Forum >> 159

GTPeti11-02-2014 20:16:21 // 47790
"egy CR pumpát/befecskendezőt azért lehet, hogy nehéz lesz"
Jólvanna, lassan beszezek egy-két tartalékot. :)
GTPeti11-02-2014 20:15:21 // 47789
Nem értem, hogy nem érted. :)
A 70-es évekbeli autókból is van OT, pedig azokhoz sem kapni már nagyon rég óta semmit.

Az OT mindig is egy "küzdelem" eredménye volt. Mo-n az egyik ilyen ismert Don Quijote Csikós úr. :)
Piritu - 1.000.00011-02-2014 20:15:07 // 47788
Majd reszelünk alutömbből alapjáratit. Elvégre az egyedi old timerekhez is kézzel készülnek az alkatrészek.
(Arről dumáltunk Liquid-del, hogy egy CR pumpát/befecskendezőt azért lehet, hogy nehéz lesz.)

Van pár angol autófelújítós film (pl.MG születik), mindig csodálkozom, hogy MINDEN van hozzájuk, akár komplett alváz is.
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 20:09:16 // 47787
alkatrész nélkül nehezen ...
Piritu - 1.000.00011-02-2014 20:07:46 // 47785
A Spiderből tuti lesz egy, a Pók marad :-)
Az viszont igaz, hogy az alkatrész már most is gond...
Piritu - 1.000.00011-02-2014 20:06:12 // 47784
No, megérkeztünk a Fekete-Erdőbe.
Jelentem útközben az összes 2 literes német vas kipipálva: golf, passat, audi, bömös, merga. Előbb-utóbb mindegyik lehúzódott :-)
Átlagfogyasztás a német pályán: 9,2 liter :-P

(u.i. - Az össze magyar mutyukis elmehetne a fenébe, német autópályán csak ők közlekednek 100-al, volt amelyiket a teherautók is előzték.)
Liquid11-02-2014 20:03:47 // 47783
előbb lesz egy GTV-ből mint egy 159-ből :(
Pirituval beszéltük hogy mit lehet majd kezdeni egy modern turbodízellel mondjuk 25 év múlva...
GTPeti11-02-2014 19:54:45 // 47782
Alfákról beszélünk. Van régi Giuliából oldtimer? Van. Mert érdemes küzdeni velük és szenvedni az alkatrészbeszerzéssel.

Nem azt vontam kétségbe, hogy bizonyos modern Alfákhoz már nem gyártanak ezt-azt. Hanem azt, a kijelentésedet, hogy pl. egy GTV-ből nem lesz/lehet oldtimer. Ugyanúgy lehet, mint egy 70-es évekbeli Giuliából.
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 19:42:59 // 47781
mivel amper vadász vagy ezért fogalmad sincs erről :)
Képzel múltkor 58-as Aston Martin-hoz rendeltek gyári cuccot és volt, egy barátom 88-as Audi-it újított fel minden volt hozzá (belső venti, műanyaggal, külső bizbaszok) 2 nap alatt, Merci, BMW szintén zenész 82-es 735-öt újított fel, gátlók spirálrugók, hűtőrács stb 4 nap alatt jött meg...soroljam még?
Alfa, Fiat szégyen betartják a 10 évet valamiben azt sem...pl 59-es 2,4-hez volt idő mikor nem volt hozzá termosztát, a legjobb példa a 66-os hátsó Y lengőkar azt sem gyártják....2008-as autóról beszélgetünk, soroljam még?
GTPeti11-02-2014 19:36:02 // 47780
A régebbi vasakhoz van ma valami polcról? Nincs.
(Lehet, pár ellenpéldát mondani, de attól még ez a normál állapot.)
Egy GTV semmivel sem rosszabb alany azoknál. Ha valamiért, akkor nem ezért nem lesz belőlük sok oldtimer. Hanem azért, amit megfigyelhetünk manapság. Az emberek sz...ért-h...ért adják el az Alfákat. (És kicsivel többért vesznek újabbat.) A régi pedig leggyakrabban nem márkarajongó tulajra talál, akinek bejön a stílusos autó, de ettől még azért vette meg, mert ruppótlan és ennyire futotta (merthogy olcsó volt). Ebből kifolyólag nem fogja pátyolgatni, hajtja ameddig lehet és irány a roncstelep. Ez a 155-ök nagyrészének a sorsa, a 156-ok pedig rohamosan közelednek ehhez. Lehet, hogy tényleg működik a fogyasztói társadalom? (Persze. - a szerk. :)
droberto11-02-2014 19:27:11 // 47779
Egyébként üdvözöltem, hogy a 159 volt több tíz éve az első olyan olasz verda (persze biztos volt kivétel), amiben végre nem az égben kell ülni. Ezt mindig irigyeltem a német modelleknél, de számomra ez tökéletes.
Ellenben az piszkosul zavar, hogy nem szakítottak azzal a hülye hagyománnyal, hogy a kormány nem az ülés középvonalában van. Emiatt ferdén ülök a fotelben és figyelnem kell, hogy ne az amúgy nagyon sérülékeny bal oldali oldaltámaszon pihentessem a lábam.
Ezek a mai szivacsok botrányosan gyatra minőségűek.
A céges 508SW-ben is összetörött 70-ezer után a szivacs.
droberto11-02-2014 18:35:01 // 47778
Azért azt nem mondtam, hogy egyenesen ülök. :)
Mondhatni a nagykönyv szerint állítom be az ülést.
Egyébként brutál szinten billenthető a lap. Hosszabb utaknál hátra szoktam billenteni (mert akkor nem akad el a lábam és a hegyes orrú cipőm :) semmibe), de akkor olyan kényelmes, hogy majd elalszom. :)

