Forum >> 159

dev16604-11-2014 23:55:33 // 60933
Kicsit túláltalánosítasz. A DPF-es EURO4-es dízel fokozottan veszélyeztetett faj, elsősorban a szívósori lapátkák miatt, amiket beszív a motor és szétveri az égésteret (+a turbót). Persze a regen és a valóságtól elrugaszkodott olajcsereperiódus sincs jó hatással az élettartamra, de ezek egy masszív motorban fokozott, de természetes kopást, nem pedig hirtelen összeomlást okoznak.

Amit ebből ki akartam hozni, hogy az EURO4 előtti JTD-k kimondottan tartósak, mert tartósra tervezték őket még a 90-es évek elején (FIAT+ELASIS+Marelli). Nemrég futottam össze egy 440e-t futott első generációs példánnyal: elenyésző kartergáz, egyszer felújított turbó, gyakorlatilag nulla korom és derekasan szedte a lábát. Azt se felejtsük el, hogy a hahu-n eladó 145/146/156/166 JTD-k a valóságban többnyire 3-400e-t futott autók. 156-osból régebben találtam 1 bevallottan 480-et futottat és egy 470e-st is hirdetve. Az egyiket abszolút óvottnak és hibátlannak hirdették és 600e-t kértek érte. A másik is rendben volt motorikusan, csak rohadt. Érdemes időről időre felmenni a mobile.de-re és magas km állásokra szűrni. Lesz meglepi.:))
Giuntini04-11-2014 22:34:12 // 60932
Ez egyértelmű. De sajnos ez nem mond ellent annak amit én írtam, sajnos agyon lehet vágni ezeket a motorokat. A régi dízelek agyonüthetetlenek voltak. Igaz, hogy környezetvédelem, és motorkultúra nem volt.
Liquid04-11-2014 22:28:35 // 60931
amikor én vettem akkor nem volt, most már lenne
.......................04-11-2014 22:27:29 // 60930
Láttam már nem egy jtdm et,300ezerrel kartergáz nélkül,
Van olyan amiben még gyári az injektor
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 22:10:28 // 60929
évi 10e-nél inkább egy TBI-t vennék...
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 22:03:32 // 60928
mindig van más lehetőség :)
Giuntini04-11-2014 22:00:50 // 60927
Viszont az Auto Scouton láttam hirdetést, egy 2007-es 2.4 jtdm Q-tronicot 200ezer km-el viszont hivatalosan márkaszervizben teljesen felújítva a motorja 27000km-el garanciával 14000€-ért. Ez engem azért megnyugtatott, hogy kint még fellöki az árat a gyárilag felújított motor. Csak nálunk vannak ettől is elájúlva. És a mai dízelek között egyre több lesz az ilyen. Viszont a bontókból kiszedett ismeretlen előéletű motorokkal árult autóknak nem lesz ára.
Liquid04-11-2014 22:00:42 // 60925
ez igaz, de ha nincs más :)
yani🍀04-11-2014 22:00:22 // 60924
Lehet, de ez tetszett.
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 21:57:35 // 60923
évi 10k-ra felesleges dízel autót venni....
yani🍀04-11-2014 21:47:56 // 60922
én is mindenki más magamból indulok ki. Két autót használunk így évente 10-10K-nál több nem nagyom megy beléjük, Ne kérdezze meg senki, minek kell ezért két autó!
Elég sokáig nézegettem a kínálatot és amikor feltették a hirdetést, azonnal indultam is, mert a leírások alapján korrektnek tűnt és mivel a valóságban is olyan volt, mint a leírás, így meg is vettem. Megnéztem én mindent, amit lehetett, de a használt akkor is lutri.
Az enyémet 147K-val vettem ami 5 év alatt átlag kb 30K. Ha a linkelt sedannal hasonlítom össze, akkor nálam 3 év múlva is csak 180K lesz benne. Árban egy kategória mindkettő. Ezért mondom én, hogy szerintem sok érte a kért összeg.
