Forum >> 159

David | Centocinquantanove28-08-2014 17:11:40 // 57682
Kértem árat ultrahangos egt tisztításra. Kiolvsasós teszttel együtt 14 k 1.5 órás munkaidővel kalkulálva. Reális ez? Tud valaki valamit erről?
David | Centocinquantanove28-08-2014 16:55:34 // 57681
Ma munkából hazafelé sikerült igazi balfsz lúzernek lennem.
Egy nagyobb bukkanó után a bukkanó miatt beláthatatlan 5 méteres szakaszon belül vagy 3 sávban az út teljes szélességében keresztben ilyen szögletes formákban legalább 5 centi mélyen kivagdosták az aszfaltot én meg ehhez képest elég tisztességes tempóban végigdörgöltem az egészen... Se egy bólya se semmi csak egy 30-as tábla jóval az ominózus hely előtt...
Asszem jobb ha odafigyelek a kocsi úttartására a kövi napokban... :'(
Erhard 242 (Pure Energy)28-08-2014 16:47:40 // 57680
ne azzal foglalkozz miért így inkább vegyél egyet :P
Erhard 242 (Pure Energy)28-08-2014 16:46:01 // 57679
LégtömegMennyiségMérő..... LMM vágásiferi? :)
Shadin28-08-2014 16:44:20 // 57678
És miért hívják a légtömegmérőt LMM-nek? :-D
Hege28-08-2014 15:34:04 // 57677
Én is a napi km-rel számolom.
droberto28-08-2014 13:16:24 // 57676
Itt is nagy grat! Szépek voltatok! :)
David | Centocinquantanove28-08-2014 13:15:39 // 57675
17 licót egy sima gyorsulásnál is tud kiírni :) Pláne ahogy nálad is van 2800-as fordulaton... De ha érezted a gázolajszagot, akkor simaliba regen...
Ilyenkor nullázni szoktam a napi km számlálót, hogy tudjam mikorra várható a kövi.
mizooo28-08-2014 13:07:07 // 57674
Ma reggel regenerált a gép, csatolok egy képet aki még nem látott ilyet a pill. fogyi felment 10 licó fölé stabilan, most én is éreztem kis égett szagot és gázelvételnél is maradt turbónyomás. Be sem kanyarodtam a céghez, hanem mentem egy karikát előtte :)
vzolee28-08-2014 10:51:38 // 57673
Üdv újra itt. Az elmúlt 1,5-2 heti termést még nem volt időm visszaolvasni, de majd bepótolom :)

Először is mutatok pár képet, hogy mennyi mindent sikerült betuszakolni a sportwagonba:
, ,

Eléggé leült a kocsi hátulja, de így is 5,7-6,3 közötti fogyasztást írt ki :)

