Forum >> 159

Giuntini13-12-2013 10:12:22 // 44764
Ez attól függ hova mész . Északon Venetoban, Trentinoban, Lombardiában, vagy Emilia-Romagnában, ugyanolyan jó állapotú autókkal találkozol mint a németeknél vagy az osztrákoknál. Rómában vagy főleg Nápolyban sokkal több a meghúzott autó, és általában kevésbé vigyáznak rá. Ahol második sorban is parkolnak és minden centire szükség van, óhatatlan hogy meghúzzák az autót. Én szeretném, hogy Bp-n úgy vezessenek mint pl. Rómában, és annyira együtt élnének a forgalommal. Ettől függetlenül én is csak északon kerestem autót, mert ott sokkal jobb állapotban vannak. Első Cromámat sima dízel volt, 91-ben vettem, látszódott mind külsején mind belsején nápolyi előélete. És rendesen vissza volt tekerve a km. A második TD (Torino mellől) három évesen viszont olyan volt mint az új 110000km-el. Még szinte a neylon is rajta volt az üléseken. 500ezer km-el adtam el (természetesen a kereskedő visszatekert 300ezret). Nem fogjátok elhinni de igaz : két nagyobb javítása volt: kormánymű csere és 400ezer km-nél kuplung. A Mareám is északról (Torino) három évesen vadonatújnak tűnt, 120000km-el. Most adtam el, beszámították az Alfába 310ezer km-el. Eredeti kuplung volt benne (kinyomócsapágynak volt hangja), de komoly javítása nem volt.
Tehát ennyit az autó vásárláshoz, nagy szerencse kell hozzá. Az Alfa az első ami nem olasz(osztrák), boldog lennék, ha úgy szolgálna mint az előző autóim.
Erhard 242 (Pure Energy)13-12-2013 09:15:03 // 44763
a puntonk az olasz, a külsejére tényleg nem vigyáztak, a belseje viszont szép, szervizre szerintem semmit nem költöttek, a szervizkönyv full üres :)))
David | Centocinquantanove13-12-2013 09:12:54 // 44762
Na meg hát ugye az olaszoknál amennyire tudom nem sok becsülete van egy autónak. Minnél délebre mész annál kevesebb. Rómában anno keresnem kellett olyan autót aminek nem volt leverve egyik sarka sem... Ahhoz már mi balf*sznak kell lenni, hogy a (tolatóradaros) Smartot meghúzd? :D Akkor a belsejére miért vigyáznának jobban...?
Mondjuk azt nem tudom, hogy a középvezető olasz hölgyek hogy bánnak általában a vasakkal... :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-12-2013 08:46:48 // 44761
olaszból behozott céges autóval találkoztam már az egyik egy 2010-es autó volt amit nem tekertek 183e km lakott benne a másik egy 2009-es autó amiben 134e volt...azaz az órájában a kompban meg 182...na ennyit az olaszokról :)
W.13-12-2013 06:40:16 // 44760
Na ilyen csak a mesében van. Ismered a Fehér Holló-t? :))
Piritu - 1.000.00012-12-2013 22:05:28 // 44759
A lejtősegéd addig király, amíg meg nem szokod, és át nem ülsz egy másik kocsiba, amelyikben nincs. Komoly meglepetés van olyankor :-DD
mex8612-12-2013 21:32:04 // 44758
ja meg ez a lejtősegéd izé is tök jó, ma éreztem élesben először hogy működik pincegarázsból kitolatás közben, azt gondoltam ez csak előrefele működik :)
mex8612-12-2013 21:30:52 // 44757
sztem ez se lesz kamu, ahhoz "sok" a futás hogy tekert legyen.
enyémben föléírták a nagyobb dolgokat az aktuális szerviz fölé a könyvbe (hengerfej pl), bár akár lehetne ez is kamu :D
de eddig minden valós amit mondott
még a lecserélt turbót is megmutatta bár nem akarta nekemadni :)
pedig szerettem volna :)
mex8612-12-2013 21:25:10 // 44756
ülésfűtés javítás 1 óra próbaüzem alatt szuperül működik :D meg kiderült az is hogy brutál fűtése van a kieg.fűtéssel :)
adok neki 1 hónap tesztidőszakot aztán jöhet a jobbos javítása is, az is elég gyengén szuperál valszeg már csak néha-néha érintkezik valahol ahol megtört mert melegit valamicskét de nagyon gyenge a javított balhoz képest.

