Forum >> 159

GTPeti21-12-2013 14:12:11 // 45064
"Még tart a lelkesedés, aztán majd egy-két év múlva előjönnek a kevésbé pozitív tapasztalatok is." Sanyi, ezekszerint te látod a jövőt.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 14:11:31 // 45063
"Xado-t én eddig még kizárólag pozitív kotextusban láttam megemlítve" - nem csak azért, mert még viszonylag új cucc? Még tart a lelkesedés, aztán majd egy-két év múlva előjönnek a kevésbé pozitív tapasztalatok is.
Mint a dpf-es 159-ek esetében is történt...
GTPeti21-12-2013 14:08:28 // 45062
"El kell, hogy szomorítsalak, de nincs."
No. Én ezt alapvetően másképp látom. Mint ahogy azt is, hogy egy kategórián belül nem minden gyártó hazudozik össze vissza.
GTPeti21-12-2013 14:07:32 // 45061
Ellenben az is elgondolkodtató, hogy pl. Xado-t én eddig még kizárólag pozitív kotextusban láttam megemlítve. Nagyon sok a tapasztalt ám, fásult szakember, aki egy legyintéssel letudja ezeknek a dolgoknak a minősítését, mindezt úgy, hogy sem nem próbálta, sem nem olvasott utána és ami a legfontosabb (legrosszabb), még át sem gondolta az állításokat és azoknak elképzelhetőségét... Sok lelkes (szenvedélyes, nem fásult, ...) szakember dícséri ezen "mumus" termékek egy részét. Jómagam minden tekintetben az ő véleményükre adok leginkább, nem egyszerűen "A" tapasztalt szakemberekére.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 14:05:48 // 45060
El kell, hogy szomorítsalak, de nincs. Mindegyik eladni akar. Lehetőleg minél többet, ezért minél hihetőbb, tudományosabb és a célközönséghez igazított szöveggel. Ez a piacgazdaság lényege.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 13:57:54 // 45059
Főleg amikor a "hit" terjesztőjéről kiderül, hogy kiemelt partnere a márkának :-DD
Piritu - 1.000.00021-12-2013 13:55:35 // 45058
"nem vilagos hogy az egyik "netes allitasnak" hiszel a masiknak meg nem." - pont azért kételkedem, mert mindkettőnek hiszek. Neked is. Meg a negatívnak is. Meg a szakemberek is, a géptervezéssel foglalkozó mérnököknek is, az autószerelőknek is, akik itt is elismertek. Viszont sokszor ők is ellentmondóakat mondanak. Eddig kb. 50 olajcserén és még legalább ennyi egyéb szervizlátogatáson vagyok túl, több országban, több márkával kapcsolatban, több helyen. Volt időm beszélgetni.
Kísérletezni meg nagyon nincs kedvem a saját kocsimmal.

Tuti nincs ilyen műszer egyik szervizben sem. (Nekünk sincs.) Erre vannak a tanúsított vizsgálati helyek, laborok. Ha arról szól a dolog, hogy gariban (márkaszerviz áron) cserélni kell a rendszert, esetleg egy komplett motort (mint a 100.000 km-es 159 tartós tesztben anno) a befecskendezés miatt, már megéri méretni. (A gyakorlott szem számára viszont a hibajelenség nagyon sokszor egyértelmű.)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 12:58:24 // 45057
nálam fogyasztás csökkenés, valakinél olajfogyás megszűnt, szimering melletti olajcsöpögés, szervo csendes lett, darabos alapjárat megszűnt stb, stb...
egyébként én nem olvastam el a marketing szöveget, most lesz időm ránézek :D
GTPeti21-12-2013 12:33:21 // 45056
Erhard volt az eredeti ötletgazda! B)
GTPeti21-12-2013 12:23:25 // 45055
Igen, olvastam. És azt a következtetést vontam le, hogy a fúrógéppel a medencébe ugrálás és a fémkerámia hatásmehanizmusának elmagyarázása között hatalmas különbség van.
mzo21-12-2013 12:20:12 // 45054
Lentebb leirtam mar, de nekem picit puhabb jarasa van a motornak par decivel csokken a fogyasztas valamint kicsit nyomatekosabb a motor. Kb hasonlo mint amit a premium uzemanyagok igernek.
Liquid21-12-2013 12:20:11 // 45053
azért veszi egy kalap alá, ahogy én is, mert ugyanaz a csoda-marketing van mellette, olvastad már?
mzo21-12-2013 12:17:28 // 45052
En szervoba hasznaltam Peti tanacsara es csodat tett. :)
Liquid21-12-2013 12:17:04 // 45051
mit jelent nálad a pozitív tapasztalat?
mzo21-12-2013 12:16:26 // 45050
Novoth Tibitol. :)
mzo21-12-2013 12:13:56 // 45049
Azert a forrasok nalam a spuri tekinteteben nem csak internet, hanem szemelyes tapaszalat is. Es nem vilagos hogy az egyik "netes allitasnak" hiszel a masiknak meg nem. De oke, vegulis mindenkinek szive joge eldonteni mi az ami tetszik neki. :)

