Forum >> 159

droberto22-12-2013 19:45:07 // 45164
Egy dolgot leszögezhetünk: Nem vagyunk egyformák. Utálom az uniformizált megoldásokat. Sajnos a magyarországi bérek, okán a kereskedők és a szakemberek is csak az árakat veszik figyelembe. (Nagy tisztelet a kivételnek) Az ár/érték arányt kevésbé, még kevésbé a megtérülési időt. Ez egy kisvárosban ez hatványozottan igaz. Kicsi a választék ezért kénytelen az ember az interneten infóhoz jutni.
A példádnál maradva, ha helyzetbe kerülök, akkor én a fűtést valami magas bekerülési költségű megújuló energiaforrásból fogom megoldani, pontosan azért mert az x év után megtérül és utána már csak hasznot hoz. Továbbá a bitang vastag téglából lesz a házam és arra is teszek min. 15 cm szigetelést és nagy ívben teszek rá, hogy a szakemberek, hogy szokták és mit javasolnak.
Mondok egy másik példát, kint voltam 5 napot a németeknél és megdöbbentett, hogy szinte kompromisszumok nélkül élnek. Ahol voltunk (egyébként fűtésszerelő srác), pont úgy csinált mindent, ahogy én is szeretném. Hasonló dolgai voltak amikre én is vágyom.
Persze ott is biztos mindenki máshogy gondolkodik, de én hasonlóan mint ő.
Pontosan ezért (is) van Alfám és nem Octáviám.
droberto22-12-2013 19:44:36 // 45163
Merre szörfözgetsz? :)
droberto22-12-2013 19:44:32 // 45162
A Panelectron volt nálam is az egyik kiindulóalap. A Pulser-t is ott vettem.
Az internet és a valós tapasztalatok szerint az AGM-es akksiknak hosszabb az élettartama.
Azt, hogy mennyit bír az enyém, majd az élet igazolja. 1 éve döntöttem, 35 et fizettem szemben a 25-ezerrel. Meglátjuk, hogy jó döntés volt-e. Hisz ismertek, el fogom mondani.
Dömpi (il dottore)22-12-2013 19:40:38 // 45161
Én a Mareába a 11 év alatt talán 2x raktam injektortisztítót. Azt sem tudom volt-e értelme.
Dömpi (il dottore)22-12-2013 19:39:18 // 45160
Én a normál és prémium dízel között nem fedeztem fel fogyasztásbeli eltérést...illetve igen?
Most télen prémiummal megyek, de kiskeréken (215/55 R16). Így egy 16 km-es etapon (20% város 40% pályatempó, 40% autóút-tempó) fogyaszt átlagban 6,2-t. Ebbe ugyemég bele kell számítani azt is, hogy van -2/+5 fok, ennek megfelelően lassan melegszik.
Nyáron ugyanezen az etapon 255/35 ZR19-el fogyasztott 6,9 - 7,2 között, normál dízellel.
Ja, és a klíma folyamatosan megy, télen-nyáron.

Na most akkor van különbség, vagy nincs?
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 19:38:10 // 45159
én mindig a normál nyálat tankolok a kúton és soha nem raktam bele adalékot eddig nem bántam meg
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 19:34:30 // 45158
nincs mit én köszi a rendelésed
Dömpi (il dottore)22-12-2013 19:32:13 // 45157
Amúgy bazi érdekes ez az üzemanyag dolog.
Az 1.6 16V-s Mareám rühellte a shell-t, akár normál, akár extra. Ugyanígy nem bírta a MOL-t. Gyorsan felzabálta és nem ment jól vele. Neki csak a normál Agip (ENI) jött be.
Most a dízel 159-nél meg nem jön be az Agip, de a normál shell sem. Viszont a prémium shell, meg a MOL - mindegy, hogy prémium, vagy sima - bejön. Most nyáron kapja a normál dízelt, télen meg a prémiumot, mert úgy veszem észre ez most jó neki.