a módszert is megosztom ha tartós lesz és nem hal meg hamar.

ja mégegy tanulság, meleg motornál mérjetek töltést, valszeg a kieg fűtés és egyéb nyalánkságok miatt mértem alacsony töltést múltkor, most melegen is mértem, alapjáraton 14. emelt fordulaton is, fogyasztókkal is.
ezt jónak ítélem már.
akku is bírta kb 4 hete áll a vas igaz le volt véve a saru de akár lemerülhetett volna.
érdekes módon most a szíjcsicsergés is elég lájt volt

a pótkereket elfelejtettem megnézni, de legutobbrol az rémlik hogy sűrűküllős alu, van abból keskeny változat? mert ha nme akkor az a gyári 17es lesz ami látható is a fotóim közt mint nyárifelni.
mex8612-12-2013 21:21:05 // 44755
na ezt hívják tiszta előéletnek :)
Corn12-12-2013 21:14:40 // 44754
Behr
mzo12-12-2013 21:13:04 // 44753
Az enyém Olaszból van, kint céges autó volt, egy középvezető hölgy, bizonyos Ellie Cozzi használta (bele is van hímezve a neve a szőnyegbe). Opel Maxxabo használt kereskedés részlege hozta be nyáron miután az olasz cég 100 e km-er futás után leadta az autóit. Összesen 7 db 59-est hoztak be 2008-2009-esek voltak mind, egyformán kb 100-110 e km-errel szerviz könyvel, rendezett előélettel. Augusztusban érkeztek, októberre mind elfogytak. A létező összes papírja megvan az autónak, még a gyárból való menetlevele is amivel a szalonba kiszállították. A számlák másolata a szervizekről (amiből volt a megvételig 3 db) ezekben le volt írva hogy mikor miket cseréltek. 60-nál volt gázolajszűrő 90-nél fékolaj, jobb lengőkar vagy mi, első hátsó fékbetét csere + első féktárcsa csere. Két olasz márkaszervizbe volt hordva az autó, fel is hívtuk őket szerencsére tudtak angolul és készségesen elmondták, alátámasztották hogy a szervizkönyvben leírtak valós adatok. Sérülve nem volt ezt festékmérővel is leellenőriztük. Felhívtam a tulajt is ill azt aki használta (bent volt a névjegye a szervizkönyvben), meglepődött először, de aztán elmondta hogy saját használtra kapta a cégtől az autót, kvázi családi autóként funkcionált, és legtöbbet Milánó és Róma között szaladgáltak vele. A gumik DOT száma is megfelelt az autó évjáratának és a mes is alátámasztotta azt hogy valós a 108.000 km-er az autóban. A maxabo pedig adott egy év használt autó garanciát és asistance szolgáltatást az autóhoz. Teljesen korrektek voltak. Nem lopták szét az autót és nem tekertek km-ert igaz kicsit drágább is volt az autó mint az átlag.
mzo12-12-2013 20:49:31 // 44752
Én is úgy tudom, hogy rámegy a mankókerék a nagy fékesre is. Egyébként nekem is nagyfékes van, de csak kisnagyfékes :)
David | Centocinquantanove12-12-2013 20:24:13 // 44751
Nem mindegyik modell defektjavító készletes, az enyém pl. pótkerekes emelős.
A Fix&Go csak "egyes modellekben" van mint opciós "extra".
David | Centocinquantanove12-12-2013 20:22:02 // 44750
Az enyém is németből van, de nem én hanem az előző tulaj hozatta be egy kereskedőn keresztül.
2007/11-es az autó, tavaly ilyentájt vettem meg tőle 185.000 km-rel, tehát éves szinten került bele 35-37.000 km, ami szerintem reális. Kicsit átlag feletti használat, de reális. (Legalábbis szeretném ezt hinni.)
A szervizkönyve megvan, 120.000 km -ig minden 30.000 km után volt szerviz átvizsgáláson, ezek szépen mind lepecsételve.
Sajnos azonban, hogy ekkor miket tártak fel, miket cseréltek stb az nem látszik sehol, valószínűleg ezt már nem is lehet kideríteni...
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2013 19:39:24 // 44749
Behr természetesen :)
.....12-12-2013 19:33:21 // 44748
Vernet, Mahle, Facet, Behr? A gyártmányra voltam kíváncsi,ami a dobozon volt.
Corn12-12-2013 19:23:10 // 44747
http://albaalkatresz.hu/termosztat-159-24jtdm-p-1145.html
.....12-12-2013 19:09:49 // 44746
Milyet vettél bele?
Shadin12-12-2013 18:21:59 // 44745
Nem szereltél még a szívócsonkmögött/alatt :-)
Corn12-12-2013 18:02:15 // 44744
Beszereltem ma a termosztátot, a hőmérő végre megint ráragad a 90-re és nem mozdul :) 108e km, már egy ideje aktuális volt.