Az Adbluet nem csak haszongepjarmuvekben es teherautokban hasznaljak, hanem mar szemelyautokban is, es igaz co2-ot irtam de csak azert mert elotte a hsz-edben te is azt irtad, erre reagaltam. De akkor legyen karosanyag kibocsatas. De nem csak Adblue van mar a piacon hanem mas is.

Es lehet rosszul gondolom de letezik hogy egy sima markaszervizben van tomegspektrometer vagy ha nincs akkor minden egyes uzemanyagrendszer hibanal elkuldik bevizsgaltatni a nyalat 1500 eur-ert? Nem tudom...
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 12:02:26 // 45048
én használom a Xado-t és fogom is, no meg egyre többen :) aki egyszer vitt az már törzsvendég...
GTPeti21-12-2013 11:56:29 // 45047
Honnan idéztél amúgy? B)
mzo21-12-2013 11:50:18 // 45046
Mint irtam lehet hozza koze, de nem csak es kifejezetten azt mutatja a korrekcios tenyezo. :)

" Mi is az az alapjárati befecskendező korrekció? Common rail dízelmotoroknál ennek a funkciónak a feladata a tökéletesen egyenletes, rezonanciamentes alapjárat biztosítása. Szinte ugyanazon az elven működik, mint a benzines motoroknál az égéskimaradás felügyelet. A motorvezérlő elektronika feldolgozza a forgattyústengely-helyzetérzékelő jelét. Ha úgy érzékeli, hogy terjeszkedési ütemben valamelyik hengernél a többihez képest kisebb a szöggyorsulás az elvártnál, oda plusz üzemanyagot fecskendez be. Nagyobb eltereskor alegrosszabb beidegződés ilyenkor, hogy azonnal a befecskendezőket nevezik meg hibaokként. Egy csöppnyi logikus műszaki gondolkodással gyanakodhatnánk például arra is, hogy be van égve egy kipufogószelep, és ezért kisebb a négyes henger teljesítménye, emiatt próbál a motorvezérlő plusz befecskendezessel korrigalni."
Piritu - 1.000.00021-12-2013 11:08:10 // 45045
zárójelesem = zárójelesek
Piritu - 1.000.00021-12-2013 11:02:11 // 45044
A zárójelesem már 10-20 éve lecsengettek. (Ráadásul a cégnél a kompresszorokban komoly pozitív tapasztalattal.)
Giuntini21-12-2013 10:48:40 // 45043
Sajnos a dieselek elvesztették mára a legfőbb vonzerejüket, igénytelenségüket. Ha valaki betartotta a rövid olajcsere periódust, azok az autók kimentek a világból, füstölögve, lomhán, és tolakodó hanggal. Nekem 91 óta csak diesel autóim vannak. A maiak gyorsak, halkak, tiszták, és ezért árat kell fizetni. Jóval több a hibalehetőség, tele vannak elektronikával, a változó geometriájú turbo sokkal érzékenyebb szerkezet. És mellette a gyártók is kamuznak. Extrém hosszú olajcsere periódust írnak, ami nem fedi a valóságot, és nagyon sokan akik benzinesből ülnek át dieselbe, úgy használják mint a benzinest. Átülnek, mert a fogyasztás kedvezőbb, mint egy hasonló kategóriájú benzinesé. Én azt mondom, hogy a mai dieselekhez alapból úgy kell állni mint a régiekhez. Mit jelent ez? Hidegen alapjáraton járatni a motort, elindulás után finoman menni, lassan 1500-2000 fordulaton. De utána sem kitaposni a belét, és lehetőleg (főleg télen) a legjobb minőségű gázolajat használni. A mai dieseleknek sokkal jobb a hatásfokuk mint a régieknek, ezért télen szinte el sem érik az üzemi hőmérsékletet.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 10:48:21 // 45042
