Forum >> 159

Shadin29-04-2014 20:24:09 // 52566
Kis hazánkban egy szervizkönyv és a hozzá kötött kötelező szerviz fabatkát sem ér, mint ahogy a számla sem, mert semmi sem garantálja, hogy megfelel a valóságnak. Inkább egy külföldi. Vagy egy új magyar és ott állok a szervizes kolléga háta mögött a cskklistával amit én ismerek, Ő meg kb. leszarja. Ja hogy számlám van arról, hogy a haspáncél ki lett vágva az egyik akciós szerviznél, hogy ne kelljen levenni? Na köszi.
Piros Madaaar29-04-2014 20:21:14 // 52565
koszi tegnap lapozgattam en is a bloggok kozottmikor megalttam, meg szerelo ismerost is hivtam hogy ez hogyan..o is csak forgatta a fejet es a kerdese az volt hogy a fenebe raktak ezt a csavart be..csak egy logika volt benne hogy osszeraktak majd oda forrasztottak a tobbbihez nemgondolva a kesobbi telo cserehez :-)
kalapacs es egy masik cavarral kiutottuk vegul..:-)
dev16629-04-2014 20:19:40 // 52564
ugyanazt tudom leírni, amit alább. Ha vannak papírok, bepecsételt szervizkönyv, az jó pont, de ettől persze még mindez lehet hamis, ezért érdemes lekérdezni. Ok még így is lehet kamu, összebeszélés, bűnbanda, de nagyon nem valószínű.

Ha viszont egy 8 éven belüli autónak nincs semmilyen szerizmúltja, az azért nincs, mert eltüntették, azért hogy leplezzék az órapörgetést. Vagy mi más oka lenne? Ja ezt ismerem, elveszett költözésnél vagy megette a kutya.
Shadin29-04-2014 20:19:15 // 52563
Ezt mondom én is, lehet vigéckedni magyar szervizkönyves leinformálható autóval, de az NEKEM! semmivel sem nagyobb garancia MO.-n mint egy frissen behozott belga, akár tekert autó estében.
Shadin29-04-2014 20:16:26 // 52562
Én csak azt mondom, hogy így is meg úgy is be lehet szopni :-( és se ez se az nem jelent garanciát. Azért 3 éve vagyok a fórumon, de über szopást még senki sem szenvedett el. Vagy mindenki okosan vásárolt :-)

Szerintem a 159-es társadalom ismer annyira, legalábbis itt a fórumon, hogy nem sértődik meg egy-egy kijelentésemen, és azzal is tisztában vannak, hogy ami másnak tökéletes az nekem sose :-D
Erhard 242 (Pure Energy)29-04-2014 20:13:24 // 52561
s ha vannak számlák abból mit fogsz megtudni? ahogy a szervizkönyvet nyomtatják egy papírt még könnyebb... én szalonból vettem a rossot anno semmit nem kaptam hozzá, már mint számlákat, volt benne 80e km, korrekt volt minden csak azt felejtették el közölni, hogy a DPF kukás az 5w40-es olajtól :)))
Shadin29-04-2014 20:09:29 // 52560
Fontos lehet, hogy azt írja a Bosch ESI[tronic], hogy a hátsó nyergek dugattyúit összeszerelésnél minden esetben teljesen be kell tekerni, majd 90 fokot vissza és utána a helyére rakni.
dev16629-04-2014 20:03:43 // 52559
"Kb. mázlim volt"
Ez a kulcsszó :))
A te a mentalitásoddal lehet korrekt első tulajos autót venni szomszédtól, cimbitől rokontól, mert tudod, hogy használta, hova hordta szervizbe a gépet. A km manipuláció is kizárt ekkor. Ezt aláírom. minden más esetben viszont sanszos, h tekert autót veszel. Neppertől szinte biztos.

Vásárlás előtti műszaki átvizsgálás... hmm, jó esetben árnyaltabb képet kapsz az állapotról. Tudni fogod mikor kell fékbetétet cserélni (kit érdekel, nem tétel), féktárcsát (drágább, de nem fajsúlyos) és hogy szivárog-e valami (10éven belüli autóknál nem jellemző). Persze 6-8eFt-ért ne várd, h a szervizes alapos munkát végezzen. Ha ügyes, akkor még azt is megsaccolja meddig bírják a lengőkarok, szilentek. De ezek a független úgy un block állapotfelmérések sztem komolytalanok.

Az igazán húzós tételek vagy később derülnek ki (turbó, nagynyomású szivattyú, DPF gondok) vagy magad is ellenőrizheted vásárlás előtt (kuplung fogáspont, pedálerő, lendkerék ad-e hangot, szervó, injektorok állapota, járáskultúra, stb.). Régebben én is kértem átvizsgálást a kiszemelt autókra vétel előtt. Ma már feleslegesnek érzem, max. ha saját szerelő végzi, akkor lehet értelme (az mondjuk a másik véglet, mert mindenáron le akar majd beszélni).

