Forum >> 159

dev16625-10-2014 18:28:46 // 60433
JTS miatt: vezérlés módosító, olajevészet, fogyasztás (ha nagyon magas az sokféle problémára utalhat)
úgy általában 159 miatt: rohadó segédalváz, kormánymű
'''''25-10-2014 18:27:11 // 60432
A második már működik.
Elég jól felszerelt,tempomat,nagy navi,bőr,multi kormány,téli nyári gumi.
'''''25-10-2014 18:24:09 // 60431
Nekem nem adja be a linkedet.
Dzsozy25-10-2014 18:23:18 // 60430
Alfa 159
Na még egyszer! :)
Dzsozy25-10-2014 18:21:54 // 60429
alfa159
Üdv Urak! Ezzel a vassal szemezget a család. Érdeklődnék, mielőtt belevágnék a projectbe, hogy mire kellene figyelni 159-nél. Olvasgattam, hogy a kormánymű a sarokpontja a kocsinak, de esetleg mire kell még figyelni a típusnál? Dízelek nálam olyan okból nem játszik, hogy a párommal kocsival járunk dolgozni, és az max 12km. Közel van minden, nem akarnék "tönkretenni" egy delejest ilyen rövidtávú használat során nap mint nap. Előre is köszönöm az építő jellegű tanácsokat.
GTPeti25-10-2014 17:57:59 // 60428
Az Euro 4-es dolgokról is tuti van hasonló magasztaló szöveg az eLearn-ban. :)
'''''25-10-2014 17:50:21 // 60427
Szerintem elég lenne leakasztani a mozgató motorról és fixálni a rudazatot a lapátkák nyitott állásánál.Ez a legegyszerűbb.Minden bontás nélkül megoldható.Nem hiszem,hogy a lapátokat ha fixen állnak akkor berántaná a motor.
dev16625-10-2014 17:44:01 // 60426
olyan súlyos érv szól a lapátkák ellen, hogy még akkor is kivenném őket, ha tudnám, hogy van negatív hatása is ennek a műveletnek. Ennek ellenére én is arra voksolnék, h nincs negatív hatása, főleg ezek alapján, Elearn-ből:
"Thanks to the geometric shape of the four additional intake ducts and the swirl valves the fresh gases create a vortex and are directed in the best possible way to the combustion chamber. The filling of the cylinders is therefore excellent.
The continuous adjustment of the swirl valves makes it possible to produce optimum turbulence for all engine speed and load conditions."
'''''25-10-2014 17:39:19 // 60425
Ezért is írtam.
Bár ha van felesleges 80-100.000Ft akkor rakja be és marad teljesen gyári az autó.Nem akarok megsérteni senkit de vannak itt páran akiknek fix ideája,hogy csak úgy jó az autó ahogy a gyárból kigurult.
dev16625-10-2014 17:34:56 // 60424
"vákuumpuma", ez jó.... :))
GTPeti25-10-2014 17:33:20 // 60423
Még jó, hogy nem lesz baja, az Euro 4 agymenés előtt nem is volt rajta ilyen ballaszt. :)
'''''25-10-2014 17:29:13 // 60422
Semmit nem veszel észre.Könnyebben szívja a levegőt már kis gáznál is.Nagy gázadásnál meg mindig nyitva is van.Semmi baja nem lesz a motornak.
dev16625-10-2014 17:22:51 // 60421
azt hiszem nálad láttam, h az LMM-ed is olajos, ami az jelenti, hogy a motor szívóhatásával szemben olaj jut vissza a kartergázcsövedből a légszűrő felé. Ma kiderült, hogy a vákuumpuma nyomást állít elő (lsd. a linkem alább a pierburg-tól) a hf légterében, ami járulékos hatásként áramoltatja a kartergázt a karterből és a hf légteréből az olajleválasztó felé (olajpárából kicsapódó olaj visszafolyik a karterbe egy külön csövön), onnan pedig a maradék gáz egy membránon át vissza a szívócsőbe. Mindebből azt akartam kihozni, hogy lehet összefüggés a vákuumcsövekben lévő olaj és az olajos LMM között. talán maga a vákuumpumpa gyengélkedik vagy valamiért sokkal erősebben dolgozik mint kéne. érdemes lenne utánajárni.
