Forum >> 159

Dömpi (il dottore)11-02-2014 21:50:12 // 47814
Te??? Nagy könyv szerint?
A múltkor úgy elállítottad (lesüllysztetted/hátratoltad/hátrabillentetted) az ülésemet, hogy majd 100 km alatt mindig igazgattam, mire megtaláltam a régi pozíciómat :-)

Feleségem végig azt nevette, hogy mit össze szenvedek. :-)
GTPeti11-02-2014 21:49:52 // 47813
A fene, pedig már készültem egy szaftos kis blogposztra. :)
droberto11-02-2014 21:42:49 // 47811
Csak műszaki kíváncsiság. :)
GTPeti11-02-2014 21:34:09 // 47810
Miért, cserélni akartad? :)
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 21:34:02 // 47809
jó a meglátás egy 33-as siófoki cartárs kb 2 hete anyázott, hogy eltörött a kuplung munkahengerre menő csöve gyári kéne... hát nincs, gyártassa le, mondta már kettőt legyártatott de szar, most mi legyen? Mondtam három a magyar igazság...
droberto11-02-2014 21:30:14 // 47808
Ez jó. Pont most néztem: az alváz ami már nem kapható az ePer szerint. :(
GTPeti11-02-2014 21:29:25 // 47807
Majd ő elmagyarázza. B)
Chianti11-02-2014 21:28:01 // 47806
igazából csak eljátszottam a gondolattal mi lenne ha... abból indultam ki hogy a mi topicunk a legfiatalabb...azért ahogy nézem pl. 33-as tulajok bőven vannak még az Amorén...meg gondolom azon kívül is...akkor ők mit szólnak ha alkatrész kell? ...persze tudom a régebbi modellek jóval egyszerűbb konstrukciók, talán valamivel strapabíróbbak is...na de a legfiatalabb 33-as is pont 20 éve gördült ki a gyárból... :o)
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 21:15:08 // 47805
azt írta a fosvágenhez van minden szaré-hugyé ...mire mond ellent? :DDD
GTPeti11-02-2014 20:53:24 // 47804
Spec. pont ellentmondott neked a cartárs. :))
GTPeti11-02-2014 20:51:16 // 47803
Én is benthagynám. A házát... B) :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 20:50:30 // 47802
régen a szekér volt a divat ma már ez :DDD
Piritu - 1.000.00011-02-2014 20:49:05 // 47800
" max mindből ki kell herélni a dpf-et... " - az oldtimer lényege, hogy gyári állapotú, tehát herélésről szó se lehet.
mex8611-02-2014 20:44:10 // 47799
mi lenne a modern turbódizelekkel?

az első EDC adagolós TDI-k meg TDS-ek stb-k 22-23 éven is túl vannak, és mégis mennek még mindig, ha meg kell, van hozzá fillérekért porlasztó, adagolóhoz felújítókészlet stb...
amikor kijött az is űrtechnika volt a korábbiakhoz képest...
úgy ahogy 98ban a jtd mikor kijött, az se tegnap volt aztán mégse követnek el tömeges öngyilkot a tulajaik.... pedig lassan-lassan 20 éves lesz az is.
a ratyibb konstrukciók is kiforrják előbbutóbb magukat, max mindből ki kell herélni a dpf-et... :D
GTPeti11-02-2014 20:36:00 // 47797
Értem amit mondasz.

