Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)01-05-2014 21:59:05 // 52666
ezt a jön a nagy modell kb 2008-9 óta hallgatjuk jah már 2014 van? :(
mzo01-05-2014 21:53:33 // 52665
Ez mind szép és jó, de az a baj, hogy ezek egyelőre csak szavak. És már évek óta csak szavak vannak. A piaci pozícionálással meg nem tudom hogy mennyire akarják nagyautós márkának az Alfát, (ha akarják egyáltalán) mert akkor mit keres a 4C a kínálatban majd? Nem tudom nekem sántít ez egy kicsit. Meg a semmiből akarnak két három új tipust csinálni? Háát.. Jó. És nem elegek a hangzatos tervek ilyen autó olyan autókról, de ehhez kellenek komplett új motorok váltók futómű stb. Nem elég a kasztni. kell egy igazi brand reklám minőség és még sorolhatnám. Én nem tartanám helyesnek ha egyfajta al maseratit csinálnának az alfából, mert sose volt az. Minek egy nagy turbós V motor? Arra ott a Maser és a Ferrari. És itt a másik nagy baj. Nincs a Fiat konszernek egy ütőképes friss motorpalettája. Ill ami van az kevés. a legújabb Euró szabványnak már nem biztos hogy meg is tudnának felelni. Amit még korszerűnek mondanék a kategóriában az a 1,3 - 1.6 diesel és talán az 1,4 mjet, bár már lassan annál is rezeg a léc. A kis kéthengeresek inkább mókásak, bár nekem tetszik az elképzelés de ezek ugye egy alfában már végképp nem jöhetnének szóba. A 2.0 Mjet se rossz, de ha megnézel egy német vagy akár francia hasonló kategóriájú motort azok azért jobbak. Érdekes módon már a GM is elhagyta ezt a motort.
És még valami. Bár az 59 tényleg nem egy rossz autó, és bár vannak nyűgjei, de alapvetően nem ezek miatt nem volt akkora sikere mint pl a Bmw-nek és tsainak.
Sztem a legnagyobb baj az az volt vele hogy Olasz. Ha valakinek volt rá 10 milliója hogy autót vegyen mit választott? Olasz autót? Hány emberben él az hogy szar olasz (ami "megtisztelő" címért sajnos erősen meg is dolgoztak a digók)
Őszintén? Ha lenne most felesleges 10x millióm és gyártanák még az 59-est én se azt választanék. Az 59 egyébként azután lett viszonylag elterjedt (és egyre több van) kis hazánkban mert rohadt gyorsan rohadt sokat veszített az árából és úgy már azért csábító a kényelmes extrás csinos autó.
Ezek miatt mondtam azt hogy ha egy VW szintű márka felvásárolná a márkát akkor bár lehet hogy egy Passat -Golf technikájú autó lenne az Alfából, de legalább lenne és menne és fennmaradna, pörögne, biztonságban jövőképpel. És ez a legfontosabb Egyébként is olyan hogy Alfa motor vagy igazi Alfa már rég nem létezik. az a 80-as évek közepén kihalt. Lehet önérzeteskedni, hogy Alfa az Alfa stb de ha nem lesz Alfa akkor cseszheti mindenki aki szereti a márkát. Arról nem beszélve hogy valószínűleg minőségi ugrást is hozna egy VW és bizalmat az emberek vevők körében.
Uff :)
Dömpi (il dottore)01-05-2014 20:51:37 // 52664
A próféta szóljon belőled!
Giuntini01-05-2014 19:39:31 // 52663
Olyan jó hogy alfások vagyunk, és szeretjük a márkát, és legalább tudunk róla vitatkozni. Az Alfa végét jelentette volna ha eladják a VW-nek. Az Alfa maradjon Alfa és ez a lényeg. A hetvenes évek közepétől a nyolcvanas évek közepéig vergődő márkát annak idején megmentette a FIAT. Kibővítette a modellpalettát csökkentette a gyártás költségeit. Születtek igazi sikermodellek mint a 164 és a 156. Akkor kérdezhetjük miért nem lett sikeres a 159, hiszen mindenben jobb elődjénél. Vegyük a karosszériát, és a belsőt a legszebb a mitikus 1750/2000 óta. Sokan beszélnek a Mazda 6 szépségéről. Kíváncsi leszek annak túljátszott barokkos vonalvezetése három-négy év múlva mennyire marad időtálló. Én borítékolom, a 159 harminc év múlva is szemet gyönyörködtető marad. A probléma a 159-el az hogy minden másban a BMW és Audi konkurense akart lenni. És ez hiba volt. A karosszéria kategóriájának legmerevebbje, ráadásul a legjobb futóművel. Hiba volt az Alfa benzinmotorok száműzése. Az Alfához viszonyítva a német autók polgáriak, és el kell érni azt hogy az Alfát azért vegyék mert Alfa. Az Alfából nem lehet egyszerűen csinálni egy újabb sportos VW-t mert azzal megölnék a márkát. Ezért a lehető legjobban döntött a FIAT. Nem hülye gyerekek ők. Az Alfa Romeót a Maserati ellenőrzése alá vonják. Megszüntetik helyesen a Mito és a jelenlegi Giulietta gyártását. Szeretném a pesszimistákat megnyugtatni, hogy az Alfa a 4C-vel nem akar eladási rekordokat megdönteni, ezt azért hozták ki, hogy a jövő irányvonalát megmutassák. Visszatérnek a gyökereikhez. Nem lehet konkurálni a német prémium márkákkal, és erre a 159 után rájöttek az olaszok. Azok akármilyen szart gyártanak azt is megveszik, az Alfa egyéniségét nem fogadják el. Most már nem fognak nagy milliós darabszámban gondolkodni, hál Istennek benőtt a fejük lágya. Közvetlenül a Maserati alá fogják pozicionálni évi pár százezres darabszámmal. A Ferrari az új V6 turbót a Maseratinak, és a jövő nagy Alfájának fejlesztette ki. És érkeznek a valódi Alfa motorok. Ahogy a Maserati helyrejött úgy fogják rendbe rakni az Alfát. Meglesz a húzómodell a Giulia képében, és a nagy Alfa ami nagyon jó alternatívája lesz a prémium felső kategóriának. Az Alfa most már nem a vergődő Nyugat-Európában gondolkodik, hanem visszatérnek Amerikába, és a Chrysler hálózatán belül árulják az autóikat. És ott nagyon vevők a gazdagságot kimutató egyéni autókra. A Maseratinak irdatlan sikere van az államokban, és az Alfa is visszatér oda. Ezért az olaszok még képesek feláldozni a Lanciát is.
dev16601-05-2014 19:20:26 // 52662
"Kicsi könnyű Brera utód van 4 C nek hívják"

