Forum >> 159

gpek25-01-2015 16:34:30 // 63883
Kezdek agyhalált kapni a JTS-től. szívat rendesen. :(
FireAlfa25-01-2015 15:54:42 // 63882
Sziasztok! Tulaja lettem egy 159-esnek :), a 156-osom megvették. A kérdésem az lenne, hogy geometriailag mekkora akkumulátor kell bele? Esetleg valahol megtudom nézni? A 156-ba 275x175x190 kellett. Előre is köszi a válaszokat. Képeket hamarosan töltök fel, rendszám még folyamatban.
Jupiter15525-01-2015 15:21:20 // 63881
Sziasztok!
Amikor megvettem a kocsit, lenulláztam a TripA-t. Tegnap észrevettem, hogy megint lenullázódott (és törlődött az a háromezer kilométer, amit a vásárlás óta beletettem). Az nem világos, hogy véletlenül töröltem-e, vagy magától vetemedett erre a lépésre. Kérdés: vissza lehet-e valamilyen módon állítani?

Köszi!
GTPeti25-01-2015 14:51:07 // 63879
1. Pontosan ezért, a W30 hígabb marad és bevallottan alacsonyabb a filmstabilitása.
2. Tudtommal a JTD-kben használt turbók hivatalos olajspecifikációja az turbógyártó részéről W40. A többi mechanikáról nem is beszélve, elvégre ezek a motrok a korábbi JTD-k enyhén módosított változatai. Az csak extra bónusz, hogy egyébként nagyon jól vannak megépítve és nem annyira érzékenyek.

Szerintem a motor és a turbó prioritást élvez a "parazita" DPF-fel szemben.
A megoldás egy DPF-barát 5W40-es olaj.
droberto25-01-2015 13:56:03 // 63878
megőrült a böngészőm :)
droberto25-01-2015 13:55:02 // 63877
Persze mert hiába kicsi (egyébként szerintem cukorfalat), de pénzt keresel vele. :)
Egyébként meg vérszomjas fenevadak ezek. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)25-01-2015 13:48:08 // 63876
jeee azok hát ...a döglöttoroszlán eddig egész jó, meg kényelmes is :P
droberto25-01-2015 13:46:24 // 63875
Persze mert hiába kicsi (egyébként szerintem cukorfalat), de pénzt keresel vele. :)
Egyébként meg vérszomjas fenevadak ezek. :)))
droberto25-01-2015 13:39:58 // 63874
Érdekes videó, köszi. :)
Gondolom volt belőle felhördülés.
SZVSZ ez alapján választani nem megfelelő, mert ez csak egy képessége az olajnak a másik 8 mellett. Ezt kicsit amolyan hatásvadász, TeleShopos, olajadalékos videónak éreztem. A 400°C pedig nem életszerű. Legalábbis nem így.
Erhard 242 (Pure Energy)25-01-2015 13:32:39 // 63873
a D2-es matricáról meg ne is beszéljünk.... a kétszer akkora Q7-re fele annyi ugye bár, mint egy Fiat Nemo-nak :DDD hiába koptatja az utat a kis geczi :D
Erhard 242 (Pure Energy)25-01-2015 13:29:43 // 63872
jaja nekünk Fejér megyieknek jó csak a puttonyosra dupla ...ja igen meg akarják adóztatni az országon áthaladó dzsunkákat ...még véletlenül sem a vállalkozókat áhhh, nem:DDD
droberto25-01-2015 13:03:53 // 63871
Még egy érdekesség ezzel kapcsolatban: Egy barátom húga dolgozik a BP-nél és azt mondta, hogy van olyan olaj, aminél nincs különbség a BP és Castrol közt. Ua. az alapolaj ua-al. az adalékokkal. Egyedül az ár a különbség. A Castrolt drágábban adják. :)
droberto25-01-2015 13:00:40 // 63870
Jó ötlet a megyematrica, főleg annak aki sokat jár de max csak 2 megyén keresztül (pl neked főként Pest megyében krúzolónak). Ha én megveszem Tolnát, Fejért, és Pestet az mondjuk az utazásom 80%-át lefedi, de ha el kell mennem Győrbe, Egerbe, Pécsre vagy külföldre úgyis vennem kell 10 naposat vagy havit. Na így már viszont sok (nekem).
Meg a saját sztorimhoz hozzá teszem, hogy az 1-es ott annyira nem ismerem és a Waze meg fel akart vinni az M1-esre. Hazafele pedig az Outletből, pedig az M0-át javasolta, de ahelyett, hogy a 7-esen levitt volna a 6-os fele, a fizetős M6 ki/beveztőre vitt rá. Itt viszont már nyűgös voltam és hallgattam rá. :) Az érdi tető előtt jöttem rá a 6-osra. Remélem nem volt/látott kamera. :)
Marcox25-01-2015 12:43:32 // 63869
Én úgy tudom, hogy egy cég a BP (British Petrol) és a Castrol, ill. hogy angol. 2000-tól a BP cégcsoport része.

