Forum >> 159

Piritu - 1.000.00015-10-2014 21:25:37 // 60033
Amiket írsz az én gondolatomban "kopó" alkatrész, akár egy generátor. Az autó élete során néha ki kell cserélni. A magasabb teljesítménynek ára van. Nagyobb bajnak tartom, hogy nehéz megállapítani, hogy mikor kell.
Nem beszélve arról, hogy a bonyolult technika még több hibalehetőséget takar.
Az se véletlen, hogy a Párduccal annyiszor maradtam fekve 100e alatt, mint a többivel 600-on.
(Az már más kérdés megint, hogy a csere mibe kerül, de mint tudjuk az új alkatrészekkel a további megteendő km-ek árát fizetjük..)
Piritu - 1.000.00015-10-2014 21:14:44 // 60032
Az OFF-osok nyűgje nagyon nem érdekel, nem véletlenül nem vettem olyat :-)

"De fordítsuk meg a dolgot miért jó az hogy van Egr az autóban?" - Hogy legalább a keletkezett nitrogén oxidok mennyiségét csökkentsük. Hogy ennek ára van? Valamit valamiért. Cserébe nagyobb a literteljesítmény, mint az említett Dutránál :-)
"Vajon jót tesz a motornak a regen?" - A fene tudja, de hogy nem árt annyira, hogy látványosan csökkenjen miatta a motor élettartama az tuti.

Az, hogy a dpf miatt szívás van, az is tény. Mint minden más miatt is, ami a teljesítmény hajhászás miatt kell a motorba. (pl. turbó, kettőstömegű, nagynyomású rendszer)
A taxisokat meg külön csókoltatom a herélés miatt, pont nekik, aki sokat járnak a városban kellene egy kicsit figyelni a város levegőjére. Barcelonában érdekes a diesel Passatok (és azok herélése) helyett Priusokkal járnak a taxisok. Tehát van más megoldás. De mi minden áron diesellel akarunk járni...
Liquid15-10-2014 21:08:07 // 60031
Csabié meg azért nem füstölt egy kicsit se, mert benne van a DPF... ezt se felejtsük el, nem a box érdeme
'''''15-10-2014 21:01:28 // 60030
Vazz,normál progival az enyém sem csak most direkt kapott több anyagot a gyorsulás miatt.Jövő héten megy vissza a normál használatra tervezett progi.
Liquid15-10-2014 21:00:38 // 60029
az is biztos, és itt állnék szembe az álláspontoddal Piritu, hogy a motornak közvetlenül lehet hogy nem árt a korom, de a motor maga csak a laborban létezik, a való életben van egy csomó alkatrész ami nem szerves része de kiválóan el tud hasalni azért mert megy át rajta a korom. Egr, szívósor stb.
dev16615-10-2014 20:57:14 // 60028
Nem kellett elolvasnom, az első bekezdés szövegezése elég volt ahhoz, h félbehagyjam:))
Komolytalan.
Liquid15-10-2014 20:56:51 // 60027
alapvetően egyetértek, viszont sztem nem tervezői hiba (mert rá vannak kényszerítve a gányolásra), hanem a probléma a trendekben van.
Egyszerűen trendi dolog dízellel járni mert az csak ennyit-meg-annyit fogyaszt, a gyártóknak meg kell felelni az eszetlenséget súroló szabályoknak, illetve a flottások számára vonzóvá kell tenni az autót. Azt pedig úgy lehet hogy a katalógusban kicsi a fogyasztás, és olajcsere is csak 2-3 van 100e-ig, hogy utána mi történik az senkit nem érdekel.
A kicsi turbomotoroknak vagy épp a közvetlen befecsis benyásoknak telerakva 1000 lambdával meg a jó ég tudja mivel ugyanígy megvannak és meg lesznek a nyűgjeik.
Igen valóban nem szabadna dízelt használni rövid utakra, de a jelenlegi trend ezzel szembemegy.
Az megint egy más kérdés hogy a DPF-et egy álszent dolognak tartom, ugyanis az általatok eddig leírtak mellett van más is, nevezetesen hogy az apró korom amit nem szűr meg sokkal rosszabb mint az Ikarus által okádott sűrű olajos füst, csak mivel az nem látszik ezért nincs is.
mzo15-10-2014 20:46:15 // 60026
Azt hogy az Egr visszavezeti a kipufogó gázt és vele együtt a kormot is a szívósorba és a motorba az tény. Hogy hány szívósor és motor ment tönkre emiatt? Hmm motorról itt az 59-es fórumon most így hirtelen nem tudok, szívósorról viszont ami kuka lett igen. Szegény Guinti pl. Viszont. Más tipusoknál pl PSA féle 1.6 HDi nagyon sok koromba fulladt motorról írnak a Pug fórumokon, amik egyértelműen a kpiuf gáz visszavezetés miatt van. És azok a motorok konkrétan meghalnak. Dpf regen miatt se tudok motor halálról, de valószínűleg nem tesz jót neki az amit párszor már leírtunk az olajhígulás a hőterhelés a hengerfal lemosása. De fordítsuk meg a dolgot miért jó az hogy van Egr az autóban? Vajon jót tesz a motornak a regen?
Egyébként mint már írtam tegnap is sok Opeles Fiatos fórum szól arról hogy Dpf miatt szívnak az autósok. Konkrét esetek, nem pletykák. Taxisoknál az első hogy Dpf Egr off. Legalábbis a az első szériásoknál.
Az pedig hogy egy autó ami nem speciális (mint pl egy Prus vagy Leaf) amiben van egy hétköznapi motor és tul képp egy hétköznapi autóról van szó nehogy már ne lehessen használni városban a Dpf miatt mert akkor ez lesz meg az lesz. Ha ez így van akkor az igenis tervezői hiba, amit megpróbálnak megmagyarázni.
Piritu - 1.000.00015-10-2014 20:43:21 // 60025
Viccet félretéve mi nem stimmel az így-úgy leírt kiégetési folyamatban?
A többlet üzemanyagot nem utóbefecskendezéssel nyomja be a motorba? Egy részéből nem korom lesz? (Más részéből meg nem olajat higító maradék?) Nem a katba fújja a turbó levegője, hogy ott elégjen? Nem ég el ott, hogy melegebb legyen? Nem ez a meleg indítja be a korom kiégetését?
Liquid15-10-2014 20:42:28 // 60024
kikérem magamnak :) Az enyém nem kormol, legalábbis a Tomié mellet nem :)
Piritu - 1.000.00015-10-2014 20:35:26 // 60023
No, csak elolvastad :-DD
Piritu - 1.000.00015-10-2014 20:34:29 // 60022
Sose mondtam, hogy ezzel érveltél. Mindössze azt mondtam, hogy az egr ellenzők ezen érve se lett sose alátámasztva konkrét motorkárral, mint ahogy az általad írt regenerálás alatt motorkínzás miatti motorkár se. Ennyi.

