Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)11-11-2014 12:21:34 // 61283
hm utólagos fényszórómosó 7900ft...plusz fej hozzá 800ft....jöhet az utólagos xenon beépítés :)
.......................11-11-2014 12:01:58 // 61282
A kamionok tudnak kopressziót mérni ECU n keresztül is,
Alfán az izz gyertya adapter miatt szinte senki nem tud komp ot mérni
David | Centocinquantanove11-11-2014 11:28:24 // 61281
Úgy rémlik a kiskönyve azt írja, hogy 10 liternél dobja be a "menjünk inni" ikont ami reálisnak is hangzik a saját tapasztalatom alapján.
David | Centocinquantanove11-11-2014 11:24:08 // 61280
Ez is egy út, de ha nincsen ezekhez felszerelésed szaktudásod, szerelő ismerősöd, akkor ennyi erővel szerintem az ablakon is kidobálhatnád a tízezreket, ha mondjuk tényleg van 3-4-5 kinézett esélyes autó megvásárlásra, és mind végig akarod analizálni.

Én ezeket mind kihagytam; a szememre, a szívemre, a vágyaimra és az előző tulajjal történt rövid beszélgetésekre alapoztam, és úgy gondolom, hogy az akkori 159-cel kapcsolatos tájékozottságomhoz képest (szinte nulla) jó döntést hoztam, kihoztam belőle amit lehetett, persze szerencsém is volt.
És úgy gondolom, hogy a legtöbb az utóbbiból derült ki, az, ahogy az extulaj viszonyult az autójához és beszélt róla.
Az autó nem volt hibátlan (nem motorra értem, hanem utastér esztétikára), látszottak rajta természetes módon a használatból eredő nyomok, de a korának, futásának megfelelő volt. Ezenkívül tettünk egy rövid próbakört, és ennyi.
Egy dolog zavart kicsit, hogy korához képest sok km volt benne (5 éves korára futott 170k-t), de mivel magánszemélytől vettem így nem izgatott. Ha kereskedőtől vettem volna ugyanezt, lett volna benne kb 100k és még át is lettem volna verve.

Mivel 2 éve hajtom még csak, így típushibákkal kapcsolatos szálakba nem ütném az orromat, kivéve annyit, hogy most 215k lakik benne és komoly javításokba még nem kellett bonyolódnom (kopp-kopp). Amit meg rá kellett költeni azzal kalkuláltam is és ennyi.
Liquid11-11-2014 10:32:46 // 61279
durván korán bevillan a szegénységjelző, nem tudom pontosan hány liternél, de ma reggel a határnál elkezdett világítani 116 megtehető km-t mondott, aztán Bécs túlfelén tankoltam 66-ot, ott még mindig 64 volt a range.
Giuntini11-11-2014 09:57:27 // 61278
Ezt nem tudom, mert nem voltam ott amikor mérte.
dev16611-11-2014 09:51:44 // 61277
izzítógyertya kivételével vagy injektoroknál, esetleg mindkettő?
Giuntini11-11-2014 09:49:44 // 61276
Sajnos veszteséget nagyon kevés helyen tudnak mérni. Még a nagy márkaszervizekben sem. Szatyi viszont tud.
dev16611-11-2014 09:40:50 // 61275
a 8V-ben úgy tudom nincsenek terelőlapátok.
dev16611-11-2014 09:39:32 // 61274
az első 3 pontra semmi szükség egy régebbi JTD-n, mert azoknál ilyen problémák nem fordulnak elő.