@ Herék: Aki egyenesen ül annak nem lesz altáji vérbősége. :))) Lányok, neketek sehogysem... :)))
.......................11-02-2014 18:26:58 // 47777
jó lenne egy kicsit vizszintesebbre és alacsonyabra állítani az ülést a brerában,
de sajna nem lehet
droberto11-02-2014 18:25:37 // 47776
Szabi, arról beszélek, hogy hiába állítod le az ülőlapot minimumra, a billentéskor az jelenősen emelkedik. Ugyan Brera-ban még nem ültem, de az egy alacsony kupé (a 159-nél több mint 7,5 centivel alacsonyabb).
Talán tegnap Pettinke írta, hogy a kabin mennyire szűkül felefele. Ez így igaz, nem egy Mondeo, de hát a dizájn volt a fő szempont.
Egyébként szerintem a beltér magasságával van a legkisebb gond (bár én csak 1,78 vagyok).
Nem találtam ilyen belsős méregetős képet a típusokról. :(
David | Centocinquantanove11-02-2014 18:22:28 // 47775
Dehogynem jó! Mondjuk nekem nincs nagy lábam, 178 magas vagyok, van térdlégzsák de sosem volt még ilyen bajom. A pedáloknál is elférek. Hansnak meg mondani kellett valamit, hogy miért nem jó a 159... :-)
mizooo11-02-2014 18:19:57 // 47774
Urak nagyon jó Carexpert ablaktörlő lapátokat vettem ma az auchanban az 59-hez.
A régi Bosch-ok valszeg még gyáriak lehettek a keméynségük alapján legalábbis :) egy -egy törlésnél néha elérték az üveget is két pattogás között. Hazafelé szemerkélő eső és semmi hangja nincs az új szerzeménynek de teljesen foltés csíkmentesen töröl :D nagyon boldog vagyok csak ajánlani tudom! Jah 4300 Ft volt az 59-re való 58 cm és 45 cm -es.
.......................11-02-2014 18:18:06 // 47773
"Az autóban ülni kell és nem feküdni. :)"

ezzel nem értek egyet,
szerintem ha szögegyenesen ülsz az káros a láb vénás keringésére,mert megtörnek a csipödben a vénák,mint a kertislag ha behajtod