Hogy más szalonokban az eladók mit mondanak azt nem tudom. Az viszont köztudott, hogy a diesel (legyen akár kicsi, akár nagy, akár dpf-es, akár nem) nem városi autó. Eleve az a hibás vevői elképzelés, hogy valaki városba dízelt akar. Viszont mánia, hogy diesellel akarunk minden áron közlekedni. Hát gyártanak, mert ez kell.
Hogy hol lehetne amúgy a kis dieseleket használni? Tekintve az utakon járkáló kocsikban utazók számát mindenhol. Ma a 84-esen is - megint csak tisztelet a kivételnek - szinte csak 1-2 embert láttam ülni a nagy kocsikban.

Mindezzel persze továbbra se szeretném azt mondani, hogy a dpf az ideális megoldás. Biztos van jobb, de mibe kerül? Megfizetnénk?
dev16615-10-2014 20:09:19 // 60021
a net általában nem jó tanár, ez a cikk pedig igazán nívón aluli, már bocs.
dev16615-10-2014 20:07:41 // 60020
Nem értem miért nekem írod ezt. Én nem azzal érveltem, h a beszívott kipuf.gáz nem tesz jót a motornak, nem is gondolom ezt. Amiket viszont felsorakoztattam, többnyire nyomós érvek. Persze kinek mennyire, engem pl. zavar az indokolatlan kormolás, a többletfogyasztás, a megtorpanások, a kosz a szívósorban és a borsos árú új EGR szelep ... de sokan nagy ívben tesznek rá és egy darabig ezt meg is tehetik.


