Forum >> 159

Dömpi (il dottore)30-08-2014 22:19:54 // 57783
Köszi Srácok!

Én itt próbáltam lelket önteni a sok csendben olvasgató benzines CarTársba, hogy nyugodtan szólaljanak meg, legyenek aktívabbak....ti meg ááááááááááá, hagyjuk!

Pedig színesebb lenne a topic a benzinesekkel :)
Szabolcs 15930-08-2014 20:43:54 // 57782
. Ma meg vettem az ujj téli kabàtomat. :):)
.......................30-08-2014 18:42:39 // 57781
A benzines is csak minimum 5 hengeresen fasza,de inkább V8
A V8 meg dieselben is fasza
LaciR30-08-2014 16:53:57 // 57780
Na megéltük ezt is.
Chianti30-08-2014 15:59:46 // 57779
Bocs lehet félreérthetően fogalmaztam. Az én autóm esetében sem volt feltüntetve km - mondjuk ezt rohadtul nem értem, miért csinálják - de amikor telefonon rákérdeztem hogy mégis pontosan mennyi, azt mondták 120.000 "körül"... Aztán amikor elmentünk megnézni a kocsit és a helyére került az indítókulcs mindjárt megjelent a kijelzőn a 157.000 km... szóval így értettem a +37.000 km eltérést. De mivel tényleg olyan állapotú volt az autó, hogy nem nagyon lehetett belekötni, nem is stresszeltem magam tovább a km-en.
Van az a nagyon nagy okosság, hogy használt autó esetében az ember állapotot vegyen és ne km-t, de azért némi támpontot mégis nyújt ha odabiggyesztenek 1 "pontos" óraállást a hirdetésbe...
Giuntini30-08-2014 15:44:53 // 57778
Azért a -tól àrakkal vigyàznék kint is.
.......................30-08-2014 14:14:30 // 57777
A 2,2es jóval erősebb,fasza pörgős motor 15 liter fogyasztással
DJ30-08-2014 13:44:50 // 57776
Inkább drágább csak a Tbi, nem drága!
...2009-es modelleket 100.000km körül már 8.500 Eur-tól kapni.
Giuntini30-08-2014 13:12:25 // 57775
A 2.4 hangügyileg ez alól kivétel.
Erhard 242 (Pure Energy)30-08-2014 13:06:47 // 57774
én spec dízel párti vagyok nem volt benzines autóm 6-7 éve....mára elérkezett oda a dejzel, hogy veri a benyást minden tekintetben egyedül hangügyileg nem de az engem nem érdekel, mivel mindig ordít a zene :P
mizooo30-08-2014 12:17:15 // 57773
Most hívott a cimbi beszélt a kereskedéssel, de csak annyit mondtak h külföldi. Úgy tervezzük, holnap elmegyünk megnézni. Mivel nagyon messze van a B terv Debreceni kirándulás :)
tirex30-08-2014 10:31:21 // 57772
Nekem csak benzines kétajtós sportos kocsijaim voltak autóim voltak.A 159-es az első diesel de nem csalódtam benne. Sportos vaddisznó, ráadásul kényelmes és 5 ajtós. Ennek ellenére ha le tudnák vinni a benzinfogyasztást 6-7 literre ugyanilyen dinamika mellett, azonnal visszaülnék benzinesbe, természetesen 159-be, megszerettem.
dev16630-08-2014 10:29:25 // 57771
ezt a 37e-s különbséget gyanítom, h a műszerfal és a fes/mes odometer paramétere közötti különbségként számolta, de mint tudjuk az az égvilágon semmit nem mond. ettől még lehet az is, hogy nincs visszacsavarva, de az is, h 150e km-rel fiatalították meg. ebben épp az a "szép", h sosem tudjuk meg.:))
Piros Madaaar30-08-2014 10:04:15 // 57770
Koszonom az infot.
Meg mindig rakoncatlankodik a fedcomp. Arra lettem figyelmes hogy balra kanyarban mukodik:-)vagy ha sok a katyu akkor neha bekapcsol.ezt onnan tudom hogy ha vilagit a biztonsagi ov ikon akkor szamolja az atlagfogyit es a pill. A tobbi adat mukodik ha nemvilagit. Van valaki aki megtudna nezni gondolom valami erintkezesi gondja lehet neha ha ravagok a muszerfalra akkor is vissza all:-)