és a vérkeringés pangása =trombózis= kampec

nem is beszélve a herék vérkeringéséröl
.......................11-02-2014 18:12:18 // 47772
pont ezaz,a Brerában csak feküdni lehet,
nem tudsz vigyázba ülni
az én 183 cm el már majdnem kopp a tetönél


ja a Gajdánnak valahol igaza volt,sok némettel beszéltem,akiknek volt159 ,ök is ezt panaszkodták,hogy nem jó az ergonómia
vzolee11-02-2014 17:19:40 // 47771
Megnézem, de nem fektetve van az ülés, mert úgy én sem szeretem. Viszont ilyen bakancsom van, aminek majdnem annyira merev a talpa, mint a magashegyi bakkeroknak... és brutál vastag a talpa ;)
droberto11-02-2014 17:07:29 // 47770
Nézd csak meg. Ha tévedek, vendégem vagy egy rosé-ra a 159VTT-n, ha nem akkor meg te hívsz meg valamire. :)
(A lábszár beverést tuti100, hogy befolyásolja.)
vzolee11-02-2014 17:00:12 // 47769
Nem hiszem, hogy köze van az ülőlaphoz, egyszerűen túl vastag a bakancs és nem tudod levenni a lábad a gázról úgy, hogy ne ütközzön bele a műszerfal alsó részébe.
Giuntini11-02-2014 16:51:22 // 47768
A Quattroruoteben olvastam, hogy gőzerővel dolgoznak a Giulián, a Maseretival közösen az új nagy Alfán. És lesz új Coupe és Spider. A Fiat minden nyereséget, ami főleg a tengerentúlról érkrzik az Alfába pumpálja bele, miután a Maseratit egyenesbe tették.
droberto11-02-2014 16:27:03 // 47767
Az orr beakadása és a lábszár térdlégzsákba ütése azért van, mert túl hátrabillentitek az ülőlapot.
Annó az Év Autója választáson a f@sz Gajdán is ebbe kötött bele, meg abba, hogy lefejeli a napellenzőt. => A 159 üléseit extrém tág határok közt lehetséges állítani. Az autóban ülni kell és nem feküdni. :)
vzolee11-02-2014 15:45:05 // 47766
A bakancs orra nekem is beleakad. Eddig azt hittem, hogy a bakancs túl vastag és merev talpú :)
vzsiros11-02-2014 15:11:02 // 47765
ezt én is most olvastam el, és igencsak sok része van a cikknek, amivel egyet kell értsek - de azt is látjátok, hogy csak az olasz gyártás problémáiról van benne szó - maga a fiat nem fog eltűnni, és hát jó esetben az alfa romeo sem, illetve ahogy látom:
-legrosszabb eset, hogy megmarad AR rétegtermékeket előállító olcsóbb ferrari gyárnak
-a legjobb esetet meg mindenki tudja itt, és sokan remélik is....

csak azt nem hiszem, hogy tudnak olyan piszok jó kinézetű elfogadható árú autót tervezni, mint a 159/brera volt - mert ami jól mutat egy 8C-n, az especielle marha randa egy kisautón (nekem ez a bajom már egy ideje)
Alfa156SW11-02-2014 14:19:57 // 47764
az a gond,hogy ezzel nem csak én vagyok így, ha ezt a politikát és lagymatag irányvonalat követik akkor nem tudom őket sajnálni!
Alfa156SW11-02-2014 14:15:04 // 47763
Hát igen erről beszélek én is!

vagy lépnek, vagy lehúzzák a rolót!

elég gyengén muzsikálnak 8 év után először nézegetem a konkurencia márkáit BMW-t,Volvo-t
Liquid11-02-2014 13:56:52 // 47762
nekem nem volt vele gondom pedig én se élek kis lábon, mondjuk nem vezettem se bakancsban se gumicsimmában :)
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 13:40:43 // 47761
igen így volt, csak sport cipőben ajánlott gumi csellóban egyszerre nyomja a két pedált az ember :P
.......................11-02-2014 13:24:48 // 47760
apropó,cipö
nektek nem akad be a bakancs orra a pedálor felett?
42 es a lábam,
a Brerában nem szabták nagyra a lábfejteret
a 159 is így van?
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 13:18:34 // 47759
sajnos van benne igazság csak lépnek már végre..
veszélyben az olasz autó
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 13:16:44 // 47758
mihez hasonlítsam? 43-as a lábam és hiába a legszebb cipő ami csak 42,5-es nem fogom megvenni, hogy fájdalmas mosollyal hordhassam...
A kutya pont befért mögém az ülésre, nem rugdosta a háttámlám :P
.....11-02-2014 12:57:19 // 47757
Nekem is hasonló volt, ezért írtam a szelepet. A bal oldali jó volt a jobb oldalin csak hab jött, a motor hangjára nem emlékszem.
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 12:18:59 // 47756
veteránt a mai Alfákból szerintem viccnek is rossz mivel annyira szar az alkatrész ellátás, pl 2.0TS akár Spider vagy GTV 45, 46, 56 2002-ig gyártották alapjárati pl nuku, gondolkoztam veszek egy GTV-t de minek, nincs hozzá lassan alaktrész :(((
.......................11-02-2014 11:48:07 // 47755
lenne értelme a veterán bulinak
,hisz most még lehet venni jó állapotút,
de úgy kell mellé egy nemsajnálom kocsi