A másik részhez: milliószámra szaladgálnak DPF-es kisdízelek szerte világban, szted nekik is elmondják a vételkor, h nem városba való? ha meg nem városba való, akkor hova? Mit tegyen az aki, új kisdízelt akar és városban hajtja? DPF-est vesz ennek minden káros következményével együtt, mert nem tehet mást, nincs más. Éppen ezért mondom, hogy DPF ma használatos koncepciója alapvetően elhibázott és pont az ilyen városi kisdízeleknél csúcsosodik ki a legjobban, hogy mennyire.
Piritu - 1.000.00015-10-2014 19:46:49 // 60019
A belinkelt oldal is említi ezt a megoldást. Le is írja, hogy miért nem működik :-)
Piritu - 1.000.00015-10-2014 19:44:23 // 60018
"ki mondta, hogy tönkre megy tőle?" - megint más topikokra utalnék. Az egr ellenzők egyik fő érve, hogy a visszavezetett korom nagyon nem tesz jót a motornak ezért ki kell dobni. Ilyenkor szoktam visszakérdezni, hogy van-e példa arra, hogy tönkre megy. Még nem volt. Mint ahogy a dpf fűtés miatti tönkre menetelre se volt példa itt az Amorén.

"Nálad azért klappol minden, mert pontosan arra használod az autót, amire tervezték:" - mielőtt megvettem pontosan tájékoztattak a kereskedésben, hogy a dpf-es diesel NEM városi közlekedésre való. Ennek tudatában vettem és használom akár a napi 2x5 km-es útra is a melóba és vissza.
Ha valaki nem arra használja, amire való, az nem biztos, hogy a gép hibája.
mzo15-10-2014 19:43:05 // 60017
Viva Egrdpfoff :)
Szegény nagyapám Dutrája hogy kiröhögné ezeket :)))
Wasco15-10-2014 19:19:50 // 60016
Köszönöm szépen a segítséget! Holnap fel is hívom, nem várok!
Shadin15-10-2014 19:17:16 // 60015
Ez egy bazi jó elmélet, csak a gyártóknak drága. Azt lesz@rják, h Te többet tankolsz-e vagy kevesebbet. Nem azért találják ezt a sok f@szságot mert jó, hanem mert az okosok Berlinben megszabályozzák...











I'mATrol :-D

És a rggeli hűvösben EGR nélkül csattok az autó és lassan melegszik, ja meg az összes hiba nem az EGR rendszerre vezethető vissza, hanem a szarrá kopott motorokra, ill. turbóra. :-D
dev16615-10-2014 19:06:29 // 60014
ha a motor égéstermékei képesek előállítani ekkora hőt, akkor szvsz a megfelelő hőelvezető elemek alkalmazása mellett egy kis kazán is képes erre, ami úgy lett megtervezve, h a megfelelő térrészbe vezesse a hőt. Ráadásul a kipufogó alapból is 250-300 fokos üzem közben a leömlőnél, így nem szobahőmérsékletről kell 600 fokra hevíteni, vagyis kevesebb energia kell, mint első hallásra gondolná az ember. a jobb hatékonyság miatt a fogyasztás sem nőne annyira, mint a jelenlegi módszer szerint regen-nél.
dev16615-10-2014 18:58:51 // 60013
ha jól tudom, a tiédben is Pierburg szelep van gyárilag. Most is ilyet tennék bele. Viszonylag korrekt gyártó (kevés selejt), közepes árfekvés. Az EURO3-as 20V-be nekem 38K volt kedvezménnyel a szelep.:((

