Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 15:35:31 // 45140
majdnem, az életben nem Kis Pistát, nem a szomszédot de még nem is apámat kérdem meg, hogy milyen gázkazánt vegyek, ha nem kikérdem x fűtésszerelő véleményét, ellenben itt ha feltenném ezt a kérdést jönne rá 10 válasz ahol túllicitálnák egymást az emberek melyiket mért ne vedd meg.....ebből vajh hányan fűtésszerelők?
De a jelenlegi példánál maradva az életben ha elmész akkut venni az 59-be tudod hány boltos fog AGM akkut ajánlani az autódba? Egy sem, mert a katalógus nem hozza hozzá ellenben spirálcellásat igen ha nem akarsz cellazárlatot stb, stb...és itt jön képbe az internet a fals infók az egyik azt írja rakd be nyugodtan a másik meg ne...fasza nem? :)
Egyébként meg nagyon egyszerű az eset a garancia ezeknél az akkuknál is ha nem AGM rendszerű autóba rakod nincs rá gari.....
Pityukoma22-12-2013 15:30:51 // 45138
Sziasztok :-) Nemrég valaki keresett bőr kulcstartó tokot. Most akadtam bele:Katt ide.
Csabi22-12-2013 15:23:07 // 45137
hát ennyi :) Nem hiszem, h van itt akkumulátor fejlesztőmérnök, aki rendet csapna a vélemények között :) Így hát kardozunk a linkekkel :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 15:18:32 // 45136
hát erre csak Csabi hozzászólása: "nekem hitelesebb ez az oldal véleménye..."
:DDDD
Csabi22-12-2013 15:02:37 // 45135
Hozza a karakterisztikát a feszszabályzó, mármint azt,amit az eLearnban lehet találni
töltés
Pár napja mértem, akkor alapjáraton 14,1V volt 2000fordulatnál meg 14,2V -2°C-ban
Nyáron 14körül mozog.
Egy napi állás után 12,6V az akku feszültsége az olyan 90-95%-os töltöttség...Ha városozok sok indítással akkor másnap ez 12,4-12,5 körül mozog(75%). A lényeg hogy valóban figyelni kell arra, h nem merítsük le az akksit, ekkor nyújtja a maximumot---de szerintem ez ugyanúgy igaz a hagyományos akksira is.
A legnagyobb előnye számomra, h kizárt a cellazárlat. Akit már hagyott ott az autó, zárlatos akksi miatt, az tudja értékelni ezen tulajdonságot.