ezzel egyáltalán nem értek egyet. Teljesen más világ a két autó. A Brera valóban egy utazókupé, de semmiképpen sem sportautó. Nehéz, elsőkerekes és még dízel motorral is árulták. Ugyanmár...

Már a 159 sem volt rendben, de ez egy másik történet.
dev16601-05-2014 19:15:07 // 52661
ott van még a 4C is, amiben szintén óriási lehetőségek lennének, ha elég gyorsan tudnák gyártani. Egy kicsit ugyan nehezebb, de kulturált belsejű, rendesen felszerelt testvérmodellből hatalmas mennyiséget lehetne eladni az USA-ban, akkor is ha drága lenne. ott rengeteg potenciális vásárlónak vannak dollár 10 ezrei pávázós és hobbiautóra, ami azért még így is fele annyiba kerülne, mint a legolcsóbb Ferrari és ugyanolyan stílusos.
.......................01-05-2014 19:13:57 // 52660
Kicsi könnyű Brera utód van 4 C nek hívják

A Brera t sokan máshova pozicionállják,mint ami
Nagy utazókupé,
Egy V8 kellett volna bele és simán S5 CL 500 ellenfél lett volna

Ugyanígy a 159 is rendben volt ,csak egy rendesebb motorpaletta kellett volna bele