De egy biztos, nem fog kiderülni se a tesztúton, se az átvizsgáláson, h teszem azt 150 helyett 300ekm van az autóban, miközben egy 150e-t futott verdáért fizetsz, akár 1,5-szer annyit, mint, amennyit valójában, valós km állással érne. Na ezért nem mindegy, hogy tekert autót vesz-e az ember vagy sem. Én így látom.

u.i: "Attól még az autó köszöni szépen karbantartottabb mint bármelyik másik" csak nehogy kikérje magának a többi 59-es tulaj ;)
Liquid29-04-2014 20:02:34 // 52558
látszik nem láttál még 156, 147, GT-n ilyet :)
kipuf leköt, bölcső leereszt, stabrúdat kiügyeskedik, aztán vissza
Liquid29-04-2014 20:01:16 // 52557
az durva, már csak ennyi az ára?
Ákos (dewvil)29-04-2014 19:48:29 // 52556
Dehát erre a faramuci megoldásra vannak a szakemberek ugye :):)
mizooo29-04-2014 19:45:29 // 52555
Hát lehet 156-nál nem cseréltél még, de ott is kipuff, bölcső stb le :) szopikáztam vele egy délelőttöt az aknában...
Ákos (dewvil)29-04-2014 19:43:26 // 52554
Komolyan, csak egy kávé erejéig:)
Egy offos kocsin bent a cégnél cseréltem Mini Cooper első stab szilentet. Egyszerű 2000 ft-os alkatrész. Na Minden kocsinál pikk pakk még az alfánál is...ennél nem. Kipufogó, kormánymű, bölcső le. mert a paraszt fentről rakta be a csavarokat és az pont 1 centire van a nyúlványtól tehát felejtős a helyén. Na ezt hogyan mégis?
És kb minden ugyanez ezen a tipuson. Szerelhetetlen, logikátlan bajor mérnöki retek.
tdemeter29-04-2014 19:43:15 // 52553
Ezekkel tudok egy akarmilyen laptoppal dignosztizlani? Vagy kell hozza meg az oldalon levo fiat ecu scan is? Erdemes ilyenbe fektetni? Nemtom, meg sosem ereztem kesztetest arra, hogy az automat bizgeraljam:)
Pityukoma29-04-2014 19:34:39 // 52552
Igen, ezen én is elgondolkodok néha:-D

Eltörött a rugóm, bekéretőztem egy műhelybe, elfoglaltam egy állást -jó jó hogy ismerős, de ebből él- a vas félig szétszedve, na most mi legyen? Kölcsön kértem az autóját és rohanás csavarokért. Máig nem jöttem rá milyen logika szerint dugták belülről kifelé a csavart.

A 164-emnél is volt, pont a hátsó futóműnél egy csavar amihez az ABS szenzort kellett szétbarmolnom hogy ki tudjam szedni. Persze hogy be vol rohadva, ha ott elölről dugják be a csavart akkor simán kijön és nincs útban a szenzornak a csavarfeje.
Ákos (dewvil)29-04-2014 19:24:12 // 52551
Néha azért megkérdezném a mérnököket mikor terveznek. Hogyan? Minek? Miért? Mi ebben a logika? de minek?
Kiváncsi lennék a válaszokra....:)
Pityukoma29-04-2014 19:19:52 // 52549
Blog1
Blog2
Sajna én nekem már 2x volt rugó törésem.
Panza Cartárs Blogja
Én is nagyot néztem mikor láttam hogy belülről van kifelé a csavar. Ha jól emlékszem, itt a topikban is taglaltuk valamikor hogy a rugó cseréhez kell 2db új alsó teló csavar:-(
Ákos (dewvil)29-04-2014 19:11:20 // 52548
Ha többször csinálja jeladó csere.
Más márkánál is előfordul néha, a bajor propelleres márkánál meg rendszeresen:)
KollerT29-04-2014 18:06:31 // 52547
Engine oil levelen csak egy térerőm volt, de mostmár mutatja, hogy fullon van. Ez csak ilyen Alfás eseti hiba lehet?:)
☻SKULL☻29-04-2014 16:06:51 // 52546
pont erre gondoltam én is a hétvégén. ( hogy a fenebe tudtak ezt igy ide berakni ) nálam is a kalapácsos módszer vált be. És ami a legfontosab Shadin 159 blogja időben került fel :o)
David | Centocinquantanove29-04-2014 15:47:37 // 52545
Tudom, hogy van ilyen, de őszintén szólva nincs laptopom, de úgy néz ki, hogy a hosszú hétvégére tudok kölcsönkapni a cégtől, és gondoltam, hogy akkor rászánok erre egy kis időt. Valójában kb évi 2 alkalommal nézek rá kábellel, ezért nem vásárolnék színes kábelt, ha egy egyszerű átkötéssel is jól tudna működni.
A motorral eddig is tudtam kommunikálni, de többre vágyom :))
Shadin29-04-2014 15:36:27 // 52544
Motorral tudsz kommunikálni? Ha igen akkor ne keress ellenállást ami egyébként a stekker 6 és 14 láb között van, bárhogy is számozzák. Egyéb esetben meg érvényes az első mondat első fele és a második kép, vagy ahogy Szosza mondja...
David | Centocinquantanove29-04-2014 15:32:38 // 52543
Hát igen, más a kettő most nézem, R04 nincs rajta csak R4, de az nem ott van ahol neked... Elakadtam...
.......................29-04-2014 15:26:34 // 52542
kell hozzá egy szíes Adapter kábel
Shadin29-04-2014 15:23:40 // 52541
Mintha más lenne a két ELM, de az elv ua. Nekem műxik.
David | Centocinquantanove29-04-2014 15:22:19 // 52540
Köszöntem szépen!
Most nincs előttem, de megnézem, és ha valami nem kerek még majd zargatnálak... :)