Komolyan mondom, ha lovat tartanék, annak a szeszélyeit könnyebb lenne kiismerni :-)
Tibcsi16622-12-2013 19:32:00 // 45156
Neeem :) Kb. annyival kevesebbet fogyaszt mint az adalék ára, tehát nem kerül semmi pluszba. Ez a prémium nyálaknál nem igaz, sőt azoknál általában magasabb a fogyasztás. Ez több év és ezerKm tapasztalat.
Piritu - 1.000.00022-12-2013 19:15:26 // 45155
"normál üzemanyagáron mész" + az adalék ára
Piritu - 1.000.00022-12-2013 19:14:11 // 45154
De, ráadásul kereskedelmi forgalomba kapható üzemanyag, tehát ki van próbálva, tesztelve, engedélyezve van. A gari se ugrik...
Shadin22-12-2013 19:11:48 // 45153
Elnézést, de miért lenne olcsóbb? 68 litert tankolok 18-21 naponta. Mondjuk ez mindegy. ~30Ft literenként az extra nyál felára azaz ~2000Ft/tank. A Spuri 1970Ft a Homasitában és töltögetni kell plusz kurva büdös...
Tibcsi16622-12-2013 18:56:28 // 45152
Előbb írtam. Így sokkal olcsóbb, mert normál üzemanyagáron mész kb. úgy mint a premiumokkal.
Shadin22-12-2013 18:55:26 // 45151
Hát ezt mondom én is
Dömpi (il dottore)22-12-2013 18:51:50 // 45150
SZVSZ jó lesz, én is azt raktam most a feleségem 147-esébe.
A szerelőmnek - aki amúgy autóalkatrész kereskedésben dolgozik - mondtam, hogy olyat hozzon, ami bírni fogja az igénybevételt. Feleségem ugyanis a jövendő pici miatt most min. 2 évig itthon lesz, azaz napi 4-5 km, az is 2-3 megszakítással, városban. Nincs többé napi 35 km országúton.
Ő az Exide-ot hozta, azt mondta, gari idő alatt (2 év) még egyet sem vittek vissza.
Dömpi (il dottore)22-12-2013 18:47:38 // 45149
Csak kérdem: ha mindig prémium dízelt pakolok a vasba, akkor minek bármilyen adalék? spuri és társai? Nem ugyanott van az ember?
Shadin22-12-2013 18:40:36 // 45148
Lerendeltem az Exide-ot hétfőre, remélem nem lesz gáz.
Tibcsi16622-12-2013 18:19:11 // 45147
Kb. 2 éve tartom a véleményem. 1,9 be 70-80Ah 2,4-be 80-90Ah. Exide Premium tökéletes szerintem. (nekem is ilyen van csak 85Ah-ás) A gyári exide-al sem lenne gond, ha nem lenne alulméretezve. A 166-omba a gyári 100Ah 8 évet ment. (alap kategóriás aksi volt és csak 430A indítóárama volt)
ValeRossi4622-12-2013 18:07:43 // 45146
Erhard koszi az izzitokat .tokeletes :)
Shadin22-12-2013 17:26:09 // 45145
Haverral szereltük az egész kecót...
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 16:27:58 // 45144
duval van, egyébként a szerelők szerint a legjobb a viesmann csak hát daragoj :P
Shadin22-12-2013 15:59:18 // 45143
Az Ariston-t tudom javasolni, kevesebbe kerül mint német társai és nagyon jól konfigurálható :-)
Tibcsi16622-12-2013 15:44:42 // 45142
