Forum >> 159

.......................16-06-2014 12:58:51 // 54933
"Gyárilag negatív összetartás van a 159-nél"

érdekes a Brerán + os összetartás van ,és nem eszi a gumit sehol
Shadin16-06-2014 11:47:03 // 54932
Gyárilag negatív összetartás van a 159-nél és a 156-nál is. Még ha hibátlan is a futómű akkor is elöl a belső felét, hátul a külső felét eszi. Ha lóg valamelyik szilented akkor hatványozottan. Én évente kétszer cserélem az első-hátsó garnitúrát, ami pl. az Eagle F1-eken nem segített. Ott tengelyenként át kellett cserélnem a gumikat... Nem tudom milyen gumikat vettél, de ha használtat, akkor a büdös életben nem lesz jó, akárhogy állítod, pedig én szóltam mindig a használt szettek mellett. A csatolt értékeket csak alsó hátsó szilentek cseréje után lehetett beállítani, ha lógnak és "narancsba" megy a futómű állítás, akkor szar a helyzet... nagy keréknél ez sokkal durvább, Dömpinél ha jól emlékszem, korrigálta a gyári beállításokat a futóműves.
.......................16-06-2014 11:32:50 // 54931
"hogy a 159-es gyari beallitasaival eleve koptatjak a belso felet ezert azt a beallitast o nem javasolja"

a széttartástól kopnak a gumik belül

a túl nagy összetartástól meg a gumi külsö fele kopik
.......................16-06-2014 11:29:29 // 54930
azért Volt az egyik gumi szétkopva mert rossz gumi Volt rajta

a Brerám 245/35R19 el tökéletesen jó gumikopást produkál

ezzel a beállítássaL

http://alfaamore.hu/kepnezo/blog/23884?num=0

ja elölre kerékösszetart´st kell állítani,a széttartástól lesz szar az egyenesfutás

a Mito n ugyazezt játszottuk egy évig mint neked van
eltértem a gyári barom beállítástól ,és lám jó lett
(az alfa erölteti ezt a kerékszéttartást elöl mert úgy egy hangyafasznnyival jobban kanyarodik)
Giuntini16-06-2014 10:31:53 // 54929
Szerintem hagyd a gyárit, és időnként cserélgesd fel elölről hátulra a kerekeket. Ismét egy olyan dolog, ami a gyári vagy nem gyári vitát elindítja. A gyári beállítással a menettulajdonságok optimálisak, viszont ha nem optimális a gumikopás akkor cserélgetéssel tudod orvosolni.
Szabolcs 15916-06-2014 09:38:16 // 54928
München bibione. Üdvözlet
tdemeter16-06-2014 08:27:03 // 54927
Ahoj!
Sajnos meg mindig adott a futomubeallitasi gondom. Egeszen pontosan arrol van szo, hogy a kocsi egyenestartasa teljesen megvaltozott amiota uj gumikat vettem elore.
Good yeart vettem, szerintem rendben vannak.
Az alap gond az volt, hogy 130-tol fefele erosen razni kezdett es a jobb elso kerek belso felen jobban kopott a gumi mint a kulson.
Ezert kicsereltem es meg aznap elvittem egy helyi futomu allitgato helyi szerelohoz.
O atnezte es azt mondta, hogy a 159-es gyari beallitasaival eleve koptatjak a belso felet ezert azt a beallitast o nem javasolja. Ugyanezt mondta egy masik szerelo is akihez hordtam a kocsit idaig. Mivel neki is 159-ese gondoltam biztosan jo lesz.
Aztan eltelt par nap es eszrevettem, hogy a kocsi jobbra huz es az egyenestartassal van valami ize...
Visszavittem es ismet atneztuk, a futomu jol volt beallitva, de a ket elso es ket hatso kereket felcsereltuk.
Most a jobbra huzas megszunt de a kocsi akkorsem megy annyira szepen egyenesen az uton mint amikor megvettem es idegesit. Eskuszom a c4 grand picassom is jobb most, holott mikor megvettem el sem hittem, hogy ekkora a kulonbseg.
Kerdes:

- Masnak mi a tapasztalata a gyari vs nem gyari beallitasokkal?
- A gyari beallitas jobban szettartja a kerekeket, lehet attol volt jobb az egyenestartas?
- Miert csak az egyik gumim volt szetkopva, ha mindez a gyari beallitas hibaja lenne?
- Elvileg futomut atneztuk, nem talaltunk hibat, sem szilentek, stabpalcak lengokarok teren, akkor??
- Tudtok-e olyan szervizt ajanlani ahol szemelyes tapasztalat van arrol, hogy ott jol belovik a 159-est? Lehet elvinnem oda...
kacsa6916-06-2014 08:05:33 // 54926
HALI
159 2.2 jts sw (2006) -hoz milyen szénkefe kell? paraméterek ?
vargadre15-06-2014 21:42:24 // 54925
Srácok Szolnok közelében ki tud 159-hez jó szerelőt?
Pityukoma15-06-2014 18:50:00 // 54924
Akkor is találó :-)
Giuntini15-06-2014 12:47:01 // 54923
Lehet, hogy képzelgek, de nekem még a klíma állandó használatával az is lejön, hogy jó a DPF-nek. Ugyanis folyamatosan meleget csinál, a motor jobban melegszik, a ventilátor működése plusz fogyasztó. Mellette a kompresszor a legnagyobb fogyasztó az autóban. Regeneráláskor még télen is elindítja a ventilátort. Ha egy hosszú út után kiszállsz a kocsiból érzed hogy a kocsi környékén a kipufogónál mint a katlan. Szerintem ez a hő nagyon jó a DPF-nek.
droberto15-06-2014 11:05:02 // 54922
Már én is megfigyeltem, de bazi okosan és egyenletes tolja a levegőt automatán, ezért nem zavar.
Piritu - 1.000.00014-06-2014 20:48:47 // 54921
Az a helyzet, hogy nem tőlem származik a hasonlat :-(
Csosznorbert14-06-2014 20:37:48 // 54919
Közbe közbe megpróbálok többet lenni itt is. Az utóbbi hónapokban behavaztam. Meló mellett van a gyerek is. Meg rákattantam egy online stratégiai játékra.
Alfa Cityt tervezgetjük az asszonnyal. Melófüggő lesz az is.
vargadre14-06-2014 20:35:12 // 54918
Részvétem, alig lennék mérges...
Pityukoma14-06-2014 18:08:15 // 54917

Csak úgy:-)




Piritu, nem lopok csak megtetszett a párhuzamod.......
Pityukoma14-06-2014 18:01:03 // 54916
Norbi a jó ég áldjon meg:-) Te hova tűntél? No sebaj de itt vagy ismét:-) Alfa City-be jössz?
Pityukoma14-06-2014 17:59:14 // 54915
Gratula:-)
Akkor a rutin meglett neked is :-)