Az ciki. Innentől bármi lehet. Keress egy jó, Alfához értő szakembert. Tudod, hogy hány km van a motorban?
GTPeti21-12-2013 10:38:41 // 45041
"Lehet megkövezni: a Xado-t (Metabont, Prolong és táraival egyetemben) is humbuknak tartom. Sose fog egyik autómba se kerülni."
A hiba ott van, hogy egy kalap alá veszed az összeset. Így nem csoda, hogy szkeptikus vagy. Nem flamelni akarok, mert egyébként abszolút tiszteletben tartom az álláspontodat. És tudom, hogy a saját elveid mentén mindent megadsz az autóidnak.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 10:36:01 // 45040
Így van, egyedi döntés.
A gond csak az, hogy nem a roncstelepig/bontóig használunk egy autót az új korától és nagyon kevesen tapasztalják, szenvedik meg a döntéseik következményét.
Pont ezért vagyok minden "csodaszer" ellen. Ráadásul nincs is szükség rájuk.

Azonos "forrásokból" gondolom, hogy a vépúderben 2T van, mint ahonnan Te, hogy a Spuri jó. Én ismerek ellenpéldát a Spurira, a vépúder 2T tartalmára még nem találtam cáfolatot. Ennek ellenére sose öntöttem a nyálhoz 2T-t és sohasem ajánlottam senkinek.

Az AdBlue-t az egr helyett találták ki, nem a CO2 miatt.
"Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére." - (Wiki)

Lehet megkövezni: a Xado-t (Metabont, Prolong és táraival egyetemben) is humbuknak tartom. Sose fog egyik autómba se kerülni.

"Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja..."
- A nem szakszerű használatra hivatkozva veszik el. Nem az előírt üzemanyaggal használod. (Hasonló a helyzet, ha indulsz egy gyorsulási versenyen. Akár csak egy körre is. Ugrik. A nem rendeltetésszerű használat miatt.)
- Bebizonyítani könnyű, mindössze egy kb. 1.500 Euróba kerülő tömegspektrométeres vizsgálatot kell megcsinálni, amit a végén a vesztes fizet. A gyárban rendszeresen használjuk mi is a reklamációk okának kivizsgálására.
- A szerelő ajánlása nagyon nem játszik garancia esetben. A gyári, hivatalos utasítás az irányadó, ami a használati utasításban le van írva.
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-12-2013 10:21:43 // 45039
Lehet hogy egy diesel életében semmi 30ekm nekem egy katasztrófa volt. tanulópénznek jó volt, biztos nem fogok soha többet dieselt venni.
zoltankublik21-12-2013 10:12:43 // 45038
Hali, új és a 7000km-t futott olajjal is alacsony az olajmyomás
Piritu - 1.000.00021-12-2013 10:04:10 // 45037
Ha a korrekciós tényező alacsony, akkor nagy valószínűséggel egyforma minden.
GTPeti21-12-2013 09:40:27 // 45036
Ha egy injektor (üa. szállítása) túlságosan eltér a többitől, az bizony hibára utal. (Ugyanakkor két egyforma inj. nincs, emiatt csak adott határ fölött.)
GTPeti21-12-2013 09:38:49 // 45035
"Na most a korrekcios tenyezo nem annyira a befecskendezo allapotat mutatja meg mint inkabb a motoret (bar teny lehet hozza koze), ugyanis a korrekcio feladata az egyenletes alapjarat es motormukodes biztositasa."
De. ;)