Mi is voltunk lagziban, mint Pityukoma, lőttünk is pár képet a kocsival: , ,
David | Centocinquantanove28-08-2014 08:46:07 // 57672
Nekem ilyen akkor volt, amikor legutóbb Zsámbékon kapott el akkora eső, hogy dőlt le a sár a domboldalról a főútra, ahol amúgyis legalább küszöbig állt már a víz. Jobb elöl a fékhez beszorult egy kövecske, ami folymatosan nyikorgott, kanyarban még erősebben.
Vagy tolatni kell kicsit, vagy ha menet közben huplira mész attól is kieshet, de ahogy írták előttem, ha kihűl a fék és enged egy picit attól is kipottyanhat és megszűnik a nyííííkorgás...
Erhard 242 (Pure Energy)28-08-2014 08:24:08 // 57671
annyira félve fogod a lécet, nem harap csak mellette a buksi :)
Chianti27-08-2014 23:18:11 // 57670
Üdv újra itt! Nem irigyellek az esküvői kellemetlenség miatt, pedig nagyon impozáns menyasszonyi autó volt a géped.
Dömpi (il dottore)27-08-2014 22:55:39 // 57669
na jó éjt
Dömpi (il dottore)27-08-2014 22:48:52 // 57668
na, ha majd végzek azzal a projekttel, amit éppen csinálok, akkor kipucolom és meglátom mennyire kokszos ill. mi változik
dev16627-08-2014 22:43:48 // 57667
attól, hogy nem 100%-ig pontos az EGR szelep még nem kell rögtön kidobni. A legtöbb tulaj megvárja míg nyilvánvaló tüneteket produkál, amivel nincs is semmi baj. A helyedben én sem nyúlnék még hozzá, tisztogatással sokáig kihúzhatja. Ahogy lentebb írtam, engem sem az a tény zavart, h pontatlan az EGR-em, hanem az, h füstölgetett. Hozzáteszem, h az elmúlt 10e km alatt nem lett rosszabb a helyzet, ezért feltételezem hogy szép fokozatosan lesz egyre pontatlanabb, hacsak nem kormol egyéb okból nagyon a motor (kopott turbó, chiptuning, rossz LMM, stb.), akkor hamar megszorulhat.
Dömpi (il dottore)27-08-2014 22:41:02 // 57666
annyit azért hozzátennék, hogy a csere után 6-8 hónapra a lengőkarom is cserélni kellett, mert tönkrement a gömbfej gumiharangja.
viszont a másik oldal szilentcseréje korábban volt 1 évvel, és a lengőkar még mindig a gyári..szóval döntsd el magadnak
sokan azt mondják, hogy egyben kell cserélni, sőt párban
tapasztalatom szerint meg nem
kinek hogy
Dömpi (il dottore)27-08-2014 22:34:42 // 57665
viszont akkor a DPF regen sűrűsödne, azonban nálam azonos használat mellett (napi 2x 18 km közúton) tartotta a 350 km-enkénti átlagot, amikor pedig elkezdtem hétvégéken Pestre járni suliba (majd minden második 7végén pénteken is és szombaton is 200-200 km, akkor pedig szépen felment 500 km-enkéntire.
Ez tutira nem utal EGR hibára.
Tény, hogy a fogyasztásom megnövekedett az utóbbi néhány hónapban, de most az elmúlt hetekben visszaállt a megszokott szintre. Ennek 3 oka lehet szerintem:
1) vagy igaz a gyanúm, és a helyi MOL kúton csalnak a prémium dízellel, mert mióta shell nitro plusz van benne, helyreállt a fogyasztás
2) semmi gond nem volt az üzemanyaggal, egyszerűen a párás nagy melegben (júni/júli) többet evett, most a kicsit hűvösebb időben normális a fogyasztás, a MOL-Shell váltás pedig csak véletlenül ezzel egybeesik. Ha ez igaz, lehet, hogy valami gond van a hűtésemmel, ventillátor vagy hűtő túl bogaras már. Nyáron dobott is hűtési hibát 1x, kód törlés után nem tért vissza.
3) koszos az EGR-em és valóban ingadozik a fogyasztásom, de már több mint 1 éve volt pucolva, ergo lassan ráférne a pucolás. Minden más csak véletlen egybeesés és hibás következtetésekre visz.
DrB27-08-2014 22:31:35 // 57664
Szoval magyarul ez a szilent. Koszi, most mar ezt is tudom. Remelem, hogy jol ertettem, s csak a szilent rossz, s eleg lesz csak azt cserleni.
dev16627-08-2014 22:29:14 // 57663
1. a benzinesekben az EGR nem koszolódik ennyire, tehát a probléma nem is feltétlenül jelentkezik. 2. Az újabb típusokban nem 2 vezetékes EGR van, pozícióra tudja őket szabályozni az ECU, pontatlanság kizárva, akármilyen koszos, legfeljebb több áramot vesz fel az aktuátor. Ha megszorul, hibajelzést dob, mert látszik, h nem változik a pozíció.

Az összes többivel mi van? amit lejjebb is írtam.
dev16627-08-2014 22:17:38 // 57662
a rendes működés alatt azt értem, hogy néhány százalékos pontossággal pozícióra tudja vezérelni az ECU az EGR szelepet. Nálam azon kívül, h váltások között dobott egy kis fekete füstgomolyagot (azt sem mindig, csak, ha olyanja volt) és ugyanazokban a szituációkban néha eltérő fogyasztási adatokat produkált semmilyen jele nem volt az EGR hibának. Szedte a lábát, nem torpant meg, nem késett a gyorsulás és korrektül indult mindig is. Engem csak a füst zavart, főleg az, h néha füstölt, néha meg nem, ezért cseréltem az EGR szelepet új, gyárira és az alacsony fordulatú füst teljesen eltűnt, a magas fordulati pedig visszaszorult egészséges, alacsony szintre és már nem is fekete, hanem szürke (kisebb fölös túldúsítás és ezt már főleg a turbó késése okozza).