Giuntini04-11-2014 21:45:59 // 60920
Viszont az is az igazsághoz tartozik, hogy a mai dízelektől ne várjuk el azt a futásteljesítményt mint a régiektől. Egy Croma TD normálisan karbantartva lazán kirázta a kisujjából az 500000km-t vagy még jóval többet is. Viszont a maiak teljesítményre vannak csavarva, emellett az olajcsere periódus marketing okokból a négyszeresére nőtt. Kint 30ezer km-enként cserélik az olajat, és hat év után eladják, szívjon az új tulaj. És igenis ezek miatt az okok miatt, a 200ezer kilométer lehet sok is. Ezek a motorok max. 300ezer kilométer élettartamra vannak tervezve. Ami természetesen lehet jóval több is. De mi van akkor ha az előnyös autópálya használat azt jelenti, hogy a németeknél 200felett állandóan, és mellette 30ezres olajcsere? Nahát itt a válasz, hogy miért adják meg magukat ezek a motorok 200ezernél.
Liquid04-11-2014 21:31:23 // 60919
nem lehetetlen az ilyen természetesen, az ismeretségi körömben is van számos olyan autó amiről nem hinném el mennyi km van benne, ha nem ismerném személyesen a tulajt, de ezek jellemzően kisautók, nem nagy motor dízel utazók. Csak arra próbáltunk utalni, hogy ne essünk az átlag magyar autóvásárló hibájába. Hanem lássuk meg a pozitívat abban ha valaki nem tekeri vissza az órát.
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 21:16:51 // 60918
kevés a Sedan ...
Giuntini04-11-2014 21:16:42 // 60917
Csak itt Magyarországon, mert főleg sz@rokat árulnak. A normálisabbak kint 8000€ környékéről indulnak. Hidd el senki sem jótét lélek, hogy te örüljél a markodban, hogy milyen jó üzletet csináltál. Ami olcsó annak oka van.
Piritu - 1.000.00004-11-2014 21:13:44 // 60916
Munkatársam 156-ot vett 8 évesen, 86e km-el olaszból.
Giuntini04-11-2014 21:11:57 // 60915
Én annak idején a Cromákkal évi 60ezreket mentem.
yani🍀04-11-2014 21:11:26 // 60914
Ebben az esetben csak egy dolog Km. Azt még elfogadom, hogy az évi átlagos 28K elmegy, de én az árát ehhez képest sokallom.
Piritu - 1.000.00004-11-2014 21:10:40 // 60913
Értem én, de ha annyi vas van a piacon miért ne válogasson akinek van pénze kocsira? A mai buheravilágban alapvetően gyanús minden javítás. Itt az Amorén is van, aki udvaron fényez, miért ne idegenkedjen a vevő a festett, javított kocsitól? Előbb utóbb talál olyat, ami kevesebb kompromisszumot kér. Az ilyen képek pont visszahozhatják a bizalmat. Sok tizenhuszon éves ép kocsi van.
A fillérb@szás más téma, nem pár liter olajon kell behozni az élet veszteségeit...
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 21:06:34 // 60912
nem nagyon fogsz 8 éves autóban kevesebbet találni főleg ami kintről jött...
Haddel04-11-2014 21:05:34 // 60911
Igen tudom ,hogy mondtad .Kérdés utána ,hogy viselkedne a kis, téli kerékkel?
Én ezekkel mentem idén 18-20e km-t. Sajnos nem írtam fel a km állást amikor felrakattam .
Liquid04-11-2014 21:02:56 // 60910
ez rendben van, de gondolj bele hogy egy 8 éves nagy dízel utazóban valóban sok-e a 228e km?
Ez évente 28e, azt azért nem lehetetlen összehozni. Az első 3 évben belefutott mondjuk 150e, majd a további 5 évben a többi 70. Teljesen normális.
Az enyémben 6 évesen 168e van, ami szerintem mahinálva volt, és nem megyek sokat.
Hugomék 147-ese 118e-rel került hozzájuk szűk 3 évesen. (1.6TS)
.......................04-11-2014 20:59:07 // 60909
A sebesség index függvénye a kopás,ill. A gumikeverék lágysága
Egy T s gumi elfut 100ekm is ,de erősen limitált a sebesség
Olyan 40ezret elfut a 19 ek,nekem legalább is

Én montam,hogy állítsatok elöl kerékösszetartást,úgy nem eszi
yani🍀04-11-2014 20:58:22 // 60908
Nem vagyunk egyformák. Én sokallom a más pedig nem. Azért ha saját magunknak veszünk autót mindannyian a kevesebbet futott felé hajlunk.
Liquid04-11-2014 20:55:11 // 60907
egy sportos/puha gumi nagyon hamar kopik. ez olyan 20-30e km-t jelent
Haddel04-11-2014 20:53:56 // 60906
Nekem tetszik ez. Én megnézném.