Szerintem a pulóveres mondjon le ,mert olyan szarokat csináltat mint az 500 xxl
dev16601-05-2014 19:06:47 // 52659
Ez a sok porhintés azt a célt szolgálja, ha fenntartsa az érdeklődést a márka iránt, lássuk, h a Fiatnál nem ülnek ölbe tett kézzel (persze lehet, hogy igen:) ). Szerintem várjuk ki a végét. Kizártnak tartom, hogy a kompakt húzószegmenst elhanyagolnák és a Giu-t utód nélkül hagynák és azt is, hogy csak nagyautós márkát akarnának csinálni az Alfából, ami hagyományosan sosem volt az. Én személy szerint annak örülnék, ha a FAC-n belül lennének képesek stabilizálni a márkát. Erre lett volna hivatott a Giu, de annak ellenére, hogy az egyik jelenlegi legjobb kompakt autó (sok tesztet olvastam róla), ez nem sikerült, sajnos.
Ha kiszervezik és eladják az alfát, akkor a vw az egyik legrosszabb lehetőség, mert alfás körökben kevés márkanév cseng a vw-nél rosszabbul és Marchionne néhányszor már pökhendin el is utasította őket. Ez nekünk, rajongóknak szólt, hogy érezzük a nagyvezér nem árul el minket.:) vagy valami ilyesmi. De valljuk be, nem szívesen ülnénk bele egy csilivili Alfa Giulia-nak álcázott CRTDI Passátba (vagy Superb-be), még ha szép olaszas külseje is lenne. Valahogy nem veszi be a gyomor, mint ahogy az Audi motoros Lambo-t sem.

Az biztos, hogy sok új modellre (kompakt/közepes SUV, 159 utód most, Mito utód 2 éven belül, Giu utód 4 éven belül, kicsi, könnyű Brera/spider utód minél hamarabb) és néhány új motorra lesz szükség (erre ott a Ferrari), vagyis hatalmas tőkére. Ami vagy meglesz, vagy nem. Nem látunk bele. 166 utódra én nem számítanék, ezt a szegmenst a Maseratival fogja lefedni a Fiat. Én a Lanciát viszont nem temetném még, mert elegáns divatmárkát csináltak belőle, amiből igen is lehetne profitot termelni. Nem fogják veszni hagyni, legfeljebb kiszervezik és eladják.
Piros Madaaar01-05-2014 18:03:39 // 52658
Tudnatok esetleg segiteni,felraktam az uj ebc hatra uj betettel..viszont az egyik oldal surlodik es melegszik.mit kellene csinalnom?legtelenitve lett.konnyen ment a dugatyu betekerese is.
Piros Madaaar01-05-2014 18:01:57 // 52657
En most vegeztem a reggel indult visszarakassal:-)sima rugo ment bele mert a TI meg most sem jott meg ami szomoru..most a hatulja offroados.de legalabb autozhatok mar vegre vele.
amugy itt nem egyszeru szerezni bele rugot sehol nincs egyetlen egy boltba sem.Magyarorszagon tegnap kerdeztem azt a valasztt kaptam hogy majus 20.ra van.nem is ertem ha mar nemgyartjak az autot akkor mar alkatreszt sem..plane ugy hogy tipusbaj...
G-MANN🍀01-05-2014 16:33:39 // 52656
Sziasztok!

Kis segítséget kért egy kedves érdeklődő, Megkért kérdezzek rá a 1750 TBi-t használók tapasztalataira és a fogyasztására. Még nem Amore tag, ezért írok én.
159-est szeretne és kíváncsi, hogy milyen a TBi.