Ha lenne DPF a alatta, akkor valószínűleg nem jut eszembe EGR-t cserélni és vígan használnám így, hiszem úgy sem látom a füstöt. Nálam sem volt nagy gond az EGR-rel, működgetett, de semmiképpen sem jól. Tehát vannak érezhető jelei az EGR hibának, de kezdeti stádiumban ez mindössze a füst (és az ingadozó fogyasztás), az pedig EURO4-es autóból gyári állapotban nem jön ki. ha nem hiszel nekem nézz meg néhány kormos 159-est, amit már megszabadítottak a DPF-től. én 3 ilyet is láttam az utóbbi időben, mind dobta a szürke/fekete gomolyagot váltások után.
Dömpi (il dottore)27-08-2014 22:10:09 // 57661
szilentcsere volt nálam is mindkét oldalon elöl az alsó lengőkaroknál.
teljesen normális dolog
amúgy szilentet lehet kapni külön, de ha lengőkart kell cserélni, ahhoz adják a szilentet
de ha csak a szilent rióossz, akkor felesleges lengőkart is cseréltetni

blog
DrB27-08-2014 21:59:42 // 57660
Sziasztok!

Megint problema, hiba miatt irok. Harom hete ropogo, kopogo hang jelentkezett a bal elso futomubol, ahol par honapja csereltek egyebkent mar a felso keresztelengokart. Szerviz atnezte, a diagnozis, hogy mindket oldalon az also keresztlengokarok nemetul "Querlenkerbuchsen" nevezett resze ki van kopva, ami egyebkent az elso gumiabroncsok kopasan is meglatszik. Illetve a jobb felso keresztlengokart sem artana szerintuk cserelni. Kerdeztek, nem vettem e eszre, hogy az auto maskepp viselkedeik, mondtam, de. Par honapja az az erzesem, hogy az egyenesfutasa nem olyan, mint volt, illetve mintha tobbet kellene a kormannyal korrigalni. A szerviz szerint eredeti gyari alkatreszkent csak kompletten lehet cserelni, de utananeznek az utangyartott termekeknek, ugy, remelhetoleg, olcsobb lesz. Egyebkent 160 ezer km van az autoban, ebbol 100 ezer kilometer ota nalam. En foleg jo minosegu kozuton es autopalyakon hasznaltam ezalatt, fokent idekint Nemetorszagban. Az elso 60 ezer km-et egy drezdai fazonnal toltotte, hogy o foleg hogyan ill. hol hasznalta, azt nem tudom. Valamelyikotoknel elojott mar ilyen elhasznalodas ennyi km kornyeken?
Dömpi (il dottore)27-08-2014 21:40:13 // 57659
Én is ezt mondom! Ha nem működik rendesen, akkor annak jele(i) vannak. Érezhető jelei!
Dömpi (il dottore)27-08-2014 21:38:45 // 57658
Tehát ezek szerint MINDEN modern EGR-el szerelt dízel, vagy éppen benzines autóban onnantól kezdve, hogy gurult néhány ezer km-ert már koszos az EGR - merthogy néhány ezer km után is már koszos, az tuti ! - és nem működik pontosan.
Ne ezt ne akarja nekem senki beadni!
Ha esetleg mégis így lenne, akkor viszont ez be lett kalkulálva a motor működésébe.
Ha mégsem, akkor kvázi nem megfelelően működő, a megfelelő működésre képtelen járműveket gyártanak és forgalmaznak hosszú évek óta.
Oké, hogy fogyasztói társadalom, ne de nem ennyire!
Erhard 242 (Pure Energy)27-08-2014 21:34:17 // 57657
ha egy picit nyitva marad apró rángatások lesznek motorfék után gázadásra 1200-1500 fordulat között, ahogy lezárja kisimul ...ha a comp látja nyitva marad miért nem rakja be hibajelzésbe?
dev16627-08-2014 21:31:35 // 57656
Az az elvárt pozíció a valóság egy másik kérdés :))
dev16627-08-2014 21:30:54 // 57655
Nem azt írtam, h ami egyszer megszorult az tisztítás után is rögtön megszorul, hanem azt, hogy örökre pontatlan lesz a beavatkozás. mondok egy példát. az EGR nincs megszorulva, csak egy picit koszos. Az ECU kiküld egy impulzust, amitől azt várja, hogy EGR 50% zárt állapotából álljon be 80%-ig zártra. A kosz miatt a szelep csak 70%-ig zár le, ettől az ECU által számítottnál több kipuf.gáz jut a szívósorba, így oxigénben szegényebb lesz a keverék a hengerekben a bef után, ettől tökéletlen lesz az égés és a gázolajtöbblet kormolást okoz. Ez egy DPF-es autóban semmilyen hibajelenség nem társul a hibához (nem látod a füstöt), mégis folyamatosan kormol a gép alacsony fordulaton is.
Dömpi (il dottore)27-08-2014 21:28:49 // 57654
lenne valami jele, nem?
Dömpi (il dottore)27-08-2014 21:28:04 // 57653
ha nincs pozícióérzékelés, akkor miért látni a FES-el százalékos adatokat?
dev16627-08-2014 21:20:15 // 57652
honnan tudod, hogy rendesen működik?
Dömpi (il dottore)27-08-2014 21:18:49 // 57651
Ezzel azért erősen vitatkoznék!
Én tavaly májusban pucoltam ki, előtte pedig 2012 januárban, amikor is megszorult nyitott állapotban.
NEM VOLT CSERÉLVE, csak takarítva, és tökéletesen működik!
Ezt tanúsíthatják mindazok, akik mentek az Arkangyallal (pl. droberto, Pityukoma).
Bocsi, de az hülyeség, hogy amelyik egyszer megszorul, az sohasem fog többé rendesen működni!
dev16627-08-2014 21:17:34 // 57650
szabályozva nincs, tehát nincs visszacsatolás, ezért is is okoz ilyen titokzatos és alattomos hibákat az EGR szelep. Ha lenne pozícióérzékelés akkor az akadozó szelepet is a helyére tudná lökdösni az ECU azzal, hogy hosszabb impulzust küld ki a lineáris motornak, ami a szelepet mozgatja, mindaddig, amíg az el nem éri a megfelelő pozíciót. Egy idő után (ha nagyon akad a kosz miatt) persze kimenne a motor biztosítéka (ha van) a nagy áram miatt, de legalább addig precízen működne a szelep. ez egy drágább és picivel igényesebb megoldás lenne, de az autóelektronika iparága sosem az igényességéről volt híres, hanem a költséghatékonyságról, ez nem Fiat, Bosch, vagy éppen Pierburg (ez gyártja az EGR-t) jellegzetesség.