BTW tudsz bárkik, aki képes izzítógyertyák kivételével kompressziót vagy veszteséget mérni? én kérdezősködtem már ezzel kapcsolatban (pont 159 vásárlás miatt), de semmit nem tudtam meg.
Marcox11-11-2014 09:33:56 // 61273
Sorry, lemaradt, hogy 1.9 8v
Marcox11-11-2014 09:29:15 // 61272
Hali! Segítene nekem valaki összeszedni, leírná, hogy nagy szervizre miket kell megvennem, hány db-ot? ( görgő, szíj stb.)
Kaptam ajánlatot az egyik alfa szervizből, de irdatlanul sokallom, így magam vinném az alkatrészeket.
Segítséget előre is köszönöm!
yani🍀11-11-2014 07:46:40 // 61270
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hányan vesznek úgy autót, hogy előtte megmérik a kompressziót és endoszkóppal belenéznek a lelkébe. Az ECU-t viszonylag egyszerű kiolvasni, de a többihez felszerelés kell, vagy el kell vinni olyan helyre, ahol ez rendelkezésre áll, de az komoly összegekbe is kerülhet. Ha több autó közül akar az ember választani, akkor ez hatványozódik. Arról nem is beszélve, hogy nem is mindenki örülne annak, hogy egy ismeretlen, utcáról betoppant idegen elkezdi szétszerelni az autóját.
Giuntini11-11-2014 07:04:37 // 61269
Ha az enyémnél a baj előtt megnéztük volna a kompressziót, biztos tökéletes lett volna. A műszerek nem mutatnak ki mindent, nem tudod megnézni, ha le volt szedve az előzőekben a hengerfej, hogy javították meg, és hogy rakták össze. A paszta ideig -óráig tökéletesen zárhat. A szívósor állapotáról sem kaphatsz információt. De a legfontosabb, hogy nem kapsz infót arról hogy az előző tulaj hogy bánt az autóval. A legfontosabbnál is fontosabb, hogyha nem engedheted meg magadnak az új autót, egy öt hat éves autónál bele kell kalkulálni a 200ezres futásteljesítményt akárhogy ki van kozmetikázva a szervizkönyv.
.......................11-11-2014 06:41:28 // 61268
Javaslom a hibág gyakoriságát isfeltüntetni
Mondjuk EGR hiba ,mellette lenne egy gomb ,és szavazni lehetne ,h nekem is volt
Így komplett képek kapnánk
mzo11-11-2014 06:40:31 // 61267
Jó reggelt skacok :) Érdeklődve olvasom a történések :) Opelekben lévő JTDm motorokhoz kicsit hozzá tudok szólni, hiszen van is ilyenem igaz csak 1.3 cdti Corsa, és az egyik legjobb barátom az Opel Dunában dolgozik annak nyitása óta, szervízvezető. Amióta megvan az 59 sokat beszélgettünk róla, és annak motorjáról. Nagyjából ő is ugyanazokat mondta mint mi itt tulajok. Az 1.9 dieselekről nagyon jókat mondott, véleménye szerint mind a 16v mind a 8v jó motorok, a világból kimennek, és a common rail rendszere is a megbízhatóbbak közül való. Amit említett tipikus hibákat ezek ismerősek lesznek: Örvénycsappantyú, de messze nem olyan sűrű probléma ez mint amilyennek mondják az emberek -és ez is inkább a 2008 előtti motoroknál lehet gond, a műanyag szívósorosoknál már aztán tényleg nem jellemző-, EGR (rángatás, teljesítmény vesztés), DPF. HF-ről nem tett említést. És véleménye szerint kevesebb velük a probléma mint a 2.0-kkal. A 2.4-et nem ismeri olyan Opelekben nincs ugye.
.......................11-11-2014 06:37:39 // 61266
Ez nem igaz
Komressziót lehet elég gyorsan mérni,izz gyertya kikap és ..
CO test is van,azal kizárható a HF repedése..
Examinerrel megnézhető a Dpf tömődés előélete...
Résolajteszt az injektorok hibáját megtalálja...
Endoszkóppal simán megnézed rozsdál e...

Mindent lehet,csak akarni kell
Marcox11-11-2014 00:56:28 // 61265
Bocs fiúk, hogy így belezavarok.. :) de ha most néznék,kellene vennem 159-et akkor a hsz-eket visszaolvasva nem vennék.... és nem én vagyok az utolsó aki mostanában lett tulaj....

Nagyon sok csak informálódó, leendő tulaj téved ide. Ahogy anno én is tettem, mert hát hol tudnál több infót összeszedni az adott típusról mint itt... és ha elolvassa az elmúlt hozzászólásokat, azt látja, hogy mekkora egy kalap f#s az egész, bármit választ is.