Selani azért volt ajánlott olaj a Fiat Group motorjaihoz, mert saját fejlesztésű olaj, saját motorral. Ezt kevés gyártó mondhatta el magáról, hogy motort fejleszt és hozzá az olajat. 2007-től viszont eladta a Fiat és a Petronas vállalat része lett.
.......................25-01-2015 12:35:11 // 63868
A dpf et 2dolog tömi tele
A korom
És a motorolaj elégéséből a maradék hamu

a korommal 1000km alatt tele lesz a Dpf
Hamuval pedik 400000km er alatt se
mzo25-01-2015 12:32:27 // 63867
Biztos sokan láttátok már EZT a videót.
GEORGE25-01-2015 12:30:03 // 63866
Elég sok köze van a motorolajnak a részecskeszűrő tömődéséhez. nem véletlenül van előírva más olaj a részecskeszűrős dízelekhez.
Shadin25-01-2015 12:24:08 // 63865
Nem lesz itt háború, csak vélemény csere :-D
mzo25-01-2015 12:23:50 // 63864
Már hogyne lenne köze a motorolajnak a DPF-hez! Nagyon is fontos dolog az olaj a DPF-es autóknál
GEORGE25-01-2015 12:21:47 // 63863
Ebből csak olajháború lesz :-)


A Castrol szerintem is az alja az olajoknak, legalábbis mikor a Tribológia szakra jártam, minden oktató ezt vallotta. De persze a hit és a vallás dolgot is tudjuk milyen. .. . ..
Shadin25-01-2015 12:20:52 // 63862
Meg miért kellene foglalkozni az olaj fajtájával, ha nem lenne hozzá köze? Miért teszünk bele DPF barát C2-t?
Don Gombóc25-01-2015 12:19:51 // 63861
Félve írom le amit a 166 topicban leírtam.
A benyásban sokat használtam, és semmi gondom nem volt vele.
Most ezzel a DPF-es dízellel majd látom mit kezdek.
A 166 topicban leírtam hogy a Castrol elosztója Wiener Neudorfban van Bács alatt.
Oda meg Franciaországból érkezik a BP-től.
Gondolom azért, mert mivel a Castrol Amcsi cég, így az európai piacon maradás végett ez a házasság számukra a legkedvezőbb.
Nyílván így olcsóbb mint Amerikából leszállítani a kész terméket, és még az egymás közötti üzleti részesedésükben is lehet valami.
Azért ezek a nagy olajos cégek nyílván nem gyártanak szarokat, mert a piac igen zsúfolt, és ott maradni nem kis dolog manapság.
Azt meg hogy ki honnan szerzi be az olajat, azt döntse el maga.
Biztos vagyok benne hogy akármilyen garázs olajárusnál én sem vennék, de egy normális kereskedelmi egységtől igen.
Ezt a Francia BP és Osztrák Castrol kapcsolatot onnan tudom, hogy 3 éve ismét kamionosként tengetem az életem, és hordtam be a csigazabálóktól eleget.
Én szeretem a Seleniát is bár egy kicsit drágállom, de az egy két évi olajcserénél megéri.
Most dilemmázhatnék magam is mert amikor átvettem a kocsit 5w30 Agip olajat cseréltek benne. Mégsem Selenia de szerintem jó lesz. Mivel anno ők voltak a Fiat csoport beszállítói, és rendelkeznek saját finomítóval, technológiával, és tudással, azt hiszem tudnak is jó olajat gyártani. Talán. :-)
mzo25-01-2015 12:19:50 // 63860
Nézd ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz :) Ne parázd túl ennyire ezt az olaj témát, ha a Dpf-re és a motor specifikációjára figyelve választasz olajat, túl nagy marhaságot egy márkával se csinálsz. Feltéve persze ha elismert, megbízható márkáról van szó! Nem Hunoil és tecskó gazdaságos meg tsai. Lehet az Shell, Liqui Molly, Castrol, Mobil1 stb...