köszi a segítséget

üdv

Csaba
KollerT01-05-2014 11:41:30 // 52655
Mire végre lesz ilyen felnim, kihullik az összes hajam. :(
Szabolcs 15901-05-2014 11:23:45 // 52654
Na el ért a típus betegsèg el tört a jobb oldalon hàtul a rugó köteg
Haddel01-05-2014 10:30:42 // 52653
Ezt már én is akartam kérdezni ,hogy melyik kerékkel pontos vajon ,de akkor már tudom :-)
Norby01-05-2014 08:21:49 // 52652
Felkerültek Nálunk is a "szandik", a csizmák fél évet pihennek.
Piritu - 1.000.00001-05-2014 07:50:47 // 52651
"Én nem értem, pl azt sem, hogy a 159 gyártását miért szüntették be?" - pedig egyszerű a válasz: nem vette senki. Amikor én vettem már csak 2-3 napot termelt a gyár hetente. Meg lehet nézni, hogy a megmaradt autókat meddig árulták, és a végén mennyiért (se) keltek el. Az autók (és a gyár) sorsát azok döntik el, akik megveszik az új autókat. A 166/159 utód sorsát is az fogja eldönteni, hogy hányan mennek a kasszához.
mzo01-05-2014 07:43:50 // 52650
Lehet megköveztek, de én meg pont azon a véleményen vagyok, hogy ha egy VW jellegű vevő lenne az Alfára akkor adják el, mert akkor legalább bitosítva lenne a márka jövője. Nézzük meg akit megvettek a németek, azok mind élnek virulnak és nem gyenge brandel rendelkeznek. Van mögöttük tőke. És mondom ezt úgy hogy ezzel elveszítené az Alfa azt a kvintesszenciáját, hogy Olasz. Értve ezzel minden pozitív és negatív dolgot. Lássunk tisztán, a Fiat sajnos vergődik, borzasztó pénzhiányban szenvednek, és a húzó modeljeik, az amerikai Chrysler modelljeire épülnek. Nincs modelpalettájuk Olasz fronton. Nézzük a Fiatot. Van az 500, a Punto ami nemsokára megszűnik utód nélkül, és van egy Bravojuk ami olyan silány választékkal rendelkezik, hogy az botrány. Nincs kombi, nincs szedán, nincs igazn sportos verzió. És ráadásul ennek se terveznek utód modellt. Szép nem? Szomorú de most úgy fest nem igazán van perspektíva a márkában. Az egyetlen egyterűje is amerikai modellre épül. Lanciát kidobják a kukába, pedig legalább olyan ha nem ikonikusabb márka mint a Fiat. Alfával meg csak tervezgetnek, de a jelenleg meglévő két tipussal is csak az a terv hogy beszántják őket. Jó bocsánat a 4C kihagytam, de az sosem lesz tömegmodell. Elvileg minden adott lett volna hogy egy VW konszer szerű dologgá váljanak, van népmárka, van exklusive márka, van sportos márka, de sajnos hiányzott sok dolog, hogy ezt össze is hozzák. Most már csak tervek maradtak, és egy két kivétellel elavult modellek. Hogy az 59-es gyártását miért szüntették meg? Egyszerű, modellciklus végére ért és egyre kevésbbé mentek már az eladások. Olaszokra nézve szomorú, de én a németekben látom a megoldást, nekik van hozzá tőkéjük és stratégiájuk, hogy megmentésk életben tartsák a márkát. Meg lehet nézni hogy a Skodával Seattal Lambo stb mit tettek. Lehet egyik se lenne életben ma már... Ehelyett minden második utcasarkon áll egy belőluk. Az Alfának jelenleg elsősorban a túlélés a cél, ezt kell szem előtt tartani.
Dömpi (il dottore)30-04-2014 23:17:04 // 52649
Én pont NEM a Totalcar írását támasztottam alá, hanem ellenkezőleg, a saját meglátásom írtam le.

Másrészt manapság sajnos a profit diktál, olyan, hogy "nemzeti szimbólum" csak másodlagos.

De tényleg ne legyen igazam!
avvocato30-04-2014 22:52:43 // 52648
Én nem értem, pl azt sem, hogy a 159 gyártását miért szüntették be?Egyrészt szebb autó nem volt a kategóriájában, vagy miért nem hozták ki a megszüntetéssel együtt az utódját. Csodálkoznak, hogy csak 77000 db autót adtak el 2013-ban, de két modellel oda fog jutni az alfa mint a saab.Évek óta csak azt halljuk,hogy jön a suv, a 159 utódja, az új spider, de semmi!!!Nem akarok a bmw-vel példálózni, de hányféle modellt gyárt az 1-estől a x6-ig.Már rég szélesíteni kellett volna a modellkínálatot. A Lancia is megszüntetésre van ítélve.Sajnos szeretett márkám nagyon rossz irányba tart, bár ne lenne igazam.
Giuntini30-04-2014 22:26:33 // 52647
Hasonlóak a tervek mint a Maseratinál voltak. Sikerülni kell nekik. A Totalcar véleményét nem kell elfogadni mert nem azt mondták ami megjelent az olaszországi hírekben. Amit már többször lehetett olvasni, most már szinte biztos hogy a Giulietta és a Mito utód nélkül marad, és csak a felsőbb szegmensre fognak koncentrálni. A 159 utódjával fog indulni, ami kompaktabb méretekkel fog rendelkezni (ettől féltem én), lesz nagy Alfa, SUV, és új kupé. Kizárt hogy az Alfát eladják, hiszen ez a márka Olaszország szimbóluma. A Lambo sohasem vetekedhetett a Ferrari és a Maserati nemzeti identitásával, azt nem volt nagy fájdalom eladni a VW-nek.
Liquid30-04-2014 22:11:57 // 52646
ezek egyike se nagyon tud eltérést okozni, szerintem
Dömpi (il dottore)30-04-2014 22:00:44 // 52645
Nem akarok vészmadárkodni, de amikor a cég, ahol dolgozom, egy üzletágat önálló cégbe szervezett, annak mindig eladás lett a vége. Ezt hívják portfóliótisztításnak.