A tervezőket néhányszor visszakívántam az anyaméh melegébe (nem pont ezekkel a szavakkal...), amiért ilyen hozzáférhetetlen, nehezen szerelhető konstrukciót találtak ki.
.....12-12-2013 17:38:33 // 44743
Mankókerék van nekem is, és 2.4-es nagyfékes.
mex8612-12-2013 17:19:28 // 44742
valszeg ez a 2.4nél a nagyfék miatt szintén nem játszik, ahogy az acélfelnik sem meg még rengeteg alukerék sem
mex8612-12-2013 17:16:04 // 44741
nekem is ezt csinálja
ha terhelést kap mégjobban, elég ha eltekerem a kormányt tehát az is lehet hogy a külső szíj csinálja a hisztit nem is a generátoré
aztán pár perc alatt abbahagyja
de csak hidegen
mzo12-12-2013 17:10:14 // 44740
Nekem gyárilag mankókerékkel van az autó.
direttore12-12-2013 16:51:00 // 44739
Hali, ez inditáskor álló helyzetben is van , vagy csak amikor terhelést kap a motor azaz kezd elindulni?
mex8612-12-2013 16:29:20 // 44738
ma megnézem nekem mi van benne.
de emlékeim szerint rendes nagyméretű gyári 17es alufelni.
Giuntini12-12-2013 16:07:46 // 44737
Nekem sincs pótkerék, milyet lehetne berakni? Csak 17-es megy fel rá valami olcsó megoldás kellene. Létezik ehhez mankókerék?
Vermacy12-12-2013 14:37:30 // 44736
Csak Rossoban :o)
Dömpi (il dottore)12-12-2013 13:24:56 // 44735
mex8612-12-2013 13:24:34 // 44734
ja van amit lepusztitanak. haver is ugy vett autot hogy a potkerék 4 lyukas volt a kocsija meg 5lyukas :D bizti nem a nepper vette ki mi? emelö ilyesmi semmi.
bár 159nél elvileg pótkerék alapbol nincs is, igy emelö se, hanem defektjavito van, nekem van pótkerekem is meg defektjavito kompresszorral is van :D

nälunk asszony offos autoja is olaszbol jött, ott megvan minden, bordmappa, szervizkönyv vezetve végig pedig 13 éves kocsi, emelö, potkerék, kódkártyák minden.
bär igy is volt mit rä költeni de azért jó érzés :)
Dömpi (il dottore)12-12-2013 13:19:55 // 44733
se szervízkönyv, se kódkártya, se pótkerék, de még emelő sem