Giuntini30-08-2014 09:49:24 // 57769
Én azért dízel párti vagyok. 91-től nincs is más autóm. Kezdetben a gázolaj alacsony ára (91-ben 1700 ft-ért tankoltam a Croma D 70l-es tankját), meg a nagy évi futásteljesítmény miatt (60000 évente). Jó a CromaTD-ben kéthavonta cseréltem olajat, de melyik az a benzines, amelyik elmegy félmilliót úgy, hogy csak a szelepeket kellett ellenőrizni, 30000 km-enként. A mai dízel teljesen más, drágább a fenntartása, sokkal kultúráltabb a motor működése, viszont igénytelenségét elvesztette. Ma 18-20000km-t megyek évente mégis jobb választás a dízel, egyszerűen sokkal jobb a motor karakterisztikája egy hasonló méretű benzineshez viszonyítva. Természetesen egy sportkocsiban csakis benzines kerülhetne szóba, de az más tészta.
Giuntini30-08-2014 09:27:09 // 57768
Neked szép állapotban van az autód, de ezt a 37000km eltérést nem értem. Ennyit visszatekerni minek. Ezzel csak a vásárlót szívatják meg, ő maguknak ez nem hoz hasznot. Pl. azt hiszed, hogy vezérlést nem kell cserélni, pedig már itt lenne az ideje.
Shadin30-08-2014 09:22:17 // 57767
Légköri és kipuf. nyomás különbségből és a korábbi 5 ciklus statisztikájából számolja, 2011-es sw.-vel kb 17% és 86% között.
norbi040930-08-2014 09:15:13 // 57766
Ha jól tudom, a DPF eltömődés mértéke határozza meg, hogy mikor regenerál, tehát ha elég sok mocsok van már benne, akkor áll neki. Az, hogy ez mennyire gyakori, vezetési stílustól, és attól is függ, hogy hol használod az autót inkább :)
mizooo30-08-2014 09:13:13 // 57765
Azt hiszem a nyomást figyeli a DPF-nél.
Piros Madaaar30-08-2014 09:01:58 // 57764
Lenne egy buta kerdesem.honnan tudja a auto hogy regeneralnia kell?megtett km utan inditja?
Chianti30-08-2014 00:39:33 // 57763
A kereskedést abszolút ismerem, hisz tőlük vettem a gépemet. Korrektek voltak, egyedül a meghirdetett km nem felelt meg a valóságnak. Mondjuk ez cirka 37.000 km eltérés volt felfelé, de amikor a fotók után a helyszínen megláttuk a kocsit, már nem igazán érdekelt a dolog. Az egyetlen gondom az volt velük, hogy egy forintot nem engedtek az árból, de persze ez nem az ő hibájuk volt, csak kihasználták, hogy egy rutintalan első autós vásárló tűnt fel, akin látszott hogy bele van esve a kiszemelt példányba. Vagy ők is nagyon jól tudták, hogy ennyiért úgysem kapok jobbat... Nem tudom, mindenesetre a vásárlás napján volt időm körbenézni a telepen és azt kell mondjam, nem láttam náluk pocsék állapotú autókat. Szóval szerintem normálisak, nálam a független szervizben történő átvizsgálás sem jelentett gondot, ők intéztek mindent, azóta sem volt gond a kocsival. Ja és beszéltem egy sráccal aki épp egy furgont vásárolt náluk és elmondta, hogy már nem először vesz tőlük kocsit és eddig soha nem volt műszaki probléma velük. Ha kell még nevet és telefonszámot is tudok, meg beszélek velük ha ez valamit segít... :o)
Dömpi (il dottore)29-08-2014 22:20:57 // 57762
de azért itt ne lődd le a poénom :)
Dömpi (il dottore)29-08-2014 22:14:26 // 57761
Ja, és azt a néhány "telhetetlent" akinek a 2.4 sem elég nem kell komolyan venni! :)
Dömpi (il dottore)29-08-2014 22:12:51 // 57760
Senki sem dízel párti itt!!!
Egyszerűen csak az aktív fórumozóknak dízel van.
Jól tudom, hogy sok benzines 159-es regisztrált tulaj csendben olvas, de nem mer írni, mert azt hiszi hogy...
...de rosszul hiszi!