Egy másik oldal:"Az AGM akkumulátorok töltőfeszültsége nem tér el a hagyományos savas akkumulátorokétól, ezért nem igényelnek speciális akkumulátortöltőt. Mivel ezeknek az akkuknak a belső ellenállása igen alacsony, ezért a töltésük alatt csak minimálisan melegednek. Az AGM akkumulátoroknak ugyancsak alacsony az önkisülése (havi 1-3%), ezért jobban bírják a töltés nélküli tárolást, mint a hagyományos társaik."
http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html
Személy szerint ez az oldal nekem hitelesebb :)
Liquid22-12-2013 13:47:54 // 45134
ezt szépen összefoglaltad! Like!
droberto22-12-2013 13:16:52 // 45133
Erről a nagymamám jut eszembe. Mindig kérdezi, hogy kisfiam, honnan tudod, hogy amit az interneten olvasol az igaz és nem hazugság.
Erre azt szoktam feleni, hogy Mama, az internet lényegében olyan mit az élet, azt hallgatsz, annak hiszel aki számodra hiteles. Egy különbség azonban van. Mindenkihez hipergyorsasággal odaérsz, és ha nem tetszik amit mond egyszerűen bezárod és nem kell végig olvasnod/hallgatnod.
Egyszóval hatékony és gyors és hál' Istennek, az emberek fel is teszik rá a tudásukat.
Személy szerint sok mindent tanultam az iskolapadban az interneten és tőletek is. Hisz hagyomásnyos értelemben neketem ti is csak "internet" vagytok. Kivéve persze amikor a 159VTT-n pörköltözünk, borozunk és pálinkázunk. :) (Ezt is meséltem a mamának, hogy ez milyen jó volt.)
A netes infókkal sokat spóroltam már, hoztam jó döntéseket. Persze rosszakat is.
Ugyanakkor a nagymamám is vett már szétfoszló pokrócot, és rossz ízű tört paprikát. :)
droberto22-12-2013 13:01:59 // 45132
Nem értem. A gyári specifikációnak eleget tevő olajak úgy vannak adalékolva, hogy azzal a lehető leghosszabb élettartamú legyen.
Egy alapolajhoz számtalan adalékokat töltenek:
- detergens és diszpergens adalékok
- kopásgátló adalékok
- korróziós inhibitorok
- súrlódásmódosítók
- antioxidánsok
- fém dezaktivátorok
- habzásgátló adalékok
- viszkozitásmódosítók
- dermedéspont-csökkentők
- tömítés-regenerálók
Ezeknek az arányát több évtized alatt tökéletesítik az adott motorba, leszármazottaiba a világ legnagyobb olajcégei. Több tíz-száz ezer munkaórát ölnek bele a világ legjobb tribológus mérnökei.
Erre jön egy előtte sehol nem jegyzett, ám marketingre sokat költő cég, hogy ezt és az öntsünk ebbe, meg abba, mert ez és az, ilyen, meg olyan jó lesz tőle.
Csak azt felejtik el közölni, hogy ezzel a fenti adalékrendszer egyensúlyt borítják fel. Lehet, hogy jó lesz a surlódás, a kenés, jó lesz egy egy alaktrésznek, de mi van a többivel. Beépül a teflon és a kerámia, mi lesz a hővezetéssel? Hogyan adja át az olaj a meleget a többi kevésbé kritikus alkatrésznek? Csökken a súrlódás, de mi lesz a korrózióval? Mi lesz a viszkozitással hidegen és melegen? Mi lesz a szennyeződés lebegtetéssel? Mi lesz a szűrőkkel, az apró lyukakkal?
Egy belsőégésű motor egy összetett rendszer, melyet az elmúlt 2-300 évben folyamatosan tökéletesítenek a mérnökök. Ismerik a benne lejátszódó összes folyamatot.