annyi ,hogy a Brera tengelytávja rövidebb mint a 159 esé
egyébként a motor ,futómü,stb . minden ugyanaz

csak a kaszni más,
talán a sárvédö elöl és motorháztetö még ugyanaz mint a 159
Vermacy11-02-2014 11:32:11 // 47754
Ehhez használtam csomagtér tálcát. A szövetet nagyon nehéz porszívózni. A tálca sajnos "megsérült" az építkezésben így most nincs...
Vermacy11-02-2014 11:16:33 // 47753
A törpillás BMW-nél nagyobb :o) A legújabb ötösben meg ugyanúgy nincs hely mögöttem, mint a 159-esben, így ez csak játék a mm-erekkel...
Vermacy11-02-2014 11:14:28 // 47752
Nem veri a 150 lovast. Próbáltuk, Mérnökömnek Mondija van :o)

Hangosabb, nem olyan jó a motorzaj szigetelése és érzésben többet ad...
Vermacy11-02-2014 11:11:46 // 47751
Ugye-ugye! Milyen gyönyörű a Rosso :o)
Shadin11-02-2014 11:08:20 // 47750
Az az LWD talán 640 rendszámú a murvás parkolóban. Én a ZP felé egy betonos nyeles telken parkolok. A szín stimmel :-)
Ricsi 14711-02-2014 11:05:22 // 47749
Köszi a tippet, hétvégén ha normális idő lesz, akkor megnézem! Nekem a motor búg, meg néha habzik is a bal oldali meg talán egyszer spriccelt is de tegnap mikor néztem csak a motor erőlködött de nem jön belőle semmi, a jobb oldali meg általában habzik néha meg spriccel....!
.....11-02-2014 09:21:34 // 47748
Lehet hogy oxidos a csatlakozó a motornál, úgy emlékszem 2db motor van benne,de már régebben néztem. Igen aktív marad, csak az esőszenzort kapcsoltam ki.
vzsiros11-02-2014 09:11:01 // 47747
Ahh! Te itt vagy az infoparkban? :D melyik cégnél? (én ITSH) - azt hittem, hogy akkor a Te autódat látom itt az első parkolóban, de a tied SW ez meg nem az (igaz ez is grafit)
Ákos (dewvil)11-02-2014 09:04:12 // 47746
De ha ez a hibás, elvileg a motornak kéne "búgni" nem? Mert a mosó nekem sem megy.
A másik kérdés, hogy az esőszenzor leprogramozásnál a fény és szürkületszenzor aktív marad elvileg?
Vermacy11-02-2014 08:27:58 // 47745
http://www.vezess.hu/hirek/dagad_autoklubbotrany/50034/#a3

Ennyit a német megbízhatóságról :o)
.....11-02-2014 07:44:50 // 47744
Valószínűleg az elosztó szelep hibás. Az oldalamon láthatod.
Dömpi (il dottore)10-02-2014 22:57:18 // 47742
OFF

detto, pedig napi szinten dolgozom "hans"-ékkal :-)
de azért az oroszok überelnek minket is

amúgy a múltkor hallottam egyet, azóta a kedvencemmé vált:

"azt a szájbatekert k*rva anyád dugattyús mindenit"

pár nap múlva óvónéni azzal fogadott, hogy ... :-)

ON
GTPeti10-02-2014 22:50:41 // 47741
OFF Én a "Scheissdreck"-nél durvább szót eddig még egyik eddigi mhelyeme sem hallottam. Pedig az elektronikában azért előfordul ez-az ami bosszantó. :) ON
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.