Forum >> 159

Tedi05-11-2014 21:04:26 // 60965
Sziasztok,

Egy aprócska szolgálati közlemény: a 60378-as, a 60386-os, a 60396-os és a 60404-es hozzászólást direttore saját kérésére (mind az ő postja volt) töröltem.

Tedi
tdemeter05-11-2014 20:25:00 // 60964


Semmi előjel nem volt, egyszercsak lenyomtam és eltort. Megijedtem de valami csoda folytán úgy tört szét h ettől még vissza tudja nyomni a pedált, de csak a lélek tartja.
Lexlutor05-11-2014 20:24:34 // 60963
Ok megpróbálom. Erre én is gondoltam már.
yani🍀05-11-2014 20:07:47 // 60962
Próbáld meg az akku sarut levenni néhány percre!
Lehet, hogy elég kivenni az F23-as biztosítékot is, így nem kell az órát és a dátumot újra beállítani, és nem veszti el a napi Km-et sem.
norbi040905-11-2014 20:02:19 // 60961
Volt valami előjele a dolognak? Ropogás vagy bármi...

Más...
Mi a véleményetek a turbón lévő olajsárról? Valaki azt mondja természetes...valaki hogy nagy baj. Mi az igazság? Orvosolni kellene a dolgot? Ha igen, hogy? :)
Giuntini05-11-2014 19:52:58 // 60960
Nekem akkor dobta ki a hibát amikor a víz 130 fokon volt. Emelkedőn egy pillanat alatt fenn volt.
Giuntini05-11-2014 19:51:24 // 60959
Nálam annyiból lehetett látni, hogy a bal előtt, ha kihúztad a nívópálcát semmi gőz vagy füst nem jött ki. A felforrás után viszont dőlt belőle.
Pityukoma05-11-2014 19:44:42 // 60958
Hú, nemrég írt valaki ugyan erről. Ha jól emlékszem egy feszültség mentesítés gyógyította meg. Azért a nyakam nem tenném rá. Talán a többieknek beugrik.
Pityukoma05-11-2014 19:42:01 // 60957
Szia, 159-es kpl. pedál visszahúzó rugó cseréről nem tudok nyilatkozni, de kamionból van tapasztalatom. Ott legalább 2órás cumi. Brutál szar helyen van, és eleve van egy előfeszítése úgyhogy a beakasztása is nehéz. Ebből kiindulva gondolom hogy nálunk se túl egyszerű.....
Lexlutor05-11-2014 18:53:32 // 60956
Helló.
Egy kis segítség kéne. Pár napja nem ismeri fel a pendrive-ot a fejegység. (Blue And Me rendszer) . Egyik napról a másikra történt. Próbáltam másikkal de azzal se megy. Mindig az írja ki hogy nem talál médiát, mintha nem lenne bedugva. Találkozott már valaki ilyennel? Valami ötlet?
tdemeter05-11-2014 18:52:27 // 60955
Eskusznek ra hogy 2-3 ora melo
Shadin05-11-2014 18:36:48 // 60954
156-on max negyed óra volt cserélni.
Shadin05-11-2014 18:33:39 // 60953
Bocsi a bugyuta kérdésért, de hogy/hol kell nézni a kartergázt?
tdemeter05-11-2014 18:21:15 // 60952
Beszeltem egy autoszerelovel errol, o azt mondta, hogy nem furnak abba olyan sokat, csak minimalisan
Giuntini05-11-2014 18:09:06 // 60951
Sajna igen.
tdemeter05-11-2014 17:58:49 // 60950
Furni kellett?
Giuntini05-11-2014 17:52:55 // 60949
Még nincs. Dugattyúkat is ki kell cserélni egy két nap és megérkeznek majd indul az összerakàs.
tdemeter05-11-2014 14:51:40 // 60948
Tegnap irtam mar, de a kerdes aktualis meg:
Eltort a kuplunk pedal-visszanyomo rugom .
A rugot 4800 huf-ra mondtak, szerelessel egyutt 23-25e ft-ra saccoltak.
Ez realis? allitolag orakba telik kicserelni.
tdemeter05-11-2014 14:49:32 // 60947
Nem olvastam vissza mindent, kesz van mar a gep?
.......................05-11-2014 11:46:59 // 60946
Diesel ben nincs olajhőm,
Turbonyomás van helyette
gpek05-11-2014 11:41:56 // 60945
víz fogyásra figyelmeztető lámpa nincs, de hőmérsékletét mérő óra van, még talán kenőolaj hőmérő is van (olajosba nem tudom hogy van-e), ami gondolom dob egy check engine hibát v. hasonlót mielőtt teljesen felforr.
.......................05-11-2014 10:20:25 // 60944
Megfőtt ,ennyi
Elment a vized ,nem keringett,ennyi
Túl későn vetted észre
sajna az alfákban nincs a víz fogyásra figyelmeztető lámpa
Pedig fontos az is
Giuntini05-11-2014 10:11:10 // 60943
Én is ebben látom az okot, csak annyit nem értek, hogy miért volt tökéletes, és hirtelen mitől lett kartergáz?
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2014 10:07:31 // 60942
csak akkor tudsz pontos diagot felállítani ha egy autó 0km-es korától nálad van, előtte mi volt sosem fogod megtudni...a kopás nagy mértékben lehet a 30e-es olajcserétől, főleg a WRD nem is jó a DPF-es 59-be...egy felhígult, magas hőfokon szétégetett olaj mit ken 10e km után?
Giuntini05-11-2014 09:59:12 // 60941
Igen és hozzátéve ebből válik kis hazánkban remek kétmillás autó. El lehet gondolkozni azon amikor egy jó állapotú 180-200ezer km-t futott autónak az árát sokallják.
Giuntini05-11-2014 09:30:52 // 60940
És ahhoz viszonyítva nincs is lelakva.
Giuntini05-11-2014 09:22:10 // 60939
Én ebben teljesen igazat adok neked. Én hiszem azt, hogyha ezt az autót én újonnan megveszem, nálam minimum ez a motor elmegy 450ezer kilométert. Ahogy a Croma TD-t 450ezerrel adtam el tökéletes eredeti motorral, Vagy a Mareat 310ezerrel, és még a kuplung is eredeti volt. Én pokolian tudok vigyázni az autóimra, de nem vagyunk egyformák. Viszont egyszerűen nem találok magyarázatot hogy mi történt az én motorommal. Amikor megvettem, nem jött kartergáz, a későbbiekben kiderült, egy csepp olajat nem fogyasztott. A szerelőm vette az elején észre, hogy ennek már le volt véve a hengerfeje, de emiatt ne nyugtalankodjak. Ő egyébként Ős Fiatos, és Alfás még a hőskorból a Boldizsár utcából. Ő ezt a munkát otthon nem vállalta volna el. Bent a szervizben viszont ez kifizethetetlen lett volna.

