső levegő beengedését, amíg a kritikus szint alá nem esik a károsanyag tartalom.
FULLAUTO módba való váltáshoz az AUTO gombot kell megnyomni, és ki is írja, hogy FULLAUTO.
Az első vagy hátsó ablak fűtésekor üzemmódtól függetlenül a kompresszor bekapcsol, majd magától ki is kapcsol pár perc múlva.
Viszont nekem is van egy kérdésem. Egyes modellekben az alsó kerek gombsoron a középső gomb "OFF", de máshol "MONO" mint pl nálam is. Ez mitől függ?
Lexlutor27-11-2013 20:44:54 // 44269
Behr termosztát jó , Gates nem jó ,cső szöge rosszul áll. (ezt olvastam)
Lexlutor27-11-2013 20:42:05 // 44268
Csere. Ha nem áll 90 foknál, tönkrement.
Szabolcs 15927-11-2013 20:19:14 // 44267
valaki tud valamit a termosztátrol nem akar feljebb menni a vizem 80 fok nál-4 fok ba szerintem ez nem jo
Lexlutor27-11-2013 20:19:12 // 44266
Inkább dizájn elem a 2x3 mosó.
Szabolcs 15927-11-2013 20:17:58 // 44265
ja akkor no para
Lexlutor27-11-2013 20:15:18 // 44264
Egyszerűbb és olcsóbb volt két mosóval. Csak fényszóróra kötelező.
Szabolcs 15927-11-2013 20:13:02 // 44263
nekem gyári xenon van de mind a 3 om lámpát mossa
mizooo27-11-2013 20:06:37 // 44262
A Full Auto-t hogyan lehet bekapcsolni? Nekem eddig csak az Auto-t sikerült.
Lexlutor27-11-2013 20:00:01 // 44261
Xenon Update: xenon "legalizálása"
Beépítés
Mosó beépités (ha valaki lemaradt)
Rendőrei most már nem látnak semmit. Mindent eldugtam. Csak a bólogatás nem működik, de nem hiszem hogy néznék az út szélén. Vagy más tapasztalat?
Beépítés
Mosó beépités (ha valaki lemaradt)
Rendőrei most már nem látnak semmit. Mindent eldugtam. Csak a bólogatás nem működik, de nem hiszem hogy néznék az út szélén. Vagy más tapasztalat?
Pityukoma27-11-2013 19:34:08 // 44260
Az egyik a "Full auto" a másik az "Auto" funkció.
zoltankublik27-11-2013 19:13:42 // 44259
Ment a válasz az oldaladra
Erhard 242 (Pure Energy)27-11-2013 19:04:41 // 44258
van, kell? :)
zoltankublik27-11-2013 18:32:59 // 44257
Ja és alsó motorvédőre lenne szükségem:D
zoltankublik27-11-2013 18:31:56 // 44256
Hali, nincs valakinek eladó motorvédője 159-re?
Erhard 242 (Pure Energy)27-11-2013 15:29:18 // 44255
szerintem is...
Erhard 242 (Pure Energy)27-11-2013 15:28:51 // 44254
A Full felszereltség :) se xenon, navi, parkradar stb, stb....
ALFI15627-11-2013 15:23:52 // 44253
Miért?Egyébként szerintem drága.
mzo27-11-2013 11:44:35 // 44252
Nekem is egész gyorsan elkezd meleget fujni kb 1-1,5 kmer utan. Viszont amit furcsálok, hogy bár automatára van állítva a klíma, a belső levegő keringetés valamiért mostanában nem működik automatán. Idáig szépen tette a dolgát, ha megálltam akkor átváltott belső keringetésre stb... De kb egy hete mióta hidegebbek vannak már nem világít rajta a kis A betű hiába van maga a klíma vezérlés automatán. Egyébként meg nem értem mire jó az automata funkció kapcsolója, mert ha kinyomom a klímát akkor is szabályozza a ventilátort, a befújás irányát, a belső keringetést, sőt van hogy bekapcsolja a klímát is magától, azaz kvázi ugyanúgy automata funkcióban üzemel.
De most hogy a levegő keringetést miért nem kapcsolgatja az rejtély számomra...