Neked így ezzel működik minden frankón?
Shadin29-04-2014 15:18:05 // 52539
A másik oldalról kell visszatenni az új csavart :-D
Piros Madaaar29-04-2014 15:06:17 // 52538
igen az van nekem is de pot csavar nincs:-) es amugy nincs olyan kis tarcsam hogy oda befertem volna vele..kalapacs es csavar megoldotta..az igazi kerdes megis az hogy a fenebe tudtak az oda berakni..mert nemhiszem hogy elosszor beraktak majd oda forrasztottak volna...bar minden megeshet...minden esetre vissza forditva megy..
Shadin29-04-2014 15:05:48 // 52537
Kizárólag saját felelősségre

.......
Shadin29-04-2014 15:03:55 // 52536
Pityukoma pontosan leírta a problémát és a megoldást is asszem....
Shadin29-04-2014 15:01:09 // 52535
És tudok valós meg nem valós km óra állást is :-D
Shadin29-04-2014 14:59:39 // 52534
Mindennemű papír nélkül vásároltam az autót "szívből". Még csak a fórumba sem kérdeztem be és semmi fogalmam sem volt a típusról. Kb. mázlim volt. Azóta sem igazán látott olyan szervizt, ami teletolta volna a zsebem számlával. Csak a küszöb fényezés talán meg 2 olajcsere, mert akciós volt. Attól még az autó köszöni szépen karbantartottabb mint bármelyik másik. Ha majd egyszer azért nem veszi meg valaki, mert nincsenek számláim, és nem viszi el ellenőriztetni bárhová, akkor ki fogom röhögni...
David | Centocinquantanove29-04-2014 14:22:34 // 52533
Olyan kérdésem lenne, hogy mit kell csinálni ezzel a fajta ELM327-tel, hogy a motoron kívül a többi modult is lássam FES-ben? Tudom, hogy valahol, valaki már szépen leírta, de egyszerűen nem találom. (Ellenállás kiszedése/átforrasztása, lábak összekötése)
Előre is köszönöm!

.......................29-04-2014 14:15:01 // 52532
a Bödöcs is megmondta ,
minden rendes férfinek van flexe
ValeRossi4629-04-2014 12:53:07 // 52531
Szép csavar :D
Piros Madaaar29-04-2014 11:47:04 // 52530
Hali, nekiugrottam hogy majd en hazilag sajat erobol kicserelem a hatso rugokat a szeretett automon.
es talalkoztam egy szamomra olyan dologgal amit gondoltam megosztok.
a kepen talalhato csavart nem ertem miert es megaztan plane nem ertem hogyan raktak be ha nincs hely...egyszeruen nem jon ki..bar kalapacs es hosszu csavarral kiutottem de hogy a fenebe tudtak ezt igy ide berakni..az tuti en a masik oldarol fogom betenni..
hat nem egyszeruek ezek a gepek :-)
elsokep a betekert allapot a masodik a kitekert..es meg van kb 2-3cm ami benn van de nincs helyi ahol kijojjon a csavar...
Chianti28-04-2014 22:29:44 // 52528
Randiztatok? :o) ...a színek nagyon passzolnak...
dev16628-04-2014 21:57:34 // 52527
Szerintem a Zafirában is ugyanez a Aisin váltó van, abból vezettem 2-t is, 59 aut-ból 1-et. Nekem egyedül az nem tetszett benne, h hidegen túlpörgeti motort (ilyenkor a jó sok korom meg, egy kis olaj landol a DPF-ben), de én is vállalhatóan gyorsnak éreztem a váltásokat le is, fel is. A megbízhatóságáról hallottam már mindkét végletet, de ha rendszeresen cserélik benne az olajat, nem hiszem, h lehet vele gond. Én simán bevállalnám a 6-os automatát.
Liquid28-04-2014 21:44:47 // 52526
szerintem is jó cucc, igaz csak egyszer vezettem pár kilométeren Skull gépét, de simán tudnék együtt élni vele
dev16628-04-2014 21:41:55 // 52525
A sumákolás alatt pedig a már agyonra kivesézett óratekergetést értem...
dev16628-04-2014 21:40:31 // 52524
Ha vásárláskor kapsz szervizszámlákat, amiket történetesen nem az eladó saját szervize állított ki (ha igen, az nem sokat ér, mert valószínűleg hamis), azokon szerepelnek dátumok, km állások (ellenőrízheted a futást) és nem utolsó sorban tudod, h mi mikor lett megcsinálva az autón. Ha ezt kiegészíti egy a számlákkal szinkron (dátum, km) bepecsételt, szervizkönyv, az mindenképpen pozitívum, de persze ez sem szentírás. Ezzel is trükközhetnek.