Szerintem a következő velencei talira vinnünk kéne pár jobbost és pár balost a törős műanyagból :-D Egyre korosodnak a vasaink :-(
Pityukoma14-06-2014 17:54:43 // 54914
Bakter:-(((( Egy ilyen vasat nem lehet nem észre venni:-(
Haddel14-06-2014 14:18:52 // 54912
Adott ilyen biztosítási kártyát ,majd hétfőn felhívom .Azt mondja olyan szürke az autó ,nem vette észre,gondoltam magamban ,a f@szodat. :-)
mizooo14-06-2014 13:42:48 // 54911
5w40 Castrol Edge ( C3 ;) ) nekem már itt pihen a garázsban 5 licó.
mizooo14-06-2014 13:41:35 // 54910
Ez sokba fog neki fájni.
Haddel14-06-2014 13:39:06 // 54909
Szomszédom alkotott,a ház elötti parkolóban keniötolatott a lökháritómnak :(
Alfonis14-06-2014 13:14:24 // 54908
selenia 5w 30 PE
a dpf miatt mindenképp ez kell bele!
Csosznorbert14-06-2014 12:17:58 // 54907
Klimakérdés megoldva. a kb. 550 gramm gázból 130g volt benne.
Nyomáspróba, gáztöltés, UV festék, olajcsere. Alig került 12k-ba. És jéggyolyók röpködnek az utastérbe.
Szombathely, M**** Kft. Vannak szombaton is. Nem akarom nyíltan reklámozni. Lehet vannak negatív tapasztalatok is. Nekem eddig tökéletesen működik.
Shadin14-06-2014 10:06:08 // 54906
És mellesleg ebben a szarolaszban az állítható szellőző rostélyok állíthatósága egy kalap sz@r a 156-oséhoz képest. Ha már minden náció ellopja azt a légbeömlőt ami mellesleg jó is, akkor Luigi már csak azért is lecseréli azt.
droberto13-06-2014 22:35:09 // 54905
Én tegnap 18,3-at produkáltam kisvárosunkban 23*C-os klímával! :)
Giuntini13-06-2014 20:15:44 // 54904
1 órakor indultam, 58 perc alatt leértem Balatonlellére. Hát szegény kis autóm végre fellélegzett. Megmutatta, hogy hová is való ez az autó. Ahol lehetett mentem 150-el vígan ment. Viszont most már lassan elérem a 700 kilométert és még nem regenerált. Gyanítom, hogy mivel mostanában szinte mindig autópályán megyek, a DPF-ből sikerült így kitakarítani a lerakódásokat. Az utóbbi időkben ez a 30-35 fokos melegben nagy sebességnél optimálisra melegszik fel a kipufogó rendszer és nem kell lángszórózni a lerakodásokat.
Shadin13-06-2014 19:07:55 // 54903
Na ezt hívom én dugónak. Nekem 1.9-nél volt már így 17 liter is. Az Infóparkból indulva a déli 0-ásig (Tétény, Campona) full dugó, M5 felé áll a sor felhajtás esélytelen. Mire felértem a nullásra a másik irány felé 20+ volt a fogyi, pályán kitapostam a belét és mire hazaértem lecsökkent 17-re...
vzsiros13-06-2014 13:39:40 // 54902
csak indulj el időben, mert a múlt hét pénteken már vágtázni nem lehetett semerre a Balaton irányában ;-) max csorogni ;-)
.......................13-06-2014 13:39:24 // 54901
milyen Volt eddig benne?
David | Centocinquantanove13-06-2014 13:23:16 // 54900
Castrol Edge 5W-40 :)
tdemeter13-06-2014 13:21:05 // 54899
Szasztok!
Nálam is eljött az olajcsre ideje, sajnos sikerült beletaposni a gépbe egy tizest...
1.9 jtd 8v + dpf-be melyik olajat tegyem?
Kérek rá ajánlatot is:)
David | Centocinquantanove13-06-2014 12:11:17 // 54898
Na az van, hogy a fém panelt, ami a burkolat mögött van, azt nem tudtuk teljesen levenni, mert úgy vettük ki, hogy az ajtózárat is szét kéne szedni hozzá. Kicsavartuk a hatlapfejű csavarokat, hogy mögélássunk, de csak egy résen keresztül férünk hozzá a cucchoz.
A bowdent rögzítő fülek törtek le.
Akkor a lényeg, hogy az ablak pattanjon be a helyére utoljára?
.......................13-06-2014 11:30:44 // 54897
tegnap láttam egy kb 75 éves fószert ,hogy egy Fiat Ducatoval vezet
mondom mivan ?
az öreg járni Sem tud már
(persze azért megy autóval)
Csabi13-06-2014 11:29:32 // 54896
Gyors voltál :))
Csabi13-06-2014 11:28:45 // 54895
-Beszereled a szerkezetet a helyére(jól bezsírozva a csúszó alkatrészeket), úgy, h a csúszka középállásban legyen. Az ablak pedig felső állásban rögzítve, ragasztóval, vagy lehet magától is megáll...
-Visszacsavarozod az alu lapot...
-Ha nem vetted volna le a kémlelő kupakot, akkor vedd le (kerek, gumi)
-Így látni fogod a szerkezetet ahova be kell csúsztatni az üveget...
-Szép lassan becsúsztatod, úgy h közben a kis lyukon keresztűl ellent tartasz a szerkezettel, nehogy ismét letörjenek a fülecskék
-Ha belecsúszott, akkor a motorra rádugod a csatit, és az első ajtóról felhúzod az üveget, így biztos minden a helyére kerül.
-Ellenellenőrzésként leengeded újra félig, és megnézed, h a felső karom, ami lefele mozgatja az üveget rendesen beakadt-e Megj: A gyári csúszkánál nem látod ezt a karmot, az újnál (kék színű) lehet látni az ablakocskán.
Visszaszerelsz mindent és kész....
Én így csináltam, de van más verzió is biztos...:)
Pityukoma13-06-2014 11:19:39 // 54894
Ez így van:-( a lámpáknál is ha mindenki egyszerre mozdulna a zöld jelzésre akkor akár 4x annyian átmennénk egy váltásra. Valahogy ez így alakult ki....
Pityukoma13-06-2014 11:11:06 // 54893
Szia:-)
Az üveg az benn marad az ajtóban. A kiszerelt szerkezeten kell a csúszkát rápattintani a sínre (a bowden már legyen benne) Kend meg zsírral a fém sínt hogy könnyen ráforduljon ill. csússzon rajta. A csigakereket tedd be utoljára. Amikor összeraktad, akkor komplett szereld vissza az egész szerkezetet a helyére. Vigyázz hogy a 3 fekete műanyag (ami a szerkezetet és a motort fogja össze) nehogy bele essen az ajtóba. Ha minden a helyén van, dugd rá a kapcsolót és működtesd le-fel hogy minden rendben van-e. Ha ok akkor úgy állítsd meg hogy a nagy gumidugó (szerelő nyílás) mögött legyen pont a fehér műanyag csúszka. Ekkor told le kézzel az üveget és pattintsd bele a helyére. A műanyagot támaszd alá valamivel hogy legyen tartása (mert a bowden házon lévő rugók miatt van egy kis mozgása), A nyíláson keresztül jól látszik hogy a helyén van-e az üveg. Mielőtt a kárpitot vissza rakod járasd meg párszor hogy rendben műxik-e.
.......................13-06-2014 10:48:34 // 54892
ja ez Budapest ,és a sok nagyváros átka
valahogy egyenletessé kellene tenni a közlekedés sebességét
csakhát mindenki csak fékez,fékez ,és kész a dugó