A korrekciós tényezővel korrigálja a motor az injektorok eltéréseit, hogy biztosítsa az egyenletes alapjáratot.
mzo21-12-2013 09:35:50 // 45034
Aha, oke. Na most a korrekcios tenyezo nem annyira a befecskendezo allapotat mutatja meg mint inkabb a motoret (bar teny lehet hozza koze), ugyanis a korrekcio feladata az egyenletes alapjarat es motormukodes biztositasa. Azonkivul meg mindig azt mondom es ismet leirom sokadszorra, hogy sehol nem irta senki hogy kotelezo hasznalni barmit is. Egyeni dontes. Azt meg hogy a shell uzemanyagban van 2t elhiszed az internetes forumoknak, meg azert mert lagyabban jar tole a motor akkor tuti 2t van benne stb, de azt mar nem hogy egy adalek jo is lehet. Ertem. :)
Egyebkent az autogyarak is talanak fel adalekokat hogy kisebb legyen a co szint stb pl ott az Adblue. Es hogy miert nem gyartanak olyan uzemanyagot motorokat amik azt tudjak amit adalekokkal tudnanak? Talan azert mert nem lenne jo biznisz.
Ja es meg annyi ujfent hogy a motor nem fog tonkremenni egy uzemanyag adalektol ha mar tonkre kell mennie valaminek akkor az max a befecskendezo rendszer lehet.
Hmmm egyebkent Xado-t hanyan is hasznalunk? :)
Igen meg irtad a garanciat, nem ertem miert veszne el a spuritol? Eloszor is bizonyitsak be hogy tettel bele, masodszor meg ha a szerelo ajanlja...
Piritu - 1.000.00021-12-2013 09:34:26 // 45033
Bakker, te miért nem adod a nevedet a bódéhoz? Tuti, hogy ugrás szerűen megugrana a forgalom :-DD
Szabolcs 15921-12-2013 09:01:14 // 45032
Jo reggelt termosztat csere mennyire bonyolult kb mennyi Idoöbe fäj
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 08:37:31 // 45031
Antal Zombori Mester az Unix vezíre :DDD
Bolgár minősítetlen olaj és legalja alkatrész....
Úgy tűnik Otto Zimmermannak vagy Bosch Úrnak gondolja magát....szánalom :PPP
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:25:58 // 45030
Szar, vagy elhasznált olaj?
Milyen van benne és hány km-t mentél olajcsere óta?
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:22:16 // 45029
MIL lámpa:
Hasonlóan megmagyarázhatatlanul állt le nekem is egyszer a Párduc németben. Hibaüzenet (igaz más, mint neked, de az is nyomásra utalt), lámpa ahogy kell. Aztán 2-3e km-en keresztül semmi, majd múlva megállt. Akkor főtengely jeladó csere lett belőle. Utólag meg vagyok győződve, hogy először is az sz@rakodott.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:17:59 // 45028
Így van.
(Még mindig vannak, akik direkt szűrőt tesznek a TS hangolt rendszere helyére és érzik, hogy jobb lett :-DD)
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:13:56 // 45027
Nem megy a link :-(

(A marketing egy tudomány. Azt hiszed el belőle, amit akarnak, hogy elhidd. Ha csak minden tizedik autós ugrik be neki, az már több milliós/milliárdos bevételt jelent.)
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:10:47 // 45026
" mire alapozod hogy a 2T jo a rendszernek?" - Internet, szakemberek. Pont olyan infókra, amire a Spurit is lehet. Volt itt olyan kartárs, aki nem kis energia befektetéssel komoly kutatást végzett a témában. Írt is egy részletes blogot is, de letörölte, mert a userek egy része, csak azt olvasta ki belőle, amit akart. (Meg ami olcsóbb volt.) Úgy viszont simán haza lehet vágni a gépet.
... amúgy nem használom. Mint említettem azonnali garanciavesztés lenne a következménye.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 08:03:52 // 45025
kagylós 2T: internet, meg az interneten írogató bennfentesek az infó forrása.
Meg mint említettem, a hang változása is arra utal.

