Forum >> 159

dev16610-11-2014 00:06:38 // 61183
pár kérdés addig is:
a magas korrekciók miatt vették ki az injektorokat?
van benne DPF vagy nincs?
milyen színű füst hidegindításkor?
Huba10-11-2014 00:02:21 // 61182
Köszi!
Utána megyek a víz kérdésnek! Ez esetben egy tömítéscsere megoldást jelenthet? Viszont a porlasztók egy másik, külön hiba lehet, ugye?
dev16609-11-2014 23:58:48 // 61181
Általános esetben a 2.1mm3/i nem számít jónak, de nem is túl rossz. Ha viszont felújítottak az injektoraid, akkor valóban elvárhatók +-0.5-ön belüli korrekciók, ezért sejtem lejjebb a probléma forrását.

A vizet azért kérdeztem, mert 2.4-ek utolsó generációjánál előfordulnak hengerfej problémák (én a tömítésre gyanakszom) és víz juthat a hengerekbe. Az indításkori füst idegen anyag meglétére utal, amit nem tud megszűrni a részecskeszűrő, pl víz (amennyiben még van részecskeszűrő az autó alatt). Persze ez csak tipp, a szerelő dolga lenne, h ezeket a hibalehetőségeket kizárja/detektálja.

u.i: az EGR-t csak mellékesen írtam, mert szinte mindegyikben rosszul működik a szelep. Nem segít rajta a tisztítás és nem ad hibakódot sem, de a te problémádat biztosan nem ez okozza.
Huba09-11-2014 23:37:39 // 61180
Köszi! A korrekciók azt mondták, hogy nagynak számítanak 1 fölött. Olyan 1,5 és 2,1 között mozogtak. Nem vettük észre a víz fogyást. Az mit jelentene? Az EGR-t tisztították, nem adott hiba jelet...
dev16609-11-2014 23:33:51 // 61179
mennyire nagyok azok a korrekciók?
dev16609-11-2014 23:31:29 // 61178
Szia, hűtővízet nem eszi?
Ettől független, de EGR baja szinte biztos van, hacsak nem új a szelep.
Huba09-11-2014 23:15:44 // 61177
Sziasztok!
Tanácsot kérnék! 210 Le-s 2,4 JtdM. Finom gázpedál nyomásra rángat, mintha kihagyna egy-egy henger. Indításkor ( ha legalább 6-7 órát állt ) rángatva, büdösen füstölve indul. Alapjáraton melegen is kicsit ráng. Porlasztók BOSCH Benedeczkinél felújítva. Szamosiék műszere minden hibát kizárt. Csak annyit tudtak mérni, hogy nagy korrekcióval működnek a porlasztók. A baj az, hogy nem mindig ugyanazok. A nagy korrekció állandóan vándorol hengerről, hengerre. Padlógázra sem füstöl, jól fogyaszt. Szerintetek, mi lehet?
Köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 22:20:56 // 61176
no egy Alfa és egy Fiat között pont az a különbség amit írtál...az anyag
Piritu - 1.000.00009-11-2014 22:18:36 // 61175
Szerintem nem a kitaláló a hunyó. Egyszerűen olyan k@rv@ bonyolult az egész konstrukció, hogy előbb-utóbb valami megadja magát. Valami szarság, egy érzékelő, egy jeladó, egy fedél, egy tömítés, egy cső, stb. Mindazon pontok, amire 10x ennyit kellett volna költeni, hogy ne legyen gond vele.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 22:13:49 // 61174
sajnos ez fiat konstrukció :(
Piritu - 1.000.00009-11-2014 22:10:43 // 61173
Többször maradtam vele fekve, mint az összes többivel együtt. Nálam szó sincs mítoszról :-((((
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 21:57:25 // 61171
azért ahogy mennek bele az évek a 2.0-ba az atombiztos, nemmegytönkre mítosz kezd lerombolódni :(((
Liquid09-11-2014 21:46:55 // 61169
szó se volt kék osztrigáról? :D
droberto09-11-2014 21:45:24 // 61168
Félreérted!
Arról volt szó, hogy a Tomi barátunk egy Fred Astaire és meg akart tanítani táncolni.
:)
GTPeti09-11-2014 21:25:31 // 61167
Zoli, megtennéd, hogy ezt leírod az Olajtopicban is? Thx.. ;)