egyébként egybemenetű beavatkozónál is mér áramot az ECU, így a felvett áram szélső értékei alapján tud hihetőségi vizsgálatot végezni és hibajelzést adni.
Piritu - 1.000.00027-08-2014 20:59:23 // 57649
Egyszer a Spiderrel jártam így. A városba beérve veszettül elkezdett csikorogni. 1 méter tolatás megoldotta a problémát, kiesett a kavics.
Shadin27-08-2014 20:57:09 // 57648
Ok, nem az egér dobja. Hanem a rendszer. Attól még az EGR hibáját jelzi :-)
Pityukoma27-08-2014 20:50:47 // 57647
Sziasztok:-)
Újra a fedélzeten:-) Véget ért a szabi, ismét itt vagyok:-)
16.-án menyasszonyi autónak öltözött a vasam. Mit ne mondjak nem öregbítette az Alfa Romeo hírnevét :-( Megmakacsolta magát és olyan éktelen csikorgásba kezdett a jobb első keréknél valami hogy dudálnom sem kellett, mert mindenki így is felkapta a fejét rá. Mintha két fémet nagy erővel össze préselve csúsztatnánk egymáson. Persze voltak megjegyzések:-( "szép-szép, csak kár hogy így nyikorog" ...stb. Szerintem az nem tett neki jót hogy kb 20km-t mentem 25km/h-val:-D, ezt nem tolerálta:-) A házasság kötőtől a templomig semmi, onnan a lagziig nyikorgás, majd másnap reggel megint semmi. Hazaértem, miszlikre szedtem a jobb elejét és még csak nyomát sem találtam hogy mi adhatta ezt a fülsüketítő nyikorgást. Arra gondolok hogy valahova beszorult egy apró kavics, és másnap mikor hátrafelé indultam hideg fékkel akkor ki tudott jönni. Persze ezt csak gondolom.