Gondoljuk csak végig logikusan:
Amennyiben az Alfa feltámasztása a cél, akkor az súlyos költségekbe kerül, amit ugyebár más, profitot termelő termékeknek kell fedeznie, amíg a felfejlesztett termék (Alfa) nem kezd el önállóan is profitot termelni. Ez akkor működik, ha a mindkét termék egyazon cégben van.

Ha kiszervezik az alfát, akkor önálló cégként - mivel jelenleg profitot termelő termék nincs, ami kitermelje a fejlesztések fedezetét - nem tudja finanszírozni a fejlesztéseket és a márka talpra állítását. A fedezet előteremtéséhez ezesetben vagy piaci hitel kell, vagy tulajdonosi hitel/tőkésítés - azaz továbbra is a Fiat finanszírozza, de ennek járulékos (ha tetszik: virtuális) költségei vannak. Ez utóbbinak semmi értelmét nem látom.

A cikkben hivatkozott "jobban látható legyen a márka helyzete" marhaság! Erre találták ki a vállalati controlling-ot és a számvitelben a 6-os és 7-es számlaosztályokat.

Szóval én szkeptikus vagyok.

Másrészt nem az a nagy kérdés, hogy eladás vagy sem, hanem az, hogy ki lenne a vevő.
Ha egy tőkeerős konszern, nagy tapasztalattal, aki elkötelezett az olasz design és a márka szellemisége mellett, akkor inkább adják csak el, legalább hamarabb lesz ütőképes utód...talán jobb minőségben is.
Ha viszont a VW-csoport tagjaként lassan tönkremenő SEAT-ra gondolok, akkor még baj is lehet a dologból.
Bár ott a Skoda ellenpéldája is.

...a fene tudja...
Giuntini30-04-2014 21:51:40 // 52644
Nekem az a problémám, hogy a 159-nél nehéz lesz szebbet kihozni. Ez látszik a terveken is. Az emberek a nem megfelelő benzinmotorok hiánya mellett nem igazán tudták elfogadni a 159 különcségeit. Ilyen a sokat emlegetett lábtér. Igen, a szépség a praktikum rovására ment. Az Alfa mostani sikertelenségét nemcsak az autókban kell keresni, hanem a mostani uniformizált világban. Sajnos a mostani Maserati Quattroporte is sokat vesztett az előző generáció szépségéből. Az előző lenyűgöző arányaihoz viszonyítva egy "batár" lett. Mégis borítékolható lesz az előzőnél nagyobb siker. Az Alfának meg kéne maradni az eredeti receptnél, kérdés hogy ezt miként ültetik át a mai világba.
Chianti30-04-2014 21:48:52 // 52643
Ciao! Végignéztem az összes fotót és azt kell mondjam, hogy a hölgy kategóriában nálam a tied a nyerő! :o)
Dömpi (il dottore)30-04-2014 21:43:03 // 52642
gondoltam, de azért van különbség a két kocsi között, melyek közül a TI-ültetését valamint az összkerékhajtást emelném ki. Ezek miatt akár lehetett volna eltérés is az óra pontosságában.
Liquid30-04-2014 21:02:47 // 52641
naugye hogy megmondtam a konkrétat :D
Egyébként én is méregettem :)
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 20:45:50 // 52640
reméljük nem azért, hogy eladják...
Shadin30-04-2014 20:39:39 // 52639
Shadin30-04-2014 20:39:18 // 52638
Egy hete volt nálam, semmi baja. Elfoglalt, füvet nyír, bőrt ápol stb :-)
'''''30-04-2014 20:30:36 // 52637
Az írások száma látszik.Legalábbis az enyémben Robi látta.10db volt. :-)
Pityukoma30-04-2014 20:20:46 // 52636
Próbáltam Robit elérni, de nem sikerült :-( Nem tudom mi lehet vele,16.-a óta nem járt itt. Amikor beszéltem vele utoljára, akkor mondta hogy intézi.
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 20:17:46 // 52635
szép a mazda 6 semmi kétség... viszont dejzelbe nem kellene borsos alkatrész árak vannak :(
Pityukoma30-04-2014 20:17:32 // 52634
Ma én is beszóltam az OFF-oknak :-D