Érdemes megpróbálni a felújítást is, Vermacy cartársnak pozitív tapasztalatai voltak és csak 10k-ba kerül, várni sem kell rá:
Juhász Miklós, Törökszentmiklós
06 20 9919316
David | Centocinquantanove15-10-2014 18:49:02 // 60012
Az állófűtés is messze van a 650 foktól... Ekkora hőhöz már nagyon nagy energia kell...
Wasco15-10-2014 18:45:20 // 60011
Köszönöm a tanácsot, igen én is azt tapasztaltam, hogy van mikor tényleg jól működik és van "mikor csak kicsit rosszul" az EGR, szóval megérett a cserére úgy tűnik. Gyakorlatilag azt produkálja amit írtál!!!
Mit érdemes venni csak gyárit vagy felújítottat? Ti hol szerzitek be ? (Neten láttam 25-35e-ig). Kicserélni gyakorlatilag lassan már becsukott szemmel is menni fog...:-)
dev16615-10-2014 18:44:45 // 60010
akkor ott az állófűtés annak minden áldásos hatásával (főleg télen a motornak és a tulajnak is jót tesz), 166-ban elég gyakori, 159-be is elfért volna.
dev16615-10-2014 18:43:00 // 60009
Nem mondanám, h a DPF elve működik, inkább csak bizonyos körülmények között működhet és nem okoz komoly gondot (autópályás használat, gyárinál rövidebb olajcsereperiódus, nem félbeszakított regen-ek, stb.), de általános esetben nem állja meg a helyét. Azért ez így nincs rendben, valljuk be. Nálad azért klappol minden, mert pontosan arra használod az autót, amire tervezték: autópályázás és tegyük hozzá, hogy az EURO5-ös motoron már sokat fejlesztettek DPF tekintetében az EURO4-es sebtiben összecsapott rendszerekhez képest. Bár az olajhígulással továbbra sem tudnék kibékülni.

"Az egr kapcsán is többször feltettem már a kérdést, hogy ki találkozott itt olyan Alfa diesel motorral, ami az egr korma vagy a dpf miatt ment tönkre. "

ki mondta, hogy tönkre megy tőle? nekem éppen elég az, h éjszaka látom a randa füstpamacsot egy teljesen szolid piros lámpás elindulásnál is, hogy akadozva gyorsul, többet fogyaszt, letapad a var.geo és amikor belenézek a szívósorba olyan mintha egy éppen fejtés alatt álló kőszénbányába csöppentem volna.

Az EGR közvetlenül és közvetetten is füstöt vezet a szívósorba, mert maga a pontatlanul működő EGR szelep a öngerjesztő folyamatként növeli a koromképződést.
David | Centocinquantanove15-10-2014 18:37:40 // 60008
Elektromosan fűteni egy ekkora felületet 600-650 fokra, az kemény lenne... nincs az az akksi ami kibírná ezt... szerintem.
Piritu - 1.000.00015-10-2014 18:11:06 // 60007
Elegáns vagy nem, de működik. Ahogy írod minden más drágább lenne, de akkor meg az lenne a baj :-) Mint írtam a folyamat a linken jól le van írva.

Az egr kapcsán is többször feltettem már a kérdést, hogy ki találkozott itt olyan Alfa diesel motorral, ami az egr korma vagy a dpf miatt ment tönkre. Eddig senki sem tudott mondani, csak hogy a korom biztos nem jó, meg összekoszolja a szívósort. Egyáltalán diesel motor gondról se írt senki. (Oké mostanában valaki leütötte a kartert és olaj nélkül meghalt a kormosa, de ez más kategória.) Bezzeg TS-ről mindenki tud...

A 30 ezres csereperiódus meg olyan mindegy, a fórumokat olvasva mindenki - tisztelet a kivételnek - hamarabb cserél.
dev16615-10-2014 17:52:24 // 60006
azért lássuk be a DPF egész alapelve messziről bűzlik. ha konstans terhelés mellett üzem közben egyszer csak regen címén túldúsítja keveréket az ECU, abból koromképződés származik. Nem fog elégetlen gázolaj gőz formájában távozni a kipufogószelepen ilyen hőmérséklet és nyomás mellett. Így vagy úgy, de el fog égni. *

Elhiszem, h a katalizátor fűti fel a DPF-et a szükséges 600-650 fokra, de ehhez -sok-sok tökéletlenül elégetett gázolaj és abból származó forró korommal telített kipufogógáz kell, ami sztem önmagában nem teszi valami elegánssá ezt az elgondolást. A motorolaj felhígulása szintén jelzi, mennyire átgondolatlan és összecsapott a regen működési elve.

Ez csak ötletelés, de mennyivel ésszerűbb lett volna a tervezők részéről az állófűtést vagy valamilyen dedikált fűtőberendezést felhasználni a DPF felfűtésére: nem gyilkolnánk a motort, nem pocsékolnánk az üzemanyagot (nyilván hatékonyabb lenne a egy dedikált fűtőberendezés) és a motorolaj sem hígulna fel egy olyan autóban, aminek 30e-s a gyári olajcsereperiódusa. ja hogy drágább lenne ez a megoldás, az igaz.