DE: ha semmilyen szervizmúltat nem kapsz az autóhoz, az az jelenti, hogy szándékosan nem adják oda (ez a kevésbé precíz/lustább nepperek módszere), ugyanis, senki nem dobálja ki s szervizszámláit és szervizkönyvét. Ha ezeket a kereskedő magánál tartja, akkor biztos, h sumákol. Vagy ha nem ő, akkor valaki korábban, aki árulta az autót.
Ákos (dewvil)28-04-2014 20:11:35 // 52523
Hamarosan lesz nálunk egy 159 Sw 2.0jtd 2009 talán fekete semmi extra navival 16os kerékkel megy 1.8 berlina nem ezüstszürke hanem amolyan sima lakk szürkében.
Ákos (dewvil)28-04-2014 19:52:56 // 52522
Igazat adnék a kollégának.
Nálunk az opelnél ugyanez az aisin váltó van benne, és amióta én ott vagyok emlékeim szerint egy váltót se kellett leszedni, hogy hibás lett volna.
Az hogy nem okoska hát igen, de istenem. viszont olyan fasza hosszú pályázós áttétele van, hogy ihaj.
Hirtelen nagy fékezéseknél 0ra mondjuk azért kicsit erősebben pakolja vissza, dehát ez megint nem a váltó hibája.
Giuntini28-04-2014 19:27:03 // 52521
Te nagyon gyűlölöd az automatát. Pedig igazán nem egy rosszul sikerült darab, Nem túl okos, de finoman vált, és ismétlem szakemberek szerint nem egy rossz váltó. Ami ennél fontosabb, hogy a 2.4 ezzel passzol a legjobban.
Giuntini28-04-2014 19:00:07 // 52520
Én azt mondom, hogy a kinti autók drágák. Tavaly nyáron én is néztem olaszországi hirdetéseket, ami normális volt 2007-es SW 2.4 Aut. az úgy indult, hogy 7500€, és kb 170-200000km volt bennük. Igaz, ez alatt nem is kerestem, mert az mind humbuk. Ez tavaly nyáron alaphangon 2millió 300ezer forint volt. 300000 forint reg. adó, útiköltség ki, valszeg szállás, majd itthon forgalomba helyezni alsó hangon 3 millió forint. Akkor hogy tudják itthon ennyivel a kinti ár alatt adni. Azért, mert ezeket kint megveszik 4 ezer€ környékén egykor szarrá tört autókat visszapörgetett kilométerrel, amiket "nekünk" árulnak. Az én autómból 150000 forintot tudtam alkudni, egy-két esztétikai hiba miatt, így is 2.5 millió forintba volt. Úgy, hogy a gumik kukák voltak, kellett venni téli gumikat, most vettem vadiúj nyáriakat. Tudtam, hogy ki kell cserélni a felső lengőkarokat, és két kerékcsapágyat, de azt mondom, az autó szép, és korrektül megy, és valószínűleg igazi kilométerrel, és nem egykor törve, hiszen körbemértem.
Giuntini28-04-2014 18:38:22 // 52519
Én is úgy látom, elsőre meggyőző, az embléma csont kopott, ahogy egy eredeti 2007-esnek kell lenni. Több mint valószínű, hogy az eleje nem volt törve.
Tibcsi16628-04-2014 17:49:06 // 52518
Nem tudja véletlenül valaki, hogy a 2.4 motornál az olajhűtő cső csatlakozásánál milyen O-gyűrű kell pontosan? Pityukomával megmértük, hogy kb. 16-os, de ugye abból is van vagy 10 méret.
Shadin28-04-2014 17:30:05 // 52517
Nekem sincsenek számlák. Az akkor mit is jelent?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.