Liquid25-10-2014 17:19:52 // 60420
okés, köszi! Milyen árban vannak ezek? Van esetleg preferált márka?
Shadin25-10-2014 17:16:49 // 60419
Az bizony izzító csere. 1,2 Ohm a normál értéke, ki tudod mérni melyik a szar, de javasolt egyszerre cserélni. Én is egyet cseréltem, aztán hullott a második is.
Shadin25-10-2014 17:11:50 // 60418
De csak a fém verziót lehet rendesen lekötni. Nálam a sok tízezer km-es műanyag szívósor lapátjain semmi hibát sem találtam. Most is ott figyel az eredeti, gyári újra pucolva, lógás nélkül. Ha valakinek kell, szóljon :-D Komplett a mozgató motorral együtt.
Shadin25-10-2014 17:06:42 // 60417
Olajat véltem felfedezni, amikor a fék vákuum csövet lehúztam :-(
Liquid25-10-2014 17:05:20 // 60416
Ha ma reggel kiírta hogy preheating plug not available, (vagy valami hasonló, nem emlékezem pontosan), akkor valszeg döglődik valamelyik izzótógyertya? Relatíve sokat teker mire beröffen.
direttore25-10-2014 16:45:05 // 60415
Pont az 1.9 szenved tőle, a műanyag házas. Láttam milyen szépen letöredezik és megy be a szívószelephez. Szerencsés esetben egyben keresztbefordul a szelep előtt így nem nyeli be.
GTPeti25-10-2014 14:31:08 // 60414
Most, hogy a TRW egyik felét a ZF, a másikat meg a Bosch vette meg, kiváncsi vagyok, hogy mi változik (főleg lengőkar fronton). Vajon 1:1 ua. lesz a TRW és a Lemförder?
GTPeti25-10-2014 14:13:26 // 60413
SZVSZ akkor a laptátok "felvekvőrésze" van olajjal kenve, ugyanúgy, mint a dugattyúk. Kell neki, mert párszámilliószor megfordul élete során. Mivel szív, vagyis vákuumot termel, így nem juthat ki az olaj. És ha ki is jutna... az ellenkező oldalon úgyis van egy membrán, aminek nem árt.
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2014 13:38:40 // 60412
ha van a beszállítónál akkor 70-80e ft az új szívósor....
Shadin25-10-2014 13:13:00 // 60411
Az 1.9 kevésbé szenved a lapátkák okozta meghibásodásoktól és nem is igazán lehet mit csinálni vele, legalábbis a lapátkák lekötése a szívósor leszerelése nélkül nem "leköthető". Az enyém tele volt korommal ill olajsárral is, de a lapátkák és tengelyük semmi lógást nem mutatott. Én vettem egy "keveset futott" szívósort amit kipucoltam és azt tettem bele. Ezen sem volt gond a mechanikával. 200k+ Nem tudom mi az az üzemi körülmény ami szét assza ezeket a lapátokat. Továbbá azt sem értem, hogy az enyém ami műanyag házas elvileg konstrukciós hibák miatt lett leváltva, de az utóddal van több baj.
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2014 13:12:34 // 60410
ez max akkor igaz ha közben váltanak beszállítót és az annyival rosszabb... de mondjuk egy TRW lengőkar ami gyári számos vagy kiköszörült TRW semmi különbség sincs közte jah de van az egyiket hétfőn gyártották a másikat szerdán ...az ugy TRW még drágább is mert valakinek ki kell köszörülni a számot..kopik a gép :)
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2014 13:10:02 // 60409
a Pierburg olyat gyárt amit kérnek tőle...nem szar gyártó az
Erhard 242 (Pure Energy)25-10-2014 13:08:10 // 60408
osztom az előttem szólókat, minek kicserélni? szedjék ki a lapátokat vagy inkább rögzíteni kell nyitott állásban az kb 2ft költség...
Shadin25-10-2014 12:55:33 // 60407
Igen, én oda járok vele. Most is viszem valamikor, hogy rendbe tegye a zengő után...