Most hétvégém voltam a gyöngyösi talin. Az is nagyon jó baráti hangulatú összeröffenés volt. Jól döntöttem hogy elmentem pedig ~250km messze voltam onnan. Jövőre biztos hogy a családot is viszem. Rengeteg élmény van apróknak és nagyoknak is a kalandparkban.
No most pedig nekilátok a visszaolvasásnak az Amore-n. Van mit bepótolnom:-)
Csabi27-08-2014 20:25:34 // 57646
A motor üzeme alatt, amikor működnie kell az EGR-nek(részterhelésen), a visszavezetett kipuffgáz mennyiségét tudja számolni az ECU, többek között a MAP szenzor (nem LMM ! :) ) jeleiből...ha túl kevés a kipuffgáz, mert leragadt zárt állapotban, vagy lefordítod a mágnest róla, akkor P0401 , ha túl sok mert nyitva ragadt meg akkor P0402 hibakódod lesz...egy idő után
Ákos (dewvil)27-08-2014 20:24:53 // 57645
Vagyis pontosabban a legtomegmero es a fordulatszambol tudja ha bibis az egr. mert nyitott vagy zart allapotban megvaltozik a bearamlo levego. de azt nem az egr dobja.
Ákos (dewvil)27-08-2014 20:17:45 // 57644
Ha lehuzod a stekkert oke, de elvileg ket szal vezetekbol o nem erzi mennyire van nyitva vagy zarva. az egy plusz meg minusz. opel 1.9 ugyanez a motor ott legalabbis igy van, de ugyanaz alfa is.
legalabbis origin egr nel.
David | Centocinquantanove27-08-2014 19:49:48 // 57643
Ez az ultrahangos EGR tisztítás ez jó dolog? Hatékony? Hogy megy ez?
Shadin27-08-2014 19:34:40 // 57642
Tévedés, ha lehúzod azonnal dob hibát, ha pedig lehetetlenné teszed a működését, pl. tekercs nélkül zárva tartod, akkor egy idő után dobni fogja a hibát ami a felső sorban látható. Viszont nem mindig gyújt sárgát. ha csak szűkítve van...

Nem tom más autónál hogy működik, de a 159-nél így az tuti, mert végigjátszottam.

Ákos (dewvil)27-08-2014 19:23:03 // 57641
Egr hibat sosem fog dobni a komp. mivel kétvezetékes és nincsen visszacsatolása, csak kivezérlés. Max ha a csatit lehúzod.
Mr. Z27-08-2014 19:22:41 // 57640
Edison óta ismert fogalom az ipar számára a tervezett elavulás. Csak az egyre kapzsibb világ miatt egyre gyorsabb az elavulás. Ajánlom figyelmetekbe Korfun a hajókiránduláson megtekinthető a FIAT vezér "háza". Én lefotóztam.
Piritu - 1.000.00027-08-2014 19:10:39 // 57639
Áááá dehogy! Még csak 236 volt meg GPS szerint :-DDD
dev16627-08-2014 18:51:43 // 57638
honnan tudod, h a tekercs nélkül hány százalékos állásban marad a szelep? megáll ott, ahol korábban leragadt, sajnos semmi nem derül ki belőle, ha lehúzod a tekercset, csak akkor ha zárva maradna a szelep ettől, de ezt semmi nem garantálja, sőt inkább valószínűtlen.
Shadin27-08-2014 18:39:45 // 57637
Az egr hibát, ha mégsem a korom okozza, még úgy is kiszűrheted, ha leszeded a működtető egységet a kép szerint, vagy csak mellélógatva. A stekkert ne húzd le mert akkor belimpel. Leakasztott mágnesnél is jöhet ill. jön is idővel sárga, de nem tilt le.
dev16627-08-2014 17:45:35 // 57636
a korom nem kopik le, csak egyre több lesz. Mivel elég markáns hibajelenséged van egy EGR pucolással könnyen kizárhatod az EGR hibát. Ha kicsit sem lesz jobb utána, akkor rossz nyomon jársz, ha kicsit jobb lesz, akkor EGR hiba biztos van (még más is lehet emellé, pl turbó, mint írtam). Ettől persze még nem lesz jó az EGR szeleped, csak kevésbé rossz egy darabig :))

Kis túlzással az EGR azokban a dízelekben működik tökéletesen, amik most gördültek ki a gyártósorról vagy éppen újra cserélték bennük a szelepet:))
David | Centocinquantanove27-08-2014 17:38:48 // 57635
A szorulás az javíthatatlan? Gondolom a koromtól ragad le... Az a korom adott esetben lekophat róla annyira, hogy kevésbé gyakran vagy egyáltalán ne szorulgasson?
.......................27-08-2014 16:57:47 // 57634
De a legvalószínübb ,h szorul az Egr ,és 2..3 mp renyitva marad,
Persze h nics turbonyomás,hisz kimegy a kipufogón
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.