Nincs sem a Fiat Group és más konszern repertoárjában olyan benzin, vagy diesel motor aminek ne lennének hibái. (pl TFSI motor nagyrésze 150.000 után széthullik, kifordul, a Merci Sprinterekből meg ált 2-250nél komplett motor ki, vadi új be) Vehetsz bármilyen típust, márkát vagy jót fogsz ki, vagy sz#rt. Egy alkatrész sem örök életű, vagy elnyűhetetlen.Az alkatrészek a használattól gyengülnek, kopnak, amortizálódnak. Az autó azt adja vissza ahogy bánsz vele, ahogy használod. Ami elromolhat az el is romlik mint tartja a mondás. Egy használt kocsi mindig is lutri volt és az is marad. Ha nem tiprod ki a belét, gondoskodóan bánsz vele, megadod neki azt ami jár, akkor szerintem akár az 1.9, akár a 2,4 vagy bármely másik motor elég hosszú időre hű társad tud lenni. És igen, egy kocsira költeni kell..legyen az bármelyik..ha meg olyat keres valaki aminek semmi hibája nincs az vegyen matchboxot és tologassa azt.
TBi témában nekem csak annyi a meglátásom, hogy van e annyi eladott példány, és akkora számú km ami alapján azt lehessen mondani, hogy igen ez a 100% über király, hiba mentes motor a többi egy hulladék?!

Azt viszont nagyon támogatom, hogy írjuk össze, melyik motorra mi jellemző, mire érdemes odafigyelni, mi az ami többször előfordult a hiba listán. - és csak olyanokat amik tényleg saját tapasztalat, nem pedig mende-monda ezt mondta a szomszéd Jóska
dev16610-11-2014 23:47:01 // 61263
Nem tudom milyen szűrős szemüveg mögül kukucskálva olvasod ezt a fórumot, de ha kioktató, ellentmondást nem tűrő hangnemben, ugyanakkor megalapozatlanul, ellenőrizhetetlen baromságokat állító hsz.-ekről van szó, akkor biztos, hogy nem én vezetem a listát.:)) Személyeskedni nem akarok, de súlyosan elfogultnak érzem ezt a kijelentést. Igazából azt gondolsz, amit akarsz, de ha ezt teszed, akkor konkrétumokkal vádaskodj.

Veszélyes játék, aham. Kinek és mikor ártottam azzal, amit leírtam? Mutass akár csak egy esetet! vagy netán valakinek segített is?
És fordítva is megkérdezem, nem inkább azzal ártunk, hogy elbagatellizáljuk és a szőnyeg alá söpörjük a típushibákat?

Engem mindig is érdekelt, hogy egy adott hibajelenség mögött, pontosan milyen események láncolata bújik meg és ehhez megbízható infó híján néha találgatás párosul, de szvsz ez sokkal jobb, mint ráfogni, hogy a probléma nem létezik vagy teljesen egyedi eset. nem csak típushibákra gondolok. Engem a jó szándék vezérelt. Senkinek nem tudnám jó szívvel ajánlani a dízel 159-eseket, ebből indult a vita és nem olvastam olyan hsz.-t, ami megváltoztatta volna ezt a véleményem.
Piritu - 1.000.00010-11-2014 23:20:51 // 61261
Jóccakát, léptem :-)
Dömpi (il dottore)10-11-2014 23:12:53 // 61260
mellesleg honnan tudsz ennyit a 159-ről? az adatlapod szerint egy 166-ot van...
Dömpi (il dottore)10-11-2014 23:09:33 // 61259
Akkor opelt se vegyél...számos típusba került ua. az 1.9-es Jtdm blokk, ami a 159-ben van. Ott is potyognak a lapátkák és mennek tönkre a HF-ek?
Dömpi (il dottore)10-11-2014 23:04:07 // 61258
Bocsi, de ahogy olvasgatom a HSZ-eid, legtöbbször tökre megalapozatlan dolgokat tényként tálalva leírod és olyan kioktató, okoskodó stílusban, hogy az ember minimum azt hiszi, hogy te vagy a 159-et alkotó főmérnökök egyike.
Ezzel csak az a baj, hogy aki nem kezeli olyan fenntartásokkal a bejegyzéseid, mint én, az vakon elkezd a megalapozatlan instrukcióid alapján cselekedni. Szerintem ez enyhén szólva is veszélyes játék!