Giuntini25-10-2014 12:52:23 // 60406
Ha kiktatjuk milyen hatàssal van a motor viselkedésére?
Wasco25-10-2014 12:23:30 // 60405
Szia, a múltkor a tanácsodra én voltam aki a felújított EGR-t raktam be amit a törökszentmiklósi szakitól vettem..az bejött, most jönne a szívósor (mert 200e van a 2.4-esemben és ezalatt nem is volt hozzányúlva) a kérdésem az hogy amikor tisztíttatom -mert úgy néz ki mint egy középkori szénbánya- vetessem ki az általatok említett lapátokat?
Tényleg jó lenne tudni mi az ideális megoldás, mert a jövő hét végén ezt megejteném.
Előre is köszi!
dev16625-10-2014 12:01:58 // 60404
http://pmmonline.co.uk/technical/vacuum-pumps-explained

The vacuum pumps used in motor vehicles generate a vacuum of approx. 0.7 – 0.9 bar. They suck the air out of the vacuum system and generally convey this to the cylinder head or the crankcase. In many cases, vacuum pumps are located directly on the cylinder head, are supplied with lubricating oil and driven by the camshaft.
.......................25-10-2014 11:58:05 // 60403
A vákuumot egy rugóterhelésű bypass suelep limitálja,
Mint a motorolajszivttyúnál ott sem megy az olajnyomás 5bar felé,mert kinyit a szelep e felett
dev16625-10-2014 11:54:46 // 60402
A gyárilag beépített és a gyári pótalkatrész között is van különbség. ha az eredeti alkatrész bír 200e-t, akkor a pótalkatrész fog bírni 20e-t. Általában kopott szerszámokkal kevésbé alapos minőségellenőrzés mellett készülnek a gyári pótalkatrészek, így hiába gyári, keveset bír és rosszabb minőségű. Ez bizonyos alkatrészek esetében elviselhető, de a szívósornál én nem játszanék ilyesmivel, mert újabb motorgenerál lehet a vége. Pénzkidobás újat venni és kockázatos is. Iktassátok ki a lapátokat és mehet vissza a régi.
dev16625-10-2014 11:46:17 // 60401
Alapjáraton, amikor sem a fékrásegítő, sem a turbó geometria aktuátora nem dolgozik (EGR szelep már rég nem vákuumos), a vákuum nem végez munkát, semmilyen "fogyasztó" nem emeli a nyomást a vákuumtartályban. Ha ilyenkor nyomásszabályozás nélkül fut a pumpa, akkor egy idő után majdnem légüres teret (0 Pa, bár ilyen nem létezik) hozna létre, majd a pumpa túlterhelné a vez.tengely, amitől valami eltörne. valahogy ezt a folyamatot szabályozni kell egy adott nyomásértékre (gondolom néhány 100 kPa), ehhez pedig a folyton dolgozó pumpának levegőt kell beszívnia, amikor nincs terhelés a vákumrendszeren és kifújni, amikor van.

Az eLearn-ben csak a motorszellőztető (blow by recirculation) rendszerről van ábra, a vákuumrendszerről nem találok infót, de gyanítom, hogy van kapcsolat közöttük.
.......................25-10-2014 11:35:43 // 60400
http://www.google.com/search?q=pierburg+unterdruckpumpe&biw=320&bih=544&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AW1LVIPHOcrjO8m-gfAP&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=pierburg+vacuum+pump&facrc=_&imgrc=HFKe_8UJOTV_kM%253A%3BgP1BXmzV5wBLdM%3Bhttp%253A%252F%252Fproceedings2012.caeconference.com%252Fpapers%252F030%252FPierburgPump.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fproceedings2012.caeconference.com%252Fpapers%252F030%252FPierburgPump.html%3B400%3B241
.......................25-10-2014 11:24:51 // 60399
Csak a Bmw nél minden lapát egyenként cserélhető,és van cikkszáma is
Az alfa egyben van ,egy számon fut az egész
norbi040925-10-2014 11:23:30 // 60398
Nagyon szépen köszönöm! :)
Egyébként Te is voltál náluk ilyen célból? :)
Giuntini25-10-2014 11:22:17 // 60397
Ofinál egy százas a gyári, de most kiderül, lehet, hogy olcsóbban is tudnak szerezni.