(BTW a GTV-m motorjának olyan lett a hangja, mintha gumiágyban lenne... Az Uno-mnak, pedig olyan, hogy az ékszíj surrogását lehet leginkább hallani. A hang nem minden, de nem nagyon hiszem, hogy ez rossz jel lenne.)
'''''09-11-2014 21:20:35 // 61166
Köszönöm szépen mindenkinek!
Mentem vele egy rövid kört.Nagyon furcsa,hogy a földön ülsz,nincs szervó és keresgéltem a kapcsolókat rajta.2percig tartott amíg arra rájöttem,hogy hol lehet az ablaktörlőt kikapcsolni. :-)
Liquid09-11-2014 21:08:19 // 61165
Isten éltessen! :) Komoly lehetett! :))
Shadin09-11-2014 21:04:49 // 61164
Cefetül hitetlen vagy :-) Xado EX120 a király! 2,5-ről 1-re vitte le az alapjárati korrekciót és a hangja is jobb lett. Mint ahogy a 40-es olajtól is. Sőt, ha extra OMV után simát tankolok akkor gyengébb az autó. Ez az én meggyőződésem.

Amit persze úgy sem tudok ráerőltetni senkire, de jó téma (ismét) :-D
droberto09-11-2014 21:02:09 // 61163
Itt is köszönöm, hogy részesülhetünk az örömödből. Még legalább vagy 2,5x ennyit. :)
Ennél nagyobb boldogság, nem érheti az embert, hogy együtt ünnepelhet a családjával, barátaival és a kollégáival, ráadásul úgy hogy nem is számít rá. Az Alfáról nem is beszélve. :) Vigyázz rá nagyon, sok boldog km-et 100 éves korodig. :) És tényleg ne tuningold szét. :)
Egyébként mentél vele? Milyen a Nord motor?
Chianti09-11-2014 21:00:14 // 61162
Beszédes fotók... Szóval te is behúztad a 4. X-et? Akkor Isten hozott a klubban! Most kezdődik csak az igazi férfiélet!!! Mindenesetre utólag is kívánok Sokat és Boldogat! :o)
Pityukoma09-11-2014 20:57:34 // 61161
Gratulálok :-) Egy életnagyságú Spider :-) -gyönyörű szép. Már megérte 40-nek lenni :-)
Jupiter15509-11-2014 20:53:34 // 61160
Gratula :)
Haddel09-11-2014 20:46:33 // 61159
Nekem az van ,de még szerelni nem kellett :)
'''''09-11-2014 20:16:23 // 61158
Meglepi buli volt.40 felett már mindennek örül az ember. :-)))
'''''09-11-2014 20:14:15 // 61157
Köszönöm szépen! :-)
Piritu - 1.000.00009-11-2014 20:07:33 // 61156
Hát tényleg nem sok van.
Ráadásul nem is nagyon bütykölték még a tulajok...
Csabi09-11-2014 19:53:56 // 61155
Utólag is boldog szülinapot kívánok, a meglepetéshez pedig gratula, szép ajándék! :))
Giuntini09-11-2014 19:45:07 // 61154
Én minden dízel autómba raktam STP-t, kb. minden harmadik tankolásnál, az első Cromámba kellett cserélni, befecskendezőket, de az szerintem egy erősen visszatekert autó volt. A TD Cromámban és a Mareában viszont tökéletesek voltak. Előbbit 450ezerrel adtam el, utóbbit 310ezerrel. Ezekben soha nem kellett cserélni.
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 19:37:51 // 61153
a 2.0-nak van egy nagyon r@baszós típushibája, az EGR hűtője kilyukad vagy pedig a hőcserélő belyukad...az utóbbi a rosszabb megy a motorba a víz ...úgy veszed észre amíg csak cseppek mennek hogy lambdszonda vagy dpf hőfok hibát ír és néha kicsit berángat az autó kis fordulaton...amikor már durvábban kapja a vizet fehér füst jön a kipuffból...
MatthewGT09-11-2014 19:27:56 // 61152
akkor a szezornak semmi baja?
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 19:27:53 // 61151
Grat :) én ilyen túl a barátságon szülinapi bulit nem tervezek a 40-re :D
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 19:25:44 // 61150
persze, nemrég szoptam ezzel...
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 19:24:59 // 61149
8 év alatt soha nem kerestek még magasnyomásút azaz 1x adtam el stilo-hoz, mert a kannás gázolaj szétmart mindent ...
MatthewGT09-11-2014 19:16:31 // 61148
Senkinek 2.0 jtdm???
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-11-2014 18:41:37 // 61147
Az 1.9 8v 115-nél 50.000ft a felújítás.
'''''09-11-2014 18:38:10 // 61146
Köszönöm! :-)
Haddel09-11-2014 18:27:25 // 61145
Fogadd gratulációmat! :-)
GTPeti09-11-2014 18:23:28 // 61144
Egy magasnyomású mennyi?
MatthewGT09-11-2014 18:09:50 // 61143
Na most a kérdés a következő, hogy a bal oldali lent vagy a szembe lévő a hőfokjeladó? A lentit milyen szerszámmal lehet kivenni...villáskulccsal esélytelen...
MatthewGT09-11-2014 17:54:33 // 61142
EGR-t? Nem vmi hozzáférhető helyen van...valahol a szívósor mögött lent ha jól tudom!? Az okozhat ilyen hibát? Illetve vmi kép nincs fent róla,mert a régebbi jtd-knél sokkal egyszerűbb az egr...
'''''09-11-2014 17:51:06 // 61141
Mivel szinte valamennyiőtöket személyesen is ismerem és egy nagy családnak tartom magunkat ezért feltöltök pár Robi által készített képet.Nem a kérkedés vezérelt hanem az őszinte öröm amit veletek is szerettem volna megosztani.