Tehát most már érdekelne a magyarázat, hogy mi okozta ezt a hirtelen motor összeomlást. Mindenki le volt nyűgözve a motor hangjától, érezhető volt a motorerő, halk volt, tehát úgy működött ahogy a nagykönyvben meg volt írva. A VTT-n Shadinnal, Tdemeterrel, Kardos dokival mentünk egy kört, azt mondták ez a 2.4 az automatával fantasztikus, és ők is azt mondták lenyűgöző ez a motorhang. És akkor minden előjel nélkül, kicserélt vezérléssel, friss olajjal, szűrőkkel (5000km-t futott olajcsere óta) letérdel. És igazi magyarázat a mai napig nincs rá. Az tény hogy a hf le volt véve, és paszta volt alatta, de ez még nem ok rá. A vízpumpa lapátja sem forgott el. Viszont a hf megrepedt, a hengerek falán bemaródások vannak miközben a dugók tökéletesek amikor azoknak ilyen mértékű motorkárosodásnál olvadási nyomokat kellett volna mutatni. Senki sem tudja megmondani az okot, mert ez a motor tökéletesen működött. Én is a hf-ben keresem a magyarázatot, de valójában ez nem kielégítő. Ha megmondod az okot én Nobel díjat.
dev16605-11-2014 08:58:01 // 60938
igen csak a km lesz benne egyre kevesebb, ahogy utazik kelet felé... :))
David | Centocinquantanove05-11-2014 08:47:23 // 60937
És szerintem fog ez még menni sokáig...
dev16605-11-2014 00:11:05 // 60936
becsúszott egy V6 is...
dev16605-11-2014 00:05:56 // 60935
159 380ekm 159-nél ez a csúcstartó
dev16604-11-2014 23:59:01 // 60934
dev16604-11-2014 23:55:33 // 60933
Kicsit túláltalánosítasz. A DPF-es EURO4-es dízel fokozottan veszélyeztetett faj, elsősorban a szívósori lapátkák miatt, amiket beszív a motor és szétveri az égésteret (+a turbót). Persze a regen és a valóságtól elrugaszkodott olajcsereperiódus sincs jó hatással az élettartamra, de ezek egy masszív motorban fokozott, de természetes kopást, nem pedig hirtelen összeomlást okoznak.