http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
David | Centocinquantanove13-06-2014 10:40:46 // 54891
Pityukoma hozzád fordulok elsőkörben, de aki szintén tapasztalt a kérdésem ügyében az se fojtsa magába a tippeket.
Szóval, megjött a hátsó ablakemelőhöz az új csúszka. Visszaszerelni hogy érdemes? Leengedett vagy felhúzott ablakkal?
Vagy beakasztom az egyik felét, leengedem, majd beakasztom a másik felét?
Giuntini13-06-2014 08:52:19 // 54890
Szerintem igazad van, de a városi dugókban a klímából adódó fogyasztási többlet megugrik. Gondolj csak bele, szinte állandóan jár a klíma ventilátora, és állandó elindulások gyorsítások. Nem baj, én akkor is imádom ezt az autót ezzel a motorral, és váltóval, ma megjutalmazom, irány a Balaton és megvágtáztatom az autópályán. Ott minden visszatér a normális kerékvágásba.
David | Centocinquantanove13-06-2014 08:43:50 // 54889
Akkor ezek szerint én szerencsésnek mondhatom magam, mert 1 szinte sosem járok belvárosi dugóban, és 2 mert a klímahasználat okozta fogyasztástöbbletet nálam decikben lehet csak mérni.
Klíma nélkül 6.5 - 6.6, klímával 6.8.
Giuntini13-06-2014 08:39:39 // 54888
Tegnap sikerült negatív rekordot elérni a fogyasztás terén Budapesten. Reggel teletankoltam, maxx motionnal, majd irány a belváros. A Nagykörúton lépésben, megállások, majd újra indítások, utána be a Váci utca környéke. Elég az hozzá, hogy ezen a csekély 20 kilométeren, 15.5l átlagrogyasztást írt a komp. Igaz, pokoli meleg volt tegnap, a klíma állandóan járt, ez kb. még rontott rajta szerintem 1-1.5l-t. Most már teljesen értem a római car-társak véleményét, amikor azt írják hogy nagyszerű kombináció a 2.4 Q-tronic, csak a városban 15l-t fogyaszt. Ezt ismerve a római meleget és forgalmat el is hiszem.
.......................13-06-2014 08:00:22 // 54887
http://www.autogumibolt.hu/autogumi/gumiszerviz/etkalkulator
MatthewGT13-06-2014 06:37:12 // 54886
Köszi! Véleményed/véleményetek szerint a 8,5" ET40-el mennyire gáz elfog férni még?
Béci Ɨ|ѯ13-06-2014 05:06:43 // 54885
Szélesség: 8", átmérő: 19" mélység: ET41
Chianti12-06-2014 23:40:58 // 54884
Köszi szépen Pityukoma!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.