Haddel04-11-2014 20:52:53 // 60905
A mai gumiabroncsok átlagosan mennyit mennek el ? Kinek mi a tapasztalata?
Azért kérdem ,mert a hétvégén lecseréltem a nyári kerekeket ,télire,és az első tengelyen lévő gumik belső széle eléggé megkopott. Tudom írtátok ,hogy enni fogja a gyári futómű beállítással ...
.......................04-11-2014 20:47:53 // 60904
Sok a km?
hol éltek?
a400ezer a sok
TI optikás bőrös fasza ,
Én megnézném
Mivel tempomatos az jó jel,autópályán futott valszeg
Giuntini04-11-2014 20:42:30 // 60903
Én azt mondom érdemes vele foglalkozni, és ha jó nem drága. A leírás és a képek alapján úgy néz ki ennek szerető gazdája volt, és egy használt autónál ez a legfontosabb.
Liquid04-11-2014 20:33:03 // 60902
képek és leírás alapján nem rossz, de kissé drága szerintem.
Egy megnézést megér...
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 20:30:28 // 60901
nem érted, az a baj itthon átestünk már a ló túloldalára, de mindenben, annyi a hülye ember hogy csak na, autónál mindenki rétegmerővel megy vásárolni még a 14 éves autót is körbe mérik és a szervizkönyvet keresik, mikor kiderül volt fújva egy két elem akkor az már kettő autóból rakták össze vagy TK volt, a km meg 170ekm ...atya Úr Isten hát az meg hogyan lehet, áhhhh...
Ma is bejön az ember a boltba, hogy hogy ilyen olcsó a Castrol olaj máshol drágább...biztos hamisított, vagy nem ugyan az a minőség...biztos így van
Telefonon....Selenia olaj kellene fém dobozban...csak műanyag van ...áhh ne...akkor nem kell ...
Mikor utalták vissza az alkatrész árát, kb egy órája...igen akkor miért nem látom? kb 15 perc múlva, mi van még most sem látom...fél óra, még mindig nem...
Komolyan mondom a sok fillérb@szó, idióta ember, aki van ebben az országban remélem tényleg belelép a sz@rba minden területen...
Pityukoma04-11-2014 20:28:48 // 60900
A témához kapcsolódó tanulságos Blog Imi156 Cartársunk jóvoltából :-) Hogy ne szívjon senki, megosztotta velünk a kálváriáját.
Giuntini04-11-2014 20:27:23 // 60899
Valójában mi az olcsó? Idén kerültek be az országba a legyalázott, kint eladhatatlan az autók. Mai fejjel én csakis a teljes kinti garanciás autót venném meg. Itt mindenki kettőstömegű, szívósor, kormánymű, DPF, és egyéb hibákról beszél. Mindenki aki megvett két-két és félmillós autókat, a gatyájukat költötték rá. Én eddig megúsztam, csak új gumikat, hátsó rugókat emblémákat vettem rá, de asszem most nagyobbat szívok vele mint az öthengeres szívósora, és az egész Amore együttvéve. És lehet, hogy röhögni fogtok, de nem bántam meg az autót, mai fejjel is ugyanilyent vennék, csak kicsit másképp. Első: csak kinti olyan megbízható kereskedésben venném meg, ahol teljeskörű garanciát tudnám érvényesíteni itthon is. Így viszont mélyen zsebbe kell nyúlni. Min. 12-130000€. Viszont az árkülönbséget utólag könnyen ki lehet fizetni, ha olcsó húsban gondolkodunk. Biztos úgy gondoljátok, hogy el vagyok keseredve. Hát nem vagyok feldobva. És nekem tökéletesen muzsikált a motor. Nem füstölt, egy csepp olajat sem fogyasztott, ment és nagyszerű volt a hangja. És csak egy pillanat és kész. És most már tudom nem én vagyok az első. Egy olasz car-társsal ugyanez történt.
Piritu - 1.000.00004-11-2014 20:17:00 // 60898
Olyan nagy meló elkészíteni azt a videót? Ma, amikor nem is mobil, ami nem tudja? Lehet, hogy pont emiatt visziek el a tiedet és nem a másikat.