Réka 147-ese szintén olasz, magánnepper hozta be, nem kereskedő, annak van szervízkönyve, meg mindene.
Dömpi (il dottore)12-12-2013 13:18:20 // 44732
2.5 V6 nemnagyon produkál ilyet :-)
W.12-12-2013 12:10:35 // 44731
Ilyet évek óta nem láttam...:)

mex8612-12-2013 11:27:21 // 44730
ja kis adalék

németben már vannak kedvezö äru 159ek, 300e! km fölött is, nem egy!
van egy tippem mi lesz ezekkel....
Shadin12-12-2013 11:06:04 // 44729
Tök jó azóta is.
Shadin12-12-2013 11:05:35 // 44728
Az enyémet 86000 :-) Km-rel vettem és 151000 volt benne MES szerint az utolsó, 4 hónappal korábbi szervíznél. 70-et tekertek...
mex8612-12-2013 09:26:18 // 44727
ha 3,5 évesen nem kaptad meg hozzä a szervizkönyvet, akkor 90% hogy tekert az autó.
az ilyen autóhoz megvan még a könyv, ha nincs az tuti nem véletlen tünt el.
persze vannak kivételek meg azt is lehet manipulälni de az mär nagy macera az illetöknek
mex8612-12-2013 09:25:08 // 44726
az olaszok jórésze tekert! ahogy mondjätok elég megnézni a hirdetési oldalakat. nem véletlen tünnek el a szervizkönyvek/jav szämläk pedig legaläbb gari idöig hordjäk öket szervizbe ebböl lehet következtetni a futäsra pär évvel késöbb.

én németböl viszek haza autókat idönként, volt itt is hogy a (nem német)nepper megtekerte az órát, nem is tagadta, söt szinte maga mondta, majd azt mondja nekem hogy ugyis megtekerem én is nem? hát mondom nem...eddig mär 4 autot is vittem amiben 300e fölött volt igaz mind szervizkönyves volt végig vezetve, megfelelö ällapot esetén szerintem mindegy a méter, a vevök nem problémáztak rajta. persze ez az ominózus auto csak exportra ärult autó volt, belföldre ezt nem merte volna megtenni.

viszont pl 159böl vannak itt keveset futottak, nyilvän olyan äron hogy nem éri meg hazavinni, meg kérdezem én, ha utäna nekem kell kormänymütöl kezdve mindent cserélni ami kiesös, akkor mivel vagyok elöbbre vele? hogy picit szebb lesz?
normälisan tartva ezek is sokäig szép meg tartós autók maradnak.

amúgy szerintem otthon visszaszorulóban van a tekergetés mióta mindenhol irjäk mert ha valaki nagyon megkapargatna egy ilyen autót elöéletileg, akkor az ilyen eladók megüthetnék a bokájukat.
Bár a kintröl behozott autót regisztrálás elött simán visszaállitják mert az M.o.-n nincs még a rendszerben.... sajnos.
Dömpi (il dottore)12-12-2013 09:24:29 // 44725
Az enyém 3,5 fél éves volt mikor vettem, 118e km volt benne óra szerint. Kb. 1 évet állt a kereskedésben és olaszból behozott. Ergo 2,5 évesen került bele óra szerint 118 ekm, akkor az évi 40-50 000 nagyjából ott is van.
Mondjuk ettől még az is belefér, hogy 50000-ret visszacsavartak.
Dömpi (il dottore)12-12-2013 09:20:44 // 44724
Köszi, ezt megejtem én is!
Giuntini12-12-2013 09:15:46 // 44723
Azt mondom, hogy a nagy része ilyen. Ettől természetesen lehetnek eltérések, sőt az is lehet, hogy 1 évig, vagy akár évekig állt az autó. Egy 2.4 jtdm automatát kint általában az veszi aki életének jó részét az utakon tölti.
jati15912-12-2013 08:50:09 // 44722
Sziasztok!