De az állítás, miszerint, ahhoz, hogy valamiből oldtimer legyen biztos alkatrészellátás kell, egyszerűen nem állja meg a helyét. Mert nem ezen múlik. Lásd jelenlegi oldtimerek. Ennyit tudok hozzátenni.
Ákos (dewvil)11-02-2014 20:35:47 // 47796
rádugtam ma egy légtömegmérőt egy másikról, de azzal is ugyanazt produkálja 3000nél marad 700on az érték 1200 helyett. de ahogy néztem, emelem a fordulatszámot a kivánt és tényleges is növekszik, aztán 3000nél a kivánt érték felmegy 1200ra a tényleges meg marad, lehet azért mert üresjáratban pörgetem?
Egr működött kivezéreltem, működött nem szorult de ha már lent volt ki is pucoltam.
Lenulláztam a boardot hazafele sikerült is 9.5öt kiiratni vele.
Ákos (dewvil)11-02-2014 20:29:45 // 47795
igen kettő van. Oxid? ahhoz nagy szerencse kéne. Majd kap jó öreg plusz minuszt aztán megnézzük mit csinál. az a legbiztosabb.
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 20:28:23 // 47794
az a baj Te nem érted, szívem szerint vennék egy 164-et is V6TB-t de nem veszek mert ahhoz sincs semmi, tudom gyártassam le kis pistinél hát ha harmadikra eltalálja drága pénzért ...zsír hasonló jő 5let? :P
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 20:23:43 // 47793
reszelj :) még pár bontóban van hozzá aztán ha nem lesz akkor meg max kitolod a garázs elé és gyönyörködsz benne aztán este meg vissza tolod ....esetleg ültethetsz benne muskátlit :P
GTPeti11-02-2014 20:19:27 // 47792
Megértem. Ha van hol tárolni, ez a legolcsóbb megoldás.
Piritu - 1.000.00011-02-2014 20:18:19 // 47791
Erősen gondolkodom egy újabb évjáratú, mondjuk motorhibás Spider beszerzésén, alkatrésznek.
GTPeti11-02-2014 20:16:21 // 47790
"egy CR pumpát/befecskendezőt azért lehet, hogy nehéz lesz"
Jólvanna, lassan beszezek egy-két tartalékot. :)
GTPeti11-02-2014 20:15:21 // 47789
Nem értem, hogy nem érted. :)
A 70-es évekbeli autókból is van OT, pedig azokhoz sem kapni már nagyon rég óta semmit.

Az OT mindig is egy "küzdelem" eredménye volt. Mo-n az egyik ilyen ismert Don Quijote Csikós úr. :)
Piritu - 1.000.00011-02-2014 20:15:07 // 47788
Majd reszelünk alutömbből alapjáratit. Elvégre az egyedi old timerekhez is kézzel készülnek az alkatrészek.
(Arről dumáltunk Liquid-del, hogy egy CR pumpát/befecskendezőt azért lehet, hogy nehéz lesz.)

Van pár angol autófelújítós film (pl.MG születik), mindig csodálkozom, hogy MINDEN van hozzájuk, akár komplett alváz is.
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 20:09:16 // 47787
alkatrész nélkül nehezen ...
Piritu - 1.000.00011-02-2014 20:07:46 // 47785
A Spiderből tuti lesz egy, a Pók marad :-)
Az viszont igaz, hogy az alkatrész már most is gond...
Piritu - 1.000.00011-02-2014 20:06:12 // 47784
No, megérkeztünk a Fekete-Erdőbe.
Jelentem útközben az összes 2 literes német vas kipipálva: golf, passat, audi, bömös, merga. Előbb-utóbb mindegyik lehúzódott :-)
Átlagfogyasztás a német pályán: 9,2 liter :-P

(u.i. - Az össze magyar mutyukis elmehetne a fenébe, német autópályán csak ők közlekednek 100-al, volt amelyiket a teherautók is előzték.)
Liquid11-02-2014 20:03:47 // 47783
előbb lesz egy GTV-ből mint egy 159-ből :(
Pirituval beszéltük hogy mit lehet majd kezdeni egy modern turbodízellel mondjuk 25 év múlva...
GTPeti11-02-2014 19:54:45 // 47782
Alfákról beszélünk. Van régi Giuliából oldtimer? Van. Mert érdemes küzdeni velük és szenvedni az alkatrészbeszerzéssel.