Én speciel tárt karokkal várom a benzines 159-eket! A VTT-n is jó lenne néhány! Szívesen megnézném őket!
avvocato29-08-2014 21:14:37 // 57759
jts motorok közül egyértelműen a 2.2-es a jobb , nekem ilyen van, nagyobb a nyomatéka, nagyon jól viszi a nehéz kasznit, annyit,vagy még kevesebbet fogyaszt mint az 1.9. Szerintem nincs nagy karbantartásköltsége, viszont csak selénia star olajat szabad szigorúan beleönteni én 10-ezrenként lecserélem. Most már nagyon jó áron lehet venni jts motoros 159-est, benzines áron csak nagyon leharcolt dieseleket árulnak és szerintem azokban sokkal több a meghibásodás lehetősége, szóval én bátran ajánlom, de nyilván nem fog 6-7 l-t fogyasztani, de ha normálisan használod 10l-ből el lehet járni vele. Ezen a fórumon ugyan mindenki diesel párti, de szerintem nagyon jó kis konstrukció a 2.2. TBI-t nem vezettem, de az használtan is legalább 4-5 guriga.
Csabi29-08-2014 21:03:42 // 57758
Ma megvilágosodtam beázás ügyben...A napokban a nagy esőzések miatt megint vizes lett jobb hátul a szőnyegem. Menet közben amikor esett, nem folyt be a víz, de fél óra esőben állás után egy víz lett a szőnyeg...
Szóval a gond, hogy a jobb hátsó szélvédőmnél a jelölt helyen a sarokban már nem látja el tökéletesen a feladatát a tömítő "szivacsszerű anyag, tömítőléc (?) )

2-3mmes lyukon szabadon folyhat a víz az ajtóba, ami nem lenne túl nagy gond, mert az ajtó alján van jó pár nagy keresztmetszetű kifolyó és ott tudna távozni kifelé!
Csakhogy ha az ajtó fém belső burkolatánál a tömítés már nem látja el a szerepét( a sok megbontás miatt, ablakemelő szerkezet, szélvédő sötétítés stb) akkor ott tud szivárogni a víz a belső lábtérhez...(a képet csak loptam a helybehatároláshoz)
A megoldás utólagos tömítés, tetszés szerint...

A probléma nem egyedi jellegű, mert nem egy ember szív vele, a brit társoldalon van néhány topic az ügyben, és más jellegű beázások kapcsán is....szóval innen történt a megvilágosodásom is :) Ma pedig magasnyomásúval a célzott helyen kipróbálva (persze az ajtókárpit leszerelése után) nálam is megjelent a víz a z említett helyen... a javítás előkészületben...
Erhard 242 (Pure Energy)29-08-2014 20:54:23 // 57757
a gyárival 200ig pariban voltam aztán fölötte elment ...
dev16629-08-2014 20:50:40 // 57756
az pont hogy jó jel. "sok" van az órában és nem akarják elriasztani a tudatlan vevőket.
'''''29-08-2014 20:43:48 // 57755
Kicsit gyanús,hogy nem írják a km-et.
Giuntini29-08-2014 20:38:37 // 57754
Csak eljátszottam a gondolattal, bár nem tudom. Viszont abban igazad van, a 3-as a kategória társa attól viszont jobb. Érdekes viszont, hogy az Alfa hogy beetetett mindenkit a Giulia kémfotóival. Ha figyelmesen megnézitek a képeket, hát ez nem a Ghibli. A sárvédők le vannak takarva mintha... A hátulja is más mint a Ghibli. Ez egy kisebb autó. Az ajtók is különböznek a Ghibliétől. Ez fehéren-feketén már az új Alfa. És az utolsó rajzok ugyanezt a formát adják.
.......................29-08-2014 20:27:55 // 57753
Utól nem éred az 530d t ,már próbáltam,
A futómű is rendben van alatta,bár feszes
A 159 csak a 3as tól jobb,annak mcperson van elöl
mizooo29-08-2014 20:27:28 // 57752
Srácok most hívott cimborám, hogy meg van szerelmesedve és meg szeretné nézni az alábbi autót:
159
Ismeri valaki? Esetleg a helyet ahol árulják?