Én Már évek óta Castrolt használok, az Alfába is egyszer került nálam Selénia az első szervíznél. Amit el tudok mondani a Castrol Edge 5W40-el kapcsolatban szinte ugyanaz mint Shadinnál.
Amit mondtam lényeges még, hogy megbízható helyről vedd bármit is veszel. Ezért is linkeltem be neked a Castrol márkaboltot, én mindig ott veszem. Ráadásul mindig adnak valamit az olaj mellé ajándékba, hol egy ingyen olajcserét (még nem éltem vele) hol egy baseball sapkát, hol egy pólót. Persze olyan is volt már hogy semmit nem kaptam csak olajat. :)
GEORGE25-01-2015 12:19:41 // 63859
Naponta járok Tárnok- Bp XIV.ker útvonalon, ez érinti az Erzsébet hidat is, én az M7-en járok haza. Szóval csak időszakosan van dugó, az esetek 80% nincs. Te pont kifogtál egy ilyen napot. Egyébként a matricás véleményedet osztom, még akkor is ha nekem ez komoly megtakarítást hozott.
A megyei matrica bevezetése óta semmit nem változott a forgalom az elmúlt 5 évhez képest amióta erre járok. Sőt az M1-M7 bevezetőjén a volt Osztyapenkó-nál is ugyan akkora a nagyjából 6:40-től 8:30-ig tartó dugó, mint megyei matrica nélküli időszakban.
Shadin25-01-2015 12:18:31 // 63858
Nem osztom, ha az olajat fogyasztja a turbó és én pont erről beszélek, hogy 200K felett gyári turbóval ez bizony előfordulhat vékony olajjal.
Marcox25-01-2015 12:07:59 // 63857
Formula3000.hu -n most akciós a Castrol olaj. Nem tudom mennyire, mert nem igazán szoktam Selenia-n kívül mást venni, de aki rendszeresen Castrol-t vesz tán ő látja megéri e itt most vagy sem.
.......................25-01-2015 12:02:23 // 63856
Mi köze a Dpf kormolódásához a smotorolajnak?
Az inkább az égés jóságának tudható be ,hogy nem tömődik a dpf
Az pdig csak a gázolajtól függ
.......................25-01-2015 11:58:00 // 63855
Félreérted,senki nem kritizálta a Castrolt
A Castrol nagyon jó olaj,de mivel elterjedta híre hogy hamísítják,ezért sosem tudod,hogy mit veszel ,mivel sosem vettem castrolt magyaro on.
Haverom mindíg a bolhapiacon vette a Castrolt ,de németo ban ...
Shadin25-01-2015 11:55:00 // 63854
Korábban csak a Selenia-t tettem bele. A 156-ba is. 159-be ez az első alkalom amikor ettől eltérek Castrol irányba. Nálam nm az ár az ami döntő, mert évente egyszer tök mindegy. Ezzel az olajjal ~15k-t tettem meg eddig, ami a ciklusának a vége nálam. Saját tapasztalatom, hogy a regenerálási ciklus inkább nyúlt ez idő alatt, hidegindításkor is és melegen is halkabban jár a motor, továbbá a Selenia ekkorra már fogyott, a Castrol pedig nem. Amikor betettem a Castrolt, egyesek és én is placebo-nak gondoltam a csendességét, merthogy ugye az új olaj az új olaj, de állítom, hogy nem csattog úgy mínuszban mint a Selenia-val 15K után sem...
.......................25-01-2015 11:48:49 // 63853
1
Az te autódban mindegy hogy 5-30w vagy 5-40w van
Mert olaj víz hőcserélővel hűtik a motorolajat ergo szinte konstans 100 fok körül van az olajhőmérséklet ,így értelmetlen a meleg oldali vizkozitás erőltetése