Mindenki azt burogat bele amit akar, de én akkor sem dőlök be egy TeleShop reklámnak.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 12:46:46 // 45131
mint forgalmazó bejön hozzám egy ismeretlen AGM akkut szeretne a kispolákba szerinted lebeszélném, hát nem...erre írtam a múltkor Petinek hogy amikor úgy jönnek be hozzám, hogy a neten olvastam stb, stb csak mosolygok...nem állok le vitatkozni amit kér azt kap és pont. Ha megingatom nem visz semmit sőt még megkérdőjelezi hogyan lehetek ilyen hülye....ebből tanulva aki 3as BMW vízhűtőt kér az 5be, mert hát olcsóbb megkapja, megpróbálja beépíteni az ő baja, megnyerte :)
droberto22-12-2013 12:35:38 // 45130
Most lemegyek én is és rámérek.
Bár Csabi nyáron alacsony 14 körüli töltést mért csak, amit asszem Pityukoma vissza is igazolt.
droberto22-12-2013 12:33:56 // 45129
Hmmm... Érdekes.
Ezt most olvasom először az AGM Upgrade-ről. Az akkumaxnál is rákérdeztem direkt erre, élettartam szempontjából. Vagy hazudott, vagy csak fogalmatlan volt és letojta. (Érzetre a másodikra tenném a voksomat)
Picit keresgéltem, de ezt máshol nem találtam ilyet.
További utánajárását igényel.
Kicsit gyanús, a Forex amúgy is. Nem csak, a fentiek miatt, hanem azért is mert mint írtam, hogy k@rva nagy áréssel árulják. Az akumaxnál (akik tőlük veszik) ua. majd 20%-al drágább.
droberto22-12-2013 12:23:54 // 45128
;)
Akkor valószínű, hogy tényleg összeszedtél egy finom kis cellazárlatot, ahogy a CarTárs is említette. (Vagy lehet, valami zabizza az áramot nyugalmi állapotban, bár ennek esélye szerintem pici.)
Tibcsi16622-12-2013 12:19:36 // 45127
Azért nem minden adalék szar!! Egy pozitív eredmény és szakszervizben is igazolt az adalékokról. Igaz OFF-os verda de leírom. Bátyám VW Passat-ját visszahívták garanciális porlasztócsúcs cserére. A VW beismerte, hogy a gyári Siemens PDTDI csúcs egy nagy szar. Max 150eKm-enként cserélni szokták. Bátyám vasa már jóval 300ekm fölött volt. A szervizben senki NEM akarta elhinni, hogy ennyit mentek a gyári cuccal. Mindenféle konzultációt tartottak, hogy ilyet még sehol sem láttak az országban, senki nem értette. Ráadásul bátyám vasa meg is van chip-elve és eléggé jól fel van húzva. 1,9 PDTDI kb. 180-200LE. Végül is kicserélték mind a 4et és a régieket elküldték valahová megvizsgálni. Bátyám semmi mást nem tett, a gyárilag ajánlott olajjal ment és kb. 25-30ekmnél cserélt olajat. DE mindig rakott bele MILITEC et az olajba és üzemanyagba pedig évek óta SPURIT- használ. Akkor csak lehet valami haszna ezeknek! Amúgy én is használom ezt a kettőt kb. 5 éve. A SPURI kitermeli az árát a fogysztás csökenéssel, és kb. úgy megy a vas mint a prémium üzemanyagokkal (pl. V-Power)
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 11:39:16 // 45126
majd rámérek tényleg tölt e 14,4V felett a puntesz....AGM-es rendszerhez be sem tudod rakni a hagyományos akkut ordít a rendszer, hogy gáz van kevés a cucc ...
Shadin22-12-2013 10:48:59 // 45125
AGM akku def:

"Ezen típusok a hosszabb, üzembiztosabb működés érdekében magasabb töltőfeszültséget, 14.4-14.8 V-ot igényelnek, míg a folyadékos társaik 14.0-14.4V-al is beérik.

Ezért a cserénél figyelni kell arra, hogy milyen típusú akku volt az eredeti, gyári akkumulátor. Folyadékos eredeti akku esetén (ilyen a varázsszemes akku is!) a csereként beszerelt AGM akku a rendszeres alultöltés miatt idő előtt elveszti kapacitását, elhasználódik.

Eredetileg szerelt AGM akkut folyadékosra cserélni sem szerencsés, mert az AGM-hez tervezett magasabb töltőfeszültség (akár 14,8V is lehet!) a folyadékos akkut kiforrázhatja.
Shadin22-12-2013 09:37:58 // 45124
1-2 hete beszéltünk, azóta feltöltöttem a hiányzó vizet és többször töltöttem, kondicionáltam ill. téli üzemmódban csepptöltöttem. Másnap reggel tök jó, aztán befelé CL-t hallagatok 40-esen :-) meg vissza is, másnap megint csak nyenyereg. Töltés alapjáraton ~13.5 emelt fordulaton ~14.2. Hátsó két cellába sokat kellett töltenem, lemezek teteje kilátszott. Minuszban úgy meghúzza az indító a delejt, hogy jön a szokásos esp-abs-stb error ami azt jelenti h 11v alá megy a fesz...
droberto21-12-2013 23:37:05 // 45123
Egyébként érdekes, mert a Forex a beszállítójuk, azt ők meg majd 10-et többért adják.
droberto21-12-2013 23:33:53 // 45122
Én a helyedben nem cserélnék.
Ahogy mondtam uncsitesóm 4+ éves döglődő Banner Power Bullját tavaly rendbe tette a vízfeltöltés meg a CTEK.
Azóta is azt használja.
Néztem jó drága lett az én akksim. (és még messze itt a legolcsóbb)
Tavaly ilyenkor 35 körül vettem.
droberto21-12-2013 23:27:27 // 45121
Megy az akkor is csak akkor idul be, amikor megmoccan a hőmérő. Kb. 4-5 perc.
Gyujtáson álló motornál teszteltem. Egyébként tévedtem, mert csak olyan 50-60°C-os lehet a vezeték (3-ason).
Piritu - 1.000.00021-12-2013 23:20:07 // 45120
"lassan (4-5 perc alatt) melegedik át" - én azt vettem észre, hogy csak akkor fűt, amikor fűti az utasteret. Hideg kocsinál amíg a víz el nem kezd melegedni az ülésfűtés se megy. Indulás után pár perccel egyszer csak elkezdi emelni a fűtőmotor fordulatszámát az automatika, no onnantól érzem, hogy melegszik. (Cserébe, ha nyáron bekapcsolva hagyja az ember, nincs tojásfőzés.)
droberto21-12-2013 23:13:35 // 45119
Az én véleményem az adalékokkal kapcsolatban:
Inkább sűrűbben cserélek olajat és szűrőket. Ezekből csakis gyárit, vagy hasonlóan jó minőségűt használok.
droberto21-12-2013 23:13:20 // 45118
Mindgyikből megy a víz. Két évente töltögetem. Általában csak a tetejéről a matricát kell leszedni, aztán hozzáférhetőek a kupakok. Múltkor a szomszédnak az S3 Bosh-áról nem tudtuk lepattintani a nagy "egybe" fedelet, mert akkor törött volna a pereme.
droberto21-12-2013 23:12:51 // 45117
Én felismertem egyből. :)
droberto21-12-2013 23:12:46 // 45116
Ezt még a legmerészebb álmomban sem gondoltam. Ekkora zsiványságot.
Jézus, hány és hány motor van büntetve ilyen moslékkal?
Hány és hány kereskedő és zugszervízes tukmálja rá a johiszemű én naiv autótulajdonosra ezt a szemetet?
Akkor százszor inkább Hunoil.
droberto21-12-2013 23:12:34 // 45115
No, hazaértem elkészült az ülésfűtés, + a fenyőfát is befaragtam a tartóba:

Szóval úgy néz ki sikerült a műtét. Nem a javított rész volt elszakadva (bár az is szinte magától szétesett), hanem a másik oldal:

Mivel azóta nem érte extrém igénybevétel (pl.: beletérdelés), ezért azt gondolom, hogy ez konstrukciós hiba (bár a jobbal semmi baj. Eddig.). A vékony vezetéket elszaggatja a huzat keresztbe menő drótja.
Szétkaszaboltunk mindkét oldalt, és a 0,2-es vezetékbe beletoldottunk 1-1 10 cm hosszú 0,75 mm2-es vezetéket.
Először feltekertem a vastagra a vékony vezetéket:

Majd érvéghüvellyel összpréseltem őket:

A két végét összeforrasztottam:

A végén meg feltettem rá a zsugorcsövet:

Aztán visszavarrtam a hordozó anyagra:

Az összerakás után teszteltem:

A beépített idegen vezeték szakasz természetesen nem termel hőt.
Végül, kárpitosfogóval visszatettem a lenyúzott bőrt:

Köszönöm a Barátomnak a segítséget:

A végén jól leteszteltük egy 10 km-es etapon. Isteni frankó.
Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy lassan (4-5 perc alatt) melegedik át. A céges 508 1 percen belül, bár az textil. Németbe egy bőrős G Astrával mentem. Annál is 2-3 perc alatt már érezhető volt a meleg. Ennyi baj legyen.
A lényeg, hogy tartós legyen és most már nem szaggassa szét a drót a vezetéket.
zoltankublik21-12-2013 23:02:04 // 45114
Friss olajjal is azt csinálja
Dömpi (il dottore)21-12-2013 22:14:02 // 45113
a Banner a Jász-Akku által gyártott akksikat csomagolja a saját címkéjével. Kamionos haverom vitt egy fuvart a múltkor a Banner-hez. :)