* Egy módon jöhet ki gőz formájában üzemagyag egy dízel kipufogószelepén: hidegindításkor (fehér füst), ami főleg gyengélkedő izzítógyertyáknál figyelhető meg nagy hidegben.
dev16615-10-2014 17:35:30 // 60005
LMM-et csak LMM tisztítóval szabad tisztítani. A féktisztító rövid távon javulást okoz, de hosszú távon tönkreteszi!
Ez egy olcsóbb fajta, amivel néhány hónappal sikerült meghosszabbítanom az LMM-em életét, ez kicsit drágább, de látszatra alaposabban tisztítja a csupasz fémfelületeket. Egyelőre tesztelés alatt, de sztem a Liqui Moly lesz a befutó.
Piritu - 1.000.00015-10-2014 17:31:25 // 60004
A motornak NINCS plusz hőterhelése regen alatt. Sőt az elégetlen többlet olaj ilyenkor higítja a motorolajat. A katalizátor melegíti fel a dpf-et a kívánt hőmérsékletre. hsz 59939
dev16615-10-2014 17:14:29 // 60003
Az EGR szelep nálam sincs lefalazva, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy a kezdetektől EGR-esre tervezett JTD motornak hosszú távon a nem árt (égési csúcshőmérséklet) a lefalazás és az sem mindegy, hogy iktatják ki a programból (többek között a beszívott levegő jelet módosítani kell). Ezzel nem akarok parázsvitát szítani, mindenkinek a maga döntése.Tudom, hogy nyomós érvek szólnak a lefalazás mellett is.

Ellenben a DPF-et hótziher, h kivenném és kiíratnám a firmware-ből. Elsősorban a motor kímélése céljából (a regen miatti brutál hőterhelés a fő gond), de járulékos előny hosszú távon, h idejében észre veszed, ha valami miatt füstölni kezd a gép. ja és utána újra parkolhatsz száraz avar felett, ha ez a vágyad :))
Shadin15-10-2014 17:00:35 // 60002
Nálam nincs. EGR, DPF helyén és a regen ciklus inkább nőni látszik nem csökkenni.
Chianti15-10-2014 16:31:34 // 60001
Ezzel maximálisan egyetértek! Ezért döntöttem én is úgy, hogy inkább csináltatok egy motordiagnosztikát, aztán megpróbálom rendbe tenni az esetlegesen problémás alkatrészeket. Nekem még EGR, DPF benne van és egyelőre nem is tervezem, hogy megszabaduljak tőlük. Egyébként meg lehet, hogy már 1 EGR, LMM, vagy MAP tisztítás is érezhető változást fog jelenteni (ahogy Piritu is beszámolt róla) a menetdinamika terén. Ha mégsem így lesz, akkor esetleg elgondolkozom rajta komolyabban, hogy belevágok 1 optimalizálásba.
gecsa15-10-2014 16:15:33 // 60000
arról nem is beszélve,hogy a chip esetén senki sem azt kérni, hogy csak egy kicsit legyen erősebb, hanem azt, amit még elbír a technika.
dev16615-10-2014 15:00:04 // 59999
a chipeléssel és a box-szal is az a gond, hogy csak akkor lehet sokkal dinamikusabb, és egyben füstmentes az eredmény, ha kiindulási alap tökéletes, vagyis minden szenzor (LMM, MAP, stb.) és beavatkozó (injektorok, HP szivattyú, turbó, turbó var.geo, EGR, ha van, stb.) hibátlanul, 90-100%-osan jól működik. ez az esetek túlnyomó többségében egy használt autónál nem áll fenn.
Csabi15-10-2014 14:34:07 // 59998
Jó de én nem a te programodról beszéltem hanem az enyémről ;)
Egyébként a box elvileg 35pacit és 40Nm-et emel, ami nekem max megfelel (235LE/440Nm)...az írt progik jellemzően ennél többet tudnak ami KULon be is bizonyosodott, mert az összes 2,4 elhagyott:) viszont itt jön képbe megint a füst kérdése...az volt bőven...
dev16615-10-2014 14:13:47 // 59997
Ha már beírta az EGR szelep hibát, az a végső stádium. Minél tovább használod így annál több koromlerakódás kerül a rendszerbe (EGR csövek, szívósor, MAP, turbina, kipuf, DPF, stb.) és pocsékolod az üzemanyagot is, mert városban 1-2L-rel többet fogyaszt a nem pontosan pozícióra álló EGR szelep miatt.