.......................25-10-2014 11:19:44 // 60396
Örülj ha 120eFt ból megkapod,szóval qrva drága,
Egy javíthatatlan konstrukció,a Pierburg a német beszállítók szégyene
Shadin25-10-2014 11:05:58 // 60395
sargagumi.hu Csepeli gyorsforgalmin. Olasz gép, alapos, precíz szaki bácsi.
'''''25-10-2014 10:48:44 // 60394
Mennyi egy új szívósor?Nem lenne egyszerűbb (és olcsóbb) kivenni a lapátokat?Semmi gondot nem okoz az autón.Nekem sincsenek bent.
Giuntini25-10-2014 10:30:25 // 60393
Szatyi azt mondja, hogy az Alfánál viszonylag ritka, de úgy tudom a BMW-nél szinte ez mindennapos probléma, hogy a műanyag lapátkák letörnek, és gajra megy a motor. Nekem megmutatta az enyémet, a tengelyeken nagyon kotyognak. Semmi problémám nem volt vele, de Szatyi azt mondja jobb kicserélni a komplett szívósort mielőtt baj lenne.
norbi040925-10-2014 10:26:38 // 60392
Sziasztok! :)

Valaki tud ajánlani egy jó futóművest Budapesten aki ért is a 159-hez? Nemsokára felkerülnek az új papucsok előre, mert a réginek elnyalta a belső felét. Amint fent lesznek vinném is beállítani.
Shadin25-10-2014 10:23:50 // 60391
Én a múlt héten szedtem le és úgy gondolom, hogy nem hoz létre "nyomást" a vezérlés oldalon, a fecskendő elv szerintem is ok, ez vákuumot hoz létre nem pedig levegőt szállít. Viszont valaki felvilágosíthatna, hogy abba a szivattyúba hová fér el min. 2-3dl olaj? Ha megtekerem a tengelyt, kiderül, hogy vezér tengely felől egyben egy olaj szivattyú is, van szívó és nyomó oldala is. Előre irányban tekerve pumpálja ki az olajat és egy szűrővel ellátott "lyukon" pedig szívná. Ezek után nem mertem szétszedni a cuccot. Ami biztos, hogy bő olaj kell a futásához/működéséhez.
GTPeti25-10-2014 04:55:29 // 60390
Egy fecskendőt ha meghúzol úgy hogy befogod a végét, akkor hol hoz létre nagyobb nyomást? (Sehol.) Vákuum előállítása nem jelenti azt, hogy van valahol egy "kifúvó" oldal. Én legalábbis így látom.
dev16625-10-2014 00:55:24 // 60389
ok, de amikor dolgozik (mert éppen nincs elegendő vákuum) akkor hol hoz létre nagyobb nyomást, merre pumpál?
.......................25-10-2014 00:53:00 // 60388
Nincs áramlás,csak addig,amíg kialakul a megfelelő vákuum

Tehát üzem közben csak anyi légmennyiséget szállít ami az alacsonyabb nyomáshoz kell
dev16625-10-2014 00:42:15 // 60387
Sokszelepes 1.9/2.4 JTD: Az lehetséges, hogy az egyik vez. tengely végén tanyázó vákuumpumpa levegőt pumpál a szelepfedél alatti hf légtérbe vagy máshova pumpálja a levegőt a vákuumtartályból? az elearn-ben semmit nem találtam erről, de ha valakinek volt már a kezében ilyen vákuumpumpa, az akár meg is figyelhette. Kíváncsi vagyok erre.
.......................24-10-2014 21:45:01 // 60386
Biztos,guli felni
Amúgy szerintem csak 7 coll széles
'''''24-10-2014 21:37:35 // 60385
Tavasszal eladom a 18-as felnijeim.Ha érdekel,várd meg.Kicsit karcosak és kettő javítva is van de nem ütnek,nem ráznak csak már unom őket.Újítani fogok.
Dömpi (il dottore)24-10-2014 21:14:13 // 60384
Ez biztos?
Akkor le is teszek róla!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.