Ennyi.
Dömpi (il dottore)21-12-2013 22:08:31 // 45112
meg lehet tönkretette az EGR-ed???
Csabi21-12-2013 21:59:31 // 45111
bár az áramfelvételre nem tudom kinek vannak referencia értékei...
Csabi21-12-2013 21:57:48 // 45110
Igazad van, akksicsere elött, nem árt ellenőrizni legalább a töltést, és az áramfelvételt.
Dömpi (il dottore)21-12-2013 21:53:19 // 45109
vagy egy matricát és +50 LE :-)
Csabi21-12-2013 21:52:56 // 45108
Elhiszem...én épp ezért favorizálom az AGM-et, mert most érzem úgy, h az önindítom úgy teker ahogy kell (mínuszokban is)
.......................21-12-2013 20:56:56 // 45107
Mindenki csak az akkura koncentrál,
Lehet rossz még a testkábel kontakt is,
Vagy maga az önindító
GTPeti21-12-2013 20:47:01 // 45106
Nekem az eddigi csúcs, anno vadiúj Optimám volt. (Mily meglepő...)
Az az első időkben úgy forgatta meg, az önindítót, hogy ihaj. Az tényleg pöcc-röff volt. :)
Csabi21-12-2013 20:45:33 // 45105
Ahham, azért az elég gyengusz. Sajna itt már többen jártunk így, mármint, h a "két teles" akksi nem úgy, vagy sehogy nem teljesít már. Mindez márkától függetlenül...
Egyébként a 800Ah-ás akksi is megérzi a mínuszokat, de nyilván te is érzed, h egy paramétereiben nagyobb akksi jobban teljesít...ergo lehető legnagyobbat(paraméterekben)bele :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 20:45:21 // 45104
ez a szöveg a legjobb, hogy gondozásmentes, amelyik "vizes" egyik sem az :D
GTPeti21-12-2013 20:45:15 // 45103
Lehet, hogy cellazárlatos... A CTEK pedig jó megküldte (a cellazárlatot szélsőséges esetben NEM lehet pusztán feszültségméréssel felismerni) és emiatt hiányzott a víz. Mert 5 cellát töltött 6-ra való feszültséggel.
Nálam volt ilyen. Mondjuk az elég durván végződött az akkura nézve...
Shadin21-12-2013 20:31:32 // 45102
Vettem egy CTEK tötőt, mondván, hogy a 2 teles akku nem lehet szar, majd jól rekondícionálom. Töltöttem rá vizet is, pedig nem kell :-) Azaz mégis, mert hiányzott. Egyébként Banner 62 v 64 Ah-s 560 v 580A indítóval. Ez az 1.9 gyárija. -4-ben alig pörgeti meg elsőre a motort...
Csabi21-12-2013 20:24:37 // 45101
"Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül "

Mi történt, nem úgy indít ahogy szeretnéd?
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 20:18:14 // 45100
vagy még akkor nincs normális olajnyomás ha felhígul az olaj gázolajjal nem volt gázolaj szaga a motorolajnak?
Liquid21-12-2013 19:45:17 // 45099
az első, olyan van mindkét kocsiban (persze a Pandában, kisebb amperszámmal)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 19:43:59 // 45098
a garanciális eljárásuk miatt kiestek a pixisből
zoltankublik21-12-2013 19:39:42 // 45097
A próféta szóljon belőled:D
Hétfőn kiderül, én max 15 ezrenként cserélek olajat minden autómban. nem bír ki 35 ezret egy olaj.
GTPeti21-12-2013 19:36:34 // 45096
A ZAP már nincs a favoritjaid között?
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 19:35:35 // 45095
én elvből nem veszek Exide-ot, megtartós autóba Varta, Banner, Bosch bár nekem a Jász-szal sincs semmi bajom
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 19:26:34 // 45094
vagy lehet el van tömődve az olajjárat a nagyszerű 35e-es olajscseréktől
Shadin21-12-2013 18:48:31 // 45093
Az Exide-nak papíron nagyobb az indító árama...
zoltankublik21-12-2013 18:23:21 // 45091
ez a két lehetőség van, hétfőig kiderül hogy mi a baja, de idén már egy métert sem fog menni az autó
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.