2
A Selenia kipróbált olaj sokanknál ,a turbóproblémákra egyáltalán nem érzékeny multijeteken(az a bmw 320d)

3
A Multijet nem nagyon szokta enni a motorolajat ,így nem is marad a Dpf ben elégetlen hamu még 200e km ert futott kocsikban sem
Tökéletesen Dpf komatibilis a Selenia is
Don Gombóc25-01-2015 11:47:36 // 63852
Már megint a Castrol fikázása. :-)
Ki hamisítja?
Shadin25-01-2015 11:42:13 // 63851
Ok. Ha nyitva a csomitartó, az ajtóban lévő két bak hosszában rugózik ~2 centit, vagy egy rövid fix gumi kupaknak tűnik?



A rövid állapot a "lockolt" és "bajonettesen" rögzül, ha a gumit erősen megfogod és benyomva elfordítod 90 fokot, nyílik és ellátja a funkcióját rendesen. Rendes zár beállításnál nyitásnál felugrik az ajtó akkora rést hagyva, ami már kezelhetővé teszi...

Ha ezen már túl vagy bocsi...
norbi040925-01-2015 11:38:55 // 63850
Bevallom őszintén minél jobban belemerülök ebbe az olajválasztás témába, úgy fokozódik a bizonytalanság is :D
Kéne közvéleményt kutatni vagy nemtudom :D
2 olaj között nem tudok dönteni...
Castrol EDGE FST 5w40 vagy Selénia WR PE 5w30
Előbbi mellett az szól, hogy 5w40 ami ugye sokkal jobb a turbónak. Valamint ugyanúgy DPF kompatibilis. A Selénia viszont totál gyári ajánlás, viszont ha jól tudom az 5w30 előtt is 5w40 volt. Az ár nem befolyásoló tényező nálam, ha motorolajról van szó. A lehető legjobbat szeretném az autónak adni.

Jelenleg Castrolt vennék én is, megbízható helyről persze.
Ha %-ban kéne kifejeznem, hogy melyik nálam jelenleg a nyerő akkor:
Castrol EDGE FST 5w40 70% - 30% Selénia WR Pe 5w30
droberto25-01-2015 11:19:41 // 63849
Az egyik blogomban boncolgattam a témát. :)
.......................25-01-2015 11:18:42 // 63848
A Castrolt hamísítja mindenki,
Miért kockáztatsz,ha a gyári seleniával semmi baj nincs,
Azt kell beletenni...
A tiédbe selenia Wr P.E 5-30w való
Nem egy multijetet láttam kizárólag seleniával hajtva 300ekm felett,tökéletesen működő Dpf el
droberto25-01-2015 11:18:00 // 63847
Én ilyet még nem tapasztaltam, használatukkor. Bár hozzáteszem, hogy szerintem a forrás nagyon fontos. Én Mo legnépszerűbb torrent oldalát használom.
Nem vagyok rá büszke, de amíg a kereseti viszonyok olyanok amilyenek ez így fog maradni.
droberto25-01-2015 11:17:57 // 63846
Az enyém is tiszta huppli.
droberto25-01-2015 11:17:50 // 63845
Én próbáltam C3-as olajat, de miután jobban utánajártam visszatértem a C2-re. Korom, kén, és szulfáthamu tartalomban egyformák, viszont a dinamikai viszkozitása magasabb a C3-nak.
Táblázat.
droberto25-01-2015 11:12:06 // 63844
Két különbség van. Nagyobb a melegoldali viszkozitása, és C2 helyett C3-as. (Vigyázat, a szám a "C-nél nem teljesítményszintet jelöl.)
SzJanos25-01-2015 11:05:14 // 63843
Mindenkinek köszönöm aki eddig hozzászólt az olaj témához!