Amit írsz az 100% igaz! Ezért én csakis Selenia olajat raktam eddig mindegyik olasz vasamba. Viszont az is igaz, hogy sosem dőlök be a TELEPSHOP-os kábításoknak!! Amiről én írtam azt kb. 14 éve használom és sosem láttam még TV reklámban. Viszont egyetlen olyan termék amit az Amerikai haditengerészet mindenhol használ. Akkor nem lehet olyan rossz ;) A súrlódás durván csökken, persze ennek van egy kis hátránya is. Nehezebben melegszik a vas :( Ez tapaszttalat!
Persze én nem akarok semmilyen reklámot, a bátyám és én több 100eKm használtuk gond nélkül.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 15:37:12 // 45141
igen ennyi, a számból vetted ki s szót :D
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 15:35:31 // 45140
majdnem, az életben nem Kis Pistát, nem a szomszédot de még nem is apámat kérdem meg, hogy milyen gázkazánt vegyek, ha nem kikérdem x fűtésszerelő véleményét, ellenben itt ha feltenném ezt a kérdést jönne rá 10 válasz ahol túllicitálnák egymást az emberek melyiket mért ne vedd meg.....ebből vajh hányan fűtésszerelők?
De a jelenlegi példánál maradva az életben ha elmész akkut venni az 59-be tudod hány boltos fog AGM akkut ajánlani az autódba? Egy sem, mert a katalógus nem hozza hozzá ellenben spirálcellásat igen ha nem akarsz cellazárlatot stb, stb...és itt jön képbe az internet a fals infók az egyik azt írja rakd be nyugodtan a másik meg ne...fasza nem? :)
Egyébként meg nagyon egyszerű az eset a garancia ezeknél az akkuknál is ha nem AGM rendszerű autóba rakod nincs rá gari.....
Pityukoma22-12-2013 15:30:51 // 45138
Sziasztok :-) Nemrég valaki keresett bőr kulcstartó tokot. Most akadtam bele:Katt ide.
Csabi22-12-2013 15:23:07 // 45137
hát ennyi :) Nem hiszem, h van itt akkumulátor fejlesztőmérnök, aki rendet csapna a vélemények között :) Így hát kardozunk a linkekkel :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 15:18:32 // 45136
hát erre csak Csabi hozzászólása: "nekem hitelesebb ez az oldal véleménye..."
:DDDD
Csabi22-12-2013 15:02:37 // 45135
Hozza a karakterisztikát a feszszabályzó, mármint azt,amit az eLearnban lehet találni
töltés
Pár napja mértem, akkor alapjáraton 14,1V volt 2000fordulatnál meg 14,2V -2°C-ban
Nyáron 14körül mozog.
Egy napi állás után 12,6V az akku feszültsége az olyan 90-95%-os töltöttség...Ha városozok sok indítással akkor másnap ez 12,4-12,5 körül mozog(75%). A lényeg hogy valóban figyelni kell arra, h nem merítsük le az akksit, ekkor nyújtja a maximumot---de szerintem ez ugyanúgy igaz a hagyományos akksira is.
A legnagyobb előnye számomra, h kizárt a cellazárlat. Akit már hagyott ott az autó, zárlatos akksi miatt, az tudja értékelni ezen tulajdonságot.