Nem azt vontam kétségbe, hogy bizonyos modern Alfákhoz már nem gyártanak ezt-azt. Hanem azt, a kijelentésedet, hogy pl. egy GTV-ből nem lesz/lehet oldtimer. Ugyanúgy lehet, mint egy 70-es évekbeli Giuliából.
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2014 19:42:59 // 47781
mivel amper vadász vagy ezért fogalmad sincs erről :)
Képzel múltkor 58-as Aston Martin-hoz rendeltek gyári cuccot és volt, egy barátom 88-as Audi-it újított fel minden volt hozzá (belső venti, műanyaggal, külső bizbaszok) 2 nap alatt, Merci, BMW szintén zenész 82-es 735-öt újított fel, gátlók spirálrugók, hűtőrács stb 4 nap alatt jött meg...soroljam még?
Alfa, Fiat szégyen betartják a 10 évet valamiben azt sem...pl 59-es 2,4-hez volt idő mikor nem volt hozzá termosztát, a legjobb példa a 66-os hátsó Y lengőkar azt sem gyártják....2008-as autóról beszélgetünk, soroljam még?
GTPeti11-02-2014 19:36:02 // 47780
A régebbi vasakhoz van ma valami polcról? Nincs.
(Lehet, pár ellenpéldát mondani, de attól még ez a normál állapot.)
Egy GTV semmivel sem rosszabb alany azoknál. Ha valamiért, akkor nem ezért nem lesz belőlük sok oldtimer. Hanem azért, amit megfigyelhetünk manapság. Az emberek sz...ért-h...ért adják el az Alfákat. (És kicsivel többért vesznek újabbat.) A régi pedig leggyakrabban nem márkarajongó tulajra talál, akinek bejön a stílusos autó, de ettől még azért vette meg, mert ruppótlan és ennyire futotta (merthogy olcsó volt). Ebből kifolyólag nem fogja pátyolgatni, hajtja ameddig lehet és irány a roncstelep. Ez a 155-ök nagyrészének a sorsa, a 156-ok pedig rohamosan közelednek ehhez. Lehet, hogy tényleg működik a fogyasztói társadalom? (Persze. - a szerk. :)
droberto11-02-2014 19:27:11 // 47779
Egyébként üdvözöltem, hogy a 159 volt több tíz éve az első olyan olasz verda (persze biztos volt kivétel), amiben végre nem az égben kell ülni. Ezt mindig irigyeltem a német modelleknél, de számomra ez tökéletes.
Ellenben az piszkosul zavar, hogy nem szakítottak azzal a hülye hagyománnyal, hogy a kormány nem az ülés középvonalában van. Emiatt ferdén ülök a fotelben és figyelnem kell, hogy ne az amúgy nagyon sérülékeny bal oldali oldaltámaszon pihentessem a lábam.
Ezek a mai szivacsok botrányosan gyatra minőségűek.
A céges 508SW-ben is összetörött 70-ezer után a szivacs.
droberto11-02-2014 18:35:01 // 47778
Azért azt nem mondtam, hogy egyenesen ülök. :)
Mondhatni a nagykönyv szerint állítom be az ülést.
Egyébként brutál szinten billenthető a lap. Hosszabb utaknál hátra szoktam billenteni (mert akkor nem akad el a lábam és a hegyes orrú cipőm :) semmibe), de akkor olyan kényelmes, hogy majd elalszom. :)

@ Herék: Aki egyenesen ül annak nem lesz altáji vérbősége. :))) Lányok, neketek sehogysem... :)))
.......................11-02-2014 18:26:58 // 47777
jó lenne egy kicsit vizszintesebbre és alacsonyabra állítani az ülést a brerában,
de sajna nem lehet
droberto11-02-2014 18:25:37 // 47776
Szabi, arról beszélek, hogy hiába állítod le az ülőlapot minimumra, a billentéskor az jelenősen emelkedik. Ugyan Brera-ban még nem ültem, de az egy alacsony kupé (a 159-nél több mint 7,5 centivel alacsonyabb).
Talán tegnap Pettinke írta, hogy a kabin mennyire szűkül felefele. Ez így igaz, nem egy Mondeo, de hát a dizájn volt a fő szempont.
Egyébként szerintem a beltér magasságával van a legkisebb gond (bár én csak 1,78 vagyok).
Nem találtam ilyen belsős méregetős képet a típusokról. :(
David | Centocinquantanove11-02-2014 18:22:28 // 47775
Dehogynem jó! Mondjuk nekem nincs nagy lábam, 178 magas vagyok, van térdlégzsák de sosem volt még ilyen bajom. A pedáloknál is elférek. Hansnak meg mondani kellett valamit, hogy miért nem jó a 159... :-)
mizooo11-02-2014 18:19:57 // 47774
Urak nagyon jó Carexpert ablaktörlő lapátokat vettem ma az auchanban az 59-hez.
A régi Bosch-ok valszeg még gyáriak lehettek a keméynségük alapján legalábbis :) egy -egy törlésnél néha elérték az üveget is két pattogás között. Hazafelé szemerkélő eső és semmi hangja nincs az új szerzeménynek de teljesen foltés csíkmentesen töröl :D nagyon boldog vagyok csak ajánlani tudom! Jah 4300 Ft volt az 59-re való 58 cm és 45 cm -es.
.......................11-02-2014 18:18:06 // 47773
"Az autóban ülni kell és nem feküdni. :)"