Piritu - 1.000.00004-11-2014 20:14:47 // 60897
Munkatársam vett egy 156-ot, aminek pár eleme szintén "optikai" fényezésen esett át. Jó volt látni, ahogy a tulaj küldte a javítás előtti képeket. Főleg úgy, hogy a kocsin lévő gumit is azonosítani lehetett.
Giuntini04-11-2014 19:56:56 // 60896
Meg kell nézni a valóságban. Ez úgy néz ki nem tekert darab. "A motorba nem lehet belelátni". Sajnos ilyen km mennyiségnél bármi megtörténhet. A 2.4 nagyon jó, de ha valami van a költségek az egekben.
David | Centocinquantanove04-11-2014 19:55:30 // 60895
Szerintem annyira nem vész az ára, bár én is alkudnék belőle.
A felni és a 3 zónás digit klíma plussz pont, az, hogy 8 éves az talán minusz, de legalább ehhez képest a futása nem sok, reális kategóriás, ami viszont megint plussz pont csak úgy mint az hogy nem kereskedőnél van.
Összességében szerintem rendben vagyon.
yani🍀04-11-2014 19:48:00 // 60894
Szerintem nagyon drága. Bevallottan is sok benne a km és évjáratban sem fiatal.
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 19:46:23 // 60893
nekem azt ajánlották videózzam le körbe, úgy, hogy benne legyen az alvázszám, meg én is ...de azért ez cefet, én nem fogok magyarázkodni senkinek, meg bizonygatni...mit várnak egy 1-2 millás autótól nem is értem...
MatthewGT04-11-2014 19:34:52 // 60892
Ha már 59eseknél tartunk...
Vélemény? Érdemes vele foglalkozni? Ismerős akar venni verdát...ez is közte szerepel :)
Chianti04-11-2014 19:07:31 // 60891
Az enyém is nemrég volt fényezőnél, kavicsfelverődés, ajtórányitásból eredő horpadások, karcok, azaz használatból eredő sérülések miatt lett fényezve, ill. javítva. A géptető, az első lökös, ill. a csomagtér ajtó lett telibe fújva, az ajtók meg a sárvédők pedig javítva lettek. Gondolván a későbbiekre csináltam pár before / after fotót, meg néhányat meló közben is. Aztán jöhetnek a vastagságmérővel, ha odáig fajulna a dolog, hogy eladásra kerülne a kicsike. Majd rakok fel képeket...
Haddel04-11-2014 18:54:15 // 60890
Én lecseréltettem a 140 ezres szervíznél.Mondjuk különbséget nem vettem észre váltás érzetben.
David | Centocinquantanove04-11-2014 18:19:30 // 60889
100.000-150.000 között valahol ha lecseréled az elég.
Ha bemelegszik, akkorsem veszi könnyebben?
tdemeter04-11-2014 18:19:19 // 60888
Na a mai napon megtortent az elso alfas esetem.
Menet kozben egyszer csak szettort a kuplung visszanyomo rugo a kocsiban....:(
A makom az volt, hogy valahogy megiscsak mukodott tovabb es vissza nyomja, de gondolom csak a lelek tartja.
Be is ugrottam vele gyorsan a szakihoz, akik sec-pec azt mondtak, hogy a rugo 4800 huf a javitas pedig 2 ora, igy osszesen 23-25e ft lenne.
Ez realis szerintetek? tenyleg 2 ora kiszerelni a pedalt es kicserelni benne a rugot?
Piritu - 1.000.00004-11-2014 18:16:33 // 60887
Nekem 100.000-nél lecserélte Csöri.
Laosz15604-11-2014 18:10:34 // 60886
Sziasztok. Egy olyan kerdesem lenne,h valtoban milyen idokozonkent kell olajat cserelni? mert ma eszrevettem,mintha nehezebben venne a sebessegeket...
mzo04-11-2014 17:23:17 // 60885
A tartaly csurig toltese helyett en azt javaslom inkabb nezd meg (ha tudod) hogy a szervo tartalyban levo szuro nem fordult e el mert az szokott ilyen problemat okozni. Orvoslasa ennek a tartaly csereje. Eleg jellemzo hiba az 59-eseknel.
.......................04-11-2014 15:19:18 // 60884
Öntsd csurig a servoolajat ,a tartályt tele,ne a maxig a fölé bőven
A felesleg úgyis kifolyik
a szint gyárilag szarul van megadva,túl alacsony...
Vagy ékszíl lesz

A szivattyú nem szokott meghalni
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.