De most hogy a levegő keringetést miért nem kapcsolgatja az rejtély számomra...
mex8627-11-2013 11:30:11 // 44251
hähä az én német piacos 2.4em is kieg.fütéssel dolgozik szal lerohad a gatya rólad pär perc utän oylan meleget tol :)
de amugy ha nem nyomatom magas fordulaton a ventint a kieg nélküli 166osom is 4km utän mär megmozditja a vizet és mär langyosat fúj -2 fok kinti höm. mellett.
de amugy ha nem nyomatom magas fordulaton a ventint a kieg nélküli 166osom is 4km utän mär megmozditja a vizet és mär langyosat fúj -2 fok kinti höm. mellett.
mex8627-11-2013 11:28:18 // 44250
akartam irni
figyelgetem itt németbe
a JTS-ekböl meglepöen sok motorhibäs van!
figyelgetem itt németbe
a JTS-ekböl meglepöen sok motorhibäs van!
'''''27-11-2013 11:25:52 // 44249
Nekem 500méter után meleget nyom.Előfűtésem van.:-)
David | Centocinquantanove27-11-2013 10:37:41 // 44248
Nekem is olyan kotyogós az egész amíg be nem melegedik. Klímát 20-21 foknál nem tekerem melegebbre ventilátorok kikapcs, amíg be nem melegszik, hogy annyira ne húzza el a hőt a motortérből. Ha megvan az üzemi hőfok akkor szoktam csak feljebb állítani.
Egyrészt amíg a motor nem meleg, addig az utastérben mitől lenne jóidő, a másik meg, ha elmozdul a 50 °C-ról a vízhőfok mérő akkor úgyis magától felpörgeti a ventilátorokat közel maxra.
De menetdinamikára is olyan ideges, fogyasztásban néha meglepően magas értékeket tud produkálni, bár átlagban most tartja a 6.8-at.
Klotyogó hangok olykor olykor bejátszik nálam is, bár nekem nem a váltó, mert alapjáraton hallani.
Ja és a távirányító már 1 hete nem nyitja reggel (vagy pár órányi parkolás után a hidegben) a vasat.
+5°C alatt csak kézzel nyitható. Hiába nyomom a gombot, meg se nyikkan.
MEGŐRÍT!
Egyrészt amíg a motor nem meleg, addig az utastérben mitől lenne jóidő, a másik meg, ha elmozdul a 50 °C-ról a vízhőfok mérő akkor úgyis magától felpörgeti a ventilátorokat közel maxra.
De menetdinamikára is olyan ideges, fogyasztásban néha meglepően magas értékeket tud produkálni, bár átlagban most tartja a 6.8-at.
Klotyogó hangok olykor olykor bejátszik nálam is, bár nekem nem a váltó, mert alapjáraton hallani.
Ja és a távirányító már 1 hete nem nyitja reggel (vagy pár órányi parkolás után a hidegben) a vasat.
+5°C alatt csak kézzel nyitható. Hiába nyomom a gombot, meg se nyikkan.
MEGŐRÍT!
Shadin27-11-2013 10:37:01 // 44247
Azt mondják nem jó motor :-(
mex8627-11-2013 08:55:20 // 44246
ilyen alu szélvédötakaro hibätlan megoldäs kaparäs ellen :)mär ha nincs szél :)
mex8627-11-2013 08:54:40 // 44245
azért egy mosäs erre is räfért volna...
ezek szerint nem cseréltél JTS-re?
ezek szerint nem cseréltél JTS-re?
Piritu - 1.000.00027-11-2013 08:01:37 // 44243
Itt most mínusz 8 fok van. Vakarhatom megint a jeget :-((
Dömpi (il dottore)26-11-2013 23:11:37 // 44242
Csatlakozom Piritu-hoz. Utálom a telet. Cidrizek én is meg az Arkangyal is. Iyenkor jönnek a hülye "téli" hangok. Hidegen leginkább a váltó felől, amígy be nem melegszik a vas.
Dömpi (il dottore)26-11-2013 22:55:02 // 44241
párdon mösziő...245/40 R18-at akartam írni :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
459
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?