ezzel nem értek egyet,
szerintem ha szögegyenesen ülsz az káros a láb vénás keringésére,mert megtörnek a csipödben a vénák,mint a kertislag ha behajtod

és a vérkeringés pangása =trombózis= kampec

nem is beszélve a herék vérkeringéséröl
.......................11-02-2014 18:12:18 // 47772
pont ezaz,a Brerában csak feküdni lehet,
nem tudsz vigyázba ülni
az én 183 cm el már majdnem kopp a tetönél


ja a Gajdánnak valahol igaza volt,sok némettel beszéltem,akiknek volt159 ,ök is ezt panaszkodták,hogy nem jó az ergonómia
vzolee11-02-2014 17:19:40 // 47771
Megnézem, de nem fektetve van az ülés, mert úgy én sem szeretem. Viszont ilyen bakancsom van, aminek majdnem annyira merev a talpa, mint a magashegyi bakkeroknak... és brutál vastag a talpa ;)
droberto11-02-2014 17:07:29 // 47770
Nézd csak meg. Ha tévedek, vendégem vagy egy rosé-ra a 159VTT-n, ha nem akkor meg te hívsz meg valamire. :)
(A lábszár beverést tuti100, hogy befolyásolja.)
vzolee11-02-2014 17:00:12 // 47769
Nem hiszem, hogy köze van az ülőlaphoz, egyszerűen túl vastag a bakancs és nem tudod levenni a lábad a gázról úgy, hogy ne ütközzön bele a műszerfal alsó részébe.
Giuntini11-02-2014 16:51:22 // 47768
A Quattroruoteben olvastam, hogy gőzerővel dolgoznak a Giulián, a Maseretival közösen az új nagy Alfán. És lesz új Coupe és Spider. A Fiat minden nyereséget, ami főleg a tengerentúlról érkrzik az Alfába pumpálja bele, miután a Maseratit egyenesbe tették.
droberto11-02-2014 16:27:03 // 47767
Az orr beakadása és a lábszár térdlégzsákba ütése azért van, mert túl hátrabillentitek az ülőlapot.
Annó az Év Autója választáson a f@sz Gajdán is ebbe kötött bele, meg abba, hogy lefejeli a napellenzőt. => A 159 üléseit extrém tág határok közt lehetséges állítani. Az autóban ülni kell és nem feküdni. :)
vzolee11-02-2014 15:45:05 // 47766
A bakancs orra nekem is beleakad. Eddig azt hittem, hogy a bakancs túl vastag és merev talpú :)
vzsiros11-02-2014 15:11:02 // 47765
ezt én is most olvastam el, és igencsak sok része van a cikknek, amivel egyet kell értsek - de azt is látjátok, hogy csak az olasz gyártás problémáiról van benne szó - maga a fiat nem fog eltűnni, és hát jó esetben az alfa romeo sem, illetve ahogy látom:
-legrosszabb eset, hogy megmarad AR rétegtermékeket előállító olcsóbb ferrari gyárnak
-a legjobb esetet meg mindenki tudja itt, és sokan remélik is....

csak azt nem hiszem, hogy tudnak olyan piszok jó kinézetű elfogadható árú autót tervezni, mint a 159/brera volt - mert ami jól mutat egy 8C-n, az especielle marha randa egy kisautón (nekem ez a bajom már egy ideje)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.