Az eddigiekből nekem az jött le, hogy érdemes, és jó választás a Castrol Edge Titánium családja, de ezen belül is van két variáns:
Castrol Edge Titanium FST 5W40
és
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W40

Dieselhez az utóbbit, vagy a drágább elsőt?

Közben utánaolvastam az ACEA minősítéseknek is, és nem lettem sokkal okosabb. Itt úgy tűnik, csak a vizkozitásuk tér el a specifikációknak, viszont ezen az oldalon úgy tűnik, hogy a C2 szigorúbb szabvány mint a C3. Kérdés, hogy a FIAT szabványok között, az S1 és S2 között mi az igazi differencia, mert a már linkelt oldalon ez nem derül ki. Minél többet olvas utána az ember, annál több a felmerülő kérdés? Ebben a PDF-ben elég mélyre menően feltünteti a táblázatban a különbségeket, de ennek nagy részét már nem értem.

Engem a témában az itt leírt tapasztalatok visznek most a Castrol felé, de gondoltam megosztom amit találtam.
droberto25-01-2015 11:00:21 // 63842
Ez az online változat, ezzel nem sok mindenre jó.
A kedvenceim közt megtalálod. Beregelsz az MHH-n, utána meg letöltöd a torrent fájlt. :)
Liquid25-01-2015 10:44:42 // 63841
Igen emlékszem hogy beszéltünk róla, de nem találtam semmi kiakasztanivalót rajta.
Shadin25-01-2015 10:42:31 // 63840
Nincs baj a rugós bakokkal, amióta Pityukománál kiakasztottam őket, frankón megemeli a csomitartót.
mzo25-01-2015 10:33:02 // 63839
Én most vettem a madarasteacskóban 900 ft-rt valami kínai aerotwin utánzatot, úgy voltam vele ha már a telet kibírja király, ha nem hát buktam egy ezrest, és lás csodát, szenzációsan töröl a cucc. Halk, és egy db csíkot nem húz sehol, nem pattog, nem nyikorog! Komolyan ledöbbentem, hogy ez most mi? Egy bajom van vele, az adaptere amit adtak hozzá nagyon bumszli, nem szép nem elegáns mint a gyári lapátnak. Állandóan zavarja a szememet amikor beülök az autóba. De a lapát előtt le a kalappal.
Azért május körül veszek majd egy SCT-t. :)
Liquid25-01-2015 10:27:30 // 63838
Én is agylok legalább valami olyan megoldáson, ami pár centit kiemeli a csomagtérajtót. Az ujjam is alig fér alá.
mzo25-01-2015 10:27:21 // 63837
Persze, nyugodtan, az olaj tudja a C3-as szabványt, ami a DPF-nek kell. Azonkívül az Fiat 9.55535-S2 ugyanúgy való dieselhez is, legalábbis a leírás szerint és ugyanúgy DPF-hez való olajat jelöl. Egyébként tudja az olaj a DEXOS2-őt is ami Opel szabvány és ott az 1.9CDTI (vagyis Mjet), továbbá az összes részecskeszűrős dieselük motoruknál ez az előírás. Azaz náluk is jó lenne.
Liquid25-01-2015 10:24:47 // 63836
Az aerotwinnen sajna nálam is ez a helyzet :(
Régebben jobb volt. A 156-on tökéletes volt.
norbi040925-01-2015 10:05:10 // 63835
Hasznos link, Köszi! :)
Shadin25-01-2015 09:57:47 // 63834
Most dobtam le a Bosch-t, szar kemény. Valeo lett helyette, nem kemény, nem pattog hidegben, de szarabbul töröl melegben. Erhardnak lesz igaza azzal a 3 betűs tudjafenehogyhívják gagyi márkával :-D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.