Amit ebből ki akartam hozni, hogy az EURO4 előtti JTD-k kimondottan tartósak, mert tartósra tervezték őket még a 90-es évek elején (FIAT+ELASIS+Marelli). Nemrég futottam össze egy 440e-t futott első generációs példánnyal: elenyésző kartergáz, egyszer felújított turbó, gyakorlatilag nulla korom és derekasan szedte a lábát. Azt se felejtsük el, hogy a hahu-n eladó 145/146/156/166 JTD-k a valóságban többnyire 3-400e-t futott autók. 156-osból régebben találtam 1 bevallottan 480-et futottat és egy 470e-st is hirdetve. Az egyiket abszolút óvottnak és hibátlannak hirdették és 600e-t kértek érte. A másik is rendben volt motorikusan, csak rohadt. Érdemes időről időre felmenni a mobile.de-re és magas km állásokra szűrni. Lesz meglepi.:))
Giuntini04-11-2014 22:34:12 // 60932
Ez egyértelmű. De sajnos ez nem mond ellent annak amit én írtam, sajnos agyon lehet vágni ezeket a motorokat. A régi dízelek agyonüthetetlenek voltak. Igaz, hogy környezetvédelem, és motorkultúra nem volt.
Liquid04-11-2014 22:28:35 // 60931
amikor én vettem akkor nem volt, most már lenne
.......................04-11-2014 22:27:29 // 60930
Láttam már nem egy jtdm et,300ezerrel kartergáz nélkül,
Van olyan amiben még gyári az injektor
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 22:10:28 // 60929
évi 10e-nél inkább egy TBI-t vennék...
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 22:03:32 // 60928
mindig van más lehetőség :)
Giuntini04-11-2014 22:00:50 // 60927
Viszont az Auto Scouton láttam hirdetést, egy 2007-es 2.4 jtdm Q-tronicot 200ezer km-el viszont hivatalosan márkaszervizben teljesen felújítva a motorja 27000km-el garanciával 14000€-ért. Ez engem azért megnyugtatott, hogy kint még fellöki az árat a gyárilag felújított motor. Csak nálunk vannak ettől is elájúlva. És a mai dízelek között egyre több lesz az ilyen. Viszont a bontókból kiszedett ismeretlen előéletű motorokkal árult autóknak nem lesz ára.
Liquid04-11-2014 22:00:42 // 60925
ez igaz, de ha nincs más :)
yani🍀04-11-2014 22:00:22 // 60924
Lehet, de ez tetszett.
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 21:57:35 // 60923
évi 10k-ra felesleges dízel autót venni....
yani🍀04-11-2014 21:47:56 // 60922
én is mindenki más magamból indulok ki. Két autót használunk így évente 10-10K-nál több nem nagyom megy beléjük, Ne kérdezze meg senki, minek kell ezért két autó!
Elég sokáig nézegettem a kínálatot és amikor feltették a hirdetést, azonnal indultam is, mert a leírások alapján korrektnek tűnt és mivel a valóságban is olyan volt, mint a leírás, így meg is vettem. Megnéztem én mindent, amit lehetett, de a használt akkor is lutri.
Az enyémet 147K-val vettem ami 5 év alatt átlag kb 30K. Ha a linkelt sedannal hasonlítom össze, akkor nálam 3 év múlva is csak 180K lesz benne. Árban egy kategória mindkettő. Ezért mondom én, hogy szerintem sok érte a kért összeg.
Giuntini04-11-2014 21:45:59 // 60920
Viszont az is az igazsághoz tartozik, hogy a mai dízelektől ne várjuk el azt a futásteljesítményt mint a régiektől. Egy Croma TD normálisan karbantartva lazán kirázta a kisujjából az 500000km-t vagy még jóval többet is. Viszont a maiak teljesítményre vannak csavarva, emellett az olajcsere periódus marketing okokból a négyszeresére nőtt. Kint 30ezer km-enként cserélik az olajat, és hat év után eladják, szívjon az új tulaj. És igenis ezek miatt az okok miatt, a 200ezer kilométer lehet sok is. Ezek a motorok max. 300ezer kilométer élettartamra vannak tervezve. Ami természetesen lehet jóval több is. De mi van akkor ha az előnyös autópálya használat azt jelenti, hogy a németeknél 200felett állandóan, és mellette 30ezres olajcsere? Nahát itt a válasz, hogy miért adják meg magukat ezek a motorok 200ezernél.
Liquid04-11-2014 21:31:23 // 60919
nem lehetetlen az ilyen természetesen, az ismeretségi körömben is van számos olyan autó amiről nem hinném el mennyi km van benne, ha nem ismerném személyesen a tulajt, de ezek jellemzően kisautók, nem nagy motor dízel utazók. Csak arra próbáltunk utalni, hogy ne essünk az átlag magyar autóvásárló hibájába. Hanem lássuk meg a pozitívat abban ha valaki nem tekeri vissza az órát.
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2014 21:16:51 // 60918
kevés a Sedan ...
Giuntini04-11-2014 21:16:42 // 60917
Csak itt Magyarországon, mert főleg sz@rokat árulnak. A normálisabbak kint 8000€ környékéről indulnak. Hidd el senki sem jótét lélek, hogy te örüljél a markodban, hogy milyen jó üzletet csináltál. Ami olcsó annak oka van.
Piritu - 1.000.00004-11-2014 21:13:44 // 60916
Munkatársam 156-ot vett 8 évesen, 86e km-el olaszból.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.