Bocsi, hogy ez így kijött belőlem! Nem akartalak megbántani, de remélem érted mire célzok.
dev16610-11-2014 22:50:00 // 61257
attól még el lehet kezdeni írni, később átmásoljuk/átrendezzük ha kell.
Piritu - 1.000.00010-11-2014 22:26:41 // 61256
Anno azt terveztük, hogy nyitni kellene egy 159 nevű "user"-t, ahol a blogban az egyes típushibákat össze lehetne szedni. Meg az egyes javítási blogokat belinkelni. Meg a műszaki adatokat.
Halesznek jeleztem is, de azt mondta, hogy az új AA-ban már lesz ilyen. Már csak arra nincs hír, hogy mikor lesz új AA.
Giuntini10-11-2014 22:13:00 // 61255
Az a gond, hogy vételnél tulajdonképpen meg tudod állapítani a fényezés hibáit, vagy a motor hangját, és a esetleg valami fogalmad lesz a váltóról. A futóműről, akkor kapsz infót ha elviszed futóműveshez. Nekem első utam a futóműves haveromhoz vezetett, illetve a szervizben rátették az Examinert. Tehát valójában arról, hogy a motorban mi játszódik le, nincs fogalmad, hiszen nem veheted le a hengerfejet. Tehát használt autó vásárlásánál szép lehetsz de okos nem.
dev16610-11-2014 22:04:31 // 61254
én szívesen megírom, ha van rá igény egy rövid vételi és vétel utáni tanácsadó formájában.
.......................10-11-2014 21:48:22 // 61253
Azért félsz mert ismeretlen,hisz utánanéztél,itt is sok infót kaptál

Ha ezeket a motor és egyéb nyűgöket egy blogba összefoglalná valaki ,esetleg képpel illusztrálva
Tudod mennyien hálásak lennének?
Szabolcs 15910-11-2014 21:47:54 // 61252
A titkom annyi hogy 10000km enként olajcsere !
Szabolcs 15910-11-2014 21:46:06 // 61251
1,9 jtdm sw 16 v 153000 km köszöni jol müködik minden remélem ez sokäig IGy is marad,egr dpf müködik 2007 szép estét
Piritu - 1.000.00010-11-2014 21:35:52 // 61250
A tescoson rajta van, hogy melyik kocsira jó :-)
dev16610-11-2014 21:17:50 // 61249
és ha leemelsz egy valeot a tesco polcáról? nekem egyszerűbbnek tűnik. egy nyomorult ablaktörlőlapátról beszélünk, nem motorvezérlőről. no mindegy.
dev16610-11-2014 21:15:52 // 61248
abban a bizonyos szervizben gyakoriak az ilyen esetek. Nézd, én senkire nem akarom ráerőltetni a véleményem. Én annyit írtam, hogy félek ezektől a motoroktól (nem a JTD-ktől általában, mielőtt valaki kiforgatná, kizárólag a 159-esbe épített kormosoktól) és saját részre sosem vennék, főleg nem 3-4 milláért, amiért már TBi-t is kapni. Meg is indokoltam miért gondolom így. Ki-ki döntse el, ez alapján milyen döntést hoz.
Piritu - 1.000.00010-11-2014 21:12:43 // 61247
Ott álltam a kocsival az ajtó előtt, nem volt rendelés :-))
Piritu - 1.000.00010-11-2014 21:12:00 // 61246
Felnivásárláshoz se vittem be az eredetit :-P
Az, hogy megnézzük a kocsit, fel se merült. De szerintem, ha beviszem a lapátot se jut semmire, mert a cikkszám kellett, az meg ugye nincs a lapáton :-DD
Csabi10-11-2014 21:06:28 // 61245
Az általad említett szerelő/k ne mond h heti szinten találkoznak ilyen lapátos történettel...
Ami típushiba, az itt a majd 7-8év alatt felütötte a fejét...gyakorlatilag nem tudsz , olyan gyakran előforduló hibát írni(típushibát), amiről itt valaki ne tett volna említést....a pár év alatt nem 20-30 hanem pár száz user fordult meg... Ezért fura amit írsz, h lapátevő motor a JTD...csak ennyi:)
Piritu - 1.000.00010-11-2014 21:02:27 // 61244
A regen miatti hőterhelésről beszélünk :-P
dev16610-11-2014 20:39:29 // 61243
szintén csak találgatás, de az is előfordulhat, hogy a DPF és a katalizátor felmelegedése miatt a leömlő sem tud elég hőt átadni semelyik irányban, így túlmelegszik és vele együtt a hf közeli részei is, amitől megvetemedik mind a leömlő, mind a hf.
Liquid10-11-2014 20:38:13 // 61242
tudják, csak sztem azért kérik mert az a tuti, valszeg sokszor volt már téves rendelés
dev16610-11-2014 20:35:34 // 61241
ez most komoly? leméred vagy beviszed az eredetit és ez alapján veszed. alvázszám, Eper nonszensz
Giuntini10-11-2014 20:34:37 // 61240
Énnekem az a véleményem ezek után is, hogy a 159 2.4 jtdm egy fantasztikus autó. Amiről többször írtunk, egy használt autónál soha nem tudhatjuk, hogy használták előttünk. Ezen töprengem állandóan, hogy mi okozhatta ezt a hibát. Nekem az a meglátásom, és ezzel lehet, hogy vitát indítok el, Hogy nem maga a DPF a hiba okozója, hanem a használat. Regenárálásnál nem véletlen, hogy elindul a ventilátor, a termelt hő miatt. Ha leállítjuk regenerálás közben a motort, a hőhatások miatt vetemedések keletkezhetnek. Az nem véletlen, hogy a nyomásérzékelő jeladó csöve porrá volt égve. Amióta nálam van az autó, én regenerálás közben soha nem állítottam le a motort. Viszont a szakirodalom azt írja, hogy ennek úgy kell működnie, hogy ebből semmit ne vegyünk észre, tehát semmi korlátozás nincsen. Tulajdonképpen a gyártóknak az az érdekük, hogy 200ezer km után cserélődjön a járműpark növeljék az új autók eladását. A 30 ezres olajcsere is az idő előtti problémákat szorgalmazza. Ha ez a motor 15ezrenként kap új olajat, és és normálisan bánunk vele, ezeknek a motoroknak is el kell menni 500ezer kilométert. Csak ilyenek nincsenek mivel pont ott nem foglalkoznak ezekkel. 200ezerig jó? OK.