Én még a hibakód keletkezése előtt cseréltem, mert szürke alacsony fordulati füst jelezte, h EGR bajok vannak. Azért sunyi hiba, mert szakaszos, néha jól működik, néha csak kicsit rosszul, attól függően, hol és mennyire ragad meg a szelep, mivel az ECU csak vezérli, nem szabályozza (visszacsatolás) a szeleppoziciót, így nem tud róla, hogy pl. a félig zárt állás helyett 90%.ra nyitva ragadt be, ennek mgfelelően a szükségesnél több üzemanyagot enged az ECU és már kezdődik is kormolás. Egy alapvetően elhibázott, igénytelen hulladék konstrukció az egész EGR rendszer, kezdve az első JTD-ktől 2.0 JTDm-ig.
Shadin15-10-2014 14:04:11 // 59996
Mondjuk megvetted 500 Euróért és ha nem tetszik elteszed... Ami ennél olcsóbb az meg nem igazán tekintendő rizikómentesnek.
Shadin15-10-2014 14:02:28 // 59995
Nem akarok trollkodni, de jelentős különbség volt Drobertó box-a és a programom között. Együtt próbáltuk, ua. autón egymás után...
Shadin15-10-2014 13:56:45 // 59994
Az túl diesel-es :-D Pörög ez mint állat...
vzsiros15-10-2014 13:41:51 // 59993
rámegy a 16 col, ez kell nekije:
5X110X65 ET34 14-es csavarok

a guilettanak a felniejit szokták ajánlgatni hozzá, de annak 12-es csavarjai vannak, aztán a felnit fúrni nem szerencsés.
David | Centocinquantanove15-10-2014 13:25:57 // 59992
3500... :) Nekem még a 3000-rel sem sokszor találkozik a mutató :D A 3500-at lehet, hogy nem is tudja, szerintem amióta nálam van az autó még sosem volt annyira megküldve ... Ami nem biztos, hogy jó egyébként...
yani🍀15-10-2014 13:01:41 // 59991
igen, rámegy a 16-os felni.
Vermacy15-10-2014 13:01:07 // 59990
Ach so! :o) Én szívesebben "szerelek" autót, mint "programozok" :o)

Puntóhoz hozzányúlok, de 159-hez nem szívesen pedig hamarosan izzítógyetyákat is szeretnék cserélni, mielőtt baj lenne...
Liquid15-10-2014 12:57:10 // 59989
azt csak azért írtam, mert ha egy kábel bedugásához, és egy program indításához informatikai szaktudás kell, akkor a motortérben 1-2 csatlakozó összedugásához autószerelői... :)
Csabi15-10-2014 12:43:11 // 59988
A boxnál pont az ellenkezője lepett meg, marhára megváltozott a karakterisztika, ahogy már írtam is, a felső tartományban lényegesen tovább "húz"....
Vermacy15-10-2014 12:42:05 // 59987
Autószerelő tudás?-) Még csavarhúzó sem. EGR szelep szétszedés-tisztítást Én is a Youtube-ról néztem és az alapján csináltam.

Természetesen nem mindenki szándékozik összeolajozni a kezét, így a bixbeszerelést is "szakira" bízza. Idő és a pénzügyi rész a kérdés, mert a programíráshoz bizony a verdára is szükség van meg arra, aki elviszi, elmondja, mit szeretne és kipróbálja.

Nem állítom, hogy a box jobb lenne, mint a többször írt, kikísérletezett, akár személyre szabott program, csupán egyszerűbb, kevesebb ídőráfordítással jár és könnyebben állítható vissza az előző állípot...
Vermacy15-10-2014 12:27:07 // 59986
Ez nem jött át. Azért rosszabb a box, mert nem íves a "görbe"?
Vermacy15-10-2014 12:24:16 // 59985
Így van. A box egy kész, komplex megoldás...
Vermacy15-10-2014 12:22:25 // 59984
A hozzászólások a cikk végén elborzasztanak :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.