Az alap, hogy reklám és marketing szöveget nem olvasunk, mert még a végén hajlamos az ember elhinni. Sajnos a reklámozás is egy tudomány, ami az ember gondolkodásának elemzésén alapul. Idővel hat :-((
Piritu - 1.000.00021-12-2013 07:59:04 // 45024
Mindennek később lehet/lesz meg a következménye. 30e km semmi egy diesel életében.
(Az örök kérdésem, hogy hogyan veszed észre MOST, hogy mondjuk 400ezerről 350ezerre csökkentetted az akcióval a motor élettartamát? Sehogy.)
Piritu - 1.000.00021-12-2013 07:54:38 // 45023
"a Szamosinal a szerelo! ajanlotta hogy a Dpf szuro miatt hasznaljak spurit." - ez megint érdekes. Ugyanis azonnal ugrik a garancia, még az előtte végzett munkákra is.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 07:50:00 // 45022
"10% üzemanyagot tudunk megspórolni!!" - Jó duma :-D
Mindez mibe is kerül? Nem pont annyiba, mint az ígért megtakarítás, ami persze sose lesz meg...
...aztán még azt nem értem, hogy ebben a kib@szott CO2 emissziót csökkentő versenyben miért költenek milliókat a gyárak a motorok fejlesztésére, holott csak bele kéne önteni a tartályba. 10%-al javulna a hatásfok és 10%-al csökkenthetnék a fogyasztási és a CO2 adatokat.
Piritu - 1.000.00021-12-2013 07:46:05 // 45021
A TS-t csak példaként említettem, hogy mindenféle hókusz-pókusz nélkül is sokat elmennek a motorok.
De, ha érzékeny nagynyomású példa kell, akkor az 1,9 mjetemet mondanám, amin 200e után is nulla korrekciós tényezőt mért az új gazdája. Sose látott semmiféle adalékot, és 50ezret emelt CR nyomással tett meg.
droberto20-12-2013 23:08:59 // 45020
Talán Adolf Zimmermann? :)
Szabad a gazda.

Egyébként nem sok mindent találtam a márkáról.
SZVSZ ez valami másodvonalbeli noname lötyi, amelynek németes nevét kihasználva nagyokat szakít Mo. legnagyobb autóalkatrész dealere.
Megannyi, autóba borogatják bele a kaszálni kívánó szerelők.
Liquid20-12-2013 22:14:34 // 45019
Ablak-Zsiráf? :D
zoltankublik20-12-2013 20:08:32 // 45018
Volt itt már valakinek olyan, hogy meleg motornál alapjáraton jön egy figyelmeztetés, hogy alacsony az olajnyomás, de csak néhány tized másodpercig jelzi ki? néztem kábellel is de nyomást nem tudom megnézni, csak azt hogy van-e nyomás
Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2013 19:32:34 // 45017
Tudod mi az a A.Z ? Mikor megtudtam 3 hétig nem bírtam abba hagyni a röhögést ...szánalom :DDDD
zoltankublik20-12-2013 19:26:56 // 45016
?
Ezt nem értem.
Közvetlenül veszem nagykertől
droberto20-12-2013 18:53:30 // 45015
Holnap retteghet az ülésfűtés, mert meg fogom javítani. :)
Beszereztem mindent hozzá. Van már kárpit patent fogóm is.
A szakadáshoz beteszek egy darab vezetéket, a toldásnál összefonom, érvéghüvellyel összekapcsozom, + a hüvely mindkét végén ipari ezüsttel keményforrasztom.
Ha így nem lesz jó, akkor sehogy...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.