Az sem véletlen, hogy tavaly óta iszonyúan esett a 159 használt ára. Ezekről tudnak ott, illetve rengeteget megcsinálnak úgy hogy ideig-óráig bírja eladás előtt. De ezek a gondolatok ugyanúgy érvényesek a propelleres márkára (meg a többire). Haverom azt mondja a 320d-jére, úgy érzi időzített bombán ül. Pedig szívósor lekötve, DPF kitisztítva. Azt mondja, még egyetlen autójára sem költött ennyit, pedig ő valóban 110000km-el vette.
dev16610-11-2014 20:33:49 // 61239
a szívósori lapatkák is csak én gondolatvilágomban hagyják el a helyüket. mielőtt ezt írtad, utánajártál? :))) naugye és ez egy sokkal lényegesebb kérdés.
dev16610-11-2014 20:31:05 // 61238
nekem EURO3-as 2.4 20V-m van és egy egy kicsit sem félek, hogy hf-es lesz, mert soha egyetlen ilyen esetről nem hallottam vagy olvastam ezzel a motorral kapcsolatban. hmm....
ugyanaz a blokk és a hf, de azért különbség akad bőven szívó és a kipuf oldalon is.
Piritu - 1.000.00010-11-2014 20:23:17 // 61237
OFF
Mai eset: a szakszervizes alkatrész kereskedő nem tudott ablaktörlő lapátot adni a forgalmi nélkül. Kellett hozzá az alvázszám. Aztán a Spiderhez is kérdeztem cuccot, de az se ment nélküle. A "szakik" nem tudják, hogy alvázszám nélkül is be lehet lépni ez ePER-ben egy adott típusba? :-DD
ON
Piritu - 1.000.00010-11-2014 20:17:43 // 61236
"ezt csak feltételezésnek szántam, nem jártam utána"- no, ez az. Viszont már többször is tényként írtad le. Sokkal többet segíteni rajtunk usereken, ha a végére tudnánk járni a dolognak.
Piritu - 1.000.00010-11-2014 20:15:53 // 61235
Ez sokkal inkább hihető.
(Ha jól tudom az újabb SW nem is hagyja addig elmenni az eltömődési %-ot, mint a régi.)
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2014 20:13:56 // 61234
kicsit több embert ismerek, mint akik itt vannak, sőt olyanokat is ismerek akik nem is fórumoznak...tudod a munkámból kifolyólag...és nekem elmondják a titkaikat, tudod nem lehet köntörfalazni, ha valaki HF tömítést keres az nem csapágyat rendel... szóval vannak igen akik kerestek pl HF-et, de ők vagy hibásan vették az autót vagy tönkre ment a vízpumpa stb, általában emberi mulasztás ...nem is értem mitől lenne több meghibásodás, mint mondjuk 147-156-166-GT-nél ebből a szempontból? Neked miért van 2,4-ed nem félsz hogy HF-es lesz???
A blokk meg a HF ugyan az ezeknél az autóknál, mint az 59-nél...egy kivétel van a 2.0 az teljesen más fejlesztés
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.