Köszi!
dev16629-08-2014 20:21:00 // 57751
lehet, az 59 futóműve etalon.
Giuntini29-08-2014 20:17:25 // 57750
Azért kíváncsi lennék arra, hogy ahol egymásba fűződő kanyarok vannak példul egy hegyi szerpentinen, hol lenne az 530d. Szerintem lemaradna.
dev16629-08-2014 20:11:09 // 57749
Az E60-ból van 525d is, ami partiban a 2.4-gyel. Az 530d-vel nem sportszerű hasonlítgatni.
Shadin29-08-2014 20:03:45 // 57748
F@sza. Kétszer is...
Shadin29-08-2014 20:02:54 // 57747
Egyféleképpen lehet legyőzni az 530d-t, ha veszel egyet :-)
Shadin29-08-2014 20:02:50 // 57746
Egyféleképpen lehet legyőzni az 530d-t, ha veszel egyet :-)
Erhard 242 (Pure Energy)29-08-2014 19:27:33 // 57745
kicsit javítanék ...a 2,4 is csak akkor igazán élvezetes ha optimalizálva vagyon...
mizooo29-08-2014 19:17:07 // 57744
Max gázolaj :D.... nem egy versenyautó de nekem szériában is tetszett nem még átírt progival, igazából ezt az erőt sem (nagyon ritkán) használom ki. Hogy le tudjak nyomni egy 530d-t? Azért nem veszek 2.4-et :) Fogyi meg kevesebb, munkába járáshoz ideális.
dev16629-08-2014 19:01:01 // 57743
sanszos, h vér fog folyni :))
Csabi29-08-2014 18:50:32 // 57742
jajj, mit fogsz Te kapni :))
mizooo29-08-2014 17:33:02 // 57741
Feleséged kirakta Face-ra és elárulta, hogy GT-től van :) itt követtétek el a hibát :P
dev16629-08-2014 15:45:29 // 57740
hát nekem a 16V dízel is nagy csalódás volt a 159-ben, pedig 3 különböző autóban is próbáltam. nem mondom, h rosszul megy, de egyáltalán nincs olyan érzése az embernek, h egész nap csapatná neki, mert akkora élmény. A 2.4 méltó a híréhez erő tekintetében (automatával is remek), a 2.0-hoz még nem volt szerencsém, de úgy hírlik az sem olyan nagy szám. Hiába, testes ez az autó és általában hatalmas kerekek feszítenek alattuk, mert az áll jól a 159-esnek.
dev16629-08-2014 15:40:50 // 57739
Itt kevés a 159 JTS tulaj, úgyhogy nem nagyon fognak tudni érdemi infóval szolgálni, ahogy én is csak azt tudom leírni, amit a szerelőktől hallok. Az biztos, h az 1.9 JTS nyomatéka (az 1.8 pláne, az egy GM őskövület) kevés ehhez a dögnehéz kasztnihoz. A 2.2 JTS a JTS-ek közül a legjobb választás, de ha 159 benzines akkor az 1750 TBi a nyerő. Tudom, drága, de az egy nagyon jól sikerült motor.

A JTS-ek láncos motorok, de nem az élettartam növelése miatt döntöttek így a tervezők, hanem a kétoldali változó szelepvezérlés miatt. A lánc nyúlik és elég gyakran kell cserélni és úgy általában a JTS a legbonyolultabb szívó benzinesek egyike ennek minden előnyével és hátrányával. Ennél több fajlagos lóerőt és Nm-t kommersz (max. fordulat miatt), szívómotorból nem nagyon lehet kicsalogatni, cserébe nagyobb a karbantartás igénye, mint egy átlagos korabeli szívó benzinesnek.
Szabolcs 15929-08-2014 15:38:44 // 57738
3,2 és mar nagy ,159 est szeretne de csak benzinest nem értem ,de talán azzal kevesabb a gond mint az egr dpf szivosor magas nyomású stb
Béci Ɨ|ѯ29-08-2014 15:30:18 // 57737
A 3.2-es. :-) Ezek a kis benzinesek elég harmatosak a 159-ben. De az a tut ha kipróbáltok egy 150 lovas dieselt és utána az egyik benzinest. Ha csak nem tudja elszámolni a benzint, akkor dieselt akar majd...
Shadin29-08-2014 15:23:41 // 57736
nem tudom, de a nagyobb az mindig jobb, és csak két választást adtál :-D
Shadin29-08-2014 15:22:39 // 57735
Benzines :-)
Szabolcs 15929-08-2014 15:16:14 // 57734
Az 1,9 jts el mi a gond
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.