Egy másik oldal:"Az AGM akkumulátorok töltőfeszültsége nem tér el a hagyományos savas akkumulátorokétól, ezért nem igényelnek speciális akkumulátortöltőt. Mivel ezeknek az akkuknak a belső ellenállása igen alacsony, ezért a töltésük alatt csak minimálisan melegednek. Az AGM akkumulátoroknak ugyancsak alacsony az önkisülése (havi 1-3%), ezért jobban bírják a töltés nélküli tárolást, mint a hagyományos társaik."
http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html
Személy szerint ez az oldal nekem hitelesebb :)
Liquid22-12-2013 13:47:54 // 45134
ezt szépen összefoglaltad! Like!
droberto22-12-2013 13:16:52 // 45133
Erről a nagymamám jut eszembe. Mindig kérdezi, hogy kisfiam, honnan tudod, hogy amit az interneten olvasol az igaz és nem hazugság.
Erre azt szoktam feleni, hogy Mama, az internet lényegében olyan mit az élet, azt hallgatsz, annak hiszel aki számodra hiteles. Egy különbség azonban van. Mindenkihez hipergyorsasággal odaérsz, és ha nem tetszik amit mond egyszerűen bezárod és nem kell végig olvasnod/hallgatnod.
Egyszóval hatékony és gyors és hál' Istennek, az emberek fel is teszik rá a tudásukat.
Személy szerint sok mindent tanultam az iskolapadban az interneten és tőletek is. Hisz hagyomásnyos értelemben neketem ti is csak "internet" vagytok. Kivéve persze amikor a 159VTT-n pörköltözünk, borozunk és pálinkázunk. :) (Ezt is meséltem a mamának, hogy ez milyen jó volt.)
A netes infókkal sokat spóroltam már, hoztam jó döntéseket. Persze rosszakat is.
Ugyanakkor a nagymamám is vett már szétfoszló pokrócot, és rossz ízű tört paprikát. :)
droberto22-12-2013 13:01:59 // 45132
Nem értem. A gyári specifikációnak eleget tevő olajak úgy vannak adalékolva, hogy azzal a lehető leghosszabb élettartamú legyen.
Egy alapolajhoz számtalan adalékokat töltenek:
- detergens és diszpergens adalékok
- kopásgátló adalékok
- korróziós inhibitorok
- súrlódásmódosítók
- antioxidánsok
- fém dezaktivátorok
- habzásgátló adalékok
- viszkozitásmódosítók
- dermedéspont-csökkentők
- tömítés-regenerálók
Ezeknek az arányát több évtized alatt tökéletesítik az adott motorba, leszármazottaiba a világ legnagyobb olajcégei. Több tíz-száz ezer munkaórát ölnek bele a világ legjobb tribológus mérnökei.
Erre jön egy előtte sehol nem jegyzett, ám marketingre sokat költő cég, hogy ezt és az öntsünk ebbe, meg abba, mert ez és az, ilyen, meg olyan jó lesz tőle.
Csak azt felejtik el közölni, hogy ezzel a fenti adalékrendszer egyensúlyt borítják fel. Lehet, hogy jó lesz a surlódás, a kenés, jó lesz egy egy alaktrésznek, de mi van a többivel. Beépül a teflon és a kerámia, mi lesz a hővezetéssel? Hogyan adja át az olaj a meleget a többi kevésbé kritikus alkatrésznek? Csökken a súrlódás, de mi lesz a korrózióval? Mi lesz a viszkozitással hidegen és melegen? Mi lesz a szennyeződés lebegtetéssel? Mi lesz a szűrőkkel, az apró lyukakkal?
Egy belsőégésű motor egy összetett rendszer, melyet az elmúlt 2-300 évben folyamatosan tökéletesítenek a mérnökök. Ismerik a benne lejátszódó összes folyamatot.