Járt e már valaki úgy, hogy a generátor szíjhajtása csúszott?
Én már fél éve szívok vele.
Hidegindításkor egy relé bekacsolása után elkezd nyikorogni és ezt kb. 4 perc után hagyja abba...

Nincs valakinek tapasztalata ez ügyben?

Előre is köszönöm!
Liquid12-12-2013 08:23:14 // 44721
tehát olaszból 3 évesen 120e környékén behozva még akár valós is lehet?
Giuntini12-12-2013 08:10:51 // 44720
Sajnos mindenhol tekernek. Én Olaszországból akartam hozni tavasszal a kocsit, az Auto Scout-on a nagy része a 2007-es évjárat 100-110000km-t mutatott, amitől röhögőgörcsöt kaptam. A fotók már árulkodóak, hiszen a képek nagy része nem mutatja a vezetőülést, vagy direkt távolról homályosan van fényképezve (Sajnos a magyar hirdetések is hasonlóak). Elvétve voltak 180000-220000km-el ami ezeknek az autóknak a valós értékük. Jól ismerem az olaszokat, hiszen belőlük élek, az átlaga egy ilyen autónak évi 40-50000km. Az én autóm Salzburgból van, és amikor megvettem, 189000km-t mutatott. Ez hihető volt, ránézve a kormányra, és a vezetőülésre, egyébként a kasztni teljesen rendben volt, a bal első ajtó kivételével eredeti gyári fényezéssel, karcok, és kőfelverődések nélkül. Ha csak 50000km-t tekernek vissza, még hagyján (ez sem normális), de 100-150000km-t visszatekerni az már mindenen túlmegy.
Shadin12-12-2013 08:05:05 // 44719
Én ezt csináltam vele.
mzo12-12-2013 06:25:59 // 44718
Nekem akkor nem működöttek a kormányon lévő gombok, amikor frissítettem a Blue&Me-n a nyelvet és a pendrive nem FAT-ra volt formázva. Kiírta hogy ez sajnos nem sikerült és onnantól kezdve nem működött semmi a kormányon, plusz még a pendriveot se ismerte fel. Szerencsére sikerült megoldani.
Nálad valszeg csak valami pillanatnyi hülyülés lehetett.
A fék viszont fura, hogy kiengedett állapotában is befagy. Mondjuk nekem még nem volt ilyen problémám, de így elsőre én is azt mondom mint Piritu, hogy bowden csere.
Dömpi (il dottore)11-12-2013 23:09:28 // 44717
óra szerint vagy valóban?

óra szerint 147502
valójában: ki tudja?

ahol vettem, ott a bezsámított kocsimban 50000-ret tekertek vissza...ebből kiindulva 197502
Giuntini11-12-2013 22:20:28 // 44716
És mennyi van a verdában?
Ma cseréltettem ki a j. e. agycsapágyat. Múltkor a hátsót. Most végre csend van belül. Ez a mai csere megizzasztotta a szerelőmet . Csavarok berohadva, a 6-os csavarok beletörtek, a gömbfej kínlódás és melegítés után jött ki, de hál Istennek rendben van.
mex8611-12-2013 22:20:14 // 44715
én ezért vettem kicsit többet futottat,
olyat amin bizonyítottan már mindent kicseréltek :)
rem a második kör még odébb van :)

igy friss a vezérlés, a kormánymű már módosított (igaz bontott Phon-éktól vették a németek is :D), szívósor volt cserélve újra, hefej is újra (csak 2.4eknél van néha gyikja) turbó is megvolt, fék se régi :)

a listádból egyedül a futóművemről nem tudok sokat, reméljük a német utak nem sok kárt tettek benne, főképp autópályás autó volt, ezekkel eddig igen pozitív a tapasztalatom mert nem az első ilyen körülmények közt használt vasam.

szal fel a fejjel, a 2. kör neked is odébb van! most kell élvezni és nem belefáradni és nem eladni hogy más élvezze helyetted!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.