A kollégákkal épp kávéztunk, az egyikük kérdezte tőlem hogy tudok-e autómentős trélerest.
Nemes egyszerűséggel vágtam rá hogy nekem Alfa-m van, nincs rá szükségem:-DDD
GTPeti30-04-2014 20:16:07 // 52633
Én is pont pár napja dícsértem meg egyet. Tűrhető, tényleg. Bár remélem nem rozsdásodik úgy, mint az első 6-os, aminél azért voltak problémák.
Dömpi (il dottore)30-04-2014 20:14:43 // 52632
megnéztem most a mazda 6-ot: ott is ua. a lábtér hátul, mint a 159-ben (szemre)
mizooo30-04-2014 20:04:08 // 52631
Jah bocsi elnéztem :) mivel én kicsi vagyok nem tudom ezt átérezni. Én beférek kis helyekre és mögöttem még magasabbak is kényelmesen elférnek.

Az új mazda 6 nagyon durva ! Mostanában egyre többet látok, bordóban a legszebb szerintem.
Dömpi (il dottore)30-04-2014 19:53:15 // 52630
Ha nem jön be a tervem, és az új alfa időben megcsúszik, akkor az új 6-os mazda...azzal csak ki lehet húzni a 159 vagy 166-utódig, és még csak a rabja sem lesz az ember. Bár nem néz ki rosszul külsőre. Dinamizmust sugalló a formája, nem tatás mint a skoda.
mizooo30-04-2014 19:38:25 // 52628
Üljön az anyós ülés mögé :)
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 19:23:40 // 52627
az új árához képest semmi esetre sem az biztos sőt, nagyon baráti egy fullos 59-es még az sem zavarna, hgy csak 170 paripa, fel lehetne rántani 200-ra lazán....csak az kicsi lábtér :((( vagy adjam a gyerekeket zaciba? :D
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 19:11:44 // 52625
egyébként 4-4,5 mihály egy 2012-es 59-es 60-80e km-rel TI-vel ami fullos....hm
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 19:09:53 // 52624
az elektronyos hibák azért voltak, mert az eső elvezető járat ha eltömődött akkor áztak be bizonyos cuccosok ez így van ... ezen kívül viszont tényleg jó minőségre pl a 220cdi simán bele pakolnak 5-6 kilókat
.......................30-04-2014 19:03:41 // 52623
pedig anno hogy szidták mikor megjelent 2008 ban
sok elektronikai probléma,
meg SBC fék ,milyen szar megbízhatatlan

meg hogy a 124 es milyen tartós Volt a 211 es meg egy lom
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 19:01:04 // 52622
áhh akkor már inkább egy E de abból is ami atombiztos az a 2008-as, igaz nem egy szépség...
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2014 18:58:31 // 52621
szorítok neked, gondoltam veszek egy Face üléses 59-et mondjuk 2012-est csak kevés van főleg ami jól felszerelt azzal ki lehet húzni 8 éves koráig 2020-ig...talán
mizooo30-04-2014 17:32:52 // 52620
Talán az új Mercik elég stílusosak :) CLA, CLS stb.... de reménykedünk egy új utódban. Az elkövetkezendő pár évben eldől lesz e az Alfából valami... Kár lenne érte.
Dömpi (il dottore)30-04-2014 17:28:50 // 52619
én próbálom kihúzni addig az Arkangyallal...remélem ő is :)
Dömpi (il dottore)30-04-2014 17:26:59 // 52617
hangvezérlés, és ehhez nem kell a B&M-s
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.