Mindenki azt burogat bele amit akar, de én akkor sem dőlök be egy TeleShop reklámnak.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 12:46:46 // 45131
mint forgalmazó bejön hozzám egy ismeretlen AGM akkut szeretne a kispolákba szerinted lebeszélném, hát nem...erre írtam a múltkor Petinek hogy amikor úgy jönnek be hozzám, hogy a neten olvastam stb, stb csak mosolygok...nem állok le vitatkozni amit kér azt kap és pont. Ha megingatom nem visz semmit sőt még megkérdőjelezi hogyan lehetek ilyen hülye....ebből tanulva aki 3as BMW vízhűtőt kér az 5be, mert hát olcsóbb megkapja, megpróbálja beépíteni az ő baja, megnyerte :)
droberto22-12-2013 12:35:38 // 45130
Most lemegyek én is és rámérek.
Bár Csabi nyáron alacsony 14 körüli töltést mért csak, amit asszem Pityukoma vissza is igazolt.
droberto22-12-2013 12:33:56 // 45129
Hmmm... Érdekes.
Ezt most olvasom először az AGM Upgrade-ről. Az akkumaxnál is rákérdeztem direkt erre, élettartam szempontjából. Vagy hazudott, vagy csak fogalmatlan volt és letojta. (Érzetre a másodikra tenném a voksomat)
Picit keresgéltem, de ezt máshol nem találtam ilyet.
További utánajárását igényel.
Kicsit gyanús, a Forex amúgy is. Nem csak, a fentiek miatt, hanem azért is mert mint írtam, hogy k@rva nagy áréssel árulják. Az akumaxnál (akik tőlük veszik) ua. majd 20%-al drágább.
droberto22-12-2013 12:23:54 // 45128
;)
Akkor valószínű, hogy tényleg összeszedtél egy finom kis cellazárlatot, ahogy a CarTárs is említette. (Vagy lehet, valami zabizza az áramot nyugalmi állapotban, bár ennek esélye szerintem pici.)
Tibcsi16622-12-2013 12:19:36 // 45127
Azért nem minden adalék szar!! Egy pozitív eredmény és szakszervizben is igazolt az adalékokról. Igaz OFF-os verda de leírom. Bátyám VW Passat-ját visszahívták garanciális porlasztócsúcs cserére. A VW beismerte, hogy a gyári Siemens PDTDI csúcs egy nagy szar. Max 150eKm-enként cserélni szokták. Bátyám vasa már jóval 300ekm fölött volt. A szervizben senki NEM akarta elhinni, hogy ennyit mentek a gyári cuccal. Mindenféle konzultációt tartottak, hogy ilyet még sehol sem láttak az országban, senki nem értette. Ráadásul bátyám vasa meg is van chip-elve és eléggé jól fel van húzva. 1,9 PDTDI kb. 180-200LE. Végül is kicserélték mind a 4et és a régieket elküldték valahová megvizsgálni. Bátyám semmi mást nem tett, a gyárilag ajánlott olajjal ment és kb. 25-30ekmnél cserélt olajat. DE mindig rakott bele MILITEC et az olajba és üzemanyagba pedig évek óta SPURIT- használ. Akkor csak lehet valami haszna ezeknek! Amúgy én is használom ezt a kettőt kb. 5 éve. A SPURI kitermeli az árát a fogysztás csökenéssel, és kb. úgy megy a vas mint a prémium üzemanyagokkal (pl. V-Power)
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 11:39:16 // 45126
majd rámérek tényleg tölt e 14,4V felett a puntesz....AGM-es rendszerhez be sem tudod rakni a hagyományos akkut ordít a rendszer, hogy gáz van kevés a cucc ...
Shadin22-12-2013 10:48:59 // 45125
AGM akku def:

"Ezen típusok a hosszabb, üzembiztosabb működés érdekében magasabb töltőfeszültséget, 14.4-14.8 V-ot igényelnek, míg a folyadékos társaik 14.0-14.4V-al is beérik.

Ezért a cserénél figyelni kell arra, hogy milyen típusú akku volt az eredeti, gyári akkumulátor. Folyadékos eredeti akku esetén (ilyen a varázsszemes akku is!) a csereként beszerelt AGM akku a rendszeres alultöltés miatt idő előtt elveszti kapacitását, elhasználódik.

Eredetileg szerelt AGM akkut folyadékosra cserélni sem szerencsés, mert az AGM-hez tervezett magasabb töltőfeszültség (akár 14,8V is lehet!) a folyadékos akkut kiforrázhatja.
Shadin22-12-2013 09:37:58 // 45124
1-2 hete beszéltünk, azóta feltöltöttem a hiányzó vizet és többször töltöttem, kondicionáltam ill. téli üzemmódban csepptöltöttem. Másnap reggel tök jó, aztán befelé CL-t hallagatok 40-esen :-) meg vissza is, másnap megint csak nyenyereg. Töltés alapjáraton ~13.5 emelt fordulaton ~14.2. Hátsó két cellába sokat kellett töltenem, lemezek teteje kilátszott. Minuszban úgy meghúzza az indító a delejt, hogy jön a szokásos esp-abs-stb error ami azt jelenti h 11v alá megy a fesz...
droberto21-12-2013 23:37:05 // 45123
Egyébként érdekes, mert a Forex a beszállítójuk, azt ők meg majd 10-et többért adják.
droberto21-12-2013 23:33:53 // 45122
Én a helyedben nem cserélnék.
Ahogy mondtam uncsitesóm 4+ éves döglődő Banner Power Bullját tavaly rendbe tette a vízfeltöltés meg a CTEK.
Azóta is azt használja.
Néztem jó drága lett az én akksim. (és még messze itt a legolcsóbb)
Tavaly ilyenkor 35 körül vettem.
droberto21-12-2013 23:27:27 // 45121
Megy az akkor is csak akkor idul be, amikor megmoccan a hőmérő. Kb. 4-5 perc.
Gyujtáson álló motornál teszteltem. Egyébként tévedtem, mert csak olyan 50-60°C-os lehet a vezeték (3-ason).
Piritu - 1.000.00021-12-2013 23:20:07 // 45120
"lassan (4-5 perc alatt) melegedik át" - én azt vettem észre, hogy csak akkor fűt, amikor fűti az utasteret. Hideg kocsinál amíg a víz el nem kezd melegedni az ülésfűtés se megy. Indulás után pár perccel egyszer csak elkezdi emelni a fűtőmotor fordulatszámát az automatika, no onnantól érzem, hogy melegszik. (Cserébe, ha nyáron bekapcsolva hagyja az ember, nincs tojásfőzés.)
droberto21-12-2013 23:13:35 // 45119
Az én véleményem az adalékokkal kapcsolatban:
Inkább sűrűbben cserélek olajat és szűrőket. Ezekből csakis gyárit, vagy hasonlóan jó minőségűt használok.
droberto21-12-2013 23:13:20 // 45118
Mindgyikből megy a víz. Két évente töltögetem. Általában csak a tetejéről a matricát kell leszedni, aztán hozzáférhetőek a kupakok. Múltkor a szomszédnak az S3 Bosh-áról nem tudtuk lepattintani a nagy "egybe" fedelet, mert akkor törött volna a pereme.
droberto21-12-2013 23:12:51 // 45117
Én felismertem egyből. :)
droberto21-12-2013 23:12:46 // 45116
Ezt még a legmerészebb álmomban sem gondoltam. Ekkora zsiványságot.
Jézus, hány és hány motor van büntetve ilyen moslékkal?
Hány és hány kereskedő és zugszervízes tukmálja rá a johiszemű én naiv autótulajdonosra ezt a szemetet?
Akkor százszor inkább Hunoil.
droberto21-12-2013 23:12:34 // 45115
No, hazaértem elkészült az ülésfűtés, + a fenyőfát is befaragtam a tartóba:

Szóval úgy néz ki sikerült a műtét. Nem a javított rész volt elszakadva (bár az is szinte magától szétesett), hanem a másik oldal:

Mivel azóta nem érte extrém igénybevétel (pl.: beletérdelés), ezért azt gondolom, hogy ez konstrukciós hiba (bár a jobbal semmi baj. Eddig.). A vékony vezetéket elszaggatja a huzat keresztbe menő drótja.
Szétkaszaboltunk mindkét oldalt, és a 0,2-es vezetékbe beletoldottunk 1-1 10 cm hosszú 0,75 mm2-es vezetéket.
Először feltekertem a vastagra a vékony vezetéket:

Majd érvéghüvellyel összpréseltem őket:

A két végét összeforrasztottam:

A végén meg feltettem rá a zsugorcsövet:

Aztán visszavarrtam a hordozó anyagra:

Az összerakás után teszteltem:

A beépített idegen vezeték szakasz természetesen nem termel hőt.
Végül, kárpitosfogóval visszatettem a lenyúzott bőrt:

Köszönöm a Barátomnak a segítséget:

A végén jól leteszteltük egy 10 km-es etapon. Isteni frankó.
Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy lassan (4-5 perc alatt) melegedik át. A céges 508 1 percen belül, bár az textil. Németbe egy bőrős G Astrával mentem. Annál is 2-3 perc alatt már érezhető volt a meleg. Ennyi baj legyen.
A lényeg, hogy tartós legyen és most már nem szaggassa szét a drót a vezetéket.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.