Pár kompromittáló kép (bocs Robi!) :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 17:48:28 // 61140
Szedjetek le az egr-t ha viz van benne akkor csereljetek az egesz egyseget...
MatthewGT09-11-2014 17:43:15 // 61139
igen!! P242A hibakóddal...külső sérülés(szakadás) stb nincs rajta Ohm-ot tudtunk mérni, kb 260at jelzett vissza! Gondolom cserés a dolog...mert az autó vészmódba van és így nem olyan jó.. :S :)
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 16:24:30 // 61138
Akkor nagyjabol 1l 3x tankra azaz kb egy jo 2t 2500 3000ft... Nagyjabol 1000ft/1000km....2 kilo 200e-nel....4db porlaszto feujitasa max 160e ft...
GTPeti09-11-2014 15:05:00 // 61137
(Még vmi. Adagolás: 2,5-3 deci 60 literhez az elterjedt arány.)
GTPeti09-11-2014 14:58:57 // 61136
(Azért félszintetikust vagy ásványit - a jóváhagyások figyelembevételével -, mert ezek tisztábban égnek el, mint a fullszint. Egyébként a 2T motoroktól történő égéstől gyökeresen eltér a dízelekben a dolog, emiatt nemhogy több füst lesz, hanem kevesebb. Többet itt tényleg nem tennék hozzá.)
GTPeti09-11-2014 14:56:07 // 61135
Hagy tegyem hozzá, hogy nagyon nem mindegy melyiket választja az ember, ugyanúgy mint a motorolajnál. (Amúgy semmi köze hozzá.) Ebből bizonyos okokból NEM jobb a szintetikus. Félszintetikust szokás használni, JASO FC/API TC ajánlásokkal. Fontos, hogy alacsony legyen a szulfáthamu-tartalma, ez az adatlapból derül ki (ha hozzáférhető). Ez pl. kiváló e célra, 0,03% a sz.h-tartalma.
További kérdéseket a magam részéről csak mailben válaszolnék meg (ha van időm), mert szerintem erről a témáról a mai viszonyok között nem szerencsés egy publikus fórumban beszélni... (*Ez volt az egyik ok, amiért a blogposztot anno leszedtem.)
(Olyan 100x feltett kérdést, hogy jó-e ez meg jó e az, már most meg tudom válaszolni. Ha megfelel a fent leírtakak: IGEN. Ha nem: NEM TUDOM. Sorry.) (*Ez pedig a másik.)
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2014 14:46:03 // 61134
akkor nektek az első eset a megoldás ...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.